Ale czy zawsze musi dojść do takiego uszkodzenia? Prawdopodobieństwo braku uszkodzeń jest bardzo małe. Czy może to być też przyczyna tego ,że auto kręciło ale zapalić nie chciał? Może - jeśli szlag trafił moduł zapłonowy i/lub ECU to nie bedzie "palić"... Gdy wsadziłem ostatnio inny akumulator autko po kilku dniach stania odpalił od strzała. I też...
Jeśli to Weber to moduł zapłonowy
Kochani dzięki za wszystkie odpowiedzi. Silnik w moim cienkasie jest nowy, mój stary przy przebiegu 250 tyś.km się rozsypał. Dosłownie sie rozsypał. Obecny silnik ma przebieg dopiero 15 tyś.km. Uszczelka raczej odpada, poza tym nie widac żadnych wycieków. Olej czyściutki, płyn chłodniczy również.Płynów nie ubywa. Wymieniłam cewkę i moduł zapłonowy i...
I pozostał też moduł zapłonowy Digiplex 2?
Moduł stosowany w cinquecento nie działa tak jak zapłon cdi w motocyklach, tam występuje jeden ząb na kole zamachowym i moduł daje iskrę po pojawieniu się impulsu, ew z pewnym zmieniającym się opóźnieniem. W cc na kole są 3 zęby rozmieszczone wg szczegółowo opisanych reguł, moduł na podstawie otrzymanych impulsów wylicza kwz (ma w pamięci zapisaną mapę)...
witam wszystkich. Mam takie pytanie czy może się zepsuć elektroniczny moduł zapłonowy w cinquecento 700 ( Nanoplex 210) bo tak mo powiedział mechanior czy jeśli moduł byłby uszkodzony silnik nadal działa czy już wogule pada? U mnie działa ale mechanior stwierdził że działa w trybie awaryjnym czy moduł ma tzw tryb awaryjny? Dziękuję z góry za wszystie...
Coś mi się wydaje że wymiana uszczelki pod głowicą nie powiodła się. On nie pracuje na oba cylindry. Żeby to potwierdzić to na początek po uruchomieniu szybko wykręć świece. Jeżeli jedna z nich będzie mokra to od nowa wymiana uszczelki. Zalecam przeszlifowanie głowicy. Jeżeli obie suche to sprawdź ew. podmień moduł zapłonowy
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Jedyny dwucylindrowy jaki mi przychodzi na myśl to 126P w wesji EL,jak i cinquecento 700. Może napisz co chcesz osiągnąć,bedzie łatwiej coś pomyśleć.
Witam. Temat jest trochę przekłamany, dotyczy i Poloneza i Uaz-a i Cinquecento. Problem w zasadzie dotyczy silnika Uaz-a ( napędza maszynę ) pracującego na module GL 118 ( przerobiony aparat zapłonowy Uaz-a ). Chciałbym przenieść powstawanie sygnału zapłonu z aparatu zapłonowego na koło pasowe wału korbowego. Mam pytania z tym związane : 1. Czy moduł...
Witam Mam problemy z zapaleniem auta kiedy gorące. Wymieniłem świece przewody, wyczyściłem kable prądowe, masy. Nie mam pojęcia co z tym zrobić, elektryk mówi że może cewki może moduł zapłonowy ale to wszystko to MOŻE
Witam Forumowiczów! Bardzo proszę o pomoc i sugestie w rozwiązaniu następującego problemu: posiadam czujnik indukcyjny zbliżeniowy, na wyjściu którego mam uformowany sygnał prostokątny 0,6V-12V, obciążenie max. 200mA (czujnik normalnie służy do sterowania automatyką przemysłową). Jaki mógłbym dobrać to niego moduł zapłonowy (fabryczny lub "własnej roboty")...
Witam Mam problem z fiatem cinqecento 700 po przekręceniu stacyjki kontroliki się oświecają i cisza ,sprawdziłem stacyjke i moduł zapłonowy napięcie dochodzi a rozrusznik nie kręci prosze o pomoc
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Witam, mam pewien problem . Przerobiłem obrotomierz z fiata cinquecento sporting na dwa cylindry do 126p wg.tej znanej instrukcji tutaj na forum Wszystko zrobiłem jak najstaranniej. Zmieniłem rezonator na kwarcowy 4,0000MHz i wlutowałem potencjometr montażowy 10 kOhm. Problem polega w tym ,że obrotomierz działa idealnie do 6000 obr./m. Przy odcięciu...
