Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
Miałem przypadek że się rozlatywało koło pasowe na wale ( gumy w nim się rozsypały i zaczęło dzwonić ).
Zdejmujesz prawe koło, osłonę i widzisz czujnik. Lekko wystaje spod koła pasowego wału. Mi wymiana zajmuje 15 minut z przerwą na papierosa...
W koło pasowe w wał od strony rozrzadu. Otwór jest na w górnym punkcie. Jak na zdjeciu. W wałku też jest otwór.W skrócie w Koło na wale korbowym od rozrzadu.
do sprawdzenia sprzęgło na alternatorze, koło pasowe na początek.
Czytałem to już . Dodano po 11 Ale podobno jest fachowa blokada do odkręcenia śruby koła pasowego? I od jakiego silnika kupić koło sztywne?
Do wymiany koło pasowe zamykam temat.
Tylko nie widzie gdzie zablokować koło pasowe.. Słabo widać na ty zdjeciu
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
W hdi zazwyczaj niema potrzeby ściągania głowicy, bo przeważnie nie krzywi zaworów .Przyczyna leży w przestawionym rozrządzie; ścięty klin na wałku lub za słabo dokręcone koło pasowe.
Rozwarstwione koło pasowe wału . Sprawdz bez paska czy nie ma luzów .
Proponowałbym przełożyć wszystko skoro w nowym są węższe koła. Rozrząd cały też do przełożenia. Pasek musi pasować do szerokości koła. W silnikach 1.6HDI były owalne i okrągłe koła pasowe (te z których czyta czujnik) - każde koło ma inny typ napinacza choć z wyglądu jest taki sam. Przekładaj wszystko chyba że chcesz mieć później problemy. Przy zmianie...
Może być, że co 120. W 1,6HDi mówią że co 250 tyś. Sprawdź koło pasowe wału /dwumas/.
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
:) no to jak wymienić uszczelkę na wałku :) bez ściągnięcia się nie da. Wydaje mi się, że koło jest osadzone na stożku z klinem. ...ech wczoraj pękł mi ściągacz a koło ani drgnie :(
Czy ktoś próbował wymienić uszczelniacz wałka rozrządu wydechu W Citroenie C4 1,4 16V 88 KM benzyna silnik KFU. Chodzi mi oto żeby zablokować rozrząd i pasek, potem ściągnąć koło pasowe wałka rozrządu wydechu i wymienić simering bez ściągania paska rozrządu z reszty kół.
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Jeśli w trakcie składania rozrządu po blokowałeś wszystko jak należy to powinien palić normalnie tzn. wałek rozrządu,koło zamachowe,koło pasowe na wale korbowym i pompę wtryskową.
A czy żeby sprawdzić ta tarcze to muszę chyba koło pasowe zdjąć tak z zewnątrz to nic nie widać jedynie co to palcem mogę sprawdzić
Wymień łożysko i po problemie, innej drogi nie ma. Ściągasz sprzęgło , seger, wyjmujesz koło pasowe i wymieniasz łożysko.
Witam kolego ja też tak miałem z Jumperze 2.2 hdi 120 km tez miałem takie stuki i też nie wiedziałem cosie dzieje czytałem w necie i pisali że to tłok pękł itp a to łańcuszek rozrządu i pewnego razy wróciłem Jumperem z trasy i zobaczyłem pod nim olej że kapie koło pasowe te co jest z prawej strony silnika tak jak się siedzi w busie rozwaliło sie i to...
Kupiłem nowe sprzęgło alternatora, jednak przy próbie wymiany okazało się że na alternatorze zamontowane jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgła. To winny napinacz za podskakiwanie i piszczenie?
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
To przychodzi mi jeszcze na myśl koło pasowe wału, bo miałem tak w Marei JTD, że była guma już rozwalona i jak włączałem klime to silnik gasł na jałowym. Finalnie to koło sie rozleciało i je zgubiłem, ale po wymianie było ok. Sprawdź, a nóż widelec, masz to samo.
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Blokady muszą być. Koło na dole ma klin, ale jest to klin "luźny" co i tak nie robi problemu, bo musisz mieć blokady. A procedura jest jak każda inna, czyli zdejmujemy osłony, blokujemy koła, zdejmujemy koło pasowe, dolną osłonę, luzujemy napinacz, pasek wyjazd, rolki wyjazd, pompa wyjazd. Składasz w kolejności odwrotnej.
