Sory zmieniłem post bo podałem błędne informacje gdy podejrzałem silnik 1,3 zapewne jest identyczny jak 1,4 pytanie co oznacz nie pompuje, brak ogrzewania ?
Witam ! Urządzenie sterujące ogrzewania postojowego, silnik pompy cieczy chłodzącej przez przekaźnik pompy cieczy chłodzącej i włącznik termiczny silnika pompy cieczy chłodzącej ( tylko silniki pięciocylindrowe ) - na schemacie silnik jest jako v50 jeśli się nie mylę ! Pozdrawiam ! Robert
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
Analizując wszystko co tutaj napisaliśmy, to według mnie pozostaje tylko pompa cieczy chłodzącej/uszkodzona.
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. quote] Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej Przecież pisałem
Rozważ sprawdzenie pompy obiegu cieczy chłodzącej.
Na filmiku wyraźnie jest widoczny wyciek z pod rurki wychodzącej z pompy cieczy chłodzącej do chłodnicy, jest ona uszczelniona za pomocą oringu, również widoczne jest że ta rurka nie jest w dobrej kondycji, a jest bardzo cienka ścianka, więc jeśli nie jest przegnita to niedługo przegnije. Należy wymontować rurkę i wymienić oring, a jeśli zajdzie potrzeba...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Zielona strzałka z wężykiem oznacza włączenie elektrycznej pompy obiegowej cieczy chłodzącej wraz z ogrzewaniem natomiast czerwona z prawej oznacza zagrożenie pożarowe komory silnikowej.
jak zmienic ten uszczelniacz?mam miske olejowa wyjeta,czy do tej operacji potrzebne sa jakiej specjalne narzedzia? pytam bo pewnie niedlugo bedzie do wymiany w tamtym roku pozna jesienia zauwazylem w malym otworku skroplone opary z plynu chlodzacego.pojawienie sie czegos takiego swiadczy pewnie o uszkodzeniu tego uszczelniacza.co dziwne latem tych oparow...
Miałem w przeszłości takie auto ( 1Z najlepszy silnik z rodziny VW), ale aż takie usterki mnie nie dosięgły. Przypuszczam również, że padł termostat i to trzeba najpierw sprawdzić (opis badań na forum) a następnie pompę cieczy chłodzącej. Panuje taki zwyczaj, że najlepiej po zakupie auta wymienić rozrząd, pompę cieczy oraz olej. Sprzedający pewnie nie...
Witam trafił do mnie Tiguan z 2008 r, 2.0 cr, błąd pompy cieczy chłodzącej. Napięcie 11,5 Volta, sygnał ze sterownika wychodzi. Pompa oczywiście podłożona druga, i dalej nie chodzi.
Woda w układzie chłodzenia tak zwana kranówka nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem... Do rzeczy: Pompa cieczy chłodzącej do sprawdzenia, termostat, wymiennik ciepła. Możesz pokusić się o sprawdzenie "wody" na zawartość CO2. Warto byłoby sprawdzić w szczególności czujnik i zegar temperatury - to że pokazuje 90 stopni, nie znaczy że tyle tam jest - może...
Pompa cieczy chłodzącej też wymieniana ?
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
Witajcie, podpinam sie pod Legend u mnie 115, problem z grzejącym się silnikiem na wskaźniku niby połowa w normie ale kiedy dotknie sie pompy cieczy chłodzącej strasznie gorąca góra króćca do chłodnicy też gorące, natomiast spód chłodnicy chłodny. wie ktoś co to może być? silnik perkins bez turbiny 6 cylindrowy 115 koni. termoastaty chyba otwarte bo...
Może jako pompy użyć odpowiednio przerobionej pompy cieczy chłodzącej od dużej ciężarówki , czy od jakiegoś dużego silnika przemysłowego??. Nie, bo pompa cieczy chłodzącej to pompa obiegowa.
