Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza.
Aż czuć to dotykając w okolicach jej węży Jakby były z fagumitu to by pękły Filtr paliwa kiedy wymieniany?
Otóż rano na zimnym silniku auto odpala bez ssania właściwie z półobrotu, jednakże gdy silnik się rozgrzeje, i auto postoi kilkanaście minut, to odpali z wielką biedą po kilkunastu sekundach, i to z pedałem gazu wciśniętym do podłogi. A jak się czuje filtr powietrza?
filtr masz pod podłogą auta przy zbiorniku paliwa
Ocet jest dobry, do syrenki na kamień kotłowy. Tutaj potrzeba detergentu więc ocet nie pomoże, dlatego pisałem o preparacie do płukania układów, tylko nie lej "domowych" detergentów bo za bardzo się pienią - ot co ;) Może w cale płynu nie było po korek, tylko ciśnienie spalin wypchało go "pod korek" robiąc poduszkę powietrzną w głowicy... Stożek płucze...
Sprawdź ciśnienie paliwa,może okazać się,że jest za małe,bo filtr paliwa jest zapchany,stąd może to buczenie pompy.Filtr jest pod podłogą.
Wymień filtr paliwa, znajduje się w pobliżu zbiornika paliwa na przewodach paliwowych.
Dobrze jest kiedy w tym silniku ten termostat jest sprawny. Jest to dość specyficzny motor z uwagi na to, że odma z silnika miast do kolektora ssącego za przepustnicą (jak u wszystkich innych) wpięta jest do węża przed gaźnikiem. Przy zetknięciu ciepłych oparów z zimnym powietrzem następuje intensywne wytrącanie się wody. która gromadzi się w gaźniku.W...
Ten 1 filtron wchodził ciasno w wężyki i był dobrze dopasowany.
sprawdz tez filtr paliwa
Moze masz przypchany filtr paliwa lub wtrysk. Sprawdz rowniez filtr powietrza.
witam ,.. albo zapchany filtr powietrza..
Piszesz "wymieniłem filtr paliwa (ale było jeszcze gorzej więc założyłem stary)" Stary filtr nie może być lepszy od nowego, kup filtr dobrej jakości i załóż. Nie masz gdzieś załamanego niedrożnego wężyka od pompy paliwa do monowtrysku.
Który filtr wymieniłeś?
Jak ciągnie i gaz i paliwo to widać przepływ paliwa w filtrze paliwa.
Ale w każdym razie masz gwarancje na pompę, tylko musisz zlokalizować usterkę. Może filtr paliwa.
Chodzi mi o czujnik ktory znajduje sie obok filtr oleju? Do czego on służy?
Rozrusznik, po zdjęciu koła prawego W 700? Filtr i wylatuje górą.
hmm a filtr paliwa kiedy był wymieniany?
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać. Masa wiązki zapłonu i sterowania aisanem jest przykręcona pod nanoplexem
Wyczyść gażnik. Jak nie pomoże, to pompa i filtr paliwa.
Witam. Odnośnie problemu nr 1 proponuję wyregulować śrubę biegu jałowego oraz sprawdzić działanie termostatu. Czy filtr powietrza i paliwa jest czysty? Warto też upewnić się czy nie dostaje lewego powietrza. Szczelność w połączeniu gaźnik-blok silnika i dolot powietrza z filtru.
Jeśli to 900-setka z gażnikiem Aisan to masz kłopot - w warunkach amatorskich prawie nie do wyregulowania. A tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr paliwa ????
Generalnie zbyt bogata mieszanka.opóźniony zapłon lub przepala olej...Trzeba też sprawdzić filtr powietrza.
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
Nie wiem o jaki filtr chodzi. Od czego ten filtr ma być? Filtr powietrza jest zwykły.
