Teraz oddaj tę pompę fachowcom.
witam mam takie pytanie dzis odkrecając korek od oleju zauwazylem biale mazidlo (typowe objawy uszczelki spod głowicy) . Objawy są typowe...Dla zimy i jazdy na krótkich odcinkach.
Czy się opłaca to sam musisz zdecydować. Plusem jest to, że to banalnie prosty silnik i dla sprawnego mechanika taka operacja to pryszcz. Popytaj ile u Ciebie sobie zażyczą. Kolega niedawno robił uszczelkę w Citroenie C2 z takim silnikiem i zapłacił tałzena za robotę , planowanie i uszczelki.
Jest specjalny smar do tych uszczelek chyba jakiś parafinowy na citroenie widziałem,jak pryskali nie zostawia tłustych śladów na szybach i nie reaguje z uszczelkami prowadnic
Prędzej to olej a nie ropa. Uszczelka pod głowicą. Od dawna tak masz? Samochód nie puszcza białych dymków z rury? Jeszcze może chłodnica oleju lub jej uszczelka.
na kole rozrzadu masz 10 mm bolec pod rozrusznikiem masz dziurke 6 mm bylo juz pokazywane na tym portalu Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/5432857700_1...
Tak, wszystko określa się w samochodzie jak siedzisz za kierownicą.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Mozna. Potrzeba pokrywe pompy i jej uszczelke i 4 o-ringi osi dzwigni gazu i dzwigni stop.
Jeżeli jest mały luz to oring i tulejka. Przy dużym luzie dojdzie jeszcze regulator. I oczywiście uszczelka pod dekiel.
W tej pompie nie ma dzwigni gazu. To pompa LUCAS EPIC. Bez przyrządów i dużej wiedzy na temat tego typu pomp raczej nic nie ruszaj. Naprawiałem te pompy wielokrotnie. Koszt uszczelnienia na oryginalnym zestawie uszczelek ok.500zł.
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
Zakupiłem nowe pokrywy wraz z uszczelkami.
Ale 2.0 w benzynie czy Diesel? Bo w Evasion były turbo benzyny i turbo diesle. Jakie przebiegi dzienne robi auto? Równie dobrze może być pęknięta głowica, pęknięte cylindry - przecież są chłodzone cieczą, jak i spartolona uszczelka.
Tutaj też uszczelka wymieniona...
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-prze... chyba jednak da się kupić
Przed popuszczaniem płynu przez termostat węże twardnieją? Nie nic się nie dzieje. To nie uszczelka pod głowicą.
Mam silnik 1,4 88km i u mnie jest tak, że jak odpalę go na zimnym silniku, to jest ok. Po chwili zaczyna klekotać. Myślałem, że może popychacze, bo stuka u góry ale wtedy powinno być odwrotnie.
Najlepiej zacząć od demontażu filtra oleju - olej spłynie do miski. Nie odpalać przed pracą 2-3h. Dodano po 55 I kup pierburga ma komplet uszczelek włącznie z tymi od podstawy/bloku.
Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Wtryski man Simensa, ale korekty są w porządku, nawet lepsze niż przed wymianą uszczelki.
Uszczelki wymienione,problem z wyciekiem oleju rozwiazany.Silikonu nie dalem ale moze wytrzyma tez na samych uszczelkach.
Sprawdz czy nie pobiera plynu chlodniczego. Moze to uszczelka.
Ok, dzięki bardzo chłopaki, zrobię jak mówicie, miejmy nadzieję że będzie suchutko, pozdrawiam :)
W citroenach trzeszczą uszczelki drzwi, może to one właśnie są winne...
Gdybyś dodał, że dolewasz olej można by było iść w kierunku uszczelki.
Witam serdecznie mam kłopot z moim citroenem. Problem polega na wycieku oleju. Po wymianie większości uszczelek w aucie od zimerinku przez uszczelki pod klawiaturą w serwisie olej dalej kapie. Dziś sam się położyłem pod autem, umyłem silnik i stwierdzam ze olej leci mi z uszczelki która jest na zdjęciu. Proszę Was o stwierdzenie co to jest za uszczelka...
A więc nie były to żadne objawy pocenia. Tylko poważny wyciek. Powód uszkodzona uszczelka. W citroenie ciężko jest wykręcić te części z silnika ponieważ są mocno zapieczone.
