Ciepły 55.
To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
Sprawdź dawkę i kąt wtrysku. Pozdrawiam.
Kolega bardzo zachowawczo dzieli się informacjami. Przy tych danych, podanych przez kolegę, gdybym miał wróżyć z kuli, to stawiałbym na przegrzanie. Softstart zbudowany jest z tyrystorów które w tej konkretnej aplikacji nie są przystosowane do długiego przenoszenia obciążenia jakie występuje podczas rozruchu i podczas pracy wydzielają bardzo dużo ciepła....
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
Pompa ciepła ma największy prąd rozruchowy i działa sprawnie. Pytanie laika , jeśli urządzenia nie chodziły w tym momencie kiedy wyłączali prąd i ponownie włączali to co ma rozruch do tego? Gdyby zabezpieczenie wyzwalało w czasie rozruchu np. pompy ciepła to bym rozumiał Pana sugestie i to że bezpiecznik wyłącza. Jestem laikiem i proszę na mnie nie...
A kręci wolniej jak na ciepłym?
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Moc silnika dla 1 fazy 1,1 kW , a w tym co wkleiłeś jest 11 . Ten układ pewnie na wycinku sinusoidy działa . Sam planuję zabudować układ co w zerze włączy, to w/g mnie lepsze rozwiązanie niż rozruch czasowy .
Kończy Ci się kolego zapewne pompa wtryskowa :( Kumpel ma to samo w Omedze TD, poszukaj na allegro sprzedają takie wspomagacze rozruchu, które wpina się w obwody elektroniczne ( kable ) idące do puszki kompa. Ułatwia to bardzo znacznie rozruch na ciepłym. Ale już masz sygnał, że pompa się kończy.
Szczerze to ja się nie spotkałem aby kondensator rozruchowy był oddalony od silnika 3 metry. Sprawdź to czy przy tym rozwiązaniu sprężarka ruszy bez problemów. Żebyś się potem nie głowił dlaczego sprężarka nie chce się uruchomić.
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
To nie jest typowy soft start, tylko układ rozruchowy. Bez niego, przy dużej różnicy ciśnień ssania - tłoczenia, sprężarka nie będzie w stanie się uruchomić. Dodatkowy kondensator zwiększa prawie dwukrotnie prąd rozruchowy, ale nie może on być podpięty na stałe, bo sprężarka się uszkodzi. W innych pompach ciepła mogły być inne sprężarki albo czynnik...
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Czujnik temp odpada bo by nie odpalił na ciepłym. Z relacji wynika że po odpaleniu chodzi normalnie przez jakiś czas. Brakuje szczegółów: jak długo chodzi normalnie po odpaleniu na ciepłym, jak długo na zimnym. Czy rozruch ciepłego jest całkowicie normalny jeśli postoi kilkanaście minut, czy jest problem z uruchomieniem ciepłego jeśli odpalać go po...
To prosty patent. Po krótce. Żeby odpalić ciepłego TDSa należy zrobić tak aby podgrzewał świece nawet jak jest ciepły. Starczy odłączyć czujnik temperatury na głowicy i po problemie. Świece żarowe grzeją za każdym razem jak chce się odpalić samochód nieważne czy ciepły czy zimny. Ja ten patent wielokrotnie testowałem i każdy ciepły TDS odpala bez problemu....
Z pobieżnego rozeznania wynika, że to suszarka z pompą ciepła. Wygląda jakby sprężarka nie mogła wystartować i wybija termik, gdy ostygnie sytuacja się powtarza. Albo uszkodzona jest sama sprężarka, albo układ odpowiedzialny za rozruch.
Najpierw radze wymienić uszczelniacze pompowtryskow (koszt 130zl) Gdy sa uszkodzone sa problemy z uruchomieniem i szarpanie silnika.
Żeby zamknąć temat trzeba napisać jako ostatni. Tak więc doraźnie pomogł czyszczenie kabli, a na zimę auto upomniało sie o nowe AKU.
wiec jedz do mechanika numer 3 . troche licha ta kompresja ale jak zimny pali ..
Wydech rozepnij i się przejedź.
