Witam kolega zamontował ciekły wtrysk gazu do swojego samochodu własnej produkcji. Silnik pracuje lepiej niż na benzynie lecz jest mały problem z regulacją. Mianowicie gdy silnik jest zimny gaz z racji swojego stanu skupienia rozpręża się wolniej, a gdy ciepły wyparowuje prawie od razu. Kolega wziął sygnał z przepływomierza do regulacji czasu otwarcia...
Chcesz jeździć na gazie to kup sobie ten samochód z normalnym 2,0 silnikiem z pośrednim wtryskiem...
Witam, są instalacje gazowe do tego typu silników, BRC, Prins, ostatnio wprowadziło coś KME, o ile wiem coś od AC jest w przygotowaniu no i ciekły wtrysk gazu Vialle Lpi Di, osobiście polecałbym Prinsa lub Vialle, o BRC ciężko mi się wypowiadać bo tego nie montuje, ale wielokrotnie dzwonili do mnie ludzie z problemami z wtryskiwaczami benzynowymi po...
Pozatym podstawa prawidłowego dawkowania LPG jest mapowanie wtrysków Pb. Nie koniecznie, to zależy w jakiej instalacji. W Prinsie wystarczy tylko dobrać mnożnik wydłużający czas wtrysku gazu w stosunku do benzyny, a resztę załatwia komp benzynowy z sondą lambda. U mnie ten mnożnik to 1.03 = 103%. Przypuszczam, że podobnie to jest rozwiązane w Vialle...
V generacja, to jest wtrysk ciekłego gazu. W IV generacji niektóre sterowniki podpierają się dotryskiem benzyny. Na screenach jest tylko sytuacja chwilowa i pełnego obrazu nie daje.
Witam. Czy orientuje się ktoś z Was, gdzie mogę dostać wtryskiwacz Vialle ciekły wtrysk gazu symbol 2622x, kolor zielony, taki jak na załączonym zdjęciu. Mam uszkodzone dwa wtryskiwacze gazu, prośba o info, gdzie je mogę dostać lub zregenerować. Dzięki. http://obrazki.elektroda.pl/4374449100_1... Dodano po 25 Samochód Renault Scenic...
ciekły wtrysk gazu kosztuje od 6tys.do 8tys. polega to natym że montowane do kolektora sącego wtryski bezposrednio wtryskują gaz do cylindrów tak jak bęzyne jest mało awaryjny niepotrzebuje parownika do podgrzewania gazu , może zwiększyć moc minimalnie silnika , a minus to taki mały trzeba się dowiedzieć czy do tego autka co montujesz gaz można zamontowac...
zasadnicze pytanie gdzie toyota montuje do własnych aut gaz gdyż w salonie mi takiej oferty nie przedstawili Kiedyś montowali w nowych na gwarancji Prins'a i Vialle (ciekły wtrysk gazu) w MG Cetrum w Katowicach (ja tam zakładałem Prins'a w corolli), ale Toyota się z tego wycofała. Z tego co wiem to tylko serwisują już zamontowane przez nich instalacje....
jak na pokrywie plastikowej silnika pisze D4 to gazu nie założysz
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
Może jakieś linki do zdjęć tego przełącznika ? To może być AG a może i fabryczny wtrysk fazy ciekłej
Kolego nie oktany decydują o mocy jaką można wyciągnąć z silnika, calorie zawarte w paliwie. Paliwo o większej liczbie oktanowej jest odporniejsze na samozapłon i spalanie detonacyjne (stukowe). Przy dobrze ustawionych sekwencyjnych instalacjach gazowych nie ma wyczuwalnej różnicy w dynamice silnika między benzyną i gazem (to są moje odczucia - eksploatuję...
Witam Pacjent ma Peugeot 807 2.0 PB z silnikiem RFN i instalacją Vialle do ciekłego wtrysku gazu. Mam problem, ponieważ czasami po odpaleniu na PB wyskakuje błąd, raz p0201, a innym razem p0202, p0203 lub p0204. Błędy sugerują problem z wtryskami PB, ale wątpię, żeby losowo się psuły. Po skasowaniu ich za pomocą diagboxa, np. p0201, po pewnym czasie...
No, cena Prinsa była wysoka, bo 6000zł. Padło na niego, bo ze względu na nowy samochód i utrzymanie gwarancji instalacje zakładali mi w ASO Toyoty i do wyboru był Prins i Vialle (ciekły wtrysk gazu). Tam dowiedziałem się, że jest taka instalacja, zdaniem macherów z ASO, jest najlepsza i dlatego Toyota dała zgodę na ich montaż. W tym czasie tylko w dwóch...
