Chyba pomiedzy blokiem a głowicą
http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1...
Jeżeli pomóc uzyskana, można zamknąć temat?
Kolega jeździ na gazie?
Blok przetrzyj papierem o grubości około 240. A 120 Stopni jest to jedna trzecia obrotu.
Czarne to albo olej albo za bogato. Daj znać po obróbce głowicy.
Tak trudno prześledzić drogę paliwa pod maską? Jak będzie ok zostaje głowica.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Sprawdź czujnik na tyle głowicy za cewką (brązowy)
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Na pierwszym zdjęciu to nie jest świeca, a wtryskiwacz. Jest cały mokry. Uszczelka pokrywy zaworów jest stara i sparciała dlatego są pęknięcia. To powoduje też pocenie się silnika na tej uszczelce. Uszczelka nie jest problemem błędu. Skoncentrowałbym się na tym wtryskiwaczu, świece są po drugiej stronie głowicy.
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
zawory w głowicy
Zrób test na CO2 dla świętego spokoju i szykuj się na rwanie głowicy
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Przed popuszczaniem płynu przez termostat węże twardnieją? Nie nic się nie dzieje. To nie uszczelka pod głowicą.
Wtryski bardzo ładnie wyszły przy użyciu płynu Normfst- moczyłem trzy dni. Niestety śruby się urwały ale też dałem rade rozwierciłem do głowicy i poszło.
Źle wykonana robota lub pęknięcie na bloku silnika lub głowicy.
pewnie rozrzad przestawiony
Po tym zdjęciu już wszystko wiadomo. Fragment pomarańczowej uszczelki przylega bezpośrednio do głowicy.
Nie pamiętam budowy tego silnika ale coś mi świta, że odma wbudowana jest w dekiel głowicy
VCI to jest głowica diagnostyczna. Masz zaktualizowaną?
Ja np . wykręcam wszystkie świece i sprawdzam na stole pod prostownikiem .Wtedy widzę która , w jakim czasie i czy cała jest czerwona ,czy tylko grzeje część świecy. Robię tak dlatego , że kiedyś zapłaciłem za CHAMPIONY kupę kasy i po pewnym czasie miałem objawy jak u ciebie ,jedna padła po krótkim czasie użytkowania. Świece zawsze wykręcam i wkręcam...
To bym stwierdził że peknięta głowica.
Olej w zbiorniczku to z dużym prawdopodobieństwem uszczelka pod głowicą.
Głowica do sprawdzenia, a jak wygląda tłok? Pewnie nie ciekawie.
Pamiętaj tylko że tutaj wtryski liczy się pierwszy od skrzyni nie głowicy!
Mi się wydaję że masz problem z uszczelką pod głowicą lub zupełnie głowica walnięta .
Szukam informacji o wysokości nowej (nieplanowanej) głowicy do Peugeot/Citroen 1.4 8v benzyna. Głowica Z06 nr. 9634005110 Kupiłem używkę już raz planowaną. Teraz była planowana powtórnie. Niestety szlifierz nie powie mi ile dokładnie zebrał (szlifował na stołowej) i nie zmierzył przed robotą.Twierdzi , że lekko liznął. Znając wysokość nowej porównam...
Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą..
Winna może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
2014 więc już z nowym ryjem, wszystkie na dpf-ie. Z tych trzech najlepsze silniki fiatowskie 2.3. Najmniej skomplikowany 130 i 150 koni. Nie patrz nawet na 2 litrówki PSA, potrafiły się po 30 tysiącach zacierać, wtryski, uszczelki pod głowica, długo by wymieniać.
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Silniki rodziny TU - są kolizyjne :( Na dodatek ponieważ wałek rozrządu nie jest na głowicy, tylko w otworze wewnątrz to praca nie będzie przyjemna :(
witaj. Myślę ze uszczelka pod głowicą
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
problem rozwiązany podparte zawory naszczęście udało sie bez ściągania głowicy
Kolego, prawdopodobnie została częśc za gwintem. Więc; wydłubujesz żarnik właściwy,rdzeń czy jak go zwac. Jak nie chce wyjsc to rozwiercasz. Zostaje "rurka" którą gwintujesz i w którą wkrecasz srube i wyciagasz młotkiem bezwladnosciowym. Rozmiary gwintownikow czy wierteł testujesz na wykreconej świecy.
albo głowica passthru i konto w stelantis
Bez wyświetlacza - NIE Trzeba dopisać VIN - najlepiej urządzeniem diagnostycznym lub programatorem przez punkty na spodzie płyty (programowanie samej pamięci w układzie zewnętrznym uważam za bezsensowne a wręcz nielogiczne - jest pracochłonne i wiąże się z pewnym prawdopodobieństwem niezamierzonych uszkodzeń). Radio sprawdzić w samochodzie. Jeśli na...
