Panel do sprawdzenia, może zimne luty.
To że jest przejście przez nagrzewnice nie musi oznaczać że prawidłowo oddawane jest ciepło. To że silniczek zmienia swoją pozycję nie musi oznaczać że klapka również to robi, np ze względu na uszkodzenie mechaniczne klapki.
W takim razie, podjedź do mechanika który dokonywał napraw i porozmawiaj z nim o tym problemie, chociaż nie sądzę aby jego praca miała bezpośredni wpływ na to co zaszło.
Spadła ta linka. Wszystko naprawione i działa ;)
Skoro działa "postukanie" w panelu, to pewnie panel jest uszkodzony. Albo zimne luty, albo mikrostyki, w zależności co tam jest.
Centralny zamek jest w BSI. Nie ma oddzielnego sterownika. Zawsze można wyciągnąć i zimne luty poprawić.
Tak, przez Lexie. Znam przypadki że na desce pokazywało normalnie, a w komputerze -40, czy kiedy silnik zimny to 70 kiedy nagrzał się nagrzał to i 50.
sprawdz czujnik temperatury , czy nie lapie gdzies lewego powietrza oraz silniczrk krokowy czy nie jest zaciety.
Nagares.... Popsprawdzaj lutowania, po prostu robią się zimne luty
Problem że nie mogę jego znaleźć czy może ktoś wie gdzie on się znajduje. BO chyba motoreduktor lewy koło pedału gazu jest odpowiedzialny za zimno ciepłe powietrze bo działą jak zmieniam temperaturę ale dlaczego prawa komora leci ciepłe powietrze a lewa komora zimne tego nie wiem
Cześć. Mam takie same objawy. Zdradzisz, jak udało Ci się naprawić? Pozdrawiam.
Zobacz nad skrzynia biegów, w obudowie termostatu, zielony kolor.
Zazwyczaj silnik benzynowy powinien pracować w zakresie 2000-3000rpm. Dociskanie na obrotach 1000-1500 jest niezdrowe dla układu korbowego. Od czasu do czasu na pewno nie zaszkodzi pogonić na wyższych obrotach, pod warunkiem że silnik jest rozgrzany. Na zimnym silniku jeździ się delikatnie (zimny olej słabiej smaruje).
Sprawdz zawór EGR
Sprawdź dziennik błędów w BSI. Immo by nie odcinało zapłony, zasilania - tylko by zgłosiło błąd. A przy zgaszonym aucie wcale by nie odpaliło.
Objawy wskazują na zapowietrzanie pompy wtryskowej. Sprawdź przewody zasilające w paliwo.
Sugestia: świece.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale podejrzewam albo cięgło pokrętła ciepłe-zimne przyblokowane lub zerwane albo zapchaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę.
To jak ten to na początek dobre przelutowanie pinów może pomóc (zimne luty).
Każda usterka jest inna i dopiero wszystko okazuje się po rozebraniu licznika. Nikt Ci na Twoje pytanie typu co się zepsuło i jak to naprawić nie odpowie. Nie da się pomóc nie widząc choćby płyty licznika na oczy. Mogą być zimne luty np.
witam miałem ten sam problem 4 razy zmieniałem tranzystory na coraz to większy prąd usterka ustała dopiero po dokładnym przelutowaniu płyty licznika przyczyną były zimne luty lub mikro pęknięcia na lutach pozdrawiam
korek oleju i miarka zakrecona prawidlowo?
Mój kolega miał partnera ten sam silnik i miał to samo powodem była pompa wtryskowa.
Pojawiła się nowa dość ciekawa dolegliwość podczas jazdy wyłącza się prędkościomierz i licznik kilometrów, usterka występuje nieregularnie czasami 30sekund czasami do zgaszenia i odpalenia auta, a jeszcze innym razem cały dzień - Ale najciekawsze jest to, że w momencie wyłączenia się prędkościomierza auto robi się dużo żwawsze i zrywniejsze, szczególnie...
Ale tamten temat nie jest zamknięty. a ogrzewanie nie działa. A węże do nagrzewnicy są gorące? Czy stwierdzasz, że leci zimne powietrze? STOP się zapala bo przekracza temperaturę. Wentylator chłodnicy się uruchamia?
sprawdź punkty lutownicze na silniku obrotomierza często robią się tam zimne luty
Nie bardzo rozumiem..... Piszesz, że grzeje ale nie działa.....??? weź pod uwagę, że świece grzeją tylko jak silnik jest zimny...
Jak otworzysz klapę silnika, po lewej stronie jest gruszka gumowa. Przed odpaleniem zimnego silnika, z 3 do 5 razy plopmij paliwo dojdzie do wtrysków. Odpal i gitara.
