Nie ma tam żadnej specjalnej procedury: tylko suwak temperatury na zimne, a suwak szybkości wiatraka na "0". Chodzi o to, że gdyby ogrzewanie pracowało - działało by identycznie jak włączony wiatrak chlodnicy. Nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica!
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
raczej bym obstawiał zamuloną, zapchaną chłodnicę.
Albo zapowietrzony ,albo odręcona śruba zabezpieczająca wirnik pompy wodnej (czasami się to zdarza) lub zanieczyszczona chłodnica.
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
Sprawdzałeś czy poziom oleju ci nie wzrósł? I czy gdy się silnik tak szybko nagrzeje chłodnica również jest ciepła?
Witam, kolega ma problem ze swoim CC 700. Otóż brak jest świateł mijania (pozycyjne i długie są). Sprawdziliśmy przekaźnik świateł, bezpieczniki, żarówki i są sprawne. Po podpięciu miernika w gniazdach bezpieczników lewego i prawego mijania brak jest napięcia. Wymiana włącznika świateł nie przyniosła efektów. Czy ostatnią rzeczą może być przełącznik...
A nie prościej założyć termostat? Zasłoń wlot na chłodnicę może będzie cieplej.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
wentylator sprawdzony-działa zamierzam teraz sprawdzic termostat, a jesli i to nie pomoze nie wiem co dalej, jak sprawdzic czy np chlodnica nie jest zatkana, prosze o rady pozdrawiam serdecznie
K2 nie jest taki zły, chociaż LiquiMoly to klasa sama w sobie. Napisałem przecież, zbiorniki pasują a chłodnice mają inne mocowanie.
Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
sprawdz sam silnik na pierwszym miejscu czesto sie zacieraly.tak jak kolega olel napisal wypni kostke z czujnika i zewrzyj te dwa przewody.dla pewnosci przekrec stacyjke na zaplon bo nie pamietam kiedy tam sie prad pojawia
dodam jeszcze ze zauważyłem że do oleju dostaje sie jeszcze płyn z chłodnicy
Witam.Skoro temperatura tyle wynosi to wina leży po stronie termostatu,jest otwarty i jest duży obieg przez chłodnice i autko się nie nagrzeje.
Fiat 126p miał obroty prawe , natomiast fiat 126 Bis obroty lewe.W nich fabrycznie montowano silniki takie jak w cinquecento 700cm^.Chłodzone płynem z chłodnicą.
Do Adler 47. Jeżeli wymieniasz coś w warsztacie i to się psuje to trzeba tam uderzyć, niech naprawiają w ramach gwarancji, a nie ten zepsuł to do innego, tamten zepsuł to do następnego. Pomijam kwestie wymiany części na takie ze szrotu, gdzie leżą w niezbyt sprzyjających warunkach Bóg wie ile czasu, a potem płacz i zgrzytanie zębów bo się popsuło. No...
Witam serdecznie, z góry przepraszam jeśli dział postu jest nie odpowiedni - moja wiedza nt elektroniki jest skromna. A teraz do rzeczy: chcę schłodzić wodę w akwarium pytanie czy mój amatorski pomysł się sprawdzi. http://obrazki.elektroda.net/35_12512335... Dane: akwarium: 90l netto temperatura wody: 24°C temperatura otoczenia: 25°C blok wodny:...
Sprawdź "na krótko" wyłącznik termiczny wentylatora chłodnicy i bezpiecznik. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
zasłoń chłodnice, wymień termostat i będzie ok. silnik jest niedogrzany bo jest mały a duża chłodnica (silniki 900 i 1100 mają taką samą a są dużo większe). miałem to samo i nadal to sie powtarza średnio co dwa lata. tak więc na zimę zasłaniaj chłodnice i średnio co dwa lata nowy termostat
Chłodnica trochę jest ciepła i na dole ten gruby wąż jest zimny.