Cześć. Jak planowałem, tak uczyniłem. Pompa oleju oraz pompa cieczy chłodzącej pochodzi z burgmana 400. Zębatkę na wał, niestety, musiałem sam dorobić. Na łańcuch napędowy, dawać napinacz, czy puścić to na 'sztywno'? Taki kompresor potrzebuje oddzielnego regulatora ciśnienia oleju? Bazując na sprężarce z Ziła, w środku znajduje się tam regulator ciśnienia,...
Pompa cieczy chłodzącej (wody) do sprawdzenia/wymiany. Sprawdź również termostat.
Zmagań ciąg dalszy, ustawiłem czujnik siły uciągu był gość z oryginalnym testerem jd kalibracja zatrzymuje się z dwóch powodów zacinający się silnik krokowy, oraz zbyt duże luzy na ramionach . Spróbuje rozebrać silniki i go sprawdzić jeśli się uda i podnośnik będzie działał to nie drążę tematu dalej. Pytanie mam jak powinna się zachowywać elektryczna...
Prawdopodobna przyczyna to niesprawna pompa cieczy chłodzącej. Wałek pompy się obraca, wirnik niestety nie...
Witam jestem właścicielem VW Sharan 1,9 TDI 2003r i mam problem z dodatkową pompą cieczy chłodzącej, która działa tylko przy włączonym zapłonie silnika natomiast po jego wyłączeniu pompa przestaje działać. Może ktoś wie w czym jest problem z góry dziękuję.
Skoro silnik się przegrzał a z nawiewu leciało zimne powietrze to znaczy, że zanikł obieg cieczy chłodzącej. Możliwe, że pompa cieczy chłodzącej odmówiła posłuszeństwa.
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Wracając do wcześniejszych postów. Jako pompy cieczy chłodzącej można użyć dodatkowej pompy(elektrycznej 12v) z samochodu np. audi 200 turbo. Wspomaga ona układ chłodzenia, a jest odporna na temperaturę jak też dodatki uszlachetniające wodę.
(at)jack63 - przeczytałem Twojego posta , następnie wypowiedzi innych i pojąłem , że się powtarzam ;) no cóż... ale nie wadzi, może mój post coś pożytecznego wniesie - przynajmniej taką mam nadzieję ;) Kasować tego nie będę. Mam nauczkę, że najpierw trzeba czytać, a potem pisać ! Niecierpliwość nie jest dobrą cechą ;) Odnośnie aspektów technicznych....
http://obrazki.elektroda.net/29_12827245... CRS Wał korbowy P Rolka prowadząca A Alternator T Rolka napinająca WP Pompa cieczy chłodzącej PS Wspomaganie układu kierowniczego (serwo) AC Sprężarka klimatyzacji
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Pompa cieczy chłodzącej też może być uszkodzona. Zdarzały się obrócone wirniki. Aczkolwiek jak wszystko inne jest sprawne. Mogą to być jednak początki uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Tudzież wykrzywienia głowicy przegrzaniem silnika. Dodano po 2 Dokładnie w jakich okolicznościach ten płyn jest wyrzucany?
A pompę cieczy chłodzącej to gdzie ma zamontowaną? Czy nie przypadkiem w tej okolicy? Może to być rozszczelnienie pompy , i dlatego płyn pod silnikiem.
Sprawdź termostat(zacięty lub mieszek oderwany od podstawy),zużyta pompa cieczy chłodzącej(luzy na osi lub "zjechany"wirnik),zatkana chłodnica(sprawdź jaka jest temperatura na przewodach-góra/dół) i zatkane kanały cieczy w bloku/głowicy.Coś z tych rzeczy powinno być do poprawienia.
Koledzy czy do wymiany pompy cieczy chłodzącej w silniku AFN (napędzana paskiem klinowym) trzeba ruszać rozrząd ? Chodzi mi o wymianę tylko pokrywy z wirnikiem i kołem pasowym bez wyciągania całej pompy.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Przy odmie wyczyściłem elementy z oleju i nic niepokojącego tam się nie dzieje. Co do znikającego płynu chłodzącego. Zdjąłem pokrywę rozrządu i zdjagnozowałem wyciek z pompy cieczy chłodzącej. Po wymianie rozrządu wszystko jest ok.
