Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Istnieje możliwość, że masz fart i te końcówki między którymi masz 6,5 R to właśnie uzwojenie pierwotne. Właśnie zmierzyłem transformator o zbliżonej mocy i mam 5,5 R. Włącz jako bezpiecznik w szereg żarówkę 40W i podłącz 230 V. Jak wszystko pójdzie dobrze i nic się nie będzie fajczyć sprawdź napięcia po stronie wtórnej. Tylko ostrożnie. No i oczywiście...
Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Sprawdziłem wszystko Ciągłość uzwojenia prądniczki tachogeneratora nawet po jego podgrzaniu np. suszarką do włosów również? (Prądniczka zamocowana jest od dupki strony pompy myjącej)
Wystarczy miernikiem sprawdzić ciągłość uzwojenia pierwotnego.
Sprawdziłeś już o ile dobrze zrozumiałem ciągłość uzwojenia wtórnego. Należałoby jeszcze zrobić to samo z pierwotnym. Musi być połączenie pomiędzy zaciskami wtyczki tego urządzenia.
Witam - jeżeli cewka będzie miała przerwę ( brak ciągłości uzwojenia ) to tester odczyta to jako pojemność . Natomiast jak cewka będzie miała przebicie ( zwarcie między zwojami ) to tester pokaże nam tylko rezystancję .
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
Witam Dokładnie to, co kolega wyżej powiedział. To, że masz napięcie na zaciskach transformatora, to wcale nie znaczy, że on pracuje. Odłącz napięcie sieciowe i sprawdź ciągłość uzwojenia pierwotnego. Przerwa oznacza, że zadziałało zabezpieczenie termiczne. Zlokalizujesz je organoleptycznie, po wybrzuszeniu w uzwojeniu. Do testów zewrzyj i sprawdź,...
Nic nie mierz tylko STR wlutuj nowy , bezpiecznik na wejściu zasilania był uszkodzony? Możliwe ,że STR jest ok czasami przy uszkodzeniu kondensatora wysokonapieciowego nie uszkadza się ale po co ryzykować kup wlutuj nowy. Sprawdź te elementy smd w czerwonym kółeczku co zaznaczyłem czy są sprawne. Sprawdź czy masz ciągłość uzwojenia pierwotnego od strony...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Rozepnij gwiazdę i sprawdź jeszcze raz ciągłość uzwojeń. Jaka jest oporność.?
Wizualnie - czoło głowicy. Potem już w działaniu. Nie mierz na ciągłość uzwojeń głowicy omomierzem. A przede wszystkim patrząc na foty mam wrażenie, że wnętrze jest zawalone tłustym kurzem, to najpierw trzeba usunąć przed ingerencjami.
Witam, chciałbym się zapytać o konstrukcję trafopowielacza TVL-53 używanego w nowszych modelach OTV Vela: Czy uzwojenie WN zalane w tą białą masę zawiera jakieś dodatkowe elementy (diody) ? Z tego co pokazuje schemat, jedyną diodą dołączoną do uzw. WN jest zewnętrzna dioda WN (o ile mnie pamięć nie myli to był to taki ruski stos prostowniczy w białej...
Zdemontuj prądnicę. Sprawdź szczotki i ciągłość uzwojeń a do warsztatu zawsze zdążysz.
Wstaw zdjęcie silnika , z widoczną tabliczką zaciskową. Sprawdź ciągłość uzwojeń.
Proponuję zaopatrzyć się w multimetr cyfrowy i sprawdzić ciągłość przewodu neutralnego (niebieskiego) od wtyczki do styku, jak również multimetrem na ciągłości sprawdzić uzwojenie stojana i oczyma stan szczotek, bo tak jedna źle wygląda. No i oczywiście przełącznik, bo to podstawa działania elektronarzędzi.
Jak masz podłączoną do prądu to zmierz czy masz napięcie stałe dc na tym największym kondensatorze elektrolitycznym wlutowanym poziomo ,jeżeli nie to szukaj i wymieniaj transformator sieciowy, uzwojenie pierwotne ma przerwę częsta przypadłość w tym pralkach w tych modułach. Albo zrób pomiar bez zasilania pralki zmierz czy masz ciągłość obwodu uzwojenia...