Jeszcze nie zamontowałem do auta, więc nie napiszę o efekcie działania nic więcej. Powietrze schładzam za pomocą radiatorów, strona gorąca jest chłodzona cieczą poprzez wymiennik ciepła czyli chłodnicę. Chłodnica jest to zaadaptowana nagrzewnica od Cinquecento, wszystko pogania pompka od spryskiwacza która chodzi na 5V ze względu na czas pracy. Ale...
u kumpla bardzo łatwo to sprawdziliśmy. Jak Ci się nagrzeje i zacznie buczeć to podnieś maskę i zobacz ten wentylator na chłodnicy tak jak kolega wyżej napisał. Postaw na jałowym biegu i poczekaj aż się wyłączy sam albo mu pomóż i dmuchaj na chłodnice razem z nim ;D pozdrawiam
Poczekaj kilka dni.Musi się "osuszyć.U mnie też po załozeniu rury kaslał przez jakiś krótki czas.Być moze że i gaźnikowi przydałaby się regulacja. Co do temp to teoretycznie powinie mieć 90st,ale z praktyki obserwowania cieniasków wiem ze nie wszystkie a w tym takze i mój osiągaja te temp.(mają jakieś 70~80st).Jeżeli jest mróz można jeszcze przysłonić...
Chyba źle szukasz, nie chłodnica tylko nagrzewnica o np taka http://allegro.pl/fiat-cinquecento-nagrz... będę trzymał kciuki ;) Pozostanie kwestia dorobienia króćców, ale to raczej nie jest problem. Chłodzenie od skrzyni biegów to raczej nie, tam chyba jest chłodzony olej a nie płyn, zawsze można umyć ale ...
Fakt, nie obejrzałem dokładnie zdjęcia na którym widnieje termostat, nie dolna część chłodnicy
A węże od chłodnicy gorące? Ogrzewanie działa?
najgorszym elementem całego tego Cinquecenta jest silnik 700 ;p miałem Cinquecento 700 kilka lat, nigdy tyle uszczelek pod głowice się nie nawymieniałem... potem udało mi się kupić rozbite CC 900i za 500zł i przełożyłem w moją budę cały zespół napędowy wraz z półośkami, elektryką, komputerem, wybierakiem biegów, chłodnicą, wydechem i od tej pory to...
Ogolnie temperatura spalania silnika zasilanego LPG jest wyzsza niz benzyny. Sprawdz ustawienie mieszanki gazowej na analizatorze spalin, jesli ten samochod jest na gazniku to wymaga on czestszej regulacji niz auta na wtrysku. Jesli wszystko bedzie w porzadku z mieszanka to musisz sie zajac ukladem chlodzenia gdyz moze jest malo wydajny na gazie. Moze...
no na razie dzięki, chwilowo totalny brak czasu jak tylko będe miał więcej luzu to pomierze co i jak. Wentylator załącza się najprawdopodobniej w odpowiednim momencie bo chłodnica cała jest goraca:), więc zostaje tylko to błędne wskazanie-temperatura według wskaźnika nawet nie zbliża się do 70 stopni.
kable i świece działają poprawnie cewka tez daje iskrę na obuch świecach a co do sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego to będzie problem bo mam nieszczelna chłodnice tez na początku myślałem ze to będzie uszczelka ale to jednak była nieszczelna chłodnica i przy wydmuchanej uszczelce silnik powinien być słabszy chyba???? i świece nie są zalewane oleje...
Kolego mandarek , sprawdź drożność chłodnicy dla powietrza. Przyczyną może być za mały przepływ powietrza przez chłodnicę spowodowany przez zabrudzenie (zaklejenie rozbitymi owadami) i to może być przyczyną zmniejszonej zdolności wymiany ciepła.
Witajcie!!: Jestem świeżym kierowca, kupiłem fiata cinquecento 700 z 95 roku.spisuje się bardzo dobrze.Tylko....mam problem z kontrolka wyznaczająca temperaturę płynu chłodzącego (świeci się na czerwono i wygląda jak termometr na fali),kontrolka nie świeci od razu, zapala się po jakimś czasie jazdy. Bylem u dwóch mechaników, powiedzieli ze to wina czujnika,...