Związek ma z gaśnięciem podczas jazdy. Przy braku ciepłego powietrza , dużej wilgotności i ujemnej temp. potrafi omarznąć rozpylacz w gażniku. Zacznij od uzupełnienia braków. Sprawdż klapkę pod filtrem powietrza
Ok Czyli jesli dobrze zrozumiałem wszystko ma zostac tak jak jest tylko na tej odmie odpowietrzające wychodzacej z wlewu oleju mam zainstalowac elegancji filtr paliwa tak :-)
Wylać starą benzynę, wypłukać zbiornik, zmienić filtr paliwa. Obrócić ręką kilka razy wał żeby sprawdzić czy nic się nie klinuje. Jak wszystko ok to kręcić rozrusznikiem aż odpali... Jak nie odpali to szukać powodu- iskra, paliwo, powietrze... Jak odpali to mały sukces i wymiana rozrządu i płynów wraz z filtrami...
witam miałem taki sam problem no działo się to jak wierzdzałem w jakieś dołki i to była wina komputera ale również może to być zanieczyszczony wtrysk . należy zdjąc pokrywę filtra powietrza no i wykręcić wtrysk może być zanieczyszczony .Sprawdź również filtr paliwa
Witam. Opisze po krótce historie mojego jakże ukochanego auta.. Pół roku temu auto było u mechanika, zleciłem mu wyczyszczenie gażnika ponieważ auto stało 2 lata w garażu(auto po dziadku, który nie mógł prowadzić). Mechanik wymienił wtedy gażnik, wszystkie wężyki i inne takie tam rzeczy. Wtedy wiedziałem już ze w baku jest tyle syfu ze szok..(niebieskie...
A może filtr paliwa? Chyba w Cinquecento 700cc miałem taki przypadek. Było to ze 200km od domu. W wężyk do baku dmuchnąłem pompką do pompowania kół i pomogło.
Kable WN do świec,filtr paliwa ,wyregulować skład mieszanki.
Wtykają do rury wydechowej sondę i mierzą zawartość O2, CO2. Za regulację różnie biorą, myślę, że w okolicach 50PLN będzie to kosztowało. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza??
Kolego, a jaki ; pałer; ma byc to jest 700 cm. . a mechanik chce chyba kase. Dodano po 2 i srednio 7,5 l sprawdz filtr powietrza.
Bezapelacyjnie wybrałbym Nissana Sunny 1.4 16V z lat '93-'95. W tej kwocie już coś kupisz. Auto dynamiczne (89KM), szybko się wkręca w obroty, ładne, wszystkie wymienione wyżej auta zostawia daleko w tyle, a najważniejszą zaletą jest bezawaryjność, wadą korozja progów. Miałem to auto 4 lata. Przez ten okres wymieniłem olej+filtr (co roku), filtr powietrza,...
Okey sprawdzę, zajmę się tym jak będę miał więcej czasu w weekend mam nadzieje że dam rade to będę pisał jak rozbiorę i ocenie stan popychacza do tego wymienię na nowo uszczelki jakieś cieńsze oraz filtr paliwa.
Za uboga mieszanka .Sprawdź szczelność przewodu doprowadzającego powietrze do gażnika i czy filtr powietrza jest dobrze przykrecony.
Takie dmuchanie to Ty olej to nic poważnego :D Mi w jednym Cinquecento 900 tak dmucha, że aż filtr powietrza brudzi i nic z tym nie robię :)
a jak sprawdzic ten zaplon jaka jest iska czy lampa stroboskopowa?? jakos dzis jezdzilem na benzynie i bylo dobrze tylko obroty na biegu jalowym byly nizsze na gazie no nie moge przyspieszyc od dolnych obrotow jak leciutko przytzymam do 2tys. gdzies to tak sie dlawi ale powyzej normalnie juz nieszczelnosci nie ma poniewaz dolot jest z kwasowki z filtrem...
Filtry powietrza i paliwa na pierwszy rzut.
W cinquecento nie ma takiego filtra, gdzieś masz nieszczelny układ i dlatego śmierdzi. W CC na wtrysku a o takim mowa - jest filtr -pochłaniacz oparów paliwa. Pod zderzakiem przednim po stronie kierowcy - za sygnałem dźwiękowym
TAK pompa paliwa jest w zbiorniku. Przy okazji wymień filtr paliwa na przewodach koło zbiornika.
ok dzisiaj to posprawdzam wszystko , ale zauważyłem wcześniej, że w filtrze paliwa jest tylko odrobina paliwa ( na samym dnie tylko widac odrobinę ) silnik był wyłączony i po 2-3 godzinnym postoju. Ile ma być tego paliwa w filtrze w połowie czy na maksa ?
witam miałem podobne objawy był to maluch ale nie miało to związku z przepustnicą winny był filtr paliwa( nowy miał moze 2 tygodnie)
Czy filtr powietrza nie prosi się o wymianę i lpg o regulacje.
