To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
Szczerze to ja się nie spotkałem aby kondensator rozruchowy był oddalony od silnika 3 metry. Sprawdź to czy przy tym rozwiązaniu sprężarka ruszy bez problemów. Żebyś się potem nie głowił dlaczego sprężarka nie chce się uruchomić.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Witam #Jesli możesz opisz jaki rodzja błedu jest to (zwarcie do plusa / masy / blad odzczytu / inne) Adaptacja sondy lambda tez istniej na ciepłym i zimnym silniku (rozruch i bieg silnika po uruchmieniu) -sprawdz wiazke przewodow idaca do ECU może gdzieś zwieraj sie miedz saob przewody. -sprawdz- przewodzenie wtyczek łacznikowych *Przy okazji odkurzyć...
To prosty patent. Po krótce. Żeby odpalić ciepłego TDSa należy zrobić tak aby podgrzewał świece nawet jak jest ciepły. Starczy odłączyć czujnik temperatury na głowicy i po problemie. Świece żarowe grzeją za każdym razem jak chce się odpalić samochód nieważne czy ciepły czy zimny. Ja ten patent wielokrotnie testowałem i każdy ciepły TDS odpala bez problemu....
We wtorek jadę zawieźć rozrusznik do sprawdzenia. Może to on jest winien. Auto jak odpali to chodzi jak złoto. Tylko jest problem z tym cholernym rozruchem na ciepłym silniku.
Najpierw radze wymienić uszczelniacze pompowtryskow (koszt 130zl) Gdy sa uszkodzone sa problemy z uruchomieniem i szarpanie silnika.
wiec jedz do mechanika numer 3 . troche licha ta kompresja ale jak zimny pali ..
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Kiesyś myślałem nad czymś w podobie,mianowicie nad butlą ok 50 litrową np po gazie,do której dochodziłaby ciepła woda z dużego obiegu,taką ciepłą wodą możnaby ogrzać silnik po dłuższym postoju z pomocą elektryczej pompki wody. Np po 8 h w pracy włączamy pompkę i ciepła woda ogrzewa silnik do temp 10 st C i rozruch jest dużo łatwiejszy(diesel)
to przepływka może tak psocic a dokładnie czujnik powietrza wlotowego
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Domyślam się, że chodzi o silnik OM 642. Przeważnie dłuższy rozruch na ciepłym silniku świadczy o zużytej (uszkodzonej) pompie wysokiego ciśnienia CP. Ale jeśli różnica w czasie uruchomienia między zimnym, a rozgrzanym silnikiem nie jest jakoś diametralnie duża, to ja bym się tym nie przejmował. Jeśli faktycznie mówimy tu o V6 OM 642, to rekomendowane...
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Potrafię zrobić płytkę, finalnie obwód będzie na płytce rozszerzającej o we/wy przez can podpięte do sterownika silnika. Przepraszam że jeszcze nie podałem wszystkich informacji ponieważ sam jeszcze się zastanawiam jak to dokładnie będzie. Idea jest taka że finalnie na wyjściu będzie jeden przekaźnik, który będzie załączany przez jedną bramkę AND z...
Wrzuć wsad to się zobaczy.
A może świece żarowe nie grzeją gdy masz lekko nagrzany silnik? Podgrzanie świecami nawet ciepłego silnika bardzo ułatwia rozruch. Ponadto stan tulejek rozrusznika. Czy rozrusznik kręci wolniej na ciepło niż przy porannym odpalaniu?
Świece i przewody były wymieniane w zeszłym roku, obroty na zimnym silniku są ok 1100 a na ciepłym 900 ale nie falują
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
NTG
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
a co możesz powiedzieć o kącie wtrysku? czy nie jest za duży? jezeli tak czy mógłby wpłynąc na rozruch ciepłego silnika?
