Wypuścił Pan dżina z butelki. Przymierzałem się od pewnego czasu, żeby opisać różnice między boxami od aut zasilanych 120V i 162v, a jest ich kilka. Część informacji zawartych poniżej pochodzi z instrukcji dotyczących tych aut i ich akumulatorów, ale większość jest owocem ponad sześcioletniej praktyki w serwisowaniu sagemboxów. Przede wszystkim radzę...
Ja użyłem odmrażacza do szyb. Napsikałem w każdą możliwą szczelinę i poszło bez problemu.
Jak z tego równania wynika zwiększenie pojemności musi pociągnąć zwiększenie choćby jednej danej po prawej stronie Nadal kolega błądzi jak dziecko we mgle. :D Wzór jest prawidłowy tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach. Kolega uparcie twierdzi, że większy akumulator wymaga dłuższego ładowania i ma rację w przypadku gdy rozpatruje dwa akumulatory rozładowane...
Rozumiem, że samo odpięcie akumulatora nie wystarczy. To już chyba faktycznie lepiej dać na tacę...
Powodem takich skoków napięcia ładowania jest na 95,5% zepsuty akumulator.
Bezpiecznik F37, w skrzynce bezp. obok akumulatora.
Misiu, a skąd wiesz, że ci się nie wyczyściło BSI i dlatego nie otworzysz? Często się zdarza jak padnie akumulator.
Na początek sprawdziłbym wszystkie bezpieczniki w komorze silnika oraz wewnątrz pod deską rozdzielczą. W dalszej kolejności do sprawdzenia połączenia okablowania - wyciągnij wszystkie wtyczki z ECU oraz BSM i oglądaj pod kątem uszkodzeń. Uwaga - najpierw odłącz akumulator.
Regulator napiecia raczej do wymiany.
Nie słabego akumulatora lecz braku masy na silnik.
Przeczytaj dokładnie co napisał decybel91 i stosuj się do jego rekomendacji zacznij od rozrusznika i sprawdź dokładnie akumulator.
Układ podłączony jest równolegle do klem akumulatora
Patrząc na wtyczkę od strony wyprowadzeń(wycięcie od góry) lewy to linia K, prawy L. Plus i minus z akumulatora.
Kiedyś też tak miałem. Przyczyną był spalony bezpiecznik w skrzynce na akumulatorze.
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
zsynchronizuj pilota jak w załączniku
A sprawdzone bezpieczniki na akumulatorze ?
Skrzynka w komorze silnika zapewne. Duże bezpieczniki na akumulatorze sprawne?
Ustaw multimetr na największy zakres prądu stałego i podłącz akumulator przez tenże miernik (+ akumulatora - 1 przewód miernika - 2 przewód miernika - + klemy), pozamykaj cały samochód i zobacz jaki prąd pobiera. :idea: Jeżeli poniżej 0.2A to jest ok. Jeśli nie to wypinaj kolejno bezpieczniki i zobacz kiedy prąd się zmniejszy i usterka (prawie) znaleziona....
zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki Niezupelnie. Wentylator zasilany jest z "+12V silnik pracujacy". Nie ma zasilania jesli silnik nie pracuje, a dokladniej - jesli nie ma ladowania akumulatora.
Żebyś sie nie zdziwił jutro jak nie będziesz mógł odpalić... nie chce krakać ale jest takie coś jak procedura uśpienia bsi. zamknij samochód,odczekaj z 10 min i odepnij aku
radio masz na 90% z ta dostawka pod deska, moze ona byc uszkodzona, zle podlaczona lub nie kompatybilna z usb lub radio zle skonfigurowane konfiguracje robie sie fabrycznym testerem diagnostycznym. zeby miec 100% pewnosci zdj naklejki na radiu. Radio nie jest kodowane na kod w citroenie radio przypisuje sie numerem vin, wiec nic sie nie stanie jak je...
witam mam problem z wycieraczkami przedniej szyby chodziły cały czas dobrze az do wczoraj staneły w polowie i nic nie pomaga odłączenie akumulatora citroen xsara piccaso 2003r HDI 2,0
Akumulator i/lub regulator napięcia.
