Instalacja jest zakładana "uniwersalna" i że są wtyczki nie wykorzystane to znaczy że samochód może być wyposażony w dodatkowe rzeczy. Wszystko zależy od wyposażenia. Inny ZX będzie miał wykorzystane bo jest bogatszą wersją. Co do iskry sprawdź czujnik na wałku. Bo to on głównie odpowiada za iskrę.
Które cylindry nie mają iskry?
Sterownik silnika się diagnozuje ? Może nie ma zasilania . Kod jest w sterowniku i w klawiaturze ale ważny jest ten w sterowniku . Można odpiąć klawiaturę i wyłączyć immo w sterowniku , jeśli nie odpali to masz problem elektryczny . Jednak biorąc pod uwagę że zgasł podczas jazdy immo bym wykluczył askupił się na zasilaniach sterownika , ewentualnie...
Jak nie pali to zastosuj plaka do wlotu po filtrze powietrza wtedy bedzie wiadomo ze iskra jest.
Witam. Ewidentnie jak by chodził na 3 gary. Jakby jeden z nich nie pracował prawidłowo lub niepracował wcale. Sprawdź na początek czy na wszystkich świecach jest iskra. Następnie kompresję.
Kompresja jest? Co mu brakuje, iskry, paliwa?
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
A przede wszystkim sprawdzić czy jest iskra. Stawiam że nie ma
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
Może być czujnik wału, może byc przekaźnik podwójny
Mam to samo. Brak iskry 1 i 4 cylinder. Jak to się w końcu skończyło?
przecież źle podłączyłeś - pomyliłeś wtyczki..
Ok, dzięki wielkie. Jak analizuję ten schemat to nadal nie widzę jakiegokolwiek związku przekaźnika (tego podwójnego) z iskrą. ;)
Warto spróbować wymienić przewody. Sprawdzałeś czy na świecach jest iskra ?
Zobaczymy jak zmierzy? Jeśli to iskra to wystarczy wyjąc cewkę jak będzie problem wsadzić świecę dotknąć nią do masy i spróbować odpalić od razu będzie widać czy iskra jest.
Musze sobie kupić diodę do diagnozowania silnika. Wiem, że kiedyś były problemy z silnikiem krokowym...czy to normalne, że słychać z niego charakterystyczne brzękanie...tak jakby przeskok iskry??
Witam. Wiem że może to być trudne, ale spróbuj sprawdzić czy w czasie, kiedy nie można odpalić silnika jest iskra.
Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa...
Drogi Georgesie moduł zapłonowy jest całkiem nowu orginał Boscha
W takim razie pomierz sygnał z czujnika na wale jak pisze emeryt2
Tak, sugerowałem oczywiście pompę. Po otwarciu drzwi powinna się włączyć.. Raczej nie było w moich potach ignorowanie / zabawy. No, może trochę humorystycznego tonu, ale to u mnie normalne. A jak nie chce zapalić to ma iskrę ?
Praekaźnik A171
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Psiknij mu plaka to powinno coś więcej podpowiedzieć .
To teraz ciśnienie paliwa , iskrę na świecach.
Myśle że nie jest to wina ani czujnika położenia wału, ani temeratury silnika. Trzeba by sprawdzić czy wtryskiwacz rozpyla paliwo i pare innych rzeczy, o których napisze jeśli autor zacznie się interesować tematem. Pozdrawiam
Cewka nie podaje iskry ale ma napieci 11.9V :/
Musisz sprawdzić co mu brakuje do rozruchu - paliwa, iskry, ciśnienia. Pozdrawiam.
Nie ma iskry, teraz sprawdzałem i nie dochodzi prąd na cewkę.
Witam kolego i naprawiłeś auto wiesz co było przyczyną bo u mnie też nie odpala
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
no mniejsza z tym zawsze tak sprawdzalem i dzialalo, a tutaj dziwne bo niby sygnaly sa ale mizerne i iskry niet. Czy ta cewka moze ma w sobie jakis wzmacniacz tych sygnalow czy takie maja byc? Z kolei jesli maja byc to cewka i swiece nowe a iskry dalej brak...