Koledze w C5 1.8 16V 2004r przeskoczył rozrząd, a dokładniej nie wiem jak to się stało, ale ten kto mu wcześniej zmieniał rozrząd nie dał klinka na zębatke na wale korbowym, klin tylko był założony na koło pasowe. Nie zapomnij założyć tego klinka.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Carrot miał racje,przestawiło się koło pasowe wału .Ustawiłem na oko i chodzi super.Dzięki za podpowiedż
W starszej wersji zakładano zmieniano koło pasowe wału swojego czasu kosztowało prawie 900 zł - pewnie cena poszła w dół ale szukał bym oryginału lub bardzo dobrego zamiennika. Luz na sworzniu tlokowym był sprawdzony? On też może ci stukac. Nie ma wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze? Koło zmiennych faz rozrządu 100% sprawne piszesz używane.
Pasek wygląda na ok Też zanaczylem koło pasowe i widać że się kreci https://obrazki.elektroda.pl/8865592700_...
Jeżeli używasz auta jako typowego dostawczaka po mieście, to wystarczy 1,9D nieśmiertelny, ale mułowaty. Jeżeli jeździsz w trasy, lepiej kupić HDi. Jest bardziej żwawy, mniej pali, większa kultura pracy. Jedna z wad to wrażliwe wtryskiwacze, turbina, koło pasowe. W zasadzie te wady mają wszystkie silniki Common Rail i DCI.
możesz rozwinąć wypowiedź kolego ? remont głowicy nie wskazuje na to ponieważ zsunął mi się pasek klinowy (uciął się jeden ząbek) i zawinął się w koło pasowe i wsunął pod obudowę rozrządu , dlatego remontowałem 16 zaworów które się pogięły ...
Napisałeś koło pasowe, a w tym silniku jest jedno koło pasowe i to na dole ? Dodano po 35 Koło wałka zdjąłem i jest ok, klin nienaruszony.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
W jakim celu ktoś potrzebowałby montować koło pasowe ze sprzęgłem na alternatorzę Spytaj np. Francuzów od Peugeota/Citroena, bo jakoś namiętnie te sprzęgiełka stosują... V.
Jak masz zegar cyfrowy możesz w jego miejsce wsadzic kit f. Jabel"Zegar-obrotomierz cyfrowy" ew. gdzieś obok zamontowac. Jeśli masz silnik benzynowy podłączasz jeden przewód do cewki zapłonowej.Z ropolem jest trochę większy problem,kontaktron obok koła pasowego a na koło mały magnesik.
Problem rozwiązał remont którego dokonałem z kolegą, najpierw zaczęliśmy od wymiany paska klinowego, napinacza, rolki, koła pasowego, potem cały rozrząd(co ciekawe był jeszcze oryginalny PSA, przy wymianie na liczniku 118 tys. km , poduszek pod silnikiem bo szarpało, amortyzatorów, tarcz i klocków, przy okazji przeczyściliśmy zaworek podciśnieniowy...
Wielkie dzięki, coś da się zobaczyć, ale rozdzielczość jest fatalna, jak masz to w dobrej rozdzielczości to proszę o reupload. Mam problem tego typu, że nie mogę za nic znaleźć blokady wieńca do odkręcenia koła pasowego. Czy ta blokada jest z przodu gdzieś w okolicach rozrusznika (trzeba go zdejmować?) czy od strony kierowcy z tyłu i trzeba zdejmować...
Witam !! Według mojej wiedzy w tym silniku nie ma regulacji luzu zaworów są hydrauliczne popychacze. A jeśli Ci coś stuka metalicznie i to na zimnym silniku , to na 99 % jest to koło pasowe osprzętu, zawierające tłumik drgań. Ale może się mylę , moja żona ma C3 z tym silnikiem i stąd moja wiedza. Pozdrawiam !!
W 2.0 to było bodaj 16 mm zaszlifowane do 8 albo 10. Zmiesrz średnicę czujnika i daj taki sam pret tylko zatocz albo zaszlifuj w stożek to zawsze pewnie trafi w koło zamachowe. Na allegro masz pod hasłem blokada 2.2 hdi wyskakuje fordowska ale gdzie to od wała sie wtyka? chyba zamiast koła pasowego.
I jeszcze jedna rzecz, o której poniekąd wspomniał Jurek, czy koło pasowe wałka rozrządu w starym i nowym silniku jest takie samo ? Spotkałem, co prawda w fieście 1,4 tdci, ale to praktycznie bliźniacze silniki, że w zależności od modelu/roku produkcji koła w miejscu, w którym czujnik wałka odczytuje jego położenie różnią się (niby synchro masz, ale...)