Dodatkową zaletą jest podgrzewanie gazu Nie wiem czy to takie korzystne, szczególnie w lecie. Moim zdaniem, gaz podawany do kolektora ssącego powinien mieć jak najniższą temperaturę, aby objętościowo zajmował jak najmniej miejsca, wtedy pozostaje więcej miejsca na powietrze, a tym samym na tlen. Dlatego miedzy innymi, przy wtrysku ciekłego gazu, silniki...
Jak to nie lubią gazu ,w przypadku szprycy sekwencyjnej w tych autach nie ma problemu , znajomy w Becie 530 ma wtrysk w fazie ciekłej , miałem okazje się tym przejechać i zapewniam was że na benzynie nie chcieli byście jeżdzić ,sekwencja zapewnia zapewnia minimalny spadek dynamiki ,natomiast szpryca ciekłego wtrysk gazu poprawia tą dynamikę jazdy i...
Przypuszczam, że większość tych kłopotów z instalacjami sekwencyjnymi spowodowana jest "wężem" w kieszeni właścicieli. Oszczędni do bólu, a konkretnie startują (przechodzą) w gaz na za niskiej temperaturze reduktora (żeby było taniej) i na pewno przy pełnej, albo prawie pełnej mocy silnika. Powoduje to w tym okresie niepełne odparowanie gazu w parowniku-reduktorze...
Dla ciekawskich w przyszłym tygodniu przerabiamy calibre na gaz ciekły z wykorzystaniem wtrysków benzynowych i fabrycznego ecu, to rozwieje wszelkie wątpliwości. Pozostaje problem niskiej kaloryczności gazu ale ecu w oplu szybko się uczy
Jest to gaz firmy vialle z bezpośrednim wtryskiem gazu ciekłego, nie ma reduktora. Gaz został całkowicie odłączony i zapalanie na benzynie było takie same.
Witam ponownie Dziękuje za schemat Panie Pawle. Jednak potrzebuje pomocy w małych zmianach. Więc na wejscie układu będzie podawany sygnał 0-5V na wejście 2 sygnał 0-1,2V z termistora. Chodzi mi o coś takiego że teraz do sygnału na wejściu 1 jest dodawany sygnał 2. Czy da się tak zrobić, że jeżeli sygnał 2 osiągnie 1V to do sygnału 1 jest dodawany nieliniowo...
czy w końcu powiesz jaką masz ta instalację gazową- mikser, wtrysk gazu, czy wtrysk gazu ciekłego? Ma to znaczenie dla diagnozy.
Jak chcesz mieć auto na sam LPG, to może zainteresuj się V generacją? Odpada Ci grzanie reduktora, masz wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryski benzynowe, odpalanie na gazie przy nawet -50. Ja bym wolał dołożyć i zapomnieć o 90% problemów nad którymi się zastanawiasz.
Nie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Sekwencja Sekwencja – uporządkowany ciąg znaków, symboli, nazw, zdarzeń itp., stanowiący strukturę układu, systemu. Występowanie kolejnych elementów wynika z określonej reguły lub formuły. III generacja - ciągły wtrysk gazu w fazie lotnej. IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej. V generacja - sekwencyjny...
Czy przyczyną może być felerne LPG? Oczywiście, że może. mnie osobiście coś takiego się zdarzyło, że po czyszczeniu reduktora, zaraz po pierwszym tankowaniu wystąpiły objawy takie jak przed czyszczeniem, ale po kilkudziesięciu kilometrach przeszło. Jak to jest Prins (sekwencyjny wtrysk gazu lotnego), a taki ja mam, to w butli nie ma pompy, jest taka...
Czujnik temperatury w tym komputerze mierzy temperaturę zewnętrzną otoczenia. Na jego podstawie obliczana jest dawka gazu, oraz kiedy ma przełączyć się z benzyny na gaz. Instalacja gazowa jest V generacji z wtryskiem ciekłym gazu. Nie ma tu typowego reduktora do którego podłączony jest czujnik temperatury.
Moje doświadczenie z innym samochodem podpowiada, że przyczyną może być cieknący wtrysk gazu. Jak długo postoi, gaz się ulatnia aż spadnie ciśnienie w reduktorze i potem musi oczyścić kolektor ssący z gazu, by być stanie zapalić już odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną.
W gen. I/II stosowano tam śrubę do ręcznej regulacji dawki gazu (register), W I był register, w drugiej partacze zakładali go gdy im się nie chciało pod kompa podpinać W gen. II register zastąpiono silniczkiem krokowym, który sam regulował dopływ gazu Wspomagany registrem jak sterownik nie obsługiwał czasu nagrzewania sondy W gen. III gaz podawany...
