Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
Witam Ostatnio zauważyłem że odkrecajac korek zbiorniczka plynu wyrownawczego na zimnym silniku ciśnienie rośnie i płyn zaczal sie podnosic. Czy to tak powinno wyglądać?
Witam.Pompa wody wymirniona na nową razem z obudową.Kanały wodne sa zakamienione ale tutaj za chlodnica oleju na bloku i z boku rowniez (klapka w bloku obok chlodnicy oleju.sptezarka byla calkiem odlaczana i nic sie nie zmienialo.Korek wlewu plynu mam ptzerobiony.Pompowalem 1bar ale dalej to samo bylo . zbiorniczek wyrownawczy jest 100% sprawny .
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
Witam Ja miałem dokładnie takie same objawy. Na początku padło że przewody albo zbiorniczek uszkodzony. Zbiorniczek wraz z korkiem wymieniłem, ale na dłuższych trasach ciśnienie wywalało nadal plyn że zbiorniczka. Kolejna diagnoza to uszczelka mimo że plyn chłodniczy był sprawdzany na zawartość CO2 w układzie. I wyszło że CO2 brak. No ale oddałem auto...
Nie grzeb za bardzo bo moze byc gorzej. Jak nie gotuje plyny plyn czysty jest ogrzewanie to jedzij.
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
zrob tak:odpal samochod chwile niech pochodzi po czym odkrec korek na clodnicy a najlepiej na zbiorniczku wyrownawczym i daj gazu. jezeli widoczny bedzie efekt bulgotania lub wysadzania plynu to na bank uszczelka.sprawdzic mozesz tez olej.jezeli na bagnecie widoczne sa "dwa stany"czyli woda i olej to tez wskazuje na uszczelke.byc moze wymienil na podrobke...
jest drozna bo przed wymiana plynu wszystko bylo ok . tylko teraz takie cuda sie dzieja
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Witam Czy ktoś orientuje się jak może się nazywać zawór (symbol?) który będzie w stanie utrzymać stałe ciśnienie w przedziale od 0 do 150 bar, upuszczając nadmiar? Chce go zastosować w aucie rajddowym w ukladzie wspomagania kierownicy pomiędzy pompą a maglownicą, żebym miał możliwość ustawienia siły wspomagania. Nadmiar ciśnienia chce odprowadzić między...
Wiem czym to grozi i nie dolewalem nigdy plynu na rozgrzanym silniku. Czy taką tuleje można jakoś wymienić od góry (przy zdjętej głowicy) ? I czy wogóle jest sens naprawiać, czy "lepiej" kupic inny silnik? A w jaki sposób można sprawdzić blok ?
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
Część. Auto ma słabą moc na benzynie i gazie. Zrobiłem więc test kompresji żeby ustalić co robić dalej bo to nie łatwa sprawa przy pojazdach tej wartości :) Kompresja próba olejowa 1 9,5 Bar 16,2 Bar 2 11 Bar 14,5 Bar 3 9,6 Bar 14,7 Bar 4 7,5 Bar 14,7 Bar Pomiary na ciepłym silniku robione ,do cylindrów 10ml oleju,rurka manometru wkręcana do gniazda...
..ale jaja :).Dzięki. Zastanawiam sie dlaczego ten wskaznik jest tak wyskalowany.W połowie jest ok.100 stopni.Wskazowka zatrzymuje się troszkie ponizej.A tak nawiasem,miałem zapowietrzoną nagrzewnicę,i dlatego plyn mi się zagotowal i wyrzuciło.Gdzies mam nieszczelny układ i zaciąga mi przy okazji,zamiast płyn ze zbiorniczka,powietrze. Pozdrawiam.Krzysztof
W tym samochodzie mamy prosty układ ,olej ścieka do pompy wysokiego ciśnienia następnie idzie do kolumny kierownicy pod wysokim ciśnieniem i z tym samym wysokim ciśnieniem powraca do zbiorniczka.Jeżeli go wyrzuca to oznacza że robi to z pewnym ciśnieniem .Jedyne ciśnienie jakie znajduje się w zbiorniczku to ciśnienie powracającego płynu.Po prostu coś...
Koleko kymyczek.. piszac ze zamarzł mi plyn mialem na myśli płyn do sprawdzania na zawartość co2.. Dodano po 8 Rozbierz starą sprężarkę ,sprawdź czy proces kawitacji przeżarł płytę sprężarki. Jeżeli test wyjdzie pozytywny , to prawdopodobnie czeka cię frezowanie gniazda tulei. W sumie to ma sens..
