Na pewno nie panewka. Panewka to by jakby młotkiem tłukł w kowadło. Pomiar kompresji by się przydał. Jak wykręcisz świece, to zobacz jaki nalot mają.
Panewka jak panewka, jeśli wygląda jak by ktoś ją wycinał z czegoś to albo już jest na tyle wyrobiona że mało jej brakło do obrócenia albo już ją obróciło. Wrzuć zdjęcie
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę. Tu kontrolka się...
poszła panewka . Panewka poszła. Miałem na myśli ze dobrze chodził przed panewka
Panewki w miarę Ok - na pewno one nie są powodem takiej ilości opiłków. Wszystkie wyglądały podobnie, na 2 minimalne rysy - spowodowane pewnie tymi opilkami. Czopy wału wyglądają idealnie Dodano po 4 W poniedziałek ściągniemy napęd vicsco - jak tam wyglada panewka. Panewka - Napędu visco innego silnika na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/4039435700_...
Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach. W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar. Pozdrawiam P.S. I kup...
Na ostatnim zdjęciu widzę, że na osi wirnika (to nie rdzeń) pozostała panewka z jej trzymaczem. A skoro tak, to kaplica - panewka winna być mocowana NA STAŁE w obejmie silnika (zanitowanie na krawędzi trzymacza). Skoro wypadł, znaczy ze trzymany nie jest i panewka może latać jak chce; nic dziwnego więc, że się zatrzymuje. Z filmu wynika, że próbowałeś...
Pytałem to śpiewają sobie od 8 do 10tys, cena wzieła się z tego że cały silnik wraz z pompą oleju musi być wyczyszczony z opiłków. Śmiechu warte, jak nie myją to cena będzie niższa? Używane silniki to i tak loteria i chcąc nie chcąc i tak trzeba choć miskę zwalić i zajrzeć do wewnątrz. Co do starego motoru, to wał raczej do wymiany i korba z obróconą...
Witam, czy już wiadomo, co dokładnie było przyczyną stukania, i czy to była uszkodzona panewka?
Jeżeli mówisz o smarowaniu metal-metal, to panewka wykonana jest najpewniej ze spieku metalowego.Spiek jest materiałem porowatym,który fabryka nasącza odpowiednim olejem.Oleje takie są dostępne pod różnymi nazwami firmowymi.Szukaj oleju do panewek porowatych.Należy taką panewkę zanużyć w ciepłym oleju.Ostatecznie nanieść kilka kropli oleju na panewkę....
Panewka ma byc równo z blokiem, swoją drogą niezły masz tam syf
Koledzy sprawa jest prosta jeśli panewka ma olej i poduszke olejową to się nie zatrze. Znam kilka silników 126p gdzie wyjściem są 3 paski 17 i tylna panewka jaka była taka jest , bardziej niszcząco na panewki działą niewyważnie i brak ciśnienia oleju. Przecież w łożysku slizgowym wałek i panewka w ogóle się nie stykają podczas pracy.
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Kolego te panewki są usmażone.Ewidentnie do wymiany
Potwierdzam Bardzo dobre panewki.
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Castrola to ja bym sobie nie zalał. Już wolę Lotosa. Castrol to tylko marka -- żaden firmowy produkt. Zdaje się, że Orlen sprzedaje bazy pod olej, które lądują w Castrolu. Dodatkowo Castrol na różne rynki ma różny skład. I oczywiście wiecie o tym, że 5W30 to dziś ją w dużej mierze oleje na bazie mineralnej? Niby na opakowaniu jest 'syntetyczna technologia'...
z pewnością coś złapało i z dużym prawdopodobieństwem panewka miska w dół i rozkręcać panewki na początek
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
1600910018 o tą część ci chodzi? U mnie była panewka nie było łożyska. Panewka jest ok po złożeniu nie ma żadnego luzu. Ale łożyska to robią badziewne. 20 zł łożysko i po włożeniu wałka jest luz. Dziękuje wam wszystkim za pomoc.
