alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
To mogą być świece żarowe. Jeśli chcesz mieć taki bajer to znajdź cienki niebieski kabel koło rozrusznika, to będzie kontrolka ładownia, gdy odpalisz i alternator zacznie ładować pojawi się tam + aż do zgaszenia silnika. Będzie zgodnie z przepisami, że DRL zapalają się po odpaleniu silnika.
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Wczoraj sprawdziłem cienki kabel na alternatorze do masy kontrolka nie zaswiecila Dodano po 3 Dodam.ze.auto więcej stoi niż jeździ i do tej pory wszystko było ok w tamtym roku był sprawdzany alternator bolo ok okazało się że regulator szwankował został wymieniony na ten na zdjęciu i było ok do kiedyś
Tak wygląda cały alternator plus zdjęcie kontrolek : od lewej pomaranczowa od hamulców ,dwie zielone od migaczy ,2 niebieskie światła krótkie długie , czerwona od ladowania , ostatnia biała powinna być od świecy żarowej i tu właśnie mnie ciekawi ze do niej idzie ten cienki kabel od alternatora to jest połączone z ta dziwna puszka pod deska (do tej białej...
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
MAm takie moze dla kogos banalne pytanie, ale prosze mi to jakos lopatologicznie wytłumaczyc....--mam alternator z poloneza - z regulatorem na obudowie. Podpinam wyjscie to ze srubka na plus np przy rozruszniku -* to wszystko jasne. Drugie wyjscie mam tam kilka kabelkow - jeden idzie z regulatora i jest polaczony z wyjsiem alternatora tu wszystko ok...
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
No to nie ma sensu wymieniać alternatora. Załóż ten kabel i ew. wymień regulator alternatora. Powinno zlikwidować problem całkowicie. W oryginalnej instalacji za cienki kabel idzie do kabiny, tam prąd jest rozdzielany na odbiorniki oraz wraca kolejnym kablem na akumulator. Jeśli odbiorniki wezmą za dużo prądu powstaje spadek napięcia na zbyt cienkim...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
Zamiast siedzieć przed kompem i pisać bezsensowne pytania, idź do auta, odłącz cienki kabel od alternatora i połącz go z masą, zobacz czy po włączeniu zapłonu pojawiła się kontrolka ładowania
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Kupiłem sobie nowy alternator do mojej C-330 ( jak na zdjęciu ) Niestety mam problem z podłączeniem. Wiadomo, że gruby kabel + podłączyć należy do zacisku nr 3 na zdjęciu. Niestety zastanawiają mnie zaciski 1 i 2. do którego powinienem podłączyć przewód kontrolki ładowania ? Po co tam są dwa zaciski ?
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
Nie w Lupo, tam tak prosto to nie idzie. hmm więc ten cienki kabel co wchodzi w kostke alternatora ma go wzbudzić.... skoro po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim napięcie (chyba12V) to zostają spełnione warunki do wzbudzenia ładowania ???? dobrze rozumuję ??
Ok przeczytalem chyba z 30 stron tematu o odkłócaniu. Wiec tak wnioski ktore tam dostrzegłem to takie ze. Moga u mnie tez sie pokrywac. I mysle zrobic tak i odrazu jezeli cos zle mysle to prosze poprawcie. 1. Zasilanie zrobie pod na testy pod zapalniczke zamiast akum. 2. Doloze dodatkowa mase do cb radia kabelek 2 oczka jeden za obudowe radia drugi...
Zico63 rozumiem to co chcesz mi przekazac ale u mnie na rozruszniku jest jedno mocowanie na śrubę przy nim jest przewod od akumulatroa + a drugi jest na zacisk oba przewody idą do stacyjki a od tego na śrubę idzie tez kabel na alternator Dodano po 4 seta666666 od rozrusznika do stacyjki idzie przewod 3mm średnicy wiec chyba powinien być ok ?? od alternatora...