Do wymiany gumy półosi, razem z łożyskami i koniecznie dolać oleju do skrzyni!!! O ile nie jest zbyt późno. Jeśli nie wiesz ile jeździł na oleju, to wymień go razem z filtrem. Reszta może poczekać.
rbiesiada odkręci w łapach filtr oleju,ja tylko tak odkręcam :)
Filtr paliwa założyłem dwa tygodnie temu nowy. Dodano po 1 gaźnik też został wyczyszczony sprężonym powietrzem. Filtr powietrza wymieniony niedawno.
Filtr wrócił na swoje miejsce. Dziękuję za wskazówki.
U mnie rozwiązaniem problemów okazało się wymienienie grubego przewodu gumowego idącego z kolektora ssącego do zbiornika powietrza będącego pod filtrem powietrza, wymiana cewki i zaworu trójdrożnego.
Poleruje się kanały dolotowe i wylotowe (kolektory) i pozbawia te układy progów itp. Można zmienić filtr powietrza, dysze jak wspomniałeś, wydech, splanować głowicę, odciążyć i wyważyć koło zamachowe, nawet gaźnik wymienić i ....... to wszystko da jakieś w porywach 20%-30% ale za to auto będzie paliło 10-12 litrów PB98 na 100 km i pewnie dobijesz ledwo...
Sprawdż cewkę wysokiego napięcia.Uzwojenie pierwotne (przy 20stopniach) 0,495oma do 0,605oma, wtórne 6660oma do 8140omów. Czujnik położenia i prędkości obrotowej na wale musi mieć rezystancję (przy 20 stopniach, szczelina 0,4do 1.0 mm )578do782 omów .Jeśli jest inaczej do wymiany. Czy rura dostarczająca ciepłe powietrze z gruszki na kolektorze wydechowym...
nie nie był ustawiany, tylko przykręcony na mieje starego który miał uszkodzoną izolacje...ale on tak samo sztrzela n abenzynie Dzisiaj jak mi wywaliło przez filtr powietrza to do teraz mi w uszach brzęczy....
Filtru paliwa nie ma :) Ja bym jeszcze zdemontował filtr powietrza. Tak dla równowagi, zawsze to lepiej jak parzystej liczby brakuje.
Mam problem z cinquecento 700 Gaźnik AISSAN.Generalnie chodzi jak burza jak już odpali.Odpala codziennie,ale tylko jak postoi dłużej niż dwa dni to kręcę go prawie 3 minuty. Co robić? Świece ,kable,filtr paliwa,powietrza pozmieniałem.Dzięki z góry za odpowiedzi.Pozdrawiam.
A moze filtr gornoprzepustowy masz wlaczony w tym magnacie???
W seiku jest inna pompa paliwa z filtrem wbudowanym. Zamienić się da wszystko ale będzie rzeźba.
Sprawdź dokładnie układ paliwowy - pompa/ filtr/ wtryskiwacz. Sprawdź, czy z powrotem płynie paliwo ( za wtryskiwaczem/ gaźnikiem)
sprawdż czy filtr paliwa jest drożny sprawdż czy paliwo dochodzi do wtrysku i jakie jest ciśnienie paliwa
Tak filtr paliwa i pompkę kupisz w motoryzacyjnym sklepie ale na auto złomie kupisz za 30zł sprawną używaną.
Wężyki podpięty , dysze zakręcone nie zatkane możliwe ze zalewa go bo jak odpali przy dodaniu gazu do dławi.Jest możliwość ze jest przegrzany silnik ? Dodano po 7 Żyd sie świeci ale wlane jest 5 l w filtrze paliwa widać ze jest paliwo
Leżał w garażu przykryty innymi silnikami, odkopywałem go spod nich. Rozruch został przeprowadzony normalnie, obróciłem ręką kilka razy wałem, spuściłem stary olej, wymieniłem jego filtr, zalałem nowym 15w40 i odpaliłem. Coś źle?
a jeszcze takie pytanko czy tak samo to jtst przy gazniku aisan tak samo idzie di filtra??????
ja bym stawial na uboga mieszanke ale swiece i przewody nie zaszkodzi przejrzec ewentualnie sprawdz filtr gazu to moze powodowac ze mieszanka jest uboga
Układ zapłonowy jest ten sam , gażnik wstawiasz razem z silnikiem i podłączasz tylko filtr powietrza i to wszysko, resztę przewodzików od Aisana demontujesz. Powodzenia - prosta zamiana !
