Są tam jakieś "zawory" powietrza, może z braku powietrza w fazie rozruchu dymi na czarno i nie ma mocy??? Dodano po 18 Są tam jakieś "zawory" powietrza, może z braku powietrza w fazie rozruchu dymi na czarno i nie ma mocy???
Witaj, trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa przy rozruchu wtedy gdy występuje problem.
Temat niesamowiny a może raczej przedmiot tematu... W każdym razie osobiście zainteresowałem się silnikami Stirlinga patrząc przez perspektywę samochodów... mianowicie: mnóstwo energii w postaci ciepła silnik samochodowy oddaje do otoczenia przez chłodnicę, jest to około 70% do 50% energii...
Witam, jak w temacie. Problem polega na tym, że są problemy z uruchomieniem zimnego silnika i nie chodzi tutaj o rozrusznik. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Ciśnienie paliwa ok., wtryskiwacze strzykają, iskra konia by powaliła :D, rozrząd ustawiony jak trzeba, ciśnienie w cylindrach w normie....
Warto też sprawdzić odpalanie na innym/nowym akumulatorze z dużym prądem rozruchowym (aku do diesla musi mieć walnięcie). Akurat w TDCI wazne jest jakie obroty przy kręceniu ma silnik, nawet latem ciepły silnik tdci Delphi przy padniętym akumulatorze potrafi odpalić kulawo, nie chce wejść...
Witam. Mam problem z motocyklem takim jak w temacie. Gdy jest zimny pali od razu, gdy jest ciepły to tylko łapie ale nie może załapać. Gaźniki, zawory wykluczam bo to wszystko jest zrobione dokładnie. Problem tkwi w elektryce. Wymieniłem cewki, kable WN, świece, akumulator i nadal to samo. Moduł...
nie miałem niestety czasu by poszukać tego układu wtryskowego, ale z autem jest coraz gorzej. znajomy mechanik podpowiedział mi, że w tym modelu często pada czujnik temp. silnika i blokuje rozruch auta gdyż twierdzi że jest za ciepły silnik, ale czujnik wczoraj wymieniłem i dalej to samo....
Dzięki za podpowiedź. W mojej app na smartfonie: "intelligent clamp meter" jest ustawienie Sampling Rate- mam ustawione na max - właśnie te 120/minutę. Chyba, że są lepsze Apki do tego miernika bluethooth ? Tylko czy sam miernik próbkuje częściej? A odnosząc się do pomiaru, to rzeczywisty...
Witam wszystkich! Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na 'zimny silniku' - startuje na wysokich obrotach do 2500, po rozgrzaniu się obroty spadają do normalnych ok 1000. Żadnego falowania, równa praca silnika. Ponowny rozruch gdy jeszcze jest ciepły silnik jest normalny ok 1000. Samochód...
Wymieniony regulator , na pompie , i na ciepłym jest troszkę lepiej ale i tak musi kręcić długo zanim zapali ( około 5-10s). Błąd 0091 zapala się tylko przy bardzo wysokich obrotach -powyżej 3500 obr/min. Dalej trochę dymi na czarno. Czy ktoś wie , czy paliwo które jest tłoczone...
W Szwecji jest przyjety system podgrzewaczy silnika elektrycznych bądź paliwoych np Webasto. Jak ciepły silnik to i akumulator mniej cierpi.
witam mam problem z odpalaniem mojego paska na zimnym silniku świece sprawdzałem są dobre , poprzedni właściciel twierdzi że należy podgrzać świece 3 razy i bedzie palił na tyka tylko że tak nie jest jak jest ciepły silnik to pali na dotyk.prosze o pomoc.
Witam wszystkich forumowiczów. Mój problem wygląda następująco: Kupiłem nowego Accorda z 2005 roku (wersja na 2006 rok po liftingu). Od tamtej pory przejechałem 46 tys. km. po przejechaniu ~10.000 km zaczęły się problemy z odpalaniem samochodu. Od czasu, do czasu, bez znaczenia czy zimny/ciepły...
Witam Mam problem otóż odpalam nie raz auto i wszystko chodzi jak powinno czyli obroty standard 700/800 .. na luzie Lecz nie kiedy zimny czy ciepły silnik dławi sie i obroty są niższe niż stanradowe po rozruchu (odrazu). Nie pamiętam ile dokładnie muszę dodawać gazu żeby silnik...
Zwarte przewody 00.6 Mam spięte inne przewody juz. Założyłem nowy kondensator rozruchu. Szybko robi się ciepły, silnik kręci w drugą stronę a gdzieś z silnika unosi się dym
dziękuję za informacje. Z tego co napisał ainal wywnioskowałem ze lepiej tego stanu nie rusdzać i niech tak będzie jak jest, bo znajac życie ktoś cos spieprzy i będzie większy wydatek na te kołą zamachowe. Czy takie dłuższe rozruchy są niebezpieczne z jakiś innych względów? Zastanawia...
Mam chińską kosę i podobne problemy... Na zimno słabo zapala (trzeba się trochę naszarpać) ale przed rozruchem odkręcam świecę i wlewam strzykawką 1cm3 benzyny - zapala od razu. Na ciepło gdy silnik gorący - do 3 minut po zatrzymaniu odpala potem to można sobie darować i czekam aż całkiem...
Witam, mam taki problem że przy próbie rozruchu ciepłego silnika występują stuki, klekot, wydaje mi się że dochodzą od klawiatury, gaszę wtedy silnik i próbuję ponownie, silnik nie ma wtedy normalnych obrotów. Dopiero zwykle za 3 razem silnik normalnie pracuje. Jak jest zimny odpala bez zarzutu....
Tak sobie myślę, pompa ciepła kosztuje 10kzł i wydaje mnie się to strasznie drogo. No i wpadł mi do głowy pomysł: Do It Yourself. Zacząłem się zastanawiać i tak mnie wyszło, że w zasadzie to jest sprężarka, zawór dławiący i dwa wymienniki, no i czynnik: Kurcze przecież to można...
a może po prostu wystarczy dostarczyć do silnika ogrzane powietrze? Jeśli masz opalarkę albo nawet suszarkę to jednocześnie przy rozruchu skieruj ciepłe powietrze na filtr powietrza, albo nawet zdejmij denko filtra i bezpośrednio to kolektora można jeszcze zrobić ,,knota" owiń jakiś patyk...
