Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
Jak chłodnica drożna. To sprawdź czy termostat otwiera obieg wody.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Witam... Mam Fiata Cinquecento 700. Zastanawia mnie fakt że jeszcze nigdy nie włączył mi się wentylator chłodnicy. Czy to normalne że silnik jest aż tak chłodny?? Nie zaświeciła się też żadna kontrolka o przegrzaniu silnika. Z samochodem nie mam żadnych problemów ale zastanawia mnie fakt że nigdy nie włączy się wentylator. A chłodnica czasem jest tak...
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
Sprawdzałeś czy poziom oleju ci nie wzrósł? I czy gdy się silnik tak szybko nagrzeje chłodnica również jest ciepła?
Chłodnica trochę jest ciepła i na dole ten gruby wąż jest zimny.
Witam posiadam cc 700 i zamarzła mi woda :( (ciekła chłodnica więc niestety lałem wodę brak czasu na jej naprawę i takie skutki )po uruchomieniu brak ogrzewania i nie ma ciśnienia obiegu wody i dlatego brak ogrzewania :( i mam pytanie czy połamało zęby wirnika czy puścił uszczelniacz ? i jak się dostać do tej pompy ? czy jest to skutek innej przyczyny...
zasłoń chłodnice, wymień termostat i będzie ok. silnik jest niedogrzany bo jest mały a duża chłodnica (silniki 900 i 1100 mają taką samą a są dużo większe). miałem to samo i nadal to sie powtarza średnio co dwa lata. tak więc na zimę zasłaniaj chłodnice i średnio co dwa lata nowy termostat
Co do chłodnicy i wentylatora mam dziwne przeczucia, że są dobre (na pewno chłodnica bo ją specjalnie ściągnąłem i sprawdziłem), martwi mnie ten termostat, że gościu sprzedał zły model. Pozdrawiam simoneus
bzdura. Miałem Cinquecento 700, kto miał, ten wie, że jak się kończy UPG to właśnie przestaje grzać nagrzewnica na wolnych obrotach i temperatura rośnie, doda się gazu powyżej 1500 i już wszystko wraca do normy - to jest zupełnie normalne gdy puszcza UPG bzdura 2 - temperatura na wskaźniku ma się nijak do rzeczywistej bo masz czujnik w platikowym króćcu...
kable i świece działają poprawnie cewka tez daje iskrę na obuch świecach a co do sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego to będzie problem bo mam nieszczelna chłodnice tez na początku myślałem ze to będzie uszczelka ale to jednak była nieszczelna chłodnica i przy wydmuchanej uszczelce silnik powinien być słabszy chyba???? i świece nie są zalewane oleje...
no na razie dzięki, chwilowo totalny brak czasu jak tylko będe miał więcej luzu to pomierze co i jak. Wentylator załącza się najprawdopodobniej w odpowiednim momencie bo chłodnica cała jest goraca:), więc zostaje tylko to błędne wskazanie-temperatura według wskaźnika nawet nie zbliża się do 70 stopni.
Witajcie!!: Jestem świeżym kierowca, kupiłem fiata cinquecento 700 z 95 roku.spisuje się bardzo dobrze.Tylko....mam problem z kontrolka wyznaczająca temperaturę płynu chłodzącego (świeci się na czerwono i wygląda jak termometr na fali),kontrolka nie świeci od razu, zapala się po jakimś czasie jazdy. Bylem u dwóch mechaników, powiedzieli ze to wina czujnika,...
