http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1...
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
Czy Peugeot 508 RXH Hybrid4 ma pompę próżniową w tylnym napędzie? Tylna oś jest napędzana przez silnik elektryczny, który nie wymaga takiego komponentu.
Bez wpiętej wtyczki na alternatorze MUSI ładować - jeśli nie jw lub źle zrobiony alternator.
szukaj mocniejszego alternatora
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Masz na kokpicie, na środku pod przyciskiem awaryjnych przycisk ryglowania drzwi (taki z kłódką)?
Czy można gdzieś kupić taniej jak 50-80zł łożysko 47x15x18 ALternator mitsubischi Citroen XM V6.
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
W nowych bsm od l05 faktycznie jest żółte.
Jesli nie ma luzow na osi to nie alternator a klima.
A może tak?
Załóż odpowiedni, sprawny alternator.
Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
Wymiana alternatora pomogła
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Najłatwiej zamontować żarówki o właściwej mocy - Nowe zawsze lepiej świecą. Jeśli zamontowałeś żarówkę o znacznie większej mocy, to na pewno BSI zarejestrowało przeciążenie . Przy stosowaniu żarówek o większej mocy zaczną się topić kostki w tych francuskich lampach i od ciepła odkształcać się gniazda żarówek . Należy zamontować właściwej mocy nowe żarówki...
Alternator i akumulator do wymiany.
Pierwsze co to zmierz napięcie ładowania.Potem obejrzyj stan przewodów.Naprawa takiego alternatora nie wymaga mega kosztów.
Tak nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć, tu nie ma sprzęgła alternatora tylko tak to ma wyglądać. Jeśli chcesz mieć tam sprzęgło musisz zainstalować inny alternator. 1.6/2.0 HDi mają identyczne alternatory.
Wina leżała po stronie alternatora.
Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach. W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar. Pozdrawiam P.S. I kup...
Spróbuj odłączyć wtyczkę z alternatora
Pomogła regeneracja alternatora
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Przekop wiązkę pomiędzy BSM a ECM - na wys. alternatora lubią się kable przecierać.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
wygląda ze kończą ci się szczotki same szczotki to jakieś 15zł + robocizna ale najlepiej wyciagnać alternator na stół i sprawdzić przy odkręcaniu alternatora sprawdż czy przewody nie są zaśniedziałe bo czasem w nich jest przyczyna.
Tu masz różne filmiki na ten temat: https://www.youtube.com/results?search_q...
Dziękuje za cenna informację! ECU chroni wtryski przed zatarciem...? Diagnoskop dziś odpowiedział: "Błąd kalkulatora" "Błąd alternatora"
WJY - czyli DW8B 71 KM - ale to po nr VIN. A ten silnik inaczej wygląda jak ten w aucie. W załączniku masz info gdzie jest kod silnika.
Witam, Citroen C3 II 2016 r. Problem z ładowaniem. Jakaś banalna sprawa, alternator nie ładuje, gdy odpalam silnik, ale jeżeli odłączę kabelek wzbudzania alternatora, na którym jest cały czas około 12V, to następuje lekkie zerwanie silnika i alternator zaczyna normalnie ładować. Jak ten kabelek znów podłączę, to następuje uśpienie alternatora. Gdzie...
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
Strasznie głośno pracuje alternator w Citroenie C15 Dieslu wie ktoś może jakie tam przychodzą łożyska?
Do Twojego silnika ma być alternator "z oczkiem", taki jak miałeś.
georgesgr Za ładowanie odpowiada nie tylko alternator.
Myślisz że przez miesiąc jeszcze jedzie?
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
No to teraz diody sprawdź.
Szczotki w alternatorze pewnie się kończą
Numer Mitsubishi może się zaczynać: MB..., MD..., MR..., MZ..., ME...+zawsze 6cyfr. A skąd. Jeżeli chodzi o alternatory to numer mutsubischi ( inaczej-Melco) zaczyna się od literki A poźniej jest cyfra, litera T, kolejna litera i cyfry. Przykład A2TB0091 ( mazda 323), lub A5TA6292 ( do peugoet/citroen)
najczesciej nie wlasciwy alternator regulator. wentylator chodzi po to żeby chlodzic alternator.
