Jest z tym sterownikiem komunikacja i pokazuje błędy, więc całkowitym trupem nie jest, natomiast nie pozostaje nic innego jak go otworzyć i zobaczyć jakie spustoszenia spowodowało to zwarcie obudowy do B+
Według mnie to jest wiązka, Francuzi oszczędzają na 5cm kabelków, które przecierają się z czasem na zgięciach. Spotkałem już kilka podobnych przypadków i właśnie naciągnięte i przetarte kabelki były temu winne.
Mam problem ze zwarciem w instalacji elektrycznej mojego Citroena C5 z 2005 roku. Objawy to przepalanie bezpieczników i problemy z uruchomieniem. Jakie mogą być przyczyny i jak to naprawić?
i tak też tutaj on robi zwarcie
Najlepiej znajdź kable w progu, i dla bezpieczeństwa wepnij się przez diody prostownicze, min 1 A.
Kolego przeczytaj jeszcze raz co ci napisałem i zrób tak jak piszę a nie odłączaj tylko wycieraczkę.Spróbuj,dasz radę:D
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
zwarcie w instalacji elektrycznej
Szukaj w sterowniku upalonych mas.
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
temat zakończony...
Jak to przekręcenie kluczyka rozładowuje akumulator? Może nie jest naładowany. Co rozładowuje akumulator? Badałeś pobór prądu na postoju po ustabilizowaniu się elektroniki? Klemy na aku poprawnie zamontowane? Podmieniałeś aku na inne? Co podpinałeś na krótko? Opisz dokładniej wszystko? Może masz niesprawny rozrusznik i nie kręci?
http://obrazki.elektroda.pl/9954852400_1... Wychodzi, że ma być zwarcie
a i jeszcze silnik kręci a nie odpala...
chodzi o to , że mam zwarcie w zamku ,poprzedni właściciel zmienił całe drzwi z zamkiem po podpięciu tylnego -wszystko jest ok. więc albo ten jest uszkodzony lub nie taki . od środka po zamknięciu nie da się otworzyć a przy tym brak w boczkach rygli , a z kluczyka tylko elektrycznie ........pozdr.
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Zasila jeszcze podgrzewacz oparów z odmy, który pewnie ma zwarcie, jak zwykle zresztą.
Da się coś przy tym schrzanić ? Da się pomylić przewody na przekaźnikach i podać +12V przez przekaźnik na moduł BSI , który wystawia "masę" i zrobić poważne zwarcie wewnątrz BSI.
witam czy znalazłes problem bo mi tez sie tak stało? I własnie bede rył przy tym
I co teraz, ma ktoś przyjechać i poszukać zwarcia?
Podgrzewacz płynu chłodzącego - widać że masz uszkodzoną jedna lub dwie świece w podgrzewaczu. Ten obwód który pokazuje 'zwarcie' akurat jest sprawny :)
Napięcie zasilania czujników sprawdziłeś ? Może któryś robi zwarcie. Więcej szczegółów, jaki silnik ?
Citroen C8 błąd P1107 - Sygnał wirującego zaworu elektromagnetycznego, zwarcie do plusa. Ktoś wie o co chodzi i gdzie tego szukać i jak naprawić?
Dopuki nie bedziesz mial zasilania czujnikow, silnik nie zapali. Zacznij od odlaczenia wszystkich czujnikow, ktorych to dotyczy i sprawdz, czy masz napiecie 5V na wyjsciu z ECU. Jesli nie - prawdopodobnie ECU do wymiany, oczywiscie przy zalozeniu, ze wszystko inne jest w porzadku (zasilania ECU i BSI, komunikacja w sieci, klucz rozpoznany i ECU odblokowany)....
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. A jeśli chodzi o ładowanie, to...
WIdać że komutator ma zwarcie .
Zbadałeś, czy na nodze 7 przekaźnika pokazuje się masa po przekręceniu kluczyka? Na pinie nr 7 cały czas jest 12 V po zapłonie i bez. Czyli w wiązce jest gdzieś zwarcie?
Jak sprawdzone pod obciążeniem to siedzi sama pompa ,nic nie wymyslisz.
Bezpieczniki masz też pod maską. Możliwe że upaliłeś BSI.
Albo masz zwarcie w kluczyku, albo bateria padła. Obstawiam na drugą opcję.
Masz hak?
Zwarcie do masy to nie brak plusa. tylko silnik ma zwarcie.
