Producentem złącza jest AMP, tu znajdziesz w ofercie: http://www.swiat-kabli.com/index.php/cat...
Champion - RN9YC (0,7 mm) Beru - 14R-7DU (0,9 mm) Bosch - WR7DC (0,9 mm) NGK - BPR6E-VG (0,7 mm)
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Po amatorsku to zrzuć koło odpowiednie klucze i gotowe.P
A tam jest IAW 16F. Były inne?
To nie wina układu paliwowego a zapłonowego. Podstawa to świece.
Jeśli to Weber to moduł zapłonowy
Cewka zapłonowa?
Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?
Witam Pewnie już nie potrzebny ale mam na sprzedaż :) MED 447A
Sprawdź przewody od czujnika położennia wału ( za kostką przed przewodem ekranizowanym) i do cewki zapłonowej.
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
proponuje do sprawdzenia czujnika wału http://www.autoelektronika.pl/1007.html wtedy uzyskamy wiarygodne paramety które pozwolą na wykluczyc dany element lub też wsażą nam usterke systemu zapłonowego
Stawiam na cewkę zapłonową.
Coś mi się wydaje że wymiana uszczelki pod głowicą nie powiodła się. On nie pracuje na oba cylindry. Żeby to potwierdzić to na początek po uruchomieniu szybko wykręć świece. Jeżeli jedna z nich będzie mokra to od nowa wymiana uszczelki. Zalecam przeszlifowanie głowicy. Jeżeli obie suche to sprawdź ew. podmień moduł zapłonowy
Witam.Czy ktoś może mi powiedzieć jak domowym sposobem sprawdzić cewke zapłonowa w cinquecento 700, tak by mieć 100 % pewność czy jest ok czy nie ?
Dokładnie w elegancie nie ma otworu w bloku silnika na aparat zapłonowy. :(
W cinquecento jest aparat zapłonowy?klasyczny, platynkowy? Ciekawostka........
Przy identycznych objawach w Renault Megane - wymieniłem świece zapłonowe. Pomogło.
Często przyczyną są nadłamane lub oberwane przewody od czujnika położenia wału. Za złączem instalacji przed przewodem ekranowanym. Jeśli jest to aisan to to przejrzyj przewody dochodzące do silnika w/w i przewody do czujników , cewki zapłonowej i oczywiście przewód masowy
Sprawdzić czujnik pełnego obciążenia ,przełącznik podciśnieniowy układu zapłonowego i jeśli jest możliwość podmienić na próbę układ zapłonowy Nanoplex.
No to może byc problem cewka modół i wiele innych słaba masa mogła uszkodzić jednostkę sterującą. Sprawdź zasiania w układzie zapłonowym.
I pozostał też moduł zapłonowy Digiplex 2?
Witam,przeczyść czujnik na wale,który steruje układem zapłonowym,często się zanieczyszcza
I ciepły i zimny silnik palę bez ssania, z wciśniętym gazem. Świece są koloru ,,kawy z mlekiem" po dłuższej jeździe. Po krótkim uruchomieniu są czarne i okopcone. Czujnik położenia wału zmieniony, jak sprawdzić ustawienie zapłonu skoro jest tutaj moduł zapłonowy?
Wymień czujnik obrotów wału i świece zapłonowe,będzie ok.
Zobacz też mase modułu zapłonowego,przewód zdaje sie czarny.
Witam, Warto by było sprawdzić kable i świece, możliwe też że po prostu masz zapłon przestawiony. W tym silniku jest aparat zapłonowy? Czy moduł?
witam wszystkich. Mam takie pytanie czy może się zepsuć elektroniczny moduł zapłonowy w cinquecento 700 ( Nanoplex 210) bo tak mo powiedział mechanior czy jeśli moduł byłby uszkodzony silnik nadal działa czy już wogule pada? U mnie działa ale mechanior stwierdził że działa w trybie awaryjnym czy moduł ma tzw tryb awaryjny? Dziękuję z góry za wszystie...
tylko z tego co zauważyłem to z kabelka od kondensatora wyglądało tak jakby się wylewało coś przed zalaniem i po utopieniu zaczęło się iskrzyć na całym aparacie zapłonowym
Podmień cewkę zapłonową, potrafią dostać przebicia.