Silnik po długim nieużywaniu powinno się poddać sprawdzeniu izolacji megaomomierzem induktorowym lub elektronicznym , zmierzeniu ciągłości uzwojeń , a następnie podłączyć do sieci mierząc prąd na poszczególnych uzwojeniach np. kleszczami dietza. Wartość prądu powinna być zbliżona na każdej fazie.
Wyciągnij dolną szufladę , tam powinna być naklejka. Nie bardzo rozumiem, czy nie masz termoobiegu bo się po prostu zepsuł czy też nie ma termoobiegu bo ten typ po prostu nie został wyposażony w tą funkcję. Jeżeli pierwsza wersja to odkręć tylną obudowę tam będzie dojście do silniczka termoobiegu, Sprawdź czy napięcie jest na konektorach silnika oraz...
multimetrem cyfrowym Multimetrem, jedynie możesz zmierzyć ciągłość uzwojenia cewki, jego oporność i przebicie cewki do obudowy! Dlatego pytam, skąd - mV?
Jak sprawdzić omomierzem, czy nie ma przebicia w uzwojeniach transformatora malej mocy -80W. Czy muszę wylutować z płyty, aby móc zmierzyć oporność lub ciągłość uzwojeń?. Transformator ma dwa uzwojenia wtórne.
Sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego w transformatorze.
Przed kupnem ja bym jeszcze sprawdził ciągłość uzwojeń transformatora. Kolega kiedyś bawił się z naprawą pewnej przetwornicy i wymienił układ scalony a potem okazało się, że jest przerwa na uzwojeniu pierwotnym transformatora który był praktycznie nierozbieralny.
na początek sprawdź czy wirnik (jeden z końców) nie ma zwarcia do masi i czy jest ciągłość uzwojenia, to samo zrób w przypadku stojana, sprawdź ciągłość pomiędzy uzwojeniami i zwarcie do masy. Później pomyślimy dalej....
musi byc jakas przerwa w uzwojeniu nie wiem ktorym Miernik do ręki i sprawdzić ciągłość uzwojenia tak pierwotnego, jak wtórnego.
Podstawowe próby pomiarowe przd załączeniem do ruch każdego transformatora jest próba stanu izolacji i ciągłości uzwojeń. Izolacji robi się induktorem 2.5 KV dwa pomiary tak zwane Dolne Górne Kadz i GDK gdzie zwiera się razem uzwojenie pierwotne i razem wtórne i do kadzi raz dolne a potem górne , do tego robi się pomiar ciągłości omomierzem.
A jest taki fajny temat, w podwieszonych https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... a w nim (na końcu) "Wyznaczanie początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego. " PS. Podłączanie pod napięcie starego silnika bez uprzedniego sprawdzenia rezystancji izolacji, ciągłości uzwojeń, oraz nie znając początków i końców uzwojeń, to tak jak sprawdzanie...
Sprawdź ciągłość uzwojeń cewek strojonych i filtrów. Często w sprzęcie PL z tego okresu jakiś "inżynier" wymyślił lutowanie doprowadzeń do pinów za pomocą PASTY do lutowania - która (jako że jest agresywna) potrafiła po kilku latach przeżreć drut...
Za pomocą multimetru możesz jedynie zdiagnozować ciągłość/ przerwy uzwojeń natomiast zwarć międzyzwojowych nie wykryjesz.
Do rozebrania rozrusznik . do wymiany łożysko ślizgowe , pomiar rezystancji uzwojenia stojana , pomiar rezystancji uzwojenia wirnika , sprawdzenie rezystancji uzwojenia załączającego (wciągającego) włącznika elektromagnetycznego , sprawdzenie rezystancji uzwojenia podtrzymującego włącznika elektromagnetycznego , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia stojana...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Sprawdziłem omomierzem ciągłość uzwojeń silnika (rys. 1, STAT i ROT) oraz to, czy nie ma przebić (pomiędzy wszystkimi 9 kablami a masą). Przebicie uzwojeń do masy najlepiej sprawdzić induktorem . Mostek Graetza P2 sprawny ?
Nie da się, miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojenia co zapewne jest ,tylko sprawdzenie na magneśnicy wykluczy zwarcia miedzy zwojowe. https://www.youtube.com/watch?v=EAHLHqjP...