Poszukuję danych znamionowych (chętnie jakieś wykresy, charakterystyki lub chociażby czytelne zdjęcie tabliczki znamionowej) silnika elektrycznego trójfazowego o oznaczeniu Sg160 M4. Danych potrzebuję by dobrać inny słabszy silnik do tego kompresora ponieważ ten jest zbyt mocny do posiadanych...
Wybaczcie długość opisu ale nie wykluczone, że jakiś detal z niego może mieć znaczenie. To już się chyba stało tradycją (od jakiś 3-4) lat, że mam problem z rozruchem przy niskich temperaturach, na początku sadziłem, ze to problem świecy żarowych (raz udało mi się go dość łatwo...
Jestem bardzo początkujący w dziedzinie silników kosiarek więc proszę o wyrozumiałość. Miałem problem z kosiarką Tecumseh z silnikiem 3,5 KM. Nie mam dokumentacji tej kosiarki (kupiona używana) więc nie wiem konkretnie jaki to model (mogę zrobić zdjęcia jeśli trzeba). Pierwsza usterka: Zimny...
Witam Pacjent jak w tytule Audi A6 C5 98' 1.8T AEB 150KM Objawy: Utrudniony rozruch silnika -Nie zauważyłem wpływu ciepły/zimny -Nie za każdym razem -Trzeba kręcic z kilkanaście sekund Przerywanie na niskich obrotach -Wydaje mi się że stracił moc -Na niskich obrotach potrafi...
witam, mam taki problem z roverem 25, jak silnik jest zimny, nie moge go zapalić, musze kilkanaście razy kręsic rozrusznikiem aż zapali, potem jak jest już ciepły, pali bez problemu z pierwszego. O dziwo sytuacja ta ma mijesce tylko jak na dworze jest ciepło, w zimie palił z pierwszego, ale trzeba...
Witam problemy z rozruchem powróciły :cry: Czy ktoś wie, gdzie jeszcze mogę dostać przekaźnik rozruchowy do EDA SH-1.0, taki na 1,4 A, jak na fotach parę postów wyżej? W Radomiu szukam od 2 tygodni i we wszystkich serwisach rozkładają ręce. Wiem, że EDA już nie produkuje, ale myślałem,...
Witam to będzie długi post z wieloma zagadkami na które mam nadzieję znajdę tutaj odpowiedź. Chciałbym na poczatku sie przedstawić, nazywam sie Grzegorz. Witam wszystkich forumowiczów a teraz przejdźmy do sedna sprawy :) No dobrze przywitaliśmy się ciepło a teraz chciałbym sie dowiedziec...
Chwila na "chłopski rozum": - pobrana energia zamienia się w silniku w większości na pracę mechaniczną, a reszta zamienia się na ciepło; - o ile pracę mechaniczną może być trudno zmierzyć (to są obroty razy moment), to ciepło jest zmierzyć lub porównać o wiele łatwiej: wystarczy...
Problem pojawia się od około półtora miesiąca, niezależnie od tego, czy silnik jest ciepły czy zimny. Akumulator jest mocny, a rozrusznik bardzo dobrze (szybko) kręci. Pompa paliwowa się uruchamia, wytwarza ciśnienie i wyłącza. Jeżeli silnik nie odpali prawie natychmiast (max 2 sekundy)...
Przedmiot dociekań jak w tytule! Wymieniono: - akumulator nowy, - starter nowy, - świeca nowa zgodna z katalogiem, Objawy: - długo trzeba kręcić zanim się uruchomi, jak jest zimny,(sporadycznie uruchamia się od razu), - świeca mokra, - z rury wydechowej cuchnie paliwem, - gdy się uruchomi,...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to...
witam no nie wiem ale z tego jakie ja posiadam informacje to świece żarowe po zgaśnięciu kontrolki w kokpicie powinny grzać jeszcze jakiś czas, i przede wszystkim podczas rozruchu!! po to są w końcu aby umożliwić łatwiejszy rozruch zimnego silnika nawet jak silnik "złapie" to powinny...
Ze względu na problemy (a jakże!) z pracą na PB samochód był uruchamiany na gazie. Wiem, nie powinno się tak robić ale do rzeczy - wymieniony filtr gazu, wszystkie elektrozaworki wyczyszczone (w niektórych był syf), a zdarza się, że przy rozruchu po dłuższym postoju po prostu nie odpali....
Dzięki za odp Przy zakładaniu świec sprawdzałem czy wszystkie grzeją i było ok. Kąt wtrysku próbowałem ustawiać sam na wyczucie ale niestety różnice w rozruchu było czuć tylko na ciepłym silniku raz palił szybciej a raz wolniej lecz na zimnym brak reakcji czy pompe przesune czy nie...
Witam, temat grzejącej się osi silnika był już dawno (), mam ten sam problem z nowym silnikiem firmy Tamel 2,2 kW 1-faz, prąd znamionowy 13A, z wyłącznikiem odśrodkowym rozruchu (dwa kondensatory). Silnik pracował około 3 minut, rozruch poprawny , praca jałowa po rozruchu poprawna, po zatrzymaniu...
Witam. Mam problem z silnikiem Deutz 2011 f. Silnik z rana przy niskich temperaturach miał ciężko zapalić i musiałem do długo kręcić tak, jakby paliwo się cofało. Związku z tym wymieniłem pompkę paliwa problem z długim kręceniem z rana zniknął, ale wciąż pozostało, że silnik przy...
Witam, mam następujący problem w świeżo sprowadzonej Hondzie z silnikiem 1.4 benzyna z 2002 roku a mianowicie przy pierwszym rozruchu na zimnym silniku mocno klekocze przez dwie trzy sekundy później cisza do momentu dodania gazu od 2000 obrotów w zwyższ dochodzi ten sam klekot i utrzymuje się...
