Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
z bębna hamulcowego też było by widać wyciek. jeśli wszystkie przewody na pewno suche (przejrzeć szczególnie te na tył idące, z tyłu w okolicach baku paliwa i tylnej belki - tam najczęściej przegniwają) to pewnie pompa hamulcowa cieknie i płyn cieknie do serwa - ja mam tak w jednej z Astr F bo ktoś zrobił przekładkę z anglika po partacku, serwo jest...
A zauważyłem że mi ucieka płyn chłodzący na cieknie po kropęlce w okolicy pompy wody.. Czy trzeba wymienić pompę czy można to jakoś uszczelnić?
Coś w tym stylu. Kup najpierw płyn, dolej, napisz ile wejdzie, termostat zostaw na sam koniec > wiesz jak spuścić płyn z układu ? Swój termostat możesz sprawdzić wyjmując go i zagotowując. Pod koniec gotowania, przy ok 85C powinien się otwierać. Wcale nie obstawiałbym termostatu, jeszcze raz, nie zamyka i nie otwiera dostępu cieczy do nagrzewnicy. Nagrzewnica...
Witajcie mam problem z moim punto. Lpg zainstalowano w 2003 roku mial 75 tys przejechane Teraz ma 116 tys przejechane i sa problemy w czasie jazdy Przy ruszaniu dławi czasem go. Po zgaszeniu silnika przy jezdzie na lpg i ponownym odpaleniu jeszcze cieplego problem z odpaleniem jakby byl zalany, nie spala całej mieszanki? Chyba za duzo Pali. Cieknie...
To jest tak dziurka że jeśli "skończy się" uszczelnienie pompy to tamtędy cieknie płyn chłodniczy, pompa do wymiany a najlepiej z całym rozrządem chyba że ktoś wymienił rozrząd bez pompy i stąd te kwiatki. pozdr Dodano po 2 Dalsze użytkowanie pompy w tym stanie może spowodować zatarcie jej i awarię mechanizmu rozrządu a co za tym idzie zaworów i głowicy.
Witam, Mam uciążliwy problem z Punciakiem 2. Wycieka mi płyn chłodniczy, dokładnie ok 20-30ml na 1 podróż. Nie ma znaczenia czy pokonuje 10 km, czy 300km (testowałem). W momencie kiedy wyłączę silnik, ostygnie silnik, pod samochodem widoczny jest nieduży wyciek płynu chłodniczego. Doszedłem do tego że wyciek znajduje się w okolicy czujnika temperatury...
Cześć. Panowie, co może cieknąć spod puszki filtra powietrza i przepustnicy jak na zdjęciach? Fiat punto 1, PB + LPG, 55 KM, 1996, wersja SX. Na załączonych zdjęciach strona od pasażera pod puszką filtra powietrza widać czarną uszczelkę i pod nią nakładka dostarczająca gaz do komory wtryskowej. Z tych elementów cieknie coś rudego, lepkiego co pod wpływem...
Witam. Odgrzewam, bo też zostawiłem letni płyn i zamarzł razem z pompką. Auto Megane III. Zbiornik umieszczony pod prawym błotnikiem i można zapomnieć o rozgrzaniu płynu przez silnik (chyba że jazda na odległość 200 km :) ). Płynu było coś ponad litr. A teraz porada: 1. kupić chlorek wapnia. 2. rozpuścić 10 łyżek stołowych w jak najmniejszej ilości...
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego, niż to? BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto) Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym...
Pewnie z obudowy termostatu cieknie. To, że skrapla się "na dole" to chyba normalne-grawitacja.
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Witam Dzisiaj zaobserwowałem krople płynu chłodzącego wyciekające z filtra oleju. Ciecz jest wyraźnie niebieska. Ubywa i płynu i oleju. Co to może być? Peknięty blok? UPG?
Witaj co prawda nie do Punta ale do Passata zawsze kupuję koncentrat rekomendowany do niego i sam rozrabiam. Nie ufam gotowym.
Witam. Dołącze sie do tematu. A co może być powodem parowania szyb w Punto I , jeżeli nie ma ubytków płynu, nagrzewnica sucha, chłodnica również nie cieknie, wykładzina i dywaniki również suchutkie. Za to jak włącze ciepły nadmuch to dziwnie śmierdzi. Myślałem że to zasyfiały filtr kabinowy , ale jak koledzy piszą że w tym modelu nie ma takowego, to...
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
mam problem a mianowicie od dłuższego czasu zauważyłem iż z pod samochodu coś cieknie pewnego słonecznego dnia postanowiłem sprawdzić. Jak się okazało za pompą wody jest metalowa rurka połączona z całym układem chłodzenia i to właśnie z pod niej wycieka. Moje pytanie czas naprawy, czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz i czy po prostu rurka nawaliła...
