Było kilka razy na forum. Te silniki mają problem z pękającymi blokami. Usterka losowa, jeśli silnik zrobi 150-200tkm bez tej usterki to zrobi i milion km.
Uszczelki często korodują na kanałach wodnych i stąd bierze się ciśnienie w układzie chłodzenia albo wycieki na zewnątrz silnika. Głowica do sprawdzenia, czy nie pękła.
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Gdy nie zadziała czujnik wysokiego ciśnienia to sprężarka spręża ciśnienie na maxa aż dochodzi do ewakuacji czynnika np. poprzez najsłabszy oring zazwyczaj przy zaworze rozprężnym. Tak było u mnie w Hyundai i30 2008r bo jakiś tuman z serwisu w Belgii zamontował czujnik od Hyundai i20 2015r żeby było głupiej zamiast z zielonym to czarnym oringiem co...
Przedmuch do układu chłodzenia.
Nie wolno odkręcać korka w układzie chłodzenia jest ciśnienie około 1,5 bara ciecz przy tym ciśnieniu wrze w temp około 105 stopni.Po odkręceniu korka ciśnienie jest O bara i ciecz natychmiast wrze/gotuje się/.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Czyli muszę pojechać na "pełen" serwis ? Że tak powiem nabicie od zera, zarazem sprawdzenie szczelności itp ? Chociaż szczelna to jest bo manometr podpinałem wczoraj i ciśnienie w układzie trzyma.
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
Witam, Tak jak w temacie - Panowie jakie ma być prawidłowe ciśnienie "robocze" w układzie chłodzenia w Scenicu 2004r ? Pozdrawiam,
Witam Mam pytanie przy jakim min. wartości siśnienia powinno załączyć sprzegło na sprężarce. W układzie pokazało 5 barów ale sprężarka nie rusza. Jedni mówią że to wystarczy min. 2 bary a drudzy mówią że musi to być min 10 bar (tak jest skonfigurowany czujnik siśnieka czunnika chłodzącego). Z góry dzięki za odpowiedź. pozdr
Cześć, posiadam mastera blaszaka 3 osobowego z 2013r. Wczoraj została nabita klimatyzacja czynnikiem r134a 580g, ale mam wątpliwości co do ciśnień w układzie. Sprężarka się włącza, wentylatory pracują, jest nowy zawór rozprężny i skraplacz z osuszaczem natomiast ciśnienia jakie są to LP 2.3 bar a HP4.5 bar przy temperaturze otoczenia 10 stopni. Zauważyłem...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Witam wszystkich. Mam problem z renault magnum e-tech euro 3 a dokładniej z ciśnieniem w układzie klimatyzacji. Klima była rozszczelniona została wymieniona chłodnica oraz osuszacz.Po nabiciu gazu 1450gr i uruchomieniu klimy manometr pokazał ciśnienia LP 2,1 bar oraz HP nawet 35 bar . Jesli ktos spotkał sie z takim problemem to prosił bym o pomoc.
Witam. Czy ktos wie jak mozna regulowac cisnienie na sterowaniu skrzyni w renault ares 610? Skrzynia z 4 polowkami. I jakie powinno byc dokladnie bo z tego co wiem powinno byc ok 17 bar a ja mam tylko 14. Odrazu napisze ze przeciekow raczej niema. Pompy dobre. Rewers e.h. 4 polowki.
Witam mam problem zawsze cisnienie w ukladzie hamulcowym pokazywalo mi 10 atm teraz pokazuje mi 14 atm i czesto wariuje moze ktos wie gdzie szukac przyczyny ?
Próbuję uruchomić klimatyzację w ciągniku. Kupiłem ciągnik z już niesprawną klimatyzacją. Po wymianie węży klimatyzacja jest szczelna. Zrobiłem próżnię a następnie napełniłem gazem (propan-butan) w ilości 450 gram (oryginalnie było 900g R134a). Po włączeniu klimatyzacji sprężarka załączała się ale po krótkiej chwili wyłączała się. Zmierzyłem ciśnienie...