Czyli w czasie rozruchu razem jest 240µF? Może za dużo na rozruch a 40µF za mało na pracę? Doświadczalnie przeważnie dobiera się kondensator wielkości 70µF na 1kW do pracy i nieco więcej w czasie rozruchu. Więc jak masz możliwość podłączenia innego kondensatora pracy by...
a byłbym za przerobieniem benzyniaka a to dlatego że w miare łatwiej to zrobić niż kombinować z dieslem, rozruch na benzynie i praca na gazie, przyjmując że silnik miał 100km to na gazie można by wyciągnąć nawet z 15KW prądu max + ciepło do grzania dla przeciętnego domu wystarczy No...
Witam! Problem polega na tym ze niemozna uruchomic silnika jesli podczas rozruchu obrotomierz skacze do wartosci maksymalnych obrotów. Jesli podczas rozruchu obrotomierz zachowuje sie normalnie tzn nie wychyla sie do wartosci maksymalnych to silnik odpala. Czy silnik jest ciepły czy zimny to...
Witam, posiadam Skodę Octavię 1,8T i od jakiegoś czasu jest problem z zimnym rozruchem. Jeśli auto stoi kilka dni to kręci się rozrusznikiem i słabo odpala tzn za którymś razem ale to jest ileś tych obrotów. Ciepły pali bardzo ładnie. Z forum Audi TT 8N (bo te same silniki) polecił...
Cześć. Problem w tym aucie to dziwne jak dla mnie zjawisko ponieważ na zimnym silniku pali bez problemu choc też ciężko mu zakręcić natomiast na cieplym silniku kompletne zero->napięcie znika od razu po przekręceniu rozrusznika(może z pół obrotu wykona) . Ładowanie jest-> sprawdzałem woltomierzem...
Witam !!! Mam podobny problem. Silnik 1,4 96 r. benzyna + LPG. Odpalam na benzynie i trzeba kręcić kilka razy. Na początku w ogóle nie łapie, za 3-4 razem łapie chwilę pochodzi i gaśnie. Jak ciepły to nie ma żadnego problemu. Nie ma falowania obrotów ani na zimnym ani na ciepłym silniku....
Witam. Kolego, sprawdź jakość połączeń prądowych na termiku. Ewentualne luzy skutkują wydzielaniem się ciepła na złączu, które przenosi się na bimetal termika. Poza tym, termik powinien być nastawiany na zwarciownicy co najmniej raz na dwa lata (charakterystyka zmienia się w miarę upływu...
A jak oceniasz pracę silnika? (Wiem że jakość nagrania słaba, postaram się wrzucić coś lepszego) Mam odłączoną odmę od pokrywy zaworów (w króccu pokrywy mam przewód gumowy idacy w dół komory silnika) Gdy zmienie na prawidłowe podłaczenie to pojawia sie wyciek oleju w zaznaczoym...
OK Tak zrobię, ale to chwilę potrwa, bo w tej chwili rozebrałem go z do lakierowania :-) Czy pytając o czas pompowania butli, na myśli masz uszkodzenie pompy??? P.S. Faktem jest, że silnik po kilku rozruchach, na zasadzie włącz, chwilę popracuj (20-30sek), wyłącz, włącz ponownie -...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo...
Problem jest w Mazda 323 87rok prawdopodobnie 1.5 z gaźnikiem Aisan. Auto na LPG (1 gen) chodzi prawie prawidłowo, jedyna wada to wysokie obroty biegu jałowego 1-1,2tyś. Na benzynie auto odpala bardzo ciężko. Gdy odpali, chodzi chwilkę i gaśnie (nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy...
Szukam informacji jak wymienić uszczelnicze zawrów w mazdzie 6 silnik 2.3 l (166 KM). Czy do tego trzeba demontować głowicę? mazda 6 2003 silnik L3 2.3 l 166 KM Mam taką mazdę z gazem, kupiłem ją gdy miała 132 tkm, obecnie ma 200 tkm Niestety, od kilku tygodni dymi na niebiesko przy rozruchu...
No i mamy odpowiedź. Moje domysły odnośnie braku kompresji okazały się totalnie błędne - ten silnik (rozrusznik) po prostu tak brzmi w momencie rozruchu - odgłos jest jednostajny, i nie przypomina zupełnie starych silników czterocylindrowych Przyczyną był brak paliwa w układzie wtryskowym....
Temat stary, ale będzie przestroga. Bez termika nie polecam tych eksperymentów, przekaźnik na PCB niby 10A i wytrzymał tyle czasu (patrz daty postów), ale pewnego razu miał dosyć i nie rozłączył po rozruchu, z silnika poleciał dym, zapach przypominał przypalony smar, elektrolity połączone...
Ostatnio dostałem temat do przeanalizowania i jak większość prac silnika zrozumiałem tak S 6,7 już tak średnio Bo w S6 mamy że jest cykl który składa się z czasu obciążenia i czasu biegu jałowego (i ten jałowy mnie zastanawia czy przypadkiem to nie jest luz czyli praca bez...
Tylko liniowe pompy są tego uciążliwego efektu pozbawione. Byłbyś łaskaw rozwinąć? Siedzę w branży chłodnictwa ponad 10 lat, ale o czymś takim nie słyszałem. Zaprezentuj wyniki pomiarów powykonawczych, oraz opis przeglądu. Panowie nie bardzo rozumiem co mam zaprezentować ? Co...
Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu...
Sprawa wtrysku wody (lub wody z metanolem) jest prawie tak stara jak silniki cieplne o spalaniu wewnętrznym. Zarówno w silnikach tłokowych jak i turbinowych. Szczególnie lotniczych. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia startujących Boeingów B-52 ciągnących za sobą czarne smugi spalin wskutek wtrysku...
Mam pomysł - niestety, jeszcze nie sprawdzony. Myślę, czy nie dało by sie zastosować transduktora, jako regulowanego "Z". Być może, że nawet tylko dla odpowiednio dobranych dławików właczonych w gwiazdę do uzwojeń wirnika można by uzyskać "miękki" rozruch bez dalszej interwencji, gdyż...
