Można spróbować zalać. Na pewno nic się nie popsuje. Ale czy ropa rozpuści to co jest w środku nie wiem. Najprościej było by ją wyciągnąć i dać do jakiegoś pompiarza, żeby sprawdził.
czy można uruchomić pompę zawieszenia na stole ...Czy dysponuje ktoś schematem podłączenia owej pompy? Czy chcesz sprawdzić sam silnik pompy? Masz do czynienia z układem hydraulicznym " Hydroactive 3+" https://obrazki.elektroda.pl/2123834800_...
Cos krecisz. Chyba nie bardzo wiesz, co robisz. Jaki silnik? I najlepiej daj zdjecie tego, co odkrecasz, bo to nie zawor stopu. Czy zdjales opancerzenie modolu immo?
Tu mamy tez Citroena z tym samym błędem. Może pomoże. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Tu też masz kilka wskazówek. https://www.ms-motorservice.com/pl/techn... http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtop...
Teraz oddaj tę pompę fachowcom.
A co temu szczotko trzymaczowi jest? Założyć szczotkę i tyle. Musisz dobrać coś np z elektronarzędzi .Ze wspomagania nie bardzo bo tam są przeważnie bez szczotkowe.
Ale o co chodzi z tym bezpiecznikiem w BSI? Trzeba go wyciągnąć w którymś momencie procedury kasowania błędów po dolewce? Czemu o nim wspomniałeś?
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
Prawdopodobnie uszkodzony moduł pompy regeneracja ratuje sytuację pozdrawiam ADAM.
A czy pompa w ogole kreci?
To 1.6 THP z wtryskiem bezpośrednim wiec siłą rzeczy jest pompa WC.
Może pykać, ale mimo wszystko obwód nie będzie zwarty. Trzeba to sprawdzić, a później ciągłość kabli do pompy.
Najczęsiej sama pompa pada.
Na wtyczce pompy pin 1 +12V z bezpiecznika F4 w BSI pin 2 LIN do BSI w BSI pin 4 wtyczka 30, czarna pin 3 -12V Łaczenie kabli na zbiorniku paliwa, tam gdzie wchodzi pompa paliwa.
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
, Pompa cyrkulacji ABS ASR zablokowana mechanicznie - obecny . Tam nie powinno być ASR w tym modelu, Jak piszesz pompa zablokowana mechanicznie to z kompa jest możliwość ją sprawdzić , równierz dobrze padł bezpiecznik schowany pod BSM jest małe ale jak on padł to faktycznie pompa padaczka.
http://obrazki.elektroda.pl/9373389900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9373389900_1...
Generalnie, jak masz altek o odpowiedniej wydajności pradowej, jak i maglownica ma zapotrzebowanie na ciśnienie czynnika z grubsza takie, jak zakres wydajności pompy to tak. Ale sądzę, że mniej kłopotliwa w montażu jest pompa z PSA, np Citroen Saxo.
Jeżeli jest mały luz to oring i tulejka. Przy dużym luzie dojdzie jeszcze regulator. I oczywiście uszczelka pod dekiel.
Film odnośnie wymiany. Ale sam zbiorniczek chyba jednak nie zejdzie bez demontażu całej pompy... https://youtu.be/JTQx6ztoxxE?feature=sha...
Pompa w zbiorniku nie chodzi (bezpiecznik F2 na BSM, polaczenia, pompa...).
R8445B130 do R8445B139 to jest ta sama pompa w środku. Litery oznaczają inny osprzęt. Regulacja na stole probierczym jest identyczna.
No to coś już więcej wiesz. Dokładniej to za niskie ciśnienie. Sprawdzenie pompy ( jej ciśnienia).
No tego nie napisałes, podaj rocznik auta i kod silnika jak masz to powiem Ci co to za przekaźnik i czy ewentualnie jest włącznik wstrząsowy odłączający pompe. A próbowałes podginac styki od pompy??
Z tego co wiem, to 2.0 hdi 136km nie ma pompy paliwa elektrycznej - 14lat jeżdżę tym samochodem z takim silnikiem. Pompa dodatku tak, ale to inna "bajka".
Błąd -pompa paliwa główny obwód . Na moje to niewydolność pompy paliwa.
Da się to jakoś rozebrać bez demontażu pompy?
Raczej to normalne . Tam cały czas następuje przepływ oleju a chłodniczki do tego nie ma . Przy skręconych kołach uruchamia się zawór szokowy aby nie przeciążyć pompy . Z tąd ten syk . Jak nie dotykarz kierownicy , nie kręcisz nią to olej idzie w przelew prawie bez ciśnienia . :|
Nie niema takiej potrzeby bardzo łatwa wymiana koło pedału sprzegła mała pompka , kup nowa a zobaczysz jak wygląda (10 minut roboty ) Tylko jesteś pewien tego
Pompa w baku , trza wymontować (opuścić) bak.
Można próbować regenerować,ale to są koszty,jak ,by co to ja mam taką pompę.Pisz na PW
No niestety nie. A czy tak zaraz musi to byc koniecznie orginał? Można cos innego dobrać
Mozna. Potrzeba pokrywe pompy i jej uszczelke i 4 o-ringi osi dzwigni gazu i dzwigni stop.
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Błędy to jedno , rzeczywistość to drugie. Jak idzie o grupę PSA nie trzymał bym się kodu błędu. Sprawdź pompę , przejrzyj instalacje.
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Nie jestem pewien, aczkolwiek czytałem ostatnio artykuły o nowych wtryskach i tam powroty pracują na pewnym ciśnieniu i to jest realizowane właśnie przez coś podobnego, wyglądającego jak trójnik, a nazywało się zwężka Venturiego. Jakoś tak. Więc może to jest do wymiany?
Czy mogło to spowodować zbyt duże naciągnięcie napinacza paska rozrządu? Nie ma takiej opcji. Ktoś kiedyś musiał użyć młotka jako ściągacza.
Kondensator ewidentnie połączony ze szczotkami, wizualnie wyglądający na ok do 100nF/100VDC, czyli typowy przeciwzakłóceniowy i zmniejszający iskrzenie na komutatorze. Pompa BEZ NIEGO także ma działać, przynajmiej na próbę. Jednakże, istnieje możliwość, że w obudowie pompy zainstalowano czujnik ciśnienia, stad ten ,,cienki, biały kabelek.". Przegrzewa...
Sprawdzić okablowanie, regulator impuls sterujący , czujnik na listwie- sygnała, wtryskiwacze próba przelewowa, wydatek pompy wysokiego cisnienia , ciśnienie pompy wstępnej, jakie ciśnienie na powrocie, to wszystklo warto sprawdzić aby chociaż trochę było jaśniej
Powtarzam - kolek w kole zamachowym sluzy tulko do odkrecenia - dokrecenia sruby kola pasowego. Jest on umieszczony okolo 90° przed Pozycja zakladania paska (prawdopodobnie GMP). W zalaczeniu rysunek rozmieszczenia kolkow walu, walka i pompy.
Zasilanie jest wg mojego schematu na B1 - przewodem o numerze 1342. Zabezpieczone F14 30A.
Regulator wysokiego cisnienia paliwa w pompie wysokiego.
Bez diagnozy nic nie ruszysz, podstawa działania w tej skrzyni to prawidłowe ciśnienie płynu w robocie, min. 35 bar (poniżej dobija pompa), nominalnie 42.
Witam, mam pytanie co do pompy zawieszenia Citroen C5 C7. U mnie przegrzany szczotkotrzymacz, szczotki podniesione, ale pompa pracowała do końca. Wirnik też przegrzany, dałem do przewinięcia. Ta kostka górna z jednym przewodem, jak się nią ruszy, to albo pompa chodzi, albo nie. Pytanie co do szczotkotrzymacza, czy podejdzie taki z al…gro. On jest do...
Witam czujnik temperatury umieszczony z lewej strony silnika/stojąc przed pojazdem/ pod pompą waku
Jesteś pewny, że tam jest pompa paliwa?
Witam, może ktoś posiada, jakieś zdjęcia, schematy itp. z których można by wywnioskować, jaka ma być kolejność elementów w pompie hamulcowej Citroen C5, Peugeot, itp.? Pompy dwu sekcyjne. Chodzi głównie o elementy gumowe, uszczelniające ( w którą stronę mają być odwrócone , bo są one z jednej strony szersze ). Robiłem remont pompy hamulcowej i mam teraz...