Sprawdź czy podaje paliwo - pewnie na jednopunkcie więc będziesz widział wtryskiwacz w przepustnicy oraz czy jest iskra na świecy.
Co z zasilaniem ECU ?
Zgadzam sie i wiem, ze powinienem najpierw wiecej czasu spedzic na diagnostyce. Auto mam od wczoraj i na razie chcialem zobaczyc fizycznie silnik pod wzgeldem uszkodzen oraz potwierdzenia wymiany podzespolow. Silnik odpala bez problemow i praktycznie natychmniast zaczyna bardzo nierowno pracowac. Nie dymi, rura wydechowa wskazuje na prawidlowe dzialanie...
Wskazuje tylko model i nr. sterownika. W sterowniku ciągle błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego. A zatem nie tylko. Zacznij od sprawdzenia dwoch rzeczy: zasilan sterownika i sieci CAN miedzy BSI i ECU . Dodano po 7 2 piny, brak napięcia. Napiecia gdzie? Na czujniku? Na wtyczce? To zwykly czujnik elektromagnetyczny.
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
Witam, miałby ktoś schemat pinów do komputera IAW48P2.72 citroen c3? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Citroëna C3? 2004 AI: Czy możesz podać więcej szczegółów na temat problemu, który próbujesz rozwiązać za pomocą schematu pinów? brak iskry, samochód gasł podczas jazdy, nie łączy sie przez obd.
Brak prądu na wtryskiwaczy czyli bsm lub dodatkowy alarm odcięcie zapłonu
Zapłon jest ustawiony dokładnie tak jak było to pierwotnie. Kabel wygląda dobrze, nie jest luźny. Dodam jeszcze że samochód nigdy nie gasł podczas pracy, były problemy tylko z odpalaniem.
Jest iskra, na wszystkich czterech świecach.
za malo informacji, rozrzad poszedl na blokady?
Witam wszystkich mam problem dzisiejszego dnia citroen normalnie chodził aż coś podkusiło mnie i dałem gaz do ocięcia zapłonu i silnik zgasł teraz nie ma iskry co si mogło stać ... Silnik jest na kopułce i mono wtrysku .
Brak iskry piszesz, a cewki podmieniłeś? Czujnik wału.
mogę zrobic ci immo w tym sterowniku... info na priv
Z tym "wyczuwaniem" oporu żeś wyskoczył. System nazywa się DEPHIA czyli "Détection de Phase Intégrée à l'Allumage" http://y.odoul.free.fr/TP%20CONTROLER%20... To jest odpowiedź cewki dla układu zasilania o zapłonie cewki. Cewka pracuje w parze 1-4 i 2-3 Zarówno na cylindrze 1 i 4 jest iskra jednocześnie!
Czy rano nie ma problemu z rozruchem nie zalany silnik? Pali na 4 cylindrach iskra świece? Może być coś z wtryskiem i leje wtryskiwacz.
Kostka stacyjki, albo za duzy spadek napiecia w instalacji, rozrusznik, moze połączenia dodatnie albo masowe do poprawy. Przemierz spadki napięć
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
moduł padł.
Czujnik wału.
Problem rozwiązany!Czujnik położenia wału poszedł;)
Immobilaiser. I tyle.
Problem rozwiązany - uszkodzony sterownik silnika.
Do sprawdzenia , iskry czy paliwa. Testera nie trzeba. Do rozrządu też.
Moduł zapłonowy-wzmacniacz podmień.
Zbychu1 dziękuje ci Auto działa okazało sie że bakel WN jest przetarty i iskra z palca szła na cylinder 2-4 przez co było 2 iskry w gmp i dmp teraz wszystko jest ok jeszcze zar tobie dziękuje że naprowadziłeś mnie na to by sprawdzić kopułke.
leć po kablach od cewki wstecz aż znajdziesz przepalony, lub ułamany kabel lub coś innego...