Wycieki rzadko kiedy widać, być może jakąś nieszczelnością olej pod ciśnieniem dostaje się do płynu chłodzącego. Ale nie jest powiedziane że musi to być uszczelka.
Olej w zbiorniczku to z dużym prawdopodobieństwem uszczelka pod głowicą.
Witam. Robię właśnie taki ciekawy silniczek 2.7 HDi V6 DT17BTED4, który powstał w ramach wspólnego projektu przez inżynierów Jaguara/Ford i PSA Peugeot/Citroen. Niestety wydmuchało uszczelki pod głowicami. Głowice oddane do sprawdzenia (są szczelne) i planowania (zebrane 0,025) Moje pytanie jest takie? Jakiej grubości uszczelkę teraz zastosować? Na...
To sa uszczelki do pompy DPA (zabytek). Xsara ma DPC.
Zrób zdjęcie
Na pierwszym zdjęciu to nie jest świeca, a wtryskiwacz. Jest cały mokry. Uszczelka pokrywy zaworów jest stara i sparciała dlatego są pęknięcia. To powoduje też pocenie się silnika na tej uszczelce. Uszczelka nie jest problemem błędu. Skoncentrowałbym się na tym wtryskiwaczu, świece są po drugiej stronie głowicy.
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Jak to td to uszczelka kolektora ssącego.
może właśnie koło lampy uszczelka nie trzyma a z ta nagrzewnicą to sorry
Jakim momentem dokrecic pokrywe zaworow po wymianie uszczelki? Czy dawac sylikon czy tez sama uszczelka wystarczy?
Można sprawdzić rozrząd, i zobacz jeszcze zawór odcinający na pompie może kabel się poluzował! http://obrazki.elektroda.pl/9912514400_1...
Mechanizm jest zbudowany iż wielokliny przechodzą przez tuleje, zbiera się brud i robi się beton. Rozbiórka mechanizmy, czyszczenie, smarowanie i na górę na wielokliny dorobić uszczelkę by zapobiec brudowi.
Witajcie, Zamierzam uszczelnić miskę olejowej w Citroen c4 2008 1,4 benzyna w związku z tym poszukuję momentów NM dokręcenia śrub mocujących miskę olejową . Miska to zamiennik, masa uszczelniająca to Loctite 518 płynna uszczelka złączy kołnierzowych.
tak jak kolega wyżej napisał musisz mieć nowa bo w aso po awariach takich zrobili te klapki wzmacniane wiec taka trochę wytrzyma a używana to będzie taka jaka ci pękła. I napewno nie kosztuje 50-60zł tylko właśnie koło 300zł komplet z uszczelką. Pozdrawiam
ok:-)dzieki
Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą..
Ja jestem tylko ciekawy kiedy przegrzejesz silnik tak, że pęknie głowica albo zatrzesz tłoki. Jeżeli nie dopuszczasz do głowy, że to uszczelka głowicy to może cieknie chłodnica EGR?
Jedynie przedmuch z cylindra przez pękniętą uszczelką/głowicę/blok.
czy jest jakiś wyciek spod konżektora, pod konżektorem jest uszczelka gumowa sprawdź
witaj. Myślę ze uszczelka pod głowicą
Po tym zdjęciu już wszystko wiadomo. Fragment pomarańczowej uszczelki przylega bezpośrednio do głowicy.
Kompresja, te silniki maja miec 12-14 bar na cylindrze, uszczelka albo gniazda zaworowe
Byłem u mechanika (w Skarżycach) okazało się że sterownik jest uszkodzony, oraz potrzebny jest remont silnika. Jest uszkodzona uszczelka pod głowicą oraz cylindry do roboty.
2014 więc już z nowym ryjem, wszystkie na dpf-ie. Z tych trzech najlepsze silniki fiatowskie 2.3. Najmniej skomplikowany 130 i 150 koni. Nie patrz nawet na 2 litrówki PSA, potrafiły się po 30 tysiącach zacierać, wtryski, uszczelki pod głowica, długo by wymieniać.
od czego zacząć Od jak najdokładniejszego usunięcia zestalonego oleju, potem demontaż kolektora i bardzo musisz uważać, żeby naprawa nie skończyła się demontażem głowicy(jak zgorzel trafi do dolotu a potem pod zawór) i co kupić Podkładki pod wtryski, frez do gniazd, uszczelki kolektora, można wymienić oringi na przelewach
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Panowie, robicie prom kosmiczny a nie disla. 0,13 mm ma spowodować kolizje zaworów z tłokami? Sam nagar ma większą grubość po kilkudziesięciu tys. km. Wygląda na dwie opcje, źle poskładany rozrząd, uszczelka wadliwa (zbyt małej grubości).