"Gaźnik został wyczyszczony" czy zaworek pływaka został sprawdzony czy w ogóle zamyka? Może spróbuj wykręcić świece, wydmuchać nadmiar paliwa z cylindrów( kilka obr. rozrusznikiem) wkręcić ale suche świece, zdjąć przewód paliwowy z gaźnika by nie lało do niego tylko np.do butelki i wtedy próbować czy będzie się odzywać? Może faktycznie przelewa paliwo?...
Jeśli w twoim CC jest zapłon elektroniczny (był montowany elektroniczny) to sprawdź czy moduł zapłonowy się nie grzeje, u mnie mimo że inny samochód bo vw polo były identyczne trudności. Wymieniony został wyżej wymieniony moduł i usterka ustąpiła poprzedni grzał się bardzo, ciężko było dotknąć ręką nowy kosztował 80 zł a wymiana pomogła. A moduł to...
Witaj kolego podałeś mało danych na ten temat jednak z tego co piszesz wynika ze problem tkwi na pewno w gaźniku to sam wiesz ja mogę ci powiedzieć ze to źle wyregulowany gaźnik lub luzy na ośce przepustnicy miałem tak w 126p działo się to samo spotkałem się tez z podobnym zachowaniem w moim traktorku robionym tam był mam silnik od 126p i przyczyna...
Witam u mnie problem jest następujący. Zimny zapala (oczywiście mowa o AISAN - ie) bez żadnych problemów. Natomiast po przejechaniu różnej ilości kilometrów raz 10, raz 15, a wczoraj nawet 60 zgaśnie i już nie odpali dopóki nie ostygnie. Po ostygnięciu z reguły godzinkę odpali znów lecz tym razem przejedzie już mniejszą ilość kilometrów. Po przeczytaniu...
Może ktoś ma pomysł co tu jest grane, a objawia sie to tak: Samochód wyposażony jest instalacje gazową odpalam go jednak na benzynie ze względu na pogodę. No i jak odpalę to powinno być dobrze, ale nie zawsze jest. rozgrzewam go na ssaniu a później je wyłączam. Nie ma reguły co do czasu ale po jakimś czasie samochód gaśnie np. podczas zmiany pasa czy...
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Witam Czy może ktoś podpowiedzieć, gdzie znaleźć wykres mapy zapłonowej modułu nanoplex med 211a. Mam książkę od cinquecento, ale starsze wydanie i tam jest tylko med 210a. Pozdrawiam
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Ten czy ten to wsio ryba. Wąż do przełącznika podciśnieniowego podpięty?
Witam, Warto by było sprawdzić kable i świece, możliwe też że po prostu masz zapłon przestawiony. W tym silniku jest aparat zapłonowy? Czy moduł?
Tak w CC700 jest czujnik położenia wału podobnie jak w ostatnich modelach f126p.Steruje pracą modułu zapłonowego.
w cinquecento można wziąć sygnał z czujnika indukcyjnego który idzie do modułu zapłonowego. ...a czy mógłbyś mi pomóc go zlokalizować?
I ciepły i zimny silnik palę bez ssania, z wciśniętym gazem. Świece są koloru ,,kawy z mlekiem" po dłuższej jeździe. Po krótkim uruchomieniu są czarne i okopcone. Czujnik położenia wału zmieniony, jak sprawdzić ustawienie zapłonu skoro jest tutaj moduł zapłonowy?
iskra się znalazła winień był immobiliser i nie dawał napięcia na cewke i moduł
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Cinquecento 900 występowało w wersji gaźnikowej, miało moduł Digiplex MED447A i dwie podwójne cewki zapłonowe, koło foniczne z 5 zębami i jeden czujnik położenia wału
Układ zapłonowy jest ten sam , gażnik wstawiasz razem z silnikiem i podłączasz tylko filtr powietrza i to wszysko, resztę przewodzików od Aisana demontujesz. Powodzenia - prosta zamiana !
Odpowiedz do kolegi wyżej: sprawdz czujnik polozenia walu, lub dziabniety jest modul- grzeje sie i przerywa. Pozdrawiam!
Jeśli pompa paliwa jest sprawna i podaje odpowiednią ilość paliwa ,w gażniku jest drożna dysza paliwa oraz prawidłowy poziom paliwa, to pozostaje przełącznik podciśnieniowy i jego połączenia z kolektorem ssącym (drożność ,szczelność) oraz połączenia elektryczne przełącznika z modułem zapłonowym. Ostateczność to uszkodzony moduł ,co objawia się brakiem...
