Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Iść na całość i przyklej na kleju do szyb tylko ze już pompy nie wyjmiesz wymiana razem ze zbiornikiem
A pompa "wody"?
to w takim rozwiązaniu conajmniej ta druga pompa (przed wtryskiem) ciśnieniowa, choć najlepiej żeby obie takie były, przy czym ta pierwsza może być w baku, zwykła z czegokolwiek ze złomu, a druga np taka: https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-z... ogólnie powinien być 1 bar, a więcej może być bo tam jest przelew...
A skąd masz takie wiadomości że pompy wody nie ma ,skoro mechanik stwierdził że pompa to albo wierzę mechanikowi albo naprawiam sam.P
Trzeba odpowietrzyc nagrzewnice
To zacznij od zmierzenia ciśnienia paliwa, pompa może się już zacierać, Jak będzie słaba pompa to i będziesz miał taki efekt jak podajesz.
Stara, zwietrzała benzyna z biododatkami.
Piszesz "wymieniłem filtr paliwa (ale było jeszcze gorzej więc założyłem stary)" Stary filtr nie może być lepszy od nowego, kup filtr dobrej jakości i załóż. Nie masz gdzieś załamanego niedrożnego wężyka od pompy paliwa do monowtrysku.
Ściągnij pasek alternatora i zobacz czy nie zginie ten hałas
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
POMPA WODNA
Silniki MPI (8V i 16V) wymagają wyższego ciśnienia paliwa niż SPI więc pompa paliwa od CCS się nie nada. Po "najmniejszej linii oporu" to 1.1 lub 1.2 ale SPI.
Zbiornik paliwa od seicento wraz z pompą posiadam, także mógł bym go przełożyć jak się zrobi cieplej. Natomiast jak to jest w samochodach gdzie pompa paliwa jest zewnętrzna ? Jest zrobiony jakiś zbiornik buforowy dla pompy ? Inny profil baku ?
Witam. Potrzebuje znać średnicę otworu na pompę między szpilkami. Szpilek jak dobrze naliczyłem jest 12. Otóż zrobiłem gafę kupując bak do Cinquecento sporting, a mam pompę od seicento i teraz chce dorobić jakiś pierścień redukcyjny, tylko taki z prawdziwego zdarzenia. Obecnie mam prowizorkę i gdzieś pływak się blokuje.
Tam pompa wody jwst napędzana paskiem rozrządu, więc może źle go ustawiłeś
Kluczowym elementem jest ten podwójny przekaźnik, musi być i musi być prawidłowo podłączony, on zasila wszystkie elementy wykonawcze jak i sam sterownik (IAW-8F w ogóle nie ma bezpośrednio podłączonego "+ po stacyjce"). Pompa musi dawać ciśnienie 3 bar i jest sterowna przez ECU.
pompe kupiłem w sklepie i sam zamontowałem ponieważ sam naprawiam mego cienkusa myslisz ze to wina pompy?
Podłączyłem aku pod tą kostkę tak jak kazałeś i słychać jak pompa pracowała.
A może masz tam immobilizer? Troche dziwne, że od razu przestała chodzić pompa i nie ma iskry.
Sprawdz: bezpiecznik pompy i przekaznik sterujacy pompa Nie wiem jak jest w CC ale powinien byc rowniez czujnik bezwladnosciowy w komorze silnika moze zostal uderzony i przez to pompa nie dziala (taki czerwony gumowy)
Membrana pompy paliwa dziurawa
grozi zatarciem pompki lub jej spaleniem Przecież w cc700 jest mechaniczna pompa membranowa !
mało spala czyli jakieś regulacje na wtrysku trzebaby zrobić.. ingerencja w pompę wtryskową..
Gaźnik do rozebrania i sprawdzenia, pompa paliwa też.
Membrana pompy paliwa , puszcza paliwko przerabiałem temat .
Owszem zgadzam się z Tobą ale ja mam na myśli te dwie pompy, które są w temacie. One są osobnym elementem. http://allegro.pl/item1179177023_fiat_ci... http://allegro.pl/item1185696190_fiat_un... Ale tak na oko: czy silnik 180W wystarczy aby wprawić którąś z pomp tak, aby ciśnienie było porównywalne...
Nigdy nie widziałem sei 1100 na pojedyńczym. 16F EB był w 900 Obrotmierz w tych samochodach impulsy bierze z przekaźnika pompy paliwa.