Witam Pojazd j/w silnik to własnie turbo diesel 1.8 ma kłopotliwy rozruch, nawet jak jest ciepły to trzeba wcisnąć gaz podczas odpalania i podbic na chwilę obroty bo inaczej zgaśnie. Jak jest zimny to w miarę ok ale jak złapie troche temperatury to ma duże problemy z wolnymi obrotami, potrafią...
Policzyłem optymalizację napędzania wózka ze względu na nagrzewanie się silnika, i wyszedł mi dość prosty przepis: prąd w czasie rozpędzania powinien być dwukrotnie większy, niż jest potrzebny do jazdy ze stałą szybkością. Przyjęte założenia: straty w silniku są proporcjonalne...
Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę...
Problem jest taki iż silnik bardzo cieżko pali. zarówno jak jest ciepły tak jak i zimny. Dokładnie chodzi o to że przy próbie rozruchu chwile nic nie łapie pózniej zaczyna na jednego tłoka drugiego itd. Całość zanim zapali trwa jakieś 20 sekund. jak już zapali to chwile go poszarpie i...
Witam, liczę na to że znajdę tutaj odpowiedź. Przeczytałem sporo tematów na różnych forach ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Zwykle odpowiedzi są strzałami a taniej wymienić silnik niż się nimi sugerować. Posiadam mastera zwykły goły diesel na mechanicznym wtrysku boscha....
Witam, Zakupiłem ostatnio od znajomego lakiernika zepsuty kompresor WALTER GKD 400-2.2/100. Jest to maszyna ze sprężarką sprzężoną na jednym wale z silnikiem jednofazowym 2.2 kW. Usterką było przepalenie silnika. Silnik został przewinięty, zawór zwrotny oraz kondensator pracy zostały wymienione....
Jeśli coś by było niezrozumiałe to spróbuję to jeszcze raz jakoś opisać. Już lepiej tego nie rób....bo :cry: :cry: ... czy te rezystor regulują tylko prędkość czy też regulują móc ? Za pomocą rezystorów w silniku pierścieniowym regulujesz natężenie prądu przepływającego...
Mam mały problem z pracą silnika. Zaraz po odpaleniu silnik pracuje bardzo nierówno i lekko dymi. ... wystarczy że jednak lekko sie przygazuje silnik zaczyna pracować równo. Po przygazowaniu na wolnych obrotach też chodzi OK. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy nie. Problem pojawia...
Witam Proponuję jako R1 dać rezystor o wartości 200 omów, jako R2 rezystor 2.2kiloomy lub potencjometr o tej wartości. Przy takich wartościach elementów napięcie wyjściowe wyniesie 1.25V*(1+R2/R1) czyli dokładnie 15V. Przy takim napięciu wyjściowym napięcie wejściowe powinno być zbliżone...
Witam! Mam coraz większy problem z uruchomieniem zimnego silnika, już nie tylko rano. Muszę kilkakrotnie zakręcić rozrusznikiem aby silnik załapał, gdy jest ciepły - przeważnie zapala od ręki. Postanowiłem więc odczytać kody migowe i wyszły dwa: 31 - sprawa jasna oraz 135 - Zaburzenie...
Ej Panowie - jak się wirnik "zaniebieścił" to go trzeba wymienić! A teraz konkretnie - jak dostaniesz silnik z przezwojenia zamontuj go ale nie zakładaj pasków i koła pasowego - włącz go i niech popracuje na luzie z pół godziny-godzinę. Potem wyłącz go i natychmiast (jak się zatrzyma...
Czesto bywam na serwisach w niemczech - różnych audi opel itd... Miałem ostatnio do czynienia z jednym gosciem-niemcem miał taka samą audi. Opowiadał, ze świece w tej temperatuze nie grzeja bo nie muszą jest za ciepło!!! Z tego co zrozumiałem (gość narysował mi i tłumaczył elegancko po...
Witam.. Problemem jest odpalenie samochodu po kilu godzinnym postoju w niskich temperaturach, nawet gdy stoi w garażu. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale...
Może ktos spotkał się z takim objawem w tym silniku. A więc pierwszy rozruch zimnego silnika rano - odpala OK. Wolnych obrotów nie trzyma. Jak zgaśnie to z ponownym rozruchem już jest problem - odpala po dłuższym kręceniu rozrusznikiem i przygazowaniu. Po kilku, czy kilkunastu minutowej jezdzie,...
Witam! Mam problem z odpaleniem auta jak w temacie. Mianowicie przy zimnym silniku po podgrzaniu świec (jak zwykle) kręcę i w pierwszej chwili jakby łapał ale nie daje rady i przy dalszym kręceniu lekko rzuca silnikiem. Po kilku kręceniu rozrusznikiem udaje się odpalić i wówczas jakby brakowało...
Witam! Trzeba by w którymś momencie zadać sobie pytanie czy każdą konstrukcję silnika cieplnego ogrzewanego zewnętrznie w którym czynnik roboczy jest gazem można nazywać silnikiem Stirlinga?. Czy nie powinno to dotyczyć tylko tych rozwiązań w których realizowany jest obieg Stirlinga...
Ma. Pod warunkiem, że instalacja spełni wymagania konieczne do przyłączenia jej do sieci energetycznej, przebrniesz przez urzędy i załatwisz wszystkie zezwolenia i zainwestujesz dużo pieniędzy w sprzęt. Tłokowe silniki gazowe przeznaczone do pracy ciągłej to bardzo drogie zabawki. Można...
Witam panowie jako że ten temat dalej mi nie daje spokoju liczę na następne rady. Otóż mam kilka problemów z golfikiem : 1. Od dwóch miesięcy jeżdze bez podpiętej wtyczki od krokowca tak mi się wydaje bo przy podpiętej wtyczce jak staje na światłach czy odpalam auto to mi niechce...
Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej...
Witam mam problem z passatem b6 2.0 tdi silnik bmp 140 km DSG przebieg 225000 raczej wiarygodny , trzęsie telepie silnikiem przy rozruchu czasami jakby odbijał i zgaśnie po dołożeniu drugiego aku sytuacja się poprawia ale też czasami odbiję i tu niema reguły 10 razy zapali dobrze a potem...
