Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Może chłodnica spalin ( EGR) jest nieszczelna.Spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
W Scanii R450 pojawia się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Czy przyczyną może być uszczelka pod głowicą, korek czy termostat? Jak wykonać test CO₂ i diagnostykę?
Jak najprościej odróżnić układ z pompowtryskami z chłodzeniem i bez chłodzenia zaworu? Może ktoś mógłby mi po nr VIN sprawdzić która to wersja.
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Olej w retarderze sprawdzałem i jest ok. Zaczęło mi dużo ubywać z silnika 5 litrów na tydzień. A nie kopcic, turbina ok, nie ma wyciekow. Dodano po 4 Znajomy miał podobny przypadek i niby u niego była wina jakiegoś korka zaślepki pod obudowa rozrzadu. Jest jeszcze gdzieś ponoć z przodu silnika jakiś dekielek gdzie olej ma kontakt z płynem. Układ czyscilem...
Dzięki kolego za odpowiedź. Jutro sprawdzę podając ciśnienie i dam znać. Jeszcze pytanko czy orientujesz się może jaki tam ma być klej do tych tulejek czy jednak wbijać bez niczego?
Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!
Dlatego radzę podłączyć to ciśnienie i na zgaszonym motorze, może coś się zacznie dziać. Może układ nie jest zalany odpowiednio (zapowietrzony) to też możliwe, ale skutkiem będzie gotowanie płynu i wyrzucanie go.
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
Witam serdecznie mam problem z klimatyzacja w scania mianowicie padła mi sprężarka i wymieniłem na nową nissensa i pojawił się taki problem ze po włączeniu klimy przez chwilę jest wszystko ok i po chwili zaczyna robić wysokie ciśnienie w układzie tak że wyrzuca czynnik przez zawór bezpieczeństwa i oczywiście nie chłodzi podczas jazdy zaczyna chłodzić...
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Witam ! Może być uszczelka pod głowicą ale może też być problem ze sprężarką ,tam też ciśnienie powietrza może dostawać się do układu chłodzenia i powodować taki efekt.A jak wygląda z temperaturą chłodziwa na zegarze? są jakieś skoki temperatury podczas jazdy?Bo raczej wątpię że była wadliwa uszczelka w korku wlewu, no chyba że wcale jej tam nie było!
Panowie, Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie: Chciałbym wykorzystać silnik z ciężarówki serii 4 np R6 420km lub V8 460 lub 480km z układem wtryskowym PDE jako silnik stacjonarny. Czy ktoś z Was robił już taki manewr?? Konkretnie chodzi mi o dwie kwestie: - pierwsza to chłodzenie oleju: czy fabryczny wymiennik ciepła stosowany w tych silnikach...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
fajne porównanie stara ze scanią w sumie jak jedno taki i drugie zaczyna się na s a wracając do tematu sprawdzałem chłodniczkę ciśnieniem i była szczelna lecz gdy ją podgrzałem do 80 stopni okazało się że puszcza sprawdz może jeszcze tak zanim zerwiesz głowice
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
A dlaczego opadły ci ręcy? co to jest 88 st? ciecz zagotuje dopiero przy 120 st, bo to układ ciśnieniowy.88 st, to idealna temperatura diesla.. wiesz jak głowica będzie mieć 400 st, to mogą ci ręce opaśc:) Termostaty sa produkowane na 80 i 85 st.. Wskażniki na desce można też skalibrować z poziomu menu na desce-funkcja test wskażników. Nie rozkminiałem...
ciśnienie układzie chłodzenia renault ciśnienie układzie chłodzenia citroen ciśnienie układzie chłodzenia mercedes
honda civic centralny zamek przekaźnik maksymalne napięcie remote control philips
Jak uzyskać zgodę na przyłącze wod-kan na działce? Zgoda wodociągów na warunki zabudowy działki