Zdjąłem głowicę A nie zdjąłeś czasem tylko pokrywy rozrządu ? Kolega też mi mówi że zdjął i będzie wymieniał uszczelkę , a gdy poszedłem do garażu zerknąć jak mu idzie , to okazało się że wcale tej głowicy zaworów nie ściągnął . Wątpliwości naszły mnie po przeczytaniu : Odkręciłem mocowanie termostatu z boku głowicy To jest na bloku, a nie głowicy.
Jedynie przedmuch z cylindra przez pękniętą uszczelką/głowicę/blok.
Zamieniane były wszystkie, nie tylko para. Więc nawet jakby źle policzył, to błąd by przeskoczył. Dodatkowo - na korku z oleju jest majonez. Pierwszy mechanik który oglądał stwierdził, że to z powodu zbyt krótkich dystansów. No ale po to brałem benzynę. Zresztą przedmuchałem go też nieco na autostradzie. Ostatnio też częściej muszę olej dolewać. Gdzieś...
ok, dziękuję. Właśnie jestem po wymianie termostatu i chciałem się upewnić czy przypadkiem takie ciśnienie które wyrzuca mi płyn nie jest spowodowane uszczelką pod głowicą lub w ogóle pękniętą głowicą.
Rozwieje dylemat czy naprawiać czy myć silnik przed każdym przeglądem. Typowy problem tych silników- wyciek z pod głowicy.
To jest zawór jednokierunkowy, ma zapobiegać spływaniu oleju z magistrali w głowicy po zgaszeniu silnika (żeby popychacze hydrauliczne szybciej się napełniały i nie hałasowały po odpaleniu)
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą .
Jeżeli po naprawie tylko głowicy jest taki spadek mocy to:1. pomylony rozrząd,2.zle ustawiony zapłon 3.głowica spartaczona (sprawdzić ciśnienie sprężania)
Rwać głowice.
Witam potrzebuję momenty dokręcenia śrub dane techniczne głównie silnik wał korbowy głowica itp.
Tam nie ma co liczyć na cudowne ocalenie zaworów, głowica będzie do zdjęcia.
Pewnie leci uszczelką głowicy i przy pracującym silniku zabiera. Obejrzyj dobrze styk głowicy i bloku.
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Moim zdaniem korba na pewno nie, ale problem z głowicą możliwy jak najbardziej
Byłem u mechanika (w Skarżycach) okazało się że sterownik jest uszkodzony, oraz potrzebny jest remont silnika. Jest uszkodzona uszczelka pod głowicą oraz cylindry do roboty.
Coś wpadło ale jak ma kompresje równą to nie jest pewne że to tłok a to że ropa schodzi szybciej to pierścienie zapchane nagarem od niedopalonej mieszanki. Ja bym sie przyjrzał głowicy, popychaczom a objawy mi podsuwają upg lub pęknięcie głowicy.
witam. 60Nm;-180 stopni;20Nm;+300stopni; według workshop
Test z olejem da ci obraz z ponad 90% pewnością.Na 3 cylindrze masz za mało w stosunku do pozostałych bo te jeszcze spokojnie ujdą.Jak zdejmiesz głowicę to się więcej wyjaśni.
Dziękuje za odpowiedz, jako laik mam jeszcze pytanie, odnośnie sprawdzenia i ewentualnej wymiany uszczelniacza zaworu , jakie elementy silnika należy zdemontować aby to zrobić?. I jeszcze jedno pytanko , czy również przyczyną opisanego problemu może być uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie Uszczelka pod głowicą. Nie szukaj, grzebanie nie ma sensu. Może inaczej, kompresja przedostaje się do ukł chłodzenia czyli upg, pęknięcie głowicy czy tulei.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki.