Witam sprawdziłem i wszystko wydaje się ok
W C5 nie ma takiego wylacznika. Opisz dokladnie uszkodzone strefy.
Wykrec jedna swiece i obserwuj czy znika iskra jak odpalisz.Jesli znika to cos odcina mu iskre.
Nie odlaczaj więcej akumulatora bo sobie więcej kłopotów narobisz. Paliwo podawane jest prawidłowo. Polecam zapoznanie się z metodą "na plaka " tylko dwie osoby potrzebne. No i warto by sprawdzić czy jest iskra gdy nie chce odpalić.
Tam jest zapłon na kopułce? Jeśli tak to obstawiałbym palec rozdzielacza,iskrę daję ale nie wtedy gdy trzeba.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Na cieplym silniku brak reakcji silnika podczas gdy rozlaczyl cewke,zamienil miejscami i ten sam problem brak reakcji ciagle na 2 cylindrze. No to w końcu ustalili czy jest iskra czy nie ? Sprawdzał ktoś wtryskiwacz na tym cylindrze ? Świeca po wykręceniu była czarna , okopcona?
samochód teraz nie zapala a czego brakuje paliwa? iskry? jednego i drugiego? bezpieczniki posprawdzałeś ? pompa chodzi?
tak georgesgr ma rację nie podłączy się. a przyczyną nie odpalania był włącznik bezwładnościowy/uderzeniowy znajdujący się w narożniku komory silnika od strony prawego koła. po wciśnięciu go wszystko ok pompa paliwa i iskra powróciły i auto pali.
Tam po drodze chyba jeszcze masz moduł...
Witam nabyłem sobie ax 94r. 1.1 pare dni jezdził potem przestał z tego co zdiagnozowałem to wtrysk lub kable które do niego idą ktos jest w stanie mi pomóc pompa chodzi paliwo jest iskra jest prosze o pomoc
Tak odzywa się wtedy.
Wracając do tematu samochód teraz nie odpala i sie nie łączy przez obd, zdiagnozowałem, żę nie ma napiecia na złączu k-line reszta zasilania i can ok, natomiast nie ma iskry. Na cewce jest prąd przez jakiś czas po przekręceniu kluczyka, a przy odpalaniu go nie ma i na wyjściach cewek jest zwarcie. O co tu chodzi?
Witam , posiadam od niedawna Citroen c5 z 2006 roku i obecnie auto jest uziemione z powodu braku paliwa na wtryskach . Po przeskanowaniu Lexia pokazuje błąd: wtryskowe zwarcie do plusa, czujnik walka rozrządu niewłaściwa wartość i dodam że poprzedni właściciel zmieniał bsi. Panowie pompa podaje 3,5 Bara iskra na świecach jest , jakieś pomysły?
Dodam, że zimny rano odpala zawsze. Czyli temperatura mu nie sprzyja, byc może gdzies robi się zwarcie? Mam już dosyc tego, każdy mowi co innego, jeden czujnik położenia wału(ale przecież iskra jest) nastepny ze czujnik temperatury( ale przecież by zalewało go, a nie suszyło)
Iskra byla widoczna tak jakby wyskakiwała z koła i wpadała z powrotem w koło
Witam, mam "mały" problemik, mianowicie samochód nie chce zapali, raz zapali i jest ok a raz nie... sprawdzona pompa, wtryski, świecie, iskra ok, ciśnienie, Co poradzicie w tej sprawie? silnik 1.6
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam Nie, pierwotne 0,6 oma, ale nie rezystancja jest ważna. Jak nie ma iskry, to się wysypał moduł zapłonowy
Czujnik zmieniałem na nowy i sprawdzałem wskazuje dobrze ale zauważyłem wieczorem przeskok iskry na listwie cewki wysokiego napięcia, zmienię ją i napiszę czy pomogło bo może to wina tej listwy
Z ogledzin wyglada ze sa bez zanieczyszczen, a jak jest sucho to nie widze przeskoku iskry, dopiero jak lekko zrosze woda kable. GAZ to 2 gen. BRC.
