Miałem podobny problem, na komputerze u mechanika nigdy nic nie pokazywało, przy redukcji albo wrzucaniu luzu podczas jazdy mi gasł. Walczyłem z tym przez 5 lat aż w koncu znalazł sie jeden ogarniety mechanik co powiedział ze to częsty przypadek w xsarze. Nie pamietam jak to dokladnie sie nazywało, ale był to element sterujący dopływ powietrza do silnika...
Też bardzo często siadają łączniki stabilizatorów (przód), więc na nie warto oszczędzać na zawieszeniu
Jak to HDI to tylko manetka przy kierownicy + kodowanie. Ale w niektórych przypadkach pomimo poprawnego kodowania tempomat nie rusza i trzeba soft zmieniać. I to też nie zawsze pomaga.
Miałem problem z zamkiem centralnym. Zamki odbijały, a na pilocie reagował jeden przycisk. Pojechałem do elektryka samochodowego. Powiedział, że coś co odpowiada za zamek centralny jest uwalone i nie opłaca się tego wymieniać tylko wstawić nowy zamek (bx30). Zgodziłem się i za 450 zł wstawił mi nowy centralny. Tylko, że teraz nie działa sygnalizacja...
Mam problem z Citroenem Xsarą. Nie wiem co się z nim dzieje może ktoś mi doradzi.Jeżdżę od mechanika do mechanika.chyba pojadę na komputer, może tu się czegoś dowiem. Nieraz jeździ tydzień ok a potem się zaczyn szarpanie, nagły spadek obrotów, nie mam pojęcia co sie dzieje. Filtr paliwa filtr powietrza wymienione, świece też nowe.Co jest?? Przeniosłem...
witem wszystkich klubowiczow i prosze o pomoc bo nie daje juz rady z moim citroenem xsara 1.4benzyna rok 2002 problem polega na tym ze na zimnym silniku slabo pali ,po dopaleniu minie jakis czasok.10min.i zaczynaja falowac obroty, przy jezdzie spadek mocy raz idzie jak buza raz zamula na maxa,dodam ze ubywa i plynu chlodniczego w zbiorniczku.zmienilem...
witam niedziała mi tylnia wycieraczka niema prądu na kostce sprawdzilem cable pomiędzy klapą a karoserią był jeden przecięty połączyłem i dalej niedziała
Witam wszystkich mam następujący problem: Posiadam Citroena Xsare I 1.4. 2000 r około tydzień temu pojawiły się dziwne dźwięki podczas włączania i wyłączania zapłonu. Jest to wysoki bardzo piskliwy dźwięk. Nie jest ciągły lecz sekwencyjny. Wydobywa się spod deski rozdzielczej. Po odpaleniu samochodu dźwięki zanikają i wszystko chodzi jak zawsze. Wykonane...
Od niedawna jestem posiadaczem Xsary I z '97 na początku nawiew czasami się załączał czasami nie, czasami wystarczyło zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika i wtedy załapał, teraz padł już całkowicie, nie włącza się nigdy. Podłączałem już inny silnik i włączniki, nie dawały oznak życia.Jako że nie jestem elektrykiem/elektronikiem nie wiem jak się...
mam problem jade tym samochodem i samochod przerywa i szarpie i mam z tego powodu problem czy ktos wie o co z tym chpdzi daje jemu gazu szarpie i sie dlawi na trasie
Citroen xsara 1.4 z 2000r przy niższych temperaturach zapala dopiero po wielokrotnych próbach dobrze działającego rozrusznika. Jak już zapali to potem działa poprawnie. Obawiam się że przy dalszej obniżce temp.powietrza w ogóle nie zapali bo wyczerpie akumulator. Serwis wymienił świece i nic nie pomogło. Proszę o wskazówki co można jeszcze zrobić?
Samochód bez klimatyzacji. Sytuacja wygląda następująco: Dmuchawa działa na wszystkich biegach ale jest bardzo mało wydajna. Słychać że silniczek mocno kręci ale kratkami wylatuje bardzo mało powietrza. Poza tym chyba nie działa regulacja kierowania powietrza - góra, dół, szyby - na panelu , kto wie jak to można naprawić ?
Dmuchawa załącza się tylko na max. co jest?
Witam Od jakiegoś miesiąca auto ma problemy, zaczęło się od falowania na biegu jałowym obroty skakały od 800 do 1200+. usterka pojawiała się i znikała. Po jakiś 2 tygodniach doszło do tego że przy ruszaniu obroty nie mogły przekroczyć 2000, jak w przypadku falowania usterka pojawia się i znika. Wystarczy wyłączyć silnik poczekać czasami pomoże czasami...