Napisałem Ci, koło foniczne od cinquecento, zobacz jak jest zrobione. Albo zainstaluj zapłon ac cdi i usprawniaj go... po co procesor do silnika 1.2KM?
zapewne chodzi ci o modół zapłonowy a odpowiada on za wytwarzanie iskry a dokładnie podaje impulsy do cewki gdzie tworzy sie prąd ktory wyzwala iskre. Jesli modół ten jest zepsuty i coś w nim niestyka czy coś takiego to obiawy są jak najbardziej na niego wskazujące. Pozdrawiam
Jeśli nie ma iskry lub jest w niewłaściwym momencie sprawdź wiązkę między czujnikiem położenia wału a modułem zapłonowym. Na przyszłość - zanim się zabierzesz za naprawę czegokolwiek to musisz bardzo dobrze wiedzieć jak to działa...
Nie pytam się o kable WN, tylko o kable: 1) z modułu zapłonu do cewki zapłonowej (sprawdzić wtyczkę, sprawdzić gniazdo cewki) 2) kabel od modułu do czujnika położenia wału (są tam dwa kable złączone wtykiem i gniazdem) Kable mogą być popękane, nadłamane, mieć ubytki w izolacji, a w rezultacie będą wywoływały anomalia w zachowaniu silnika. SPRAWDŹ JE...
Witam. Czy ktoś z państwa podjął by się wykonania kompletnego układu zapłonowego do motocykla Dniepr ? Może ktoś ma taki zestaw to chętnie kupię. Zapłony oferowane na rynku są dość zawodne. Myślałem nad modułem nanopleks z fiata cinquecento. Mam nawet taki moduł jednak brakuje mi wiedzy jak się do tego zabrać. Pozdrawiam serdecznie
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
Witam zwracam sie z następującym zapytaniem: posiadam cc 900 94r (gaźnik) z instalacją gazową, tak więc na benzynie jak i na gazie na wyższych obrotach włącza sie odcięcie sprawdziłem cewki, moduł zapłonowy, wymieniłem czujnik położenia wału,dalej nic może wy mi pomożecie...
A jak się upierasz przy elektronice, to moduł GL100 (choć te się palą akurat), Gl200, czy zrobić sobie dowolny inny przystosowany do pracy z przerywaczem. Albo zrobić hard core i zaadoptować wnętrze aparatu z poloneza lub czujnik z malucha le/elx/cinquecento i założyć jakiś moduł. Albo moduł od forda ze sterowaniem podciśnieniowym (a nawet z podwójną...
W Fiacie CC 900 jest brak iskry na cewkach, nie ma prądu w aparacie zapłonowym, nie ma go też w module zapłonowym. Wymieniłem stacyjke ale dalej nie ma iskry i gdzie jest komputer silnika. Ktoś ma inny pomysł na to?
Można smiało zciągać przewody w czsie pracy. To jest silnik w którym na obu świecach iskra jest jednocześnie( Choć zaznaczę że słyszałem kiedyś opinię że na jednej ze świec jest odrobinę później :) ) więc nie ma warunków do pracy z nie obciążonym układem WN. Test wykonuję się kilka sekund i tylko trzeba uważać żeby te 20kV nas nie popieściło. Owszem,...
Przewody, świece, cewka, czujnik położenia wału, moduł zapłonowy- wszystko zmienione. Z układu paliwowego pompa paliwa, przewody, filtr, gaźnik- wszystko zmienione :( Dlatego też nie wiem już co to może być. Co do wycia- na pewno nie jest to alternator gdyż jest po regeneracji.
Skoro na obu paliwach takie cyrki to wypadanie zapłonów. Skontroluj po kolei cewkę zapłonową czujnik połozenia wału, jego kable i także sam moduł zapłonowy
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem cc 700.Nie było w tym aucie radia i mój znajomy montował to radio. Kiedy radia nie było to auto odpalało mi bez problemów a teraz nie chce odpalać. Nie wiem czy to może być przyczyna radia,wszyscy mi mówią że to może być moduł lub cewka zapłonowa. Moduł jest zmieniony i cewka jest nowa a auto nie odpala dalej. Przy...
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Dobra ale ja tutaj czegoś nie rozumiem po co wkładać wtrysk !!!!!!!!! Przecież silniki 900 chodziły świetnie na gaźniku, w cinquecento była taka wersja z gaźnikiem więc nie lepiej kupić silnik który chodził na wtrysku zmienić kolektor dolotowy pod gaźnik i to wszystko, pozostaje tylko sprawa modułu zapłonowego i czujnika ale to nie jest wielkie zmartwienie.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
moduł zapłonowy cinquecento zapłonowy cinquecento moduł cinquecento
plany sieci komputerowej volvo silnika płyta grzewcza ariston
plasma power supply plasma power supply
Schemat mikrofonu Yosan CB100 - budowa i działanie Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów