Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Też potrzebuję takiej rozpiski, nie mam prądu na cienkim kablu alternatora, co za tym idzie ładowania. U ciebie co konkretnie nie działa? Bo choć nie mam pojęcia, za co odpowiadają bezpieczniki, to kilka pierdół naprawiłem w tym tworze i może akurat masz podobny problem.
witam.silnik ma 150KM.
Czyli jak rozumiem , prad na alternatorze od razu po odpaleniu nie ma 14V na niskich obrotach ze wzgledu na rozladowany akumulator ? Takie drugie pytanie jeszcze mam ten cienki kabel na alternatorze do czego wlasciwie sluzy ?
To jest alternator od samochodu Hyundai. Te dwa cienkie kable są nieoznaczone.
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
Wczoraj sprawdziłem cienki kabel na alternatorze do masy kontrolka nie zaswiecila Brak plusa po zapłonie na żarówce, albo przerwany przewód żarówka - alternator. Piszesz, że żarówka sprawna, rozumiem, że oprawka także, tzn. łączy prawidłowo.
No własnie wcześniej miałem słabszy wzmak cruncha o połowe i tez przygasalo w nim oswietlenie i tez charczal glosnik chociaz z tym ze na tym wzmaku na calym volumie. Na nowy wzmaku tez jest charczenie ale przy wiekszej połowie. Gain jest na 3/4 a podbicie wyłączone. A jednak coś z masą :] Teraz tak patrze i mój kabel od masy jest gorący. Nie cały tylko...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Weź sobie żarówkę 5W, taką jak do pozycyjnych, przylutuj do niej kabelki i podłącz pomiędzy śrubę na elektrozaworze pompy wtryskowej a niebieskim, cienkim kablem wychodzącym z alternatora
odłącz cienki kabel od alternatora, który idzie do kontrolki, wtedy sprawdzisz czy dobry jest przewód i kontrolka, jak to będzie dobre to zobacz szczotki. Pozdrawiam
Sprawdź co się dzieje jak przekręcisz stacyjkę gdy masz wypiętą kostkę z cienkimi kablami od alternatora. Jeden z tych cienkich kabli idzie na kontrolkę ładowania a drugi chyba będzie od obrotomierza (ja miałem tylko jeden od kontrolki). A mostek jest ilu diodowy (6, 8 czy 9)?
Grube blaszki odpowiadają śrubie M6 Cienka blaszka to śrubka czwórka.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Zobacz ten cienki kabel od alternatora czy nie jest tam coś dolutowane.
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
witam,najpierw sprawdz czy nie jest urwany jeden z cienkich kabli przy alternatorze lub może być przetarty gdzieś po drodze.pozdrawiam
Problem jest (niestety) szeroko znany... (Ten Typ Tak Ma) Przyczyną problemów jest zbyt cienki kabel alternator-akumulator. Przy większym obciążeniu (w zimie: światła+ogrzewanie) spadek napięcia na nim jest tak duży, że akku przestaje być ładowane... Rowiązania są dwa: 1) Dioda schottky'ego dołączona do alternatora, powodująca podbicie napięcia. Proste....
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
Zamiast siedzieć przed kompem i pisać bezsensowne pytania, idź do auta, odłącz cienki kabel od alternatora i połącz go z masą, zobacz czy po włączeniu zapłonu pojawiła się kontrolka ładowania
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Tak tylko mi chodzi o to że ten cienki kabelek jest podpięty do alternatora dobrze tylko drugi koniec tego cienkiego kabelka się przerwał i nie wiem za bardzo gdzie on powinien być wpięty
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
Witam.Mam taki dziwny przypadek.Alternator nowy(niby po regeneracji) ale objawy jak na starym.Na wolnych ładowanie 13v.Po przekroczeniu 1000rpm 14.2v.Bsm nie wysyła żadnych sygnałów żadnego pwm nic z tych rzeczy.Po odpięciu kabla od alternatora jest tam 0v.Czasami pojawia się impuls około 9v.Na kablu cienkim od alternatora jest 13v po odpaleniu.Czy...
Zmierz napiecie na tym cienkim kablu jakie jest przy zapłonie
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
Ble ble ble i jeszcze raz ble ble ble. Skoro alternator ładował powiedzmy idealnie w innym samochodzie, a po przełożeniu do twojego auta jest źle to pozostaje tylko i wyłącznie sterowanie alternatorem, cusik mi się wydaje że tam jest LIN. Zobacz ile masz cienkich kabli na alternatorze, jeżeli jeden to przeważnie LIN. Musisz odszukać skąd idzie sterowanie...