Przejrzałem tematy na forum i nie znalazłem podobnej dolegliwości. Może toś z miał doczynienia z podobną usterką. Brak iskry na świecach 1 i 4 (auto pracuje na dwóch cylindrach), pomarańczowa lampka kontroli silnika się pali. Wymienione: - cewka - świece - czujnik położenia wału - przekaźnik dwu-funkcyjny Sprawdzone: - połączenia do cewki przewody ok...
Czy silnik Citroena xsara 1.8 90KM, 1998 r. jest bezkolizyjny? To znaczy czy po strzale paska rozrządy silnik do remontu czy tylko nowy pasek, ustawienie rozrządu i samochód można eksploatować dalej?
Jeszcze nigdy nie spotkałem takiego zjawiska więc kieruję pytanie. Silnik TU5JP4, przebieg 132 tys km. Świece wymieniane co ok 40-50 tys km. Przy stanie licznika około 120 tys km zauważyłem słabnięcie silnika i czasem przerwy w zapłonie. Wyciągamy świece i na cylindrze od rozrządu (chyba czwarty po francusku) nagar. pozostałe w idealnym porządku. Świece...
Witam jestem tu nowy .Mam następujący problem .Odebrałem wczoraj autko od mechanika (xsara 1,6-8v 99r) .W aucie była wymieniana uszcz. pod głowicą . Dzisjaj rano ciężko mi odpalił po 10-20 razie .Spoczątku dławił się i dusił,ale jek się rozgrzał działał normalnie . a teraz odpala ciężko za 20razem . Co może być ?????? Bo mechanik rozłożył ręce. Dzięki...
rozebrałem deske (citroen xsara 1.6B 2000r, żeby wyczyścić zegary, wypiąłem kostki, a nastepnie złożyłem wszystko do kupy. Od tego czasu mam zamienioną kontrolkę: od ciśnienia oleju z kontrolką od hamulca ręcznego. Co może być tego przyczyną?
Witam. Ja mam problem elektryczny. Co może być za przyczyna, że jak przekręcę na spryskiwacze tylnej szyby to nie leci mi płyn. Przód działa bez problemów. Dodam że dostałem się przełącznika zespolonego (bez demontażu), odpiąłem wtyczkę i na krótko podpiąłem się transformatorem. Płyn zaczął lecieć na przód a jak zamieniłem bieguny to leciał na tył....
Witam, mam problem z podświetleniem kokpitu i liczników. Otóż podłączyłem przełącznik sterowania lusterkiem wszystko działa do momentu włączenia świateł. Wtedy wywala bezpiecznik od podświetlenia kokpitu i liczników. Jak podłącze odwrotnie kostkę od przełącznika to nie wywala bezpiecznika ale sterowanie lusterkiem działa tylko w prawo i lewo. Ale jak...
Dość częste przy usterkach W/N nie tylko w citroenie (błąd sygnału oczywiście?)
Jak odkręciłeś śrubkę (mocującą rurkę w górnej części), to ciągnij mocno (nic nie urwiesz), bo oring trzyma :D
Mam podobny problem – brak napięcia na F18, niestety na załączonym schemacie brakuje części schematu. Proszę o udostępnienie całości schematu. Pozdrawiam, Bogdan
W Citroenie z tego rocznika masz oddzielny sterownik do zasilania wentylatorów chłodnicy. Proponuję skan. Ten moduł dość często się sypie
filtr paliwa, przepływomierz powietrza sprawdzaj zawsze od tych najłatwiejszych części
często klin mechaniczny, relay BSI
Wszystko wskazuje na uszkodzone BSI. Dośc częsta usterka w citroenach.
Są dwa miejsca gdzie warto zajrzeć. Pierwsze to wiązka elektryczna wchodząca do drzwi, bywają tam zwarcia których efektem jest dziwne zachowanie centralnego zamka. Na forum Xsary problem często opisywany. Natomiast drugie miejsce to słownik ortograficzny ;)
Tam nie padają wtryski tylko uszczelnienia, 20 zł i wymieniasz 8 oringów. Bardzo częsta usterka w citroenach i peugeotach.
Witam, zdecydowanie wtrysk sekwencyjny. Nie będziesz miał problemów ekspoatacyjnych. Polskie sekwencje są na bardzo dobrym poziomie mam na mysli STAG 300 lub KME DIEGO G3. Warunkiem jest dobór wtryskiwaczy. Dobre wtryskiwacze to moim zdaniem jeden z najważniejszych elementów instalacji. Polecam Magic jet, Reg Uważam że jesli wybierzesz instalacje popularną...