Witam. Mój problem to brak ogrzewania w Cinquecento 903 S. Ogrzewanie siadało stopniowo to znaczy wczoraj grzało, nie szło dłoni przyłożyć, a za dwa dni nic, chłodne powietrze, które wystarcza mi na razie, ale jak przyjdzie z -5 to szyba zamarznie. Wymieniłem nagrzewnice na inną i to samo i nie wiem czemu, ale wszystkie węże związane z chłodzeniem i...
najskuteczniejszy sposób na święty spokój to wymiana zespołu napędowego na 900 ja z 10 lat temu zrobiłem tak w swoim Cieniasku po długich bojach i mękach z nieszczęsną 700tka, gdzie przed każdą dalszą trasą wymieniałem profilaktycznie UPG.... kiedyś to był problem ze zdobyciem 900tki bo były strasznie drogie (długo szukałem aż za 500zł trafił mi się...
egr się zaślepia podkładając między niego a kolektor blaszkę od piwa i od strony kolektora smarując reinzem :) komp wtedy myśli że wszystko jest ok wentlator się w ogóle włącza? jeśli tak to pewnie za późno ja w Astrach zawsze zakładam czujnik w chłodnicy od Cinquecento na 92-87st.C - pasuje na gwint, a kostkę trzeba sobie przerobić (na złomie obciąć...
Mój problem jest dość specyficzny. Kupiłam niedawno fiata cc 700 z instalacją gazową. Smochodzik miał w wszystko sprawne oprócz silnika. Po generalce silnika, zaniepokoiła mnie wolno wzrastająca temp. silnika. Cóż, wymieniłam termostat, a temp wzrasta powoli. Mając na myśli powoli tzn. przy tem otoczenia ok. 5°C temp. wzrasta do 50°C w czasie 7 min....
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
napiszę ci w skrócie co trzeba wymienić chcąc zamiast 700 włożyć np.1100, sam to robiłem więc mówie z doświadczenia: silnik ze skrzynią i półosiami -komplet ( niech tam ktoś nie pisze że skrzynia od 700 pasuje bo jest w błędzie, zasadnicza różnica polega na tym że w 700 jest wzdłużna , w pozostałych poprzeczna), drążek zmiany biegów z cięgnami, instalacja...
Mam Cinquecento 900 z 95r. Od dłuższego czasu silnik łapie dużą temperaturę. Wiatrak się włącza ale nie zawsze ją spędza. Jak dotąd wymieniłem: chłodnice, pompę wody, termostat, korek. Człowiek ze sklepu doradził mi, żeby sprawdzić czy podczas pracy silnika w zbiorniku płynu chłodzącego nie robią się bąbelki- oznaczało by to, że spaliny dostają się...
Witam posiadam cc 700 i zamarzła mi woda :( (ciekła chłodnica więc niestety lałem wodę brak czasu na jej naprawę i takie skutki )po uruchomieniu brak ogrzewania i nie ma ciśnienia obiegu wody i dlatego brak ogrzewania :( i mam pytanie czy połamało zęby wirnika czy puścił uszczelniacz ? i jak się dostać do tej pompy ? czy jest to skutek innej przyczyny...
zastanawia mnie co ma do tego radio ??? jesli sie nadmiernie grzeje to moze padl termostat, zapchana chlodnica, lub uszczelka pod glowica.
jak sprawdzic czy uklad chlodzenia jest sprawny? tzn czy chlodnica nie jest zatkana np, co jeszcze moze byc przyczyną?? bardzo prosze o rady dziekuje
Witam.. Mam cinquecento 700 i wymieniłem wczoraj termostat na nowy.. Ale coś mnie niepokoi bo temperatura i tak nie jest zadowalająca.. po pół godziny jazdy ledwo osiąga 70 stopni.. Ale wina nie leży w termostacie bo on nadal zamknięty (chłodnica zimna) więc czemu samochód tak powoli sie grzeje?
Podpowiedzcie, kolega ma taki samochód, na 4 biegu brak mocy auta. A wszystko zaczeło się od: Jadąc samochodem uderzył w zająca, pęknął zderzak, chłodnica się przesuneła i uszkodziła na kole ( od przodu samochodu koło + pasek i alternator, do rozrządu nie wiem jak wyłumaczyć może się połapiecie ) wystający ząbek który sczytuję czujnik do zapłonu. Mechanik...