Panowie, chyba każdemu jest znana sprawa ciężkopalących gorących TDI które palą od strzała jak się wypnie wtyczkę z czujnika tem. wody. SanchosX-mogę ci to naprawić, koszt 200.
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
to przepływka może tak psocic a dokładnie czujnik powietrza wlotowego
Witam #Jesli możesz opisz jaki rodzja błedu jest to (zwarcie do plusa / masy / blad odzczytu / inne) Adaptacja sondy lambda tez istniej na ciepłym i zimnym silniku (rozruch i bieg silnika po uruchmieniu) -sprawdz wiazke przewodow idaca do ECU może gdzieś zwieraj sie miedz saob przewody. -sprawdz- przewodzenie wtyczek łacznikowych *Przy okazji odkurzyć...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Moje audi z tym silnikiem (2.0 TDI BKD automat DSG) też czasami ciężko odpalał, aż w końcu nie odpalił i z tego co mechanik powiedział to padł rozrusznik :( Auto przejechane około 170 tys.
http://obrazki.elektroda.net/42_12633326... Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś czasu rodziła się myśl, żeby zrobić prostownik rozruchowy zasilany z 3 faz. Wpadło mi w łapy trafo, moc ok. 2kVA. Uzwojenie wtórne na osobnych karkasach, przekrój 10mm2, szkoda było wyrzucać, napięcie idealne do spawania :P. Rozruchowe zostało nawinięte...
O co ci chodzi? O to ze 20A wystarczy na płytę ale nie na pompe ciepła i w dodatku 1 fazową. Można tak zrobić że płyta idzie na 2 fazach a na pozostałej pompa ciepła. Tylko po co , jak można to bezbłędnie zrobić zwiększając przydział mocy.
Witam, U mnie problem podobny. 1995rok 300CE-24v Samochód zimny pali od strzału na ciepłym rozruch niemożliwy. Głównym podejrzanym to czujnik temperatury - ale sprawdziłem omomierzem jest ok. auto sie grzeje opór maleje. Teraz podejrzewam czujnik położenia wału, potem już chyba zostanie potencjometr przepływomierza. jeśli ktoś ma uwagi lub doświadczenia...
Jeżeli tak to pozapalały by się kontrolki ABS itp. Jesteś na 100% pewny że prąd nie dociera? Jak nie chce odpalić to zwarcie przekaźnika powoduje rozruch? Bo może sam rozrusznik się kończy.
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Do zasilenia mam pompę ciepła ok. 4.5kW w szczycie pobiera Najważniejsze ile potrzebuje przy starcie sprężarki -ciężki rozruch. Zapomnij o pracy agregatu z PV,
Wrzuć wsad to się zobaczy.
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
NTG
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
Muszę poszukać tabel ale z tego co pamiętam to bez wiatraczków rozruch może być max 4 razy na godzinę. Zależy to od prądu załączania czyli jeśli rozruch jest długi i pod małym obciążeniem to soft może łączyć szybko a jeśli rozruch jest szybki i trudny to ilość ciepła jest duża i rozruch może być dokonywany ze względnie małą częstością. W rozważanym...
a co możesz powiedzieć o kącie wtrysku? czy nie jest za duży? jezeli tak czy mógłby wpłynąc na rozruch ciepłego silnika?
Jedno uruchomienie dajmy na to zużywa 20 Ah. Może zajechanego ciągnika. Ciepły rozruch sprawnego trzylitrowego diesla ( land Rover disco 4) to aż 0,25 Ah... Co do tematu, wspomniano o rezystancji wewnętrznej akumulatora. To ona sprawia że większy akumulator chętniej łyka prąd ładowania. I chętniej go oddaje co przekłada się na żwawsze kręcenie a więc...
Spalanie paliwa przez zimny silnik jest ogromne. Ogrzewanie postojowe spala minimalne ilości. Jak dasz wodne i podgrzejesz przy okazji silnik to jesteś na pulsie. Koszty paliwa - ciepły silnik pali mniej ( tu już zyskujesz i o tych kosztach mówię ogrzewanie zużyje tyle samo a nawet mniej paliwa z lepszym efektem. ), zużucie silnika - ciepły rozruch...
wtryski ok. egr delikatnie przycinał a co do rozruchu dalej uważam, że coś jest na linii paliwowej - ma ktoś dokładny schemat układu paliwowego? gdzie jest dokładnie zawór jednokierunkowy?