Tylko pytanie takie czy nic nie uszkodziło się w silniku? Proszę o poradę z góry dziękuje. Nie wiem jaka jest cena wymiany napędu rozrządu w tym silniku, ale jeśli dużo mniejsza niż remont głowicy/wymiana silnika to założyć i: 1. Pokręcić ręcznie wałem czy nie ma oporów. 2. Jak jest ok, pomierzyć kompresję. 3. Jako kompresja to spróbować odpalić. W...
według mnie może to nadal być wina uszczelki pod głowicą, z tym że teraz ma nieszczelność pomiędzy cylindrem a kanałem chłodzącym(stąd wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia).jak pisze ZLOTY może to być również pęknięcie głowicy lub cylindra. Jakby nie było czeka Cie ponowne ściąganie głowicy...
Witam, trochę odświeżę temat, bo nigdzie nie ma odpowiedzi na to klekotanie, terkotanie (u mechanika też), silnik 1,4 Citroen C4 2006 r. po remoncie, cała głowica, nowe wałki, popychacze, rozrząd i pompa oleju. Po odpaleniu ładnie działa, jak się nagrzeje, to na wolnych do ok. 1000-1200 klekot słyszalny pod maską, raczej z tyłu silnika, wewnątrz auta...
Ale o czym Wy debatujecie, przecież słychać na pierdylion procent że jeden cylinder NIE MA SPRĘZANIA. Jak ci koło wtrysku nie puszcza to głowica do zdjęcia.
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
witam głowica została cała naprawiona, sprawdzona i po raz trzeci zerwało pasek.
Ssący 0,2 mm , wydech 0,4 mm tak jak pisało w auto..... , temperatura głowicy 16 C .
Na początku też pomyślałem o zaworze ssącym, ale z tropu zbiło mnie ciśnienie sprężania. Idealnie równe. Głowica nie była zdejmowana. Nie miałem jeszcze przypadku żeby przy niedomykającym się zaworze ciśnienie było dobre. Ale teraz do mnie dotarło, że to pukanie najbardziej słychać w dolocie na tej rurze zaraz za przepływomierzem, więc Twoja teoria...
W hdi przy planowaniu głowicy trzeba zawory ,,utopić''.
No to zaraz się biorę do pomiaru. Niestety mam dziwne przeczucia jak słyszę ten silnik gdy odpali. Ale nic nie stuka nie puka . Dodano po 3 No i niestety , na 1,2,4 ciśnienie ok 25 atm. a na trzecim 0atm. Sciągam głowicę.
Witam 3 dni temu robiłem klientowi uszczelkę pod głowicą w samochodzie citroen xsara 1,4 . Głowica oczywiście planowana , uszczelka solidna, lecz klient uparł się na pozostawienie starego paska rozrządu który nie wyglądał dobrze. Powiedziałem że zabiera auto na własną odpowiedzialność. Odebrał auto ,zapłacił. Następnego dnia dzwoni że coś nie działa...
potrzebuję zaopatrzyć się w program DiagBox Nie do Elma to z tym nie gada, to co piszesz dotyczy głowicy o której pisałem, dedykowanego rozwiązania actia psa evolution XS, i tam są 3 rodzaje softu do starych aut: lexia i peugeote planet, do nowszych diagbox
Jak włączasz klimę też się nie uruchamia? Tam dmuchawą steruje chyba komputer z czujnika temperatury cieczy w głowicy.
W głowicy :D , całe cztery sztuki.
winna była uszczelka pod głowicą, po wymianie wszystk ok
Czy możliwe jest że uszkodzeniu uległy korbowody. Możliwe, przed demontażem głowicy, warto sprawdzić ciśnienie sprężania.
Grubsza uszczelka pod głowicą? A z jakiej okazji? Może mi się coś myli, ale to jest płaska głowica, a komora w tłoku.
Bo jeździsz do łajz i prostaków, skoro pasek uwalony olejem to się go wymienia wraz z uszczelniaczami. Co się dziwisz później. Mam nadzieje że ci nie zepsuł głowicy pod uszczelniaczami.
Japończycy robili wałek rozrządu w ktorym krzywki były robione oddzielnie i potem zakładane na wałek rozrządu, przy kolizji krzywki potrafiły się obrócić względem wałka. Jak jest w tym silniku to nie wiem. Nie spotkałem się żeby popychacze hydrauliczne były zapchane, prędzej się zapowietrzaja. Zmierz ciśnienie oleju na gorącym silniku, może olej dostatecznie...