Z pompy cieczy chłodzącej wychodzi przewód sztywny doprowadzający - wycieka płyn na tym połączeniu z pompą. Jak uszczelnić? mdel 60s silnik 1108
DTC P24A7 Obwód sterujący pompy cieczy chłodzącej 1 chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR) W zależności od identyfikatora : P24A7 11 Obwód sterujący = Zwarcie do masy P24A7 12 Obwód sterujący = Zwarcie do napięcia P24A7 13 Obwód sterujący = Nieskończona wartość oporu P24A7 29, P24A7 38, P24A7 67 Sygnałowy = Niepoprawne lub Nieprawidłowe P24A7 4B, P24A7 98...
Sprawdź na język czy ciecz jest słodka - jeśli tak to padła ci pompa cieczy chłodzącej, i możliwe ze płyn zalał złącza elektryczne jakiegoś czujnika
Ostatnio mechanik też to zauważył i ponoć naciągał/naprężał... Czy to może świadczyć o oporach na łożyskach alternatora? Jeśli znów stał się luźny może świadczyć o zmęczonych łożyskach i/lub wieku samego paska. Zazwyczaj łożyska klękają. Tylko musisz wziąć pod uwagę, że masz jeszcze na tym samym pasku pompę cieczy chłodzącej - też może mieszać.
mam pytanie trochę odbiegające od tematu... gdzie jest termostat w golf 3 silnik 1.9td 75km . proszeo pomoc. w plastykowym kolanku po lewej stronie pod alternatorem. Kolanko mocowane na 2 śrubki do pompy cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.net/84_12615160...
Proponuję sprawdzić okolice pompy cieczy chłodzącej, bo w tym miejscu często powstają wycieki. Co do płynu chłodzącego to większość dzisiejszych płynów jest na bazie glikolu, więc są w zasadzie mieszalne.
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Co do całkowitego zastąpienia mechanicznej pompy, BMW pracuje nad takim systemem. Około pół roku miałem okazję oglądać silnik BMW z elektryczną pompą cieczy chłodzącej.
Sprawdź, czy pokrętło (grzanie) otwiera zawór, może uszkodzone cięgła. Nagrzewnica może być zapowietrzona, uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym (w razie potrzeby, do wymaganego poziomu). Zaobserwuj, czy podczas pracy silnika przelewa się w zbiorniku płyn chłodniczy, bo jeśli nie, to może "padła" pompa cieczy chłodzącej ( np. oberwany wirnik).
Nie wiem, czy w Twoim pojeździe jest termostat, ale pewnie tak i czy masz pompę cieczy chłodzącej. Zbadaj te podzespoły i sprawdź stan chłodnicy, bo może jest "zakitowana" błotem itp. zanieczyszczeniami. Może masz uszkodzony czujnik temperatury. Układ chłodzenia należy odpowietrzyć i szczelnie zamykać.
W przypadku samochodów osobowych przy sprawnej nagrzewnicy sprawnie grzeją już po osiągnięciu temperatury 60 stopni na silniku. Podaj schemat jak masz wpiętą nagrzewnicę, w które miejsce. Wedle mnie może być problem z pompą cieczy chłodzącej gdyż widocznie nie jest na tyle wydajna jak powinna być.
Sprawdź pompę cieczy chłodzącej,możliwe że ma plastikowy wirnik który się powoli rozpada na kawałki lub dostał luzu na osi i nie obraca się z taką samą prędkością jak obroty silnika.W związku z tym nie ma odpowiedniego obiegu cieczy chłodzącej.