Witajcie. Koryguję ustawienia w sterowniku gazu ponieważ wcześniej miedzy 1900 a 2800 obr/min samochód szarpał podczas dodawania gazu, niezależnie od biegu. Jest już w miarę dobrze ale mam trochę inne pytanie. Na zimnym silniku po odpaleniu po kilku sekundach sterownik przełącza na gaz. Silnik podławi się kilka razy i zgaśnie. Przy drugim lub trzecim...
Są dwa czujniki. Jeden zielony drugi niebieski. Który kolor za co odpowiada nie pamiętam, ale jeden jest za zegar, drugi za komputer odpowiada. Na zapłonie (i nagrzanym samochodzie) odepnij wtyczkę z jednego czujnika i zobacz czy wskazówka od temperatury na desce opadła. Jak tak to będzie ten drugi czujnik, jak nie to jest własnie ten czujnik co podaje...
Pilot na IR? Sprawdź czy wysyła wiązkę. Możliwe zimne luty.
Aż się zdziwiłem ,że nie zapytałem wcześniej - czy przypadkiem paliwo się nie cofa ?(nieszczelności w układzie paliwowym) .Zawsze trochę paliwa zostaje a później musisz "dokręcić".
Tzn ? Jak przelutuj. Moze jakis zimny lut ?
Sam ukręciłeś ? Ale masz parę . Wrzuć zdjęcie, może coś poradzimy w tym temacie (jeżeli ci zależy na kosztach) . Świece powinny być zakręcone z czuciem i to na zimnym silniku,ktoś ci zrobił niedźwiedzią przysługę zakręcając na gorącym albo na siłę.
Jak najbardziej, przykładowo systematyczne powstawanie zimnych lutów.
Sprawdź EGR może się przycina, na zimnym może tak robić.
Witam, mi to wygląda na problem z klapką ciepłe/zimne powietrze.
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
dzieki ale jak zmniejsze dopływ powietrza to nie bedzie sie dusic na benzynie i co z tymi obrotami jak jest "zimny"
zdemontuj osłonę , wyjmij wyświetlacz i sprawdź zimne luty w gnieździe.
od pewnego czasu ujawniła się w nim wada, którą niemoże zdjagnozować żaden mechanik.Problem jest taki, że gdy jest zimny to strasznie szarpie i często gaśnie na skrzyżowaniach,lecz gdy już osiągnie pewną wyższą temperaturę to jedziejagby nigdy nic. Mechanicy u których byłem sprawdzali już wiele wariantów tj. np. monowtrysk, czujnik temperatury, jego...
sprawdz czy masz zasilanie na diode w liczniku i możesz jeszcze sprawdzić ścieżki w liczniku lub jakieś zimne luty
zacznij od sprawdzenia czy w głowicy są zimne luty.
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
otwarlem zdjecie powyzej na plycie jest wlutowany emator i nie widze zeby ktos poprawial zimne luty czy cos
Zobaczyć czy turbo nie puszcza oleju zdejmując króciec ciśnienia z turbo? Jeżeli masz na myśli olej dochodzący do turbo, to możesz po takich eksperymentach kupić nowe turbo, albo oddać to do kolejnej regeneracji. Może po prostu masz specyficzny zapach z nie rozgrzanego katalizatora/fapa ? "Ni ma kata ani DPF-u" nie było chyba od nowości. Nie, chodzi...
Przy odpaleniu zimnego silnika na postoju szarpie i jakby silnik zwalniał, a za chwile jakby dopiero silnik pracował równomiernie. Klima wyłączona wiec silnik nie jest obciążony, co może być przyczyną? Że silnik zimny i dopiero pracuje równomiernie jak się nagrzeje?
Wtryskiwacz kupiony za 150zł. Wynik testów 100% pozytywny. Samochód odpala bez problemu, nie trzeba już kręcić rozrusznikiem kilka sekund. Pali "na dotyk". Być może, mój pierwszy post wprowadzał w błąd, bo pisałem, że wtryski były sprawdzane ale.... Tak czy inaczej - warto sprawdzać wtryskiwacze w różnych temperaturach by uaktywnić ich ewentualne wady....
