Podlaczone do dzwigienki od ssania .
Sprawdz jeszcze czy nie jest uszkodzona uszczelka pomiedzy kolektor - gaznik(może ssać lewe powietrze ) obroty wtedy są nie równe. Robiłem kiedyś takiego cienkasa ,objawy takie jak piszesz po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowica.
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
Aby zobaczyć ten elemencik trzeba odkręcić górną pokrywę gaźnika i odwrócić do góry nogami :)
Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza.
Hmm. Po pierwsze to proponuje poczytac posty na temat CNQ 700 , a zapewniam ze jest ich duzo na forum. Nastepnie sprawdzilbym kable WN i swiece bo przy podwyzszonej wilgotnosci moga stanowic problem. Kolejna rzecz to przyjzal bym sie gaznikowi , a konkretnie ukladowi zalaczania ssania - ciegienko biegnace od podcisnieniowego przyspieszacza lubi spadac...
Na pych czujnik nie ma tu nic do gadania, a podczas odpalania z kluczyka ma i to bardzo dużo, dlatego wiem, że to jest czujnik a nie coś innego bo sam miałem podobny problem.
Kolego moze ja pomoge.
Witam. Mam problem Z moim Fiatem Cinquecento 700 na gaźniku od Fiata 126p. Kiedy przyśpieszam samochód szarpie, nie ma wcale wolnych obrotów, pracuje tylko na ssaniu. Ustawiałem obroty biegu jałowego, ale nawet kiedy ustawię śrubkę na maksimum samochód zgaśnie. Czym może być to spowodowane? Pozdrawiam
ma być maksymalnie odsunięta od pancerza linki
Niedawno ktoś tutaj miał problem z silnikiem właśnie w cc700. Kupił sprawny silnik za jakieś 300 zł bodajże. Za 200zł, wiem... Bo byłem to ja! :D Co do tematu, to mógł też przeskoczyć rozrząd. Rozciągnięty łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek podczas kręcenia rozrusznikiem, a wtedy zawory otwierają się w niewłaściwym momencie. Objawy dokładnie takie...
czujnik temp. silnika.
Mam takie pytanie, czy gaźnik z Cinquecento 700 podejdzie do Seicento 900?
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje na ok.3000 obr. Tak jakby dzielił na dwa, ale pokazywał...
Czyściłeś czujnik i pomogło na krótko czyli ruszyłeś wiązką i złapalo kontakt, a pod wpływem drgań silnika znów go gubi. Sprawdz kable od niego.
Na początku polecam sprawdzić węże podciśnieniowe. Może jakiś spadł, co się bardzo często zdarza. Jak miałem CC700 to zawsze w zapasie woziłem 1m wężyka :)
Czy źle coś podłączyłeś ten gaźnik jest prosty i trudno coś tam namieszać ale trudno ocenić jak tego nie widzę.
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
Wątków o AISAN jest tu wiele, jest książka sam naprawiam do ściągnięcia. Był na bank też opis podstawowych usterek tego gaźnika. Poszukaj, od tego zacznij. Punktów ci dosypałem.
Cinquecento Gaźnik AISAN
Zacznij od pływaka w gażniku czy w środku nie ma paliwa i czy iglica zamyka przy max. uniesieniu do góry oraz czy ssanie się cofa do tyłu . :roll:
Ja u ojca z ta mazia poradziłem sobie w ten sposób ze puściłem odmę pod silnik i w gaźniku u góry czysto
Czy jest jakiś odpowiedni schemat do prawidłowej regulacji gaźnika?
Tu masz napisane: http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Witam, ja mam również problem z zapalaniem w niskich temperaturach gażnik FOS .Niedawno założyłem instalację gazową i jeżdziłem przeważnie na gazie, jak zrobiło się zimno to zaczeły sie problemy z zapalaniem auta na benzynie, wygląda to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka zapala na 2 sekundy i zaraz gaśnie i trzeba powtórzyć zapalanie kilkanaście...