Witam, Niedawno w moim samochodzie Citroenie Xantii 1.8i z 1994r. padł alternator firmy Mitsubishi. Kupiłem więc na internecie używany alternator tej samej firmy, o tych samych parametrach. Zamontowałem i po przejechaniu ok. 1000-1500km powtórzył się problem. Mianowice: Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Alternator wydaje...
Odróżniasz komputer od alternatora?
Tak, to wina alternatora.
Można by się przyjżeć sprzęgiełku alternatora.
kolo "sztywne" numery oem citroen: CITROËN 0515.V5 CITROËN 0515.V6 CITROËN 515.V5 CITROËN 515.V6 sprzęgło jednokierunkowe alternatora: CITROEN?PEUGEOT 5935 27 oczywiscie dla berlingo w/w
Alternator suchy. To nie to.
problemem był alternator
Ma być koło z wolnobiegiem na alternatorze.
Jaki napiecie na alternatorze? Na akumulatorze? Przed głównym modułem?
Na 98% usterka tkwi w alternatorze.
może na początk skąd idzie sygnał do obrotomierza? Do tej pory miałem do czynienia z autami starszej konstrukcji i sygnał na obrotomerz szedł z alternatora
Działa, ładowanie jest ? Tak może być.
Witam, może tutaj ktoś mi pomoże. Citroen C 3 1.1benzyna 2003r. problem z ładowaniem. Wymieniony akumulator i alternator, przy dodawaniu gazu spadek ładowania. Nie możemy ustalić przyczyny, może ktoś miał podobny problem?
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Albo uszkodzony alternator.
Często przyczyna tkwi w gnijącym BSM , daje się czasem ożywić
Prawidłowo . Tak ma być
narazie nie ma wogle bo likwiduje system start stop i robie na zwkly , cena alternatora zwaliła mnie z nóg (sprzedawce jak sprawdził też)
Po naprawie urwanej wiązki ładowanie alternatora wróciło. pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Ok, więc co może być przyczyną ? :) Dodam, że tydzien temu robiony był rozrząd, wymieniane świece, napinacz i pasek alternatora
Jak do tej pory nie było problemów, więc moge stwierdzić, że pomogła naprawa/wymiana alternatora.
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
A napisz łaskawie od czego to alternator, od renault czy WV/peugeot/citroen?
Zprawdzić nadajnik paliwoskazu,no i styk obrotomierza na alternatorze
Podłączenie się do lamp nic nie da, żarówki się zapalą i tyle Można próbować włamać się pod maskę przez grill, albo pod samochód i podłączyć się pod rozrusznik/ alternator
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
Udać się do wyzyskiwacza i wymienić mostek prostowniczy w alternatorze.
Zdaje się,że kolega wymienił alternator bez takiej konieczności.Prąd ładowania 14,2 do 13,7V jest wystarczający.Sprawdzić należy pobór prądu jak radzi kolega kybernetes.
Myślę,że te spadki napięcia to grzejące świece.Cztery świece mają spory pobór.Jaki masz tam alternator?
Witam. Alternator dosprawdzenia.
To źle stawiasz. Obroty nie spadają. Poza tym to auto nie ma jednej cewki. Alternator będę jutro sprawdzać.
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
Z tego co widzę ten nr błędu nie ma nic wspólnego z alternatorem. System start/stop żeby zadziałał musi mieć spełnione dosyć sporo warunków na pewno nie może być lub istnieć żaden błąd w sterowniku sinika. Tobie pali sie serwis który nawet nie jest uzależniony od usterki w sterowniku sinika (może być nie skasowana inspekcja np)no i przede wszystkim...
I wspomagania przy przyspieszaniu. Znaczy co ? Te 5V przerabia na energię którą zużywa alternator do pracy jako silnik elektryczny ?
Zapomniałeś się pochwalić wiekiem auta. Przyczyn może być wiele. Ja miałem w Citroenie uszkodzony alternator. Ale to autko z 2002, mało co robione, więc dopadają mnie teraz wszystkie "plagi egipskie". Ślizgający się pasek pewnie byś zauważył.. Jak wspomniał "złowrogi kocur" warto sprawdzic masę po myciu..