Witam Citroen saxo 1.1 rocznik 99. Mam pytanie, ostatnio wymieniona zostala uszczelka pod glowica i wszystko bylo w porzadku, ale pojawil sie problem. Odpala od kopa jednak jak puszcze gaz to obroty slabna i autko gasnie, musze go rozgrzac chwile, i juz pozniej pracuje normalnie, przed wymiana palil normalnie przy wiekszych mrozach nawet, odpalalem...
Proponuję wizytę u dobrego gazownika. Wszystkie symptomy, łącznie z remontem głowicy wskazują na wadliwą instalację LPG.
Uszczelka pod głowicą odpowiednia? Głowica napewno z tego samego silnika? Olej na górze się pojawia?
za malo informacji, rozrzad poszedl na blokady?
Silnik ma 240 000 km przebiegu. Przy takim przebiegu już najwyższy czas przyzwyczajać silnik do oleju półsyntetycznego. 0,3l/100km tak jak było wcześniej to i tak sporo. Zakładając, że olej wymieniasz co 15k km to między wymianami wlewałeś w sumie 4,5l oleju. Szaleństwo. Obejrzyj jeszcze dokładnie silnik dookoła, czy nie nigdzie wycieków. Zobacz czy...
Jakiś syf został w pompie i tyle. Można spróbować powietrzem przedmuchać ale nie wiem czy coś da. Z tyłu na głowicy pompy masz przykręcony dekielek a pod nim jest pompka wstępna. I najpewniej na niej coś siedzi. Zapomniałbym, próbowałeś z odkręconym zaworkiem na powrocie? Czyli bez tej śruby?
Sprawdz ciśnienie sprężania na zimnym silniku na 100 za małe jak znam te silniki to głowica w górę
Zacznij od sprawdzenia/wymiany czujnika temp. a on znajduje się z prawej strony głowicy (jak się nie mylę brązowy).
Jeżeli antena jest sprawna to Leży TEA..... w głowicy UKF
Jeśli to radio Clariona to możliwe że padake zalicza głowica. Standardowa awaria czipu-kombajnu Philipsa.
ja tam wszystkie uszczelki czy to gumowe, papierowe czy korkowe zawsze i tak smaruję Reizosilem (oczywiście oprócz uszczelki pod głowicę:) ) - i wtedy jest długo dobrze Też kibicuję - sam też wszystko naprawiam sam i lubię takie starocia, ale coś takiego to już by mnie chyba załamało, bo też nie mam żadnego kanału, dźwigu, widlaka itp tylko radzę sobie...
Witam. To jest trochę dziwne bo głowica która ustawia lusterko ma dwa silniczki i jest połączona wtyczką sześcioprzewodową i ma 5 pinów i 5 przewodow.
Usterka która mnie nękała to źle zrobiona uszczelka pod głowicą. Adaptacja pomagała na jeden dzień. Problem powracał bo były przedmuch spalin do układu chłodzenia. Po ponownej wymianie uszczelki i reszty drobiazgów z tym związanych, auto nareszcie działa. Czekam na ciepłe dni żeby jeszcze raz zrobić adaptację przepustnicy. Dowiedziałem się że uszczelka...
Termostat, lub w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zrób test na spaliny w płynie w chłodnicy.
Witam, - mam pytanie : z jakimi momentami dokręcać obudowę / pokrywę z wałkami rozrządu do głowicy i od których śrub zacząć ? Od środka do zewnątrz ( coś jak w kolejności głowicę się dokręca ? ) Silnik jak w temacie mowa o 16 zaworowym
Nissan, kolega miał c3 w benzynie. Nie pamiętam pojemności, ale psuło się w nim wszystko. Od uszczelki pod głowicą po pompę abs.
zacznij od sprawdzenia czy w głowicy są zimne luty.
Nr DAM jest poprawny do podanego nr VIN. Nr DAM jest potrzebny do programu w celu "określenia" z jakiego okresu jest samochód, jakich komputerów ma wyszukiwać. Uszkodzony program, bądź głowica nie współpracuje z tym autem. Mój interfejs nie działa z programem LEXIA (Citroen), ale z programem PeugeotPlanet 2000 działa bez problemu.
wymiana głowica citroen citroen głowica uszczelka dokręcać głowica citroen
monter elektronik sharp migające podświetlenie sterowanie rolet zewnętrznych
briggs stratton nierówna praca skuter elektryczny
Zatrzymywanie się kółka szlifierskiego - przyczyny i rozwiązania Junkers gazowy Brotje - przyczyny braku załączenia