Powietrze w przewodach paliwowych na zimnym silniku nie przeszkadzają a na ciepłym utrudniają rozruch? Akumulator i rozrusznik muszą zapewnić odpowiednie obroty silnika by nastąpił początek tłoczenia.
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
SAWEK101 z tymi łożyskami w wentylatorach zasilanych z falowników to może być problem z prędkościami krytycznymi. Po prostu każdy wentylator(maszyna) ma pewne prędkości, gdzie drgania są większe niż przy innych częstotliwościach. Większość falowników ma funkcję w których te częstotliwości(zakresy) możesz wyciąć. A wracając do tematu zasilania sprężarki...
darek2471 świece żarowe sa ok? kolego chodzi o rozruch na ciepłym silniku kto jest w temacie to wie o jakie mapy chodzi
Domyślam się, że chodzi o silnik OM 642. Przeważnie dłuższy rozruch na ciepłym silniku świadczy o zużytej (uszkodzonej) pompie wysokiego ciśnienia CP. Ale jeśli różnica w czasie uruchomienia między zimnym, a rozgrzanym silnikiem nie jest jakoś diametralnie duża, to ja bym się tym nie przejmował. Jeśli faktycznie mówimy tu o V6 OM 642, to rekomendowane...
Świece i przewody były wymieniane w zeszłym roku, obroty na zimnym silniku są ok 1100 a na ciepłym 900 ale nie falują
Odpalił bo akurat to wystarczyło, silnik ciepły itp - łatwiejszy rozruch. Albo coś źle z tym manometrem się wpiąłeś i zafałszowany wynik.
sprawdź regulację zaworów
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
Witam jestem posiadaczem Fiata brava 1,4 12v 98 r B-G . Nie wiem co mam juz robić samochód chodzi coraz gorzej . 1. Ciężko kręci rozrusznik jak się rozgrzeje silnik . 2. klekocze smarowanie ma magistrala przeczyszczona a dalej stuka 3. dźwięk który się wydaje to jak by traktor chodził i brak mocy nie wiem co mam już robić :( pomóżcie jak możecie
Kiesyś myślałem nad czymś w podobie,mianowicie nad butlą ok 50 litrową np po gazie,do której dochodziłaby ciepła woda z dużego obiegu,taką ciepłą wodą możnaby ogrzać silnik po dłuższym postoju z pomocą elektryczej pompki wody. Np po 8 h w pracy włączamy pompkę i ciepła woda ogrzewa silnik do temp 10 st C i rozruch jest dużo łatwiejszy(diesel)
Opowiadasz jakieś bajki. Każda EC ma kotły bez turbina n do robienia ciepła. Każda planowana EC zakłada rozruch kotłów węglowych w wypadku mrozów. Na codzien jednak będzie chodziła tylko część gazowa. Warszawa po wybudowaniu gazowej na Żeraniu i Siekierkach bedzie bezwegla do poziomu około zera stopni potem ma kotły wodne a przy -10 dwie ciepłownie...
Oczywiście, słaby styk przy rozruchu to wydzielanie bardzo dużej ilości ciepła albo nawet znaczne iskrzenie.
Pomijając webasto to grupa VAG w swoich autach ma pakiet skandynawski : czyli dodatkowe grzałki oleju i płynu +wtyczka na zderzaku przednim. Można zaprogramować aby grzałki o zadanej godzinie podgrzały olej co ułatwia rozruch no i wodę czyli leci ciepłe powietrze od razu.
Mam problem z rozruchem - tylko na zimnym w moim Seacie Leonie 3 2.0 TDI 184km CR z 2014 roku (silnik CUPA). Rozruch jest dość kapryśny – czasami auto odpala na dotyk, a innym razem muszę kręcić rozrusznikiem przez nawet 5 sekund. Do tej pory wymieniłem już kilka części: filtr paliwa, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu,...