Odłączyć kondensator i pomierzyć ciągłość uzwojenia, silnik posiada wyłącznik odśrodkowy?
jeśli nawinę relatywnie gruby drut z niewielkim oporem około 2 Ω, to wywala korki, a jeśli nawinę cienki drut 3-7 Ω, to momentalnie się pali i również wywala korki. Jaki jest rdzeń - materiał i wymiary kolumny na której jest uzwojenie? Zmierz i pokaż zdjęcie. Ile zwojów nawijasz na tym rdzeniu? Omomierzem to co najwyżej możesz sprawdzić ciągłość uzwojeń... Tak...
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Nie u ciebie nie ma prawa zadziałać jeżeli ty nie potrafisz sprawdzić ciągłości uzwojenia jednej fazy post 4 i 5 to tego nie przeskoczysz, ale jak tego nie masz to nie zadziała.
Na mierniku jak ustawie na Ohm-y też pójdzie wykonać pomiar? Z silnika wychodzi 6 przewodów , parzyste kolory będą ja by ciągłością uzwojenia ? Czyli np. Zielony- Zielony , Żółty - Żółty itd ?
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Witam - proszę sprawdzić ciągłość uzwojenia stojana. Ile jest uzwojeń stojana bo widać tylko jedno?
Witam Ale kolega pisze: Na wyjściu z transformatora wchodzącym na płytkę to samo Czy ma wtyczce sieciowej masz też 310 Ω Może masz uszkodzony przerwany przewód sieciowy. Jeżeli jest ciągłość uzwojenia pierwotnego i uzwojenie wtórne nie ma przerwy to jeżeli masz zasilanie na wejściu uzw.pierwotnego sieciowego 230V to na wyjsciu na samym uzwojeniu...
Sprawdziłeś ciągłość uzwojenia wtórnego jak jest przerwa to jest uszkodzony transformator .
Jeżeli: omomierz wykazuje ciągłość wszystkich uzwojeń oraz Wszędzie widoczne jest 0V, na uzwojeniu pierwotnym trafo też Sprawdzasz bezpiecznik 0,2A a nie 2A (ten 2A można wyjąć na czas sprawdzenia i uzyskania napięcia na uzwojeniu wtórnym). Przy braku bezpiecznika 0,2A można na chwilę zabrać bezpiecznik 0,2A, który jest w sekcji silnika - silnik na...
Przyznaje się do błędu, nie spojrzałem na rysunek, wypadało by sprawdzić pojemność kondensatora, lub wymienić na inni o takiej samej pojemności oraz sprawdzić ciągłość uzwojeń Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/5750754000_1...
Jeżeli tej bzdury ... Sprawdziłem ciągłość uzwojenia pierwotnego i wtórnego tym buzzerem i ciągłość była a rezystancja była praktycznie bliska 0... nie poprawia to o czym mamy dyskutować?
Witam Układ ok musi być z pewnego źródła ale sprawdź zmierz czy elementy w aplikacji LNK są sprawne(strona pierwotna) , diody oraz sprawdź czy masz ciągłość uzwojenia transformatora przetwornicy strona sieciowa pierwotna , bo spotykałem się z przypadkiem ,że po zamontowaniu na wejściu rezystora nie drutowego tylko metalizowanego po włączeniiu zasilania...
Ponieważ uzwojenia spawarki są nawinięte grubym drutem i mają małą długość, to jedynie można to zrobić mostkiem Thomsona. Pomiar omomierzem jest mało dokładny i jedynie upewni o ciągłości uzwojenia. Tylko jaki jest cel tych pomiarów?
Sprawdź miernikiem ciągłość uzwojenia. Wyczyść i rozmagnesuj głowicę. Przystaw wkrętak do złącza głowicy i sprawdź czy jest brum. Jeśli wymienia się głowicę to w połowie przypadków z powodu zużycia (wytarcia) a w połowie przypadków dlatego że chce się zamontować lepszą.