Skoro za wysoki to pewnie zwarcie. Przedzwoń wiązkę od czujnika.
Po sprawdzeniu do masy, jest 0 Ohm - czyli gdzieś musi być pełne zwarcie. Więc kable do sprawdzenia...
Załącznik stopu ma cztery kabelki.Bez kluczyka też świecą? Z odpiętą wtyczką załącznika niema prawa świecić, chyba że jest gdzieś zwarcie.
Bsi? Bsm w komorze silnika. Zwarcie w instalacji.
1. Jak wyżej - sprawdź BSI. 2. Odczytaj defekty, też w dzienniku - taki objaw sugeruje zwarcie na którejś sieci. 3. Sprawdź podłączenie radia.
Jeżeli możesz to sprecyzuj na czym polegały dziwne ustawienia. Mój problem powrócił po krótkim czasie. Tranzystor dostał zwarcie.... Zamawiam mocniejszy ...zobaczymy.
Czy przyczyną może być zwarcie włączony kierunkowskaz w prawo i naciśnięciu hamulca robi zawarcie. To nie zwarcie tylko brak masy w prawej lampie z tyłu
Co może być tego przyczyną? ``````````Zwarcie w obwodzie rozrusznika!
Remap softu z ktĂÂłrego byl usuwany filtr fap . Tak reset lampek i bĂÂłĂÂŞdĂÂłw teĂÂż byĂÂł tylko ĂÂże na trasie wskoczyĂÂł znowu w tryb awaryjny ale o dziwo po ponownym odpaleniu wyszedĂÂł z trybu awaryjnego. WĂÂłaĂÂśnie zamĂÂłwiĂÂłem dwie brakujĂÂące sondy wepne i reset bĂÂłĂÂŞdĂÂłw i siĂÂŞ zobaczy. Macie jakiĂÂś pomysĂÂł na turbo...
Zwarcie pewnie we wiązce .Schemat i szukać.
Albo zwarcie w instalacji albo deska.
Witam, po długim szukaniu, wymianie elementów, błędem okazał się presostat. pozdrawiam
Odeszło do krainy elektronicznego nieba BSI. Zberaj kaskę, szykuj się na koszty.
Skoro iskierka jest to jest też pobór prądu czyli albo pompa się zatarła albo może być w niej sterownik który robi zwarcie
Problemy na linii 5v. Zwarcie na czujniku, wiązka ,ECM
Dzięki za pomoc uszkodzony był czarny rezystor jak się nagrzał robił zwarcie. Pozdrawiam
Otwórz BSI i zobacz czy nie spaliły się drivery , o ile w starych było to rzadkością to nowe BSI niestety lubi się uszkodzić nawet podczas operacji zmiany żarówki jeśli tylko jest załączone zasilanie i nastąpi zwarcie .
No dobrze, ale jak nowe wtryski i wszystko sprawdzone ma nawalać? Odpada ten problem, ja wiem, że takie objawy mogą być przy wtryskach zwalonych, ale jak wytłumaczysz, że odpinam wtyczke z filtra paliwa i auto jedzie i nie gaśnie? To mnie zastanawia, jaki ma związek pomiar temp. paliwa z tym, że auto nie gaśnie i nie wywala błędu związanego z ciśnieniem?...
coś jest z elektrykom związane tak zwany zimny lud,miałem taki podobny przypadek w osobówce i elektryk go naprawił było jakieś zwarcie
Witam. Mam problem. Podczas zaciągnięcia hamulca ręcznego zapala mi się kontrolka od oleju. Czym to może być spowodowane?? Jakieś zwarcie???
Samochód wg. właściciela miał problemy z elektryką - tak przynajmniej powiedział mu mechanik. I fakt - były spore ślady dziadkowej myśli technicznej, kable pociągnięte nie wiadomo skąd, po co i dokąd. Po usunięciu modyfikacji problem nagle ustąpił - prawdopodobnie gdzieś było zwarcie.
P0694 bieg 2 wentylatora zwarcie do plusa P0692 bieg 1 wentylatora zwarcie do plusa
Czujnik temperatury płynu wymień, bo pewnie ma zwarcie lub kostka uszkodzona.
Uszkodzona wiązka obwodu sprzęgła sprężarki klimatyzacji jak i samo sprzęgło robi zwarcie. Jasno był błąd w ECU.
Bo widocznie tranzystor nie spalił się na zwarcie D-S.
