Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
witam.silnik ma 150KM.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
Tu są materiały, o których jest dyskusja. Projekt instalacji elektrycznej C330 [url=http://zst-skarzysko.pl/wp-content/... a tam czary mary - są dwa połączenia akumulator instalacja - gruby kabel do rozrusznika, stamtąd do alternatora oraz cienki kabel od akumulatora do stacyjki. Gwarantuję koledze, że po...
Nie za cienki ten kabel do akumulatora ( czerwony) . Gdzie to napięcie mierzysz ( na akumulatorze czy alternatorze ), jaki stan akumulatora ? W toyocie yaris jest prawie identyczny alternator , na biegu jałowym silnika napięcie 13,8V
musisz tylko uwazac aby nie zrobic zwarcia i pamietaj ze cienki kabel na generator daje sie po to ze jesli bedzie zwarcie to on sie spali a jak bedzie gruby to? najlepiej postaw bezpieczni na 80A
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Tak wygląda cały alternator plus zdjęcie kontrolek : od lewej pomaranczowa od hamulców ,dwie zielone od migaczy ,2 niebieskie światła krótkie długie , czerwona od ladowania , ostatnia biała powinna być od świecy żarowej i tu właśnie mnie ciekawi ze do niej idzie ten cienki kabel od alternatora to jest połączone z ta dziwna puszka pod deska (do tej białej...
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
Witam,mam podobny problem a mianowicie po zapaleniu Volva ( fh 13 440 2007r ) i delikatnej przegazówce zapala mi sie na chwile kontrolka od ładowania i gaśnie (słychać przy tym przekaźnik K13 ) i tak cyklicznie co chwile podczas jazdy.Przekaźnik podmieniony i jest to samo, dostałem się do alternatora, założyłem nową końcówkę na kabel cienki idący do...
1.Kolega "Hobbista" dobrze zauważył z tym miernikiem AC 2.TY mierzysz cęgami minus a obok cęg masz jakiś cienki przewód .... odsuń go i mierz 3. Na kablu z alternatora może być gdzieś do wiązki wpięty inny kabel , rozetnij arota , sprawdz , może jest ich tam dwa 4.Sprawdz i napisz co wynalazłeś.
W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej) Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast...
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
MAm takie moze dla kogos banalne pytanie, ale prosze mi to jakos lopatologicznie wytłumaczyc....--mam alternator z poloneza - z regulatorem na obudowie. Podpinam wyjscie to ze srubka na plus np przy rozruszniku -* to wszystko jasne. Drugie wyjscie mam tam kilka kabelkow - jeden idzie z regulatora i jest polaczony z wyjsiem alternatora tu wszystko ok...
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
No to nie ma sensu wymieniać alternatora. Załóż ten kabel i ew. wymień regulator alternatora. Powinno zlikwidować problem całkowicie. W oryginalnej instalacji za cienki kabel idzie do kabiny, tam prąd jest rozdzielany na odbiorniki oraz wraca kolejnym kablem na akumulator. Jeśli odbiorniki wezmą za dużo prądu powstaje spadek napięcia na zbyt cienkim...
Zobacz ten cienki kabel od alternatora czy nie jest tam coś dolutowane.
Kupiłem sobie nowy alternator do mojej C-330 ( jak na zdjęciu ) Niestety mam problem z podłączeniem. Wiadomo, że gruby kabel + podłączyć należy do zacisku nr 3 na zdjęciu. Niestety zastanawiają mnie zaciski 1 i 2. do którego powinienem podłączyć przewód kontrolki ładowania ? Po co tam są dwa zaciski ?
Problem jest (niestety) szeroko znany... (Ten Typ Tak Ma) Przyczyną problemów jest zbyt cienki kabel alternator-akumulator. Przy większym obciążeniu (w zimie: światła+ogrzewanie) spadek napięcia na nim jest tak duży, że akku przestaje być ładowane... Rowiązania są dwa: 1) Dioda schottky'ego dołączona do alternatora, powodująca podbicie napięcia. Proste....
Zamiast siedzieć przed kompem i pisać bezsensowne pytania, idź do auta, odłącz cienki kabel od alternatora i połącz go z masą, zobacz czy po włączeniu zapłonu pojawiła się kontrolka ładowania
Witam. Od dawna mam problemy z ładowaniem. Nie pomagało nic - łącznie z wymiana alternatora na nowy. Za każdym razem po jakiejkolwiek robocie w okolicach alternatora ładowanie wracało. Raz na dłużej raz na krócej. Ostatnio przy próbie odkręcenia kabla od alternatora - tego grubego urwałem konektor oczkowy. Wymieniłem go na nowy i takiego dobrego ładowania...