Witam Nie dawno zakupiłem Peugeota experta 2,0 hdi ,w czasie jazdy zapalała się kontrolka silnika i tracił moc po wyłączeniu i ponownym rozruchu wracał do normy , kontrolka gasła później. Kolejnym mankamentem było odpalanie ,jak był zimny kręcił w miarę ale gdy był rozgrzany trwało...
A nie widziałeś nigdy awarii lodówki, trzymanej w nieogrzewanym garażu, sieni czy piwnicy przy kilkustopniowym mrozie? Nie działa - czemu? Bo silnik nie ma siły ruszyć. Nie wiedziałem, bo nie spotkałem idioty, który uruchamia lodówkę w tej temperaturze. Przecież aby zapewnić warunki...
Witam drodzy forumowicze elektrody! Jest to moja pierwsza zima z tym silnikiem, manual 2013' 2.0 TDI CR CJCA i mam pytanie czy to normalne że przy temp. zewnętrznej ok -3*C i miejskiej jeździe silnik nie osiągnie wyższej temperatury niż ~70*C? Przegonie go na obwodnicy i temp. wskakuje na 90*C...
Malutka dygresyjka co do mentalności niektórych kierowców, zwłaszcza tak ogromnych samochodów jak kaszle. Bardzo często woidzę jak kaszelek szykuje się do skrętu na skrzyżowaniu, odbija na lewa stronę, zjeżdża do samej osi, żeby potem szerokim łukiem myknać ... w prawo (SIC!) Nic...
Oto opis mojego problemu Gdy odpalam zimny silnik to jest tak jakby zostawał zalewany normalnie się dusi jakby chodził na 3 cylindry po chwili wchodzi na w miarę normalną pracę tzn. pali na wszystkie cylindry ale szaleje z obrotami . Natomiast gdy jest ciepły to chodzi na 95% prawidłowo ale...
Witam Chce podpiąć szlifierkę stołową na 400V Do tej pory pracowała na 230V podpięta w trójkąt (z 6 kabli zrobione 3 pary i podłączony kondensator), nie grzała sie nie było żadnych problemów tylko czasami trzeba ja było popchnąć żeby ruszyła). Teraz chce ja podpiąć na 400V...
Witam mam problem a w zasadzie mój znajomy ma problem z golfem 3 1.9 TDI oznaczenia silnika niestety nie znam ale wiem ze jest na elektronicznej pompie bez linki. Mianowicie samochód gdy jest ciepły czy zimny ma ciężko zapalić - świece były sprawdzone. Po odłączeniu czujnika tem. świece...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Jednak wczoraj stała się dziwna rzecz, silnik zaczął palić na dotyk (bez względu na to czy zimny czy ciepły). W nic nie ingerowałem, po prostu jak niespodziewanie pojawiła się usterka tak samo niespodziewanie ustąpiła. W sumie wczoraj odpalałem silnik...
Euroscan widział zmianę położenia przepustnicy i wszystkie inne czujniki.Poza obrotami. Ale Tobie chodzi o to czy podczas kręcenia rozruchem nie ma zwarcia tak? Mnie niepokoiło to, że nie trzymał równych wolnych obrotów tylko jakby falowal, jakby miał przerwy w dostawie paliwa. Może jednak...
Witam Rodzicie wczoraj wymieniali rozrząd kompletny w lt 2.5 tdi ANJ . Przed wymianą strasznie ciężko palił i nie ważne było czy był ciepły czy zimny. Po podpięciu go pod vcds'a w basic settings w komórce 02 - 000 , w komórce 09 - 125 Czyli totalnie przestawiony jest kąt wtrysku....
Dzisiaj nic się nie zmieniło. Rano napięcie 10,5 V przed odpaleniem, w trakcie rozruchu 7,5 V. Zegarek stracił cyfry, wszystko przygasło , ciężko bo ciężko ale zapalił. Przejechałem się 5 minut. Zgasiłem silnik i podczas kolejnego rozruchu już lepiej zapalił.
Witam. Kupiłem ostatnio Omegę. Silnik ECOTEC 2.0 16V. Problem polega na tym iż. Gdy silnik jest zimny słychać głośne "klepanie" po jakichś 10 minutach klepanie zmniejsza się, ale wciąż jest słyszalne. Gdy jadę, przy przyspieszaniu słychać je trochę wyraźniej. Przy puszczeniu gazu klepanie...
Pompa podstawiona niestety usterka jest nadal, co prawda miałem nieco inną pompę oryginał był 038 145 209E, a podstawiłem 038 145 209A ale to chyba to samo. Cały czas podczas testów sprawdzam stan oleju i niestety stan ciągle rośnie, było 3/4 stanu jest MAX. Na drugiej pompie ciśnienia...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem oraz pomocą ;) Problem następujący: Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (odpala od strzała, zimny/ciepły) nierówna praca jest wynikiem zmian ciśnienia na listwie CR, na włączonym zapłonie przed rozruchem ciśnienie zadane na listwie 230 bar,...
Samego luzu w pionie i poziomie na wale brak, łożyska leżą ściśle w otworach obudowy. Jedynie sam wał ma luz wzdłużny około 5mm, ale nie wiem jak go skasować. Tam nie ma żadnego miejsca/nacięcia na wale na jakiś pierścień segera ograniczający ten ruch, poza tym przy przesunięciu wału...
Co do ciśnienia na listwie wtryskowej, na teraz mogę załączyć jedynie zrzuty ekranu z logów aplikacji FAP połączonej z modułem OBD Vgate icar3. Na pierwszym zdjęciu nieudane rozruchy, gdy silnik był gorący/ciepły. Na drugim, udane rozruchy gdy silnik był zimny lub po dłuższym...
Kiedy był przegląd jaki silnik? Jaki rocznik? Tak samo nie odpala jak zimny i ciepły
Jak wyżej koledzy napisali to po pierwsze moc tego silnika będzie na poziomie 300W zbyt mało na betoniarkę, po drugie to przy pustej czy mało załadowanej wystarczy kondensator około 50-60µF a większy powoduje już niepotrzebne wydzielanie ciepła. Idealnie jest zwiększać pojemność kondensatora...