Teraz pytanie wałek pompy 17 czy 20 mm ? Nie pamiętam do tej pompy, prawdopodobnie 20mm. https://www.azetdiesel.pl/pl/p/Simmering... http://www.autodieselparts.com.pl/641,14... A panewki to wpisz w google : panewka wałka...
No niestety ciężka brutalna prawda. Fajne te nowe autka, przedni napęd. Ale w przypadku usterki poważniejszej silnika, to niestety trzeba mieć głęboką kieszeń. Jak jest stare autko, to prawdę mówiąc na złom lub części.
Osobiście spotkałem się z dwoma przypadkami urwania korbowodu , 1 to skrajne zużycie panewek , panewka zachodzi na panewkę momentalnie powodując zaciśnięcie wału , korbowód jest przegięty na bok i złamany i takich przypadków jest najwięcej . 2 to pęknięcie korbowodu bliżej lub dalej sworznia , panewka jest tutaj sprawna ten jest bardziej tajemniczy...
Napewno wyjdzie taniej kupic drugi slupek.. Tutaj mam na wstepie szlif walu (jak nie wymiana na nowy) i nowe panewki, panewki walka rozrzadu i szklanki.. wiec nie warto, koszt slupka 900 - 1200 zl a tutaj wychodzi lekko 1500 w góre, pytanie do tego jak wyciagnac ten caly zlom, silnik z skrzynia i oddzielic skrzynie na zewnatrz czy odkrecic skrzynie...
Według kolegów z zachodu-http://www.das-oldtimer-forum.de... z cześciami do tego wynalazku jest tragicznie.zresztą nic dziwnego bo problem jest nawet z renowkami znacznie mlodszymi. W super 4 były dwa rodzaje silników 3 cylindrówka chłodzona ciecza,chyba ta sama co w ciagnikach Porsche i 3 cylindrówka chłodzona powietrzem firmy MWM....
Oczywiście że rozleci się po kilkunastu minutach. Żaden mechanizm różnicowy nie ma łożysk tocznych w środku, są tylko panewki ślizgowe. Panewki wytrą się bardzo szybko. Szukaj czegoś tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/3975197800_...
W kluczyku uszkodzona panewka, facet mi ją wymienił Tylko dlaczego ta panewka w kluczyku się uszkodziła? Może układ smarowania nawala? Kiedy olej w kluczyku wymieniałeś?
Jak Ci tak mocno bierze olej to ja obstawilbym że panewkę złapało. Spuść olej, jeżeli będzie metaliczne błoto to miska w dół i trzeba popatrzeć. Raport: Co ma panewka do brania oleju?
Prawdopodobnie zaciera się panewka na pompie wylewowej i stąd problem (wyciek wody- zatarcie panewki). Zobacz od spodu, czy turbinka wentylacyjna od pompy obraca się swobodnie (masz to zrobić ręcznie).
Rozwiązanie problemu: panewki dolne nie trzymały nominału - remont dołu silnika. Znalazłem identyczny przypadek z identycznymi objawami, a więc nie jest to odosobniony przypadek w corsach 1.0, objawy początkowo jak u mnie - przerodziło się to z czasem w klekotanie panewek (gość tak jeździł ok. roku, aż panewka zaczęła być słyszalna). Wymiana panewek...
Łożysk w tym silniku nie ma na wale z drugiej strony, jest koło zamachowe, a wał jest osadzony na 2 panewkach, luz powstaje dlatego, że panewka zostaje obrobiona. Dodano po 2 https://www.youtube.com/watch?v=INn9CuxC...
Na początek zdjąłbym pokrywę 754 i jest możliwość demontażu kosza 554 [(już na wałku tego kosza można zauważyć zapieczoną panewkę z trybu 614 (panewka 056)]. Należy też sprawdzić panewki 058 na planetarce 584 oraz na statorze pompy 520 panewka 037. Zobacz i odpisz. http://www.makcotransmissionparts.com/mm...
Witam. Kondensator stracił pojemność lub panewka wirnika po przeciwnej stronie bębna zaszła rdzą.
Niestety w takich przypadkach demontuje się silnik i przeprowadza oględziny, panewka sama z siebie się nie zaciera.