To mogą być świece żarowe. Jeśli chcesz mieć taki bajer to znajdź cienki niebieski kabel koło rozrusznika, to będzie kontrolka ładownia, gdy odpalisz i alternator zacznie ładować pojawi się tam + aż do zgaszenia silnika. Będzie zgodnie z przepisami, że DRL zapalają się po odpaleniu silnika.
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
No to nie ma sensu wymieniać alternatora. Załóż ten kabel i ew. wymień regulator alternatora. Powinno zlikwidować problem całkowicie. W oryginalnej instalacji za cienki kabel idzie do kabiny, tam prąd jest rozdzielany na odbiorniki oraz wraca kolejnym kablem na akumulator. Jeśli odbiorniki wezmą za dużo prądu powstaje spadek napięcia na zbyt cienkim...
jeżeli nie znalazłeś jeszcze odp. to może to Ci pomoże u kolegi był ten sam przypadek i okazało się że jest przetarty jeden z dwóch cienkich kabli idących od alternatora. nie wiem jaki związek ale po zalutowaniu kontrolka przestała mrugać
po przygazowaniu do pełnych obrotów niecałe 28 Zmierz na alternatorze po przejażdżce. To malutki alternator i cienkie kable ma a ładuje duże akumulatory.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
To mogła być instalacja 4 pinowa przerobiona na 2 pinową w przeszłości - tak mi się wydaje. W starym alternatorze: 2 "cienkie" kable wychodziły z alternatora: i były sprzężone z tym układem 4 pinowym. Mechanik mi mówił wcześniej, że 2 kable wogóle nie były do niczego podpięte. w nowym alternatorze: jest gniazdo na te 2 kable - ale jako, że mechanik...
Tu są materiały, o których jest dyskusja. Projekt instalacji elektrycznej C330 [url=http://zst-skarzysko.pl/wp-content/... a tam czary mary - są dwa połączenia akumulator instalacja - gruby kabel do rozrusznika, stamtąd do alternatora oraz cienki kabel od akumulatora do stacyjki. Gwarantuję koledze, że po...
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
Daj nowy kabel bokiem z alternatora do upc ten cienki. ten lin łapie jakies zakocenia w wiazce silnikowej.
Do alternatora dochodzą dwa cienkie kable czy jeden? Inaczej-jest tylko DF czy jest DF i DFM?
Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej) Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast...
1.Kolega "Hobbista" dobrze zauważył z tym miernikiem AC 2.TY mierzysz cęgami minus a obok cęg masz jakiś cienki przewód .... odsuń go i mierz 3. Na kablu z alternatora może być gdzieś do wiązki wpięty inny kabel , rozetnij arota , sprawdz , może jest ich tam dwa 4.Sprawdz i napisz co wynalazłeś.
Witam. Opisze w skrócie moj problem. Wczoraj gdy wracałem samochodem do domu zapaliła się kontrolka ładowania i czasami mruga jak silnik "zawibruje" albo dodam mocno gazu. Kilka miesięcy temu w programie VAG COM zauważyłem że komputer nie widzi pracy alternatora bo nie ma spełnionego warunku do załączania świec dogrzewania płynu. Alternator ładował...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Sprawdź wtyczkę 2pin po prawej stronie komory silnika, kabel do rozrusznika i cienki do alternatora, na schemacie T2a https://obrazki.elektroda.pl/7877961000_...
Cześć, Seat Alhambra 1,9 TDI AVG jak w temacie- miga kontrolka oleju, nie pokazuje obrotów (na odpalonym silniku oczywiście). Doczytałem, że powodem może być przerwanie kabla czerwonego idącego do wtyczki alternatora. Mam jeden kabel we wtyczce- niebieski cienki. Gdy odłączę wtyczkę od alternatora pojawiają się obroty, kontrolka oleju gaśnie, ale nie...
do silnika wspomagania przychodzi 5 kabli gruby + gruby - cienki plus po zapłonie brązowy z białym cienki diagnoza i niebieski z białym cienki na nim nie ma plusa na alternator przychodzą dwa kable gruby + i cienki niebieski z białym i tam jest +po odpaleniu próbowałem je mostkować czyli niebieski z białym alternatora i niebieski z białym silnika wspomagania...