Pytanie jaka to instalacja - czy czasem nie z wtryskiem ciekłego gazu, bo wtedy tanio nie będzie. Pojedź do gazownika , wtedy wszystko się wyjaśni.
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Ja myślę ,że najlepszym rozwiązaniem jest Vialle LPI(Liguid Propane Injection) wtrysk fazy ciekłej gazu,15% petrol-85%LPI
Święta racja. To V generacja, wtrysk gazu ciekłego. Podejrzewam że w cenie korowodów z naprawą tej, założysz nową IV.
Na niedogrzanym gazie jeździć nie będzie Jeżeli ktoś lubi jak mu wtryski plują ciekłym gazem (o ile reduktor lub filtr fazy lotnej nie zamarzną) to niech sobie jeździ
Będziesz zabijał reduktory ciągłym awaryjnym odpaniem zimnego na gazie. Właśnie to miałem na myśli dodając wstępne ogrzanie cieczy webastem lub grzałką a niedużo trzeba bo wystarczy 15°-20°C a potem silnik i tak się nagrzewa a latem można palić z gazu. To może załaduj Vialle i ciekły wtrysk - nie potrzeba reduktora.
Piąta generacja gazu, to wtrysk gazu w fazie ciekłej - nie ma reduktora, jest za to pompa gazu, która tłoczy ciekłe LPG ze zbiornika i zapewnia że dopływa pod stałym ciśnieniem do wtryskiwaczy, umieszczonych w kolektorze ssącym i "psikających" ciekłym gazem precyzyjnie do cylindra pomiędzy otwartym zaworem ssącym, a jego gniazdem - tu ważne jest precyzyjne...
Czy była by możliwość puszczenia LPG przez wtryskiwacze benzynowe w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Gaz musiał by być dostarczany do wtryskiwaczy pod zwiększonym ciśnieniem wykorzystując np. pompę z instalacji gazu 5 generacji, ciekłego wtrysku.
Do tego silnika prawdopodobnie jest instalacja sikająca ciekłym gazem przez wtryski benzyny w ofercie Prinsa. Jakieś 12.000 PLN pewnie, jak znam życie. Nasze rozwiązanie to 36% tej kwoty... Można sobie policzyć, po jakim przebiegu nastąpi osiągnięcie przewagi ekonomicznej ciekłego gazu... Oczywiście zakładając że nie wystąpią nieprzewidywane koszty...
lpg czyli mieszanina propanu i butanu ma niższą niż benzyna kaloryczność czyli inaczej wartość opałową o ok. 20% , dlatego zużycie gazu jest większe . Ma natomiast faktycznie wyższą liczbę oktanową i inne liczby paliwowe. Najnowsze instalacje pracuja na zasadzie wtrysku bezpośredniego ciekłego gazu , więc nawet wstrzyknięcie ciekłego gazu do kolektora...
prawdobodobnie przyczyna jest reduktor krótko mówiąc winna jest membrana która jest w srodku w reduktorze zrobiła sie sztywna i nie pracuje jak powinna i zalewa silnik gazem dopuki sie silnik nie rozgrzeje i membrana nie zrobi sie miekka nie bedzie dobrze pracowac taki przypadek moze zaistniec w zwyklej instalacji gazu najlepszym dla ciebie rozwiazaniem...
Założyłem gaz 5 generacji z wtryskiem w fazie ciekłej . Silnik 1.8 T mam w pasacie a pali 12 - 13 gazu. I nie uwierzę robokopowi ze na mieście 10 pali.
a moze lepiej zastosowac wtrysk gazu w fazie ciekłej. jest to juz stosowane wiec chlopaki zmieniajcie instalacje
Każdy o pojemności skokowej poniżej 1.3litra spali mniej niż 8, pod warunkiem że będzie z wtryskiem wielopunktowym gazu w fazie ciekłej (V generacji). Ja mam doświadczenia z Fiatem Albea 1.2/16V z roku 2003. On pali średnio przy normalnej jeździe 6.9l/100km gazu z taką instalacją.
Jesli chodzi o wtrysk gazu to warto zastanowić sie czy instalować wtrysk LPG w fazie lotnej (odparowanego) czy moze wtrysk LPG w postaci ciekłej. Samochody z wtryskiem gazu w fazie ciekłej czyli LPi baałem i moge powiedzieć że spadek własności dynamicznych (wskaźnika dynamicznego) przy takim zasilaniu sięga 8%, ale zapewniam że jest to nieodczuwalne...