Tak, problem z tym czunikiem objawia się brakiem iskry, ja miałem przetarty jeden z tych kabli przy złączce - gdzieś koło gaźnika była ta złączka. Efektem były niestabilne obroty. Skróciłem kable, polutowałem do wtyczki ale przez przypadek zamieniłem kable miejscami, efekt był taki że iskra zgineła. Dwa dni straciłem by odkryć pomyłkę.
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
Skoro wiesz ze sa do wymiany - to najpierw wymien , i wtedy zobaczysz czy bedzie juz OK, czy nie. Jak chcesz znalezc inne problemy, nie zlikwidowawszy najpierw tych ktore juz zlokalizowales?
Witam kolegów mam problem z cinquecento 700 gaźnik aisan. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na wolnych obrotach potrafi zgasnąć lub się zadławi.Wężyki sprawdziłem wizualnie ok.Przepustnice wyczyściłem.
Miałeś źle wyregulowany bieg jałowy i przyspieszony bieg jałowy...dwie śruby regulacyjne z przodu gaźnika-do tego specjalna metoda regulacji podczas której auto musi być rozgrzane i w odpowiedniej kolejności kręcimy śrubami i zdejmujemy poszczególne wężyki podciśnieniowe. Na 3 stronie tego postu jest załączona cała diagnostyka. A czy twój sposób jest...
Samochód nie może utrzymać wolnych obrotów. Jest to Cinquecento 700ccm z gaźnikiem ASIAN. Proszę o pomoc
a wysokosc Plywaka jak ustawic ??
Mam problem z cienkusiem gdy jest zimny to na ssaniu przy odpalaniu dusi mi się dopiero po kilku próbach zaskoszy mam gaźnik weber. Zauwarzyłem też że gdy jest już ciepły to jakby zalewał gaźnik przy wysokich obotach widać jak benzyna z góry gaźnika od strony pływaka przedostaje się do dysz powietrza. A cały gaźnik jest wybrudzony benzyną. proszę o...
Cześć. Sprawdź przewody podciśnieniowe, które idą do gaźnika...
Masz gaźnik do wymiany, prawdopodobnie wyrobiona oś przepustnicy.
Witam Przewód, który pokazałeś powinien być podłączony do gaźnika w tym miejscu http://obrazki.elektroda.net/48_12259875... nr 12. Jest to jak pokazałeś na fotografii dolny przewód z części nr 7 http://obrazki.elektroda.net/49_12259882... Znajduje się on z prawej strony gaźnika patrząc od przodu pojazdu ( jest tam utrudniony dostęp ) w okolicach...
nie odpala po zgaszeniu z kluczyka Jak mamy to rozumieć? Że po zgaszeniu inną metodą niż kluczykiem, silnik startuje bez problemów?
Witam, założyłem do cinquecento gaźnik malucha zamiast aisana, wszystko działa dobrze, oprócz tego ze przy gwałtownym i całkowitym wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się, a na obroty wchodzi dopiero po kilku sekundach. Jak wciskam gaz powoli, stopniowo to jest dobrze. Wie ktoś w czym może tkwić przyczyna?
Witam kupiłem CC700 rocznik 96 i mam mały problem.To znaczy coś jest nie tak.Na początku jak go zapalam zimny silnik na ssaniu jest Ok ruszam jade mozę 300 m i jak dodaje gazu dusi się i dopiero jak wyłącze ssanie idzie.Ale dojeżdżam do skrzyżowania i gaśnie mi .Silnik jak sie rozgrzeje to jak gdzies stane na światłach to strasznie nierównomiernie chodzi...
Sprawdź czy nie spadł przewód od czujnika podciśnienia
Witam, Jestem posiadaczem znanego wszystkim Fiata Cinquecento 900 z gaźnikiem. Typ silnika to ben-gaz z 93r. Mój problem wygląda następująco: Od 2 dni nie działają mi wolne obroty na gazie. Jeśli tylko puszcze ssanie to obroty spadają wręcz natychmiast i silnik gaśnie. Sprawa wygląda tak, że miałem takie problemy, że cienias chodził dobrze dobrze, a...