Możesz mieć zabrudzone kanaliki olejowe, choć pisałeś że podają olej, ale mogą być jakieś zabrudzenia w oleju i przytykać, wystarczyło raz aby wałek złapał z panewką. Jeżeli wymieniasz wałek to musisz zmienić wszystkie panewki, bo ten stary ulożył się z panewkami podczas docierania. Teraz możesz sprawdzić, jeżeli nie będzie żadnych znaczących szczelin...
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Witam. Ja wymieniam trzy zębatki oraz obracam lub wymieniam panewki. Panewka wyciera się tylko w jednym miejcu i wystarczy ją odwrotnie założyć i działa jak nowa.
Siema, mam silnik od Mercedesa W211 3.2 CDI. Z jaką Nm dokręcać panewki korbowodowe i panewki wału?
Witam, po rozkręceniu pokrywy korbowodu była niespodzianka. Co o tym myślicie ? Tylko jeden korbowód tak miał, panewka była trochę rozjechana, pokrywa wygląda tak.[/quote]
Wymieniaj wałek razem z panewkami. Panewki tylko oryginalne, wałek może być zamiennik.
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
To bedzie peknieta panewka pod ktoryms z talerzykow zwijajacych tasme .Jak pokrecasz nimi to czuc opor - sciagnac z walka ,skleic panewke i zamocowac . Aby wykryc ktory z talerzykow to nalezy podniesc zespol z glowica i pokrecac talerzykami -ten z peknieta panewka jest odpychany sprezyna i wyczujemy opor .
hehe ja mam bardzo podobny problem i walcze juz z nim od jakiegos czasu vectra 1.8 16v rozbieralem dol, sprawdzalem panewki, pompe, luzy na sworzniach, luzy tlokowe, czyscilem i sprawdzalem popychacze, zawory, stan krzywek walkow i stan stopek walkow,wszystko dobrze a stuka sobie jak stukalo. co do panewek, jesli panewka zostanie obrocona to nie wytrzyma...
Tam była panewka, czy łożysko? Można próbować przerabiać to pod jakieś łożysko igiełkowe.
wiesz co ja to słyszę jak by na drugim garnuszku Dodano po 1 po za tym nie słychać tego na panewkę ,panewka inaczej stuka to wali jak rozwalony wariator ale wariator jest nowy
Koledze udało się dorwać te panewki?
Sprawdź pompę oleju. Wewnętrzny tryb pompy, do którego wchodzą kły napędowe, jest na panewce. Jeżeli panewka wypadnie lub tryb dostanie zbyt duży luz poprzeczny, nastąpi wyłamanie kłów.
Jeżeli panewka łożyska (widoczna na drugim zdjęciu) lata luźno w obudowie to raczej nic z tym nie zrobisz - ja na to nie mam pomysłu. Chyba, że hałasuje z powodu dużego luzu wzdłuż osi wirnika to wtedy trzeba skorygować go do minimum podkładkami.
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Podaj producenta to może się dojdzie. Zmierz panewkę.
Ja miałem kiedyś Berlingo 1,4 i niestety padła panewka na wale korbowym. Ale dźwięk przypominał raczej stukanie. Diagnozowałem w serwisie Kubiak w Łodzi. Od razu był wyrok, że to panewka. Podobno seria mojego egzemplarza miała taką urodę, że panewka padała ze względu na duże naprężenie na wale od pasków i przenoszone wibracje. Dodatkowo wymieniłem koło...
Wyciągnąć wybierak 1 i w tulei od strony 2 wewnątrz powinna być panewka, często się okręcają.
Witam.Ze starych zasad których mnie uczono,jest tak że przy dodaniu gazu puka to panewka na wale,jak puka przy odjęciu gazu to panewka na korbowodzie.Tak się sprawdziło setki razy,może się mylę.
Panewka na 2 korbowodzie. Miska w dół a oczom Twym ukaże się obraz nędzy i rozpaczy.