Korek na zbiorniku wyrównawczym jest nowy jak robi ciśnienie to słychać jak syczy zaworkiem a jak plyn się podnosi to leci pod korkiem miałem tak z miesiac temu później się uspokoiło i teraz znowu to samo odpowietrzalem go już chyba z milion razy i cały czas to samo. Obszedłem też chłodnice EGRu i też nic nie pomogło,termostat działa, chłodnica gorąca...
miałem stłuczke i musiałem wymienić chłodnice kupiłem chłodnice takie same tylko że wąż dolny który był w tych starych chłodnicach był z lewej strony patrząc na wprost a teraz ten wąż też wychodzi z lewej strony ale idzie aż o prawej poniewaz ta nowa chłodnica ma wejście z prawej a tamte miały z lewej i poprostu jest dłuższy a tak jest wszystko to samo...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku. Zjawisko...
Przy odkręceniu korka układu chłodzenia spada ciśnienie i płyn z nagrzewnicy powraca do zbiornika, poziomu przybywa. Tylko że płynu nie przybywa, po odkręceniu korka jest pod korek od razu, i go nie wyrzuca - jedynie co to pływak może być uszkodzony i się topi, a potem znowu wypływa do góry. Ten czujnik to jest jeden kontaktron czy drabinka rezystorowa...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala 5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju 6) nie ma białego dymu 7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli,...
Silnik 1.4 jednopunktowy wtrysk. Na trasie spalanie w normie ale w miescie 16 l a robie odcinki srednio po ok 8 km. Gdyby bral olej dym bylby chyba niebieski, martwi mnie to lekkie pienienie sie plynu w zbiorniczku i to ze podnosil sie poziom plynu az go wywalilo Nie widze twojego autka więc ciężko postawić jaką kolwiek diagnoze. Jedyne co moge ci...
Witam. Kolego do sprawdzenia glowiczka sprezarki. Cos mi sie kojarzy, ze APS steruje tak, ze przy hamowaniu retarderem sprezarka dobija powietrze powyzej normalnego stanu. Jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi. U mnie przy takich objawach byla to sprezarka chociaz na poczatku odlaczylem odcialem powietrze od retardera no ale to nie przynioslo efektu...
Zamiast korka zbiornika płynu wkręcić stosowny adapter i napompować pompką ręczną do ok 1-1,5 bara. Sprawdzić, czy po czasie ciśnienie spadnie i jeśli tak, to szukać gdzie cieknie. Często płyn cieknąc po gorącym bloku zdąży odparować zanim zacznie kapać. Przy samochodach z klimą nie będzie mokrych dywaników, bo obudowa nagrzewnicy ma odpływy kondensatu...
Witam czy ktoś móglby mi wytłumaczyć dlaczego przy nieszczelnym korku lub zbiorniczku jest słabe ogrzewanie, przecież pompka chodzi i "gania" gorący płyn przez nagrzewnice, który ogrzewa się od silnika, po co jest to ciśnienie i dlaczego jest niezbędne, żeby było dobre ogrzewanie? Sprzeczaliśmy się z kolegą o to czy koniecznie musi być szczelny ten...
Dzień dobry wszystkim. Chciałem się przywitać ponieważ to mój pierwszy post na tym forum. Z góry dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc w rozwiązaniu problemu. Pacjent mercedes Actros mp1 2002 rok wersja wywrotka 8x4. Od paru dni mam problem ponieważ wytwarza się cisnienie w układzie chodzenia i wyrzuca plyn że zbiorniczka. Do tego pojawia...
Po cholere pompe wody zmieniales, to napewno nie to. Zalezy jak ci sie zapowietrza, czy rosnie cisnienie w ukladzie ? Plynu ubywa ? Jezeli tak to pewnie masz uszczelke pod glowica padnieta. Ale to mozna zweryfikowac np wtykajac sonde analizatora spaliln do zbiorniczka wyrownawczego.... Jak pokaze HC i CO to na bank uszczelka / glowica...
Dziękuję za odpowiedź. Tak myślę, ale chyba to nie przejdzie, gdyż przelew chłodnicy (tuż pod korkiem wlewu plynu) otwiera się tylko w chwili wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia. Inaczej, odszczelnia się dół korka na sprężynie celem przelania płynu do zbiorniczka. Tutaj nie ma typowego zbiornika wyrównawczego. Najwyższym punktem jest wlew w chłodnicy.
Witam, kilka razy wymienialismy silownik lub przewod w 2 osi skretnej i o dziwo odpowietrzyl sie sam ( 4 osiowy). W ostatniej osi skretnej przy uszkodzeniu silownika, wymiany przewodu lub przegubu kulowego oś po skręcie nie cofnie się do jazdy na wprost i pewnie jak zauważyłeś bardzo utrudnione jest cofanie w wielu wypadkach może być wręcz nie możliwe....
Witaj! Wszystko wskazuje na zapowietrzenie hamulców.Prawidłowe odpowietrzenie to podanie ciśnienia do zbiorniczka z płynem hamulcowym i odpowietrzanie zaczynamy od najdłuższego odcinka./Odpowietrznik nałożony wężyk,butelka z płynem.Popuszczenie odpowietrznika wypuszczamy bąbelki razem z płynem aż do wycieku samego płynu.Tak odpowietrzamy wszystkie koła....
