Odpowietrzałeś układ chłodzenia?
Przedmuch do układu chłodzenia.
Uszczelki często korodują na kanałach wodnych i stąd bierze się ciśnienie w układzie chłodzenia albo wycieki na zewnątrz silnika. Głowica do sprawdzenia, czy nie pękła.
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Czyli muszę pojechać na "pełen" serwis ? Że tak powiem nabicie od zera, zarazem sprawdzenie szczelności itp ? Chociaż szczelna to jest bo manometr podpinałem wczoraj i ciśnienie w układzie trzyma.
Nie wolno odkręcać korka w układzie chłodzenia jest ciśnienie około 1,5 bara ciecz przy tym ciśnieniu wrze w temp około 105 stopni.Po odkręceniu korka ciśnienie jest O bara i ciecz natychmiast wrze/gotuje się/.
Zrób mu ciśnienie w układzie chłodzenia za pomocą ręcznej pompki , a zobaczysz gdzie cieknie
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Styki czyściłem preparatem KONTAKT i b.z. Czy tu może sytuacja jest taka że nabili mi więcej czynnika do układu klimatyzacji niż należy i w gdy auto stoi w temp. 30st. C lub większej , ciśnienie w układzie klimatyzacji rośnie i włącza się wentylator chłodzenia .
spusc cisnienie z ukł chlodniczego (popusc korek wlewu) na zimnym silniku, zakreć korek spowrotem, odpal samochod i zobacz czy ci "puchną" węże od ukł chłodzenia (po prostu czy zbiera sie w nich ciśnienie). jeśli tak to niestety uszczelka albo głowica. pozdr
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
A z czym masz problem? Muszę wymienić uszczelkę z powodu ciśnienia w układzie chłodzenia.
do barubar ciśnienie jakie jest w butli LPG w temperaturze pokojowej ulega skropleniu przy ciśnieniu od 2.2 do 4 atm na pewno żaden korek od zbiorniczka nie utrzyma takiego ciśnienia
normalnie z maszyny plus wydruk, byłem przy tym, ciśnienie w układzie pokazuje zgodnie ze sztuką, ogólnie to wygląda jak problem z elektroniką, ponieważ dziś mi rozładował akumulator, jutro będę szukał przyczyny...
Maź w zbiorniku wyrównawczym to nic innego jak olej dostał się układu chłodzenia. Jeśli się nagrzeje i gaśnie, to może być przegrzany(tłoki puchną i silnik staje), czy stan oleju był sprawdzany ? Uszkodzona uszczelka pod głowicą też da takie objawy. Ciśnienie oleju jest większe i dlatego przedostaje się do układu chłodzenia. Co dokładnie się stopiło?
Witam, mam problem z układem chłodzenia w renault megane z silnikiem 1.6 (8V, 90KM). W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika wydaje się być zbyt wysokie ciśnienie - rozerwało już jeden przewód cieczy chłodzącej oraz nastąpiło niewielkie uszkodzenie przy chłodnicy. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika przez chwilę trzyma temperaturę po czym...
Mam taki przypadek. po odpowietrzeniu układu jest ok przez ok! 500 km a potem zasysa mi płyn - w zbiorniczku z max jest min nawet troszkę niżej, czekam aż ostygnie odkręcam korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym i ponownie wraca do poprzedniego poziomu - może odrobinke jest mniej. odpowietrzam układ i jest tak ponownie. Proszę o rady czy to może być...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Witam Panowie. Nie jestem fachowcem w temacie klimatyzacji. Można powiedzieć, że dopiero stawiam pierwsze kroki. Pacjent to Renault Master 2,5 dCi 120 rok 2007. Pierwszy problem, który był to uszkodzona sprężarka. Sprężarka wymieniona na nową. Olej 220ml R134a 850g Ciśnienie, gdy układ nie pracuje to ok 4,5 bar LP i HP. Gdy włączę klimatyzacje to LP...
Tak samo jak w każdym innym dieslu. Nie wiem jaki tam jest układ zasilania ale zasada jest prosta: Ciśnienie doładowania i dawkę paliwa podnosić, chłodzić powietrze za turbosprężarką.