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Witam O ile dobrze pamiętam a trochę czasu już minęło to panewka w bloku była bez kołnierza i była osadzona na równo z blokiem, a w pokrywie zamontowana była panewka z kołnierzem montowana do kołnierza.
A wymienili wałek w ogóle? Pierwsze przy braku oleju zaciera się na panewkach wałka. Pytanie jak wyglądają panewki wałka oraz sam wałek. Jak dla mnie albo wałek i szklanki z ryżlolitu (totalnie nie utwardzone). Albo założony stary wałek po polerce (ze zjechaną warstwą utwardzoną).
Nie nieco więcej tylko chyba całe 800l powietrza. Na tym kołnierzu naspawam kawałek garka emaliowanego dopasowanego co do milimetra.(chyba kołnierz nie jest z żeliwa) Ten wymiar gwintu co podałeś to ten na panewkę? Panewka jest od strony kołnierza, a od strony koła pasowego jest łożysko toczne i symering.Z tym mierzeniem to nie wiem, bo sprężarka jest...
ale wydaje mi się, że wentylator nie jest łożyskowany tylko "wał" obraca się po miedzy panewkami silnika (panewki wydają się być aluminiowe). Możesz to dokładniej opisać? A najlepiej pokaż jakieś foto .
Witam serdecznie. Składam silnik z quada Canam 1000. Silnik po braku oleju ma zatarty wał. Zakupiłem wał w zamienniku bo rozmawiając z zaprzyjaźnionym serwisem gość stwierdził że wkłada te zamienniki i nic złego się nie dzieje. Zamówiłem wał, dziś dotarł. Z ciekawości zmierzyłem luz między czopem korbowodu a panewka za pomocą paska plastiqauge i wyszedł...
Uszczelniacz pośrednio. Obróciła się panewka w pompie oleju i niestety do wymiany cała pompa. Nie dzieje się to bez przyczyny, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Jest to normalna "przypadłość" tych skrzyń (ZF5HP19FLA).
https://obrazki.elektroda.pl/5394160300_... To wygląda jak by ten traktor stał 30 lat za stodołą zalany wodą. To wygląda na reakcję elektrochemiczną (panewka została rozpuszczona w miejscu styku różnych metali) ??? Na zejściach panewek też widać braki.
Rozbryzgowe smarowanie na tych panewkach, to sprawa co najmniej dyskusyjna. Do rozbryzgowego smarowania panewek, stosuje się inny skład stopu panewki. Takie smarowanie stosowane jest w kosiarkach. Panewka ma otwór dolotowy oleju, ale posiada też rowek spiralny, który służy do równomiernego rozprowadzenia oleju na czopie oraz do odprowadzania zużytego...
Silnik dla pewności można spróbować podłączyć przez żarówkę dużej mocy (100-500W). Najpierw jednak przyjrzyj się silnikowi - na środkowym zdjęciu, na wałku chyba jest"luzem" panewka, wirnik być może nie jest łożyskowany od tej strony.
Witam. Panie Romanie, strzał w dziesiątkę. Zmieniona panewka + uszczelniacz i sprawa załatwiona. Poprzednia panewka była luźna zarówno na konwerterze jak i w gnieździe skrzyni. Teraz ani kropli oleju. Dzięki za pomoc. Mam tylko mały kłopot z rozrusznikiem. Czy on jest powiązany w jakiś sposób ze skrzynią? przez stacyjkę nie odpala a na krótko pali....
Wracam do tematu po długim czasie ale cały czas trwa walka z silnikiem ale bez efektu. Od tamtej pory wymienione koło faz rozrządu na używane ale bez najmniejszych zmian. Sprawdzone panewki korbowodowe i są idealne. Czytałem gdzieś, że w tych silnikach lubiła się przycierać pierwsza panewka na wale głównym. Z tego miejsca ten dźwięk dobiega. Po wyjęciu...
Wytopiona panewka będzie cicho przy wykręconych świecach, tak samo jak peknięty tłok. Co prawda rozrząd podobno pasuje na znaki, ale czy kliny pod kołami rozrządu są w porządku ?