Witam! Mam ostatnio problemy z rozruchem zimnego silnika, i to zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie już nawet nie próbuję, bo z góry skazałbym się na porażkę. Kiedyś jeden mechanik powiedział mi, że kiepskie palenie na benzynie to norma, bo auto jest "przyzwyczajone do gazu" -...
Witam. Mam od kilku dni spory problem z moim tdi. Silnik zaczął źle odpalać zarówno jak jest zimny jak i ciepły. Do tych czas palił od dotyku. Wszystkie filtry OK, kąt wtrysku ustawiony w serwisie, Vag nie wykazuje błędów. Co dziwne że usterka wystąpiła nagle. Proszę o pomoc bo nawet...
Witam! Tak więc:mój ciapek jak jest zimny to nie pali "od ręki", bajeruję z "delikatną pomocą" - przykładaniem palnika do wlotu powietrza (po odchyleniu filtra powietrza, który jest na jednej śrubie), daję dodatkowe paliwo (tym przyczkiem przy pompie), grzeję świecami, gaz do dechy i dopiero...
Ok sprawdzę , ale czy tam nie ma jakiegoś bimetalu który reaguje na ciepło ? Sytuacja ta występuje tylko przy ciełym silniku.
Jeśli to jeszcze aktualne to sprawdzić grzanie świec żarowych: 1. Zmierzyć napięcie na przewodzie od świec po przekręceniu kluczyka - powinno być 11,3-11,5 V - napięcie powinno zniknąć po parunastu sekundach 2. Jeśli napięcie jest ok - sprawdzić żarówką to znaczy podłączyć jeden...
benzyniak na wtrysku wielopunktowym powinien miec pomiedzy 850-950rpm, czasami w zimie podskoczy o max100rpm na chwilke, ale powinien szybko wrócić do normalnych wolnych obrotów... to nie gaznik czy jednopunkt ze na ssaniu bedzie miał wieksze obroty, od tego jest komputer ktory oblicza w/g temp....
Nieobciążony silnik zatrzymuje się zawsze przed suwem sprężania. Jeżeli pierścień zgarniający będzie już trochę zużyty, to ciepły cylinder będzie dodatkowo doszczelniony olejem, co zwiększa kompresję. Dodając do tego zbyt duży luz zaworu wydechowego, ewentualnie starty bolec...
Przepraszam za nie ścisłe pytanie. Chodziło mi o kondensator, który jest na stałe włączony do uzwojenia pomocniczego Z1, Z2 - i nie jest odłączany przez: wyłączniki odśrodkowe, itp. Kondensator ten bierze udział w rozruchu więc stąd moje mylne określenie "kondensator roruchowy". ...
Elektronik u którego byłem z moim problemem też zasugerował zmianę dawki rozruchowej, jednak stwierdził że to właśnie poprawi tylko rozruch na ciepło i zanim do niego przyjadę to robić muszę uporać się z problemem rozruchu na zimno. Dodatkowo zaproponował zwiększenie mocy silnika bo...
No troszkę kilometrów już zostało zrobione. Rozruch prawidłowy czy zimny czy ciepły. Obroty też w porządku, silnik nie kuleje. Film nagrywany przy temp roboczej silnika. Silnik wydaje takie dzięki jak jest zimny i ciepły, nie cichną w ogóle. Na chwile obecną zmierzony został jedynie luz...
Moja odpowiedź z uwagi na rożne auta i silniki może nie będzie stricte pasować do Twojej usterki. Kiedyś w silniku citroena 1.9D DW8 miałem taki przypadek jak u Ciebie w IVECO. Na zimnym palił "od strzała" dosłownie na ćwierć obrotu, po krótkim dystansie tak samo, ale po kilkunastu km...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się,...
No taki układ chcę mieć, sprężarkę mam zwykłą bo to stara klima ale kupiłem falownik aby ja lekko sterować, za dużo nie poszaleję bo będzie kłopot ze smarowaniem. Sprężarka ma silnik 3f czy 1f? O ile dla 3f falownik może mieć jakiś sens to dla 1f falownik jest bez sensu. Niby...
Witam. W tym rozruszniku stawiam na przebicie na stojanie.W skutek zagrzania się miedzi wydłużyła się i powoduje zwarcie międzyzwojowe lub do masy. W jednym i w drugim przypadku powoduje zwiększony pobór prądu a uniemożliwia rozruch silnika.Proponuję sprawdzić stojan napięciem 230v +...
Rezystywność - 5,2Ω/km, dla 2x30cm kawałków - 0,00132Ω, przy prądzie 150A będzie to prawie 0,5V spadku - na samych kablach więc przy podanym prądzie wydzieli się 150x0,5= 75W ciepła - szybko parzyć zaczną. Zaczną się grzać ale 0,5V to nie tragedia, przewody są w grubej izolacji...
Brakuje mu paliwa - za uboga mieszanka. Teraz dlaczego. Jeśli nie chce zapalić chwilę po zgaszeniu, jak sonda jest jeszcze gorąca to jej odłączenie powinno spowodować odpalenie silnika. Wiadomo że tak nie powinno być ale jeśli napięcie z sondy będzie około 1V lub nieco ponad, to sterownik...
Silnik ciepły czy zimny ,moc rozwija pełną ot. silnika robiłeś ?
Najtańszy choć nieco archaiczny będzie rozrusznik elektrolityczny ( wodny roztwór węglanu sodu). Tak jak kiedyś w karuzelach.Dodatkowo odpada problem odprowadzenia ciepła z oporów rozruchowych - tylko wody trzeba od czasu do czasu dolać. Nie wiem tylko czy jeszcze ktoś produkuje rozruszniki...
