czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Do tego numeru podwozia ma być A0131541002 Jeżeli chodzi o połączenia alternatora, to jest ich kilka co najmniej. W początkowych autach był zwykły kabel "z kontrolką" na wzbudzenie, później weszła komunikacja LIN i już było inaczej. Niektóre mają jeden kabelek, inne dwa - musiałbym przestudiować. Nawet jest...
Prosze, to jest schemat.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
Witam.Niebieski kabelek idzie do lampki ładowania w desce rozdzielczej. Nie wiem czy bezpośrednio czy jest jakaś złączka. https://obrazki.elektroda.pl/6638879200_...
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
http://www.sweller.co.uk/mz/electrics/al... myśl że chłopie.
Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora.
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Ile kabli wychodzi z alternatora i jakiego są koloru? Bezpiecznik jest dobry?
Witam, Proszę o podpowiedź jak podłączyć regulator napięcia do alternatora kubota. Regulator ma 6 kabli, alternator 2. Czyli z alternatora muszę wpiąć się do regulatora a z regulatora do akumulatora. W załączniku oznaczenie kabli regulatora.
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
Na schemacie też on nigdzie nie jest podłączony.
Przewód w gumie i miekka izolacja termiczna na niego . Rękaw termoizolacyjny 20mm.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
przemierz kabel miedzy alternatorem a kontrolka na bank jest gdzies uwalony mozesz tez na szybko przeciagnac kabel pod licznik i wtedy sprawdzic czy jest ok
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
witam.silnik ma 150KM.
Sprawdź główny przewód masowy między akumulatorem a karoserią i blokiem silnika oraz kable z alternatora.
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
pryskasz dimerem czekasz 5 min ,jedziesz potem karcherem ,następnie newralgiczne punkty elektryki okolice złącz gniazd alternator,należy przedmuchać spręzonym powietrzem
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
Troche sie ruszy w momencie zapalania traktora czy w momencie załączania wom-u? Robi tylko 2-3 obroty? Napiecie na najdalszym od grubego kablu alternatora jest?
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
Jeśli wymieniałeś kable alternator-akumulator to możesz te 25 zostawić gdyż wystarczą. Jeśli uważasz że firmowe przewody tyle mają to chyba tylko w czołgu. Na razie wymień alternator, jeśli przewidujesz zmianę głośników i zasilenie ich z dodatkowego wzmacniacza to alternator 120 Amper może wtedy już nie starczyć i pomyślał bym o 150-160 A. Po założeniu...
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Może też być utlenione miejsce styku śruby z aluminiowym półksiężycem mostka prostowniczego, a w tym clio kabel od alternatora idzie bezpośrednio do kabeloczka rozrusznika i jest zaciśnięty w nim razem z głównym kablem
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Alternator i kable przy alternatorze.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Używkę sprzeda mi kumpel który pracuje w sklepie motoryzacyjnym i jest w stanie całkiem dobre akumulatory załatwić.Pasek jest naciągnięty dobrze, to już tez sprawdzone. Zastanawia mnie jedna rzecz. Jak dzisiaj kabel wzbudzania był odłączony i wzbudziłem altka dodając ostro gazu to napięcia były ładowania były wyższe niż wtedy gdy podłączyłem już na...
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Tak, wystarczy zdemontować 2 przewody z wody, siłownik ze sprzęgła, dwa kable z alternatora i wychodzi cały z kablami.
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Reasumując autorze tematu w kolejności ważności: 1 - Najlepszy alternator jaki podejdzie zamontować 2 - Najgrubsze i NAJKRÓTSZE kable między alternatorem a wzmacniaczem i także jego korpusem (silnik) a nadwoziem - na jakie cię stać i jesteś w stanie zamontować - pamiętaj dostosować bezpiecznik do instalacji a nie do wzmacniacza. 3 - Kondensator tak...
Też potrzebuję takiej rozpiski, nie mam prądu na cienkim kablu alternatora, co za tym idzie ładowania. U ciebie co konkretnie nie działa? Bo choć nie mam pojęcia, za co odpowiadają bezpieczniki, to kilka pierdół naprawiłem w tym tworze i może akurat masz podobny problem.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
wiem co podaje producent ale ANL 200A wystarczy - jakie zasilanie w planach ? kable 50mm2 i alternator conajmniej 110A
Odepnij kable od alternatora i wtedy sprawdź czy jest tak samo.
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
na innnym akumulatorze nie odpala Dziwna dziwność. Pakujesz dobry aku z innego auta do swojego i co? Kupa? Nieprawdopodobne, że z kabli pali lepiej jak z wrzuconą baterią...
Tutaj ewidentnie poluzowało się połączenie , albo zacisk końcówki , albo poluzowało na śrubie . :| Dodano po 1 Zarabiając na nowo też można o ile nie będzie za krótko . :|
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
To idzie do żarówki od ładowania, czyli jak to Ty nazywasz masa.