Mam w swoim Citroenie takie same objawy. Czy była to wina akumulatora?
Dziękuję bardzo. Właśnie o to mi chodziło. Mam jeszcze jedno pytanie. Mógłbyś mi udostępnić schemat tej samej wtyczki tylko do Citroena C4 Picasso z 2011r? Tam występuje taka skrzynka https://obrazki.elektroda.pl/9543301600_... 2 - Zasilanie po włączeniu zapłonu 3 - LIN 4 - Masa 5 - wyjście bezpieczeństwa głównego przekaźnika 6 - sterowanie...
Pierwsze rok auta. Silnik? ,który bo na razie wiadomo że diesel. A jeśli wyświetla błąd na zegarach tzn. że mają słaby sprzęt do diagnostyki.
Możesz śmiało wymieniać. Jedyne co będzie do ustawienia to czas i data.
Patrzyłeś ecu ? Może komputer ci siada ? Jakie błędy pokazuje ?
Do posprawdzania spadki napięć na przewodzie plusowym i masie akumulatora .
Jak ładowałeś ten akumulator? W samochodzie, czy wyjęty? Jeżeli w samochodzie to czy odłączyłeś akumulator od instalacji w samochodzie?
Sprawnego akumulatora ze sprawnego auta nie ładujesz. Co się dzieje? ¿?
Kupiłem nowy akumulator
Economy mode- tryb ekonomicznego wykorzystania energii akumulatora , uruchamiany też przy 100% sprawnym akumulatorze.
Żeby namierzyć element który pobiera nadmiar prądu, przy zgaszonym aucie podłącz sobie miernik tak aby pokazywał pobierany prąd, następnie odłączaj kolejne bezpieczniki i patrz jak zmienia się pobór prądu.
Szukałbym w takim razie zwarcia skoro płynie tak duży prąd, że nagrzewa się przewód, a świece nie są zasilone. Bezpiecznik nie przepala się?
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)? Tak, Jest to poprawna metoda.
Wstrząsówka- jest pod maską za akumulatorem jak się nie mylę.
C2 sensodrive + slaby akumulator - BSI blokuje rozrusznik. Kontrola - odpalic recznie z dwupinowej kostki na bsm. Naladowac/wymienic akumulator i spoko. Pozdrawiam
Nie powinno,zresztą gdyby coś "zgłupiało" to byś zauważył raczej.
hej Mam problem z rozładowującym sie akumulatorem w xsarze. Sprawdzałem który bezpiecznik bierze mi ten prąd i okazało się, że jest to bezpiecznik BSI (9- pod kierownicą) . Wyciągnąłem go ale niestety nie działa mi centralny zamek. Czy ten bezpiecznik może pobierać jakieś 0,2A? Niedawno kupiłem to auto i chyba właściciel wsadził tam jakiś słaby akumulator...
Opis który podałem jest dla magneti, gniadgo pod maską w okolicach akumulatora
Może warto sprawdzić sam akumulator ? Może jest już stary?
Sprawdzić ładowanie, podładować akumulator.
Na akumulator, może ładowanie.
To jest Citroen, tam akumulatory mają tylko plus. Chcę wiedzieć jakby przyszło mi kiedyś kogoś odpalać Chyba chciałeś napisać "zapalać kogoś" np od tyłu. a może mnie ktoś kiedyś będzie. To też możliwe i tylko od tyłu. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników...
Czasem zostawiamy auto w miejscu, powiedzmy, niefajnym i dobrze by było, by ktoś je zauważył i nie zadrapał. Ale jak postoi np. tydzień, no to rozładuje się, być może, akumulator.