Tak w CC700 jest czujnik położenia wału podobnie jak w ostatnich modelach f126p.Steruje pracą modułu zapłonowego.
Moim zdaniem układ można było zrobić taniej i lepiej, ale to tylko moje zdanie. Jakiś czas temu robiłem podobny układ (żeby psy nie robiły sobie kibla pod choinkami przed moim domem). Zastosowałem generator na ne555 i przez tranzystor 2n3055 kluczowane pierwotne cewki zapłonowej z cinquecento (dobór elementów podyktowany zawartością szuflady), efekty...
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
Przełóż kable WN w gniazdach cewki zapłonowej. Jeśli zacznie przerywać na drugim cylindrze to będzie wina cewki.Jeśli ten sam to jeszcze może być wina przewodu zapłonowego z tego cylindra.Nieważne że były wymieniane, nieraz nowe części są kiepsko wykonane.Masz przykład świec. Też się zawiodłem już na NGK
Cewka zapłonowa do wymiany i świece jak nie wymieniałeś.
Można smiało zciągać przewody w czsie pracy. To jest silnik w którym na obu świecach iskra jest jednocześnie( Choć zaznaczę że słyszałem kiedyś opinię że na jednej ze świec jest odrobinę później :) ) więc nie ma warunków do pracy z nie obciążonym układem WN. Test wykonuję się kilka sekund i tylko trzeba uważać żeby te 20kV nas nie popieściło. Owszem,...
Jeśli masz odpowiedni obrotomierz podpinasz sie pod sygnał z cewki zapłonowej pozd
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
cinquecento ;)
Co z aparatem zapłonowym ? nie wypada ci zapłon na którymś cylindrze ?
Witam Czy może ktoś podpowiedzieć, gdzie znaleźć wykres mapy zapłonowej modułu nanoplex med 211a. Mam książkę od cinquecento, ale starsze wydanie i tam jest tylko med 210a. Pozdrawiam
Immobiliser jest w procesorze 68HC11F1. w EPROM jest tylko mapa układu wtryskowo-zapłonowego
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Może ktoś ma pomysł co tu jest grane, a objawia sie to tak: Samochód wyposażony jest instalacje gazową odpalam go jednak na benzynie ze względu na pogodę. No i jak odpalę to powinno być dobrze, ale nie zawsze jest. rozgrzewam go na ssaniu a później je wyłączam. Nie ma reguły co do czasu ale po jakimś czasie samochód gaśnie np. podczas zmiany pasa czy...
Witam Mam problemy z zapaleniem auta kiedy gorące. Wymieniłem świece przewody, wyczyściłem kable prądowe, masy. Nie mam pojęcia co z tym zrobić, elektryk mówi że może cewki może moduł zapłonowy ale to wszystko to MOŻE
Witam Forumowiczów! Bardzo proszę o pomoc i sugestie w rozwiązaniu następującego problemu: posiadam czujnik indukcyjny zbliżeniowy, na wyjściu którego mam uformowany sygnał prostokątny 0,6V-12V, obciążenie max. 200mA (czujnik normalnie służy do sterowania automatyką przemysłową). Jaki mógłbym dobrać to niego moduł zapłonowy (fabryczny lub "własnej roboty")...
Ale czy zawsze musi dojść do takiego uszkodzenia? Prawdopodobieństwo braku uszkodzeń jest bardzo małe. Czy może to być też przyczyna tego ,że auto kręciło ale zapalić nie chciał? Może - jeśli szlag trafił moduł zapłonowy i/lub ECU to nie bedzie "palić"... Gdy wsadziłem ostatnio inny akumulator autko po kilku dniach stania odpalił od strzała. I też...
w cinquecento można wziąć sygnał z czujnika indukcyjnego który idzie do modułu zapłonowego. ...a czy mógłbyś mi pomóc go zlokalizować?