żadnych silikonów . Po to jest uszczelka zeby nie silikonować . I vice versa. Silikon spokojnie zastępuje uszczelki w moim Citroenie i Jeepie od kilku lat.
Gdy zamawiałem uszczelkę do silnika Citroen C4 facet w sklepie pokazał mi rysunek silnika i danej części w rozstrzale i zapytał gdzie to jest .... Jak znaleźć taki schemat silnika? Czy to jest możliwe dla zwykłego człowieka? Są jakieś bazy dla sklepów?
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Wyczytałem dzisiaj, że w citroenie jakiś czas temu była akcja wymiany korków wlewu adblue. Zdjąłem dzisiaj uszczelkę z korka i zobaczę co się będzie teraz działo. ASO zaleciło wymianę katalizatora NOx i FAP - 7000 PLN, miesiąc po gwarancji... Zapytałem ich, czy mieli akcję wymiany korków, odpisali że TAK i to wszystko. Nie napisali nic, czy mój samochód...
Wygląda na uszczelkę pod glowicą. Umyj i poobserwuj.
Witam Citroen saxo 1.1 rocznik 99. Mam pytanie, ostatnio wymieniona zostala uszczelka pod glowica i wszystko bylo w porzadku, ale pojawil sie problem. Odpala od kopa jednak jak puszcze gaz to obroty slabna i autko gasnie, musze go rozgrzac chwile, i juz pozniej pracuje normalnie, przed wymiana palil normalnie przy wiekszych mrozach nawet, odpalalem...
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą .
czy pod pokrywką obudowy filtra nie powinno być żadnej uszczelki, bo nie było jak to rozkręciłem. Musi być i ona też jest dostarczana w opakowaniu razem z nowym filtrem... Jesteś pewny, że ani starej, ani w pudełku z nowym filtrem nie było żadnej uszczelki?
No dzięki za konkretną odpowiedź
Jeśli auto nie było naprawiane blacharsko to tylko nowa uszczelka, jeśli było robione po wypadku to nawet nowa uszczelka na długo nie pomaga.
Magik jesteś! Szacun! To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą. P. S. Nie wiązałbym ewentualnego...
odświeżam
A jak z płynem elois do wypalania. Czy już robiłeś dolewkę. Jeżeli tak to proponuję mechanicznie wyczyścić filtr FAP. Wypalana jest tylko sadza natomiast w filtrze pozostaje tlenek płynu elois, który zatyka filtr. Na YT jest filmik jak wymyć filtr fap w C5. U mnie filtr czyścili sprężonym powietrzem. Ale po wyczyszczeniu trzeba wgrać "nowy filtr". Jeżeli...
za malo informacji, rozrzad poszedl na blokady?
Zrobiłem test co2 i wychodzi na to że uszczelka. Chociaż pły miał z nibieskiego zrobić się żółty a jest zielony... nie wiem jak to rozumieć
Mi się wydaję że masz problem z uszczelką pod głowicą lub zupełnie głowica walnięta .
winna była uszczelka pod głowicą, po wymianie wszystk ok
Cienka warstwa uszczelki w płynie np. firmy Dirco.
W sumie taki wystarczy http://www.dieselcars.pl/295,9109-210-p5...
Podejrzewam jakąś nieszczelność w dolocie . Ostatnio miałem peugeota z podobnymi objawami i e-papieros wężyk w miarkę od bagnetu i wyszło że uszczelka się podwinęła w pokrywie przy montażu przez poprzednika . Sprawdź .
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
Zrobiłem według porady, na obwodzie miałem 300 Ω, wlutowałem nowy termistor i od 1500 km nie ma śladu po błędzie. Wielkie dziękuję dla autora poradnika!! Uszczelki pokupiłem na zapas, mogę odsprzedać, jbc prv.
pepe150 Berlingo 2. Wątpliwości to chyba zawsze są w przypadku używanego samochodu. Zastanawia mnie tylko czemu sprzedający nie wymienił tej uszczelki skoro to podobno drobnostka.