Jakby ktoś potrzebował do wymiany paska rozrządu w XSARZE 1,4: Koło pasowe wałka rozrządu blokowane prętem metalowym ø8mm a wał od przodu silnika otwór w bloku do koła zamachowego.
Ja miałem kiedyś Berlingo 1,4 i niestety padła panewka na wale korbowym. Ale dźwięk przypominał raczej stukanie. Diagnozowałem w serwisie Kubiak w Łodzi. Od razu był wyrok, że to panewka. Podobno seria mojego egzemplarza miała taką urodę, że panewka padała ze względu na duże naprężenie na wale od pasków i przenoszone wibracje. Dodatkowo wymieniłem koło...
Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
Jak napisałem to dopiero odzewy :) tzn podstawowy najbardziej wkur.... problem usunięty. tzn do wymiany rolka prowadząca i pasek, ponieważ na kole pasowym i na alternatorze nie było tzw tłumika drgań, co spowodowało wywalenie rolki i popękanie paska. Została zastosowana tańsza opcja, czyli założenie tłumika drgań na alternator. a drugi problem pozostał....
W takim razie sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach, chociaż kilka tych silników widziałem, które miały po koło 600 wzwyż przelatane i nie spotkałem przypadku by zawór był wypalony. Regulację kąta wtrysku dokonujesz nie kręcąc pompą ale jej kołem pasowym (fasolki w kole pasowym).
Witam.Silnik RFV .Wydech dobrze podwieszony. Poduszki sprawdziłem i nawet tą na nadkolu założyłem nową.Nie dało się wytrzymać w środku i założyłem ponownie starą która była.Na nowej jest wibracja jakby pralka wibrowała przy wirowaniu i dlatego poszła stara .Wibruje na starej 50% mniej jak na nowej,ale tego przed wymianą rozrządu wcześniej nie było ....
Pozostaje pytanie jaką tą rolkę kupiłeś? Jak chińszczyzna, to bym się nie zdziwił, gdyby nowa miała większy luz niż stara. Ale faktycznie szkoda, że tego paska nie wymieniłeś... w sumie 8-semki bywają bezkolizyjne, ale za tą głowy nie dam. Brzęczeć może wiele rzeczy. Coś po prostu ma luz ze zużycia, albo dokręcone za małym momentem. Może koło pasowe...
Taka awaria-pękło koło pasowe pompy wtryskowej, pytanie czym to mogło być spowodowane? Czy to częsta usterka? Czy mogło to spowodować zbyt duże naciągnięcie napinacza paska rozrządu? 824998 824999 825000 825001 825002
Gdzieś miałem rozryskę jak to idzie, w sumie powiercił byś koło pasowe oryginalne, nagwintował, powkręcał śrubki i opiłował łby. Koło impulsowe na 102.
Panowie, ten silnik nie ma otworu na blokadę koła zamachowego. Wy pokazujecie zdjęcia czy filmiki od nowszych silników. RFV ma żeliwny blok bez otworu na blokade. Mylicie silnik XU10 z EW10. One mają nawet pompę wody w innym miejscu. Tutaj blokuję się trzpieniem poprzez koło pasowe wału. Youri124 ma rację, jedna z możliwości to uszkodzone koło pasowe...
Kolizyjny na 1000%. niedawno robiłem rozrząd w takim i w pospiechu odkręciłem środkową śrubę(trzyma koło pasowe i rozrządu na wale) Koło rozrządu bez klina/pływające i rozrząd się rozjechał, kręcąc wałem i wałkiem zawory spotkały się z tłokami. Jeśli pasek jest luźny do tego stopnia, że przeskoczył o kilka zębów to głowica do roboty.
Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 1 Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 2 httpxxx.pl/kolo-pasowe-citroen-xsara-1-9... czy to jest to koło...
Faktycznie koło pasowe przestawiło się na gumie ,a dokładnie jego część ze znakiem. Klin koła był jednak na 9-tej ,a nie na 12-tej jak pisałem.Na nowym znak -otwór do blikowania teraz wypada na 12-tej. Znaki zgodne.Ręce opadają gdzie szukać przyczyny.