Jest to tradycyjny układ i jest też mało miejsca na zamocowanie cewki. Na jakimś zagranicznym forum znalazłem, że oryginalnie cewka ma 5 om, więc nie wiem czy cewka od np. MZ wystarczy. Innym problemem jest to, że silnik ten ma 4 cylindry, przez co dochodzi znów problem z miejscem.. Czy ewentualnie można próbować zwiększyć rezystencję tej cinquecento?
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
A moze linka gazu jest za dluga?
Sprawdź wężyk podciśnieniowy od kolektora ssącego do MAP-sensora. Ten sensor to masz na myśli: czujnik ciśnienia bezwzględnego?? Wężyk jest raczej dobry. Dodam, że na początku jak go odpalę pracuje tak jakby na dwóch tłokach a jak go przegazuję to wtedy już normalnie na 4 tłoki. Przewody zapłonowe są dobre.
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Z tym gaźnikiem Aisanem zawsze były problemy. Najpierw posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe co idą do gażnika. Może coś z modyłem zapłonowym znajomy miał tak kiedyś w Fiacie Uno
Jeżeli chodzi o automat rozruchowy, to myślę, że naprawa nie pomoże, bo on się w środku wyciera i zacina się, nie dociskając styków. Jeżeli chodzi o gaśnięcie, to miałem taki przypadek, że urwany był przewód w aparacie zapłonowym, który podłączony jest do ruchomej płytki przy regulatorze podciśnieniowym, i jak się dodawało lub ujmowało gazu, to przerywał....
Z którego sportinga masz te zegary? MPI czy SPI? SPI, czyli CF2 miał taki sam układ zapłonowy (i sterownik silnika) jak CC900. Skąd podłączyłeś sygnał do obrotomierza?
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
no wlasnie o to mi chodzi, że jakby to był zwykły aparat zapłonowy to poł biedy. W tym wypadku kompletnie nei wiem gdzie szukać usterki.
Sprawdz kable zapłonowe i świece. Najlepiej jeśli dawno nie były wymieniane kup nowe i wymień.
witam jak koledzy piszą proste jak budowa cepa 1 zasilanie +12 2 masa 3 kabelek do cewki zapłonowej ( zliczający impulsy) i już trybi
Może tutaj znajdziesz coś co pomoże ustalić ustertkę http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ewentualnie sprawdź świece zapłonowe - niestety jest do nich dośść utrudniony dostęp.
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Witam Mam problem z fiatem cinqecento 700 po przekręceniu stacyjki kontroliki się oświecają i cisza ,sprawdziłem stacyjke i moduł zapłonowy napięcie dochodzi a rozrusznik nie kręci prosze o pomoc
Jedyny dwucylindrowy jaki mi przychodzi na myśl to 126P w wesji EL,jak i cinquecento 700. Może napisz co chcesz osiągnąć,bedzie łatwiej coś pomyśleć.
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Mam problem z Fiatem Cinquecento 900.problem tkwi w tym ,że ciśnienie w cylindrze jest w normie,tylko ze nie pali na 1 cylinder wie ktoś co może być przyczyną?Dodam ,że zmieniłem świece i cewkę zapłonową..w dalszym ciagu jeden cylinder nie pali...
W Fiacie CC 900 jest brak iskry na cewkach, nie ma prądu w aparacie zapłonowym, nie ma go też w module zapłonowym. Wymieniłem stacyjke ale dalej nie ma iskry i gdzie jest komputer silnika. Ktoś ma inny pomysł na to?
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Cinquecento 900 występowało w wersji gaźnikowej, miało moduł Digiplex MED447A i dwie podwójne cewki zapłonowe, koło foniczne z 5 zębami i jeden czujnik położenia wału
Tak może być słaba kompresja, ale może jeszcze sprawdzić układ zapłonowy(świece, przewody, i cewkę). A dzieje sie tak niezależnie od temperatury silnika czy wilgotności powietrza?
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Jeśli nie ma iskry lub jest w niewłaściwym momencie sprawdź wiązkę między czujnikiem położenia wału a modułem zapłonowym. Na przyszłość - zanim się zabierzesz za naprawę czegokolwiek to musisz bardzo dobrze wiedzieć jak to działa...