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Jak ruszysz pompę cieczy chłodzącej , to będziesz musiał i tą wymienić+odpowietrzyć układ. Ja bym jeszcze wymienił termostat. Tak dla pewności.
termostat jest zaraz przy pompie cieczy chłodzącej, ciężko się dostać ale przy odrobinie szczęścia i sprytu zrobisz to w godzinę. Przed założeniem spróbuj czy się zamyka i otwiera wkładając go do płynu i podgrzewając miałem tak że nowy bywa też uszkodzony
odpaliłby bez problemów, ale na światłach daleko nie zajedziesz, bo skończy sie prąd. Jeśli samochód ma napędzana pompę cieczy chłodzącej tym paskiem to jazda jest ryzykowna bo można przegrzać silnik. EDIT: i znów się spóźniłem z odpowiedzią
Na pewno nie łączy na bezpieczniku postaraj się wyczyścić gniazdo bezpiecznika i wtedy daj znać. Aha i to nie jest pompa pneumatyczna tylko dodatkowa elektryczna pompa cieczy chłodzącej i ona niema raczej niczego do klimatyzacji ewentualnie daj zasilanie bezpośrednio na przewód tylko pamiętaj o bezpieczniku
Za wczesny zapłon,uszczelka pod głowicą lub pompa wody/cieczy chłodzącej/.
ja stawiam na pompę cieczy chłodzącej (właśnie wczoraj naprawiałem podobny defekt)pompa wody nie pracuje prawidłowo sprawdź napięcie na pompie, lub jeśli się da wymontuj ją i podłącz do akumulatora możliwe że zaśniedział silnik (norma) i nie kręci lub kręci się zbyt wolno a to skutkuje przegrzaniem pieca i wyłączeniem układu
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
A czy ten sterownik nie wyświetla numeru błędu ? Do głowy przyszło mi że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzacej i piecyk wyłącza się z powodu nadmiernego wzrostu temperatury. W czasie pracy silnika obieg zapewnia pompa cieczy chłodzącej w silniku i wszystko jest OK.
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Ten schemat powinien być dobry Golf 2 TD 59kW silnik SB/RA podgrzewanie wstępne oraz elektryczna pompa cieczy chłodzącej: http://obrazki.elektroda.net/62_12677985...
Witam Ostatnio zauważyłem pod samochodem plamę płynu chłodniczego, mechanik stwierdził, że do wymiany jest pompa cieczy chłodzącej. Pytanko: czy ktoś wie ile mniej więcej będzie kosztowała wymiana takiej pompy bo wiem, że trzeba cały rozrząd przy okazji wymienić? Sama pompa wody to koszt rzędu 120zl ale chciałbym wiedzieć jaki będzie koszt całkowity?...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
witam szanownych kolegów Co do rozrządu to różne auta mają inne warunki wymiany w Lanosie co 60tys z pompą cieczy chłodzącej W Pasacie B3 1,8 wymieniam co 90tys tez z pompą A jak kupuje autko i ma mi służyć to pierwsza czynność jest wymiana płynów ,olei i rozrządu mam spokój na kilka lat w zależności ile pomykam km. No i prowadzę dokumentacje co w którym...
Witam,Panowie mam pytanko,w astrze 1.9 cdti 120 KM 2006r zerwał sie pasek rozrządu z powodu zatarcia pompy cieczy chłodzącej,zaznacze że na wolnych obrotach silnika to sie stało i teraz mam pytanie jak myślicie czy zawory do wymiany?czy ten silnik jest kolizijny?jeszcze takiego silnika nie robiłem.
gafa:P zmieniony po prostu pasek klinowy od alternatora i pompy cieczy chłodzącej.... z tym mapem jeszcze nie wiem... do pomiaru wystarczy mi miernik z funkcją pomiaru wypełnienia? nie mierzyłem jeszcze ale teraz obroty spadły do 5set...może 6set.. i gaśnie... jak odłącze map i zatkam przewód ma wyższe obroty... ale dziwnie pracuje...
Co do paseczka rozrządu:nie wiem jak jest w uno(pewnie tak samo)ale np. w oplu wystarczy że uszkodzi się łożysko pompy cieczy chłodzącej pasek luźno pracuje,z czsem przeskoczy,zawory uderzają o tłok silnik jest słaby(wałek rozrządu jest przestawiony)więc pali dużo.Możesz mieć to samo.
Miałem kiedyś podobny problem z hydronic'em firmy eberspacher,przyczyną była wadliwa pompa cieczy chłodzącej,która po podaniu jej zasilania nie kreciła się tylko brzęczała,ale jak się nią potrząsło lub popukało w nią to się odwieszała i wszystko było OK.Tak samo było gdy był załączony silnik w samochodzie-przepływ wody powodował 'rozruszanie' łopatek...