Spróbuj przytrzymać przycisk zamykania zamków w środku auta kilka sekund aż coś piknie, w renówkach tak się aktywowało ten tryb, nie wiem jak w cytrynce.
Gdzie puka? W kabinie, przy silniku czy w bagażniku? Napięcie akumulatora chociaż zmierzyłeś?
sprawdz stabilność podciśnienia na wejsciu do akumulatora przy dodawaniu gazu a się wyjaśni
Jaki napiecie na alternatorze? Na akumulatorze? Przed głównym modułem?
Masz 3 wtyczki wychodzące z wiązki stacyjki, czarna, szara i brązowa, są wpięte w BSI, sprawdź żarówką czy pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, ew spróbuj zmostkować kawałkiem kabla
Tylko podpinaj pod akumulator a nie prostownik bo spalisz sterownik. !!! Piec bierze przy uruchomieniu 200W.
Wszystko zaczęło działać poprawnie po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora
Dobry wieczór, czy ktoś z Was mógłby poradzić cokolwiek w następującym problemie. W dniu dzisiejszym wziąłem się za po zimowe odpalenie auta. Oczywiście akumulator zdechł. Podłączam kable rozruchowe z drugiego samochodu i próbuje odpalić Citroena. Udaje się, chodził kilkanaście minut po czym kilkunasto kilometrowa przejażdżka a następnie powrót do domu....
Plus drobna uwaga - "nowy akumulator" ≠ "naładowany 100% akumulator".
U mnie było podobnie i okazało się że masa miała słaby styk. Oczyściłem i poprawiłem wtyczki lamp i kabelek od masy obok akumulatora.
To sprawdź akumulator i bezpieczniki na nim.A rozrusznik wyciąg do kontroli.
Obok akumulatora jest BSM jego czasami nie zalałes?
Przede wszystkim trzeba zrobić pomiar napięcia ładowania. Rozumiem że z tym będzie problem. Opisz co się dzieje ze światłami przy dodawaniu gazu. Jeżeli się nie rozjaśniają to brak jest ładowania. Na początek należy zajrzeć do szczotek i zrobić pomiar woltomierzem.
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Jak to przekręcenie kluczyka rozładowuje akumulator? Może nie jest naładowany. Co rozładowuje akumulator? Badałeś pobór prądu na postoju po ustabilizowaniu się elektroniki? Klemy na aku poprawnie zamontowane? Podmieniałeś aku na inne? Co podpinałeś na krótko? Opisz dokładniej wszystko? Może masz niesprawny rozrusznik i nie kręci?
Witam. Miałem ten sam błąd. U mnie przyczyną był spalony przykręcany bezpiecznik 30A w skrzynce na akumulatorze (trzeci od lewej stojąc przodem do akumulatora).
Konieczny jest moduł do haka. Główne zasilanie najlepiej pociągów z akumulatora.
Miałem kiedyś w siatce scudo tak że przyczyną ginącego wspomagania był słaby Aku. Auto normalnie paliło ale czasem wspomaganie nie startowało. Pomogła wymiana akumulatora
Alternator i akumulator do wymiany.
to tak zwany akumulator Energi ładowany do 5 v
Czy odłączany był akumulator? Jak tak to: Konieczne jest ponowne przeprowadzenie inicjalizacji funkcji przeciwzaciskowej. Przełącznik dachu otwieranego ustawić w położeniu maksymalnego uchylenia. Nacisnąć i przytrzymać przełącznik dachu otwieranego, aż do zakończenia przemieszczania dachu. Zwolnić przełącznik dachu otwieranego w przeciągu 5 sekund....
Na początek na chwile odłącz akumulator, jak nie pomoże to adaptacja i bedzie dobrze.
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Tak możesz sprawdzić pobór prądu wirnika, podłączonego do akumulatora.
sprawdź klemy na akumulatorze
Niemożliwe żeby 20mA rozładowało w noc akumulator.