W wersji 0,9 l nie było bo to silnik m.in. od cinquecento. Ale we wszystkich innych był.
można tez zaryzykować wymianę całego silnika (tak zrobił kolega, koszt kolektora i gaźnika był taki sam jak całego silnika), układ zapłonowy niema nic wspólnego z gaźnikiem więc można śmiało wymieniać.
Witam zwracam sie z następującym zapytaniem: posiadam cc 900 94r (gaźnik) z instalacją gazową, tak więc na benzynie jak i na gazie na wyższych obrotach włącza sie odcięcie sprawdziłem cewki, moduł zapłonowy, wymieniłem czujnik położenia wału,dalej nic może wy mi pomożecie...
Nie wiem jak w cc700 ale kiedyś miałem 126 bis. Podobny silnik. Poszukaj takiej cienkiej rureczki gumowej wychodzącej od gaźnika. To może być przyspieszacz zapłonu(???) takie coś co ciśnieniowo ustawia wyprzedzenie zapłonu. U mnie znajdowało się przy aparacie zapłonowym. Jeśli ta rureczka jest pęknięta lub co gorsze jej nie ma to może być przyczyną.
Napisałem Ci, koło foniczne od cinquecento, zobacz jak jest zrobione. Albo zainstaluj zapłon ac cdi i usprawniaj go... po co procesor do silnika 1.2KM?
Witam, może ktoś wie co zrobić z moim cieniasem żeby odpalał jak jest silnik ciepły, bo już nie mam do niego nerwów :cry: Na zimno odpala elegancko i bez problemów, a jak trzeba go odpalić po dłuższej jeździe to albo pozostaje kilkanastokrotne piłowanie i modlenie się żeby załapał lub odpalanie na pych. Dodam że wszystkie filtry zostały wymienione,...
Hmmm... Też prawda... Nie długo właśnie szykuję się na wymianę oleju to i przy okazji płyn chłodniczy wymienię. Wycieków jak narazie żadnych nie zauważyłem. Na początku pisałem też że auto przerywa - pojechałem wreszcie do mechanika bo te dochodzenie do tego niedługo by mnie więcej kosztowało niż to warte. Do wymiany poszedł popychacz pompy paliwa i...
Wyczyścić/wymienić świece zapłonowe, wymienić przewody w.n. i filtr powietrza... ale te silniki nie słynęły z wysokiej kultury pracy.
Witam. Czy ktoś z państwa podjął by się wykonania kompletnego układu zapłonowego do motocykla Dniepr ? Może ktoś ma taki zestaw to chętnie kupię. Zapłony oferowane na rynku są dość zawodne. Myślałem nad modułem nanopleks z fiata cinquecento. Mam nawet taki moduł jednak brakuje mi wiedzy jak się do tego zabrać. Pozdrawiam serdecznie
Układ zapłonowy jest ten sam , gażnik wstawiasz razem z silnikiem i podłączasz tylko filtr powietrza i to wszysko, resztę przewodzików od Aisana demontujesz. Powodzenia - prosta zamiana !
"Gaźnik został wyczyszczony" czy zaworek pływaka został sprawdzony czy w ogóle zamyka? Może spróbuj wykręcić świece, wydmuchać nadmiar paliwa z cylindrów( kilka obr. rozrusznikiem) wkręcić ale suche świece, zdjąć przewód paliwowy z gaźnika by nie lało do niego tylko np.do butelki i wtedy próbować czy będzie się odzywać? Może faktycznie przelewa paliwo?...
Przez otwór świecy zapłonowej wygiąć z drutu takie cudo i próbować możesz spróbować pomóc sobie tłokiem i tak druga osoba do pomocy potrzebna
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
Witam Domyslam się że w tym przypadku chodzi o zakłócenia z układu zapłonowego Łatwo to sprawdzić - częstotliwośc szumu powinna sie zmieniac z prędkościa obrotową silnika
Kopcenie na czarno świadczy o nie spalonym paliwie w silniku .Sprawdż pompa paliwa-przelew do zbiornika,popychacz napędu pompy-minimalne wysunięcie ponad uszczelke 1-1.5 mm,maksymalne 3.9mm ,gażnik-pływak,zaworek iglicowy ,układ zapłonowy stan świec -kolor czarny elektrod -za dużo paliwa zalewanie lub wypadanie zapłonów.Jaki gażnik?