Witam, prosił bym o pomoc w identyfikacji tranzystora z płytki sterowania pompką cieczy chłodzącej. Tyle udało mi się odczytać: 815A 1511 03C16962 Jeżeli to zły temat proszę o przeniesienie. Pozdrawiam Piotr.
Na pewno jest jakiś czujnik który ma dostęp do płynu chłodzącego. U mnie nawaliła pompa cieczy chłodzącej i uciekał płyn jak go nie było to po przejechaniu 2-3 km i krótkim postoju nie odpalał, postał z godzinę i już palił. Palił na zimnym i na gorącym a na letnim nie chciał wymieniłem rozrząd i pompę cieczy i wszystko jest OK. Mechanicy przeważnie...
Człowieku jedź do mechanika za czym sam nie z.ebiesz do końca tego samochodu. Skoro wymieniłeś termostat i chłodnicę (całkiem niepotrzebnie) to pozostaje pompa cieczy chłodzącej lub zapowietrzanie silnika. Lepiej zobacz czy na chłodnicy masz czujniki temperatury cieczy. Jeżeli pomiar dla wentylatorów odbywa się na chłodnicy to przy tej usterce nigdy...
Być może pompa obiegowa cieczy chłodzącej jest w kiepskim stanie i przy wolnych obrotach silnika nie ma wystarczającej wydajności by efektywnie tłoczyć ciecz?
Ze względu na niemożność odpisania moderatorowi na wątku (restrykcje), założyłem nowy temat. Układ ogrzewania w samochodach Volkswagen jest wydajny i nawet przy niesprawnej pompie silnik nie będzie się przegrzewał (obieg samoczynny). Niestety do sprawnego działania ogrzewania sprawna pompa cieczy chłodzącej jest potrzebna. Osobiście zetknąłem się z...
Posiadam Marea 1.6 16V 2002r. Problem polega na skaczącej temperaturze silnika. Wskazówka powinna być na połowie, a u mnie nagle wzrasta o dwie kreski (trwa to 2-3 sekundy) poczym po dłuższej chwili opada gwałtownie na dół :( Przeczyściłem styki czujnika temperatury (u mnie ma 4 piny - 3 wykorzystane) ale dalej jest źle. Płyn chłodzący jest cały czas...
Czekam na tester. Pytanie tylko, czy tam układ dolotowy w jakikolwiek sposób powiązany jest z układem chłodzącym? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim... Płyn dokładnie leci z pod koła pasowego, po osłonie przedostawała się na tył co sugerowało wyciek w tamtym miejscu. Coś było tam kiedyś kombinowane bo cała miska i elementy wokół wymazane są w...
Linka na dozowniku jest po to, aby regulować ilość podawanego oleju w stosunku procentowym 1-3% w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy. Można zrobić mieszankę 1:50 na docieraniu, w szczególności gdy konieczne jest sprawdzenie dozownika oleju. Czy cylinder się przytarł teraz czy już wcześniej, tego na pewno nie wiesz. Zwróciłbym uwagę na pompę...
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
Co jakiś czas słyszę od strony paska wielorowkowego popiskiwanie, czasem pojedyńcze piski, czasem więcej ich, czasem wręcz przeradzające się w szum. Wysłuchałem że powoduje to pompa cieczy chłodzącej. Czy to łożysko w niej siada? Czy można z tym doczekać do wymiany łańcucha rozrządu? bo to zdaje się kupa roboty z tą pompą, a z tego co się orientuję...
Sprawdź dokładnie po wężach, na łączeniach (czy nie pojawia się kolorowy nalot), koło odpowietrzników, pompy cieczy chłodzącej, szczelność chłodnicy. Ogrzewanie dobrze działa i nie słychać odgłosu bulgotania w nagrzewnicy? Albo przez uszkodzony korek wlewu wyrzuca płyn z czym też się spotkałem ale przy benzyniaku. Dodano po 1 A jak nie to: uszczelka...