Jak podłączyć alternator KPL 50457990 z regulatorem napięcia do C-330 są dwa wyjścia , bardzo proszę o pomoc.
Witam, padł mi alternator w escorcie 1.3 . Mam go w rękach, pisze na nim ford made in UK. Mam też drugi taki alternator sprawny, są prawie identyczne, jednak różnią się metodą podłaczenia, mianowicie na tym uszkodzonym jest kostka, a w drugim są kable przykręcane. Teraz pojawia się mi pytanie jak wygląda schemat podłączeniowy do tego drugiego , bo chyba...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator 12v ) przewód zasilający plusowy do rozrusznika i dalej...
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
witam mam mianowicie problem z kablem pradowym od alternatora strasznie sie grzeje az nawet przetapia ten kabel i sie odlacza od alternatora myslalem ze jest gdzies jakies zwarcie wiec wyciaglem caly ten kabel co idzie az od akumlatora i na nowo zaizolowalem ale nic mi to nie daloo co to moze byc??
Witam Wymieniam alternator na mocniejszy (180A), i przy okazji chciałbym poprawić połączenia alternator-aku+, aku-karoseria i silnik-karoseria. Jakich kabli użyć do tego? Zasilających do car audio? Spawarka nie wytrzyma chyba zmiennych warunków pod maską. Są jakieś wytrzymalsze typy izolacji? A może dodatkowo wpakować w jakieś specjalne peszle? Jak...
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Witam Troche sie rozpisalem jesli nie chce ci sie tego czytac to w zasadzie chodzi tylko o to co w temacie :P (ładowanie oczywiscie za pomocą alternatora ) Mam opla omege z 1990 r. Jest problem z akumulatorem albo z jego ładowaniem ... Dzisiaj - pierwszy raz tego dnia odpalilem bez problemu , chociaz mialem wrazenie ze rozrusznik nie zakrecil pełną...
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Nie w Lupo, tam tak prosto to nie idzie. hmm więc ten cienki kabel co wchodzi w kostke alternatora ma go wzbudzić.... skoro po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim napięcie (chyba12V) to zostają spełnione warunki do wzbudzenia ładowania ???? dobrze rozumuję ??
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Jeśli chcesz odpalać z tego przewodu inne auto to musi być podpięty bezpośrednio do akumulatora bądź do rozrusznika. Nie może być do alternatora bo z alternatora do akumulatora idzie za cienki przewód do tego celu.
Nie, nie ma żadnego redukowania. Jak zewrzesz cienki niebieski kabel idący do zacisku D+ z masą żarówka świeci się jasno?
Zico63 rozumiem to co chcesz mi przekazac ale u mnie na rozruszniku jest jedno mocowanie na śrubę przy nim jest przewod od akumulatroa + a drugi jest na zacisk oba przewody idą do stacyjki a od tego na śrubę idzie tez kabel na alternator Dodano po 4 seta666666 od rozrusznika do stacyjki idzie przewod 3mm średnicy wiec chyba powinien być ok ?? od alternatora...
Witam piszę co udało mi się ustalić. Akumulator OK elektryk sprawdził przyrządem. Alternator też ok ładuje napięciem 14 - 14,2V. Jest jedno ale do alternatora dochodzi jeden kabel cienki co widać na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/2787925900_1... Na tym kabelku po włączeniu zapłonu jest 12-13V i tak powinno być cały czas (sprawdziłem...
regulator jest ze szczotkami jak kolega powyzej napisal pod plastikowa oslona. Jesli nigdy tego nie robiles to lepiej wykrec alternator (jest mozliwe wlozenie regulatora bez odkrecania alternatora). Odlacz akumlator odlacz kabel od alternatora przykrecony nakretka M10, odlacz kabel od wskaznika ladowania i diod wzbudzenia (2*wsowka, cienki przewod)...
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Zrobię test z żarowką jak kolega napisał. Regulator dobrze podpiety zółty przewód do szczotki pierwszej od niej cienki kabel na zarowkę obudowa regulatora jes razem przykręcona ze szczotką drugą czarny przewód do obudowy alternatora. Masa jest bo jak miernikiem dotknie sie grubego czerwonego kabla i minus na obudowe alternatora to pokazuje 12.4v tyle...