Tak, jest, np pompa z samochodu Renault Kangoo, Peugeot 106, Citroen Saxo. Zwykły silnik komutatorowy bez żadnej elektroniki napędzający pompę hydrauliczną.
Olej proponuje Ci wymieniac co 10 tys. km. , a pasek rozrzadu co 60 tys. km.
A czy pompa w ogóle działa tzn czy ją słychać ? Jeżeli tak czy odpowietrzyłeś układ ???
Sprawdź przejście czujnik-pompa abs
Jeśli mowa o cienkim kablu przy samym silniku to jest to sterowanie PWM do pracy silnika.
Nie piszesz, czy masz schemat - z nim łatwiej. Posprawdzaj zasilania po kluczyku i stałe. Najczęściej winny jest podwójny przekaźnik - tylko czego mu brakuje musisz znaleźć.
Ogranicznik dawki rozruchowej i oczywiście mechaniczny stop
Często psują się też przekaźniki pompy w bmsie. Tam gdzie bezpieczniki koło akumulatora. Trzeba by sprawdzić czy pojawia się napięcie na bezpieczniki pompy.
Musisz wytworzyc w zbiorniku poduszke powietrzna 0,5 bara. Nie wiecej bo rozerwiesz zbiornik!
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
Masz kiepski ściagacz. Podaj numer pompy.
założony silnik miałeś na takiej samej elektronice co był przedtem u ciebie ? pompa , wtryski ?
W tej pompie nie ma dzwigni gazu. To pompa LUCAS EPIC. Bez przyrządów i dużej wiedzy na temat tego typu pomp raczej nic nie ruszaj. Naprawiałem te pompy wielokrotnie. Koszt uszczelnienia na oryginalnym zestawie uszczelek ok.500zł.
To sa uszczelki do pompy DPA (zabytek). Xsara ma DPC.
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Chyba znalazlem powód problemu, nowa pompa mimo takiego samego wygladu ma inny typ elektroniki (chyba nowszy), zamawiam inna i zobaczymy co pokaze
Nie ma czegoś takiego jak pompa hamulcowa w tym aucie.
Uszkodzone były obie pompy .
POmpa się wyłącza? Bo to elektryczna.
Oferuję usługę diagnostyki i naprawy zbiorników/pomp AdBlue z grupy PSA: Peugeot, Citroen. Przykładowe numery części: "12678023", "9818630780", "9813676800", P1001565. Jeśli pojawił Ci się błąd jak w tytule ogłoszenia P20E8 (P20E9, P21C5)- niskie ciśnienie mocznika oraz kontrolka "SERVICE" oraz "UREA" to mogę to naprawić bez konieczności wymiany zbiornika...
Wtryski zostają te same. Różni się tylko końcówkami wężyków paliwowych niskiego ciśnienia, a sterowania EGR-em i tak nie podłączysz. W praktyce znacznie mniej problemów z Boschem.
Witam wymieniłem pompę paliwa w citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 109 koni 2006r i nie podaje paliwa na listwę wtryskowa może coś z modułem nie wiem które bezpieczniki są od pompy i przekaźnik może ktoś ma schemat?lub wie co jest przyczyną moduł b3
Witam, Z tym bedzie latwiej.
pompa wody
Czasem przez stary płyn zatyka się wtryskiwacz adblue. Być może ten środek i jego przeczyszczające właściwości umył wtrysk i może pompę?
Czy wkładałeś suchy wkład filtra czy namoczony w oleju napędowym ? Jeżeli to pierwsze to wygląda na to , że masz zapowietrzony układ . Przy wymianie filtra w dieslach , dobrze jest dać mu się wymoczyć w oleju napędowym , żeby pozbyć się powietrza . Nawet i tak namoczony filtr i napełniona obudowa filtra nie gwarantują bezproblemowego odpalenia silnika...
Upewnij się że pompa się obraca.
Te zdjęcia co pokazujesz wskazuje na nieszczelność pompy Wysokiego Ciśnienia (WC). Warto pomyśleć także o pasku rozrządu, bo mechanik będzie musiał wyciągnąć pompę do uszczelnienia.