Ale panowie co to, co piszecie, ma wspólnego z tym, że dmuchawa zmienia obroty? Ja bym stawiał na na coś z alternatorem.
P0a1a - Signal from the piloted alternator (BSS line): Value received incorrect. Jeśli w waszym francuzie wystąpi taki błąd i wykluczycie awarię alternatora i jego kabla (sygnał BSS / LIN) to usterką będzie moduł akumulatora mimo błędnego opisu kodu P01a1. https://obrazki.elektroda.pl/1444876100_... Uwaga, w przypadku usterki alternatora...
A czy przez stłuczkę nie zostały wyrwane lub ucięte przewody w pobliżu alternatora i rozrusznika?
To nie jest alternator do xm-a
Około 13,8-14,2 lub nawet 14,5V.Na tych dwóch wyjściach powinno być jednakowe.Różnica jedynie 0,5V ,gdy jest więcej ,świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Powiem tylko że mam dostęp do (dawcy) układu klimy za ok 700 złotych nie wiem tylko ile może kosztować samo założenie u mechanika Jeśli ten sam silnik to ok. Wiesz ze łapa na silnik inna, alternator, wentylatory i chłodnice , montaż ok 1200zł.
Witajcie, Jakiś czas temu mechanik zwrócił mi uwagę, że alternator trochę za głośno pracuje, najbardziej podejrzana jest rolka a konkretnie sprzęgiełko rolki napędzającej alternator (2.0 hdi). Zapoznałem się z tematem i rozrzut cen w Trójmieście jest masakryczny. Taka rolka kosztuje od 80 do 250zł :| , a wymiana (na zdjętym alternatorze) od 0 do 50zł...
Alternator + regulator napięcia utrzymują w instalacji elektrycznej (przy zapalonym silniku :twisted:) stałe napięcie o wartości 14,3-14,4V. Zatem o ile prąd pobierany z alternatora jest mniejszy od wartości którą alternator może dać (przy danych obrotach) wszystko jest w porządku.
problem polega na tym że to BSI decyduje o zapaleniu lub zgaszeniu kontrolki poprzez komparator napięcia , tylko koncer PSA wpadł na tak genialny pomysł diagnozowania alternatora.
Brzmi mi to na zatarte sprzęgiełko alternatora. Spójrz na pasek, czyt sobie radośnie nie podskakuje w rytm tego stukania. szczególnie na odcinku od alternatora w "dół".
Nie wiem który to hdi ale zobacz między alternatorem a dpf/katalizator.
A to nie tak? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Kolego właśnie tam jest druga szpilka . po podłączeniu przewodu na chwile kontrolka zgasła potem ponownie się zapaliła ? Jest to mozliwe aby alternator był bez wzbudzeni ! tutaj w sklepie tez jest oznaczenie tylko B+ http://www.rollco.pl/alternator-citroen-...
Silnik rozgrzany, ogrzewanie wyłączone? Jakie obciążenie alternatora pokazuje w parametrach?
Sygnał o pracy silnika brany jest z kontrolki ładowania. Gaśnięcie tej kontrolki powoduje załączenie przekaźnika. Tak samo wygląda sprawa w wersjach z BSI tyle, że przekaźnik wbudowany jest w ten moduł. Wystarczy odpiąć kabelek kontrolki z alternatora i już przekaźnik/BSI "myśli", że silnik pracuje i załacza przekaźnik.
Zacznij od sprawdzenia alternatora
Jezusie Chrystusie nazareński ale lipa na tym forum. Numerów nie ma i beczy jak przedszkolak. Po co ci numery, masz go wyjętego? Tam były trzy typy alternatorów- Bosch, Valeo i Mitsubishi. Poznasz go bez trudu po ogólnych cechach konstrukcyjnych i każdy z nich łatwo i z palcem w d*pie się regeneruje. Poza tym wymiana na inny typ nie jest taka oczywista,...
Chcesz hybryde tworzyc a nie wiesz co to PSA😁 Grupa Citroen Peugeot
citroen pasek alternatora wymiana alternatora citroen citroen dioda alternatora
25pt4423 dławik silnik kopcić ignis czujnik
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Jak wyczyścić bęben światłoczuły w Samsung CLP-320? Firmware for F&U FLA4320UH Android TV, Main Board 17MB170