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję wymienić...
Bodajże 4 bary w renaulcie to minimum do załączenia klimy ale mówię to z pamięci więc mogę się mylić Mam 5 barów i przy włączeniu klimu czuję lekkie poruszenie silnika jakby załączało się sprzegło ale nie chłodzi. To możę jednak musi być więcej?
Witam Mam problem z renault premium dxi adblue. Mianowicie, gdy nie ma błędu, adblue chodzi, robi ciśnienie 5barów, czyli w normie, dozuje itd... Gdy pochodzi auto minutę i zgaszę silnik, to opróżni układ i jest ok. jak chodzi dłużej, np. 10min i zgaszę go, to nie opróżnia układu adblue, zostaje w układzie ciśnienie i przy ponownym...
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
A może to zawór w butli? Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki. I jechać na samej benzynie? Czy niema jakichś przeciwwskazań? Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo...
Kuba posłuchaj rad ogura, zmień mechanika. Jedź do innego niech Ci odpowietrzy układ chłodzenia. Co do korka, to odkręcanie go na nagrzanym silniku to skrajne niebezpieczeństwo. Po nagrzaniu w układzie zawsze wzrasta ciśnienie. W momencie jak gwałtwonie odkręcisz korek, nastepuje rozprężenie i płyn może być wyrzucony poza zbiornik, w szczególności gdy...
Na forum ktoś zwalczał ten problem i tam przyczyną była układ chłodzenia EGR, któryś zawór gruszka się zacinała i ucieka ciśnienia doładowania. Musisz poszukać autor to chyba Viper?
Witam Kupiłem odpowietrznik na węże, odpowietrzyłem układ i parownik, pojechałem do mechanika na ustawienie gazu i zapłonu, sprawdził ciśnienie w układzie chłodzenia wymienił jeden wąż dochodzący do parownika bo pod ciśnieniem zaczął sikać ,sprawdził ciśnienie w poszczególnych cylindrach......... powykręcał zawory szlifnął gniazda wymienił zawory i...
całkiem możliwe ze uszczelka pod głowica wystarczy sprawdzic w warsztacie zawartośc CO w układzie chłodzenia a tak na domowy sposób mozna sprawdzic Ciśnienie w układzie chłodzenia jest zawsze podwyższone aż czsami płyn wycieka przez korek bo jest za wysokie cisnienie najlepiej sprawdzic twardośc wezy przy rozgżanym silniku jesli jest walnieta bedza...
Jeśli nie widać wycieków a ubywa wody to może być wina uszczelki pod głowicą. Dodatkowo wysokie ciśnienie o tym świadczy że coś może być nie tak . Możesz sprawdzić przyrządem czy występuje CO2 w zbiorniku . A jka z paleniem rano i jaki dymek leci z wydechu ?
Kolego czytaj uważnie ! Tak głowica była sprawdzona na mikropęknięcia i planowana, uszczelka pod głowicą była już 2 razy wymieniana, śruby wymieniłem na nowe oryginalne z ASO Renault przy pierwszej wymianie, za drugim razem zamontowałem te same śruby, sprawdzałem je i były takiej samej długości. Tylko skoro w układzie smarowania jest ok 6 bar, a w układzie...
pierwsza sprawa jaki silnik, druga sprawdź czy nie ma wody w oleju, a trzecia to sprawdź czy na rozgrzanym silniku przy otwartym termostacie (Jeżeli sie otwiera)na wolnych obrotach przewody chłodnicy gumowe powinny być Miętkie na wysokich troszkę bardzie twarde ale jeżeli są jak tzw. kamień to ciśnienie bije w układ chłodzenia, a potem do sprawdzenia...
W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu...
Witam, pisałem już temat odnośnie wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia. Na chwilę obecną jest mi potrzebny samochód i nie mam czasu na diagnozę czy to UPG czy może chłodniczka EGR oraz bawić się w zaślepianie ze względu na słaby dostęp. Wiem, że w wielu samochodach szczególnie starszych były dziurki w termostatach, często też w traktorach w celu...