Jeśli pompa paliwa jest sprawna i podaje odpowiednią ilość paliwa ,w gażniku jest drożna dysza paliwa oraz prawidłowy poziom paliwa, to pozostaje przełącznik podciśnieniowy i jego połączenia z kolektorem ssącym (drożność ,szczelność) oraz połączenia elektryczne przełącznika z modułem zapłonowym. Ostateczność to uszkodzony moduł ,co objawia się brakiem...
przy lpg który jest bielektryczny napięcie cewka podnosi do 20 24tys volt dlatego czasami nie wytrzymują przewody lub cewka Jakaś nowa teoria w fizyce się pojawiła ???? praktyka nie fizyka ale to nie o tym mowa ważne żeby ktoś zrozumiał dlaczego występują strzały a powodem jest układ zapłonowy.A fizykiem nie jestem i wnioskuje z własnego doświadczenia....
a moze ktos z was wie jak zrobic zeby obrotek z zegarow cc sporting pokazywał dobre wskazania,mam silnik z fiata 127 poj 903cm3 i zapłon jeszcze na aparacie zapłonowym ,obecnie obrotek pokazuje mi za duze obroty np jak silnik ma wolne obroty to wskazowka pokazuje poł skali.pomocy.
Witam!!! Posiadam taki problem Fiat Cinquecento 700ccm + LPG LOVATO nie odpala Początkowe objawy to pęknięty wąż wody ten przy cewce czwórnik. Wąż został wymieniony, samochód odpalił pochodził do czasu rozgrzania (woda dolana do zbiorniczka) i zgasł, od tego momentu nie chce odpalić ani na gazie ani na benzynie. Prąd na świecach jest, świece były suche...
czesc, u mojej babci w cienkim to samo sie robi.poprawilo sie jak zmienilem kable zapłonowe i popychacz hydrauliczny na zaworze wydechowym.ale znowu cos sie tam psuje przy gazniku a ma gaznik aisan.
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Skoro na obu paliwach takie cyrki to wypadanie zapłonów. Skontroluj po kolei cewkę zapłonową czujnik połozenia wału, jego kable i także sam moduł zapłonowy
Rozrząd, panewki główne, mocowanie alternatora, mocowanie cewki zapłonowej, wadliwy samoregulator zaworu i długo by tu jeszcze wymieniać. Opisz dokładniej czy stuka cały czas, jak to sie ma do tego czy silnik zimny czy ciepły itd.
Temat był wielokrotnie poruszany . Kabelki WN do wymiany , a jak są nowe i dalej to samo ,to cewka zapłonowa prosi o wymianę . Te cewki dość często są problemem w CC ,pęka izolacja i dostają jakiś dziwnych przebić.
Skontroluj przewody wysokiego napięcia i cewki zapłonowe. Myślałem o czujniku wału korbowego ale piszesz ze zalewa silnik więc czujnik działa (wtryskuje paliwo a to też na podstawie powyższego czujnika). Spalanie w normie?
Szewc bez butów chodzi... 20 lat dłubię w zabytkowych autach i wszystko niby wiem, aż tu nagle taki zonk... Jak w temacie. Samochód to Fiat 900T - mikrobusik z lat 70 - potomek dawnej Multipli 6oo. Silnik gaźnikowy OHV o poj. 903cc, bliźniak silnika Fiata 127 (czy nawet Cinquecento) tyle, że lewooobrotowy. Oczywiście aparat zapłonowy itp... Wszystko...
moduł zapłonowy cinquecento cinquecento moduł zapłonowy cinquecento cewka zapłonowy
dekoder odbioru polsatu transformator jonizator płynna zmiana napięcia
gdzie kupić potemcjometr suwakowy1m gdzie kupić potemcjometr suwakowy1m
Klimatyzacja samochodowa vs zamrażarka – wycieki czynnika chłodniczego, R134a, R1234yf, R600a Satel CA-10/SA-10 – brak reakcji, nie działa, diagnostyka zasilania, bezpieczniki, akumulator