A dysze to takiego staga 400 dpi czym wywierce? Widziałem instalacje ciekłego gazu do ciekłego wtrysku pb na 3 elektrozaworach i przełączniku od kuchenki gazowej. Działa a autorem jest rosjanin. Koszt moze 200zl. I tu strojenia brak. Silniki bezpośrednie z grubsza tym co jest na rynku nie są gazowalne wszystko przez usilnie próby przelaczania paliw....
Jak jadąc wcisnąłem gaz do oporu to powyżej 3tyś było za mną czarno. Jak je sprawdzałem na takim urządzeniu jak wyżej na filmie to nie dawały mgiełki i ciekły... Wtryski kupiłem używane ale jak je sprawdziłem to ładnie rozpylały paliwo i nie ciekły. Tylko nie wiem dlaczego teraz auto chodzi tylko na 2tyś i nie reaguje na gaz.
Jeżdżę "zagazowanymi" autami od dziewięciu lat i jest to fajna sprawa(ekonomicznie),ale uważam że dobrze jest chociaż troszkę na tym się znać.Zdarza się że co jakiś czas trzeba coś wyregulować,przeczyścić-a za każdym razem jazda do mechanika bywa kosztowna i często kłopotliwa.Sekwencja przede wszystkim.Polecam jednak wtrysk gazu ciekłego- ale koszty...
nie chciałem pisać wszystkiego, napiszę w skrócie, silnik 4G63, powiększone zawory, kolektor ssący mangan racing, tłoki wiseco CR8.3:1 turbina GT2871R-2 doładowanie 1,5bar około 380 koni wtrysk gazu w głowicę i takie tam, miał być intercooler gazu jednak okazało się że jeden z gazów (bodajże butan) przy ciśnieniu gazu +1bar do doładowania czyli 2,5bar...
wiec tam chyba nie ma parowania skoro jest na wtrysku Masz wtrysk w fazie ciekłej gazu w aucie z 2009? Dodano po 1 Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość. Kolega pisze że na benzynie jest ok.
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
Tyle że LPG jest obecnie w odwrocie niestety nowe auta z wtryskiem bezpośrednim są trudne w założeniu gazu i regulacji oraz co najważniejsze nie chodzą w 100% na gazie. Są instalacje wtrysku fazy ciekłej przez orginalne wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia ale cena jest zaporowa.
WItam Wyżej wymienione istalacje to zabawki. Najepszy (pod każdym względem z wyjątkiem ekonomii) to jest wtrysk gazu w fazie ciekłej, produkuje go np. firma Vialle i to jest niepodważalne. Słyszeliście o tym w góle że piszecie że najlepsze jest BRC czy coś takiego
tatata.... Proporcja benzyna gaz to około 40:60 w całkowitym bilansie w którego skład wchodzi rozgrzewanie samochodu do momentu przełączenia na gaz i już sama jazda na gazie ze schładzaniem wtrysków benzynowych ....... i mam wrażenie że pracujesz u takiego experat na błoniu, gdzie koledzy z golfa VR6 i vectry SRI v6 są nagminnie dołowani. Stag ze śrubą...
instalacje pod ciekły gaz to osobna bajka, a wtryski muszą działać od benzyny normalnie,taka jak koledzy piszą -kombinujesz.stare merce 124 na wtrysku mechanicnym bez skomplikowanej instalacji też działały ale benzyna przestawała działać w krótkim czasie.
Kabelkologię, czy nie ma niekontaktujących połączeń sprawdziłeś ? Czujnik może być i niewłaściwy, ale chyba powinien pokazywać złą, lecz stałą temperaturę. Ile koni na ten silnik ? Jeden reduktor mu wystarcza ? Jakby nie, to nie będzie mocy i temperatury mogą spadać. Jakby tak, to czy nie jesteś na skraju możliwości parownika, i robi się mało wydolny...
Sprawdzić : Map sensor, reduktor , czasem brudne wtryski gazu. Prozaiczna rzecz wymienić filtry fazy ciekłej i lotnej.
Jeśli w normie to OK. W innym przypadku należy zapewnić zapas gazu w fazie ciekłej do reduktora, aby wyeliminować drastyczne spadki.
W starych instalacjach LPG (lata 60/70) w samochodach ciężarowych nawijano rurkę miedzianą na kolektor wydechowy. Ciśnienie 2 Bar sugeruje wtrysk gazu w kolektor turbodiesla? Możesz wtryskiwać fazę ciekłą, powietrze jest wystarczająco gorące aby gaz odparował...
Jest taka możliwość pod warunkiem że wtryskiwacze gazowe będą miały identyczną charakterystykę jak oryginalne wtryskiwacze benzyny. Taką instalację robi PRINS model VSi chyba. Wtryskiwacze są japonskie Keihin :D Ale i tak bardziej interesujące są instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej - ale ceny są kosmiczne.