Korek dobrany prawidłowo dla ciśnienia.
Omega 1987 2.0 8v c20ne.Przy podlaczeniu pod orygialny w oryginalnym miejscu czujnika temperatury silnika wskazania utrzymuja sie na poziomie 120...130 stopni....nie powstaje cisnienie nie gotuje.....wskazania na desce i na elektronicznym wyswietlaczu.Po sprawdzeniu temperatury plynu w zbiorniczku jak i na wezu gornym od chlodnicy wzkazania sa pomiedzy...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Kolego ArcziS z góry dziekuje za odpowiedz, wiem o ktory przewod chodzi, taki co jest przykrecany do pompy sruba, tylko jedno mnie dziwi, gdyz jest to przewod wysokiego cisnienia, w takim badz razie nie powinien zasysac powietrza, tylko w miejscu nieszczelnosci powinien sie pocic, czy ja sie myle w tym momencie? Dodam jeszcze bo nie wiem czy o tym wspomnialem...
witam wszystkich mam pronblem z mercedesem vario 815 ubywa mi płyn chłodzący nigdzie nie widać ubytku żadnej mokrej plamy pod autem wymieniłem pompe wody nagrzewnice i zaworek ogrzewania bo tam też był wyciek plynu dolewam około 15 litrów tygodniowo auto robi 400km dziennie po postoju po 2 godz. jest jescze cisnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to...
mam problem a mianowicie,uzytkuje golfa 99r 1.6 sr ktory pali srednio 14 l na 100km,wymienialem juz czyjnik temperatury,czyszcona byla przepustnica i wprowadzane byly nastawy podstawowe,sprawdzany byl rozrzad tzn jedo ustwienie,wymieniane swiece i przewody zaplonowe,samochod pali normalnie i przyspiesza,sondy nie wymienialem bo pracuje normalnie,tak...
pojawił się taki problem ze po postoju, auto sobie np 2 dni znika cały plyn ze zbiorniczka plynu chłodzącego nie mige zlokalizować wycieków. A czy po tych dwóch dniach wzrasta poziom oleju w misce oleju? Ja w takich przypadkach, jak nie mogę znaleźć miejsca wycieku, na zimnym silniku, podłączam do zbiornika wyrównawczego sprężone powietrze o ciśnieniu...
Lepiej ciśnienie podac do zbiorniczka, jakieś 0,5bar, odpowietrznik całkiem wykręcony i niech leci tylko trzeba pilnować żeby nie wydmuchać wszystkiego pĺynu ze zbiorniczka. Jak zbiorniczek mały to najlepiej dokombinowac coś większego żeby jednak te pół litra płynu przedmuchać. Może powietrze siedzi w pompce bo nie ma jak wyjść do zbiorniczka albo jest...
niestety ale nie mam mozliwosci podmiany czujnikow. silnik pracuje normalnie ale jezdze narazie po miescie nie ryzykowalem jazdy w trase a czy jest mozliwe ze podczas wymiany plynu zrobila sie poduszka powietrzna i dlatego swieci kontrolka ( w zbiorniczku wyr.po odkreceniu korka jest cisnienie) .Serwis takie podmiany i sprawdzenia robi z mila checia...
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
Vw Passat b4 1.9 td Witam. Mialem wymienianą glowicę, po wymianie zauważylem, że temp. plynu chlodzącego szybko rośnie. Następnie wymienilem termostat ale i to nie pomoglo.Gdy temperatura dochodzi do 90 stopni, plyn zaczyna być wypychany ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodatkowo zauważylem żę przewody wodne zaczynają puchnąć w wyniku wytwarzanego się...
Witam, Wszystkich forumowiczow- jest to moj pierwszy post pod tym nickiem i od razu z problemem -licze na wyrozumialosc. Pisywalem tu kilka lat temu pod innym nickiem-niestety konto mailowe juz mi zamkneli i takie tam. W kazdym badz razie witam. Wiec problem polega na tym, kilka dni temu kiedy byly wielkie mrozy jak na szczecin czyli ok -10C w nocy...
Może i był tak mam od początku :idea: A wszystko poskładane ok :D było robione u gościa który się na tym zna i robił to nie raz .Stawiał jak wszyscy na chłodnice oleju ale to nie to :cry: Z czymś takim jeszcze nie miał do czynienia ze nic nie było widać po uszczelce ,zero ciśnienia powietrza w zbiorniczku . tyle ze cały czas minimalnie ubywa oleju auto...
