3-4 kreski to jest optymalna temperatura
Tam sterowanie po CAN przyłazi, raczej zwieaniem pinów nic nie wskórasz. Prędzej dorobisz swoje sterowanie tymi tranzystorami.
witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujników przy 20 stopniach i przy np 60 jeżeli są takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak włacza ci się wentylator to możesz też prawdzić czujnik ciśnienie klimatyzacji
Musi ci gdzieś wyciekać. Dolej płynu .I zapal silnik. Poczekaj aż się rozgrzeje, i zajrzyj pod samochód .Jeżeli wymieniałeś termostat . To pewnie tam uszczelka ci puszcza, taki spory oyng.
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Czujnik podwójny G62/G2- 4 piny styków G62-sygnał do sterownika silnika -pin 1 masa((brązowo-zielony) -pin 3 sygnał(niebieski) G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary) -pin 2 masa(brązowo-niebieski) -pin 4 sygnał(żółto-czerwony) Kolory mogą się różnić w zależności od silnika
PCM 5V, deska 12
ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Dogrzewacz działa?
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Witaj tu masz zamiennik z E.P.S 1.830.277. podaje adres strąki E.P.S sam możesz sprawdzić http://www.eps-autoparts.com/index.asp
Sprawdz oporność czujnika (opór czujnika zależy od temperatury silnika).
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Prawdopodobnie świruje czujnik poziomu w zbiorniczku lub ewentualnie przetarta wiązka od niego. Zobacz jak się ma sprawa jak odepniesz wtyczkę i pojezdzisz.
Sory zmieniłem post bo podałem błędne informacje gdy podejrzałem silnik 1,3 zapewne jest identyczny jak 1,4 pytanie co oznacz nie pompuje, brak ogrzewania ?
Instrukcja obsługi i montażu podgrzewacza cieczy chłodzącej typ PPC i KPC adres producenta i rysunek. Do nr. telefonu trzeba dodac 8 przed numerem !
Jeden pin - plus Drugi pin - masa Trzeci pin - czujnik Czujnik łączysz z zegarem a jego obudowę do masy. Polecam zajrzeć w schemat skody, bo to zegary od jakiegoś czeskiego jeździdła. I pamiętaj, że do danego zegara musi być odpowiedni czujnik. W przeciwnym razie będą przekłamania lub nawet nie będzie to działać.
Wymień oring gumowy tego czujnika
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
VAG nie pokaże uszkodzenia czujnika w chłodnicy w tym modelu. Temperatura w normie, jak dużo jeździsz to wentylator nie ma potrzeby pracować bo jest naturalny przewiew powietrza. Stojąc w dużych korkach może się włączyć, jednak diesle stosunkowo wolno się nagrzewają. Czujnika chłodnicy nie ma za bardzo jak sprawdzić, chyba że go wyciągniesz i wrzucisz...
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
brązowy - masa dla czujnika na zegary brązowy z niebieskim - czujnik zegary szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU brązowy z szarym - czujnik ECU
Sprawdza się pomiędzy 1 a 3 pinem 0 stopni 5000-6500 omów ,50 stopni 725-925 omów, 90 stopni 200-285 omów.Zasilanie 5V.
witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo...
popieram inwertera
EPS 1.830.264 Zamontowany w obudowie termostatu, wkręcany - M12x1.5 Bądź: EPS 1.830.324 Czujnik wsadzany na oring, blokowany pierścieniem Któryś z tych, katalog podaje oba jako wielofunkcyjne czyjniki tempertury (zasada działania obu - rezystancja zalezna od temperatury)
Witam ! Urządzenie sterujące ogrzewania postojowego, silnik pompy cieczy chłodzącej przez przekaźnik pompy cieczy chłodzącej i włącznik termiczny silnika pompy cieczy chłodzącej ( tylko silniki pięciocylindrowe ) - na schemacie silnik jest jako v50 jeśli się nie mylę ! Pozdrawiam ! Robert
Witam. 15a zasila wyposażenie silnika, a 25a bezpiecznik II obwód cieczy chłodzącej świece żarowe. Duży 50a zasila I obwód cieczy chłodzącej.
Sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie rozrządu. Czujnik jest od temp. cieczy chłodzącej.
Odepnij wtyczkę czujnika cieczy chłodzącej i zobacz jak gorący wtedy ładnie odpali "na pół obrotu wału"
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika: - przy...
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
(at)ElektrodaBot Witam mam problem z piłą taśmową do metalu cormak HBS270V,problem polega na tym że nie podaje cięciwa do chłodzenia może miał ktoś podobny problem… Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twojego opisu można wnioskować, że w pilarce taśmowej Cormak HBS270V pojawił się problem z obiegiem chłodziwa. Najprawdopodobniej przyczyna...
Rozważ sprawdzenie pompy obiegu cieczy chłodzącej.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Przepustnica czy nie jest brudna chodzi w pełnym zakresie?