Registracja, ta wielka czarna rolka chodzi lekko? Lubi sie to zacierać na mosiężnych panewka, Wejdz w serwis, w licznikach sprawdź kody zacięcia, będzie coś wiadomo gdzie zacina.
Kupić silnik dla panewek?Jak panewki to i wał do szlifu.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Po pierwsze sciąg uszczelniacz stary załóż dekiel z panewką i zobacz czy masz luz bo jak masz .. to panewka do wymiany..
Zapomniałem dodać że chodzi o panewki korbowodowe od tłoków .pozostałe 3 odkręciłem ,nie były przyklejone są tylko małe rysy na panewkach.Na tym 1 korbowodzie jedną panewkę odkleiłem ,była prawie cała zdarta i dużo zostalo na wale.
Odkręcasz 1 stopę i wysuwasz panewkę małym śrubokrętem później łapiesz szczypcami. Wciskasz nową, skręcasz i bierzesz się za następną panewkę.
No więc w sklepie po dokładnym zmierzeniu panewki, okazało się iż jest to panewka nominalna lecz trudno jest o nazwę producenta. Może komuś się ta informacja przyda.
Ciśnienie oleju w nagrzanym silniku w porządku? Bo jak panewka to będzie cisnienie słabiutkie a odgłos z lewej głowicy to nie panewka
odróżniasz łożyska od panewek? Panewka - część łożyska ślizgowego :lol: Ja smaruję tym co mam pod ręką, najczęściej olejem na którym smażę frytki i to nie jest żart.
A czy w tym czasie taśma jest prowadzona prawidłowo? Może "ucieka" w górę lub w dół z głowicy CTL przed podejściem do rolki dociskowej i "wygłupia" tracking i resztę elektroniki? Zdaje się , że w tych mechanizmach zacierały się też dźwignie wyciągające taśmę z kasety przed rolkę prowadzącą. To też trzeba sprawdzić i ew. ustawić! Co do silnika to można...
Dokładnie zdejmę wałek bo żeby wyjąć wtrysk i tak podobno go trzeba zdjąć i będę oglądać. A pytam by szukać w konkretnych możliwych przyczynach a nie rozbiera pół silnika bo może się panewka przekręciła, co jest mało prawdopodobne. Zanim rozbierzesz pół silnika to napisałem ci co sprawdzić. Na początek ciśnienie na garach. Potem jak ok zdejmujesz pokrywę...
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy.
W tych silnikach łatwo dochodziło do zetknięcia wirnika ze stojanem, jeśli panewki są wytarte, albo zza mała siła/luzy na sprężynach trzymających panewki, albo panewki nie są współosiowo względem stojana, to może tak się zdarzyć. Pole magnetyczne w tej sytuacji powoduje przyciąganie między elementami i skuteczne zahamowanie. Mocowania łożysk mają tulejki...
Miałem kiedyś w samochodzie na korbowodowych za duże promienie aż panewka bokami się blokowała Zeskrobałem kanty w panewkach i OK ale....
Powróżę. Jeżeli jest to z silnika to powodem może być nieosiowe ustawienie wirnika. Wystarczy poluzować trochę śruby skręcające silnik i lekko popukać w dekielki z panewkami. Mogą być również wyrobione panewki. Często powodem popiskiwania jest dolne ułożyskowanie koła zamachowego.
Zużycie na panewkach, poważne, widać zatarcia przynajmniej na jednej panewce szklanki też, wytarta przynajmniej jedna i zaczyna się łuszczyć.
zobacz jeszcze jak wyglądają szczotki i komutator ,no i panewki .Jak nie ma luzów na panewkach, a szczotki są w miarę ,to umyj komutator ,wyczyść całosć, nasmaruj i ma chodzić.
Tu występuje mechanika AR300 czyli przy braku odtwarzania w jednym kierunku jest albo rozsunięte sprzęgło którejś z rolek dowijania (pęka panewka od spodu mechanizmu - do zregenerowania). Albo zużyty : http://obrazki.elektroda.pl/6280305000_1...
