Sterownik silnika się diagnozuje ? Może nie ma zasilania . Kod jest w sterowniku i w klawiaturze ale ważny jest ten w sterowniku . Można odpiąć klawiaturę i wyłączyć immo w sterowniku , jeśli nie odpali to masz problem elektryczny . Jednak biorąc pod uwagę że zgasł podczas jazdy immo bym wykluczył askupił się na zasilaniach sterownika , ewentualnie...
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Instalacja jest zakładana "uniwersalna" i że są wtyczki nie wykorzystane to znaczy że samochód może być wyposażony w dodatkowe rzeczy. Wszystko zależy od wyposażenia. Inny ZX będzie miał wykorzystane bo jest bogatszą wersją. Co do iskry sprawdź czujnik na wałku. Bo to on głównie odpowiada za iskrę.
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
Może być czujnik wału, może byc przekaźnik podwójny
przecież źle podłączyłeś - pomyliłeś wtyczki..
Mam to samo. Brak iskry 1 i 4 cylinder. Jak to się w końcu skończyło?
Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa...
Które cylindry nie mają iskry?
W takim razie pomierz sygnał z czujnika na wale jak pisze emeryt2
Witam. Ewidentnie jak by chodził na 3 gary. Jakby jeden z nich nie pracował prawidłowo lub niepracował wcale. Sprawdź na początek czy na wszystkich świecach jest iskra. Następnie kompresję.
A przede wszystkim sprawdzić czy jest iskra. Stawiam że nie ma
Jak nie pali to zastosuj plaka do wlotu po filtrze powietrza wtedy bedzie wiadomo ze iskra jest.
Kompresja jest? Co mu brakuje, iskry, paliwa?
Praekaźnik A171
Psiknij mu plaka to powinno coś więcej podpowiedzieć .
Nie piszesz, czy masz schemat - z nim łatwiej. Posprawdzaj zasilania po kluczyku i stałe. Najczęściej winny jest podwójny przekaźnik - tylko czego mu brakuje musisz znaleźć.
Myśle że nie jest to wina ani czujnika położenia wału, ani temeratury silnika. Trzeba by sprawdzić czy wtryskiwacz rozpyla paliwo i pare innych rzeczy, o których napisze jeśli autor zacznie się interesować tematem. Pozdrawiam
Witam kolego i naprawiłeś auto wiesz co było przyczyną bo u mnie też nie odpala
Zobaczymy jak zmierzy? Jeśli to iskra to wystarczy wyjąc cewkę jak będzie problem wsadzić świecę dotknąć nią do masy i spróbować odpalić od razu będzie widać czy iskra jest.
Co z zasilaniem ECU ?
Wskazuje tylko model i nr. sterownika. W sterowniku ciągle błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego. A zatem nie tylko. Zacznij od sprawdzenia dwoch rzeczy: zasilan sterownika i sieci CAN miedzy BSI i ECU . Dodano po 7 2 piny, brak napięcia. Napiecia gdzie? Na czujniku? Na wtyczce? To zwykly czujnik elektromagnetyczny.
Cewka nie podaje iskry ale ma napieci 11.9V :/
Zapłon jest ustawiony dokładnie tak jak było to pierwotnie. Kabel wygląda dobrze, nie jest luźny. Dodam jeszcze że samochód nigdy nie gasł podczas pracy, były problemy tylko z odpalaniem.
Drogi Georgesie moduł zapłonowy jest całkiem nowu orginał Boscha
Warto spróbować wymienić przewody. Sprawdzałeś czy na świecach jest iskra ?
Kostka stacyjki, albo za duzy spadek napiecia w instalacji, rozrusznik, moze połączenia dodatnie albo masowe do poprawy. Przemierz spadki napięć
Nie ma iskry, teraz sprawdzałem i nie dochodzi prąd na cewkę.
za malo informacji, rozrzad poszedl na blokady?
Musze sobie kupić diodę do diagnozowania silnika. Wiem, że kiedyś były problemy z silnikiem krokowym...czy to normalne, że słychać z niego charakterystyczne brzękanie...tak jakby przeskok iskry??
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Witam. Wiem że może to być trudne, ale spróbuj sprawdzić czy w czasie, kiedy nie można odpalić silnika jest iskra.
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
mogę zrobic ci immo w tym sterowniku... info na priv
Brak prądu na wtryskiwaczy czyli bsm lub dodatkowy alarm odcięcie zapłonu
To teraz ciśnienie paliwa , iskrę na świecach.
Sprawdz pasek rozrzadu.....
moduł padł.
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Cewka nie ma żadnej elektroniki w sobie.
Problem rozwiązany!Czujnik położenia wału poszedł;)
Luzy zaworowe prawidłowe?