Kamil :) Moze warto przeglad zrobic, wymienic filtr paliwa, powietrza i ten korek co? Moze jeszcze oleum? Pewnie, ze ma...
tylko ze tu mam problem bo nik w okolicy nie ma CC Niektorzy mi mowili ze to moze byc filtr gazu ale to nie mozliwe bo na benzynie dzieje sie to samo
da rade wymienic podswiet;lenie w guzikach(awaryjnepodgrzewanie tylnej syzbyc....)w srodku włacznika jers zielona dioda z rezystorem)sam niedługo sie za to zabieram.podswietlenie zegarów na niebiesko nie wiąze sie ze zmianą zegarów(samych tarcz) poniewaz niebieskie diody przebija przez zielony filtr na tarczach.więcej znajdziesz na www. centomania.pl
gaz żeby się załączył i ciągnoł musi mieć 14 stopni C latem bez rozgrzewania silnika zaskoczy zima musi rozgrzać na bęzynie, pompa paliwa ci działa? A filtr paliwa dawno wymieniałeś.
pomylenie tych przewodow podcisnieniowych tez moze dac efekt nie trzymania wolnych obrotow.sprawdz takze przewod od kolektora ssacego do takiej czarnej puszki pod filtrem powietrza moze jest uszkodzony i silnik lapie lewe powietrze.czesto pekaly.pozdrawiam
Witam... Mam mały problem z moim "cienkim", a mianowicie: 1. zapala bez problemu, ale przez około 20 sekund nie umie utrzymać obrotów (nawet przy całkowicie wyciągnietym ssaniu muszę trzymać nogę na gazie). 2. podczas ruszania i rozpędzania autko jest w pewnym stopniu mułowate, nie jest energiczne. Cinquecento jest na gaźniku Aisana, wymienione wszystkie...
witam,autko odpalało od pierwszego razu od paru dni jest problem z odpaleniem(stało się tak z dnia na dzień) odpala za piątym,dziesiątym razem.ostatnio kiedy odpalił nie miał mocy przyczyną była osmolona świeca.po wymianie świec i przewodów autko jeżdzi normalnie ale problem z odpalaniem nadal jest.odniosłem także wrażenie że szybciej ubywa mi paliwa.przewody...
Może być wszystko, kable, świece, filtry. Ale ja bym się bardziej skupił na gaźniku jednak. Ewentualnie pamiętam że tam świece dosyć szybko traciły swoje właściwości.
witam czy jak ma sie popsuty termostat w filtrze powietrza, to czy jak jest zatkane cieple powietrze, to wtedy bedzie o wiele wieksze zuzycie paliwa
Witam Powiem tak, w podanym przez ciebie przykładzie jeśli nie było by instalacji gazowej obstawiłbym pompkę paliwa. Do dalszego sprawdzenia świece zapłonowe, filtr powietrza. Napisz coś więcej o stanie silnika (jaki ma przebieg) Pozdrawiam
dot .pkt.1..Brak poboru gorącego powietrza do filtra powietrza powoduje oszronienie gardzieli gażnika a po krótkim postoju lód się topi i jedziemy znów kawałek. Zazwyczj to się dzieje przy tem. w granicach 0 st. i dużej wilgotnosci powietrza. Trzeba sprawdzic czy termostat w filtrze jest otwarty.Czy filtr ma połączenie (rurą) z uchwytem na rurze wydechowej.
Tak jest z gaźnikiem Aisana. Co do wężyków to wydaje mi się wszystko ok ale pewności nie mam bo się na tym nie znam. Jak już pisałem auto mam miesiąc jest to mój pierwszy samochód. co ciekawe nic nie kupisz-częsci do tego gaznika..ja pytałem szukałem..i nic.... posprawdzaj wężuki -peknięcia- zmień filtr powietrza- nie zaszkodzi ci tez zmienic filtr...
