u mnie po remoncie na zimnym przy 600 2atm na wysokich 5 po zmianie srubki mocujacej przewod do pompy bez dziorki na zimnym 5,5 stoi na wolnych na wysokich 6,5 na rozgrzanym na mini obrotach 3 a na wysokich 6 czy to dobrze jest czy nie bardzo dodam ze po pierwszym zlozeniu zatarta panewka za ciasny korbowod zrobiona polerka i korby
Witam. Łożyska to podstawowy problem. Dla takich obrotów wypadało by zastosować łożyska wysokoobrotowe a nawet igiełkowe/szpilkowe różnie to nazywają. Osiowość przy spasowanych łożyskach jest ważna bo zaczyna blokować jeżeli jest nie wyosiowane a na ciasnych i spasowanych łożyskach. Panewki - dlatego producent je przewidział - żeby było cicho. Pozdrawiam.
A na co Tobie wymiary? I tak sam nic nie zrobisz. Wiezie się silnik do szlifierni i zleca, że wał ma się obracać. Bo możliwości są dwie - albo zbyt ciasne panewki, albo faktycznie przesunięte podpory. Trzecia i najczęstsza możliwość, to zły montaż, bo wbrew pozorom to tez trzeba robić z głową. Jak masz wyjęty silnik, poluzuj wszystkie podpory, potem...
moze akumulator masz trefny,nowy nie zawsze znaczy dobry.koles mial podobny problem jak mu zalozyli za ciasne panewki na wal ale kto robi remont silnika i sprzedaje auto?? sprawdz jeszcze ladowanie i klemy.na noc odlacz go od autka i sprawdz czy wtedy tez sie rozladuje, moze jakies zwarcie??
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
z olejem (który się miesza z bęzyną) Witaj. Zastanów się dokładnie to co opisałeś, wszak piszesz troche znam się na silniku od skutera No chyba że to troszkę znam jest bardziej troszkę niż znam, wtedy odpowiedź brzmi, brak dodatku w postaci oleju w paliwie spowodował zagrzanie i przytarcie a raczej zatarcie silnika. Zamiast jechać z zatkanym przewodem...
przyczyną może być opiłki i bród w wale, szlif wykonany z zbyt dużym luzem, ewentualnie zbyt ciasny ale to zatarła by się szybciej, stosowanie oleju który pod wpływem temperatury tracił właściwości smarujące. ( sam miałem przypadek po kapitalce w c 360 na zimnym ciśnienie około 5 bar po godzinie pracy na rozgrzanym miał ledwo 1 na wolnych i 2.5 na obrotach,...
Fakt, z mechaniką w Fonikach są problemy. Myślę, że na Wolumenie uda się to kupić. Potem należy bardzo drobnym papierem ściernym zmniejszyć średnicę ośki prowadnicy bo bywa za ciasno spasowana z panewkami lasera, stąd pewnie to uszkodzenie zębatki.
Niestety zakończyła się usunięciem wałków na stałe, przekręcone panewki, gniazda panewek nie trzymały już wymiarów, jedyna opcja wymiana bloku silnika, nie opłacalne, ostatecznie otwór smarujący panewki lewej głębokiej został zaspawany (blok silnika na szczęście jest ze stali, a nie żeliwa), otwór smarujący panewki lewej przedniej zakorkowany panewką,...
Uszkodzone uzwojenie rozruchu albo panewki są za "ciasne" i silnik nie ma sił by się obrócić.
No to mamy winowajce. Jeżeli panewki są za ciasno spasowany albo ciut innej wysokości to ten sterownik będzie wykrywal że ciągle jest woda w zmywarce lub że jej nie ma bo poza przepływomierzem zmywarka sprawdza obciążenie pompy. Jak wymieniles panewke od strony turbiny? Zdejmowales turbine czy magnes? Jak magnes to lubi się uszkodzić.
Może za ciasno pod główną nakrętką na wale i ściska panewkę?
Dobrze napisałem na końcu, 5 dni temu, że jeżeli reszta podzespołów zawieszenia jest ok., to autko będzie jeździć cicho. Otóż, nie było ok. Na drugi dzień po robocie, ruszając z miejsca Punciakiem, słychać było klekot z przodu, z lewej strony auta. Myślałem, że może czegoś nie dokręciłem, lub nie złożyłem jak trzeba, albo za chwilę coś zaskoczy i znów...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
Takie objawy mogą wystąpić przy zbyt ciasnym pasowaniu tłok-cylinder (3p jak się zapowietrzy to bez odpowietrzenia się nie obejdzie). Pasowanie wału korbowego z panewkami, ale to mniej się zdarza.