Po pierwsze nie nie ma sensu testować układu z odkręconym korkiem. W układzie chłodzenia musi panować ciśnienie, które zapobiega zagotowaniu się płynu (kłania się fizyka, im większe ciśnienie tym wyższa temperatura gotowania, w skrócie). Odpowietrz układ na zgaszonym silniku, upewnij się, że przelałeś odpowietrzniki po kolei od najniżej położonego,...
jeśli będzie zbyt mała ilość czynnika a temperatura otoczenia będzie powyżej 20 st. to ciśnienie wstępne w układzie będzie wystarczające by presostat uruchomił sprężarkę ale efektu chłodzenia nie będzie.Zacznij od sprawdzenia ilości czynnika bo to jest najtańsze a jesli będzie OK to szukaj kompresora lub zaworu
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Wtrysk rozumiem że miedziana uszczelka do wymiany ale co z płynem który chyba właśnie tamtędy ucieka jastem właściwie pewny że tak jest bo rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i jak pisałem wcześniej po poluzowaniu korka od zbiornika wyrównawcze chlapanie z pod wtrysku prawie ustaje. Dodano po 12 Ja takich rzeczy nie robiłem ale nie mogę zagwarantować...
Te kąty jak przemierzyłem szczelinomieżem na koniec to taka ciekawostka luz wychodzi +/- 0.15 ssący i 0.20 wydech, zadzwoniłem do serwisu deutza, potwierdzili że jest to możliwe, dodatkowa informacja tolerancja +/- 15°, taki luz był w starych Deutz chłodzonych powietrzem, mam za to inny problem, z racji że wymieniałem wtryski, profilaktycznie poszły...
a czy może być tak że ciśnienie jest za duże w układzie? na to mogło by wskazywać wyłączanie się klimy gdy jest ciepło.. (26`C) czy w tym aucie są dwa czujniki ciśnienia w układzie klimy ( wysokie i niskie) czy jeden który obydwa zakresy ogarnia?
Twoje wypowiedzi są tak chaotyczne i niezrozumiałe, że ciężko Cię zrozumieć Wpisz sobie w google słowo chaos lub chaotyczny i sprawdź co to znaczy. Mniejsza o to. Widzę, że trzeba jak krowie na rowie. Podłącz ten trzeci czujnik do wtyczki. Ponieważ odłączony od instalacji chłodniczej mierzy on ciśnienie atmosferyczne czyli powinien pokazywać ciśnienie...
W 10 letnim dieslu bez bajerów dochodzi do dużego wzrostu ciśnienia w chłodnicy.Za bardzo nie mam czasu i sposobu aby przyjrzeć się z bliska na kanale i ustalić przyczynę. Ale od początku. Na zimnym silniku nie ma oznak kompresji w chłodzeniu,czyli uszczelka pod głowica powinna być w 80% OK. Termostat na silniku i silnik wentylatora według danych fabrycznych...
Sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji, sprawdzić prąd na kompresor, zrobić diagnostykę o ile jest możliwość może czujnik ciśnienia zgnił lub się uszkodził, często tak bywa w lagunach, scenikach 2, na koniec podaj prąd na kompresor i zobacz czy chłodzi, obejrz kostkę od kompresora czy nie zgniła.
Lukasz wiem do czego zmierzasz ale weź pod uwagę , że usterki wymiennika to margines a po drugie dymienie w takim przypadku występuje proporcjonalnie do ciśnienia w układzie chłodzenia a spaliny śmierdzą przegrzanym glikolem.
Co oznacza stwierdzenie że brak jest ciśnienia w układzie???
mam to samo ,na zimno jedzie z 15km po powtórnym uruchomieniu, potem awarie co 2km . przekopany cały układ . kasa na 2 krotne regeneracje itp. komputer " za wysokie ciśnienie " a wyszło że coś się przytyka między smokiem zbiornika a pompką paliwa (jak ma awarię " wciąga " tłoczek ręcznej pompki ). Zwykłe przedmuchanie nie pomogło, trzeba patroszyć po...