sprawdz sam silnik na pierwszym miejscu czesto sie zacieraly.tak jak kolega olel napisal wypni kostke z czujnika i zewrzyj te dwa przewody.dla pewnosci przekrec stacyjke na zaplon bo nie pamietam kiedy tam sie prad pojawia
Witam. Wznawiam temat. Mam podobny problem. Wymieniłem silnik z cc 700 na 900 oczywiście z całą otoczką czyli silnik, skrzynia, instalacja, licznik, chłodnica itd. Jedynie czego mi jeszcze brakuje to alternator, ale bez tego powinien odpalić. Objaw taki brak iskry, nie ma na żadnym z cylindrów. Przemierzyłem wszystko co mi wpadło do głowy, czyli cewki...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
Podpowiedzcie, kolega ma taki samochód, na 4 biegu brak mocy auta. A wszystko zaczeło się od: Jadąc samochodem uderzył w zająca, pęknął zderzak, chłodnica się przesuneła i uszkodziła na kole ( od przodu samochodu koło + pasek i alternator, do rozrządu nie wiem jak wyłumaczyć może się połapiecie ) wystający ząbek który sczytuję czujnik do zapłonu. Mechanik...
Zapomniałem napisać, że włącznik wiatraka też wymieniałem. Myślę, że on działa prawidłowo. Pytanie skąd mogą się dostawać te spaliny do płynu, skoro uszczelka pod głowicą była wymieniana? Spróbuj jeszcze ostatniej szansy. Możesz mieć zapchaną chłodnicę i przez to układ sie nie odpowietrza. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie gorąca na całej jej...
Nie, spalinami nie śmierdzi :) Bąbli nie ma, mogę do odcięcia przegazować a i tak nawet jeden bąbelek się nie pojawi. Termostat raczej się nie zacina, gdy temperatura dojdzie do ok 90 stopni wąż idący od termostatu zaczyna się robić ciepły, gdy dojdzie do 100 jest gorący dosyć mocno. Węże twarde się nie robią. Chłodnica i tak zapewne będzie do wymiany...
Witam. Od kilku miesięcy posiadam fiata cinquecento 900 na wtrysku z roku 1997. W auto zainwestowałem bardzo dużo pieniędzy, na pewno grubo ponad 1400zł. Pod maską wymienione już praktycznie wszystko. Z zewnątrz/wewnątrz sporo gadżetów z wersji Sporting. Niestety dwa dni temu, wyjeżdżając z myjni niestety z powodu łysych opon zarzuciło mi tyłem i skasowałem...
Dzięki za wszelkie rady ale okazało się, że nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego wypuszczał ciśnienie z układy chłodzenia wraz z płynem. Ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić 0,7 atmosfery ( na niektórych korkach jest nadruk) a jest po to aby był obieg płynu na nagrzewnicy która znajduje się wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Ponadto jeśli...
witam kupiłem cieniasa 3 lata temu 700 , tylko ze względu ze będzie takie autko z takim silnikiem mało palić( jazda po mieście) , bylo ok dopuki nie przyszły mrozy , zaczął palić mi ok 9 litrów ( jadę ok 3 kilometrów w jedną stronędo pracy) , no i założyłem gaz ( miał 110 000 km), chodił bez problemów , nawet odpalał na gazie przy -15 °C ( nie wskazane...
Nie ma tam żadnej specjalnej procedury: tylko suwak temperatury na zimne, a suwak szybkości wiatraka na "0". Chodzi o to, że gdyby ogrzewanie pracowało - działało by identycznie jak włączony wiatrak chlodnicy. Nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica!
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Witam, kolega ma problem ze swoim CC 700. Otóż brak jest świateł mijania (pozycyjne i długie są). Sprawdziliśmy przekaźnik świateł, bezpieczniki, żarówki i są sprawne. Po podpięciu miernika w gniazdach bezpieczników lewego i prawego mijania brak jest napięcia. Wymiana włącznika świateł nie przyniosła efektów. Czy ostatnią rzeczą może być przełącznik...