Witam. Cytrynka poszła w górę i nic nie można było zrobić. Lexią udało mi się ją opuścić ale z podniesieniem jest już problem. Udało mi się na tyle podnieść, że można jechać. Wymieniać czujnik czy szukać (i gdzie?) uszkodzenia wiązki? Jeśli ktoś ma schemat byłbym wdzięczny.
Ten kabelek do alternatora to jest magistrala LIN, można podpiąć oscyloskop i podglądnąć czy lecą po nim jakieś dane. "Sztywne" 12V na nim wskazuje albo na zwarcie do +, albo na uszkodzony transceiver
Witam. Miałeś rację, to rozrusznik ma zwarcie. Dziękuję za pomoc.
Może kostki są źle porobione jeśli ktoś już grzebał....nie wiadomo jak połączył to wszystko i czy w kostce piny nie dotykają się jeden do drugiego. Jest gdzieś zwarcie jak byk
Poprostu masz brak zasilania a nie zwarcie. Zrób tak żeby zasilanie wróciło i będzie dobrze.
Witam, jestem dziewczyna i nie bardzo znam się na samochodach ale ostatnio jak wracałam z pracy zauważyłam ze wskazówka pretkości energicznie spadła w dol do zera i od tamtej pory się już nie podniosła. Kiedyś miałam zwarcie w instalacji czy to może być ty spowodowane?? mam nadzieje ze ktoś mi pomoże proszę
Zero oporu to raczej zwarcie - cewka czujnika ABS na pewno nie ma zero
Masz zwarcie na trafie od wyświetlacza.
To są czujniki aktywne, miernik tylko głupoty będzie pokazywał lub nawet nic.
Kolego alankedzior! Byś się zdziwił gdybyś wiedział ile jest rodzajów Xsar Picasso i ile jest w nich rodzajów układów klimatyzacji i nadmuchu.
Wracając do tematu samochód teraz nie odpala i sie nie łączy przez obd, zdiagnozowałem, żę nie ma napiecia na złączu k-line reszta zasilania i can ok, natomiast nie ma iskry. Na cewce jest prąd przez jakiś czas po przekręceniu kluczyka, a przy odpalaniu go nie ma i na wyjściach cewek jest zwarcie. O co tu chodzi?
Problemem było zwarcie dwóch przewodów blisko instalacji do komputera.
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.
Tak akumulator sprawny trzyma napięcie 12.3v OK. BSM suche, żadnych śladów zalania? Wygląda na jakieś zwarcie- ale zadalnie to ciężko opdowiedzieć na 100%.
Wartość rezystancji podaję z praktyki. Nie może być ani za dużo ani za mało. Bo będziesz miał błąd obwód otwarty albo zwarcie do masy, bez testera nie wiesz od czego się świeci.
Obstawiam zwarcie na celach aku.
Czy ktoś już naprawiał - rozbierał taki zamek ? W sumie nie wiem jak powinny być zwarte piny przy zamkniętym a jak przy otwartym. Schematy mam.
bezp.nr.17
Zwarcie w wiązce lub regulator ciśnienia
A patrzyłeś w skrzynkę z bezpiecznikami ? Wygląda to na jakieś zwarcie w obwodzie.
Uszkodzona instalacja do sterownika silnika , zwarcie na CAN , uszkodzony sterownik silnika .
Ładowania nie mierzyłem. Sprawdzę to jak najszybciej, tylko zastanawiam sie jak wkładam 2 akumulator(praktycznie nowy) to mi odpali ale jak tylko go wyłącze np po 2 minutach to pozniej juz nic nie kreci. Nawet bez ładowania nie powinien mi tak szybko pasc. czy to moze byc jakies zwarcie??
No jak jeszcze nie działają sprawdź bezpiecznik i wyczyśc ten kierunkowskaz z wody bo zwarcie będzie robił
O ile pamiętam to tam jest sterownik tranzystorowy do tej dmuchawy. Wygląda jak by padło mu się na zwarcie. Jak sprawdzałeś ?
Wychodzi, ze masz gdzies zwarcie na instalacji - konkretnie czujnika temperatury.
Na tych przewodach co nie było zasilania a być powinno, miałem zwarcie do masy. Po naprawie auto uruchomiło się.
czujnik światła wstecznego znajduje się na skrzyni biegów w okolicy wybieraka. Jeśliby to do mnie trafiło tobym szukał uszkodzenia izolacji właśnie w okolicach wybieraka przełożenia, a nie na lampce którą załącza skrzynia. Prawdopodobnie (jeśli to zwarcie) gdzieś obciera się przewód o dźwignię zmiany biegów.