Witam posiadam cc 1.1 i nie chce mi odpalić, co zauważyłem to to że pompa paliwa podaje paliwo do zespołu wtryskowego lecz dalej nie idzie. Zauważyłem ze zbiera się benzyna tutaj http://obrazki.elektroda.pl/3130477300_1... i wylewa się stąd ta benzyna i leci po kablach, ale nie wtryskuje paliwa dalej i jak sprawdzałem na przekręconym kluczyku...
Demontuj gaźnik , na części pierwsze , dokładnie czyść ! - (będziesz widział jak coś nie tak) Sprawdź cały przewód paliwowy -Przedmuchaj , przy zbiorniku - koniecznie nowy filtr ! Pompę też sprawdź , czy podaje sensowną ilość. Po tym zabiegu musi śmigać.
Witam! Mam problem szczególnie rano jak jade do pracy. Autko odpalam na benzynie po czym po krotkiej jeździe przełączam sobie na LPG lecz gdy dojeżdżam do skrzyzowania lub też świateł itp. i wymaga to zatrzymania samochodu, autko mi gaśnie. I znowu musze przelączyć na benzyne, dać mu ssanie, odpalić i po krótkiej jeździe zmienić na LPG. Gdy autko sie...
Pompa? Może trochę puszcza benzynę do silnika, ale samochód chodzi równo i nie przerywa, poza tym chyba nie ściągnęłoby paliwa z przewodów i filtra?
Znalazłem przyczynę a raczej mechanik. Była to nie sprawna pompa paliwa (podawała paliwo na okrągło dla tego te benzyna w oleju) no i dodatkowo rozregulowany gaźnik który to wymieniłem na nowy. Wymieniłem też w nim olej (starego oleju było ponad 5l) filtr również, jak na razie działa bez zarzutu. Dziękuje za wszelaką pomoc.
To jeszcze mam pytanie który kolor bedzie lepszy biały czy zielony???w samochodzie mam podswietlone białymi zarówkamiW1,2W takze na liczniku jest zielony filtr...nie chce zeby jakos raziło ale tez zeby słabo nie swieciło:)który byłby lepszy???
Ja polecam troche inaczej. Zatankuj do pelna, zrob 200km i jeszcze raz do pelna koniecznie na tej samej stacji. Jesli wyjdzie wiecej niz 9 litrow na 100km mozesz reklamowac na stacji montażu. Jesli jeszcze tego nie zrobiles to podjedz do nich z nowym filtrem powietrza w rece. Niech zaloza i wyregulują.
malez4 w sumie dość rozsądnie podszedłeś do sprawy bo faktycznie problemem była ilość paliwa dostarczana do gaźnika. Samochód zatrzymał mi się w trasie i musiałem go holować. Następnego dnia pozaciągałem przewody paliwowe, wymieniłem też filtr paliwa, samochód odpalił bez szemrania, moc wróciła do normy. Dzięki, pozdrawiam
NAPEWNO TO NIE SĄ PIERŚCIENIE BO SĄ WYMIENIONE PIERŚCIENIE NIE TYLKO OLEJOWE ALE TAKŻE ZWYKŁE, USZCZELKA POD GŁOWICĄ TEŻ JEST NOWA, OLEJ JEST NOWY, FILTRY, WYCZYSZCZONY GAŹNIK, NOWE ŚWIECE I KABLE. NIE WIEM CO JESZCZE MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNĄ ZA PODPOWIEDZI Z GÓRY DZIĘKI :))
Witam, może ktoś wie co zrobić z moim cieniasem żeby odpalał jak jest silnik ciepły, bo już nie mam do niego nerwów :cry: Na zimno odpala elegancko i bez problemów, a jak trzeba go odpalić po dłuższej jeździe to albo pozostaje kilkanastokrotne piłowanie i modlenie się żeby załapał lub odpalanie na pych. Dodam że wszystkie filtry zostały wymienione,...
Przewody, świece, cewka, czujnik położenia wału, moduł zapłonowy- wszystko zmienione. Z układu paliwowego pompa paliwa, przewody, filtr, gaźnik- wszystko zmienione :( Dlatego też nie wiem już co to może być. Co do wycia- na pewno nie jest to alternator gdyż jest po regeneracji.