Na każde 8A masz dać przynajmniej 1 mm kw. przekroju. I tyle.
Wszystko działa jak należy. Akumulator wymieniony i choinka zgasła :) Dziękuję za pomoc
Dotyczy postu michał-rybka// jak mam rozumieć cytuje " brązowy kabel do żarówki, drugi kabel /jakiego koloru? brązowy już był ,. A gdzie ma miejsce kabelek czerwonobiały? Jak mam rozumieć" drugi kabel żarówki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez wyłącznik. ? Grzecznie proszę o bardziej wyjaśnienie w/w postu....
Witam Mam stary alternator na 5 kabli, jak założyć nowy z 3 kablami ?
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Jeśli słuchasz zróżnicowanej muzyki to najlepsza będzie skrzynia BassReflex. Z podanych przez ciebie propozycji najlepszy będzie zestaw JL Audio. Pytanie tylko w jakiej skrzyni siedzi ten głośnik? Do całości kable. Z tego co pamiętam to akumulator masz z tyłu więc spawalnicze 16-25mm^2 starczą w zupełności. No i polecam sprawdzić grubość kabla plusowego...
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
Czyli jak rozumiem , prad na alternatorze od razu po odpaleniu nie ma 14V na niskich obrotach ze wzgledu na rozladowany akumulator ? Takie drugie pytanie jeszcze mam ten cienki kabel na alternatorze do czego wlasciwie sluzy ?
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
Możesz spradzić napięcie akumulatora rano przed odpaleniem i chwilę po jeżdzie kiedy zacznie szarpać. Miałem identyczny objaw i akumulator miał 11,2V wyciągłem naładowałem i auto idealnie chodziło i po paru km znów zaczęło szarpać bo spadło napięcie. Wtedy okazało się że gróby kabel na alternatorze był ugnity przy końcówce. Widać komputer tak się zachowywał...
zapomnij ze podejdziesz z elm do tego auta i cos zrobisz... ogarnij kogos z diagboxem, ten samochod nawet z zerwanym paskiem osprzetu nie bedzie chodzil, bledow wysypie choinke a ktos to musi zinterpretowac. musisz zczytac ECU, BSI, i dwa moduly napedu hybrydowego Sprawdz tez czy pasek osprzetu jest caly, raz mialem taka akcje ze pekl idealnie naa alternatorze...
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jak już ciągnąc napięcie do domku to 230 V będą mniejsze straty na kablu 80 m.
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
BMW 5, 7 mają z altka do bagażnika ( do alumulatora ) kable 35-50mm^2 i spokojnie starcza. 25mm^2 spokojnie starczy na tak krótkie odcinki. Poza tym czemu kabel do spawarki miał by nie wytrzymać ?
mczapski-błagam-zasada jest jedna-wiem-piszę. Nie wiem-nie piszę.
Podaj kolor kabla.
Witam poszukuję informacji o elektryce alternatora z seata cordoby 1.9sdi mianowicie wychodzą dwa kabelki i nad rozrusznikiem jest wtyczka do wtyczki ida dwa kable z niej wychodzi tylko jeden a druga dziurka jest zaślepiona... wiem ze jeden kabel idzie do prędkościomierza o ile dobrze wyczytałem ale no drugi?? siostra w golfie 3 tez ma takie dwa ale...
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
http://obrazki.elektroda.pl/5451440700_1... Witam , mam pewien problem , a mianowicie chodzi o to że malowałem silnik od Mtz 50 i poodłączałem kable wychodzące z alternatora i prowadzące do regulatora napięcia oraz przekaźnika (nie zrobiłem zdjęcia ) i nie wiem które teraz gdzie mają iść. poniżej zamieszczę zdjęcie i będę wdzięczny...
witam mam taki problem świeci mi cały czas kontrolka ładowania fiat tipo 1,4 jak by wzbudzenia nie było gdzie idzie ten kabelek od alternatora wzbudzeniowy czy od kontrolki tylko jest? po podaniu tam + ładowanie jest i kontrolka gaśnie czy moge tam np. dać + po zapłonie?
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
1. Sprawdź kable do alternatora od akumulatora 2. Sprawdź masy 3. Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze 4. Sprawdź prąd ładowania i napięcie 5. Podmień regulator
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Czyli odkręcić śrubę pod którą przychodzi kabel + na rozruszniku zamocować tam kabel od razrusznika i zakręcić tak ? Tak, zapewne znajdziesz tam urwany konektor z przewodu od alternatora.
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
cienki kabel alternatora kabel alternatora akumulatora kabel alternatora przegrzany
prasa prędkość alarm prestige honda technics glosniki
babcia komputer sterownik movera
Hulajnoga Sowlow - Manetka gazu nie działa po upadku Montaż Webasto w Fiat Bravo 2 - lokalizacja i wskazówki