Czujnik położenia wału pewnie stroi szopki :)
Nie będzie dużo ciepła, na takim oporniku będzie moc rzędu 0,5W, zwykle wystarcza opornik 1W, zwykły. Wartość rezystancji można wstępnie obliczyć wychodząc z zastępczej rezystancji wentylatora R=Unom/Inom, opornik przyjąć ok. 120-150% R
Tak ze dwa lata temu firma przysłała mi "przez pomyłkę" klimatyzator 1x220V zamiast 3x400. Problem rozwiązałem przez dostawienie transformatora ok 10kW. Dałem zabezpieczenie C na stronie wtórnej 63A przy znamionowym prądzie 50A i przez ten czas ani razu rozruch nie wybił zabezpieczenia. Zgoda, transformator troszkę łagodzi skoki prądu, ale oprócz tego...
Na komputerze nic nie pokazuje,
(at)pchlaw81 Odnośnie komfort/eco, te słowa padają w instrukcji przy ustawieniu " Tryb pracy pompy " (d.18): 1 = komfort, pompa pracująca ciągle 3 = Eco, przerywany tryb do odprowadzenia ciepła resztkowego po podgrzewaniu wody przy bardzo małym zapotrzebowaniu na ciepło Mam ustawione na 1 , czyli tę funkcję komfort mam włączoną . Tam jest jeszcze jedno...
Problem jest o tyle złożony, że źródłem ciepła jest kocioł, a nie grzejnik sam w sobie. Jeśli regulator domaga się ciepła to daje sygnał do kotła, który uruchamia cykl grzania. I teraz zaczyna się ciekawy proces. Ja mam w kotle bypass ale nie regulowany tylko stały, w zależności do tego jaki będzie w danej chwili zamontowany specjalny zawór, którego...
Aleksandria koło Częstochowy Na GSV wygląda że sieci tam są z przed pół wieku... Myślisz że to niedostateczna jakość energii Zapewne tak, rozruch pompy ciepła powoduje chwilowy spadek napięcia. Jak temu zaradzić? Sprawdzić czy problem nie jest u ciebie - niedostateczne przekroje przewodów między licznikiem a punktem rozgąłęzienia pompa/PV, i ewentualne...
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
O sprawność silnika i wentylatora nie pytam, a zostaje sprawdzić NTC na pompie, obecność gazu i ewentualną sprawność sprężarki (i jej rozruch, jeśli jednofazowa).
Jak zaskoczy to musze go podgazowywać i troche mulasto pracuje..... nie wiem czy to wina poprostu tego że dopiero załapuje o co biega czy jest taki padnięty... w każdym razie przy ruszaniu z miejsca musze zdecydowanie więcej go kręcić niż wtedy gdy jest ciepły..
Witam Jeszcze sprawa odbioru ciepła ze spalin. Jakieś praktyczne rady wynikające z doświadczenia. Mam silnik od fiata 125p 1500, chcę zrobić szlif, tłoki są bardzo tanie, więc jego remont nie będzie dużo kosztował. Dwa silniki już sam wyremontowałem samodzielnie. Poradzę sobie. Kogenerator chcę wykorzystać do ogrzewania domu jednorodzinnego (120m2),...
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim?
Problem jest taki iż silnik bardzo cieżko pali. zarówno jak jest ciepły tak jak i zimny. Dokładnie chodzi o to że przy próbie rozruchu chwile nic nie łapie pózniej zaczyna na jednego tłoka drugiego itd. Całość zanim zapali trwa jakieś 20 sekund. jak już zapali to chwile go poszarpie i wtedy jest już dobrze.
pasta była wymieniana przed zakupem zasilacza a uszkodzenie powstało zanim było cokolwiek grzebane wewnątrz ok ale zastosowałem się mało pasty i dobrze wtarta komp nie był dziś uruchamiany i jest zimny a sprawa odprowadzania ciepła nie ma wpływu na rozruch. Komp na chwilę obecną nie uruchamia biosu zakręci wiatrakami się zwiesza dźwięków brak
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
A może świece żarowe nie grzeją gdy masz lekko nagrzany silnik? Podgrzanie świecami nawet ciepłego silnika bardzo ułatwia rozruch. Ponadto stan tulejek rozrusznika. Czy rozrusznik kręci wolniej na ciepło niż przy porannym odpalaniu?