Witam mam problem ze swoja cytrynką mianowicie jakis czas temu pekła linka sprzegła wymieniłem na nowa po miesiacu pekł plastik przy pedale sprzegła wymieniłem na nowy po dwóch miesiacach pekł znowu....wymieniałem na nowy i przy wduszaniu sprzęgła na samym koncu jest takie pukniecie ,szczelenie ciezko to nazwac...co dalej prosze o pomoc z tym fantem!!!...
witam przed wszelkimi prcami sprawdz stan batrii w pilocie ewentualnie czy wszystkie zamki się zamykają bywa to częstym powodem ponownego otwierania się zamka
Albo jakimś testerem po elementach wykonawczych przelecieć tam często licznik pada.
Zamknięty .
Wyczyść przełącznik kierunkowskazów - często to on jest winowajcą.
3. Co do czujnika wału to wykręciłem i nie widziałem syfu, ale nie sprawdzałem pod kątem elektrycznym. Cześć, Brud nie ma tu wiele do rzeczy. Często jest to czujnik indukcyjny a co za tym idzie może np. ulegać awarii podczas podniesienia temp. silnika. Uszkodzeniu ulega prawdopodobnie cewka solenoidu i komputer nie dostaje prawidłowego sygnału. Przeczyścić...
Zobacz czy na obudowie dmuchawy masz ukad z tranzystorem często on ulega uszkodzeniu
40A, prawy górny róg skrzynki, przynajmniej tak jest w picasso. Ale nie zawsze wina bezpiecznika, często to wina stacyjki.
A jeszcze częstszym - wytarcie komutatora w silniku pompy.
Poziom płynu chłodzącego? Często ten czujnik w zbiorniku wyrównawczym się psuje jak go odepniesz to kontrolka powinna zgasnąć.
Częstą przyczyną niedziałającego nawiewu w pierwszych Xsarze Picasso jest ... stacyjka... po prostu nie daje napięcia na górny rząd bezpieczników w szczególności 40A
wymieniłem niebieski czujnik (odpowiedzialny za temp na desce rozdzielczej) oraz brązowy (odpowiedzialny za sterowanie wentylatorami). Temperatura nadal na desce jest powyżej 90*C. Czy możliwe żeby temperatura pracy tego silnika wynosiła +/- 97*C ? btw. Czujnik brązowy nie jest przy termostacie tylko w tylnej części silnika..
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
A co to jest ECU? Gdzie tego szukać. Nie jestem mechanikiem, coś tam wiem ale mało. :) Dodano po 2 na razie zamówiłem czujnik położenia wału, bo na forach ludzie często jego winią za podobne objawy. Przychodzi jutro. Zamontuję zobaczymy.
Czesta usterka ale to chodzi o termistor plynu chlodzacego i oprocz wymiany nalezy rozebrac kostke 2 pinowa i podgiac wtyki(splaszczyc).Bardzo czesty brak kontaktu.Bedzie na 100%dobrze.
Może komuś to pomoże więc podpowiem co jest przyczyną pomimo tego że ostatni wpis był w 2007 :P pewnie przetarł się kabelek w przelotce łączącej słupek z drzwiami :) przecieranie się kabli w tym miejscu to częsta usterka w xsarach
Kolego, jak nie działa nawiew to do roboty kostka pod stacyjką. Częste w Xsara Picasso. Ale nie trzeba jej wymieniać, wystarczy założyć przekaźnik "odtwarzający" uszkodzony obwód.
Proszę o sugestie od czego zacząć poszukiwania rozwiązania problemu. Odczyt usterek, test urządzeń, demontaż i kontrola, naprawa/wymiana uszkodzonych części - w tej kolejności.
Witam, Przestała mi działać klimatyzacja w Citroën Xsara Picasso. Była nabijana niedawno i sprawdzana szczelność. Nie jestem pewien, czy to nie jakiś problem z wentylatorem chłodnicy? Z tego, co przeczytałem, to wentylator powinien się załączać zaraz po włączeniu chłodnicy, ale tak się nie dzieje. Wydaje mi się, że on się wcale nie załącza. Pojeździłem...
Rozumiem ze bezpieczniki sprawdzone pod maską oraz w kabinie ? Sprawdz na poczatek skrzynkę bezpieczników pod maską od strony kierowcy , pod wzgledem zielonych kostek/styków oraz wiązkę elektryczną nad lewym nadkolem ( czy nie jest naderwana/utleniona)wiązka która wchodzi z tej skrzynki pod maską do BSI w kabinie. Pozniej pozostaloby do sprawdzenia...