No i jest problem już na początku. Myślałem, że będzie dotyczył odkręcenia koła pasowego, a dotyczy samego jego zdjęcia. Koło wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/4188074300_1... Próbowałem je zbić młotkiem gumowym, normalnym z wyczuciem i nic. Nie mogę nawet pozbyć się tej podkładki. Próbowałem Śrubokrętem, przecinakiem, Wkładałem...
Dzień dobry, Może tutaj ktoś coś wymyśli, bo z mechanikiem wyczerpaliśmy już pomysły :/ Rozgrzany silnik (a z nim cała buda) wpada w wibracje na wolnych obrotach jeżeli temperatura na zewnątrz jest poniżej 18 st. C. Jeżeli jest powyżej 20 st. C, to wszystko jest OK. Sprawdzone (ew. wymienione) zostały do tej pory napęd paska klinowego (napinacz, koło...
Witaj . mamy, a potrzebujesz /.czy tak tylko pytasz ? Myslę że chyba potrzebujesz wiec proszę Pasek rozrządu Przy wysokich obciążeniach 80.000 km/4 lata.Przyłożyć narzędzia blokujące do koła zamachowego (A), koła wałka rozrządu i koła pompy. Ścisnąć automatyczny napinacz paska i zablokować zawleczką. Poluzować śruby w kole wałka rozrządu i kole pompy....
Jeszcze a propos tego klekotania silnika - jeżeli wydobywa się z prawej strony (samochodu) z okolicy prawej wnęki koła to sprawdź koło pasowe paska osprzętu na wale - te koła często rozsypują się (jeżeli nie wiesz o co chodzi to jego uszkodzenie nie musi być na pierwszy rzut oka oczywiste, daj do obejrzenia mechanikowi). Jazda z takim kołem grozi uszkodzeniem...
Przepraszam, ale wydaje mi się, że nie masz zbytnio pojęcia o elektronice. Ty mierzysz na odpiętej wtyczce. Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak podciągnięcie wejścia do plusa lub masy? Robi się to po to, by wejście nie wisiało w powietrzu i nie zbierało żadnych zakłóceń. Być może tak właśnie jest tutaj. Zrób pomiar na podpiętej wtyczce i zobacz wtedy...
jdubowski przecież na początku pisałem, że dałem nowy akumulator! "łu..." oznacza po głośnym wypowiedzeniu tego skrótu odgłos jaki się chwilowo pojawia. Ja też mogę mieć nowy akumulator, który po 4 latach postoju ma 50% swojej mocy. Ale przecież jest nowy... Tak jak wszyscy piszą, czy rozrusznik kręci? A może chce zakręcić, a nie może przełamać? Mieć...
Dzięki bardzo. Ale jaka jest różnica między ustawieniem koła a piasty koła, (trójramiennego)? Jak dotąd tego nie rozłączałem i wycięcia pod blokady są na swoim miejscu. Mam rozumieć, że wycięcie jest w piaście połączonej wpustem (czyli jednoznacznie) z wałkiem krzywkowym, natomiast koło pasowe jest przykrecone do piasty dowolnie ,ale akurat wypustką(nadlewem...
Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy Tutaj masz rację dlatego posiłkuję się forum. lub zlecenie wymiany fachowcowi. Tak też chcę uczynić silnik będzie zakładał mi mechanik,lecz na mnie spoczywa znalezienie silnika na wymianę stąd też moje posty tutaj.Mojego silnika nie opłaca mi się remontować,uszczelka pod głowicą...
Witam, pękł mi pasek rozrządu co pociągnęło za sobą wałek rozrządu i zawory. Wszystko ładnie wymienione, zawory przeszlifowane. Zacząłem ustawiać rozrząd i jeśli zrobiłem coś źle to niech mnie ktoś poprawi: - koło wałka rozrządu zablokowałem wkręcając śrubę w jedyne miejsce w które pasowała - koło pompy wtryskowej zablokowałem wkręcając śrubę również...
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
Cześć, Postaram się opisać problem prosto i szczegółowo. Chciałbym wymienić u siebie rozrząd (nigdy tego nie robiłem, ale jak nie spróbuję to się nie nauczę). Samochód to Citroen Xsara II 2003, a silnik to benzynowy 1.4 8V o oznaczeniu TU3JP KFW. Problem polega na tym, że przy włożeniu bolca 10 mm i zablokowaniu koła pasowego rozrządu: http://obrazki.elektroda.pl/2306758500_1...