Witam. Czy ktoś może wie może co konkretnego dzieje się z autem gdy nie działa pompa wodna ? I ewentualnie jak się ją wymienia.
Tak autko naprawione prawdopodobnie byl jest to problem uszczelki pod glowica, ale warto sprawdzic tez pompe plynu. ( gdycieknie z pod silnika to na pewno pompa plynu)
no wlasnie problem w tym, ze widzialem na allegro pompke do uniaka i jakas inna sie wydaje.. w cienkim z pompki wychdza 3 ruski: przypływ, odpływ i wylot do gaznika a w tej od uno jakis tego nie ma.. moze inaczej w uno jest rozwiazany powrot nadmiaru paliwa.. Dodano po 1 (...) wychadzą oczywiście 3 rurki :D
I rozumiem, ze gdy naciskam pedał gazu pompa powinna pompować paliwo tak?
Wyczyść gażnik. Jak nie pomoże, to pompa i filtr paliwa.
Musisz sprawdzić pompę paliwa bo z tego co piszerz nie słychać jej, zbyt długie użytkowanie na niskim poziomie paliwa w zbiorniku powoduje jej uszkodzenie (brak chłodzenia) sprawdź czy dochodzi zasilanie do pompy?
Zbiorniki w CC puszczają na zgrzewie, ale w takim przypadku już przy 1/2 napełnieniu kapie paliwo, jak cieknie dopiero gdy jest pełny, to albo z rury wlewu, albo z pod pokrywy pływaka i pompy paliwa
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Czy na pewno nie ma iskry a nie paliwa? Skoro problem zbiegł się z wymianą pompy? Sprawdź też bezpieczniki profilaktycznie. Ssanie włączone (jeśli to silnik z gaźnikiem ale 700 jest chyba tylko na gaźniku)?
Prawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą skoro masz mix z olejem ,sprawdź także termostat, podejrzewam również pompę wodną
przekazniki sprawdzone?
A pompa wody tłoczy , płyn w układzie?
Nie zdarzała się pęknięta głowica w cienkim. Jak szedł płyn w olej to albo walnięta uszczelka albo simmerning na pompie oleju, wspólna jeżeli chodzi o napęd z pomp a wody.
Byłem u mechanika, stwierdził, że to nie popychacze, bo łomocze za bardzo. Poza tym samochód ma problem z odpalaniem nawet na ciepłym silniku- długo kręci. Rozrząd mam nowy, dostałem z silnikiem (jak i komplet uszczelek do silnika). Może być to uszkodzony wałek rozrządu i/lub pompa oleju?
Tam jest wspólny napęd pompy cieczy i oleju, jak lód wypchnął uszczelniacz, to mogła się tamtędy dostać woda do oleju. Od dołu widać taki prostokątny otwór, jak z niego kapie to do wymiany uszczelniacz pompy cieczy
Najlepiej po zgaśnięciu i braku możliwości uruchomienia rozbierz gażnik cudów nie ma albo pływak albo zaworek albo zatkany przelew w pompie paliwa.
Kolejna wymiana nie przyniosła efektów. Wymieniłem ponownie przewody świec, wymieniłem moduł. Nadal to samo. Kręci, i nic... Zauważyłem też, że... w filterku paliwa jest bardzo mało benzyny. Lekko na dnie a w maluchu miałem ponad połowę filterka zalane... A może pompa paliwa padła?
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
Z wcześniejszych postów wynikało że pompkę wymieniałeś na działającą ale nie nowa (jak dobrze rozumiem). A to ma znaczenie. Co do świec to jak dawno nie zaglądałeś to bezwarunkowo powinieneś. Natomiast problemy ze świecami raczej objawiałyby się przy zimnym silniku zawsze podobnie bez względu na ilość dni bez uruchamiania. Jest taka prosta sztuczka...
Także uważam, że to przez alarm. W innym poście radzono mi łączenie przewodów nr 1 i2 ze schematu, co też uczyniłem. Rozmawiałem telefoncznie z mechanikiem i powiedział, że to łączenie nic da, bo obydwa są na masie. Mógłby się ktoś do tego ustosunkować? Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale przekręceniu stacyjki pojawia się na chwilę taki dźwięk co zawsze...
pompkę hmm dałem nowe membrany świece nowe a do gaźnika to tak jak pisałem kupiłem preparat do czyszczenia gaźników wlałem cały do niego od strony dysz pływaka i pompy przyśpieszającej i nic
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Pompa paliwa. Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik.