Witam Zakupiłem Scenika z 2002 roku z silnikiem 1,6 16V w którym niestety klimatyzacja nie jest aż tak wydajna jak powinna. Według poprzedniego właściciela taka sytuacja utrzymywała się już dłuższy czas ( około 2-3 od czasu wizyty w warsztacie który niby miał zrobić przegląd klimy a jednak po przeglądzie chodziła słabiej do tej pory) pod warunkiem że...
Witam wszystkich serdecznie. W ostatnim czasie trafiło do mnie na warsztat Clio 2 1.5 dci k9k 700. Odpala bez najmniejszego problemu ciśnienie w/g mnie stabilne na wolnych obrotach od 226 do 232 bary. Przelewy sprawdzone trzymają się w normie dużych rozbieżności nie ma. Podczas jazdy 1,2,3 ok gdy wkładamy 4 i gaz w podłogę zapal się STOP, kontrolka...
Koledzy, w mojej Midlum 270dci jest problem z ciśnieniem powietrza. Pompuje dość sprawnie do ok 8atm, po czym staje na 10min i dopiero zaczyna pompować dalej. Czy to normalne? Gdzie mogę ewentualnie szukać problemu? Pozdrawiam
Mam problem z klimatyzacją w Clio III, w aucie była działająca klimatyzacja ale rozszczelnił się skraplacz i samochód tak jeździł około roku bez klimatyzacji. Skraplacz został wymieniony na używany. Po sprawdzeniu szczelności i nabiciu okazało się że po uruchomieniu klimatyzacji sprężarka się załącza ale klima nie chłodzi i ciśnienie po stronie wysokiego...
Witam, Samochód to renault clio 2. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego w instalacji ale problem polega na tym że za nic na świecie nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku. Co udało mi się dotąd ustali to, że kiedy jeżdżę bez włączonego ogrzewania to płynu ubywa mniej więcej 300-400 ml ma jakieś 1000 km bo mniej więcej tyle pokonuję w ciągu...
Witam, jakie powinno być ciśnienie doładowania w tym silniku?? Pozdrawiam
Zrób mu ciśnienie w układzie chłodzenia za pomocą ręcznej pompki , a zobaczysz gdzie cieknie
Kolego czytaj uważnie ! Tak głowica była sprawdzona na mikropęknięcia i planowana, uszczelka pod głowicą była już 2 razy wymieniana, śruby wymieniłem na nowe oryginalne z ASO Renault przy pierwszej wymianie, za drugim razem zamontowałem te same śruby, sprawdzałem je i były takiej samej długości. Tylko skoro w układzie smarowania jest ok 6 bar, a w układzie...
W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu...
Kombinujecie jak koń pod górę. Jak gaz? Gaz jest w stanie wytworzyć ciśnienie w układzie? Panowie, dajcie sobie spokój z takimi dywagacjami. Jakie ciśnienie panuje w układzie chłodzenia a jakie ma LPG w instalacji? Nawet rozprężony i ogrzany? W 2 czy 3 minuty wpompujesz tyle gazu w ten układ, że wywala płyn korkiem? Bez jaj Panowie.
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Styki czyściłem preparatem KONTAKT i b.z. Czy tu może sytuacja jest taka że nabili mi więcej czynnika do układu klimatyzacji niż należy i w gdy auto stoi w temp. 30st. C lub większej , ciśnienie w układzie klimatyzacji rośnie i włącza się wentylator chłodzenia .
A może to zawór w butli? Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki. I jechać na samej benzynie? Czy niema jakichś przeciwwskazań? Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo...
Witam Mam problem z renault premium dxi adblue. Mianowicie, gdy nie ma błędu, adblue chodzi, robi ciśnienie 5barów, czyli w normie, dozuje itd... Gdy pochodzi auto minutę i zgaszę silnik, to opróżni układ i jest ok. jak chodzi dłużej, np. 10min i zgaszę go, to nie opróżnia układu adblue, zostaje w układzie ciśnienie i przy ponownym...