Masa wyczyszczona była . A czy jest możliwość uszkodzenia sterownika silnika bo facet który to robi powiedział mi ze zrobił niechcący zwarcie na akumulatorze , (włożył odwrotnie akumulator i założył odwrotnie bieguny )
Czujnik sprawdzony po wyjeciu podlaczeniu pod miernik i podgrzewaniu zapalniczka wartosci mierzone maleja takze wszystko powinno byc ok. Wiec teraz pytanie Napiecie na przewodach do czujnika powinno wynosic chyba 5v tak gdzies znalazlem a u mnie jest jest ponad 11v co moze byc przyczyna? Komputer, moze zrobilem jakies zwarcie ?
Zanim zamówisz spójrz jeszcze raz w datasheet i porównaj z np.TDA 7375 - czasami można kupić tańszy układ i go zaaplikować. https://sklep.avt.pl/uklad-scalony-tda73...
Wiązkę nie tylko prześwietl na ciągłość ale sprawdzić trzeba na zwarcie do masy lub plusa.
Dobra jeszcze raz. Sprawdź zawór regulacji ciśnienia multimetrem,porównaj ze starym .Nie tylko rezystancja ale i na zwarcie do masy. Sprawdź wiązkę ,do regulatora ,najlepiej żarówka na przejście i koniecznie na zwarcie do masy. Odłącz przy tym zasilanie od auta /ECM. Bo, błąd mówi że przerwa w obwodzie ,ale też może być to uszkodzenie samego zaworu....
Trochę pogrzebałem w autku przez to zwarcie zawodziły nawet prawa fizyki. Pozdrawiam temat zamknięty
Odczyt błędów zrobiłi i je odrazu naprawili... ale jednak nie do końca... tester nie jeździł wcale. Odczyt wykazał: czujnik ciśnienia w magistrali i zwarcie do masy
Przekaźnik, zwarcie na diodzie w mostku itp...
Witam, dziękuję za pomoc, usterkę zlikwidowała wymiana uszkodzonego czujnika + dodatkowa izolacja wtyczki i przewodu. Problemy były 2, zwarcie przez fabryczną metalizowaną matę + uszkodzony mechanicznie czujnik ciśnienia oleju.
Podejrzewam, że przy wymianie zrobiłeś zwarcie i poleciał bezpiecznik od centralnego lub sterowania zdalnego. Znajdź gdzie są te bezpieczniki i zmierz je.
Centralny przestał działać po tym jak włączyłem superblokade, Dodam jeszcze, że przy każdej jeździe kalkulator od spalania mi się resetuje.. i coś jest nie tak z kierunkowskazami, bo po włączeniu zaraz go rozłącza i muszę jakby docisnąć go żeby zatrybił. Wydaje mi sie że to jakieś zwarcie jest, tylko szukaj wiatru w polu.
Przyjrzyj się kabelkom. Jak przetrze się izolacja na kablach od czujnika wysokiego ciśnienia, to robi się zwarcie i objawy są podobne.
Uważam tak samo jak koledzy powyżej. Daj to w ręce dobrego elektronika.
Nie da się wróżyć z fusów, jak masz kabel i oprogramowanie to podłącz pod komputer a jak nie to poszukaj na forach kogoś. Spróbuj zlokalizować skąd ten dziwny zapach. Być może masz jakieś zwarcie w elektryce.
Coś mi się zdaje że odpiąłeś nie ten czujnik, chyba że zwarcie w kablach (mało prawdopodobne).
Jak wychodzi z bsi to może nie musi być bezpieczników.Ale wydaje się że jednak nie sprawdziłeś ich dobrze.Jak wszystkie dobre to pozostaje diagnoza bsi, sprawdzenie wiązki i sprawdzenie gniazda przyczepy jak jest. Czy nie robi np zwarcia.
Musi być zwarcie na lampie przedniej lub tylnej,lub sprawdź czy wiązka biegnąca do tylu nie jest przetarta.
citroen jumper zwarcie citroen xsara zwarcie zwarcie lodówce zwarcie
pamięć piekarnik zwarcie kontrolki ładowania piaggio cewko moduł
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Jak podłączyć moduł Volta w Ford Focus MK2 kombi Deck pierdzi - przyczyny i rozwiązania