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
Witam. Wznawiam temat. Mam podobny problem. Wymieniłem silnik z cc 700 na 900 oczywiście z całą otoczką czyli silnik, skrzynia, instalacja, licznik, chłodnica itd. Jedynie czego mi jeszcze brakuje to alternator, ale bez tego powinien odpalić. Objaw taki brak iskry, nie ma na żadnym z cylindrów. Przemierzyłem wszystko co mi wpadło do głowy, czyli cewki...
Zobacz jak termostat. Jak odpalisz po nocy zimny silnik ta gruba rura gumowa u góry na chłodnicę powinna być zimna do temperatury 80-85 stopni. Wtedy powinno nastąpić otwarcie termostatu i gwałtowne nagrzanie tej rury.Jeśli będzie się rozgrzewała powoli wraz z rozgrzewaniem się silnika to termostat nie jest zamknięty dlatego jest silnik niedogrzany...
haha ja wymieniałem w swoim CC700 UPG chyba z 10 razy ;) już do takiej wprawy doszedłem, że mi to zajmowało 2 godziny od zgaszenia do odpalenia ;) ten silnik to tragedia, ale buda jest uniwersalna i pasuje cały zespół napędowy z CC900/ SC900 i tak też uczyniłem - kupiłem rozbitą 900tke za 500zł i przełożyłem wszystko do swojego - czyli silnik ze skrzynią...
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
A ciekawe co powiecie na to, że kupiłem ostatnio na chwilę za grosze cieniasa w stanie takim: http://obrazki.elektroda.pl/9211017700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4517272600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2436478900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3252738300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6351694300_1...
Znaczy to tyle, że już dawno UPG miała przedmuchy, tak się właśnie ratuje jak się nie chce jej wymienić. ;) kilka lat temu miałem Cinquecento 700 to tam wydmuchiwało UPG co pół roku... aż w końcu co 2 miesiące. Już mi wymiana 2 godziny z kolegą zajmowała od zgaszenia do odpalenia, a że miałem tego silnika dość, ale z samego samochodu byłem niesamowicie...
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
Witam, rok temu zbudowałem buggy z silnikiem od malucha. Teraz zaczęło mi brakować mocy, nie chodzi mi tu o prędkość maksymalną tylko o przyspieszenie. Maluch nie daje rady rwać trawy z korzeniami, a więc chce wstawić do buggy mocniejszy silnik. Zastanawiam się nad silnikiem od tico ( 800cc 41 KM) albo seicento ( 1100cc i 54 KM) jest też cinquecento...
Gaźnik mniej awaryjny? to dopiero bajki. Gaźniki lubią po prostu ci co sobie lubią śrubką pokręcić często nie mając nawet pojęcia do czego ona służy. Z małych niedrogich i mało awaryjnych aut to mogę polecić Cinquecento z silnikiem 0,9 na monowtrysku Marelli. Spalanie około 7l niedogrzany w ruchu miejskim a w trasie poniżej 6l. Jedyne co w nich często...
witam kupiłem cieniasa 3 lata temu 700 , tylko ze względu ze będzie takie autko z takim silnikiem mało palić( jazda po mieście) , bylo ok dopuki nie przyszły mrozy , zaczął palić mi ok 9 litrów ( jadę ok 3 kilometrów w jedną stronędo pracy) , no i założyłem gaz ( miał 110 000 km), chodił bez problemów , nawet odpalał na gazie przy -15 °C ( nie wskazane...
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
Tylko rozgrzej silnik tak żeby sie wentylator od chłodnicy włączył i dopiero kręć bez włączonych świateł
Witam mam troszke podobny objaw tylko u mnie cieknie z pod dolnego węża od chłodnicy nie jest to codziennie tylko tak gdzieś co 2 dni jet pare kropli. Tylko jest to seicento 899 i miało wypadek kupiłem chłodnice nową no name za 70zł z allegro i nie wiem w czym jest problem oglądając to dokładnie to widać że z pod węża nie gdzieś z chłodnicy już zmieniałem...
zwarcie gziekolwiek by bylo to bezpiecznik by sie palil ktorys tym bardziej ze same wskazniki sa dosc precyzyjne tym bardziej uleglyby uszkodzeniu.uwazam ze jezeli tak sie dzieje jak jest teraz jest to wina jakichs spadkow napiecia. takie wachania wskazowek licznikow tego typu zauwazylem nie tylko w moim aucie ale i w kilku innych cinquecento. samo...