Moim zdaniem zwykły chociaż aż tak to na tych silnikach się nie znam. Jeżeli gaźnik jest od strony łodzi przykręcony do skrzyni korbowej to raczej są zawory membranowe z takiej cienkiej blachy. Tak miałem w dwucylindrowym Mercury 25. Inaczej musiałby być kanał od gaźnika na około skrzyni korbowej gdzieś do okna w cylindrze. Normalnie to przy sterowaniu...
darek2471 świece żarowe sa ok? kolego chodzi o rozruch na ciepłym silniku kto jest w temacie to wie o jakie mapy chodzi
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
Na komputerze nic nie pokazuje,
ALE JAK MASZ -30 TO CHYBA LEPIEJ MIEĆ CIEPŁY SILNIK- MNIEJ PALIWA ŁATWIEJSZY ROZRUCH I NIECHODZI MI O WEBASTO ,TAKIE GRZAŁKI MONTUJĄ W SKANDYNAWI WIEM BO WIDZIAŁEM SCENIKA I VOLVO
Kondensator silnikowy ARCOTRONICS na 420V / sprawny pojemność zmierzona prawidłowa. Wartości uzwojeń się nie zmieniły. Po odłączeniu kondensatora silnik dalej pracuje ale prąd nie maleje. Wydziela się przy tym duża ilość ciepła z silnika i gdzieś jest problem być może sam silnik jednak jest uszkodzony. Próby z większą pojemnością kondensatora może i...
Czujnik położenia wału pewnie stroi szopki :)
Odpalił bo akurat to wystarczyło, silnik ciepły itp - łatwiejszy rozruch. Albo coś źle z tym manometrem się wpiąłeś i zafałszowany wynik.
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
sprawdź regulację zaworów
W zwykłym świece grzeją do ok 50 stopni potem mod. wyłancz grzanie. Fakt że przy cipłym silniku powinny grzać świece przy kręceniu rozrusz. ale jest to niekonieczne. W starszych dieslach dobrze jest zrobić żeby świece grzały nawet przy ciepłym silniku ułatwia to rozruch.
grzałki są dobre jak ktoś trzyma samochód w garażu (lub kilka metrów od domu), mój znajomy zrobił w garażu centralne ogrzewanie! (tylko po to by w zimie odpalić diesla), co jednak mają począc ci którzy parkują na osiedlowych parkingach? 1. nie żałować kasy na nowy akumulator (kiedyś w benzynowcu miałem taki kiepski, że jak nie zapalił w ciągu 5 sekund,...
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
Napisz co do tej pory sprawdziłeś? Może się układ paliwowy zapowietrza?
witam mam problem z odpalaniem mojego paska na zimnym silniku świece sprawdzałem są dobre , poprzedni właściciel twierdzi że należy podgrzać świece 3 razy i bedzie palił na tyka tylko że tak nie jest jak jest ciepły silnik to pali na dotyk.prosze o pomoc.
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim?
OK Tak zrobię, ale to chwilę potrwa, bo w tej chwili rozebrałem go z do lakierowania :-) Czy pytając o czas pompowania butli, na myśli masz uszkodzenie pompy??? P.S. Faktem jest, że silnik po kilku rozruchach, na zasadzie włącz, chwilę popracuj (20-30sek), wyłącz, włącz ponownie - silnik zrobił się ciepły...
Powietrze w przewodach paliwowych na zimnym silniku nie przeszkadzają a na ciepłym utrudniają rozruch? Akumulator i rozrusznik muszą zapewnić odpowiednie obroty silnika by nastąpił początek tłoczenia.
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
Potrzebuję porady na temat doboru kondensatora rozruchowego silnika do suszarki Candy. W suszarce jest zamontowany kondensator 7µF z czasem pracy 30 tys. godzina dla 425V (Ducati 416.33.20). Kondensator padł po ok 8 latach. Dostępne w sprzedaży kondensatory mają tylko 10 tys. godzin dla 425V (Ducati 416.25.09). Czy warto taki zakładać? Chciałbym...
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
Moc silnika dla 1 fazy 1,1 kW , a w tym co wkleiłeś jest 11 . Ten układ pewnie na wycinku sinusoidy działa . Sam planuję zabudować układ co w zerze włączy, to w/g mnie lepsze rozwiązanie niż rozruch czasowy .
Zainstalowałem kolego tego softa ale opcja "rozruch na gazie przy ciepłym silniku" jest nieaktywna i podświetla się na szaro... Co to jest upgrade firmware do sterownika????
jakie oznaczenie silnika
W Szwecji jest przyjety system podgrzewaczy silnika elektrycznych bądź paliwoych np Webasto. Jak ciepły silnik to i akumulator mniej cierpi.