Dlatego, że ciecz jest nie ściśliwa i zmienia objętość w funkcji temperatury. Stąd butle napełnia się do 80% a taki układ musi być zalany ciekłym gazem bo inaczej się zagazuje i przestanie działać.
Chodzi o to w jakich warunkach-okolicznościach występują usterki, które Cię niepokoją. W tym przypadku chodzi o to, czy ta usterka (gaśnięcie, szarpanie) występuje tylko na zimnym silniku przy przejściu na b->g, czy na ciepłym też, występuje stale czy okresowo, jakie są warunki temperaturowe na zewnątrz, itd. Na podstawie tych informacji czasami doświadczony...
Właśnie z tych powodów które wymienił kolega Rudigreg uważam prinsa oraz vialle (wtrysk ciekłego gazu) za najbardziej dojrzałe technologicznie instalację gazowe. Nie mam oprogramowania do prinsa, więc nie mogę podłączyć laptopa do instalacji i prześledzić pracę tej instalacji, ale włączony na stałe manometr - jego wskazania pozwalają na wyciągnięcie...
Witam Działanie instalacji gazowej jest tak skonstruowane że gaz jest magazynowany w zbiorniku w stanie ciekłm a następnie w parowniku zmienia się jego stan skupienia z ciekłego na lotny czemu towarzyszy duży pobór ciepła który musi być dostarczony przez ukłąd chłodzenia silnika inaczej cały parownik zamarznie nie dotyczy to ukłądu wyższej generacji...
Skoda rocznik 2012, instalacja gazu oryginalna landi renzo. Wtryski gazu były wymieniane w zeszłym roku. W zeszłym roku wymieniałem również filtr fazy ciekłej i lotnej. Dzisiaj z rana objaw był identyczny jak w opisie. Dwa razy musiałem kręcić kluczykiem. Przy drugim razie odpalił "od niechcenia" i nie wduszałem pedału gazu. Rozrusznik gdy kręci, silnik...
Witam. Panowie Wtrysk gazu w fazie ciekłej (Lpi) to dla mnie niezbyt znany temat a przyjechał peugeot 406 2000r z Holandii na Lpi firmy Vialle, prócz tego że pompa pracuje momentami dość głośno to po wyłączeniu stacyjki wyłącza się i pompa gazu ale po kilku minutach załącza się sama i potrafi tak kilka godzin pracować, od czego zacząć sprawdzenie, czy...
brat jeżdzi bmw 6 ,silnik 333KM i jeszcze się nie zdażyło żeby przy 240km\h reduktor nie "wydolił" Niby tak, tylko że 333KM i 431KM, to jest spora różnica, a reduktor prinsa jest do 400KM, po drugie już się spotkałem z wychładzaniem reduktora nawet przy 350KM. Spadków ciśnienia nie będzie dużych i instalacja nie będzie wracać na benzynę, tylko po pewnym...
tzok, to o czym piszesz to 5. generacja LPG. To raczej ciekawostka techniczna a nie sensowne rozwiązanie. Nie opłacalne, awaryjne (pompa LPG w zbiorniku) itp. A twórcy wątku polecam przestawienie temp. przełączania. Można też dać opornik odpowiedni (np 1k) równolegle do czujnika temperatury w reduktorze. Wtedy praktycznie niezależnie od temperatury...
Objawy bardzo ogólne, ale możliwości są takie: -brudny filtr powietrza, fazy ciekłej, fazy lotnej -wtryski nie trzymają parametrów -złe ustawienia mapy wtrysku Z opisu wynika, że zalewa silnik gazem, w takim przypadku trzeba by sprawdzić, czy reduktor przy mocniejszym bucie nie podaje częściowo ciekłego gazu. W takim wypadku może to być pęknięta membrana...
byłem na komputerze u kumpla coś tam było że mały przepływ na dolocie czy cóś i błąd że katalizator coś nie teges interfejs też trochę nie domagał dodatkowo nie było czasu więc szybko wykasowaliśmy podjadę jeszcze raz i zobaczę czy znów będą błędy :idea: panowie a jak mi padł czujnik ciśnienia lub poziomu gazu w butli bo pokazuję cały czas rezerwę mimo...
Wtryskiwacz składa się z kilku elementów. Jednym z nich jest dysza która jest umiejscowiona w komorze spalania czy coś takiego. Element był okopcony i jak wynika z przeprowadzonej naprawy niesprawny. Wtrysk mam oryginalny niezmieniony mechanik zmienił końcówkę podającą paliwo do silnika. Przypominam że to system Vialle podający ciekły gaz bez rozprężania...