Czytaleś https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
F14 pompa spryskiwacza przedniej szyby
Podwójny przekaźnik 15 pinowy!
PSF1- moduł z bezpiecznikami w komorze silnika BSI -moduł z bezpiecznkami w kabinie z lewej strony kierownicy COO1-złącze diagnostyczne 7122- pompa wspomagania zasilanie z PSF1- 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21)
pompy wysokiego cisnienia a dokladnie zaworu w niej.
Witam, Uderz czyms ciezkim kilka razy w dno zbiornika paliwa. Moze to "obudzic" pompe na jakis czas, jesli rzeczywiscie to pompa stanela. Pozdrawiam, Georges
Skoro chcesz bawić się dalej to podpowiem, że pompa rotacyjna (a taką raczej tam masz) potrafi utracić szczelność na osi regulatora. Ale to już zaczyna się regeneracja pompy.
Zrób zdjęcie swojej pompy wtryskowej.
Pompa powietrza. Dmucha powietrze do wydechu dla zmniejszenia zanieczyszczenia planety. Jesli nie bedzie dzialac, pojawi sie blad w kalkulatorze. Georges
Sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie. A jakie ciśnienie masz przed filtrem paliwa? (może zapchany filtr?) Jak pompa chodzi i nie ma ciśnienia to jest do wymiany. Co do komunikatu to oznacza on ,że jest włączone ograniczenie prędkości. Powodzenia.
A jak na którym podlaczysz pin pompy bezpieczniki f9 do pinu 8 lub 13 przekaźnika pompa wstaje? Jeśli tak to szukaj uszkodzonego przewodu pomiędzy bezpiecznikiem f9 a przekaźnikiem. Jeśli nie to usterka jest przed przekaźnikiem i te niby 12V jest fałszywe(np przez zasniedziale połączenie)
Problem tkwi chyba w elektronice pompy.
Nic sie nie ustawia zakladasz i ma dzialac :-)
P.S. Zadzwoniłem do jednego z serwisów w Łodzi i dowiedziałem się, że to nie pompa oleju bo Citroen C4 1.6 benz. takiej pompy nie ma. To co ma jak nie pompę ???
Zobacz tutaj [url=https://swiatregeneracji.pl/pl/pomp... mają regenerowane pompy
Witam. Dziękuję za odpowiedź, ale chciałbym sprawdzić instalację. Przy okazji może znajdę rozwiązanie problemu z uruchamianiem i niedziałającą pompą paliwa.
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Poszukuje schematu podłączenia pompy paliwowej w citroenie c8 2.0 hdi lub schematu całego sterowania silnika. Z góry dziękuje
Jak zapłon włączasz nie słychać pykania w skrzynce bezpieczników? Powinien się załączyć a pompa dobijać ciśnienie.
Pompa nie musi ale trzeba ją kodować jeśli ma inne numery a czasem się nie da przełożyć sterownika. W cytrynie raczej da się.
A patrzyłeś w skrzynkę z bezpiecznikami ? Wygląda to na jakieś zwarcie w obwodzie.
1. podaj +12V na bezpiecznik F9 w skrzynce pod maska. 2. auto z epoki "pre EOBD", wiec tylko sprzet konstruktora. 3. szukaj peku dolozonych kabli i jakiejs puszki pod deska rozdzielcza. Najczesciej zalozone byle jak i rzuca sie w oczy. Potem trzeba isc po kablach i wyciac ci nie potrzebne.
witam. mam nadzieję że zaglądasz czasem jeszcze na te forum. Mam bardzo podobny problem z takim samym berlingo . możesz napisać czy udało się naprawić i co było. mój ładnie pali ,ale brak mu mocy i przykapca , no i na wolnych telepie się silnik i stukowo spala.
pompa citroen citroen pompa przekaźnik citroen pompa hydrauliczna
szczotki alternatora mazda regeneracja głośników hasło wygasa
formy wtryskowe listwa bezpieczeństwa
Niedziałające zegary w Infiniti FX35 2003 - przyczyny i diagnostyka Drukarka Samsung SCX-4500 nie pobiera papieru - przyczyny i rozwiązania