Witam mam problem z ciśnieniem oleju w manie 14.284 6.9L ciśnienie spadło na minimum na wskaźniku panewki mają około 1 mm luzu-i to chyba będzie w tym problem ale nie jestem pewien może ktoś podać wartości jakie powinien być luz na panewkach? najgorsze jest to ze na nowych panewkach ma taki luz prosił bym o dobra rade od fachowca laikom dziękuję
Witam. w tych silnikach są panewki silnik do rozbiórki,panewki przemyć lekko nasmarować i zmontować ,pamiętając o tym samym położeniu.
Jeśli plastikowa (tuleja-panewka) nie jest pęknięta sprawdź, czy głowica termiczna prawidłowo pracuje na sprężynach, bo że nie jest dociskana do wałka to pewne. Czasem wystarczy nią poruszać i jest ok. Sprawdź też, czy ta plastikowa tuleja jest prawidłowo założona. Nawet gdyby była wytarta, to sprężyny powinny docisnąć głowicę do wałka.
Misa była ściągnięta jedna główna panewka od pompy oleju nie naruszona druga nie wiem bo trzeba skrzynie wyciągnąć na korbowodach panewki zmieniłem jedyna opcja to ta panewka przy skrzyni ale silnik normalnie chodzi cichutko nic nie puka na wolnych obrotach nic sie nie zapala nawet w czasie jazdy dopiero przy 1500 dam trochę gazu i gaśnie albo wcisnę...
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
Zgodnie z numerem katalogowym: 0050/10-391/0 Półpanewka korbowodu N000 0050/10-391/1 Półpanewka korbowodu N025 I wymiar naprawczy 0050/10-391/2 Półpanewka korbowodu N050 II wymiar naprawczy 0050/10-391/3 Półpanewka korbowodu N076 III wymiar naprawczy 0050/10-391/4 Półpanewka korbowodu N100 IV wymiar naprawczy 0050/10-391/5 Półpanewka korbowodu N125...
Witam. Kolego korbowod napewno dostal a i czop walu tez moze byc walniety.Zakladajac nowe ponewki mam nadzieje ,ze zostal dokonany pomiar czopa i korbowodu celem znalezienia przyczyny zawiniecia panewki w korbowodzie.Popatrz Kolego na grubosc panewki i porownaj to do luzu roboczego miedzy panewka a czopem i zastanow sie jak to napisales ,ze zostala...
Czy niższa moc w tym silniku daje wiekszą pewność, że silnik dłużej pochodzi, czy to loteria i moc nie ma znaczenia co do uszkodzenia panewek?
Wałek może być pomarszczony. Miałem dokładnie taki problem. Nowa folia, panewki. Trochę pochodził i zaczęły dziać się takie rzeczy. Wymieniłem potem w całości na wersję zwrotną. Podejrzewam, że przyczyną był zjechany trzpień docisku w miejscu panewki. Wprawdzie panewki były posmarowane ale i tak nie pomogło. Na początek proponuję abyś wymienił panewki.
Diagnoza była trafna - panewki na korbowodach. Na 1 cylindrze zjechana do 0 i wytarte już nawet mocowanie korbowodu. Na pozostałych widoczne łuszczenie się panewek. Panewki główne wału, co dziwne OK. Szlam z opiłków po panewkach poszedł na górę silnika i dodatkowo zarysowało wałek i panewki wałka... Nie bawiłem się w remonty itd... poszedł SWAP na 1.9...
A może panewka
Wymina pieca rozwiąże ten problem. Mozesz jeszcze spróbowac najpierw rozebrać i wyczyścić termistor, jak jest zabrudzony to jest za wysoka temperatura utrwalania i wtedy tak stempluje. Swoją droga 100.000 to bardzo dużo jak na piec w tej maszynie. Zazwyczaj dużo wczesniej wycierają się odrywacze i zacina, lub pęka panewka, lub własnie stempluje.
stukająca panewka założyć panewka scania panewka
bascom input bajty siemens gigaset zasilacz pierścienie objawy
Przetwornica Volt Polska 4000W - częste wyłączanie podczas grzania wody Błąd DF017 w Renault Trafic 1.9 DCI: Diagnoza i Naprawa