Filtr był tylko w niektórych wersjach. Na pewno we wszystkich z klimą ale bez klimy czasami chyba też się trafia. dj_mati a ubywa ci płynu chłodzącego? Mi też to wygląda na cieknącą nagrzewnicę, popatrz czy nie masz mokrej tapicerki pod dywanikami
W punciaku 2 też są dwa odpowietrzniki jeden na przewodzie do nagrzewnicy (jak pisze kolega) i drugi na chłodnicy. W tych modelach lubi ciec (pomalutku) chłodnica, nagrzewnica i pompa lub rura od pompy. Trochę obserwacji a na pewno znajdziesz.
Witam, Fiat Punto 1.7D, wywaliło płyn chłodniczy, silnik cały mokry i z tyłu jak i od strony rozrządu ale to dlatego że przez korek wywaliło płyn. Kopcił na siwo wiec uznałem że uszczelka pod głowicą. Zdjąłem głowicę ale na uszczelce nie bardzo widziałem żeby było coś nie tak. wymiana uszczelki + planowanie głowicy, składam z naciskiem by wszystko dobrze...
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
Z tydzień temu odebrałem auto od mechanika który wymieniał sprzędło i wszystkie uszczelniacze bo ciekł olej. Także się dowiedziałem że z chłodnicy niebieski płyn zamienił się w brązowy :( Zawsze był lany płyn do chłodnic. Około rok temu była wymieniana chłodnica na nową więc chyba nie zardzewiała. Tydzień temu zalałem go wodą, trochę pojeździłem i dziś...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Coś mi dużo oleju ubywa, dolewam ten półsyntetyk wlałem już 1litre, zrobiłem 800km i mam poniżej minimum, główny wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów został zahamowany, cieknie jeszcze ale raczej minimalnie z pod miski, i nie wiem czy tam na tych oringach jeszcze nie będzie wycieku, muszę wyczyścić silnik, bo z tej uszczelki lało się aż na sam dół....
Witam! Wiem, że ten temat się już przewijał, ale czytając problemy innych mój jest specyficzny a mianowicie... Posiadam Punto I silnik 1.1 z 1996 r. LPG + benzyna. Jestem drugim właścicielem od ponad roku. obecny przebieg to ok. 128 000 km. Problem jest dokładnie taki jak w temacie tzn. jeśli silnik jest zimny odpala za pierwszym razem, natomiast gdy...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny,...
Tak, ale po odpowietrzaniu na sprawnym układzie. Teraz nie mamy go sprawnego, była awaria, więc albo lejemy pod korek, wtedy lustro będzie powyżej, i powinno zacząć ciec z odpowietrznika chłodnicy, albo kilka razy dolewamy zachowując zalecane max, żeby w razie przekroczenia stanu nie odciągać nadmiaru płynu. Ile razy dolaliśmy i ile litrów weszło ?...
Witam. Problem to bardzo często włączający się wentylator. Po odpaleniu na zimno i przejechaniu 5 km juz wentylator sie załącza (przy temperaturze otoczenia 15 stopni). Nie znam dokładnie jak bardzo rozgrzana jest ciecz chłodząca, bo punciak nie posiada wskaźnika. Dodam, że w układzie jest nie płyn a woda (ostatnio dosyc dlugo zmagalem sie z wyciekiem...
temeratura rośnie, wentylator nie wiem bo na takim odcinku jak jechałem nie zagrzał się na tyle aby włączył się wentylator, klapka ciepłe-zimne też słychać że się zmienia, nagrzewnice wymieniałem na wiosne bo ciekła, więc jest nowa i nie powinna być tego powodem, podpowiem że 2 tygodnie temu był wymieniany rozrząd, robił to znajomy który jest mechanuikiem...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Gdy termostat jest sprawny, to powinno być tak, że po krótkiej pracy silnika ma być ciepły górny wąż a dolny zimny, jeżeli termostat się jeszcze nie otwarł. Po otwarciu obydwa węże mają mieć prawie jednakową temp. I jeszcze który czujnik wymieniłeś, bo mogą być dwa. Jeden na wskaźnik temp.(jeżeli jest) a drugi do ECU(Electronic Control Unit). Wymieniłem...
Ja bym tego samochodu nie brał, ale to szczegół. Wygląda to na wyeksploatowaną naukę jazdy. Przy tym przebiegu na polskich drogach szykuj się nie na wymianę tulei wahaczy, tylko na kompletnego zawieszenia(4 amortyzatory, mocowań z łożyskami, wahacze przód, tuleje tył) i regulację geometrii. Trzepaki nie mówią prawdy przy lekkich tyłach-zużyty amortyzator...
Czesc Mam problem z silnikiem Punto 1.2 75KM 94r. czyli 1.2 MPI. Silnik jest założony w maluchu ale to akurat w tym przypadku wazne nie jest. Problem jest taki ze samochod pali srednio obliczone 14,5l przy jezdzie na krotkich dystansach (niedogrzany silnik) z tym ze bardzo spokojnie do 4000obr i jazda stalymi obrotami, jazda mozna powiedziec "w trasie"...