Spalanie paliwa przez zimny silnik jest ogromne. Ogrzewanie postojowe spala minimalne ilości. Jak dasz wodne i podgrzejesz przy okazji silnik to jesteś na pulsie. Koszty paliwa - ciepły silnik pali mniej ( tu już zyskujesz i o tych kosztach mówię ogrzewanie zużyje tyle samo a nawet mniej paliwa z lepszym efektem. ), zużucie silnika - ciepły rozruch...
Najtańszy choć nieco archaiczny będzie rozrusznik elektrolityczny ( wodny roztwór węglanu sodu). Tak jak kiedyś w karuzelach.Dodatkowo odpada problem odprowadzenia ciepła z oporów rozruchowych - tylko wody trzeba od czasu do czasu dolać. Nie wiem tylko czy jeszcze ktoś produkuje rozruszniki wodne.
Witam! załączam logi zrobione przed chwilą statyczne: zimny silnik 8stopni rozruch http://vaglog.pl/log_193005.html ciepły silnik http://vaglog.pl/log_193006.html dynamiczne: http://vaglog.pl/log_193007.html http://vaglog.pl/log_193008.html
Czyli w czasie rozruchu razem jest 240µF? Może za dużo na rozruch a 40µF za mało na pracę? Doświadczalnie przeważnie dobiera się kondensator wielkości 70µF na 1kW do pracy i nieco więcej w czasie rozruchu. Więc jak masz możliwość podłączenia innego kondensatora pracy by łącznie w czesie pracy miały około 70-80µF i przy rozruchu ponad...
Najpewniej uszkodzona sprężarka ale jest szansa, że rozruch silnika. Trzeba sprawdzić jeszcze czy był jakiś powód uszkodzenia sprężarki, więc najlepiej dzwoń po fachowca.
Wtryskiwacze Denso nie podlegają regeneracji, ewentualnie końcówki wtrysków lub czyszczenie. Problem z odpaleniem to za mała dawka paliwa plus brak grzania świec utrudniąją zapłon mieszanki i rozruch silnika.
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Przy podłączeniu zgodnie z schematem, z pominięciem kondensatora, po zmianie parametru P98 na 50 Hz, po rozpędzeniu silnika do 50 Hz silnik zatrzymuje się, tak jakby nie było kondensatora. Po zmianie parametru P70 na 1, P71 na 110V i P72 na 100, silnik dalej startuje z dużymi wibracjami, ale po dojściu do 50 Hz pobór mocy i produkcja cieplna są w normie,...
Czujnik temp odpada bo by nie odpalił na ciepłym. Z relacji wynika że po odpaleniu chodzi normalnie przez jakiś czas. Brakuje szczegółów: jak długo chodzi normalnie po odpaleniu na ciepłym, jak długo na zimnym. Czy rozruch ciepłego jest całkowicie normalny jeśli postoi kilkanaście minut, czy jest problem z uruchomieniem ciepłego jeśli odpalać go po...
Już ten temat udowodnił, rozruch silnika pralki, lodówki to problem dla falowników. A niejednokrotnie uszkodzenie falowniki. Co tanie nie jest. Poza tym 1kWh to mało na dzień. Nie licząc grzania wody, i innych na pozór nie zauważalnych odbiorników energii. Można, ale ile trzeba zainwestować? Ale mi te 8 grosików za kWh wystarczy. Jedziemy zatem. silnik...
Sprawdz miernikiem w momecie jak bierzesz na rozruch czy idzie zasilanie na rozrusznik.
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
Zakładam, że coś źle musiałeś przeczytać.... No rzeczywiście trochę pokręciłem. Odparować ma LPG w reduktorze żeby się stał gazem. dobór ciśnienia Im niżej tym lepiej, bo mniej ciepła potrzeba do odparowania LPG, tylko jest jeszcze kwestia reduktora żeby chciał stabilnie utrzymywać to ciśnienie a poniżej 1 bara mało który sobie radzi. Co do ogrzewania...
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Źle zrozumiałem instrukcję - jest tak jak przemek25l pisze. Przełączenie na LPG odbywa się niezwłocznie po przełączeniu w pozycję II, potencjometrem ustawia się jedynie czas aktywacji zaworu LPG przy wyłączonym silniku (do rozruchu ciepłego silnika na LPG). Normalne działanie to rozruch na benzynie (I), po zagrzaniu odcięcie obydwu paliw (0) i gdy silnik...