Już pisałem wyżej pompa 2 dni temu wymieniona na nową i nic nie pomogło
W cienkim, jeżeli dostawała się woda oleju zazwyczaj nie była to wina uszczelki (prędzej ją przepalało pomiędzu tuleją a płaszczem wodnym) a zużyciu ulegału uszczelnienie wałka pompy wody i oleju.
Urywał się kabel od czujnika, czujnik jest poniżej alternatora, jak wychodzi wąż z pompy wody.
Reperaturka pompy wody do wymiany, niestety musisz zdjąć miskę olejową.
witam mam taki proglem mam cc700 wymienilem termostat i dalej auto ma temperature 50 albo 55 stopni wczesniej myslalem ze to termostat wiec go wymienilen ale nie pomoglo i nie wiem co dalej nawet przyslonilem wlot na chlodnice ale nie pomoglo a moze jest pompa wody uszkodzona ?
Ta, tylko żeby się lało cały czas to jeszcze pompę ktoś by musiał zapiąć na sztywno...Ładnie wymajsterkowałeś. Pompa chodzi, wtrysk otwarty. Ciekawe co jeszcze przy tym przekładaniu namieszałeś?
Silnik trzeba cały w środku dokładnie wymyć wraz z pompą oleju. W silniku nie może zostać ani jeden opiłek.
Witam Miałem podobny przypadek, po nagrzaniu stawał z braku paliwa. Okazało się, że przyczyną była pompa paliwa. Po wymianie pompy skończyły się problemy. Można na początek wymienić uszczelkę pod pompą paliwa na cieńszą , może pomoże. Powodzenia.
Otwory w podłużnicach do mocowania silnika lewarka itd są fabrycznie-nie musiałem nic ciąć spawać wiercić Jedyne co należało by jeszcze zmienić to bak na taki z wersji z wtryskiem z pompą paliwa ale ja poradziłem sobie montując zewnętrzną pompę paliwa pod maską
Witam Skoro już taki przebieg to radzę się przyjrzeć popychaczom ponieważ już się kończą. Producent przewiduje ok 150 tys km na bezawaryjną pracę. Przy okazji sprawdzić wałek rozrządu jak wspomniał kolega wcześniej. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 700 (polski gaźnik) i ogólnie mam taki problem, gdy trochę nim pojeżdżę to temp. rośnie tak do 70 - 80°C i wtedy zaczyna się grzać i traci moc. Od czego to może być? A i dodam, że jak ostygnie i go odpalę, ruszę i nagle gaśnie, jak by coś było z pompom paliwa? Pozdrawiam.
Jeśli to układ wtrysku SPI to nie ma nic wspólnego z ilością spalania że masa jest cały czas na pompie paliwa. Od tego jest regulator ciśnienia paliwa i niuezależnie czy pompa ma wydatek dużo większy on i tak ustala stałe ciśnienie dio wtryskiwacza paliwa. Zobacz jeśli masz tzw wyąłcznik bezwładnościowy pompy paliwa czy nie jest uszkodzony lub zadziałał...
pompa większa zewnętrzna, a manometr to regulator ciśnienia, kąt zapłonu wyprzedzony o 10`
Masz 2 odpowietrzniki,jeden przy prawej lampie drugi na węzu idącym do nagrzewnicy. Jak nagrzewnica nowa pozostaje pompa wodna. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
Trochę późno przeczytałem o problemie ale gdyby ktoś jeszcze miał podobny to proponuję przeczytać, jak rozwiązałem u siebie w Cinqecento z gaźnikiem. Opisałem to na stronie: http://chomikuj.pl/egie38/CINQUECENTO+-+... CC700 - ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA.pdf
Kiedy? Wykręć ją i zobacz w jakim stanie jest dźwignia popychacza pompy paliwa, może jest zatkane sito jak bez filtra jeździłeś?
Sprawdź dokładnie układ paliwowy - pompa/ filtr/ wtryskiwacz. Sprawdź, czy z powrotem płynie paliwo ( za wtryskiwaczem/ gaźnikiem)
Zapomniałem o linku http://allegro.pl/pompowy-podgrzewacz-si... Oczywiście ma to być grzałka z pompą zasilacza 230v
W seiku jest inna pompa paliwa z filtrem wbudowanym. Zamienić się da wszystko ale będzie rzeźba.