Witam, miałby ktoś schemat pinów do komputera IAW48P2.72 citroen c3? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Citroëna C3? 2004 AI: Czy możesz podać więcej szczegółów na temat problemu, który próbujesz rozwiązać za pomocą schematu pinów? brak iskry, samochód gasł podczas jazdy, nie łączy sie przez obd.
Musisz sprawdzić co mu brakuje do rozruchu - paliwa, iskry, ciśnienia. Pozdrawiam.
Czujnik wału.
Tak, sugerowałem oczywiście pompę. Po otwarciu drzwi powinna się włączyć.. Raczej nie było w moich potach ignorowanie / zabawy. No, może trochę humorystycznego tonu, ale to u mnie normalne. A jak nie chce zapalić to ma iskrę ?
Moduł zapłonowy-wzmacniacz podmień.
Witam! mam problem z Citroenem C4 1.6 NFU benzyna + LPG. Mianowicie ruszyłem z pod domu dojechałem na stację benzynową zatankowałem LPG i benzynę i już nie odpaliłem. Żadnych objawów wcześniej nie było. wszystko w porządku. Po krótkiej diagnostyce z mojej strony stwierdzam, że problem może być po stronie elektrycznej ponieważ nie ma iskry. paliwo na...
Immobilaiser. I tyle.
Problem rozwiązany - uszkodzony sterownik silnika.
Witam sprawdziłem i wszystko wydaje się ok
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
W C5 nie ma takiego wylacznika. Opisz dokladnie uszkodzone strefy.
Sprawdź czy podaje paliwo - pewnie na jednopunkcie więc będziesz widział wtryskiwacz w przepustnicy oraz czy jest iskra na świecy.
Czy rano nie ma problemu z rozruchem nie zalany silnik? Pali na 4 cylindrach iskra świece? Może być coś z wtryskiem i leje wtryskiwacz.
Brak iskry piszesz, a cewki podmieniłeś? Czujnik wału.
Jest iskra, na wszystkich czterech świecach.
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Do sprawdzenia , iskry czy paliwa. Testera nie trzeba. Do rozrządu też.
Tam po drodze chyba jeszcze masz moduł...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Na cieplym silniku brak reakcji silnika podczas gdy rozlaczyl cewke,zamienil miejscami i ten sam problem brak reakcji ciagle na 2 cylindrze. No to w końcu ustalili czy jest iskra czy nie ? Sprawdzał ktoś wtryskiwacz na tym cylindrze ? Świeca po wykręceniu była czarna , okopcona?
Tak odzywa się wtedy.
Wykrec jedna swiece i obserwuj czy znika iskra jak odpalisz.Jesli znika to cos odcina mu iskre.
Tam jest zapłon na kopułce? Jeśli tak to obstawiałbym palec rozdzielacza,iskrę daję ale nie wtedy gdy trzeba.
samochód teraz nie zapala a czego brakuje paliwa? iskry? jednego i drugiego? bezpieczniki posprawdzałeś ? pompa chodzi?
Z tym "wyczuwaniem" oporu żeś wyskoczył. System nazywa się DEPHIA czyli "Détection de Phase Intégrée à l'Allumage" http://y.odoul.free.fr/TP%20CONTROLER%20... To jest odpowiedź cewki dla układu zasilania o zapłonie cewki. Cewka pracuje w parze 1-4 i 2-3 Zarówno na cylindrze 1 i 4 jest iskra jednocześnie!
Nie odlaczaj więcej akumulatora bo sobie więcej kłopotów narobisz. Paliwo podawane jest prawidłowo. Polecam zapoznanie się z metodą "na plaka " tylko dwie osoby potrzebne. No i warto by sprawdzić czy jest iskra gdy nie chce odpalić.
Wracając do tematu samochód teraz nie odpala i sie nie łączy przez obd, zdiagnozowałem, żę nie ma napiecia na złączu k-line reszta zasilania i can ok, natomiast nie ma iskry. Na cewce jest prąd przez jakiś czas po przekręceniu kluczyka, a przy odpalaniu go nie ma i na wyjściach cewek jest zwarcie. O co tu chodzi?
Zgadzam sie i wiem, ze powinienem najpierw wiecej czasu spedzic na diagnostyce. Auto mam od wczoraj i na razie chcialem zobaczyc fizycznie silnik pod wzgeldem uszkodzen oraz potwierdzenia wymiany podzespolow. Silnik odpala bez problemow i praktycznie natychmniast zaczyna bardzo nierowno pracowac. Nie dymi, rura wydechowa wskazuje na prawidlowe dzialanie...
tak georgesgr ma rację nie podłączy się. a przyczyną nie odpalania był włącznik bezwładnościowy/uderzeniowy znajdujący się w narożniku komory silnika od strony prawego koła. po wciśnięciu go wszystko ok pompa paliwa i iskra powróciły i auto pali.