Proponuję sprawdzić: - Łożyskowanie pompy cieczy chłodzącej. - Ocieranie koła magnesowego o stator. - Wolne koło rozrusznika elektrycznego (lubi się zakurzyć) oraz ew. prawidłową kolejność złożenia podzespołów na wale korbowym (tulejki, podkładki dystansowe). - Po odkręceniu w.w. podzespołów sprawdzić płynność obracania się wału korbowego i czy nie...
wentylator w UNO ma stałe zasilanie i działa po wyłączeniu zapłonu. Przypuszczalne uszkodzenia: 1. Za mało płynu chłodzącego 2. Uszkodzona pompa cieczy chłodzącej 3. Uszkodzony termostat - nie otwiera się całkowicie (najbardziej prawdopodobne) Co do pływających obrotów na zimnym silniku to uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, lub rurka prowadząca...
Tak jak w temacie poszukuję schematu i wskazówek dotyczących wymiany rozrządu i obsługi serwisowej do tego autka. Co ile wymieniać pompę cieczy chłodzącej?
Zbadaj jeszcze dokładnie działanie pompy cieczy chłodzącej np., gdy silnik jest jeszcze zimny, odkręć nakrętkę naczynia wyrównawczego i sprawdź, czy w naczyniu tym przelewa się ciecz chłodząca (obecne pompki mają wirniki wykonane z tworzywa i uszkadzają się). Poziom płynu musi być w przedziale pomiędzy min. a max. Jeśli chodzi o grzanie wewnątrz auta,...
Witam. Bardzo prosze o pomoc. Posiadam Opla Astre F 1.4 B+LPG. Kilkanascie dni temu dokonywaniem wymiany pompy cieczy chłodzącej oraz termostatu. Po złożeniu auta zacząłem zauważać wyciek oleju w okolicach paska rozrządu. Dodam ze oczywiscie do wymiany ww czesci konieczne bylo zdjecie rozrządu. Wszystko wróciło na swoje miejsce i powstał wyciek. Na...
Witam, ja już jestem po wymianie turbiny. Robiłem wszystko sam. Turbinę kupiłem regenerowaną (starą musiałem oddać). Jestem zadowolony bo auto chodzi idealnie, ciągnie równo bez szarpnięć i ma moc jak na starej zanim padła. Turbina pracuje ciszej, ale jednak tak przy 1500 obr. ją słychać, potem już jest cicho. Jezeli ubywa ci płynu chłodzącego i nie...
Witam Czy może, ktoś mi podać numer wtyczki od pompy cieczy chłodzącej wpinanej w sterownik pieca. Z góry dziekuję
witam. jeśli próbowałeś je uruchomić wymontowane i/lub bez pełnego oprzyrządowania (pewnie pompa obiegu cieczy chłodzącej) to sie pewnie zablokowało. po pięciu nieudanych próbach urządzonko sie blokuje. kupiłem do opelka d5wz i przez brak pompki paliwa je zablokowałem, po odblokowaniu (tech2) dziś je uruchomiłem,również na sucho, ale z pompką i paliwem,...
Ten dystans spełnia według mnie dwie role. Po pierwsze, zapewnia dokładną pozycję śmigieł względem przewężenia tunelu chłodnicy. U Ciebie może tego nie widać, ponieważ masz odgięte łopaty do przodu ciągnika i końce łopat nie wychodzą poza tunel. Po drugie, bez dystansu powstałaby mała odległość pomiędzy łopatami a paskiem napędu sprężarki. Kto jej nie...
A ta pompa od cieczy chłodzącej, może dać sobie spokój z wymianą. Samochód dobrze utrzymuje temperaturę w każdych warunkach jazdy, a ta nowa pompa to może być jakiś szajs kiepsko zrobiony. Jak myślicie? Zawsze się wymienia pompę z rozrządem w takim samochodzie.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej 9,00 Obejmuje: Wy-/zamontować pokrywę silnika Obejmuje: Wy-/zamontować zderzak z przodu Obejmuje: Wy-/zamontować wspornik zderzaka z przodu Obejmuje: Wy-/zamontować koło bieżne z lewej strony (oś przednia) Obejmuje: Wy-/zamontować koło bieżne z prawej strony (oś przednia) Obejmuje: Wy-/zamontować wahacz poprzeczny z lewej...