- kondensator dostarcza mocy przy niemożności wzięcia jej z akumulatora... A kondensator skąd bierze prund? Z powietrza? Jak aku jest słaby, za cienkie kable, lub wymęczony alternator który nie ładuje jak powinien, to kondensator pomoże tyle co umarłemu kadzidło.
Do alternatora dochodzą 2 cienkie kable i jeden gruby?? Z tego co pamiętam jednym cienkim dochodzi plus po zapłonie, drugim cienkim kontrolka. Jeśli te kable są OK i gruby jest OK (sprawdź czy nie ułamany przy rozruszniku) to możliwa jest tylko usterka alternatora.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
A jakie masz kable zasilające, jaki przekrój? Jaki akumulator i alternator? Bo jeśli masz za cienkie kable i słaby aku to nawet 10kondków nie pomoże.
Koledzy mam to samo !!! A po odłączeniu tych cienkich kabli (kostki) od alternatora wszystko znika z licznika co może być ??? dodam że kontrolki zapaliły się po wjechaniu w kałużę dwa dni temu !!! i do dzisiaj nie zginęły myślałem że gdzieś woda się dostała i to dlatego tak się dzieje ale coś za długo by ona wyparowywała.
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Nie w Lupo, tam tak prosto to nie idzie. hmm więc ten cienki kabel co wchodzi w kostke alternatora ma go wzbudzić.... skoro po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim napięcie (chyba12V) to zostają spełnione warunki do wzbudzenia ładowania ???? dobrze rozumuję ??
Ruskie od dawna stosują altki więc raczej minus na masie tyle tylko że ichniejszy 5 kablowy alternator sam nie wygaszał kontrolki tylko przez kombinowany prostowniko-przekaźnik więc proponowałbym pociągnąć kabel od plusa akku przez kontrolkę do tego cienkiego kabla D+ i wsio powinno działać.
Wiem tylko do żarówki idzie tylko jeden kabel Więc szukaj tego drugiego, bo musi być tak jak napisał Zaz13. Jesli tam jest rzeczywiście tylko jeden przewód, to może tablica jest tak skonstruowana, że zasilanie kontrolek jest przez wspólną szynę w tablicy, ale to tylko domysły, bo nie znam tego ciągnika. To już musisz sam sprawdzić. Do żarówki ma dochodzić...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
Witam. Mam podobny problem. -lekko ćmi kontrolka ładowania akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu km rozładował się akumulator. (brak ładowania) kupiłem nowy regulator i ładowanie na poziomie 14,4 V. W stanie spoczynku napięcie akumulatora na poziomie 14 V? (to chyba trochę za dużo)???? Obrotomierz padł i nic nie pokazuje no i nadal ćmi kontrolka (silnik...
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Nie wiadomo o jaki przewód chodzi, może to być od wybudzenia alternatora. Stukałeś czymś cięższym w rozrusznik, może się zawiesił.
ta śruba na gruby kabel to plus - ładowanie akumulatora na obudowie jest minus https://obrazki.elektroda.pl/7379076800_... kabelek podpisany L (brązowy) kontrolka wzbudzenia - czyli jeden kabelek żarówki, drugi do + po stacyjce kabelek podpisany F (czerwony z białym) to plus po stacyjce ogólnie z alternatorami: te 2 cienkie kabelki...
witam, mam alternator w peugeocie 406 2.0 hdi - CL15. Oryginalny alternator ma dwa kable(złącza) - pod śrubki (gruby i cienki). Zakupiłem okazyjnie alternator CL15 również do 2.0 hdi (z nowszego modelu), ale ma jedno złącze (grube) i wtyczkę 2 pin. W internecie znalazłem zdjęcia, że niektóre alternatory we wtyczce 2-pin mają podłączony wyłącznie jeden...
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Jakbyś mógł/umiał to zmierz jakie są spadki przy wzmacniaczu, przy aku i przy alternatorze. Może masz zbyt cienkie kable lub/i słabo stykają.