W wolnej chwili zrobię zdjęcie bo już zamontowane nagrzewnica cinquecento pompka pralki polar luna zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania od bravy 1,2 16v Wykonanie po kosztach Zapłaciłem tylko za przewody gumowe 2 złączki M22 x 1,5 i litrówkę płynu do chłodnic Po godzinnym maratonie radiator nagrzał się do ok 50 stopni Oto zdjęcia po modernizacji Doszły...
Co do silników cc, to wiem że półosie będą pasować bez problemów, ale czy z Uno Fire również? Sądzę że będę zmuszony do zmiany długości półosi lub/oraz drążka reakcyjnego z drążkiem zmiany biegów. Nie wspominam o chłodnicy, bo z cc700 jest niewydajna.
Jeśli szukasz spalania dla auta amerykańskiego to wejdź na stronkę fueleconomy.com i tam zobacz. Bardzo miarodajne wyniki bo tam w USA chyba nikt na sile nie musi udowadniać ze jego Cinquecento pali 3,2l/100 :-) Co do 300M to nie wiem o co chodzi z tym ze jest "twardy"? od 3 lat jeżdżę Visionem i stwierdzam ze jest miękki (zawieche ma ta samo co 300m),...
Nie napisałeś o jaki model chodzi.W 900 miałem podobny problem z wentylatorem. Sprawdź przekaźnik z świateł mijania od tego leci zasilanie na wentylator chłodnicy ten przekaźnik jest wewnętrznie inny niż standardowy prawdopodobnie na pinach i gniazdach nie masz kontaktu w tym przekaźniku.
Miałem Cinquecento, za wymianę całego układu hamulcowego, czyli rurki stałe, wężyki gumowe, tarcze klocki, szczęki okładziny i inne duperele dałem mniej niż 1000zł, wiem że to wartość auta, ale myślę, że dbanie o stan techniczny powinno być na pierwszym miejscu. Wolałbym kupić drugiego cieniasa niż inwestować taką sumę. Słyszałem też wiele różnych...
Moje propozycje: 1. Mało płynu chłodniczego 2. zamulona nagrzewnica, przewody nagrzewnicy, zanieczyszczony i pompa przy niskich obrotach nie przepcha ciepłego płynu do nagrzewnicy.. (jeśli będziesz miał ubytek płynu chłodniczego sprawdź także czy Ci nie przybyło oleju-możliwe wtedy że uszczelka pod głowicą) Wymień termostat, jest otwarty, lub nie zamyka...
Witam. Mam mały problem z moja 700 a mianowicie po wymianie płynu w chłodnicy autko ma słabe ogrzewanie (leci tylko letnie powietrze). Będę wdzięczny za pomoc.
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
ja tam akumulatora nigdy nowego nie kupiłem, za 1/4 ceny kupilem nową opornicę i idę sobie z nią na złom i wybieram najlepszy akumulator, zostawiam stary i dopłacam "na flaszkę" :) teraz bardzo łatwo o dobry akumulator na złomie, kiedyś to było bardzo ciężko rozrząd? no proszę... pasek ok 70zł kosztuje, rolki/pompa zwykle są dobre (jak nie mają luzów...
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Witam. To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale w sumie nie znalazłem więc zaczynam nowy temat. Tak więc problem polega na tym, że mój cienias 900 na gaźniku(tyou Weber) przerywa podczas jazdy (jakby silnik zgasić), następnie walnie w rurze i jedzie dalej. Czasami jest to pojedyńczy...
Do tego silnika nie było dedykowanych trój elektrodowych
Witam, potrzebuję porady dotyczącej układu http://obrazki.elektroda.pl/8872381900_1... Chciałbym zbudować regulator obrotów do pojazdu elektrycznego. Będzie to coś pomiędzy pocket bike a hulajnogą elektryczną. Chcę tam zastosować części, które posiadam, np tranzystory BUH517 NPN 1700V 8A 60W, a zamiast radiatora zastosować zbiornik z...