Dziękuje za odpowiedz, jako laik mam jeszcze pytanie, odnośnie sprawdzenia i ewentualnej wymiany uszczelniacza zaworu , jakie elementy silnika należy zdemontować aby to zrobić?. I jeszcze jedno pytanko , czy również przyczyną opisanego problemu może być uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Termostat, lub w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zrób test na spaliny w płynie w chłodnicy.
Usterka która mnie nękała to źle zrobiona uszczelka pod głowicą. Adaptacja pomagała na jeden dzień. Problem powracał bo były przedmuch spalin do układu chłodzenia. Po ponownej wymianie uszczelki i reszty drobiazgów z tym związanych, auto nareszcie działa. Czekam na ciepłe dni żeby jeszcze raz zrobić adaptację przepustnicy. Dowiedziałem się że uszczelka...
Zdiagnozuj lepszym testerem.
U mnie powodem była lekko wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem. Ale to inny silnik. Po prostu napisałem, bo sam tego szukałem że 2 miesiące, a może u ciebie być podobnie.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Wahacze sa montowane na lozyskach igielkowych. Jak kazde lozysko, musi ono byc smarowane. I, oczywiscie, jest smarowane przy montazu. Nie ma wiec mowy o uszczelkach, ktore nie sa odporne na smar. Kolega wyzej opowiada bzdury. "Patent" ze smarowniczkami jest znany od lat i stosowany od czasow 205-tki, pierwszego peugeota z tego typu zawieszeniem. Pomysl...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
https://filmy.elektroda.pl/3_1733839004.... No niestety ziścił się czarny scenariusz . Prócz problemów z pompą , padnięta uszczelka pod głowicą . Jednak będzie potrzeba przeszczepić silnik z Vana o którym wspominałem że w razie czego będzie dawcą ...
Spróbuj włożyć drut przez uszczelkę , najszybciej wybić szybę w drzwiach.
Ale autko normalnie działało jak odbierałem? Czy może to byc czujnik położenia wału????
Grubsza uszczelka to efekt braku kompetencji mechanikow - chyba ze planowali tez blok , ale bardzo mocno w to watpie ;) Nie mniej jednak grubsza uszczelka nie bedzie powodem takich objowów.
Pytanie, czy puszcza termostat ? Jeżeli puszcza to może być źle wymieniona uszczelka (lub w ogóle) lub mikro pęknięcie w bloku.
Uszczelka nie taka albo odwrócona - rozumiem, że ciś. oleju sprawdzone? Gniazda popychaczy?
No to powodzenia. Wyjeździj paliwo na maxa i do roboty. Uważaj na plastykową nakrętkę na smoku i uszczelkę (Bo będzie po zatankowaniu do pełna ciekło).
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
1 co zrobilbym przy takim czyms, to pomiar cisnienia oleju, pozniej sprawdzenie czujnika, w starym trupie jesli cisnienie byloby ok to nawet rozwazylbym jakis rezystor zamiast czujnika oczywiscie gdyby naprawa wiazem itp nie dawaly efektu. Z tego co ja pamietam to w starszych 1.4 byl problem z 1 panewka od rozrzadu (tylko modele z recznie napinanym...
Robisz sam czy w warsztacie? Wymiana tulei to wbrew pozorom kupa roboty i pomiarów czasem można się zdziwić że znowu uszczelka poszła.
Nissan, kolega miał c3 w benzynie. Nie pamiętam pojemności, ale psuło się w nim wszystko. Od uszczelki pod głowicą po pompę abs.
Ok. Dzieki panowie za pomoc. Dam znać jak mi poszło. Narazie zbierałem info.. teraz sobie pozamawiam rozrząd, uszczelki do kolektorów, paski i będę się zabirał za robotę.
Była robiona uszczelka pod głowicą i regulacja zaworów. Z tym, że jeśli auto odpala na gazie, a na benzynie nie i paliwo nie idzie to chyba świec nie można obwiniać.
citroen głowica uszczelka citroen berlingo uszczelka stratton uszczelka
nissan qashqai obroty silnika tranzystor bc337 arduino przeniesienie projekt
internet mobilny internet mobilny
Ustawienie godziny w radiu Suzuki Grand Vitara 2001 Dźwięki z telefonu w opasce: przyczyny i rozwiązania