Panowie a wiecie moze co jest gdy silnik jest ciepły nie da rady wtedy odpalic samochod a gdy zimny to mozna powiedziec ze pali na dotyk, jest to magnum z silnikiem mac 390, mysle ze kest to pompa ale moge sie mylic, bardzo prosze o odpowiedz :) pozdrawiam
określenie "wtedy sprawdziliśmy bagnet od oleju- zupa, masło" oznacza że na bagnecie olej tak wyglądał. nie skraplał się z bagnetu. "ciekawe co twoj mechanik chciał osiągnąć podgrzewając elementy silnika" chyba normalne że jak się podgrzeje silnik to ma lżej odpalić.? a skąd wiesz...
Witam wszystkich Mam nie lada problem z Fiatem. Nie zawsze to się dzieje, ale przy zapalaniu silnik na pierwszych obrotach rozrusznika dostanie oporu, a później kreci normalnie. Potrzebuje bardzo dużo mocy żeby zakręcić. Początkowo stawiałem na rozrusznik, wymieniłem na nowy bez skutków....
Właśnie przewód V jest jakby koloru różowego a Y jest biały. Ale spróbuje. W ogóle jak włączam to tak jakby wcale nie było pracy tylko rozruch jak przełączę na prace to chodzi tak samo jak na rozruchu. Tylko trochę buczy i przewód się miękki robi i ciepły. Dodano po 1 Poniżej...
Witam, Mam problem z moją astrą II z 98 roku. Chodzi o stacyjkę. Od czasu do czasu auto miewa problemy z odpaleniem jak dłużej postoi a silnik jest jeszcze ciepły, mianowicie kręci długo i odpala. Auto jest po regeneracji sterownika silnika. Dziś zauważyłem taką przypadłość, że jak przekręce...
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
Dzięki za kolejne potwierdzenie. Usterka pojawiała się różnie. Dzisiaj było nawet w miarę ciepło a zaczęło się już z wyświetlaniem błędów po 8 godz. postoju od czasu porannych problemów. W tej chwili największym problemem będzie jednak uchwycenie wystąpienia tego zjawiska w...
Dzień Dobry. Czytam posty dotyczące kogeneracji i mam prośbę. Posiadam jednostkę kogeneracyjną firmy Tedom wyprodukowaną w Czechach. Silnik Skody zasila gaz ziemny. Jednostka nie posiada rozrusznika elektrycznego, do rozruchu wykorzystywany jest generator. Jednostka pracowała kilkanaście lat...
Im bardziej chwytliwa (niezrozumiała) nazwa, im bardziej atrakcyjna obudowa, tym mniej do powiedzenia ma głos rozsądku i tym bardziej magiczne działanie sprzętu. Wiedza pozwalająca zrozumieć zależności między mocą, napięciem, prądem, oporem jest podawana w szkole podstawowej. Nikt się...
Witam Gdy jest zimny silnik auto odpala bez problemu, ale wystarczy przejechać "kawałek" wyłączyć silnik i próba rozruchu udaje się przeważnie za 3cim razem przy delikatnym "przegazowaniu" auta. Może ktoś wie w czym tkwi problem. Sprawdzałem już różne paliwa, wymieniłem filtr oleju...
Problem polega na tym, że podczas rozruchu rozrusznik jak by nie miał siły przekręcić silnikiem bez względu czy jest zimny czy ciepły. Po dłuższy przytrzymaniu rozrusznik przełamuje się zapala auto:). Akumulator jest dobry. Prosiłbym o radę
W dieslach starszej generacji właśnie takie byly objawy złego stanu pompy wtryskowej, że na zimnym silniku palił dużo lepiej, a na ciepłym długi rozruch. Ale starego typu diesle mają coś wspólnego z dieslami nowej generaci jeśli chodzi o pompe wtryskową. Nie wiem jak to sie nazywa fachowo...
Dokładnie BCK :0 Co do map to do tego tez już się doczytałem , mam znajomego w seacie tutaj i pokazał mi listę updat-ów do vag to się za głowę złapałem . Ale trudno coś muszę z tym zrobić bo klient płacze bo wozi pizze a tam rozruch jest w niezliczonych ilościach dziennie...
Kolego nie szukaj pomocy u "magika" tylko jedz do normalnego warsztatu elektromechanicznego! Rozruszniki zakładałeś "nowe" czy "nowe używane"? Przyczyna takich objawów tkwi w obwodzie rozruchu. Jeśli się to "dzieje" to elektromechanik powinien ci zrobić pomiary np. pomierzyć jaki masz spadek...
witam Mam problem z astra 1.7 cdti a mianowicie przy odpalaniu ciężki rozruch tak jak by nie chciał wejść na obroty ale po chwili odpala oraz nieznaczne falowanie obrotów na luzie bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Wymieniałem jeden wtrysk który podejrzewano o złą pracę i na nic...
Witam. Mam u siebie dosyć denerwujący przypadek z Merivą 1.7CDTI osprzęt DENSO. Otóż autko pięknie chodzi i zapala na zimnym silniku. problemy zaczynają się, gdy temp silnika przekroczy 40st. Auto odpala za 5,6, czasami wogóle. Jeśli już zapali, to wszystko jest ok. Ciśnienie przy rozruchu...
Na zimnym będzie palił bo dawka jest większa.Mała różnica w obrotach rozruchu sprawia bardzo często problem na ciepłym. Pomaga naprawa rozrusznika z czyszczeniem mas i zasilania,lub ew. zmiana dawki na ciepłym różnymi metodami.
Ogórek czy ty faktycznie nie czytasz internetu i nie znasz emulatora czujnika temperatury dla ułatwienia rozruchu? Rozruch jest nerwowy i na wysokiej dawce przez co silnik wchodzi na wyższe obroty chwilkę. A w innych tematach chcesz naprawiać świat samochodów.
A co sie dzieje gdy sie silnik zrobi ciepły? Od razu stroi fochy? Czy pracuje poprawnie do momentu ponownego rozruchu na ciepło?
Zbiornik został sprawdzony jest czysty.. filtr paliwa wymieniam zawsze regularnie w granicach 10-12 tyś km. Jak mówiłem pompa została sprawdzona i wymieniona gdyż nikt nie chciał się podjąć jej regeneracji że wzgłedu na rdze wtrysku dałem do sprawdzenia gdyż mogły tam przedostać się...