Na tą chwilę przy pierwszym przełączaniu na gaz po nocy na wolnych obrotach jest lekki spadek obrotów ale już nie gaśnie. Drugie przełączenie jest niezauważalne. Czynności jakie wykonałem: 1. Czyszczenie elektrozaworu w reduktorze 2. Czyszczenie wtrysków preparatem do odtłuszczania tarcz - bez podłączania do takiego generatora by podczas czyszczenia...
Nie jestem pewien jak jest w Mondeo, ale w Focus'ach jedyne instalacje jakie nie niszczą silników to są z wtryskiem ciekłego gazu. Dzieje się tak ze względu na konstrukcję głowicy gdzie zastosowali ceramiczne? prowadnice zaworów, które muszą być chłodzone paliwem, bo inaczej poprostu stają zawory. Na pewno tak jest w Focusie 1.6 16v(wiadomość zaczerpnięta...
Będą zainteresowani. A powiedz, robisz wtrysk fazy lotnej, czy ciekłej? Jeżeli ciekłej to odpada potrzeba stosowania parownika, ale nie wiem co się stosuje do wtrysku fazy ciekłej, pewnie jest jakaś pompa podobna do pompy benzyny w autach z wtryskiem, może by dało się taką zaadoptować poprzez umieszczenie jej w ciśnieniowej obudowie?
Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli. Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie....
Oj oj oj !!! Widzę, że co niektórzy są mocno na bakier z teorią termodynamiki, wyjaśnię: Liczba oktanowa oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe (nie mylic z wybuchowym), i tak np: używane popularnie etyliny mają z założenia 95-98 oktan, dla porównania LPG ma 110 oktan dlatego takie dobre efekty daje założenie instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu...
W sumie ciekawe, to co mówisz, bo te 3 propozycje otrzymałem od warsztatu: "WITAM instalacja gazowa ze względu na liczbę cylindrów i nasze doświadczenie możliwe instalacje z którymi można wyregulować i fizycznie zamontować to ,czwarta generacja easy fast firmy lovato technicznie najlepsze funkcje do wykorzystania regulacji ustawienia parametrów zbiornik...
IV gen to wtrysk ale w fazie lotnej V to dopiero faza ciekała Także jeszcze jest nadzieja że sie nadaje :D różnie to jest nazywane ale bardziej prawidłowa jest pierwotna numeracja I gen faza lotna bez elektroniki II gen faza lotna z elektronika III gen faza lotna wtryski, półsekwencja, sekwencja i wreszcie IV gen faza ciekła rozbicie III generacji...
wykręcałem tez 2 elektrozawor odpowiedzialny za podawanie gazu juz na wtrysk zrób zdjęcie i wskaż który to zawór bo trochę nierozumiem ale jeśli od gazu w fazie jeszcze ciekłej to z niego też ma lecieć płynny gaz dość intensywnie gdy odkręcilem wąż gazu od miksera po przełączeniu gaz ledwo co sie pojawia. nie wiem jaki powinien byc przepływ tam jest...
A jest śruba czy krokowiec na wężu idącym z reduktora do monowtrysku? Trzeba by się podpiać pod komputer gazowy, podejrzeć jak działa sonda lambda pod gazem. Nie wstydź się ze zdjęciami :) Filtr fazy ciekłej tylko możesz mieć. Jego na starcie wymieniasz ale i po tym zwykle regulacja wymagana. Spuść szlam z reduktora - na spodzie powinna być jakąś śruba...
Witam, Prins przebieg około 90kkm, reduktor BRC, wtryski Keihin. Przełącza na benzynę, czasem w trakcie jazdy a czasem zaraz po odpaleniu jak jest już ciepły to słychać taki jakby świst/ coś jakby gaz się przez coś przeciskał, potem się przełączy i lekko zlatuje gazem. Jest sobota więc nie zdiagnozuję tego ale co to może być? Elekrtozawór nie puszcza?...
Witam, Maiłem Vectra B silnik 1.8 16V. na benzynie auto paliło ok. 7,5L /100km przy prędkości 110km/h a gazu (dobrego gazu) potrafiło wciągnąć tyle samo co benzyny (kilka razy miałem taki przypadek). Normalnie to Vectra paliła mi litr więcej gazu niż benzyny czyli 8,5 L/100km. Co do instalacji to ja założyłem instalacje BRC i byłem z niej zadowolony...
Potrzebujesz butli, najlepiej nowszego typu z elektrozaworem oraz ważną homologacją + dokument stwierdzający tą homologację, zaworu wlewu gazu, przewodów miedzianych, parownika/reduktora z wbudowanym elektrozaworem, miksera, śruby regulacyjnej i elektrozaworu gazu. Jak masz gaźnik (ale nie masz) to potrzebny będzie też elektrozawór benzyny. Do tego...