Witam piszę co udało mi się ustalić. Akumulator OK elektryk sprawdził przyrządem. Alternator też ok ładuje napięciem 14 - 14,2V. Jest jedno ale do alternatora dochodzi jeden kabel cienki co widać na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/2787925900_1... Na tym kabelku po włączeniu zapłonu jest 12-13V i tak powinno być cały czas (sprawdziłem...
no to sprawa jest prosta, gruby kabel do akumulatora (możliwe, że idzie przez jakiś amperomierz albo wyłącznik) a cienki kabelek do lampki
Cienki kabel jest od kontrolki. Po pierwsze sprawdz ładowanie i podaj jak się zachowuje po odpaleniu silnika.
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Witam wszystkich. Małe żółte rączki (Japońce) wpadli na genialny pomysł aby zamontować regulator napięcia w komputerze sterującym (ECU). Opowiem historie aby przybliżyć o co mi chodzi: -Kupiłem samochód 5 lat temu pojeździłem parę miesięcy i padł alternator. Co sie okazało miałem do niego przyczepiony regulator z malucha i w komputerze było zrobione...
Witam Auto jak wyżej mam taki problem, auto ma wachający się pobór prądu od 0,67 - 0,76A w stanie wyłączonym zapłonu. Co ciekawe, wyjąłem wszystkie bezpieczniki i nic. Po wyjęciu bezpiecznika od klimatronika pobór zmniejszył się o 0,15A po wyjęciu wtyczek z licznika pobór spadł o 0,2A, ale nadal zostaje 0,4A i to chyba troche za dużo, wegdług mnie norma...
Zrobię test z żarowką jak kolega napisał. Regulator dobrze podpiety zółty przewód do szczotki pierwszej od niej cienki kabel na zarowkę obudowa regulatora jes razem przykręcona ze szczotką drugą czarny przewód do obudowy alternatora. Masa jest bo jak miernikiem dotknie sie grubego czerwonego kabla i minus na obudowe alternatora to pokazuje 12.4v tyle...
regulator jest ze szczotkami jak kolega powyzej napisal pod plastikowa oslona. Jesli nigdy tego nie robiles to lepiej wykrec alternator (jest mozliwe wlozenie regulatora bez odkrecania alternatora). Odlacz akumlator odlacz kabel od alternatora przykrecony nakretka M10, odlacz kabel od wskaznika ladowania i diod wzbudzenia (2*wsowka, cienki przewod)...
Spadki napięć możesz trochę zredukować kupując gruby kabel (2m kabla 16-25 mm2 np spawalniczy) i łacząc bezpośrednio plus alternatora do plusa akumulatora. (tzn taki przewód już tam w skodzince jest ale za cienki i występują spadki napięć). Ale tak czy tak, poprawne napięcie ładowania to 13.8 - 14.4V czyli mieścisz się w zakresie. Jak na Skodę Felicję...
Witam .Elektroniczny regulator napięcia ma 3 podłaczenia masa, plus ,i wyjście na szczotki do wirnika. Plus jest brany z dodatkowych 3 diód małej mocy Jest to poto żeby prąd z akumulatora nie zasilał uzwojenia wzbudzenia gdy silnik nie pracuje. Tak więc w alternatorze musisz znaleść ten drugi plus. Czasem jest to blaszka do której dotyka inna blaszka...
W alternatorach są zazwyczaj dwie śruby - pod jedną podłącza się gruby kabel idący prosto do akumulatora (ładowanie) a pod drugą, mniejszą, cienki przewód wg. info z forum od wzbudzenia. Czy mierzył ktoś, czy po przekręceniu stacyjki pojawia się na tej małej śrubie jakieś napięcie czy dopiero po odpaleniu? Ile volt 12 czy mniej? U mnie niestety jest...
Ojjjjjjjjjjjjjjjj... Np. glosnik w aucie ma opornosc 4Ω. Glosnik w kolumnie domowego sprzetu ma 8Ω Natomiast opor akumulatora to 0,1Ω Pytanie: Jaki powinien byc opor miedzy DWOMA GRUBYMI przewodami wychodzacymi ze SPRAWNEGO alternatora ? Jeden z nich jest masa, drugi zasilaniem... A trzeci - cienki - idzie do kontrolki (piktogramu) na...