Witam... Mam problem. Mój Fiat Cinquecento 700 bardzo słabo grzeje. Nie chodzi tylko o to że wolno się nagrzewa, ale nawet po przejechaniu 50km powietrze które "dmucha" jest ledwie ciepłe. I tak jest zawsze. Nie mam wskaźnika temperatury silnika. Proszę o jakieś rady co sprawdzić. PS. Jeszcze mam problem z tym że nigdy nie włącza się wentylator chłodnicy...
No to mnie teraz zmartwiłeś kolego. Powiem szczerze, że chciałbym zbudować obieg zamknięty do chłodnicy w laboratorium ale to się chyba nie opłaca. Lepiej zainwestować z całą profesjonalną pompę.
I na sto procent będzie wyciek z chłodnicy czy nagrzewnicy(o czym przekonałem się sam przedwczoraj przy wymianie płynu bo był nieciekawy), więc szykuj kasę na te dwa elementy. Nikt bez powodu nie sypie środka do uszczelniania(sam musiałem nasypać bo hurtownie dopiero czynne od poniedziałku a jeździć trza). Profilaktycznie jeśli wentylator chłodnicy...
Sprawdz sprężanie.
Płyn z silnika wypłukasz np. benzyną ekstrakcyjną a z chłodnicy to zalał bym go wodą i zagrzał a potem przelał kilka razy jeszcze wodą. Jak woda nie będzie miała nalotów z oleju to wlać paraflu.
Witam Po pierwsze sądząc po opisie masz zwykły gaźnik.Czujnik temperatury znajduje się na wylocie płynu z głowicy, umieszczony jest w tylnej części. Ale sądzę że za krótko go nagrzewasz by stwierdzić że temperatura osiągnęła maksymalną wartość. Silnik ten musi pochodzić dosyć długo aby nastąpiło otwarcie się termostatu, które to następuje przy temperaturze...
Oczywiście, że korek musi mieć zaworek.
Reperaturka pompy wody do wymiany, niestety musisz zdjąć miskę olejową.
Ostatnio zauważyłem że znika mi plyn chłodniczy temp rośnie do 130 wymieniłem plyn i odpowietrzyłem i dalej ten sam problem zobaczyłem do oleju A tam kolor pod brąz i trochę więcej plynu oznacza to że plyn chyba zlał się do oleju, co teraz robić??
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu gaśnie (zauważyłem tez że dymi przy tym całkiem pokaźnie). Wymienione...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Proszę o poradę osób które odkręcały ten gażnik. w górnej części gaźnika są 2 śruby mocujące ale dostęp do nich jest bardzo ograniczony. dolna część zaś jest podgrzewana, trzeba spuścić płyn chłodniczy?
Zezłomuj ten samochód - jeśli ginie olej i płyn chłodniczy, to szykuje się poważny remont silnika i elektryka ma tutaj mało wspólnego z trudnym zapalaniem.
To jest chyba podwyższenie na nogę, nie ma pod nim nic poza tą gumką którą mówiłem. Woda może też wchodzić przez uszkodzoną uszczelkę przedniej szyby, lub co gorsza uszkodzoną nagrzewnicę (o ile auto nie jest zalane płynem chłodniczym, wtedy byś go od wody odróżnił). Z tyłu może wchodzić przez uszczelkę lampy tak jak mówiłem, ale równie dobrze też przez...
Korzystanie z forum zacznij od przeczytania regulaminu to nie jest szkółka niedzielna i zajęcia plastyczne. A co do pytanie jest to zawór dwuprogowy termiczny po przekroczeniu 15 st. C płynu chłodniczego powoduje on przeniesienie podciśnienie kolektora ssącego do drugiego stopnia siłownika urządzenia rozruchowego
Przepalona uszczelka pod głowicą - na bank! Leje ci się płyn chłodniczy do cylindra a potem pali na jednym garnku dopuki go nie wydmucha. Też miałem taki pojazd i też wymieniałem cewke , kable itp.