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Mogło BSI ,a mogła przegnić instalacja pod akumulatorem!
Biorca to stary (18letni) Citroen Xsara II, diesel 1,9. Cena za akumulator to 420 zł...pytanie, czy to cena okazyjna, czy nie warto przepłacać? Czy w takim razie zostać przy Energy in motion, czy może excide?
Jakiś odbiornik w samochodzie pomimo zamknięcia auta ciągnie nadal prąd i jak zostawisz samochód na dłużej to rozładowuje akumulator.
Nigdy nie miałem takiego problemu więc nie wiem, a akumulator odłączałem już wiele razy.
Radio oryginalne po wyjęciu bezpiecznika (Radioodtwarzacz – Gniazdo diagnostyczne – Syrena alarmu – Przełączniki ogrzewania dodatkowego z możliwością programowania – Przełączniki klimatyzacji – Tachograf – Akumulator) wartość spada do 0.0 A ale nadal pojawia się ten impuls co kilkanaście/kilka sekund. Alarmu, ogrzewania...
Zajrzyj pod maskę, i poszukaj w okolicach akumulatora.
Wina leżała po stronie alternatora.
Jakie napiecie ladowania widzi sterownik a jakie jest na akumulatorze?
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
Stacyjka się nie zacina, czy kluczyk odbija?
Kolego sprawdz czy otwarcie 2 drzwi kluczykiem odblokuje kolejne. Jeżeli nie to czasem pomaga odpięcie akumulatora.
Kiedy pojawiła się usterka? Czy w samochodzie było coś montowane (radio, alarm itp.), naprawiane, odpinany akumulator?
Pierwszą cyfrę kodu wprowadzasz klawiszem 1 (wpisując ją tak jakbyś pisał sms-a), drugą cyfrę kodu wpisujesz klawiszem 2 itd. analogicznie. Zatwierdzasz strzałką do góry.
radio jest oryginalne... marki citroen :)
Napisałem że; 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21) To nie jest 28 Volt tylko oznaczenie złącza w PSF1. Napięcie ma być takie jak na akumulatorze.
znalazło się otóż dal wszystkich zainteresowanych ten przekaźnik jest pod akumulatorem :)
Tak akumulator sprawny trzyma napięcie 12.3v
Zdaje się,że kolega wymienił alternator bez takiej konieczności.Prąd ładowania 14,2 do 13,7V jest wystarczający.Sprawdzić należy pobór prądu jak radzi kolega kybernetes.
witajcie, czy moglibyście poratować kolegę informacjami, w jaki sposób można odnaleźć wadliwy układ, który pożera mi energię z akumulatora podczas postoju auta? Akumulator jest nowy, a jednak nie wytrzymuje nawet tygodnia w nieużywanym samochodzie. Samochód to Citroen Xsara z 1998, stoi pod chmurką w Irlandii, więc nie ma co zwalać winy na mrozy :(...
Sprawdź i podokręcaj połączenia przy + akumulatora.
Jak wyżej. Brak paliwa.
Witam! na 100 akumulator.
nie bede podlanczal ale mam pytanie czy po odlaczenie akumulatora sie uaktywni
Po dzisiejszej nocce znów akumulator rozładowany. Podkładam drugi akumulator i robię pomiary, a tu prąd ponad skalę miernika, powyżej 20A. Poczekałem chwilę i prąd spadł do 16A i się utrzymuje. Zacząłem po kolei wyciągać bezpieczniki. Zacząłem od komory silnika. Komora silnika niewinna, później bezpiecznik po bezpieczniku w przedziale pasażerskim, również...
Przepustnice wyczyść i odłacz akumulator.
akumulator citroen wymiana akumulator citroen citroen rozładowany akumulator
mercedes baterie porównanie string budowa magnesu
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Jak odblokować USB w telewizorze LG 37LG3000-ZA? Jak przywrócić prognozę pogody na radiu Sharp?