W domu i pracy skorzystaj z gniazdek elektrycznych, a w samochodzi zamontuj podgrzewanie plynu i oleju jak to robia w zimnych krajach, wtedy roznica bedzie pomijalna xD
zimne luty
Citroen berlingo Multispace benzyna 1.6. 2010 rok przy odpaleniu zimnego silnika na postoju, szarpie i jak by silnik zwalniał a za chwile jak by dopiero silnik pracował równomiernie Klima wyłączona wiec silnik nie jest obciążony co może być przyczyna ? ze silnik zimny? i dopiero pracuje równomiernie jak się nagrzeje?
zacznij od czyszczenia przepustnicy, przyuczenia jej i wykonaniu autoadaptacji ( lexia)
Sprawdź zawór bezp. na listwie.
Witam gazownik poszedł na łatwizne nie umie ustawić gazu więc tak to zrobił koledzy może potwierdza .Pozdrawiam.
A na plaka zapali od razu? Albo jak dasz mu benzyny do przepustnicy?
Citroen c 3 1,4 HDI 70KM podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika i 3 razy było pii-pii-pii ,poczym samochód zgasł na chwilę i ponownie zapalił ,powtórzyło się to jeszcze kilka razy w następnych dniach nie ma wpływu czy silnik ciepły czy zimny.
Czy to może być coś poważnego?
Zrobie adaptacje tym urządzeniem ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=599...
Nie musisz zdejmować paska rozrządu by wyregulować kąt zapłonu. Pompę blokujesz bolcem, luzujesz śruby na kole pasowym pompy obracasz wałem korbowym, najlepiej robić w dwie osoby . Te silniki trzeba dobrze ustawić, jeżeli grzebałeś coś przy rozrządzie to zimne dni weryfikują poprawne ustawienie kąta wtrysku. Ale sprawdź najpierw kompresję czy tam coś...
Większość mam takich czarnych bezpieczników. Ja myslalem to żeby właśnie wymienić wszystkie . Zimny lut czyli co ?
Tak jak pisałem czujnik położenia wału, jak był zimny to jakoś dawał radę ale jak się rozgrzał no to zaczynał wariować .
Tu nie ma co rozwijać tematu. Trzeba poprostu wszystko dokładnie pomierzyć. Takie rzeczy tylko pod mikroskopem. Jak najbardziej opis gniazda jest wskazany ze względu podpięcia zasilania i szukania na żywym organiźmie. W 95% są to zimne luty ale też czasami uszkodzona jest dioda/diody.
Sterownik to model EDC16C34
Citroen Jumper 2018r 2.0 130KM. Podczas jazdy nagle skacze wskazówka temperatury na maksa i szarpnie autem, komunikat za wysoka temperatura. Po dosłownie sekundach wszystko wraca do normy, wskazówka na połowie temperatury. Zdarza się to co kilka dni, nieraz nawet na zimnym silniku.
Sprawdź EGR.
Co prawda to filtron ale na starym oryginale było to samo. Nic się nie zapowietrza pęcherzyków nie ma. Nadal nie wiem co z ta kontrolka gasnącą według mnie zbyt póżno . Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły.
Sprawdzałeś po komputerem jak kształtują się pomiary czujnika temperatury?
Tak, ale u mnie Lexia pokazuje na zimnym silniku i przy kilkunastu stopniach C na zewnątrz temperaturę czujnika 85 stopni.
Na zimnym grzałki mają 11v to dobrze?
Witam Potrzebna porada Citroen Jumper 2009 bez klimy wentylator wymieniony działa bez zarzutów Problem jest regulacja temperatury w kabinie Jest opcja zimny nawiew lub gorący Nic pomiędzy Gdzie szukać usterki Pozdrawiam
moduł, moduł
ale pogłębia się problem bo u mnie jest coraz gorzej
Tylko jak stoję z zimnym silnikiem. Po ruszenia żadnych objawów.
Proszę o pomoc dlaczego nawiew ciepłego powietrza działa dopiero jak ustawię 28st i gzeje na "ful" natomiast jak zmiejszę na 27st od razu leci zimne powietrze. Dziękuje.
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Pierścienie na tłokach?
Jaki silnik? moc?
Silnik zimny nie odpalany tylko przekręcona stacyjka.
W Citroen C4 Grand Picasso występują niezrozumiałe zakłócenia w pracy nawiewu zimnego i gorącego powietrza. Objawy są następujące: - z krat środkowych na panelu, mocniej wypływa powietrze po stronie pasażera, a słabiej po stronie kierowcy - po kilkunastu minutach od ruszenia pojazdem, przy zadanej temp. 19 stopni po obu stronach i włączonym "auto"...
Też bym sprawdził pompę paliwa .