Ja to wiem Ty to wiesz a on może jeszcze nie ale spotkałem się wiele razy, że trafiając do mnie to już było namieszane a jeszcze niedajboże, żeby jeszcze ktoś wzioł się w tym gaźniku za kręcenie śrubami bez wiedzy to już całkiem masakra także, że jeżeli on to robił to .............. powodzenia.
e- to chyba hobbistyczna zabawa, nie ma to jak prawidłowo wyregulowany w specjalistycznym zakładzie oryginalny japoński gaźnik Aisan.
Lewe powietrze
Gdzie go tam masz? Tam jest gaźnik!
Witam! Mam problem z gaźnikiem. Kupiłem fiata cc 900 który od początku miał coś z gaźnikiem. Przy nagrzanym silniku ,nie można było płynnie dodawać gazu ponieważ dusił się. Poradzono mi abym wymienił podstawowy komplet uszczelek. I tak zrobiłem. Problem polega w tej chwili na tym ,że samochód zaczął bardzo dymić. Kolor biało szary. Dodam, że świece...
Witam Koledzy wyżej mają racje, w tym modelu może zaśniedzeć masa pojawia się nalot na złączach (ujemny biegun akumulatora zacisk do karoserii). Naprawiając zasilanie w tym aucie trzeba także wyczyścić klemy akumulatora na połysk z zewnątrz i wewnątrz. Klemy są miękie z ołowiu papierem ściernym. Jeśli to nie pomoże do stacyjki idą kable trzeba wyczyścić...
Było sprawdzane sprzęgło? pozdrawiam
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
Regulacja gaźnika potrzebna
Mechanik po zamontowaniu gaźnika powiedział że niema podłączenia do linki ssania zostawił ją zboku jakie one mają ssanie automatyczne czy ręczne proszę o pomoc z góry dziękuje
Witam Mam problem z gaźnikiem z Cinquecento 700. Mianowicie zalewa mi gaźnik paliwem patrząc z góry. Widać jak paliwo jeszcze cieknie po zgaszonym silniku. Wydaje mi się, że nadmiar paliwa (tzn. przelew) jest niedrożny. Sprawdzałem kompresorem - jest drożny. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
Brak ssania nagminne w cc
Nie dostaniesz. Sam się z tym męczyłem jak miałem BIS'a. Przerobisz ten popychacz klapki ssania, i pamiętaj- zawsze oryginalny uszkodzi się jak kichnie w gaźnik.
Oj chyba kolega mial dwoje z mechaniki... Przeciez kolega napisal ze 4900l przy 7000 obrotow (co jest nieosiagalne bo cientek sie wkreca do 6000 a pozniej odciecie). A Ty sprawdzales przy 1000 co daje 700l wiec raczej przy takim przekroju poczujesz jakby lekkie dmuchanie (zasysanie) - trzeba bylo zatkac ten wlot to bys zauwazyl ze jednak zasysa. Wyobraz...
Przecież mu po prostu paliwa w gaźniku brakuje, a wy tu jakieś cuda wymyślacie.
czy ktos mi napisze jak zrestartowac komputer w cinquecento 700 z gaznikiem aisana?
Spróbuj wymienić tłumik płomieni (metalowa sprężynka Ok 1 cm gruba i długa Ok 1,5 cm - 2zł) oraz odetnij stary i załóż nowy (zestaw naprawczy Ok 5-6zł) przewód gumowy pomiędzy rurą gumową od filtru powietrza do gaźnika a wlewem oleju do silnika skręć dokładnie opaskami metalowymi i posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia (najlepiej co jakiś czas wymienić...