Tak jak pisałem kiedy wpuszczę minimalnie ciepła małym palniczkiem to odpali zaraz.PROSZE POMOCY
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
Potrzebuję porady na temat doboru kondensatora rozruchowego silnika do suszarki Candy. W suszarce jest zamontowany kondensator 7µF z czasem pracy 30 tys. godzina dla 425V (Ducati 416.33.20). Kondensator padł po ok 8 latach. Dostępne w sprzedaży kondensatory mają tylko 10 tys. godzin dla 425V (Ducati 416.25.09). Czy warto taki zakładać? Chciałbym...
Czyli w takim przypadku lepiej dać większą rezystancję wypadkową i zamiast 470R dać np 620R i zobaczyć co się stanie? W teorii jest tak, że niezależnie od wartości rezystora, wydzieli się w nim tyle samo energii (możesz sprawdzić w LTSPICE), ta energia podgrzeje materiał oporowy rezystora do temperatury wynikającej z jego masy i ciepła właściwego....
rozważ jeszcze dokładne sprawdzenie akumulatora co ci pisałem... obserwuj jak rozrusznik kręci (czy na zimnym tak samo jak na ciepłym)
ALE JAK MASZ -30 TO CHYBA LEPIEJ MIEĆ CIEPŁY SILNIK- MNIEJ PALIWA ŁATWIEJSZY ROZRUCH I NIECHODZI MI O WEBASTO ,TAKIE GRZAŁKI MONTUJĄ W SKANDYNAWI WIEM BO WIDZIAŁEM SCENIKA I VOLVO
Diabeł ZAWSZE tkwi w szczegółach, nawet w zajęciach banalnie prostych, a u Ciebie takich uwarunkowań jest mnóstwo. Bo przecież nawet falownik do momentu pracy potrzebuje czasu na "rozruch". Dlatego nie znając szczegółów, nie bardzo można Ci pomóc.
Zmierz opór na ciepłym
Jeżeli pojemność układu jest wystarczająco duża i nie ma możliwości odcięcia wszystkiego w tym samym czasie bufor-sprzęgło nie jest potrzebny. Bufor np przy ogrzewaniu tylko grzejnikami ma zapobiegać taktowaniu pompy co zwiększa pobór prądu przy rozruchu i zużywa części pompy. Pompy nie maja modulacji chyba że nowe droższe pompy. W ogrzewaniu grzejnikowym...
Czy to jest nowo zamontowany piec i robisz rozruch instalacji ? Czy też działał dobrze do dzisiejszego dnia i od dzisiaj masz problem ?
na ciepłym, zimnym?
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Najtańszy choć nieco archaiczny będzie rozrusznik elektrolityczny ( wodny roztwór węglanu sodu). Tak jak kiedyś w karuzelach.Dodatkowo odpada problem odprowadzenia ciepła z oporów rozruchowych - tylko wody trzeba od czasu do czasu dolać. Nie wiem tylko czy jeszcze ktoś produkuje rozruszniki wodne.
Te prostowniki są dobre do ładowania aku. Dla zdrowia aku należy nie ładować prądem większym niż 1/10 pojemności. Przy maksymalnych 20-30 amperach przewody są już ciepłe i miękkie. Rozruch auta w warunkach rozładowanego aku to w lato 200A i więcej. To za dużo na ten sprzęt. Linka miedziana 10mm2 tego nie wytrzyma. Można wspomagać rozruch ale jak aku...
Szkoda zachodu a niby jak miał by tobie on ogrzać wnętrze auta i skąd weźmiesz tyle pądu Jeśli chcesz to załuż sobie webasto kture podgrzeje ci płyn i wtedy bedziesz miał łatwiejszy rozruch i ciepłe wnetrze.
rozruch ciepła ciepła silnik rozruch uszkodzony rozruch pompy ciepła
huawei gniazdo naprawa scenic skrzynia automat sterowanie avidsen
hulajnogi elektryczne pralko suszarka samsung
Schemat modułu zapłonowego Skoda Favorit - gdzie znaleźć? Wymiana łożysk w pralce Privileg Classic 50614