Obiecałem to piszę, mam nadzieję, że to koniec moich problemów z klimatyzacją i ogrzewaniem w tym samochodzie. Czynnik uleciał po raz drugi zaledwie po jednej dobie, pojechałem do serwisu z powrotem. Napełnili układ azotem, z kontrastem, jak trzeba. Lataliśmy już razem wokół samochodu jak szaleńcy poszukując wycieku bo tym razem rzeczywiście na manometrze...
Witam !!! Mam Scenica 1,8 2001r klimatronic i mój problem z klimą jest następujący: Po napełnieniu czynnikiem, wymianie filtra kabinowego klima nie działa, słychać że kompresor się załącza (i widać po obrotach), ale nie chłodzi. I co ważne ciśnienie w układzie jest ciągle takie samo LP-4 i HP-5 bar-a. Jak dodam mocniej gazu to tak jakby mocniej chłodzi,...
Ilość paliwa wracającego z wtrysku to od 0 do 60 ml.na minutę to jest w normie większa ilość oznacza że wtrysk nie trzyma. W twoim silniku nie da się zmierzyć pojedynczych wtrysków więc zmierz ile paliwa wraca przelewem i podziel na 6. Zaślep oczko powrotu a do głowicy wkręć przewód i zmierz ilość paliwa. Zaworek niby wygląda na taki jak trzeba ale...
Koledzy - dziękuję za porady. Temat połowicznie rozwiązany - przyczyna znaleziona, ale nie usunięta. Byłem dzisiaj w ASO Renault. Opinia: 1. brak spalin w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OK 2. termostat - OK 3. płyn chłodniczy wymieniony A teraz co ciekawsze: 1. powodem wybijania płynu w zbiornik jest... źle zamontowana instalacja gazowa....
Witam. Wiem że było dużo tematów o nie działającej klimie ale żadne sposoby mi nie pomogły. Posiadam megane 3 rok 2010 1.9 dci 130km od samego początku nie działała Klima. Myślałem że wystarczy nabic ale nic to nie dało. Mechanik stwierdził uszkodzona chłodnice. Po wymianie załącza się układ pracuje wentylator jednak nie chłodzi. Nie ma żadnych wycieków...
Witam. Posiadam Renault megane I 1.6 8v gaz z 1998 r. Mój problem polega na tym że, ostatnio zauważyłem że ucieka mi płon chłodniczy i jedynie gdzie zobaczyłem skąd może uciekać to dziurka w korku od zbiornika wyrównawczego, ponieważ jak odpalałem samochód to było widać jak ucieka płyn więc go zakleiłem by uszczelnić, do czasu aż kupie nowy i teraz...
Witam. Jestem posiadaczem Renault Scenic 1,6- 8 zaworowy benzyna. Zauważyłem, że spod głowicy po środku od strony kolektora wydechowego wycieka olej w bardzo małej ilości (ale wycieka). Z płynem chłodniczym i z chłodzeniem silnika wszystko jest OK nie wytwarza się dodatkowe ciśnienie w układzie chłodzącym. Również zauważyłem, że teraz gdy mamy takie...
Witam, Czy podczas wystąpienia błędu ładowania następowało odcięcie gazu/mocy, a problem znikał po wyłączeniu i odpaleniu ponownie auta? Poza błędem który był cały czas wszystko inne działało bez problemów. Dodano po 2 Powracam do tematu. Proszę o podpowiedź. Czy moduł UPC który wymieniłem w związku z usterką ładowania akumulatora ma coś wspólnego...
Witam... Problem (jak w temacie) dotyczy generalnie centralnego zamka w Renault Megane I z 98r. Wiem że jest od groma tematów ale przeglądam już 3 dni te tematy i nie mogę znaleźć rozwiązania. Może zacznę od początku. nie działał nawiew. samochód poszedł do mechanika. Mechanik coś tam podział i nawiew zaczął chodzić ale słabo. Po przejechaniu 20km....