Witam nabyłem sobie ax 94r. 1.1 pare dni jezdził potem przestał z tego co zdiagnozowałem to wtrysk lub kable które do niego idą ktos jest w stanie mi pomóc pompa chodzi paliwo jest iskra jest prosze o pomoc
Dodam, że zimny rano odpala zawsze. Czyli temperatura mu nie sprzyja, byc może gdzies robi się zwarcie? Mam już dosyc tego, każdy mowi co innego, jeden czujnik położenia wału(ale przecież iskra jest) nastepny ze czujnik temperatury( ale przecież by zalewało go, a nie suszyło)
Iskra byla widoczna tak jakby wyskakiwała z koła i wpadała z powrotem w koło
Mam citrona zx,ktury nieraz odpali za pierwszym razem a nieraz za dziesiątym razem.Nieraz nieodpali wcale.Sprawdzałem iskre raz jest raz niema.Czy wtrysk podaje benzyne w momencie właczenia zapłonu czy w momencie kiedy rozrusznik kręci.Bo gdy właczam zapłon to wtrysk niepodaje benzyny.Pompka paliwowa jest sparawna. Dodano po 59 Już znalazłem co jest.
Witam , posiadam od niedawna Citroen c5 z 2006 roku i obecnie auto jest uziemione z powodu braku paliwa na wtryskach . Po przeskanowaniu Lexia pokazuje błąd: wtryskowe zwarcie do plusa, czujnik walka rozrządu niewłaściwa wartość i dodam że poprzedni właściciel zmieniał bsi. Panowie pompa podaje 3,5 Bara iskra na świecach jest , jakieś pomysły?
Temat dalej aktualny ale naprawiłem jedną usterkę pracy na dwóch cylindrach wymieniłem całą listwę wtryskową a słyszałem że Peugeot Citroen jakieś tam zwarcia się robiły w tych wtryskach na rozgrzanym silniku i odcinał komputer iskrę na 2 cylindry i u mnie też chyba tak było bo po ponad rok i usterka nie wróciła po wymianie wtryskowaczy benzynowych ...
Witam, mam "mały" problemik, mianowicie samochód nie chce zapali, raz zapali i jest ok a raz nie... sprawdzona pompa, wtryski, świecie, iskra ok, ciśnienie, Co poradzicie w tej sprawie? silnik 1.6
Czujnik zmieniałem na nowy i sprawdzałem wskazuje dobrze ale zauważyłem wieczorem przeskok iskry na listwie cewki wysokiego napięcia, zmienię ją i napiszę czy pomogło bo może to wina tej listwy
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam Nie, pierwotne 0,6 oma, ale nie rezystancja jest ważna. Jak nie ma iskry, to się wysypał moduł zapłonowy
prosty układ, jesli brak iskry czy paliwa to nie odpala, trzeba wykluczyć jedno a potem drugie badać, -żarówka mała 12v wpiąć się w wiązkę wtryskiwacza paliwowego i sprawdzić czy wtryskiwacz dostaje zasilanie przy pierwszym zakręceniu silnikiem - lexia pokazuje, że czujnik obrotowy wskazuje na prędkość obrotową wału? rusza się wskazówka obrotomierza...
Z ogledzin wyglada ze sa bez zanieczyszczen, a jak jest sucho to nie widze przeskoku iskry, dopiero jak lekko zrosze woda kable. GAZ to 2 gen. BRC.
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Miałem podobny przypadek w Toyocie , jeździła kobieta. Przy kluczyku breloki metalowe i klucze , a dodatkowo elektrostatyka miała taką (od ubrań z "plastikowych" materiałów) ,że przy wsiadaniu , jak ruszyła się na siedzeniu , to iskry "sypało" z kluczyka do masy. Pranie ubrań w jakimś płynie pomogło.
1. Kontrolka silnika świeci ? 2. pompa paliwa pracuje? 3. iskra jest ? 4. na samym czujniku wałka /bez czujnika wałka/ pali? sprawdziłeś już coś ??
Witajcie, nasze autko to Citroen C4 2006r. silnik 1.6 100km TU5JP4. Wieczorem normalnie podjechał pod dom rano już nie odpalił (noc była deszczowa). Słychać, że pompka paliwa chodzi, paliwo na listwie jest. Na kompie brak błędów, odczyt na żywo: obroty silnika podczas kręcenia ok. 200 RPM, ciśnienie bez kręcenia w dolocie około 100kPa. Nie udało mi...