Dziwnie wygladaja te panewki - wygladaja jakby poruszaly sie w korbowodzie, jak robilem silnik to panewki mialy slady tylko od strony styku z walem - w miejscu styku z korbowodem i stopka byly osadzone ciasno ze niema zadnych sladow
Co do wzrostu spalania to często się zdarza że nowe panewki do nowego wałka są za ciasne. Brak wymaganego luzu. Jak pasują blokady na wał i wałek? Bo jakoś im ufam bardziej niż odczytom z komputera przynajmniej przy ustawianiu rozrządu na blokady i rzadko potem robię korekty do komputera. Panewki są faktycznie nówki,nie pisałem o tym.Rozrzad jak już...
I tu pewnie jest przyczyna. Wał zaciera się w panewkach.Jeśli ma być dobrze to nie ma takiej opcji aby wał obracał się z coraz większym oporem w miarę dokręcania.Możesz dokręcić najmocniej a wał ma się dać lekko kręcić ręką. To jest bardzo prawdopodobne, ale odpal go po parę godzin i z dyszkę ropy musisz wypalić na wolnych obrotach i wtedy zobaczysz...
Ja nie znam ale zawsze brałem na wzór ten przerwany. Wykręć napęd i zanieś całość do sklepu na pewno coś znajdą jak masz jakieś doświadczenie z naprawami to powinieneś wiedzieć że pasek za luźny powoduje "pływanie" a za ciasny zbyt mocno zużywa szybko elementy ruchome typu panewki lub wcale nie chce się obracać. Kształt już nie pamiętam ale zwyczajowo...
Kolego, po pierwsze, to ten samochód ma Citroen'owski silnik Diesla HDI grupy PSA, a Fiat niestety do tej grupy się nie zalicza. Po drugie, Fiat, Lancia i Peugeot razem z Citroenem wypuszczali takie same auta, w które pchali swoje serca (Citroen oraz Peugeot swoje i Włosi swoje).............. Też nie do końca prawda... Włoskie wersje (teoretycznie...
Mógł się oderwać jakiś kawałek metalu, twardszy nagar coś w tym rodzaju i dostało sie w paewkę, ale tam jest ciasno, to by nic nie wpadło, więc musiał się uszczerbić wałek lub panewka i z tego te rowki. A co do pisku dźwięk nie zawsze jest słyszalny tam gdzie jest uszkodzenie. Przecież to było we wnątrz silnika....
Podsyłam fotki zaworu zamknięcia ssania. http://obrazki.elektroda.pl/1803478900_1... I nowy: http://obrazki.elektroda.pl/9414798100_1... Mam jeszcze problem ze spasowaniem korbowodu, panewki poszły nominał, lecz spasowanie wyszło dosyć ciasno i to trochę mnie martwi, czy to normalne w tym agregacie ze korbowy swobodnie...
Mam problem z tym silnikiem i zastanawiam się czy wymienić cały silnik czy serwisować. Nie jestem mechanikiem więc chciałbym zrozumieć: 1. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dokręcenie z takimi siłami będzie OK (nie za ciasno ani za luźno)? 2. Jeśli to graniczące z pewnością, czemu producent tego nie podaje? 3. Co się może stać, jeśli pomimo dokręcenia...
ale tylko pod jednym względem - remont słaby. Druga opcja panewki - chinatown z CER plus moja sugestia dla szlifierza aby spasowł ciasno...a docierałem delikatnie - ale uwaga, poprzednio też nie miałem ciśnienia na 2-gim, a pomiary gładzi cylindrów wskazywały, że są problemy ze zużyciem 4tego tłoka, 0,2mm poniżej normy. To jakaś nowomowa mechaniki?
Jaki budżet i jaka generacja tourana lub A4? Jak dla mnie Audi A4 (b6 lub b7) 1,8 turbo + lpg i tyle w temacie. W touranie oprócz mułowatego 1,6 którym chyba tylko rower się wyprzedzi nie ma co polecić, z 1,9 tdi trzeba ostrożnie bo wersja BXE miała problemy z panewkami a 2,0 tdi to szmelc. (przynajmniej ten przed erą common rail) Touran bazuje na golfie...
Pytałem dlatego, że dość częstą usterką jest zbyt ciasno spasowana prowadnica lasera. Prowadnica wykonana jest w postaci polerowanej osi, po której jeździ głowica ułożyskowana panewką z brązu. Pomaga przeszlifowalie ośki papierem ściernym gr. 2000. Przypuszczalnie Twoje problemy z szufladą też można łatwo usunąć tylko trzeba wyciągnąć napęd. Co do schematu...