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
Przepraszam, że dopiero pisze ale nie miałem dostępu do neta. Dzięki za zainteresowanie tematem i porady. W końcu okazało się co to jest. Niestety uszczelka pod głowica :( Dopiero jak wymieniłem wszystkie sparciałe węże w układzie chłodzenia i ciśnienie w układzie nie miało ujścia na zewnątrz wyszło że to uszczelka (poziom oleju podskoczył parę cm na...
Koledzy - dziękuję za porady. Temat połowicznie rozwiązany - przyczyna znaleziona, ale nie usunięta. Byłem dzisiaj w ASO Renault. Opinia: 1. brak spalin w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OK 2. termostat - OK 3. płyn chłodniczy wymieniony A teraz co ciekawsze: 1. powodem wybijania płynu w zbiornik jest... źle zamontowana instalacja gazowa....
Wtrysk rozumiem że miedziana uszczelka do wymiany ale co z płynem który chyba właśnie tamtędy ucieka jastem właściwie pewny że tak jest bo rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i jak pisałem wcześniej po poluzowaniu korka od zbiornika wyrównawcze chlapanie z pod wtrysku prawie ustaje. Dodano po 12 Ja takich rzeczy nie robiłem ale nie mogę zagwarantować...
Witam, mam problem z układem chłodzenia w renault megane z silnikiem 1.6 (8V, 90KM). W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika wydaje się być zbyt wysokie ciśnienie - rozerwało już jeden przewód cieczy chłodzącej oraz nastąpiło niewielkie uszkodzenie przy chłodnicy. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika przez chwilę trzyma temperaturę po czym...
całkiem możliwe ze uszczelka pod głowica wystarczy sprawdzic w warsztacie zawartośc CO w układzie chłodzenia a tak na domowy sposób mozna sprawdzic Ciśnienie w układzie chłodzenia jest zawsze podwyższone aż czsami płyn wycieka przez korek bo jest za wysokie cisnienie najlepiej sprawdzic twardośc wezy przy rozgżanym silniku jesli jest walnieta bedza...
Witam Kupiłem odpowietrznik na węże, odpowietrzyłem układ i parownik, pojechałem do mechanika na ustawienie gazu i zapłonu, sprawdził ciśnienie w układzie chłodzenia wymienił jeden wąż dochodzący do parownika bo pod ciśnieniem zaczął sikać ,sprawdził ciśnienie w poszczególnych cylindrach......... powykręcał zawory szlifnął gniazda wymienił zawory i...
Po pierwsze nie nie ma sensu testować układu z odkręconym korkiem. W układzie chłodzenia musi panować ciśnienie, które zapobiega zagotowaniu się płynu (kłania się fizyka, im większe ciśnienie tym wyższa temperatura gotowania, w skrócie). Odpowietrz układ na zgaszonym silniku, upewnij się, że przelałeś odpowietrzniki po kolei od najniżej położonego,...
jeśli będzie zbyt mała ilość czynnika a temperatura otoczenia będzie powyżej 20 st. to ciśnienie wstępne w układzie będzie wystarczające by presostat uruchomił sprężarkę ale efektu chłodzenia nie będzie.Zacznij od sprawdzenia ilości czynnika bo to jest najtańsze a jesli będzie OK to szukaj kompresora lub zaworu
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
A z czym masz problem? Muszę wymienić uszczelkę z powodu ciśnienia w układzie chłodzenia.