Jadąc do warsztatu i zlecając robotę to Ty dyktujesz co ma byc załorzone i jak to ma wyglądać natomiast fachman może stwierdzić od strony technicznej że dasię albo że nie da(czytaj nieumiem ale to nie przechodzi przez gardło). Następna para kaloszy to opłacalność niektórych inwestycji a więc tak jak w Twoim przypadku wtrysk sekwencyjny w fazie ciekłej...
Sprawdził bym: 1. Czy dysze są dobrze wwiercone w kolektor, czy nie są za daleko 2. Czy reduktor czasem nie popuszcza gazu. Odepnij na próbę wężyk podciśnieniowy kompensacji od reduktora. Może tamtędy popuszcza gaz. 3. Jak ciśnienie gazu wygląda przy cut-off ? Jak bardzo rośnie to może jednak wtryski popuszczają. 4. A jaki właściwie masz reduktor? Może...
Jest coś takiego jak wydajność wtryskiwacza gazu w fazie lotnej - IV generacja. Benzynowy nie spełnia warunków, nadaje się do gazu w stanie ciekłym - V generacja. Po modyfiakcjach być może jakiś typ jest w stanie sprostać tym wymogom. Ale jakie tryskiwacze benzyny są rozbieralne by cos w nich przerobić?
Listwa wtryskowa "o ile można to tak w ogóle nazywać" jest tak samo elektrozaworem. Musi być szczelna gdy wtrysk nie jest sterowany, do tego po zgaszeniu silnika ciśnienie gazu nadal utrzymuje się miedzy reduktorem a listwą. To samo dzieje się w sytuacji jazdy z górki na biegu tzw cut-off. Wtryski odcinają gaz a nie elektrozawór na fazie ciekłej. Są...
Witam Gdzie znajduje sie filtr fazy lotnej, instalacja jest zwykła w Renault Safrane, wtrysk wielopunktowy, filtr fazy ciekłej wymieniłem, znajduje sie przed parownikiem (reduktorem) natomiast nie wiem gdzie znajduje sie filtr fazy lotnej Proszę o pomoc
Samochód volvo 2,5 6 cyl.Instalacja gazowa jak w temacie wtrysk gazu fazy ciekłej druga generacja tej instalacji.Ma dwa sterowniki Pierwszy wykonuje sterowanie pompą w zbiorniku przełancza na gaz.Drugi nie pracuje według mnie pobiera impulsy od ecu benzyny i wysyła impulsy na wtryskiwacze gazowe.oczywiście wyłancza wtryskiwacze benzynowe( teraz ich...
Witam Mam problem z saab-em 9-3 1.8T 150km 2.0, na benzynie jest w porządku, na gazie po ostrym depnięciu zaczyna się szarpanie, jakby się samochód dusił, gaz jest na wtryskach vialle, faza ciekła. Okazało się że cewki miały przebicie więc kopiłem nowe ale na nich samochód nie ma mocy, pomiar oporności cewki 2kohm(pin 2,3) 5k(pin2-4) i 4k(pin 3-4),...
W sumie racja z tą zmianą stanu skupienia. W parowniku mamy temperaturę 80-90 stopni, a w tej klimie potrzebujemy dużo mniej. Przy nadciśnieniu 0,8bara i niskiej temperaturze mogło by jeszcze nie dojść do istotnej zmiany stanu skupienia. Twój pomysł ze sprężarką jest o tyle ,,nie z tej ziemi" , że trzeba by sprężyć gaz o nie do końca wiadomym stanie...
ps2: niestety na fbody trzeba się rejestrować, odpada. On nie ma czasem 5,7l a nie 5l jeśli to v8 :P ? Czy to jest 4,9l v6? Nie wiem co było dokładnie montowane ale to takie charakterystyczne silniki GM są ;) . Swoją drogą aż szkoda silnika na "zwykły" gaz - załóż blosa (albo dwa do tej pojemności), bo wtrysku fazy ciekłej nie masz na razie z czego...
Witam Od miesiąca jestem posiadaczem VOLVO V40 sprowadzonego z Holandii. Kupowałem go jednak w Polsce choć całą procedurę rejestracji i clenia przechodziłem sam. W samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa (sekwencyjna), problem w tym że nie działa. Osoba która to przywiozła z Holandii była u kilku speców i nic konkretnego nie powiedzieli ani nie...