W alternatorach są zazwyczaj dwie śruby - pod jedną podłącza się gruby kabel idący prosto do akumulatora (ładowanie) a pod drugą, mniejszą, cienki przewód wg. info z forum od wzbudzenia. Czy mierzył ktoś, czy po przekręceniu stacyjki pojawia się na tej małej śrubie jakieś napięcie czy dopiero po odpaleniu? Ile volt 12 czy mniej? U mnie niestety jest...
Witam wszystkich. Małe żółte rączki (Japońce) wpadli na genialny pomysł aby zamontować regulator napięcia w komputerze sterującym (ECU). Opowiem historie aby przybliżyć o co mi chodzi: -Kupiłem samochód 5 lat temu pojeździłem parę miesięcy i padł alternator. Co sie okazało miałem do niego przyczepiony regulator z malucha i w komputerze było zrobione...
Spadki napięć możesz trochę zredukować kupując gruby kabel (2m kabla 16-25 mm2 np spawalniczy) i łacząc bezpośrednio plus alternatora do plusa akumulatora. (tzn taki przewód już tam w skodzince jest ale za cienki i występują spadki napięć). Ale tak czy tak, poprawne napięcie ładowania to 13.8 - 14.4V czyli mieścisz się w zakresie. Jak na Skodę Felicję...
witam, mam problem rozrusznik pali na krotko jak kręcę ze stacyjki to słychać tylko bedyks kabel cienki górny który idzie w stronę kolektora ssącego nie idzie nim napięcie,mam tam 2 kabelki jeden idzie od alternatora tylko się zwarcie robi jak go podłączam do rozrusznika co mam zrobić bo już rozkręciłem stacyjkę i które są od rozruchu ? lub jeśli ma...
Węś odłącz kabel który idzie od alternatora do kontrolki, (w fiatach z alternatora idą dwa przewody jeden gruby, od wzbudzenia i jest na nim +12V i jeden cienki) ten cienki odłącz i dotknijm go do maszy np. silnika. Przekręć klyczyk w stacyjce na zapłon i zobacz czy kontrolka od ładowania się pali, powtóż to kilka razy aby zobaczyć czy te niezapalenia...
Ojjjjjjjjjjjjjjjj... Np. glosnik w aucie ma opornosc 4Ω. Glosnik w kolumnie domowego sprzetu ma 8Ω Natomiast opor akumulatora to 0,1Ω Pytanie: Jaki powinien byc opor miedzy DWOMA GRUBYMI przewodami wychodzacymi ze SPRAWNEGO alternatora ? Jeden z nich jest masa, drugi zasilaniem... A trzeci - cienki - idzie do kontrolki (piktogramu) na...
Dobra – wiem ze na razie mogę jeździć z dużo większym alternatorem i na jednym akumulatorze, co do metody podłączenia i zarazem ładowania dwóch akumulatorów to chyba pozostanę przy metodzie nr2. (równoległe połączenie bez żadnej kombinacji) przyjrzałem się jeszcze raz instalacji w około alternatora i muszę wam powiedzieć że nie rozumiem czemu...
kable na rozruszniku o ile pamiętam to gruby bezpośredni z akumulatora drugi od ładowania z alternatora podłączony do tego grubego i trzeci od stacyjki do zapalania sprubuj włączyć stacyjkę na zapłon i podać prąd z + na ten cienki kabel jeśli zakręci rozrusznik to może być uszkodzona kostka w stacyjce lub przerwa na tym kablu jeśli masz zamontowany...
Witam Posiadam wzmacniacz jak w temacie , problem polega na tym że gra przestaje i tak w kółko. Dioda zasilania nie mruga napięcie jest cały czas , na zacisku REM napięcie też jest po włączeniu radia (Pioneer 2320UB) . Niezależnie czy na włączonym silniku czy też z akumulatora , jedyne co to że w trakcie przygasania czuć jak prąd idzie z alternatora...
Witam i przepraszam ale podepne sie pod temat bo mam problem z ladowaniem tak jak w kolega tylko ze ja mam benzynę. Najpierw niedzialal rozrusznik wymienilem chodzi ale nie daje ladowania okazalo sie ze cienki niebieski kabelek laczacy sie kolo rozrusznika mala plastikowa kostka byl zle podlaczony gdy go podlaczylem dobrze kontrolka ladowania sie pali...
kabel alternatora połączyć cienki kabel lutować cienki kabel
pompa wtryskowa turbo sprawdzanie wyłączników awaryjnych arduino monitorowanie
delonghi świeci tylko kontrolka fusów delonghi świeci tylko kontrolka fusów
Klucz belkowy – zasada działania, budowa, dokładność, porównanie z klikowym i cyfrowym LG NB2430A soundbar – parowanie pilota i Bluetooth, instrukcja obsługi