Witam. Dzisiaj zauważyłem, że nagle układ odmówił posłuszeństwa (jeszcze parę dni temu ładnie chłodziło). Wizualnie ogólnie jest ok, a mianowicie sprężarka pracuje, ciśnienia LP 2.5-3bar; HP 10.5 - 20bar. Temperatura zew 25st, temperatura skraplacza około 55st, za skraplaczem około 40st, za dyszą rozprężną 14st, powrót z parownika - rurka letnia, temperatura...
Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha. Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak? Dlaczego wymieniłeś turbinę, czym czyściłeś DPF, po co wymieniłeś akumulator, dlaczego wymieniłeś czujnik ciśnienia, co zrobiłeś...
Problem tkwi w tym, że trudno coś doradzić bo przyczyny mogą być różne. W takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra, czy działają wtryskiwacze, czy odpali jak sie poda benzyny do kolektora. No i czy słychac pompę. Problemem może być też czujnik wału, to pięta Achillesowa renówek. I sama wymieniałaś tam rozrusznik? No no no!
To ile mam to odpowietrzać straciłem 2,5litra płynu i nadal zapowietrzony. Tu nie chodzi o odpowietrzanie, tylko o to dlaczego się zapowietrza. Wynika z tego, że masz przedmuchy, trzeba tylko sprawdzić skąd. Testy na CO2 nie wykazały jego obecności więc trzeba szukać ewentualnych miejsc gdzie jest wytwarzane ciśnienie powietrza , a to miejsce ma kontakt...
tzn Gdy woda sie zagrzeje wentylator sie wlacza bo sprawdzalem .Natopiast gdy właczam przycisk A.C. slychac jak sie klima zalacza ale wentylator nie wlacza sie .Natomiast w tej meganie co mamy od dawna wystarczy wcisnac przycisk A.C. i momentalnie zalacza sie wentylator Jeśli jest tak jak mówisz to po włączeniu klimatyzacji na odpalonym silniku, z...
Reszta rzeczy sprawdzona, czyli: - układ jest szczelny, - czujnik ciśnienia sterujący kompresorem pokazuje ciśnienie 6-7 bar, - wentylator się włącza, - panel "klimatronika" podaj prawidłowo na czujnik 5V ciśnienia i podaje masę na "swój zielony", jest przejście sterujące zaworem regulującym pojemność sprężarki (na dole sprężarki z pinem 7 "klimatronika"),...
kipi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia http://www.auto-swiat.pl/korek-pod-cisni...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był...
Witam, takie pytanie mnie naszło, załóżmy że mamy 20 letnie auto, ogólnie stan w porządku, ale przeważnie taki samochód jest nieczynny z uwagi na jakieś usterki w elektryce/elektronice, jedziemy na przegląd na SKP czy na serwis, wszystko wiemy o zawieszeniu, hamulcach, ogumieniu itd No ale skąd wiadomo ile życia zostało w rozruszniku, czy alternator...
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Witam. Pomiar ciśnienia sprężania wykluczył uszkodzenie uszczelki głowicy.Było mniej więcej równo 12.5 +\- 0,2.Znajomy mechanik sugerował przepłukać układ płynem do oczyszczania układu chłodzenia firmy Holts. Po tej operacji wyjąłem chłodnicę aby ją i cały układ przepłukać. Wtedy okazało się że żeberka chłodzące są całkowicie oblepione owadami i innymi...
Skpaplacz może być zepsuty Tylko, że skraplacz nie pracuje na wyłączonym silniku i klimie. Objaw pasuje do zestarzałego przełącznika ciśnieniowego, utracił swoje parametry pracy i włącza drugi bieg wiatraka przy o wiele niższym ciśnieniu niż powinien. 100 gram czynnika za dużo nie powinno podnieść ciśnienia w niepracującym układzie do ponad 20 barów...
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Witam! Mam problem z renówką midlum z 2000r. silnik MIDR602 jeszcze stary na pompie sekcyjnej taki jak w midlinerze. Mianowicie chodzi o to: W układzie chłodzenia zaczęła się robić rdza od jakiegoś czasu. Płyn zrobił się brązowy oraz zrobił się taki nalot jak kamień czy coś takiego. układ był płukany ale bez demontażu chłodnicy(to ja chyba załatwiło)....