Grzałka to jest, ale w nagrzewnicy, tzn mój model z 2007 roku ją ma. Aby to sprawdzić, trzeba uruchomić zimny samochód i włączyć gorący nawiew. Jeśli po 20 sekundach od uruchomienia nie poleci strumień ciepłego powietrza, to grzałka jest niesprawna lub samochód nie jest w nią wyposażony. Mój też (1,6 HDI 92KM) nagrzewa się do optymalnej temperatury...
wyłącza sie dmuchawa czy przestaje wiać zimnym
Sprawdź sterownik może jakieś zimne luty są. Jakie błędy pokazuje po podłączeniu do kompa.
Pompa działa tylko na zimnym silniku kilkanaście sekund
Miałem podobny problem w Citroenie Jumper na zimnym silniku. Wymiana wtrysku pomogła.
nie sprawdzałem oleju w skrzyni. i za bardzo nie wiem jak to uczynić.. mało oleju w skrzyni i dlatego hałasuje na zimnym ? Jak sprawdzić ten olej ?
Dosyć częstą przyczyną jest zimny lut .Obejrzyj dokładnie płytkę.
Aby podnieść na zimnym regulujesz czerwoną. Na ciepłym regulujesz zieloną. Na zderzaku głównej dźwigni masz mieć luz około 3 mm, zanim dodasz "gazu".
Spróbuj zaślepić EGR w celach diagnostycznych. Ponadto do sprawdzenia świece żarowe, synchro rozrządu, kompresja, stan wtryskiwaczy, system rozruchu zimnego silnika.
citroen c5 2.0 hdi
Czy wszystko pomierzyłem . Nie . Dlatego napisałem na forum bo liczyłem ze ktoś miał podobny przypadek . W starych komputerach było prościej bo można było zobaczyć zimne luty . W nowych nie da się podglądać kuleczek .
pomogła wymiana termostatu na inny,a za gaśnięcie silnika odpowiadała uszkodzona sonda lambda.
Na pierwszym zdjęciu odchyłki dawek za duże! Auto było wówczas nagrzane do normalnej temp. pracy? Ten test trzeba wykonywać na nagrzanym silniku Poza tym Odchyłki dawkowania na odpalonym silniku nie są miarodajne do tego czy wtryski nie zrzucają na przelew Czyli trzeba wykonać próbę przelewów Świece polecam zbadać choćby lawem - na przejście Jeśli te...
Witam. Pacjent Citroen C5 2006r. 2.0 benzyna 140KM problem polega na tym że po uruchomieniu zimnego silnika i pozostawieniu go na wolnych obrotach po około minucie wykrywa wypadanie zapłonu, samochód wchodzi w "tryb awaryjny" odcina jeden cylinder i kuleje tak na 3 cylindry. Wszystko wraca do normy po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika. I tak...
Dzięki za odpowiedź,nie chciałam się tak bardzo "rozpisywać" ale jeżeli to pomoże to problem zaczął się już w XII.09r. jak staliśmy w "korku" ,po ok 30 minutach wyskoczył alarm o temperaturze ale woda się nie "zagotowała" w chłodnicy, a po wyłączeniu silnika nie dało się wyłączyć świateł postojowych. Po paru minutach wszystko wróciło do "normy".Dopiero...
Czy przyczyną może być wadliwa część nowego rozrządu Nie. Najprawdopodobniej zbieg okoliczności, że turbo padło, lub nie została zachowana czystość podczas w/w prac i "coś" dostało się w układ dolotowy i uszkodziło łopatki (na zimnej stronie oczywiście).
Rocznik lub kod silnika. Bo w C5 ( nie tylko w C5) były 2 rodzaje 2.0 16v.
Odświeżę temat. Moje Berlingo 1.4B 2006 z klimą ma problem z wentylatorem. Wentylator załącza się dopiero przy 107 stopniach. Wymienilem termostat i czujnik z zieloną wtyczką siedzący w obudowie termostatu ale nadal to samo. Czy jest jeszcze jakis czujnik ktory odpowiada za temp ktory mógł paść?
Jaki rocznik tego citroena ? Świeci coś na liczniku ? Objawy na zimnym i na ciepłym?
Nie stuka ci przypadkiem napinacz łańcucha rozrządu? A czy to nie byłby objaw, że stuka cały czas bez znaczenia czy rozgrzany czy nie? bo u mnie stuka jak jest zimny, rozgrzany mniej lub wcale
zimne ognie seicento zimne dmucha zimne
zasilanie konwertera multiswitcha zimnego nawiewu niebieska lampka
Schemat zapłonu Citroën Jumpy 1.6i 2000 – układ, piny, cewka, ECU Magneti-Marelli IAW 8P Bosch STS3002/13 – zmywarka nie pobiera wody, diagnostyka AquaStop, elektrozawór, filtry