Na forum ktoś zwalczał ten problem i tam przyczyną była układ chłodzenia EGR, któryś zawór gruszka się zacinała i ucieka ciśnienia doładowania. Musisz poszukać autor to chyba Viper?
spusc cisnienie z ukł chlodniczego (popusc korek wlewu) na zimnym silniku, zakreć korek spowrotem, odpal samochod i zobacz czy ci "puchną" węże od ukł chłodzenia (po prostu czy zbiera sie w nich ciśnienie). jeśli tak to niestety uszczelka albo głowica. pozdr
Co oznacza stwierdzenie że brak jest ciśnienia w układzie???
Lukasz wiem do czego zmierzasz ale weź pod uwagę , że usterki wymiennika to margines a po drugie dymienie w takim przypadku występuje proporcjonalnie do ciśnienia w układzie chłodzenia a spaliny śmierdzą przegrzanym glikolem.
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak? Dlaczego wymieniłeś turbinę, czym czyściłeś DPF, po co wymieniłeś akumulator, dlaczego wymieniłeś czujnik ciśnienia, co zrobiłeś...
Problem tkwi w tym, że trudno coś doradzić bo przyczyny mogą być różne. W takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra, czy działają wtryskiwacze, czy odpali jak sie poda benzyny do kolektora. No i czy słychac pompę. Problemem może być też czujnik wału, to pięta Achillesowa renówek. I sama wymieniałaś tam rozrusznik? No no no!
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Wentylator chłodzenia chodzi w dobrą stronę? Może dmucha ci "na zewnątrz" i podczas jazdy nie schładza skraplacza. Cisnienie rośnie i układ rozpina klimę.
Mam taki przypadek. po odpowietrzeniu układu jest ok przez ok! 500 km a potem zasysa mi płyn - w zbiorniczku z max jest min nawet troszkę niżej, czekam aż ostygnie odkręcam korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym i ponownie wraca do poprzedniego poziomu - może odrobinke jest mniej. odpowietrzam układ i jest tak ponownie. Proszę o rady czy to może być...
Maź w zbiorniku wyrównawczym to nic innego jak olej dostał się układu chłodzenia. Jeśli się nagrzeje i gaśnie, to może być przegrzany(tłoki puchną i silnik staje), czy stan oleju był sprawdzany ? Uszkodzona uszczelka pod głowicą też da takie objawy. Ciśnienie oleju jest większe i dlatego przedostaje się do układu chłodzenia. Co dokładnie się stopiło?
kipi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia http://www.auto-swiat.pl/korek-pod-cisni...
prawdopodobnie masz "zamuloną" nagrzewnicę . Po tylu latach eksploatacji to normalka - ostre płukanko wodą pod ciśnieniem - ewentualnie jeśli lubisz ryzyko to możesz zastosować środki do czyszczenia układu chłodzenia ( ja jakoś im nie wierzę )
Za wikipedą: Podciśnienie – różnica między ciśnieniem atmosferycznym a ciśnieniem bezwzględnym w przypadku, gdy jest ono mniejsze od atmosferycznego. Występuje w pompach ssawnych, gaźnikach samochodowych, układzie wspomagania hamulców, odkurzaczach.. Więc skąd ono w układzie chłodzenia?
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję wymienić...
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
Masz tam na górze chłodnicy korek wlewowy? Przy tak nagrzanym silniku odkręć go i zobacz, czy woda/płyn leci ostro pełnym przekrojem. Tylko bardzo ostrożnie, bo tam będzie nadciśnienie i możesz się poparzyć. Można też odkręcić zawczasu i sprawdzać, ale z reguły układy chłodzenia powinny pracować przy pewnym ciśnieniu. Jeśli przepływ jest słaby, to wina...
ciśnienie układzie chłodzenia mercedes ciśnienie układzie chłodzenia volvo powietrze układzie chłodzenia renault
1n5408 prostownik schemat rezystor kondensator oznaczenie blokada sieci
charakterystyka diody blaupunkt wieża
Zgemma H9S OpenATV – szybka instalacja OSCam przez softcam-feed, bez FTP Electrolux EW07451602449 – brak ryglowania drzwi, diagnoza zamka i modułu pralki