Sprawa załatwiona. Zaworki zwrotne w 2ch wtryskach. Wymienione 4ry wtryski na regenerowane. Wcześniej zrobiony test przelewowy który pokazał uszk. przelewów. Przelewały na ciepłym silniku (czyli ciepłym paliwie) , na zimnym nie. Objawem było gaśniecie podczas przyspieszania , potem doszedł...
możliwości jest wiele. wgrali aktualizacje softu ( a była wcześniej we wsadzie korekta na odpalanie i się przy wgrywaniu nadpisała) tutaj nie podanie historii serwisowi że taka opcja miała miejsce nie może stanowić o reklamacji usługi. albo były druty ( taki układ na równoległy opornik...
Jeżeli dyskusja jest merytoryczna, bez epitetów, to chyba nikt ciebie nie wywali z Forum. Co do meritum: odpowiadasz argumentami nie na temat. Piszesz o minus 27 stopniach, że paliwo zamarza (nie zamarza, ale wytraca się parafina i blokuje filtr, i nie od razu, tylko musi silnik odpalić i popracować),...
Co do zasilania to wiem, że popularne w serwonapędach silniki PMSM są oczywiście zasilane z serwowzmacniaczy. Nie wiem co to są "serwowzmacniacze". Dla mnie to kompletnie bezsensowna nazwa. Natomiast silniki PMSM stosuje się od dawna w napędach precyzyjnych. Np. napędach posuwu obrabiarek...
Poziom szumu w silniku zależy od typu silnika, warunków otoczenia i konkretnej aplikacji. Silniki z magnesami trwałymi i hybrydowe silniki krokowe są generalnie „cichsze”, ponieważ mają bardziej równomierny obrót. I odwrotnie, silniki krokowe o zmiennej reluktancji generują najwyższy...
Witam, przepraszam, że post trochę długi, ale chciałem przekazać możliwie pełny opis stanu faktycznego. Spotkała mnie ostatnio przykra niespodzianka, silnik w Fiacie (model silnika 1,8 16v), pracujący na benzynie (nie ma instalacji gazowej) zgasł w trakcie jazdy (2-3 km trasy od uruchomienia)....
Jeżeli obciążeniem silnika jest np:wentylator lub turbina stosuje się przy rozruchu przełącznik gwiazda-trójkąt. Zabezpiecza to sam silnik jak i sieć zasilającą.Oczywiście pozostałe elementy ochrony są zastosowane. Co Ty wypisujesz ? I co, ten silnik chcesz przełączyć z gwiazdy...
Witam, problem dotyczy silnika 1.9tdi BKC długo odpala jak jest ciepły, wiem że można to naprawić wgrywając nowe mapy ale zastanawia mnie jeszcze sprawa zamontowania przekaźnika i rezystora w obwodzie czujnika temp. cieczy chłodzącej. Rezystor zamontowałbym w szereg z czujnikiem tak aby...
Witam. Kolega posiada betoniarkę, która napędzana jest silnikiem trójfazowym o mocy 1,5kW γ 380V , Δ 220V i oczywiście chciałby zasilić ją z 230V. Zrobiłem mu układ z kondensatorem pracy 100µF oraz kondensatorem rozruchowym 60µF (dołączanym na czas rozruchu równolegle...
Nie pasowało mi 6 zacisków, ale chyba powoli łapię. Niemniej jednak chyba uruchomię ten swój na kondensatorze - tyle, że mimo studiowania tematów na Elektrodzie wciąż nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, jaka wartość. Wiem, że można doświadczalnie, ale zakup kilku kondensatorów w...
A ja gdzieś wyczytałem, że trzeba poprawić mape wtrysku. Jak jest zimny to dostaje więcej paliwa na rozruch - bo jest zimny. A jak jest już rozgrzany to dostaje go za mało bo czujnik zwraca , że jest silnik ciepły i źle szacuje dawkę paliwa.
Witam. Posiadam silnik 3 fazowy od dojarki Alfa Laval o mocy chyba 0.55 kW, obroty 1400. Nie posiadam instalacji 3 fazowej więc pokombinowałem i uruchomiłem silnik. Połączyłem go w trójkąt i dałem kondensator 40ηF. Silnik niby działa ale po 10 minutach pracy bez obciążenia nabiera temperatury,...
Jak wtryskiwacze masz zrobione to zostaje Ci pompa. W czasie jazdy masz większe obroty silnika i pompa wyrabia, w momencie rozruchu na ciepło zużyta pompa nie dobija ciśnienia przy tych 250 obrotach.
Pompa ciepła podczas najniekorzystniejszej pracy czyli najwyższa moc cieplna i najniższe COP będzie pobierać około 3,5 kw. Zostawiłbym te 25A tylko cały czas nie mogę się dowiedzieć jak prawidłowo wtedy w domu dać zabezpieczenia , żeby przy rozruchu 23A nie wywalało wyłącznika. Jak...
Zgadzam się z JACU626 usterka prawdopodobnie tkwi w rozruszniku ale nie tulejki tylko wirnik jak jest ciepły silnik dostaje zwarcia między zwojami lub stojan na skutek wilgoci do masy.W stojanie sprawdż zwarcie do masy żarówką na 220V,będziesz dokładnie widział gdzie przestrzeliło.Pozdrawiam.
Akurat zawodowo zajmuję się grzałkami 230V do silników, więc wypowiem się na ten temat. Faktycznie patent ten pochodzi ze Skandynawii i jest to najlepszy sposób na uruchomienie silnika zimą (no może jeszcze lepsze jest Webasto wodne). Typów grzałek produkowanych jest kilkaset rodzai i są...
Witam. Mam 206 z września 2004 roku. Jak jest temperatura poniżej 15C bardzo ciężko zapala. Muszę wielokrotnie kręcić rozrusznikiem nieraz 30 minut. Niekiedy zaskoczy lecz po 2-3 sekundach gaśnie i znów parę prób bez zapłonu. Jak już zapali jak tylko musnę pedał gazu gaśnie. Jak się...
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard