A po co wymieniać?
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
Na przykład szczotki.
To że pali się kontrolka wtrysku to może być kilka przyczyn-ale ta pierwsza diagnoza może być właściwa bo miałem to samo,ten czujnik to jest czujnik podciśnienia względnego.U mnie jak jak był uszkodzony to po odpaleniu gasł na wolnych obrotach,i właśnie kontrolka wtrysku paliła się cały czas.Jak byś miał zepsutą sondę to gazu paliłby ci ponad 10.Jak...
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Wirnik sprawdż.
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
A sprawdziłeś po prostu wsuwkę lub ogólnie podłączenie przewodu od kontrolki. Może jest jakiś nalot lub luz.
Ciśnienie oleju i ładowanie obowiązkowo a pozostałe to zależy od tego co masz włączone [światła,ssanie,grzana szyba]
jeszcze spróbuję pogrzebac w alternatorze ... jednak mimo to bardzo bym prosiła o jakieś wskazówki.... z góry dziękuję :) sama chcesz to zrobić? to zajęcie raczej dla męszczyzny -z całym szacunkiem dla kobiet, ale pewnie, zawsze można spróbować odłącz napięcie od alternatora i zobacz, czy uspokoi się lampka i wskazówka
Jedz do elektryka samochodowego za dnia aby w nocy w coś nie uderzyć jak światła ci zgasną.
Jeśli światła świecą-sprawdź żarówke kontrolki
Sprawdz kabelki przy włączniku świateł. Pozdrawiam.
Zmieniłeś czujnik na zły. Założyłeś ten od wskaźnika temperatury np do Cinquecento. Do kontrolki masz mieć taki co zwiera obwód przy odpowiedniej temperaturze. Ten od wskazówki zmienia rezystancję w zależności od temperatury dlatego kontrolka zaczyna się jarzyć. Zgaduję, że założyłeś czujnik z czerwoną główką?
witam, popierwsze nie prad tylko napiecie, a powinno byc 13,8-14,2V, mozliwe że któraś z diód wzbudzenie uszkodzona, są inne objawy np. iskrzenie na klemach przy podłączaniu aku? lub podświecanie kontrolki ładowania ?, powodzenia
Przecież napisałem że kręci się najpierw w prawo (opóźnienie zapłonu), następnie w lewo delikatnie do zapalenia kontrolki, wtedy jest ok.
Najpierw kolego to zobacz na wykręconym liczniku czy jest napięcie . Oczywiście przy włączonej pozycji w otworze gdzie jest ta żarówka. Być może tam coś nie łączy, oczyść styki w obudowie kontrolki i zmień żarówkę jak ją kupiłeś nie zaszkodzi.
Założyłem stary mostek prostowniczy i ładowanie jest. W takim razie co jest przyczyną żarzenia się tej kontrolki ?
kolego jarosx9 to czym sie wzbudza ten alternator jak nie kontrolką ładowania ?
Witam. Mam problem z paleniem CC 899ccm, rocznik '94. Na razie usterka nie trafia się zbyt często ale jest dosyć irytująca. Problem pojawia raz na kilka "odpaleń" samochodu. Podczas prawidłowego rozruchu święcą się 3 kontrolki: ładowania, smarowania i wtrysku. Potem tradycyjnie kontrolka wtrysku gaśnie. Jednak zdarza się, że kontrolka wtrysku nie chce...
Wszystko złożyło się do kupy , kilka usterek na raz . To by wyjaśniało przygasanie kontrolek w aucie . :|
kurcze.a ja się męczę i odłączam ją jak należy :(
Witam, mam poważny problem z autem. Odpaliłem silnik normalnie, lekko pulsowała kontrolka ładowania, a gdy zwiększyłem obroty to zgasła całkowicie. Jadę dosyć długo i w pewnym momencie siada mi radio, światła słabiej świecą, kontrolki przygasły, ta od ładowania nie świeciła. W końcu po chwili auto zgasło. Akumulator padł. Podejrzewam, że nie działa...
Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Nie,nie regulator
http://obrazki.elektroda.net/21_12239185... http://obrazki.elektroda.net/50_12239185...
W starych fiatach cinquecento był czujnik temperatury, a właściwie wyłącznik bimetaliczny, który zapalał kontrolkę przegrzania silnika, zwierał do masy >100°C Jak masz czujnik NTC to można zastosować komparator napięcia np. LM 311 i skonfigurować tak jego aplikację aby włączał "coś" powyżej 100°C
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
naprawde nikt niema tekiego schematu??
dioda w zestawie wskaźników
Instalacji gazowej nie wykorzystuję, kontrolka pali się na benzynie.
Panie Stanislawie, prosze odpowiedziec mi o jaki przewod chodzi i rurka do MAP, lub jak ktos wie, gdzie i co to jest? Dziekuje.
Wrzuć zdjęcie tego elementu.Między świecami jest 2 miejsce na czujnik,możesz go tam wkręcić jeśli ci łatwiej. W aisanie nie było wskaźnika tylko kontrolka przegrzania a tam gdzie był czujnik wstawiono termozawór.
Najprościej podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać błąd. Zapewne sterowanie przekaźnikiem uruchamiającego pompę i zasilający niektóre elementy układu (cewki wtrysk evap rezystor sondy itp)
Z gory dziekuje brak juz sil do tego auta Czy znasz się na tym układzie wtryskowym, aby sprawdzic cokolwiek pod maską silnika, nie wspomnę już o podłączeniu pod tester lub oddaniu do fachowca Np. źle podłączone wężyki podciśnieniowe, nieszczelności itp?!
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Witam dzisiaj zmieniałem podświetlenie licznika i przełaczników na desce rozdzielcze i po złożeniu wszystko ładnie świeci tylko kontrolka oleju nie świeci po przekreceniu kluczyka dodam ze żarówka jest dobra.Inne kontrolki takie jak od ładowania,światła podgrzewanie tylnej szyby kierónkowskazy wszystko swieci tylko kontrolka od oleju nie świeci.Jak...
pali mi sie kontrolka na desce od wtrysku paliw w cc 900 kiedys zapalała sie na chwile przy rozruchu a potem gasła a teraz pali sie ciągle gdzie szukać przyzczyn awarii
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Na głowicy jest czujnik od kontrolki przegrzania silnika.
Ta dioda to kontrolka alarmu, najczęściej.
Nikt nie wie czy nikomu nie chce sie pisać?
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
więc szukaj anomalii na drodze kontrolka->alternator.
co ma wałek sprzęgłowy do oleju w silniku??? a zaślepka w wale jak wypadnie to nie ma ciśnienia i świeci kontrolka.
Chodzi o tzw (map sensor )?
Komp najlepiej czysty i po problemie Wiązkę musisz rzeźbić ta co masz przy silniku 1,2 tak aby podłączyć wszystkie czujniki silnika Do tej wiązki z auta musi iść zasilanie stały + po kluczyku+ masa kontrolka ładownia,oleju czujnik temperatury[opcjonalnie] Kontrolka diagnostyki silnika[marchewka] Zasilanie przekaźnika pompy paliwa to chyba tyle
regulator napiecia w alternatorze moze miec zuzyte szczotki
w przypadku przegrzania powinna się zaświecić kontrolka. Stawiam na zbyt dużą ilość płynu chłodzącego (nalane po korek). Nagrzany zwiększył nieco swoją objętość i silniczek BUM. ;-)
centralka immo była połączona. To, że immo złapie kod po podłączeniu to pamietam z cinquecento. Po odłączeniu centralki kontrolka gaśnie. Kontrolka wtrysku świeci sie i nie mruga
Zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowego?
Witam. Posiadam Cinquecento 900 z wtryskiem i właśnie próbowałem go odpalić. Na początku wlałem strzykawką trochę paliwa do gaźnika i załapał lecz po chwili zgasł. Wlałem do baku paliwa chcę, odpalić i nic, nawet nie załapie. Zdjąłem przewód od paliwa przy gaźniku i paliwo jest w wężyku. Widocznie nie dochodzi do gaźnika. Nie mam pojęcia co może być...
Pęknięty blok silnika lub głowica.
Wybieraj: - źle podłączone, - uszkodzony alternator, - za niskie obroty. Jakiej mocy jest kontrolka ładowania?
Przyczyną może być żarówka od kontrolki ładowania. (zamień ją na mniejszy opór) .
Sprawdzałeś czy poziom oleju ci nie wzrósł? I czy gdy się silnik tak szybko nagrzeje chłodnica również jest ciepła?
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Sprawa prosta idziesz do sklepu i prosisz o czujnik temperatury do wskaźnika, nie kontrolki.
Witam. Niedawno zakupiłem powypadkowego CC900 z wtrsykiem. Samochód miał uszkodzone nadwozie ale silnik nie ruszony i normalnie odpalał. Kontrolka wtrysku po przekręceniu kluczyka gasła i wszystko było ok poza jazdą bo układ kierowniczy był uszkodzony. Po przełożeniu silnika i wiązki elektrycznej do mojego nadwozia po CC700 Aisan zaczęła mi się świecić...
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Sprawdziłem bezpiecznik i rzeczywiście był przepalony. Niestety po wymianie na nowy nic się nie zmieniło. A co do kwestii benzyny to nie potrafię otworzyć tego elektrozaworu, który jest za pompką paliwa. Dodam, że instalacja jest firmy ELPIGAZ. Jedyną zmianą jaką usłyszałem to taka, że po wymianie bezpiecznika słychać przekaźnik ale butli z gazem nadal...
Problem tkwi w czujniku Ty masz kontrolke ktora zaświeca się jak jest wysoka temperatura silnika a zalożony czujnik do wskażnika i dlatego zaczyna się żarzyć Kup czujnik do kontrolki nie do wskaznika (CC były ze wskaznikiem temp. i z tylko kontrolka)Powodzenia
A Kolega sprawdzi czy to nie taki czasem jak w Cinquecento: http://obrazki.elektroda.pl/8038243100_1... + - wiadomo; L - lampy; 31 - masa; R - kontrolka; a to dodatkowe może być kontrolką przyczepy. Z resztą kontrolkami się Kolega na razie nie zajmuje. W zasadzie są rozwiązania niemieckie jak podane na wstępie i włoskie, to co podałem....
Który to jest sensor MAP, gdzie go powinienem szukać. Wieczorem w garażu podociskałem wszystkie (które zauważyłem) kabelki do czujników silnika. Odpaliłem silnik kontrolka zgasła. Wydawało mi się że problem został zażegnany. Niestety dziś żona jadąc do pracy zauważyła że kontrolka świeci się nadal.
W takim razie sprzedawca wprowadził Cię w błąd. Zamiast miernika możesz użyć małej żarówki, np od latarki i do tego bateria. Sprawdzasz przejście między tymi wyjściami najpierw w jednym kierunku a później odwracasz bieguny baterii i sprawdzasz w drugim kierunku. To samo możesz zrobić akumulatorem i żarówką 12V 2W, taką od kontrolek.
Do kontrolki jest tylko czujnik bimetalowy (0-1), do wskaźnika jest rezystancyjny i powinien pasować.
Trudno to zdiagnozować, bo dzieje się sporadycznie. Trzeba uruchomić silnik i niech sobie chodzi, obserwować włączanie się wentylatora. Zarejestrować przy pomocy kontrolki gdzie jest problem, gdy się nie włączy, czy czujnik połączył obwód. Ja niegdyś przejeździłem 1 rok bez wentylatora w seycento- taka trasa do pracy, pogoda i inne uwarunkowania- szybka...
Czerwony jest switchem kontrolki. I jest z sc900 po lewej stronie silnika nad alternatorem.
Moze byc termostat lub pompa wody. Czujniki były 2 typy na kontrolkę bimetal zwierny i rezystancyjny na wskaznik,wygląd identyczny.