Jak paski będą "za ciasne" to należy je wymienić na odpowiednie, a nie podkręcać obroty. Po pierwsze - większe obciążenie silnika = szybsze zużycie panewek/większy pobór prądu/ewentualność uszkodzenia. Po drugie - jak paski się wyciągną (zanim pękną...) znów będziesz kręcić? Bez sensu! Zakładaj odpowiednie paski i nie rób sobie problemów - nie warto.
Żarówke wymienisz bez demontażu mechanizmu a jedynie po zdemontowaniu mechanizmu kieszeni kasety (4 śruby M2,5 w rogach). Nawiasem ostrzegam przed wymiana żarówki na taka o większej mocy - powoduje to stopienie plastikowego okienka podświetlenia. Pasek jednak proponuje dobrać o właściwej średnicy o zbyt ciasny powoduje zbędne obciążenie i zużycie silnika...
Jak same panewki to bez docierania, chyba że pierścienie dasz nowe to tak. Nowe pierścienie Primy są ciaśniejsze niż przewiduje DTR, ja je delikatnie w A50 dopasowałem bo bałem się, że jak dostanie po tyłku to popękają. Nie wiem jak robią to w fabryce, czy w ogóle jeszcze stosują się do dawnych zaleceń. Ja docierałem pierścienie przez około 10 godzin...
To 40 cm to jest bardzo dużo - wystarczy porównać golfa do octavii by zobaczyć ile to jest 40cm w bagazniku więcej... Ja tam nie jeżdżę w bagażniku, nie wiem jak ty kolego. Golf (i Octavia, ta sama płyta podłogowa) jest obrzydliwie ciasny i kropka. W aucie za takie pieniądze nie jest ważny ani przebieg ani rocznik. Ważne jest że to coś jedzie, hamuje...
Skoro stanął, to coś jest za ciasno spasowane. A Ford T to to nie jest, żeby go docierać przez przełamanie - zamiast dotrzeć, to się zatrze. Rozbiórka i weryfikacja - zacząłbym od zrzucenia z jednej stopki korbowodu i oceny panewek.
predzej luzy na panewkach są bardzo wielkie miałem to dwa razy, wirnik wtedy trzaskał o stojan i pompa jakby zaczęła trzeszczeć i się zacinała za ciasna uszczelka też to miałem, pompa wtedy wogóle nie ruszała kup pompę magnetyczną za 40 zeta i bedziesz miał na jakis czas spokój albo oryginalną indukcyjną za 60 zeta :D większa trwałość (z wyjątkiem uszczelki)
Witaj. Raczej jeśli wybiło stopkę powinieneś skorzystać z czujnika zegarowego. Zamocować go jakoś przy bloku przyłożyć igłę czujnika do czop wału ustawić czujnik na 0 i najlepiej jeśli ktoś kręcił ręcznie wałem bo po takich wydarzeniach wał może być skrzywiony. A jeśli tak jest nie powinieneś tego bagatelizować tylko go wymienić lub zregenerować. Jeśli...
No i po co się żreć? Postaram się odnieść: 1. Nie twierdzę, że 10w zabiło popychacz ale jeśli już przez olej to prędzej przez to niż 60. U mnie na półsyntetyku 10W40 popychacze dają koncert przy rozruchu a jeden sobie postukuje jak chce. 5W50 tego samego producenta, syntetyczny wg etykiety - jest niemal cisza jak chodzi o klawiaturę. 2. Zajzajer albo...
dzieki za rade. Wiesz to jest dziwna sprawa z tym moim autem bo przy normalnej jezdzie nie kopci wogole,natomiast gdy mu troche w pedal wcisne to leci bialy dym czyli wychodzilo by na to ze to uszczelka pod glowica i na dodatek ta maz pod korkiem,a na niebiesko to kopci tylko wtedy jak np mam temperature 90 stopni to znaczy jest bardzo rozgrzany silnik...
Witam ponownie! Dziękuje za poprzednie odpowiedzi. Posiadam jeszcze jedną sprężarkę którą rozebrałem. Nie wiem dokładnie jaki to model ponieważ tablica znamionowa już nie istnieje. Jest to konstrukcja praktycznie taka sama jak poprzednia z tym że głowica chłodzona jest powietrzem. Jest ona w zdecydowanie lepszym stanie. Na cylindrach widoczne są niedoskonałości...
ciasny obudowa panewka panewka ciasny pasek
membrana zbiornik naprawa telefonów wrocław schemat neptun
Czy każda sprężarka spiralna działa z miękkim startem? Zamiennik cylindra do piły Husqvarna 257