Brak załączanie się jednego z przekaźników w BSM przez co nie dochodziło zasilanie do ECU silnika, nie było sterowania wtryskiem,iskry, nie pracowała pompa paliwa, zasilanie podane przez przekaźnik zewnętrzny sterowany po zapłonie i maszyna gada.
Mi się zdarzyło w Peugeocie że też cewke tak sprawdzałem i iskra była na każdym cylindrze ale była za słaba niż powinna i auto nie chodziło równo.
Witam, Mam problem w Citroenie C4 1,6 benzyna 2004, gdyż nie pracuje prawdopodobnie jeden cylinder. Problem już się pojawił kilka razy jakiś czas temu, ale wystarczyło zgaszenie i zapalenie silnika i problem znikał, dzisiaj już pojawił się na stałe. Podczas jazdy około 120km/h nagle stracił moc, zaświecił się Check Engine i napis Deppolution System...
Hej. Odłącz akumulator i po paru minutach podłącz go z powrotem. Następnie zapal autko i zobacz czy jest iskra na wszystkich 4 kablach. Zakładajac ze sa 4 iskry wymien filtr paliwka . mozesz tez wyjac pompe z zbiornika i wyczyscic . Byc moze parafina pozatykała sitka wstepne.
Nie mam błędu czujnika wałka, tylko auto nie pali i przy próbie rozruchu zachowuje się jakby podawało iskrę w złym suwie tłoka. Odbija silnikiem aż rozrusznika staje dęba. Sprawdziłem rozrząd, błędów zero, iskra i wtrysk jest, a odpalić nie chce. Tak mi się wydaje że nie ma tam czujnika wałka bo go nie znalazłem nigdzie.
Sprawdź na początek czy silnik ma iskrę gdy nie chce odpalić. Już będziesz wiedział czy to wina braku paliwa w cylindrze czy brak zapłonu.
Gaz to gaz, ma to do siebie, że jest pod ciśnieniem i się ulatnia...i wystarczy iskra, jeżeli już chcesz coś grzebać przy tym we własnym zakresie, to rób to na powietrzu. Pozdrawiam
Oczywiście z tylnych drzwi. Widziałem na schemacie że przód jest inny. Po podpięciu napięcia nie było żadnego dzwięku, iskier itp. Typowy brak przejścia. Wydaje mi się zeby gdyby był zblokowany to coś bym usłyszał.
A ten zawór jałowego oryginalny czy za połowę ceny? Nie wydaje mi się, żeby takie poważne błedy były cechą konstrukcyjną modelu, bo nigdy nie wszedłby on do masowej produkcji, albo mówiliby o tym w Dzienniku :). Zgodzę się, że to coś pewnie z sterowaniem cewki, albo mniej z którymś czujnikiem do ECU. Patrzył kolega po ciemku na iskry z cewki po kablach?...
Komunikat, o ktorym piszesz oznacza, ze aktywowana jest funkcja automatycznego blokowania zamkow centralnych podczas jazdy i nie ma to nic wspolnego z niemoznoscia uruchomienia silnika. Sprawdz czy pompa istotnie podaje paliwo (i jakie to paliwo jest) na wtryskiwacze, sprawdz czy jest iskra, wykrec swiece i skontroluj czy nie sa zalane. Pozdrawiam
Wyczyść komutator silnika dmuchawy - nie mają prawa być widoczne iskry. W razie małej poprawy zablokuj styki komutatora kondensatorem przeciw zakłóceniowym lub typu MKSE około 1 uF - powinno być ok.
przecież nak masz gaznikowca do jakiej pompy szukasz pod siedzeniem? Jeżeli masz elektryczną pompę, to masz cytryną na szprycy, i nie wiem o jakim gaźniku piszesz. A i tak jesteś lamer, bo nie sprawdziłeś czy iskra mocna, nie ma wilgoci w kopułce, pasek siedzi na znakach.
Podłączyłem diody BA 159 i występuje takie samo zjawisko jak w przypadku diód które zastosowałem wcześniej. Później włożyłem diody BA 158 i tak samo... Obrotomierz wchodzi na 1000 obr/min i po sekundzie opada Zmierzyłem opór Jestem laikiem w tych sprawach Miernik nastawiłem na 20k Pojawiły się następujące wartości: masa + I biegun - 0,05 masa + II biegun...
iskry citroen iskry citroen xsara vaillant iskry
stm32 materiały odbiornik a4tech truck polonez
galanzuń klimatyzator galanzuń klimatyzator
Podłączenie filtra LTE przed zasilaczem - czy to możliwe? Podświetlenie nóg Citroen C4 B7 - lokalizacja podłączenia