Poszukuje części schematu elektrycznego dotyczącego świateł przeciwmgielnych. Za pomoc serdecznie dziękuje.
No dobrze, teoretyzując, czy możliwe jest kupienie łopatek pompy (lub łopatek z pierścieniem mimośrodowym)? Myslę że wymiana tych części załatwiłaby sprawę w takim wypadku tak?
Styk zwierny w manetce. Dawniej manetkę rozbierałem, teraz zakładam przekaźnik i jest gites, częsta awaria w xsara, saxo, p106 itp.
A jest jakaś możliwość sprawdzenia tego? Czy trzeba podmieniać zamki. Bo niestety nie mam dostępu zamków na podmianę. Albo czy jest możliwość rozłożenia zamku na części składowe i obejrzenia go.
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś. Ja może z powodu przemęczenia pomyliłem ECU z BSI. Oczywiście chodzi o sterownik silnika. Ma on wbudowane sterowniki na tranzystorach lub specjalnych driverach i ma to baaardzo dużo do gadania. Te (dajmy na to) tranzystory sterują bezpośrednio dwubiegunową cewką wysokiego napięcia. Jest to bardzo częsta usterka.
witam to że po odpaleniu kluczykiem bez pilota samochód odpala z kluczyka z pilotem to najprawdopodobniej jest przypadek. proponuję rozebrać kluczyk z pilotem i dokładnie go obejrzeć. szukamy pęknięć. Uwaga! na drobne części by nie poginęły.
Witam mam problem z licznikiem w Citroen xsara Picasso rok 2001 podzielony on jest na dwie części prawą i lewą i po wyciągnięciu kluczyka lewa strona normalnie gaśnie a prawa nie, a poza tym to wszystkie informacje wyświetla poprawnie . Trzeba go wyłączać na przycisku nocnym i wtedy gaśnie. Może ktoś już rozbierał taki licznik i mi pomoże dzięki Pozdrawiam
Jeżeli hałaś wydobywa sie z dolnej części silnika to znaczy że... panewka główna od strony rozrządu ma zbyt duży luz. Serwisy znają ten temat... jest to częste uszkodzenie w silnikach 1.4 . Pozdrawiam
Na wszystkie zakupione przedmioty jest roczna gwarancja, nigdzie nie jest napisane, że części musi montować mechanik . Takich co się nazywają "mechanikami" dobrze znam z własnego doświadczenia.
czyli pewnie sam nic nie zdziałam. Widzę że zajmujesz sie elektroniką i elektryką samochodową w okolicach wawy. Gdzie masz warsztat, w jakiej części miasta? Tak sie składa że od piątku już w wawie bede...
Nie chcę straszyć ale "--" bywają często efektem pracy przy liczniku i nie ukazują się od razu, warto podłączyć LEXIE i sprawdzić diagnostykę licznika trochę będzie jaśniej.
Pytanie kto jaki virgin wgrał do bsi... tutaj może być problem, ze coś się gryzie. Sprawdzić czy oba BSI - stary/nowy mają taki sam nr. części. Później już tylko zostaje, albo poprawny virgin nowego, albo przerzucenie eeprom.
Lepsze zamienniki mają i osuszacz i często dołączony zestaw o-ringów. Warto zainwestować też w pastę uszczelniającą do układów klimatyzacji. Tubka kosztuje chyba z 15zł.
Sprawdź sprężanie te silniki często padają po prostu takie badźew a przebiegu pewnie ma z 800tys. oczywiście na zegarach jak to w Polsce 180tys.:)
Dziękuję za odpowiedz, sam nie mam zamiaru wymieniać rozrządu :) mam kumpla mechanika do którego się będę uśmiechał :) mam możliwość zakupu taniej części do Xsarki :)
Witam Jak rozłączyć okrągłą wtyczkę z wiązką elektryczną drzwi? Wtyczka składa się z dwóch części, obracam i próbuje rozłączyć ale nie da się. Pozdrawiam
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
citroen częsty częsty citroen citroen xsara
polar wymiana pralka ustawienie blaszek termostacie tyrystor dynistor
viessmann vitola comferral nissan serena
Fujitsu-Siemens Amilo – schematy, boardview, Service Manual, identyfikacja płyty głównej Zeversolar błąd 35 – Utility Loss w falowniku, diagnostyka i naprawa