oo fajnie by było ale okaze sie w piatek zaczne od swiec jak beda oki to nastepne beda kable i cewka a jak to nie podziała to...... ja juz nie wiem :( a moze to byc spowodowane tym ze mi zgasl i juz nie odpalil od dostania sie wody z chłodnicy do głowicy??? zaopserwowałem ze na "pych" samochod nie chce drgnac jak by byl na hamulcu a za 2 razem idzie...
witam jestem posiadaczem cinquecento gaznik fos po regeneracji, problem tkwi w tym że od jakiegos czasu mam problemy z odpalaniem rano na zimnym silniku , gaznik jest po regeneracji , 3tygodnie temu wymieniłem na nową pompkę paliwa , nowy filtr paliwa i powietrza , swiece pare dni temu wymieniłem na nowe, pare dni temu zmieniłem czujnik chłodnicy, ssanie...
cześć witam wszystkich. t co opisujesz w swojej wypowedzi to najprawdopodobniej nie jest problem z elektryką. masz problem z uszczelką pod głowicą, sprawdz czy ubywa płynu chłodniczego, bo jesli mówisz ze po zapaleniu auto chodzi na jeden cylinder to moim zdaniem będzie to uszczelka pod głowicą. pozdrawiam
Szukam OPisu wskaźników w cinquecento 700. znam tylko te które najczęściej się wyświetlają jak olej ładowanie itp. alena końcu po prawej stronie jest wskaźnik od.... i tu nie wiem wygląda to jak łódka zmasztem bez żagla zaczęła świecić od 2 dni podejrzewam ze wysoka temperatura ale płyn jest nie na minimum i olej też tak po środku zaczęłą mrugać i to...
Jeśli chodzi o ogrzewanie podobny problem miałem w vw polo. Nie miałem ogrzewania i temperatura nie rosła do momentu gdy nagle wzrastała do ponad 100'C. Okazało się, że zabrudzony miałem płyn chłodniczy i to do tego stopnia, że pompa wody nie była w stanie jej pompować. Pomogło wyjecie pompy wody, wyczyszczenie i płukanie układu. To wcale nie jest trudne...
Witam. Mam problem z moim fiatem cc 1.1 otóż od pewnego czasu dymi z rury wydechowej, czym większe obroty silnika tym więcej dymu. Dym jest koloru niebiesko-białego. Auto dymi zarówno na LPG jak i na benzynie. Auto nie pobiera płynu chłodniczego i niezbyt dużo oleju. W aucie jest nowy tłumik. Proszę o jakieś porady. Z góry dziękuje.
Mam w ręce instrukcję obsługi, tak w niej pisze: Typ 170 A.046 Cykl OTTO Liczba i układ cylindrów: 2 rzędowy, poziomy Średnica cylindrów i skok tłoka 80x70 Pojemność skokowa 704 Stopień sprężania 8,8 Co do silnika, zamontowałem go rok temu, miał przejechane 80 000km i był po kapitalnym remoncie. Ale podczas pracy silnika uszkodzeniu uległa uszczelka...
Witam mam problem z fiatem cinquecento 700tką :( szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem i proszę o pomoc :( problem polega na tym że jak go kupiłem to nie sprawdziłem czy jest płyn chłodniczy czy woda i gdy przyszedł przymrozek okazało się że była woda :( wszystko zamarzło więc zaprowadziłem auto do ogrzewanego garażu aby odmrozić wodę i udało...
Ja teraz mam astrę 1.6 8V 75 KM i pali mi średnio 7L do 7,5L w trybie mieszanym. Warto zwrócic uwagę na to na jakiej stacji tankujemy iż z gazem można zatankowac wode. Tak miał niedawno mój ojciec w swojej Octavii 1,6 (sekwencyjny wtrysk). Instalacja gazowa sama przełączała mu się na bęzyne a samochód palił 11 - 12 L (normalnie 8L) Ale nie otym chciałem...
cinquecento chłodnica czujnik chłodnica cinquecento półoś cinquecento cinquecento
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 przesuwanie tekstu prędkość znamionowa
zamienik bu508af zamienik bu508af
Różnice między stabilizatorami LT i LM: Linear Technology vs National Semiconductor Delta Dore Micro Tybox H Radio - brak komunikacji ze sterownikiem