Witam. Mam identyczny problem. Cc 700 96r. z wymienionym gaźnikiem na webbera. Cały czas nim szarpie. Zdarza mu się zgasnąć zwłaszcza jak dłużej postoi np w korku. Wszystko zrobione z nim co napisaliście. Kable i świece wymienione. Gaźnik ustawiony książkowo wręcz. Wszystko dokładnie wyczyszczone i sprawdzone, ale problem z szarpaniem nadal jest. Już...
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Witam mam taki problem z moim fiatem otóż gdy zapali to po dodaniu gazu dmucha ciśnienie z cylindrów do gaźnika .Wymieniłem już wałek rozrządu hydrauliki świece kable olej gaźnik uszczelkę głowicy. Ciśnienie też mierzyłem i ma 10 atmosfer na wszystkich cylindrach.Zawory też są szczelne zalewałem je benzyną i nie ciekły.Brak pomysłów proszę o pomoc
Witam znowu po dłuższej nieobecności. :D Metodami prób i błędów udało mi się zlikwidować usterkę. Problem okazał sie całkiem inny, jakimś cudem przewód paliwowy doprowadzający paliwo do pompy paliwowej zatkał sie i nie doprowadzał odpowiedniej ilości paliwa do gaźnika. Ustawiłem wszytkie zaworki prawidłowo. Teraz mój cieni idzie jak burza :D.
Witam, posiadam cinquecento 700 na gaźniku fos, silnik po sprawdzeniu wał po szlifie, panewki jak i te panewki główne i pierscienie nowe, montując wał i panewki jest luz osiowy o ile dobrze mówię z 2-4mm coś pomiędzy tym dosyć solidny czy taki luz ma być bo mi coś nie pasuje, jak go zniwelować jeżeli jest nieprawidłowy??? Z góry dziękuję.
Ja nawet nie wiem jak wygląda katalizator od cc poprzedni wlaściciel go usunał hehehe to samo jakiś czs temu zrobiłem z katalizatorem w puncie wiec to akurat nie jest problemem
Czujnik temperatury płynu chłodzącego -sygnał do sterownika gaźnika .Stan normalny -zwarty przy temperaturze poniżej 15°C.Przy zerwanych przewodach, sterownik widzi go jako rozwarty czyli temperatura płynu powyżej 15°C-włączony system elektronicznej regulacji składu mieszanki.
pytanie zasadnicze to czy jest to silnik na gaźniku czy na wtrysku, bo były takie i takie 900tki w Cieniasach do gaźnika masz właściwą pompkę, do wtrysku się ona nie nadaje, musi być taka w baku, z dowolnego samochodu
Źle wyregulowany gaźnik, nędzne sprężanie. Wybierz sobie coś. Ssanie się zamyka w ogóle?
Sprawdź przepustnice rozruchową gaźnika (lubi się odkręcać od drgań silnika). Efektem jest objaw który opisałaś.
Jaki masz gaźnik.?
Czy idzie włożyć coś takiego w Fiata Cinquecento 700 '96 na gaźniku Aisiana?
a była kiedyś 900 na gaźniku?
w tych modelach najlepiej wyrzucic odme silnika do butelki na zime i wilgotne pogody a z tym ruszaniem trzeba przestawic sklad mieszanki Dodano po 2 oczywiscie kanal dolotu odmy trzeba zaslepic
benzyna,gaźnik
Sprawdź podciśnienia i poczytaj o regulacji tego gaźnika, a najlepiej...zrób przeróbkę na FOS albo Weber'a i będziesz miał święty spokój z tym wynalazkiem.
Moduł z cinquecento 900 na gaźniku, MED 447A, tylko musisz mieć do niego również koło foniczne z cc900
Problem tkwi w gaźniku ?
Sprawdź przewody podciśnieniowe.Przeczyść czujnik położenia wału korbowego jak nic nie da to regulacja gaźnika - pompki przyspieszonego biegu jałowego.
Nie pamietam ile zaleca producent ,1 min czy 5 . 5 minut napewno wystarczy.
próbowałeś regulować gaźnik??