Analizując wszystko co tutaj napisaliśmy, to według mnie pozostaje tylko pompa cieczy chłodzącej/uszkodzona.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany.
Chyba że chodzi o elektrozawór recyrkulacji Y35 bądź cieczy chłodzącej Y14 na schemacie.
Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej prawdopodobnie on jest uszkodzony.
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
Parametry pewnie do temp. cieczy chłodzącej. NTC.
I tak, jak przedmówca pisze, zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. Jak sterownik "widzi" 60-70°C to nie wzbogaca mieszanki przy rozruchu przez co uruchomienie zimnego silnika jest utrudnione
przełącz go na benzynę nie popracuje 5 min i zgaś zobacz efekt sprawdż czujnik temp cieczy chłodzącej
Ewentualnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie zawsze wychodzi na diagnostyce obd
Tak, z tym że, nagrzewnica znajduje się w kabinie i jest w niej cały czas obieg gorącego płynu chłodniczego co powoduje podwyższenie temperatury w kabinie. Szczególnie w sezonie letnim. Dlatego też, chce zrobić mostek z trójników z elektrozaworami albo ze zwykłymi ręcznymi zaworami.
Zgadza się.P
Za gorący płyn chłodniczy gdy jest czerwona a za ziny, gdy jest niebieska. Na wszelki wypadek, gdyby ktoś nie wiedział do czego służy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - a dużo takich osób jest. Lub gdy takiego nie ma (coraz więcej saut tak ma).
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
Więc tak przyjrzyj się na początek sondzie lambda, przepływomierzowi, oraz czujnikowi temperatury cieczy chłodzącej. Zapłon masz tam bez regulacji tak?.
Witam. Mam pytanie, gdzie znajdują się czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Silnik 2.0 TDI 190KM, kod silnika CNHA. Mógłby ktoś podesłać schemat. Dokładnie chodzi o te czujniki temperatury. [url=https://obrazki.elektroda.pl/311294... mnie dwa ostatnie czujniki temperatury nr 1 i 2.
Czujnik od temp reduktora (cieczy chłodzącej). Podaje błędne dane do ECU i nie przełącza.
Czujnik temperatury- troszkę w lewo od zaznaczonego i 15 cm w dół. W króćcu wodnym przykręconym do głowicy z tyłu.
84°C to początek otwierania termostatu. 90°C to pełne otwarcie termostatu. Z takim termostatem spotkałem się w tym modelu. Dlatego masz zawahanie temperatury o te 8°C. Przy 0°C na zewnątrz inna będzie charakterystyka ciepłoty silnika. Odnośnie czujników w Twoim samochodzie to nie pamiętam ile ich tam jest.
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Zielona strzałka z wężykiem oznacza włączenie elektrycznej pompy obiegowej cieczy chłodzącej wraz z ogrzewaniem natomiast czerwona z prawej oznacza zagrożenie pożarowe komory silnikowej.
Kolego-za zwiększenie dawki rozruchowej i pożadnia jałowego bezapelacyjnie odpowiada czujnik tem. cieczy chłodzącej i jest on ulokowany w plastikowej rurze przyśrubowanej do głowicy silnika.
Ciecz mam oryginalną cały czas, przeźroczystą. To nie ma powodów, by ją wymieniać.
Na benzynie i gazie pracuje tak samo? Jaką instalację gazową posiadasz(reduktor,wtryski,sterownik)? Sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
DCR ma tu oczywistą rację. Pisze o zależnosci temperatury wrzenia cieczy chłodzącej od cisnienia w układzie. Oczywista oczywistość. Niesłuszne ostrzeżenie.
Wskaźnik temperatury często jest tak wyskalowany, by po nagrzaniu się wskazówka cały czas stała na środku, niezależnie od tego czy temperatura spadnie trochę poniżej lub powyżej... Co tam jest za silnik, termostat z grzałką czy zwykły?
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. quote] Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej Przecież pisałem
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
To może być wiele przyczyn zacznijmy od świec najlepsze są NGK japon świecs może mieć przebicja jak jest gorąca. Może być regulator ciśnienja paliwa na wtryskiwacze "zanieczyszczony" może być.czujnik temperatóry cieczy chłodzącej który daje sanie jak jest zimny.może być tagrze czyjnik chala czyli przyspieszacza zapłonu.sprawdz swiece póżniej regulator...
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
Na zimnym i wyłączonym (np. po nocy) silniku powinien pokazywać temperaturę otoczenia ale już po kilku minutach pracy silnika odczyt może się znacznie podnieść. Jeśli chodzi o "odpalanie" to o wiele większe znaczenie ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Przyczyna termostat się nie zamyka masz cały czas duży obieg cieczy chłodzącej . https://www.google.pl/search?client=oper...
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
W pobliżu termostatu.