Wentylator chłodzenia chodzi w dobrą stronę? Może dmucha ci "na zewnątrz" i podczas jazdy nie schładza skraplacza. Cisnienie rośnie i układ rozpina klimę.
prawdopodobnie masz "zamuloną" nagrzewnicę . Po tylu latach eksploatacji to normalka - ostre płukanko wodą pod ciśnieniem - ewentualnie jeśli lubisz ryzyko to możesz zastosować środki do czyszczenia układu chłodzenia ( ja jakoś im nie wierzę )
Dzień Dobry Chciałbym prosić o pomoc w następującej kwestii: dokładny i jasny opis ustawienia rozrządu w masterze 2.5 dci 120 bez użycia zestawu blokad, dodam, że chodzi o zdjęcie głowicy (rozgrzany na postoju - nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia; po jeździe fontanna ze zbiorniczka wyrównawczego, odpowietrzników na przewodach gumowych; ponoć zagotował...
Jak sie zagrzeje to wyrzuca wode. A do jakiej temperatury się zagrzeje? (Woda gotuje się w temp 100°C a pod ciśnieniem w większej 115-120°C) A serwis sprawdzał wodę na obecność CO2? - podstawowy pomiar w takich przypadkach.
Rzetelna diagnostyka (stacją do obsługi klimy jak i komputerowa) powinna sporo powiedzieć o kondycji elementów klimy, ciśnienia LP/HP, temperatury i położenia klap mieszalnika, ilość czynnika w układzie- ja bym od tego zaczął.
Może być tak że w układzie znajduje się woda i zamarzając zapycha zawór rozprężny. Najlepiej wymienić osuszacz i po ponownym nabiciu sprawdzić ciśnienia w układzie - będzie wiadomo czy sprężarka jest sprawna.
Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić dane pracy układu tj. deltę temperatur nadmuchu. Ciśnienia pracy układu na ssaniu i tłoczeniu. I dopiero znając te dane można działać dalej. Inna kolejność to działanie od d.. strony. Układ chłodniczy dodatkowo w połączeniu z układem chłodzenia silnika i nadmuchu to dość szerokie zagadnienie i wiele elementów ma...
Klasyczny wysokociśnieniowy EGR jest ... klasyczny. Niskociśnieniowy został w europejskim aucie wprowadzony w samochodach Renault. Tutaj materiały reklamowe Renault "System EGR (Exhaust Gas Recirculation) niskociśnieniowy: Renault będzie pierwszym producentem, który wprowadzi tę technologię na rynek europejski na masową skalę. Istotą jej jest zwiększenie...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
witam to samo miałem w renault espace 2,1 diesel. okazało się że winne są połączenia elektryczne w tym skąplikowanym układzie włączania wentylatorów. termostat jest dwupoziomowy. zainstalowane są trzy przekażniki oraz bezpiczniki autoamtyczne 20A do zasilania gałęzi z wentylatorami. po przekroczeniu pierwszego progu nastepuje szeregowe podłączenie wentylatorów-...
Nie wiem ile uciągnie 5211 bo nim nigdy nie pracowałem. Mogę zrobić porównanie C360 (3 i 4 cylindrówka, jeździłem obydwoma, ponieważ porównuję obsługę i komfort, a pod tym względem są podobne, nie będę tutaj ich rozróżniał) z 7211. Jeśli chodzi o wygodę Zetor bije na głowę tego Ursusa. Nawiewy i ogrzewanie jak w samochodzie, wspomaganie kierownicy (naprawdę...
ciśnienie układzie chłodzenia citroen ciśnienie układzie chłodzenia mercedes ciśnienie układzie chłodzenia volvo
climatronic regulacja lm358 histereza naprawić wzmacniacz kraków
spawarka światłowodowa spawarka światłowodowa
Wzrost obrotów do 980 i włączenie Webasto Problemy z odtwarzaniem filmów w Zorin OS