Przyczyną kalibracji był błąd parametryzacji oraz zbyt mało oleju wraz z nieszczelnym wężem.Cisnienie wspomagania kierownicy jest 0 bar.Czasem 8 bar.Kiedy biorę w texie aktywację skrętu w lewo lub prawo od tylko lekko drgnie i stoi.Gdzie jest ten zawór regulacji przepływu.Bo jedyny jaki mi się kojarzy to z przodu za zbiorniczkiem płynu.Konkretnie która...
Temperatura wskazuje 105-108 stopni dolny waz jest zimny chlodnica goraca i tak temperatura stoi jak potrzymam go na gazie dopiero puszcza dolny waz widac jak wraca plyn do zbiorniczka i temperatura spada i jest jak byc powinno i pozniej znowu sie podnosi Skoro dolny wąż zimny przy 105-108 to ewidentnie termostat nie puszcza jak powinien. Sprawdź jeszcze...
mi mechaniki podłączyli chinski moduł cd-cd odpalil skuter cd-cdi ale po 2 minutach pracy wystrzeliła uszczelka pod głowicą i plyn zalal swiecę . prawdopodobnie zapłon występuję wcześniej lub później i kompresja wydmuchuje uszczelkę , automatycznie zbiorniczek wyrównawczy puszcza zabezpieczeniem w korku nadmiar ciśnienia , a po odkręceniu korka w zbiorniczku...
Witam. Od lutego bierzacego roku stalem sie "szczesliwym" posiadaczem peugeota. Otoz problem jest nastepujacy. Tylko na postoju udalo mi sie osiagnac temp 90 stopni. Wg wskazan oczywiscie podczas odpowietrzania. Podczas jazdy pokazuje w granicy 60 stopni. Co jakis czas wskazowka wedruje w gorne pole wskazania temperatury, przy czym slyvhac sygnal komputera...
Usuniecie fizyczne FAP'a, nic Ci nie da bez zmiany softu a wręcz na pewno przejdzie w tryb awaryjny, ciśnienia pokazuje 0 przez zablokowany filtr, bądź uszkodzony czujnik ciśnienia :-) Uzywki nie ma sensu wstawiac bo nie wiesz co kupisz, a nowy kosztuje kilkukrotnosc przerobienia softu :-) Te filtry maja znikomy stopień napylenia, i przy "zapchaniu"...
jest tak.zamienilem korki w cc ktore mamy.ten moj mial inny ksztalt a od srodka jest caly ten fajans jak ma byc z tym ze ten ktory teraz zalozylem w srodku otworka ma jakas przeslone.taka roznica miedzy nimi. nie wiem wczesniej balem sie ze jak zaworek nie zadziala a korek bedzie mocno zakrecony to moze zbiorniczek rozwalic i jezdzilem z korkiem leciutko...
Mam od 2 dni problem Samochod to Golf II 1.6 TD Na poczatku zaczol sie grzac wskaznik od wody max w prawo i zaczela migac czerwona dioda Po wjechaniu do garazu sprawdzilem plyn chlodniczy nie bylo malo byl minimum gorna rura byla ciepla dolna o wiele zimniejsza odchodzaca z chlodnicy przez termostat Wymienilem termostat sprawdzilem pompe wodna (wirnik...
Czy ktos moglby mi wyjasnic powod dazenia do ukladu zamknietego? Szukamy tu prostego rozwiązania wszystkich problemów z instalacją, nie zapominaj, że oprócz kolektorów opartych na grzejnikach są tu osoby mające fabryczne kolektory, gdzie stagnacja jest problemem. Tego typu układy rozwiązują wszystkie problemy: koszt glikolu, zanik prądu, wyjazd w lecie...
Witam, mam ogromny problem z moim passkiem. Ale do rzeczy climatronic nie grzeje jak powinien probówałem juz wszystkiego, a gdy wyczerpaly sie opcje zwracam sie o pomoc. Termostat wymieniony na wahler nic to nie dalo. Drugi i trzeci wahler i dalej to samo. Autko ładnie rozgrzewa sie do 90 C i wskazowka ani drgnie. Pompa wody wymieniona na taka z mosiężymi...
wydaje mi sie ze wentylator jest wporzadku.Wlacza sie i auto sie chlodzi.Ale przeciez przy normalnej jezdzie w temperaturz ponizej 10 stopni wogole nie powienien miec powowdow do wlaczania sie.Termostat mam nowy.a temp po tym jak sie stopniowo silnik nagrzewa nie zatrzymuje sie tylko caly czas pnie sie w gore.Stanie dopiero na jakichs 95 jesli jezdze...
W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina lokomotywy, pierwsze pytanie smierdzi zalewanym...
zbiorniczek plynu zbiorniczek plynu wspomagania ciśnienie zbiorniczek
pozycyjne astra naprawa odkurzacza samsung denon usterka wzmacniacz
Wpływ prawa zabudowy na podatek od nieruchomości Resetowanie amplitunera Kenwood KRF-4060D: instrukcje i porady