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
A węże od chłodnicy gorące? Ogrzewanie działa?
dodam jeszcze ze zauważyłem że do oleju dostaje sie jeszcze płyn z chłodnicy
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
Nie napisałeś o jaki model chodzi.W 900 miałem podobny problem z wentylatorem. Sprawdź przekaźnik z świateł mijania od tego leci zasilanie na wentylator chłodnicy ten przekaźnik jest wewnętrznie inny niż standardowy prawdopodobnie na pinach i gniazdach nie masz kontaktu w tym przekaźniku.
wentylator sprawdzony-działa zamierzam teraz sprawdzic termostat, a jesli i to nie pomoze nie wiem co dalej, jak sprawdzic czy np chlodnica nie jest zatkana, prosze o rady pozdrawiam serdecznie
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Fakt, nie obejrzałem dokładnie zdjęcia na którym widnieje termostat, nie dolna część chłodnicy
Ogolnie temperatura spalania silnika zasilanego LPG jest wyzsza niz benzyny. Sprawdz ustawienie mieszanki gazowej na analizatorze spalin, jesli ten samochod jest na gazniku to wymaga on czestszej regulacji niz auta na wtrysku. Jesli wszystko bedzie w porzadku z mieszanka to musisz sie zajac ukladem chlodzenia gdyz moze jest malo wydajny na gazie. Moze...
Ja miałem taki przypadek że temostat sie nie otwierał i silnik non stop sie przegrzewał.
Zapewne włącza Ci się wentylator chłodnicy-tak ma być.
A nie prościej założyć termostat? Zasłoń wlot na chłodnicę może będzie cieplej.
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
Fiat 126p miał obroty prawe , natomiast fiat 126 Bis obroty lewe.W nich fabrycznie montowano silniki takie jak w cinquecento 700cm^.Chłodzone płynem z chłodnicą.
zastanawia mnie co ma do tego radio ??? jesli sie nadmiernie grzeje to moze padl termostat, zapchana chlodnica, lub uszczelka pod glowica.
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
Jedz na szrot i kup z parę pln węże od cinkego. Zrób na oryginał.Termostat oczywiście nowy. To są groszowe sprawy. Odpowietrznik ma być jak w poscie 8 , drugi z chłodnicy przy lampie. Cała filozofia
Poczekaj kilka dni.Musi się "osuszyć.U mnie też po załozeniu rury kaslał przez jakiś krótki czas.Być moze że i gaźnikowi przydałaby się regulacja. Co do temp to teoretycznie powinie mieć 90st,ale z praktyki obserwowania cieniasków wiem ze nie wszystkie a w tym takze i mój osiągaja te temp.(mają jakieś 70~80st).Jeżeli jest mróz można jeszcze przysłonić...
Tylko rozgrzej silnik tak żeby sie wentylator od chłodnicy włączył i dopiero kręć bez włączonych świateł
Witam.Skoro temperatura tyle wynosi to wina leży po stronie termostatu,jest otwarty i jest duży obieg przez chłodnice i autko się nie nagrzeje.
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
najgorszym elementem całego tego Cinquecenta jest silnik 700 ;p miałem Cinquecento 700 kilka lat, nigdy tyle uszczelek pod głowice się nie nawymieniałem... potem udało mi się kupić rozbite CC 900i za 500zł i przełożyłem w moją budę cały zespół napędowy wraz z półośkami, elektryką, komputerem, wybierakiem biegów, chłodnicą, wydechem i od tej pory to...
egr się zaślepia podkładając między niego a kolektor blaszkę od piwa i od strony kolektora smarując reinzem :) komp wtedy myśli że wszystko jest ok wentlator się w ogóle włącza? jeśli tak to pewnie za późno ja w Astrach zawsze zakładam czujnik w chłodnicy od Cinquecento na 92-87st.C - pasuje na gwint, a kostkę trzeba sobie przerobić (na złomie obciąć...
chłodnica cinquecento czujnik chłodnica cinquecento półoś cinquecento cinquecento
awaria ekspresu philips samsung rosyjski agregat jednofazowy sieci
pilot cosmo driverstore explorer
LG TV LD701 miga 5 razy – nie włącza się, diagnoza zasilacza, podświetlenie LED, PFC Skoda Fabia I centralny zamek 1-przewód – jaka oporność rezystora? 180 Ω czy 1 kΩ?