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Na rozruszniku jest podpięty jeden kabel z oczkiem + i cienki kabel z kostką https://obrazki.elektroda.pl/4227788200_... a drugi do silnika z oczkiem
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
Już widzę jak Fiat płonie, no cóż. Czarny kabel to główna masa, więc przejście musisz sprawdzić od klemy do oczka fi-8. (przy zdjętej klemie masz otwarty obwód). Na B+ przychodzą dwa kable gruby plus oraz plus na alternator. Cienki sterujący idzie na śrubę fi-6. Nie wiem tylko co to: "poniżej masa (krótki kabel wchodzący do rozrusznika) "
Czasu nie miałem ostatnio to zająłem się tym dziś... Trochę się zdenerwowałem, bo nie mogłem znaleźć tego kabla od kontrolki ładowania :/ Od alternatora idzie ten jeden gruby plusowy oraz jest kostka z trzema cienkimi kablami (bodajże biały, czerwono-brązowy i żółto...). Dziś przygotowałem wszystko żeby zostało tylko wpiąć ten kabel z alternatora. Jakby...
alternator jest bosch na tym grubym kablu od alternatora jest napiecie 4 z czymś a na tej kostsce co sa 2 cienkie kable to na obydwóch jest 12v ? to chyba na tym jest gdzie zwarcie . a ten bezpiecznik to jest z przodu na widoku chyba co pózniej zobacze dzieki za odp
Nie odłączałem żadnych kabli podczas pracy alternatora - odłączyłem tylko ten cienki w pozycji zapłon przy wyłączonym silniku. Zastanawiam się czy szczotki nie są za krótkie - 11 mm .
Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V
Czy obie pary RCA idą koło siebie? Jakie to kable(jakość, firma)? Może powinieneś je rozsunąć. Co do alternatora to myślę że podłączenie minusa do masy nie będzie rozwiązaniem (rozumiem że teraz masz od aku), ale możesz spróbować (prowizorycznie jakimś cienkim kablem). Spróbuj...
Witam,mam podobny problem a mianowicie po zapaleniu Volva ( fh 13 440 2007r ) i delikatnej przegazówce zapala mi sie na chwile kontrolka od ładowania i gaśnie (słychać przy tym przekaźnik K13 ) i tak cyklicznie co chwile podczas jazdy.Przekaźnik podmieniony i jest to samo, dostałem się do alternatora, założyłem nową końcówkę na kabel cienki idący do...
Preblemem może być oczywiście iskrzący alternator, ale również szajsowaty wzmacniacz jak i cienkie kable zasilania.
wiem ze jest tutaj tego pełno przeczytalem ich kilkanaście zanim napisałem ale po przeczytaniu wciaz nie znalazelem rozwiązania dlatego zdecydowalem się napisać tutaj u mnie to wygląda tak http://obrazki.elektroda.pl/2292252500_1... nie wiem czy obraz się dodał chodzi o to ze ja od rozrusznika mam puszczony przewod 3mm2 od dolu tej glownej...
ok to sprawdzę tylko ze na końcu tego kabelka cienkiego jest końcówka kurde nie wiem jak ona sie fachowo nazywa ale jest spotykana w połączeniu kabla do głośnika wiesz takie coś jakby trzeba to było na coś płaskiego nasunąć a nie wiem czy w alternatorze jest takie coś czy tylko na śruby.
Nie, nie ma żadnego redukowania. Jak zewrzesz cienki niebieski kabel idący do zacisku D+ z masą żarówka świeci się jasno?
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Witam ponownie:) Jak mogę podłączyć alternator w 126 BIS żeby było ładowanie i kontrolka od ładowania??? Z alternatora z tego co widzę wychodzą dwa kable - gruby czerwony, przykręcony pod śrubę i cienki czarny na wsuwkę. Gdzie te kable podłączyć żeby działało. Oczywiście pomijam całą instalację w samochodzie gdyż jest mi ona zbędna.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste)....
Jeśli chcesz odpalać z tego przewodu inne auto to musi być podpięty bezpośrednio do akumulatora bądź do rozrusznika. Nie może być do alternatora bo z alternatora do akumulatora idzie za cienki przewód do tego celu.
Odłącz cienki kabel od altka i podaj mu masę, zobacz czy kontrolka zaświeci. Jak nie, wymień żarówkę
połączyć cienki kabel lutować cienki kabel cienki kabel antenowy
kontrolka przepalonego bezpiecznika dioda schottky anoda wąż ssący odkurzacz
bosch zmywarka smv46gx01g autel aktualizacja
VW Passat B5 1.9 TDI AVB - Odczyt mag sensora na biegu jałowym Przepływomierz powietrza w VW Passat B5 lifting - funkcje i objawy uszkodzenia