W cieniaskach jak pamiętam problem był w odpowietrzeniu skrzyni korbowej, przewód z pokrywy zaworów, który jest doprowadzony do gaźnika, należy go przenieść do komory filtra powietrza, przed filtr. Na próbę wyciągi przewód tam gdzie komora zaworów i zaślep, żeby gaźnik nie zaciągał fałszywego powietrza.
Zależy od pogody i nawierzchni po jakiej się poruszała. Co znaczy kilkanaście dni? Dla jednego to 50-100 km, dla mnie ponad 1000. Wymień filtr, oczyść i załóż zbiornik. Za jakiś czas zdejmij filtr i zobaczysz czy jest dalej co było. Powinno pomóc. A swoją droga to paliwo na stacjach też jakieś pierwszoklasowe nie jest
silniczek krokowy do czyszczenia lub wymiana na nowy , filtr powietrza do czyszczenia , spr pompe wtryskową , gaśnie bo mu czegos brakuje dłąwi się tak tak, jeszcze turbine, zawór ciśnienia doładowania i intercoler
Witam! Problem polega na tym, iż auto czasami przerywa podczas jazdy, traci moc, czasem nie można go zapalić. Wymienione zostały świece, przewody, przewody paliwa, filtr paliwa. Praktycznie wszystko zostało przepatrzone został tylko moduł. Czy może być to wina modułu? Za co on odpowiada? Dzięki! Pzdr.
Witam, złożyłem dziś suba jak w tytule. Auto Cinquecento. Odpaliłem i głośnik nie chce zejść niżej, po prostu "puka". Bawiłem się ustawieniami filtrów, odwracałem fazę i nie pomaga. To już przód na Velocity niżej potrafi zejść. Podejrzewam, że może za mała skrzynia? Proszę, żeby ktoś kto miał ten głośnik wypowiedział się. Z góry dzięki.
ale pompy jeszcze nie wymieniłem!!! Dodano po 1 biorę pod uwage filtr paliwa, czujnik obrotów na kole albo moze sie pasek przestawił od zepsutej pompy??? NIE WIEM POMóZCIE PROSZE
I jak zwykle "fan" elektrobezsensu będzie nas przekonywał, że białe jest czarne, a czarne białe. Lubię o sobie myśleć, że jednak nie jestem "fanem" niczego. Po prostu pomimo, że prawo jazdy mam od 18 roku życia i zdarzyło mi się robić bardzo drobne rzeczy jak wymiana filtru paliwa w cinquecento nigdy nie zostałem "petrol headem". Po prostu nie mam...
Wzmacniacz taki zeby mial tyle samo mocy RMS w mostku co ma glosnik albo wiecej + filtr LPF a ile dales za kable nie jest wazne tylko jaki masz przekroj i z kad masz mase ??
Problem jest taki. Cieniasem nagle zgasł mi na trasie, gdy próbowałem go odpalić kręcił, ale nie "łapał" (kręcił jakby na sucho, bez paliwa, nie krztusił się ani nic). Zmieniłem obie świece oraz przewody do nich, przeczyściłem filtr paliwa i nadal bez zmian. Kręci jednakże nie łapie. Akumulator na pewno sprawny, dodatkowo był ładowany, efekt ten sam.
Szukaj za belką nośną silnika między pompą hamulcową a filtrem powietrza- wychodzi kabelek z pojedynczą kostką z czarnej peszli , tak powyżej rozrusznika. Najlepiej zdejmij lewe przedie koło- lepszy będziesz miał dostęp.
taka przeróbka nie ma sensu kiedys tez cos takiego wymysliłem ale efekty zadne no i stosunek paliwa do powietrza sie zmienił co jeszcze pogorszyło dynamikę tego potwora wytnij katalizator ustaw dobrze gaźnik załuż sportowy filtr jakiś tłumiczek dobry zadbaj o dobre paliwo to napewno przyniesie rezultaty pozdrawiam
filtr powietrza cinquecento filtr paliwo cinquecento filtr paliwa cinquecento
alpine kostka zespół obrazowania router talktalk
przelaczniki monitora naprawa ricoch aficio
Lokalizacja cewki zapłonowej Toyota RAV4 1 gen Jak zaprojektować cewkę o indukcyjności 180 nH?