Niestety z gaźnikiem Aisan są same problemy. Znane są przypadki zmiany w/w na gaźnik FOS, ale z tego co pamiętam, trzeba zmienić podstawę gaźnika.
Może wystarczy zdjąć pokrywe gażnika z pływakiem ,wykręcić dysze i przedmuchać sprężonym powietrzem.
widze ze masz japonski gaznik Aisan. zeby CC700 poprawnie chodzilo to przedewszystkim nalezy dbac o wszystkie przewody podcisnieniowe do sterowania tym gaznikiem (chodzi o sterowanie ssania i wolnych obrotow). jesli ktorys czujnik/zaworek/membrane masz uszkodzona to nigdy nie bedzie chodzic jak nalezy! to bardzo skomplikowany uklad zasilania (gaznik+katalizator)...
prąd dochodzi do cewki, cewka sprawna a iskry nie ma. Silnik jest z wtrysku i koło założone jest z wieloma zębami a zamiast wtrysku jest założony gaźnik.
super, a zna ktos mechanika na terenie Poznania ktory podejmie sie regulacji japonskiego gaźnika?
dziwne bo w tym linku nie ma nic o schemacie Ociz ? Dodano po 18 raczej schemat jest tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Mam problem z cinquecento 700 Gaźnik AISSAN.Generalnie chodzi jak burza jak już odpali.Odpala codziennie,ale tylko jak postoi dłużej niż dwa dni to kręcę go prawie 3 minuty. Co robić? Świece ,kable,filtr paliwa,powietrza pozmieniałem.Dzięki z góry za odpowiedzi.Pozdrawiam.
Wina tkwi w gaźniku
Bardzo proszę o jakies podpowiedzi.
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Producent podawał prędkość max właśnie 125kmh z tego co pamiętam. Może to wina wadliwego gaźnika trzeba by inny podmienić i porównać.
No fajowy link, tylko gdzie i czego szukać? Nie bądź taki, skopiuj nam receptę na takie przypadłości. Tylko tam wiedzą czy to dzięki takim jak ty, nikt tu już nie chce konkretnie pisać?
W starszym rozwiązaniu( Fiat Cinquecento 700( gaźnik)) przy wciśnięciu pedału gazu na około 3/4 otwierała się jedna przepustnica a na 4/4 dwie. i w takim starszym rozwiązaniu było tak, że na luzie otwarcie przepustnicy umożliwiało rozwinięcie obrotów do np 6000, a to samo otwarcie przy obciążeniu pozwala na obroty np 2000 ? Mniej więcej tak.
Na początek gaźnik do czyszczenia i regulacji, nie jest używany i pewnie wszędzie stoi kupa szlamu.
Za uboga mieszanka .Sprawdź szczelność przewodu doprowadzającego powietrze do gażnika i czy filtr powietrza jest dobrze przykrecony.
Sprawdź dokładnie układ paliwowy - pompa/ filtr/ wtryskiwacz. Sprawdź, czy z powrotem płynie paliwo ( za wtryskiwaczem/ gaźnikiem)
Składał mechanik.
Tak całkiem bez modułów to musisz chyba szukać w jakichś egzotycznych markach. Nawet Cinquecento na Aisanie miało sondę i moduł sterujący. Do 1996 robili Ładę z gaźnikiem, do 94 Subaru. W przypadku Subaru to pewnie sterowanie gaźnikiem bardziej zaawansowane niż pierwsze układy wtryskowe. W której serii Nascar do 2012 roku jeździli na gaźnikach :D
wymiana gaźnika cinquecento cinquecento schemat gaźnika regulacja gaźnika cinquecento
marantz wzmacniacz stereo canal dekoder ustawic astre
ambient samsung ambient samsung
Zapalniczka nie działa w Toyocie E12 2004 - diagnostyka Nagrzewanie się grzejników podczas grzania wody użytkowej