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Odkręcić korek i napełnić zbiornik płynem na zgaszonym silniku, zsunąć wąż z parownika aż do chwili pojawienia się cieczy w obu końcach (koniec pierwszy napełniony przytkać palcem) zakręcić opaskę .Uzupełnić płyn do max .Zakręcić korek wlewu płynu. Jeżeli parownik zamontowany jest na wysokości wlewu płynu chłodniczego ,odpowietrzenie dokonać na podwyższonych...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Sprawdź dokładnie po wężach, na łączeniach (czy nie pojawia się kolorowy nalot), koło odpowietrzników, pompy cieczy chłodzącej, szczelność chłodnicy. Ogrzewanie dobrze działa i nie słychać odgłosu bulgotania w nagrzewnicy? Albo przez uszkodzony korek wlewu wyrzuca płyn z czym też się spotkałem ale przy benzyniaku. Dodano po 1 A jak nie to: uszczelka...
Witam, Proszę o radę. Mam problem z układem chłodniczym w fiat punto 1 1.1 96r 5-dzwiowy. Silnik bardzo szybko się nagrzewa a wentylator się nie włącza. ( Sprawdzałem wentylator na krótko do akumulatora i działa). Lampka od temperatury cieczy chłodzącej zapala się w upalny dzień po 15km czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie (dodam...
Ostatnio przy temp -20 stopni wypłynął mi płyn przez rozszczelnoną pompę ciczy chłodzącej. Temperatura cieczy w porywach przekroczyła maximum. Wymieniłem pompe, pasek i napinacz. Niby wszystko jest ok. Pali ok, ale przy około 2000 obr/min słychać jakby odgłosy tarcia (jakby coś wpadało w rezonans). Sprawdzam od tygodnia płyn w zbiorniczku i go nie ubywa....
Ja kiedyś w skodzie miałem palącą się kontrolkę od temp, to okazało się ze wtyczka od zbiorniczka płynu się poluzowała. Usztywniłem "na zapałkę" i kontrolka do dziś się jeszcze nie zaświeciła :) Masz LPG? Ostrzeżenie. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji...
Auto jeździ na benzynie, nie masz LPG? Podjedź na diagnostykę i odczytaj jaką temperaturę cieczy chłodzącej "widzi" ECU (to, że wskaźnik na desce działa właściwie o niczym nie świadczy - on ma oddzielny czujnik). Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Nie ma w nim śladów oleju? Jak rozumiem usterka wystąpiła nagle. Sprawdź ustawienie rozrządu - może przeskoczył...
Odpalacie zimny silnik i gruby wąż gumowy który wychodzi z termostatu i biegnie do góry chłodnicy powinien być zimny do temperatury ponad 80 stopni.Wtedy następować powinno uchylanie termostatu i puszczenie płynu na duży obieg cieczy (na chłodnicę ) Wyczuwa to się gwałtownym nagrzewaniem węża o którym pisałem.Jeśli rozgrzewa się powoli wraz z silnikiem...
Zaworu prawdopodobnie do spuszczania płynu chłodniczego nie ma.Należy zdjąć opaskę zaciskową jak w CC i zdjąć wąż z króćca dolnego chłodnicy i płyn zleci do podstawionego naczynia.Po spuszczeniu płynu założyć ponownie wąż na króciec chłodnicy i ponownie zacisnąć opaską zaciskową.Zalewając płyn zwróć uwagę na dokładne odpowietrzenie chłodniczki nawiewu...
czujnik temp. płynu chłodzącego który steruje kompem pilnuje żeby była odpowiednia mieszanka w czasie gdy silnik jest zimny. Zamontowałem wyłącznik który załącza rezystor równolegle do czujnika - 1000 om. Włączam go jak silnik jest nagrzany / mam czujnik temp. płynu/. Wcześniej nie należy wyłączać ssania ze względu na silnik, Drugi obwód wyłącznika...
u mnie w golfie II jak padła uszczelka, to tez silnik odpalał i nawet dało się nim jechać... tylko "spalanie" cieczy chłodzącej było rzędu 40l/100 km :D (na poważnie to po 5 km dolałem 2 litry wody). odnośnie termostatu spotkałem się tylko z przypadkiem zablokowania się w pozycji otwartej (podczas nagrzewania się jednostki napędowej jednocześnie nagrzewał...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
cieknie płyn płyn punto cieknie płyn chłodniczy
webasto zasilanie naprawa zasilacz drukarka przetwornica uc3843
baofeng radiora gramofon daniel
Mercedes Atego kręci, ale nie odpala - diagnostyka i przyczyny Głośna praca pralki Electrolux podczas wirowania - przyczyny i rozwiązania