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Pewnie cieczka jest na pompie ale taka niewielka że zdąży odparować i tylko jak sie kręci, kompresja pewnie też po za limitem i z stad problem z mocą i odpalaniem czuje że remoncik silnika Cię czeka
W CC obrotomierz wpina się w przekaźnik pompy paliwa. Tam jest sygnał obrotów. bzdura
Albo zapowietrzony ,albo odręcona śruba zabezpieczająca wirnik pompy wodnej (czasami się to zdarza) lub zanieczyszczona chłodnica.
Moze byc termostat lub pompa wody. Czujniki były 2 typy na kontrolkę bimetal zwierny i rezystancyjny na wskaznik,wygląd identyczny.
seicento 1.1 ma prawie ten sam blok co punto 75 8V- wieksza pojemnosc + MPI, inna pompa paliwa+komputer, ale silnik pasuje bez przeróbek
mówiłem, komputer do wymiany... nad czym tu się zastanawiać jak taki komputer kosztuje grosze https://allegro.pl/oferta/fiat-cinquecen...
pomysłów wiele ale yrochę śmieszne, sprawdź poprostu iskrę najlepiej oczywiście testerem i czy uklad zasilania paliwa pracuje normalnie, bo wystarczy że się zapowietrzy przez noc a pompa mając swój wiek może nie dawać paliwa i nie pali.
Witam, po zmianie akumulatora cienias nie chce odpalic, immobilizer swieci się na czerwono a powinien za zółto? Gdzie on się znajduje? Czy mogę zewrzeć te przewody/styki które on rozłancza? Mogł bym prosić o jakis schemacik jak to złączyć po rozłaczeniu? immobilizer nie jest mi potrzebny ważne aby auto odpalało, rozrusznik nie kręci nie słychać pompy...
Tu masz podłączenie pompy hydraulicznej NSZ 10 do silnika 1,5d Isuzu, ale U Ciebie możesz wykombinować podobnie. Tylko nie wiem po co WOM hydrauliczny. Różowe to koło pasowe silnika, zielone- pompa, żóte to paski klinowe.
Pompę wody masz na pasku klinowym a ten czujnik w głowicy. Wnioski wyciągnij sam.
zanim go zalejesz sprawdź uszczelniacz na pompie wody i oleju, bo to jest częstą przyczyną mieszania się płynów
hej wszystkim! podpinam się do tematu nie zapalającego Cinquecento 900. samochód z 1998 roku, jednopunktowy wtrysk. Nie wykazywał żadnych objawów, a wczoraj po prostu nie odpalił. Rzecz tyczy się układu paliwowego kontrolka wtrysku płonie cały czas. Dziś dokonałem wstępnych oględzin, pompa i to co w zbiorniku w porządku, podpięta na krótko tłoczy paliwem...
pompa niby dziala a filter to nie pamietam. a silnik jakos sie rozgrzał i nic
Warto również przyjrzeć się pompie paliwa (membrana, zaworki) mogą być zużyte - skutek niski poziom paliwa w gażniku.
Najprościej podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać błąd. Zapewne sterowanie przekaźnikiem uruchamiającego pompę i zasilający niektóre elementy układu (cewki wtrysk evap rezystor sondy itp)
Kolego wqq Dawno ale jeszce wszystko pamietam taki sam silnik mial takze fiat 126 bis z ta roznica ze mial klasyczne popychacze zaworow oraz stykowy zaparat zaplonowy oraz odwrotna prace sinika (znaczy w bisie krecil sie w druga strone ) moglbys takze wrzucic zdjecie miski olejowej , pompy cieczy chlodzacej i oleju .