No to nie jest tak prosto jak myślałem, że będzie. Dzwoń przewód. To Uno z silnikiem od Cinquecento (899)? Cała reszta elektryki chodzi bez zarzutu?
Ok tak zrobie, A jakis pomysł o co chodzi z tym ze potrafi zgasnać i zapala sie kontrolka oleju?? ale bez problemu go właczam potem??
Nie narobisz żadnych szkód. A słaba masa będzie powodowała Ci błąd - czerwona kontrolka wtrysków będzie zapalała się i czasem gasła.
jesli jedna dioda wzbudzenia ma przerwe to ladowanie jeszcze jest dobre ,ale kontrolka juz zazy sie
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
Coś kombinowane.Może lampka jest wykorzystana do czegoś innego (przeróbka właściciela). Czasami podpinają sobie te niewykorzystane lampki jako kontrolki pasów,cofania,stopu,ssania,i cała masa innych pomysłów.
Jak wchodzę na Allegro to całe, nowe (regenerowane?) alternatory można kupić za mniej niż 200 zł, więc nie wiem skąd te Twoje ceny... kiedyś polecali wymieniać na alternator z Cinquecento Sporting, bo one nie puchły/pękały.
Z tego co pamiętam to trzeba będzie pozmieniać przewody zasilania kontrolkami. Czujnik temp. daj gdzieś na duży obieg za termostat.
Kontrolka wtrysku się nie zapala? Jak rozumiem po rozgrzaniu ma podwyższone obroty jałowe?
Witam mam problem z fiatem Cc 900 . Gdy otwieram drzwi bez kluczyka w stacyjce świeca sie wszystkie kontrolki na desce . Przy próbie odpalenia auta temperatura wskakuje na 130 stopni nawet przy zimnym silniku wtedy auro kreci ale nie odpala . Moze ktos zna przyczyne ? Kolego najpierw odepnij przewód od czujnika temperatury. Rezystancją będzie nieskończona...
wymieniłem 5 te które podswietlaja licznik bo te od kontrolek se dobre...i zawsze przepala sie jedna i ta sama
Jak wciśniesz do oporu pedał gazu to kontrolka od silnika zaczyna migać? Jeśli tak to masz aktywny immobilizer.
Obejrzyj przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika MAP przy sterowniku silnika. Nie może mieć nieszczelności, pęknięć itp. Kontrolka wtrysku nie sygnalizuje awarii w czasie występowania usterki?
Wielkie dzieki:) gdyby byl z nim jakis problem to kontrolka na desce rozdzielczej bedzie swiecic caly czas czy nie daje on zadnych oznak?
Panowie,nie badzcie tacy...Skoro gosc prosi o porade na tym forum,to pewnie chodzi mu o to,na co ma zwrocic uwage pod katem elektryki.A wiec: -posprawdzaj czy swieca wszystkie swiatelka zewnetrzne(pozycyjne z przodu i z tylu,mijania,drogowe,oswietlenie tablicy rejestracyjnej,stop,kierunkowskazy przednie,tylne i boczne,swiatla cofania.Posprawdzaj tez...
Sprawdzałem to też zwykłym miernikiem i tylko na akumulatorze. Chodzi o to że zaczęły przygasać kontrolki co wcześniej nie miało miejsca, i o skoki obrotów silnika podczas załączania kolejnych odbiorników.
Wrzucę zdjęcia jutro, wykonam przy dobrym świetle. Oprócz braku mocy, zastanawia mnie jeszcze brak działania świateł awaryjnych, włączam, no i niestety bez odzewu. Schemat już znalazłem, więc na razie rozpoznaje poszczególne elementy układu. Zastanawia mnie jeszcze, z jakiej przyczyny, przy dłuższym jeżdzeniu pali mi się kontrolka oleju. Może gdzieś...