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Cała przeróbka to montaż pompy obiegowej i jednego dodatkowego wyłącznika lub zdalnego sterowania z pilota Montaż pompy cieczy chłodzącej, montaż centralki elektronicznej, montaż elementu załączającego oraz podpięcie się pod dmuchawy samochodu. Dodano po 3 moze kupic taki zestaw centralnego na pilota z allegro i jego wykozystac do sterowania? To nie...
Już sprawdziłem sterownik Tiptronica - perfekcyjnie czysty i nie dotykany (wewnątrz). Właśnie wybieram się na pomiary .Tylko schemat musze jeszcze znaleźć. Schematu niestety nie znalazłem. Po kilku godzinach , rozebrałem autko do golasa , łącznie z przodem. Po ponownym odpaleniu silnika okazało się , że niema ładowania i autko monituje o "service" z...
Witam. Mam taki problem w moim Golfie 1.6 abu z instalacja Tomasetto, że w czasie jazdy na gazie po przejechaniu ok 200metrów zaczyna mu brakować gazu. Przełączę się na benzynę i z powrotem na gaz to mogę tak przejechać kolejne ok 200m. Przeczyściłem parownik, wymieniłem filtr i problem nie zniknął. Tankowałem na stacji, gdzie mają zły gaz (słyszałem,...
Witam. Mam problem z moim AUDI A4 1.6-98r kombi, mianowicie brak mu mocy na niższych obrotach (zastanawia się po czym jedzie już normalnie).tak jak by dostawał za dużo paliwa i nie spalał Na postoju delikatnie falują obroty? i dymi na niebiesko czarno strasznie, Nie dawno odebrałem auto od mechanika została wymienione: uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem,...
W każdym można wystarczy zamienić zasilanie po zapłonie na stałe, ale po co jak to tak niczego nie zmieni.P Trzeba by jeszcze dorobić pompę elektryczną cieczy chłodzącej pracującą razem z wentylatorem po wyłączeniu silnika bo chłodzenie samej chłodnicy nie ma sensu, takie układy były w Audi i VW
Zworkę wyjąłeś ale czy przewody zasilające odpiąłeś do pomiarów rezystancji uzwojeń silnika? Tak, wszystkie przewody (tzn zasilanie i zworkę) w puszce silnika- odpiąłem. W puszce były też trzy "luźne", zaizolowane, niepodłączone do zacisków- wychodzące z silnika przewody- tak zostawił po sobie przezwajacz silnika. Do wczoraj- nie miałem kontaktu z...
W lato Ci się nie grzeje? Może pompa wody?
Witam serdecznie! Mam sobie taki właśnie samochodzik jak w temacie wyprodukowany w 2000r. Ma on na pokładzie fabrycznie montowane urządzenie Webasto Z/C-D jest to podgrzewacz zasilany na 12v o 26W mocy pobieranej. Urządzenie to włącza się po uruchomieniu silnika samoczynnie gdy temperatura zewnętrzna jest w okolicy +10 stopni i mniej. Dogrzewa ciecz...
Witam serdecznie wszystkich jestem właścicielem VW sharan z 2003r i mam problem z elektryczną pompką obiegu cieczy chłodzącej, która pracuje tylko po uruchomieniu zapłonu, z jakiegoś powodu pompka nie pracuje kilka minut po wyłaczeniu zapłonu. Czy ktoś wie wczym może być problem.
a pompa wody nie cieknie
cieczy chłodzącej dodatkowa pompa cieczy chłodzącej ilość cieczy chłodzącej
regulator napięcia laguna 25pt4423 dławik daewoo ustawienia serwisowe
generator synteza electrolux pralka
Skuter inwalidzki nie działa - przyczyny i diagnostyka Instrukcja obsługi kina domowego Sharp HT-DV50