Centralka CODE niezaprogramowana to jest ok. To nie jest w zasadzie błąd. W tym stanie centralka działa normalnie. Masz aktualną wersję programu (IAW Scan 2 v0.82)? Masz tam testy m.in. przekaźnika pompy paliwa - spróbuj ją wysterować tym testem.
witam, mimo ze na gazie jezdzisz to musisz miec około 1/4 zbiornika benzyny, inaczej mozesz zatrzec pompę paliwa, pewnie masz podobny objaw sprawdz cisnienie paliwa, powodzenia
witam. Potrzebuje pomocy... mam cinquecento 700 + LPG (instalacja ma 2 m-ce) I MAM PROBLEMY Z JAZDĄ NA BENZYNIE. Odpala na benzynie bez problemu po odciągnięciu ssania wskakuje na wysokie obroty ale po wciśnięciu pedału gazu muli go i gaśnie. Tam gdzie mi zakładali gaz powiedzieli że to wina gaźnika i oddałem do mechanika który powiedział że go przeczyścił...
filtr wymieniany od jakiegos czasu zastanawiam się czy to pompa paliwa, ale póki nie będę mieć pewności nie chce kupować , bo przecież we wrześniu była żałożona nowa
Sory pomyłka zabezpieczenia nie ma wałek trzyma obudowarozrządu którą już zdemontowaliśmy.Zapomniałem jeszcze o pompie paliwa,którą trzeba też przed wyjęciem wałka zdemontować i wyciągnąć popychacz.
Dzięki za podpowiedzi,byłem na komputerze ale nie zczytał żadnych błędów, podejżewam że problem może być związany z paliwem ponieważ auto gaśnie zapala się kontrolka i wygląda to jakby nie dochodziło paliwo po zgaśnięciu w trakcie jazdy samochód ma problemy z ponownym odpaleniem dopiero po długim trzymaniu go na rozruszniku odpali więc może to jest...
Dzis były mechanik po przejechaniu sie ze mna tym CC stwierdzil ze prawodpodobnie cos z pompą paliwową, albo calkiem do wymiany albo sprezynka lub membrana. Co wy na to ?
Tak właśnie zagladam na swoje konto na Elektrodzie i moje posty - widzę,że jeden jest niezamkniety chociaz dawno już sobie poradziłem Rozwiązaniem problemu: Demontaż pompy paliwa - jak się okazało z dna baku pompa zassała masę syfu z "czystego" polskiego paliwa... było tam sporo piachu, włosów, kawałków gumy(w postaci mazi)... czyszczenie dna baku +...
No to trzeba zlokalizować jak jest odcięte paliwo. Przekaźnik? Czy samym przelacznikiem? A moze jeszcze po drodze jest jakis przekaznik do pompy. Musisz zacząć od zlokalizowania miejsca w ktorym będzie odcięty wtryskiwacz. Nastepnie zmostkowac.
tez mam cc7004aisan; ten silnik potrafi rowno pracować, tylko trzeba go dobrze wyregulować - vide: znajdź sobie dobrego mechanika, w miarę mozliwości nie z ASO, bo oni tam postępują wg procedur, które nie są najszczęśliwsze dla tego silniczka Co do ASO to mam podobne zdanie. Muszę jednak przyznać, że zdarzyło mi się kiedyś skorzystać z ich usług ASO...
elektrit złość piękności szkodzi, nie wiem co sie stało skąd mam wiedziec czy to elektronika czy co to jest moze pompa nie dostaje pradu odrazu tylko po chwili naprawde cinquecento mam od niedawna i jestem zielony w tym autku za to w 126p w ciemno wiem skąd jest dana śrubka i moge z zamkniętymi oczami zrobic remont generalny wiec wydaje mi sie ze z...
Przewody, świece, cewka, czujnik położenia wału, moduł zapłonowy- wszystko zmienione. Z układu paliwowego pompa paliwa, przewody, filtr, gaźnik- wszystko zmienione :( Dlatego też nie wiem już co to może być. Co do wycia- na pewno nie jest to alternator gdyż jest po regeneracji.
kiedyś przeczytałem dobry sposób, żeby sprawdzić czy pompa daje dosyć paliwa ( dodam, ze ja miałem podobny problem). Otóż, należy odkręcić pokrywę gaźnika i nalać tam bezpośrednio trochę benzyny. Jeżeli wtedy będzie chodził dobrze to znaczy, że pompa słabo podaje paliwo, albo paliwo w dziwny sposób (u mnie przez zepsuty zawór przy baku) cofa się do...
pompa paliwa cinquecento cinquecento pompa paliwa pompa paliwo cinquecento
mitsubishi falownik czujnik biegu wstecznego sharp migające podświetlenie
pralka bosch schemat elektryczny
SPD TT/IT w sieci TN-C – dobór ograniczników przepięć DC/AC przy panelach PV, Phoenix Contact, OBO Caterpillar 432F2 błąd 157-18 – niskie ciśnienie paliwa, common-rail, diagnostyka