Najczęściej to początek końca wtrysków. Gdy grzeją świece to ułatwia to rozruch a po odpaleniu gdy silnik ma te 30 i więcej stopni świec nie uruchomi i sprawny powinien odpalać.
Witaj, jeśli masz manualne przełączanie gaz / benzyna, w formie trzy pozycyjnego przełącznika to> po zatrzymaniu pojazdu, przed jego zgaszeniem przełączasz funkcję z gazu na zero. Czekasz aż silnik sam zgaśnie. Do ponownego rozruchu silnika ciepłego> z pozycji 0 na gaz i rozruch. Jak nie wypalisz porcji gazu która pozostała w parowniku przed zgaszeniem...
Webasto zużywa około "szklanki" paliwa na 30 min. pracy,więc na pewno mniej ile potrzeba do rozgrzania średniej pojemności silnika.Dodatkowe plusy to rozruch "prawie" ciepłego silnika (nie zapominajmy że olej niestety będzie zimny),brak konieczności skrobania zima szyb itp.Wracajac do tematu wstępnego podgrzewania cieczy chłodzącej,oczywiście świeca...
Witam Ja polecam zmianę map u tunera. Miałem ten sam problem w silniku BKC. Dłuższy rozruch na ciepłym zniknął, pali od pół obrotu. Dodatkowo czasami przy odpalaniu, jak dłużej pokręciłem rozrusznikiem miałem takie mocne uderzenie a po zmianie softu problem znikną . Przebieg 170tys. Pzdr
Witam Jeszcze sprawa odbioru ciepła ze spalin. Jakieś praktyczne rady wynikające z doświadczenia. Mam silnik od fiata 125p 1500, chcę zrobić szlif, tłoki są bardzo tanie, więc jego remont nie będzie dużo kosztował. Dwa silniki już sam wyremontowałem samodzielnie. Poradzę sobie. Kogenerator chcę wykorzystać do ogrzewania domu jednorodzinnego (120m2),...
Czy zdajesz sobie sprawę jaką lepkość mają oleje stosowane w chłodnictwie? Chyba nie. A nie widziałeś nigdy awarii lodówki, trzymanej w nieogrzewanym garażu, sieni czy piwnicy przy kilkustopniowym mrozie? Nie działa - czemu? Bo silnik nie ma siły ruszyć. Olej dostaje się do obiegu ZAWSZE. Nie ma na to rady. Nawet nie wiem jak to skomentować, w kontekście...
Zacznę może od tego iż czujniki z VW w 95% przypadków psują się zwiększając swoją rezystancję lub otwierając kompletnie obwód (rezystancja nieskończona), w obu przypadkach temperatura widziana przez ECU jest niższa niż faktyczna lub zastępcza (najniższa programowa wartość), jeśli chodzi o rozruch to tylko poprawia odpalanie bo polityka startu żąda dla...
a byłbym za przerobieniem benzyniaka a to dlatego że w miare łatwiej to zrobić niż kombinować z dieslem, rozruch na benzynie i praca na gazie, przyjmując że silnik miał 100km to na gazie można by wyciągnąć nawet z 15KW prądu max + ciepło do grzania dla przeciętnego domu wystarczy No to nic tylko brać się do roboty i zbudować taki generator z silnikiem....
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
ja rozwiązałem problem za 46 zł,zamówiłem na allegro urządzenie wspomagające silniki które mają problem rozruchu na ciepłym,troszkę jest problemów z montażem tak jak nakazuje instrukcja,ale ja zrobiłem to w troszkę inny sposób,ale zgodny z instrukcją,i od tej pory czytam z usmiechem na twarzy posty osób które zmieniają akumulatory,rozruszniki,nowe mapy...
Mam problem z peugeotem partnerem (dalej-pp) rok 2001 1.9 diesel ! Objaw jestr nastepujący : naq ciepłym silniku silnik uruchamia sie bez problemu, poczym wchodzi na jakieś 2000 obr/min i gaśnie . Ponowny rozruch jest już nie możliwy . Należy odczekać długą chwilę zanim zaskoczy. Czy komuś jest to znane . Proszę o pomoc.