Wygląda to trochę tak, jakby był problem z temperaturą przełączania na gaz. Temperatura ta jest mierzona na czujniku parownika. Powiedz coś więcej o Twojej instalacji. Wtrysk czy mikser i jaka firma sterownika. Dodano po 11 Może też być problem z ciśnieniem fazy lotnej w układzie wtrysku albo fazy ciekłej przed parownikiem, np przez zapchany filtr fazy...
Nieopowiadajcie bajek że gaz spala się tak samo jak benzyna. Gaz spala się dużo wolniej a dodatkowo niecałkowicie. Wtej chwili nie pamiętam ale benzyna wybucha w cylindzre około 3 razy szybciej niż LPG. Dotego LPG ma mniejszą kaloryczność(to co jest napisane na dystrybutorze pb=95) to gaz ma jakieś 81 a to znacznie mniej niż benzyna. Dodatkowo zanieczyszczenia...
Raczej chodziło o to, że w V generacji wtryskiwany jest gaz w postaci ciekłej i rozpręża się dopiero w kolektorze (LPi) lub cylindrze (LPdi), więc nie ma reduktora który mógłby zamarznąć (mogą za to zamarznąć wtryski), natomiast CNG jest przechowywane w postaci gazowej, a ilość odbieranego ciepła przez rozprężający się gaz jest dużo mniejsza niż w przypadku...
Z tego co mi majster polecil to tylko te trzy firmy. Co do bezpośdernich wtryskiwaczy to i Totyta corolla 2002 też ma, a tam mam założuny gaz i dziala bez żadnych zakłuceń. Witam Kolego mylisz wtrysk wielopunktowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa . Zapytaj gazownika o instalacje gazową z wtryskiem w fazie ciekłej, zobaczymy co ci odpowie ? Pzdr
uta się nie da. Samochodowa butla LPG nie ma odpowietrzenia.Można je pewną łatwą modyfikacją przerobić, ale nie chcę mieć potem kogoś na sumieniu. Jak ktoś się zna na gazie to się domyśli jak :) Oczywiście, że się da - bez upuszczania fazy w stanie gazowym, nawet bez pompy... Ciekawa konstrukcja, nie wygląda to na mocno skomplikowane. Przez zimę zobaczę...
Witam Pojawił się nowy problem. Reduktor po regeneraci i po przejechaniu 5 tys km w sterowniku pojawia się błąd niskie ciśnienie gazu, ( podmienione map sensory i ten sam bład). Zakupiłem nowy reduktor " AC Stag R02" (taki sam jak poprzedni) i po przejechaniu 300km w sterowniku błąd niskie ciśnienie gazu (podmienione map sensory i ten sam błąd), ale...
Albo ma strasznie ubogo na garze i temperatura robi swoje Raczej nie. Mam założony bezpośredni wtrysk gazu do komory spalania w fazie ciekłej. Silnik chodził równiutko, więc to chyba nie to. albo przy wymianie świeca upadła na podłogę. Byłem przy wymianie, miałem każdą w ręku. Nie upadła. Wkręcane były w całości. Jeśli miała jakąś wadę, to albo spadła...
Dzień dobry, mam mały problem z autkiem, posiadam peugeota 307, silnik 2.0 16v z instalacją gazową, reduktor landi renzo, zbiornik Stag. Dopiero co kupiony, ale ma kilka wad, otóż, na benzynie mocno trzęsie, i cały czas błąd wypadania zapłonu, kasuje, wraca, kasuje, wraca, przy pracy na gazie i skasowaniu błędu check nie wraca, podejrzewam wtryski,...
Powiem tak wcześniej jeździłem oplem astrą kombi na mono wtrysku również z gazem. Instalacja Stag i problemy jakie miałem : Przy zimnie zbyt wcześnie przełączało się autko na gaz. Co skutkowało gaśnięciem silnika.Gdy brakło gazu nie wracał na benzynę. Teraz przy brc nawet nie wiem kiedy się przełącza i gdy braknie gazu wraca sam na paliwo ciekłe (PB95)...
Poczytałem trochę, a nawet więcej niż trochę, między innymi "motor" z lat 2009-2011 i skłaniam się jednak bardziej ku sekwencji ze względu na jej zalety w stosunku do II generacji. Jedno mnie jednak niepokoi. Dwa razy znalazłem w tekstach opinię, że "auta z wtryskiem jednopunktowym nadają się _wyłącznie_ do montażu starszych instalacji LPG (I, II i...
ciekły kryształ ciekły metal ciekły metal aluminium
czujniki indukcyjne schemat sterowanie silnika falownikiem satel perfecta control
wyważarka corghi schemat elektryczny kymco
Volvo XC60 2013 - Brak kontrolki świec żarowych Wzmacniacz Yamaha AX-750 a kolumny Infinity Kappa 8.2 - kompatybilność i wydajność