Mam problem z kontrolką cieczy chłodzącej Masz problem o wiele większy. Po pierwsze czy podczas włączenia klimatyzacji włączają się wentylator. Po drugie czy auto miało dzwona z przodu? Po trzecie czy na postoju po nagrzaniu włacza się wentylator?
Niektóre samochody mają zbyt dobre chłodzenie w zimę i silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury. Silnik który nie osiągnął odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej (ok 90 stopni) pracuje z obniżoną sprawnością, a po drugie nie jest dogrzana kabina pasażerska. Dzieje się to głównie w starych samochodach np. polonez, lublin itd.
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Znajdziesz tu: http://oto.to/schematy/automat/statidyn.... . Przy pańskiej skrzynce będzie problem, konieczne specjalne "oprzyrządowanie", ponieważ chłodnica oleju umiejscowiona jest na skrzyni biegów a nie w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika.
Spróbuj podłączyć czujnik temperatury 2k2 malejący. Powinno dobrze działać. Koszt około 10zł. Na początek prowizorycznie sprawdź czy działa. A potem najlepiej jakbyś ogarnął jakiś króciec w wąż cieczy chłodzącej zaraz przy reduktorze. Ed. Ewentualnie możesz dać równolegle opornik aby pokazywał wartość zbliżoną do BRC ale chyba nie ma takiej potrzeby.
Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej i problem ustał.
Uzupełnienie do rysunku: czujnik temperatuey cieczy chłodzącej,podający info na wskaźnik to nie ten dwupinowy ale Ten mniejszy ,jednopinowy obok. Dodano po 15 to ten http://obrazki.elektroda.pl/3054919000_1...
Od kilku dni, gdy temperatura utrzymuje się poniżej 0, pod odpaleniu mruga mi kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Silnik dogrzewa się bez problemów, niedawno wymieniłem zbiornik wyrównawczy, płynu też jest odpowiednia ilość. Dodam, że kontrolka mruga bez względu na to czy jadę w mieście czy w trasie, ale gdy zgaszę silnik, a po chwili odpalę, problem...
charakterystyki nie mam ale masz tu lokalizację tegoż czujnika i nr katalogowy http://obrazki.elektroda.net/34_11902231... Co do charakterystyki to myślę że będzie taka sama jak czujnika temp. zasysanego powietrza czy też cieczy chłodzącej w obydwu tych przypadkach termistor NTC 2,2k spełnia swoją role (ale to tylko taki mój domysł)
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Czujnik poziomu płynu jest włącznikiem sterowanym magnesem w zbiorniku. Musisz albo bardzo powoli wysuwać, by miał czas na zwarcie styków, albo chyba zworkę zrobić na wtyczce. Przy zworce powinno piskać w kabinie, jak cisza to coś w kabelkach. :) Czujnik filtra powietrza jest też włącznikiem. :) Kontrolka Ci na tych wtyczkach nie zaświeci. :)
Na filmiku wyraźnie jest widoczny wyciek z pod rurki wychodzącej z pompy cieczy chłodzącej do chłodnicy, jest ona uszczelniona za pomocą oringu, również widoczne jest że ta rurka nie jest w dobrej kondycji, a jest bardzo cienka ścianka, więc jeśli nie jest przegnita to niedługo przegnije. Należy wymontować rurkę i wymienić oring, a jeśli zajdzie potrzeba...
Jak są dwa, to zewrzyj je razem (ale bez masy). Dodano po 1 Chociaż wydaje mi się, że znalazłeś ten od wentylatora. Uważaj przy próbie, bo może sie załączyć.
Witam! Po co kombinować. 1. Jeżeli ogrzewanie w kabinie jest dobre i w pełni sprawne to wykluczył bym termostat. 2. Jeżeli wentylator chłodnicy włącza się po osiągnięciu poprawnej temperatury też bym wykluczył termostat. 3. Jezeli warunki wymienione wyżej są spełnione to skłaniałbym się do wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej Pozdrawiam A.G.
Pomiar rezystancji wykonam w sobotę. Jak samochód będzie miał ustabilizowaną temperaturę otoczenia i cieczy chłodzącej.
no ale dlaczego czujnik na 1szym cylindrze pokazuje 85, tyle co termostat
Termostat w 2,3 to ta gruszka żółta metalowa na przewodach.
Kolega podłączy sobie woltomierz cyfrowy pod czujnik i obserwuje wskazania, da to Koledze pojęcie, jak i za pomocą czego, przetworzyć sygnał z czujnika na wskaźnik temperatury.
ilość cieczy chłodzącej podgrzewacz cieczy chłodzącej pompa cieczy chłodzącej
renault ręczny hamulec koszt wymiany licznika regeneracja rozdzielaczy
sterowanie roletami blaupunkt bn32h1012eeb
Rezonator kwarcowy 25MHz: Jak uzyskać 80MHz? Brak napięcia w tylnych światłach przeciwmgielnych Hyundai I20 2012 - diagnostyka i rozwiązania