Temat dalej aktualny ale naprawiłem jedną usterkę pracy na dwóch cylindrach wymieniłem całą listwę wtryskową a słyszałem że Peugeot Citroen jakieś tam zwarcia się robiły w tych wtryskach na rozgrzanym silniku i odcinał komputer iskrę na 2 cylindry i u mnie też chyba tak było bo po ponad rok i usterka nie wróciła po wymianie wtryskowaczy benzynowych ...
prosty układ, jesli brak iskry czy paliwa to nie odpala, trzeba wykluczyć jedno a potem drugie badać, -żarówka mała 12v wpiąć się w wiązkę wtryskiwacza paliwowego i sprawdzić czy wtryskiwacz dostaje zasilanie przy pierwszym zakręceniu silnikiem - lexia pokazuje, że czujnik obrotowy wskazuje na prędkość obrotową wału? rusza się wskazówka obrotomierza...
Miałem podobny przypadek w Toyocie , jeździła kobieta. Przy kluczyku breloki metalowe i klucze , a dodatkowo elektrostatyka miała taką (od ubrań z "plastikowych" materiałów) ,że przy wsiadaniu , jak ruszyła się na siedzeniu , to iskry "sypało" z kluczyka do masy. Pranie ubrań w jakimś płynie pomogło.
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
1. Kontrolka silnika świeci ? 2. pompa paliwa pracuje? 3. iskra jest ? 4. na samym czujniku wałka /bez czujnika wałka/ pali? sprawdziłeś już coś ??
Słuchajcie elektrodowicze, a raczej czytajcie, co za jaja to nie uwierzycie, kupiłem dzisiaj zwykłe swiece iskry do Citroena, wąłsnie do mojego modelu z tym silnikiem, wyobrażcie sobie że wszystko wróciło do normy, silnik ma takiego kopa jak nigdy, odtłuściłem jeszcze dodatkowo styki w przewodach wysokiego napięcia pomimo że były nowe. Przejeżdziłem...
Witajcie, nasze autko to Citroen C4 2006r. silnik 1.6 100km TU5JP4. Wieczorem normalnie podjechał pod dom rano już nie odpalił (noc była deszczowa). Słychać, że pompka paliwa chodzi, paliwo na listwie jest. Na kompie brak błędów, odczyt na żywo: obroty silnika podczas kręcenia ok. 200 RPM, ciśnienie bez kręcenia w dolocie około 100kPa. Nie udało mi...
Brak załączanie się jednego z przekaźników w BSM przez co nie dochodziło zasilanie do ECU silnika, nie było sterowania wtryskiem,iskry, nie pracowała pompa paliwa, zasilanie podane przez przekaźnik zewnętrzny sterowany po zapłonie i maszyna gada.
Mam citrona zx,ktury nieraz odpali za pierwszym razem a nieraz za dziesiątym razem.Nieraz nieodpali wcale.Sprawdzałem iskre raz jest raz niema.Czy wtrysk podaje benzyne w momencie właczenia zapłonu czy w momencie kiedy rozrusznik kręci.Bo gdy właczam zapłon to wtrysk niepodaje benzyny.Pompka paliwowa jest sparawna. Dodano po 59 Już znalazłem co jest.
Mi się zdarzyło w Peugeocie że też cewke tak sprawdzałem i iskra była na każdym cylindrze ale była za słaba niż powinna i auto nie chodziło równo.