Z podanych pomiarów w poście #4 wynika, że końcówki żółta i brązowa, to uzwojenie robocze. Końcówki brązowa i różowa, to końcówki uzwojenia pomocniczego. Kierunek obrotów silnika jest już zdeterminowany połączeniem uzwojeń roboczego i pomocniczego wewnątrz silnika - brązowa końcówka jest wspólna dla obydwóch uzwojeń). Wg tego połączenie przedstawione...
witam wszystkich .problem polega na tym że mój silnik w galaxie 1,9tdi 115 silnik auy po odpaleniu rano nie pracuje równo ,chodzi jak by na 2-3 cylindrach ,a po chwili jest już ok .swiece sprawdzałem grzeją wszyskie ,dodam że ostatnio była wymieniona uszczelka pod głowicą i była planowana i oczywiście trzeba było wpuscić zawory niżej bo wystają w tych...
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Wymiana czujnika raczej nic nie da . Odłączenie czujnika podczas rozruchu powiększa dawkę sterownik widzi wtedy temperaturę silnika -35 stopni i rozruch jest łatwiejszy , co da wymiana czujnika ?
Podłóż mu rezystor zamiast czujnika paliwa i testuj. Aczkolwiek, to jest HDI, to odpala przy -30 lepiej niż benzyna. Jakie masz ciśnienie po odpaleniu zimnego na rampie, a jakie na ciepłym? I o ile się waha?
A paliwo macie ok? Może jakieś zdobyczne, bo często walczyłem z takimi objawami i paliwo było przyczyną... Zakładam, że silnik i elektryka sprawne technicznie...
VW Golf 1.6 TDI, EA211, CLHA długi start Podczas niskich temperatur długi start (gdy na zewnątrz jest -5 stopni - rozruch silnika jak przy detonacji 3-4 sek) 1) diagnostyka nie rejestruje błędów 2) w ciepłe dni start jest dobry 3) sprawdziłem kompresję silnika w normie (nie ma żadnych oznak awarii silnika) 4) świece żarowe działają 5) korekta wtryskiwaczy...
Opisz czynności jakie wykonujesz przy rozruchu zimnego silnika krok po kroku. 1. Biorę pilarkę i przełącznik daje na sam dół (rozruch zimnego silnika) (przytrzymując w tym momencie gaz, bo inaczej się nie da przełączyć). 2. Ciągnę linką rozrusznika 25-45 razy, aż zapali na moment i zgaśnie. 3. Przełączam o jeden stopień w górę przełącznik (ciepły silnik),...
Muszę poszukać tabel ale z tego co pamiętam to bez wiatraczków rozruch może być max 4 razy na godzinę. Zależy to od prądu załączania czyli jeśli rozruch jest długi i pod małym obciążeniem to soft może łączyć szybko a jeśli rozruch jest szybki i trudny to ilość ciepła jest duża i rozruch może być dokonywany ze względnie małą częstością. W rozważanym...
Przyczyną jest źle ustawiony rozrząd. Górne koło ma mieć znak do płaszczyzny głowicy a nie pokrywy zaworów. Brak napięcia na wtryskiwaczy ponieważ Ecu odcina rozruch aby ocalić silnik.
Kąt wtrysku sprawdzony. Jest w normie. Problem z odpaleniem na zimnym silniku po dłuższym postoju jest niezależne od temperatury otoczenia bo pali tak samo czy jest 2© czy - 10©. Jedyne co zauważyłem to że jak przekręcę dwa razy stacyjka i przekaźnik cyknie to szybciej załapie ale dalej go telepie i chodzi na dwa trzy gary i zostawia chmurę dymu niebieskiego...
Dokładnie ściągasz wężyk sterujący pod ciśnieniem i do szklanki z wodą jak widzisz bąbelki masz nieszczelny parownik tylko że ten nieszczelny parownik będzie powodował trudności z rozruchem i ciężki rozruch a nie całkowitą niemożność czy brak rozruchu. Dlatego jak pisałem diagnostyka a nie wymiana, najpierw trzeba zobaczyć czego mu brakuje po prostu...
O sprawność silnika i wentylatora nie pytam, a zostaje sprawdzić NTC na pompie, obecność gazu i ewentualną sprawność sprężarki (i jej rozruch, jeśli jednofazowa).
ciepła rozruch rozruch ciepła pompa ciepła silnik rozruch
skręt panda ładowarka wkrętarki black alarm fiata
Transformator z Nikko NA-890: Zastosowania i możliwości Transformator Nikko NA-890 jako zasilacz warsztatowy