No u mnie świece były czyste, problem z odpalaniem jak widać polegał całkiem na czym innym, do dzisiaj ani razu nie powtórzyła się sytuacja z kontrolką, albo niestabilnością obrotów (cały czas są wkręcone stare świece).
wszytskie kontrolki działają ale właśnie z silnik wydaje dziwny dźwięk tak jak by tarł metal o metal inaczej tego dźwięku nie da się opisać
Witam Mimo, że temetów o braku iskry w fiacie cinquecento 1.1 w internecie jest dużo to żaden mi nie pomógł. Mianowicie wymieniłem czujnik położenia wału bo miernik nic nie pokazywał w czasie mierzenia oporu. Nowy ma 1.1kOhm. Cewki, bezpieczniki, przewody wysokiego napęcia i świece sprawne. Do cewki nie dochodzi napięcie. Nie mam rówież napęcia na wtyczce...
Sprawdż korek od zbiorniczka w nim jest zawór bezpieczeństwa który trzyma odpowiednie ciśnienie w układzie .Lub zobacz czy wskażnik czy też kontrolka nie kłamie wrzuć termometr od piece do zbiorniczka wyrównawczego
a jak sprawdzić styk stacyjki ??? bo moim zdaniem to raczej ten styk, bo po przekręceniu kluczyka zapalają sie kontrolki ale nic nie słychać :( chyba ze jak w rozruszniku te blaszki są wygiete to tez tak jest że nie ma tyknięcia :)
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników do kontrolki zwykły włącznik(przy 120 st.zapala lampke...
Zacznijmy od tego że coś masz z głównym zasilaniem, akumulatorem albo masami, za duży spadek napięcia i widać że on nie ma siły kręcić, to generalnie nie ma związku z licznikiem. Wskaźnik wymaga wymiany czujnika temperatury w silniku. Kontrolka zmiany przewodów/pinów. http://motorowerowo.pl/2015/04/26/wymian...
Chodzi bez centralki immo i bez mostkowania czegokolwiek, wystarczy odpiąć jeden kabelek między centralką CODE a ECU. Kontrolka silnika gaśnie w chwilę po włączeniu zapłonu czy się świeci?
Pociągnij kabel plusowy ze skrzynki bezpieczników. Sam sobie zdecydujesz z którego bezpiecznika tzn czy będziesz chciał by radio grało bez kluczyka czy po kluczyku w stacyjce. Jak wyjmiesz bezpiecznik sprawdź w jego gnieździe wejścia kontrolką żarówkową lub multimetrem i do masy. W jednym wejściu po bezpieczniku będzie napięcie (jeśli chcesz po kluczyku...
Cinquecento po przekręceniu stacyjki terkocze przekaźnikami, przy próbie odpalenia kontrolki prawie gasną, rozrusznik nie kręci. Odpalenie na pych nic nie daje kpiuj/wklej : youtu.be/Iz64jukWCm8 Odpięcie jednej z wtyczek ucisza terkotanie, ale nadal nie można odpalić autka. https://obrazki.elektroda.pl/5092091600_... Akumulator jest...
Pierwszym objawem problemu z pompą jest właśnie problem z uruchomieniem pojazdu, problem może też tkwić w wtryskach, ja mam tak właśnie w cinquecento, gdy postoi dłuższy czas po przekręceniu zapłonu świecą wtryski przez 5-10 sekund czasem dłużej, dopiero po zgaśnięciu tej kontrolki łapie od szczała inaczej ma problem.
witam. Dwa najwygodniejsze punkty bezpośredniego zasilania jakie w tej chwili przychodzą mi do głowy jest to zapalniczka i radio ale mogą być jeszcze dodatkowe wyjścia najlepiej sprawdzić kontrolką i nie zapominać o bezpieczniku na zasilaniu do alarmu
kontrolki cinquecento półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić
zmywarka amica silnik prądnica pierścieniowa wariuje klawiatura
Ciśnienie wtrysku Peugeot Partner 1.9 DW8B Ciśnienie wtrysku Peugeot Partner 1.9 DW8B: 130-150 barów