Witam! Mam Escort 1,3 i alternator G4X2A (A172-70) kontrolka ładowania akumulatora świeci im większe obroty tym jaśniej :) czasami gaśnie. W związku z tym posprawdzałem pasek, styki na kablach i wyszło na wymianę regulatora. W sklepie motoryzacyjnym dobrali zamiennik regulatora na lucas system. Problem jest taki że wszystko pasuje ale ze starego regulatora...
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Dobra – wiem ze na razie mogę jeździć z dużo większym alternatorem i na jednym akumulatorze, co do metody podłączenia i zarazem ładowania dwóch akumulatorów to chyba pozostanę przy metodzie nr2. (równoległe połączenie bez żadnej kombinacji) przyjrzałem się jeszcze raz instalacji w około alternatora i muszę wam powiedzieć że nie rozumiem czemu...
Troszkę się pomyliłem, mój altek z a4 jest Valeo, pomieszałem trochę. Siedzi tam regulator 2542604 (taki znalazłem na nim numer) i wydaje mi się że jest na protokole LIN. Szukać regulatora do niego z wyjściami L i DFM? Cienki kabel D+ z audi 80 wtedy podpiąć pod L w regulatorze? https://obrazki.elektroda.pl/6273947400_... https://obrazki.elektroda.pl/9886913200_...
Witam i przepraszam ale podepne sie pod temat bo mam problem z ladowaniem tak jak w kolega tylko ze ja mam benzynę. Najpierw niedzialal rozrusznik wymienilem chodzi ale nie daje ladowania okazalo sie ze cienki niebieski kabelek laczacy sie kolo rozrusznika mala plastikowa kostka byl zle podlaczony gdy go podlaczylem dobrze kontrolka ladowania sie pali...
No właśnie. Szukam tego czegoś gdzie mógłbym włożyć ten przewód. On jest niebieski i ma taką wsuwaną końcówkę. Zauważyłem, ze jak go przystawiam do masy, to wskaźnik temperatury reaguje i się podnosi, tyle, ze nie mogę go znaleźć...Przejechałem sie kawałek i jak przystawiłem go na chwilę do masy to wskazówka na zegarze co pokazuje temperaturę wskazywała...
Witam Niestety dalej mam problem :( Kupilem alternator za 350 zl- zamiennik nowy (nie regenerowany) . Warunkiem abym miał gwarancje było założenie altka w serwisie. Tak zrobiłem i po 500km objawy wróciły. Już nie mam siły. Prosiłem serwis aby przy zakladaniu altka sprawdzili przyczyny psucia się altka. Chciałem im podpowiedzieć to co wyczytałem na forach:...
Czesc. Mam problem z elektryka w PEUGEOT 205, 1.1 polegajacy na .... 1. Gdy nagrzeje sie silnik zapala sie kontrolka od lambdy 2. Wylacza mi LPG (nie da sie wlaczyc) 3. Wylacz mi CD (nie da sie wlaczyc) 4. Przygasaja swiatla 5. Silnik wariuje i w koncu gasnie. Co ustalilem .... 1 wymiana rozrusznika nie pomogla (na starym czasem w ogole nie odpalal,...
Witam, Nabyłem taki alternator jak poniżej i zamierzam użyć, go nie w samochodzie, a do ładowania akumulatora 12V w EV min. w połączeniu z kołem zamachowym rozpędzanym mechanicznie za pomocą pedałów rowerowych, ewentualnie do akumulatora energii mechanicznej (mini FES), ponieważ takie altki mają całkiem spore maksymalne prędkości obrotowe, a nie potrzebuję...
witam.silnik ma 150KM.
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Też potrzebuję takiej rozpiski, nie mam prądu na cienkim kablu alternatora, co za tym idzie ładowania. U ciebie co konkretnie nie działa? Bo choć nie mam pojęcia, za co odpowiadają bezpieczniki, to kilka pierdół naprawiłem w tym tworze i może akurat masz podobny problem.
cienki kabel ekranowany kabel cienki zasilajacy kabel cienki zasilać
filtr przydźwięk volvo silnika generator millera
lemet bojler przetwornica 24vdc 12vdc
Migająca kłódka i zamrożony czas w pralce Candy – blokada drzwi, Child Lock, diagnostyka Zehnder ComfoAir Q450 EXT – błąd EXT Pressure SUP, przyczyny i diagnostyka