Podłączyłem diody BA 159 i występuje takie samo zjawisko jak w przypadku diód które zastosowałem wcześniej. Później włożyłem diody BA 158 i tak samo... Obrotomierz wchodzi na 1000 obr/min i po sekundzie opada Zmierzyłem opór Jestem laikiem w tych sprawach Miernik nastawiłem na 20k Pojawiły się następujące wartości: masa + I biegun - 0,05 masa + II biegun...
Gaz to gaz, ma to do siebie, że jest pod ciśnieniem i się ulatnia...i wystarczy iskra, jeżeli już chcesz coś grzebać przy tym we własnym zakresie, to rób to na powietrzu. Pozdrawiam
Komunikat, o ktorym piszesz oznacza, ze aktywowana jest funkcja automatycznego blokowania zamkow centralnych podczas jazdy i nie ma to nic wspolnego z niemoznoscia uruchomienia silnika. Sprawdz czy pompa istotnie podaje paliwo (i jakie to paliwo jest) na wtryskiwacze, sprawdz czy jest iskra, wykrec swiece i skontroluj czy nie sa zalane. Pozdrawiam
Sprawdź na początek czy silnik ma iskrę gdy nie chce odpalić. Już będziesz wiedział czy to wina braku paliwa w cylindrze czy brak zapłonu.
Hej. Odłącz akumulator i po paru minutach podłącz go z powrotem. Następnie zapal autko i zobacz czy jest iskra na wszystkich 4 kablach. Zakładajac ze sa 4 iskry wymien filtr paliwka . mozesz tez wyjac pompe z zbiornika i wyczyscic . Byc moze parafina pozatykała sitka wstepne.
Oczywiście z tylnych drzwi. Widziałem na schemacie że przód jest inny. Po podpięciu napięcia nie było żadnego dzwięku, iskier itp. Typowy brak przejścia. Wydaje mi się zeby gdyby był zblokowany to coś bym usłyszał.
Nie mam błędu czujnika wałka, tylko auto nie pali i przy próbie rozruchu zachowuje się jakby podawało iskrę w złym suwie tłoka. Odbija silnikiem aż rozrusznika staje dęba. Sprawdziłem rozrząd, błędów zero, iskra i wtrysk jest, a odpalić nie chce. Tak mi się wydaje że nie ma tam czujnika wałka bo go nie znalazłem nigdzie.
Witam, Mam problem w Citroenie C4 1,6 benzyna 2004, gdyż nie pracuje prawdopodobnie jeden cylinder. Problem już się pojawił kilka razy jakiś czas temu, ale wystarczyło zgaszenie i zapalenie silnika i problem znikał, dzisiaj już pojawił się na stałe. Podczas jazdy około 120km/h nagle stracił moc, zaświecił się Check Engine i napis Deppolution System...
przecież nak masz gaznikowca do jakiej pompy szukasz pod siedzeniem? Jeżeli masz elektryczną pompę, to masz cytryną na szprycy, i nie wiem o jakim gaźniku piszesz. A i tak jesteś lamer, bo nie sprawdziłeś czy iskra mocna, nie ma wilgoci w kopułce, pasek siedzi na znakach.
A ten zawór jałowego oryginalny czy za połowę ceny? Nie wydaje mi się, żeby takie poważne błedy były cechą konstrukcyjną modelu, bo nigdy nie wszedłby on do masowej produkcji, albo mówiliby o tym w Dzienniku :). Zgodzę się, że to coś pewnie z sterowaniem cewki, albo mniej z którymś czujnikiem do ECU. Patrzył kolega po ciemku na iskry z cewki po kablach?...
citroen iskry iskry citroen xsara vaillant iskry
aspekt prawny eksport kontaktów nokia odbiornik a4tech
pralka electrolux blokada większy pobór prądu przez mikrofalówkę
Bojler Galmet 140l – ciśnienie próby wodnej, ile bar? Instrukcja testu ciśnieniowego Volvo XC90 2.5 Turbo B5254T2 – moment dokręcenia śrub głowicy, sekwencja, śruby TTY