Witam. Mam problem z Jumperem. świeci się kontrolka silnika, podjechałem do jednego warsztatu i odczytali mi błędy ze sterownika. błąd który powoduje zapalanie kontrolki to: P1320 niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak). w Autodacie znalazłem ten błąd...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Czytałem cały "od deski do deski" Trzeba dobrze przygazować na maksa i jak silnik będzie się wkręcał w szczytowe obroty to powinno być "dobrze wyczuwalne - puchnięcie" przewodu dolotowego Tylko tak można sprawdzić co się dzieje z turbem z wastegate na biegu jałowym, co innego jak silnik będzie pod obciążenie (jazda próbna), ale trzeba mieć manometr....
Silnik Fiatowski? czy Citroen XUD9/DW8 ? zakładam, że XUD, z Fiatowskim niewiele miałem do czynienia jeśli Citroenowski to po co było zmieniać cały silnik, wystarczyło głowicę, a w zasadzie to ja w swojej C15 to wymieniłem tylko wałek rozrządu, 3 paneweczki wałka i szpilki tych paneweczek i dalej chodził :) Pompa wtryskowa założona sprawna z poprzedniego...
koło pasowe jest na jedną śrubę i niema w nim żadnych otworów na blokady,jest pełne.Pozostaje tylko koło zamachowe,te same silniki występują w peugeotach i citroenach ,mam blokady ale nie taką jaka powinna być.wsuwana z tyłu silnika w otwór do odkręcania sprzęgła
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Witam, temat dotyczy citroena c 8 z silnikiem 2.2 16 V o mocy 160 km. z roku 2005.samochód po miał pęknięty pasek rozrządu. Wał korbowy ma dwa nacięcia na wpusty jeden pod kołem zębatym rozrządu a drugi pod kołem pasowym, lecz był tylko pod kołem pasowym, założyłem również pod wspomniane koło rozrządu ale blokady się nie zgadzają, brakuje pół zęba na...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Jakby ktoś miał problem z drgającym paskiem to mechanik znalazł rozwiązanie. Kółko na alternator pasuje od peugeota partnera, trzeba tylko troszkę zeszlifować kołnierz. Kółko ma identyczne wymiary jak do mondeo, nie tak jak podawali na innych forach, że od np citroena, gdzie różniło się średnicą. I cena jest o połowę tańsza niż od citroena , bo jak...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Puszcza mi simmering od pompy wspomagania w xsarze z 2001r. Pompa taka sama jest w picasso c2 i c3. Czy można wymienić go bez zdejmowania koła pasowego? Mam na myśli rozkrecenie pompy i wyjęcie go od drugiej strony. Czy koło pasowe jest nagwintowane? W środku jest imbus a głębiej chyba gwint. Nie ma charakterystycznego kołnierzyka na ściągacz. W jaki...
koledzy prawda jest taka, ze naprawde wiele mozna samemu wykonac wiele prac w domu bez mechanika. Jak to ktos stwierdził ze jak sie nie jedzie do mechanika to potem sie londuje na drzewie itp. Koledzy miałem wiele przykładów na mechanikow jacy to z niego fachowcy. Miałem kiedys citroena BX. Zaczeła lac pompa hydrauliczna. Pojechałem własnie do takiego...
Ja zakładałem komp z Citroena Xantii 2,0 , ma wbudowamy map sensor , tylko jakiś potencjometr 3 przewodowy masa,5V,sygnał musisz jakis zaadaoptować sobie. Aby widział obciażenie .Można od hdi np. Steruje to to zapłonem elegancko. Koło 60-2 załozysz sobie.Wtryski i reszta dupereli mu niepotrzebne. Albo od f126el tylko zabawa z kołem pasowym aby dobrze...
Witam serdecznie Post poniższy jest moim drugim na całym forum zaś temat z tego co widzę był przerabiany kilkunastokrotnie jednakże takiego przypadku i zarazem pytań z nim związanych nie znalazłem. Ok zacznę od początku. Jestem szczęśliwym posiadaczem XP 2.0 HDI 90 KM 2003r. ponad 350 kkm ma przejechane (choć licznik mówi co innego). Posiadana wersja...
koło pasowe citroen koło pasowe odkręcić koło pasowe
kopci przyspieszaniu czujnik indukcyjny sterownik esp8266 flashowanie
telewizor technika przyciski kenwood ddx4015bt
Opel Zafira B – klakson nie działa, CIM, przekaźnik, bezpiecznik, diagnostyka usterki Tonsil Altus 300 vs Voyager 350 – która kolumna gra głośniej i ma większą moc?