Dziękuję za pierwszą odpowiedź! Wieczorem rozlutuję te elementy i przeczyszczę płytkę. Sprawdzę też czy jest ciągłość uzwojenia i być może się coś wyjaśni.. Rafał
Ciągłość uzwojeń mierzyłem, robię tak za każdym razem, kiedy nawijam cewki. Obwody projektowałem według zasady "małe C, duże L". Pozmieniam kondensatory w obwodach LC na bliższe 50,2 pF, może zadziała. Pozdrawiam
Odkręć uzwojenie główne od zacisków ,sprawdź jego ciągłość .Wyczyść wszystkie przewody i mostki dochodzące do zacisków , sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego . Jeśli posiadasz induktor sprawdź nim czy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a uzwojeniem pomocniczym .
L i N to zasilanie transformatora. Czyli ciągłość jest przez uzwojenie transformatora i wzystko jest OK
Czy jest masa na alternatorze łatwo sprawdzisz,prędzej może być coś z alternatorem ,a raczej regulatorem ,szczotkami ,przejściem na pierścieniach (ciągłość uzwojenia wirnika)
... Mam jeszcze takie pytanie jak sprawdzić czy transformator jest sprawny? Odłączyć transformator od reszty układu i omomierzem sprawdzić rezystancję/ciągłość jego uzwojeń. GM
Cześć Miałem podobny przypadek, tyle ze z podajnikiem. Na ręcznym ikona zapala się a przekaźnika nie słychać i podajnik nie pracuje. Po sprawdzeniu okazał się być uszkodzony przekaźnik podajnika. Brak ciągłości uzwojenia cewki. Po wymianie sterownik sprawny. https://obrazki.elektroda.pl/8231561500_... https://obrazki.elektroda.pl/8518495800_...
Raz - wyłącznik Dwa - sprawdź prostownik selenowy. Możesz w ogóle odłączyć prostownik wysokiego i zobaczyć czy pojawi się cokolwiek na żarzeniu. Trzy - sprawdzałeś ciągłość uzwojenia?
Muszę go rozebrać żeby stwierdzić czy jest czy nie. Zrobie to zapewne w czwartek. Sumując ile można sprawdzić: - ciągłość uzwojenia - rezystancja względem masy -wyłącznik odśrodkowy (jeżeli jest) - kondensator (sprawny) -ogólny stan techniczny (wał, wirnik itp) Coś byś jeszcze dodał Stanisławie ?
Witam. Prawdopodobnie jest uszkodzony jest wentylator. Odłącz wentylator i sprawdź ciągłość uzwojenia omomierzem. Płaski element nie jest kondensatorem tylko warystorem. Możesz zastosować np: SIOV-S20K275.
Dziwne jest to że na wyjściu przewodu z płytki jest 2,85, a na wyjściu uzwojenia jest 0, Zmierz ciągłość uzwojenia wtórnego transformatora. Prawdopodobnie po upadku uzwojenie w środku transformatora mogło się zerwać.
Obracałeś ręką wirnik, kręci się lekko? Trzeba zmierzyć ciągłość uzwojenia, i czy dochodzi napięcie do silnika. Jakiej odpowiedzi się spodziewasz?
Sprawdziłem zasilacz i do transformatora dochodzi napięcie zaś już na stronę wtórna nie dochodzi. Sprawdziłem ciągłość uzwojenie i lipa. Czy to możliwe, że uzwojenia się po przepalały ?
Moim zdaniem cewka zapłonowa- przegrzewa się i traci gdzieś ciągłość uzwojenia. Pozdr.J. ps sprawdź na gorąco jak zgaśnie czy jest iskra.....
Pozostałe uzwojenia wykazują ciągłość. Wygląda na to, że uzwojenie na 100V jest przerwane - spalone A ciągłość masz Red/White a Black strony pierwotnej ? +/-12V - będzie zasilany wzmacniacz m.cz +5V - elektronika cyfrowa +/-15V- będą zasilane wzmacniacze operacyjne/filtry -10V - ? ; do czego to idzie Usterka mogła wystąpić w sekcji +/-12V, oraz -10V...
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
Skoro zasilacz jest transformatorowy, to należy: 1. sprawdzić czy jest ciągłość w obwodzie uzwojenia pierwotnego - miernik ustawiamy na pomiar oporności, na 2k i mierzymy przejście na wtyczce i dalej na uzwojeniu pierwotnym transformatora. 2. sprawdzamy ciągłość uzwojenia wtórnego - można znowu na zakresie 2k lub zmniejszamy na 200 omów. Wyniki podsyłamy...
Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
Na pierwszy rzut oka wygląda że brakuje silnika od obracania wrzeciona, a został tylko elektromagnes od bijaka. Sądzę, że nie jest to młotowiertarka, tylko elektryczny młotek. Tam jest elektromagnes prądu stałego, który po załączeniu wciąga rdzeń (bijak). W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić omomierzem diody i ciągłość uzwojenia.
Lub łączenie końcówek uzwojenia wykonanie niestarannie / lub go w ogóle nie ma słabe lutowanie . Co do rezystancji uzwojenia potwierdzam dokładnie 4,3 +_ 0.2 przy temp 20 *. W dalszym działaniu wskazany był by induktor , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia jak i przebicie izolacji . Choć żarówka i źródło prądu jest także pomocna.
Ale co pokazuje 0,3? Czy woltomierz prądu przemiennego ? Posiadasz miernik uniwersalny? Na zakresie źródła prądowego oznaczonym symbolem diody możesz sprawdzić ciągłość obwodu od transformatora do żarówek ,jak również ciągłość uzwojenia 6-7 transformatora. UWAGA POWYŻSZE OPERACJE POMIAROWE WYKONAJ PRZY WYŁĄCZONEJ WTYCZCE Z SIECI ZASILAJĄCEJ !!!
Witam Najpierw sprawdź ciągłość uzwojenia (rozruchowego), do którego jest podłączony kondensator dopiero później kup kondensator. W przeciwnym wypadku może Ci zostać niesprawny silnik do pompy i dwa dobre kondensatory. pozdrawiam
Nie znamy finału usterki Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej płytki nie uszkodził, ale mógł uszkodzić samą prądniczkę. Sprawdzić w takim przypadku ciągłość uzwojenia omomierzem. Może komuś się przydać.
Nawet jeśli było aktywne wygaszanie wyświetlacza, to po odłączeniu zasilania ustawienie wracało do wartości domyślnej, czyli wyświetlacz włączony. Sprawdź moduł zasilania żarzenia, czy dostaje napięcie, ciągłość cewki, uzwojeń transformatora, sprawność tranzystora... https://obrazki.elektroda.pl/5108518800_... Załączam SM do tego modelu.
Transformator nie ma ciągłości uzwojenia pierwotnego. Nie mam pewności czy faktycznie zastosowano w nim bezpiecznik termiczny, pod warstwą izolacji go nie ma , może jest pomiędzy uzwojeniem pierwotnym, a wtórnym. poproś kolegę z tego tematu niech zmierzy rezystancję uzwojenia Pisałem, ale jak na razie brak odpowiedzi. Pozdrawiam.
Masę wyeliminujesz podłączając dodatkowo kabel rozruchowy dla sprawdzenia. Potem jak napisali koledzy szczotki i ciągłość uzwojenia wirnika. Jak nie masz miernika możesz sprawdzić żarówką albo podłącz do pierścieni + i - i przy odłączaniu powinno iskrzyć.
Żeby wyjaśnić co do czego to trzeba by przedrukować instrukcję i do niej raczej zajrzyj. Natomiast przy pomocy samego multimetru sprawdzisz, lecz nie wszystko. Sprawdzisz tym ciągłość uzwojenia, zwarcie do masy, w stojanie to łatwiejsze, a w wirniku musisz znaleźć wycinki komutatora które odpowiadają uzwojeniu w żłobku. I tak obracając sprawdzasz kolejno...
Witam ! Pomiar ciągłości wyłącznika odśrodkowego należy wykonać na skręconym silniku, po rozkręceniu silnika lub bo nabraniu przez silnik właściwych obrotów wyłącznik odśrodkowy będzie rozłączony. Pomiar ciągłości uzwojenia rozruchowego możesz wykonać przy skręconym silniku.
Na 400V podłączasz tylko pojedynczy odczep z przełącznika 230/400, i zasilanie elektroniki, oczywiście przez kondensator. "Podwójny odczep" zostawiasz, pamiętaj tylko, że oba wyprowadzenia z "podwójnego odczepu" muszą być ze sobą zwarte, bo nie będzie ciągłości uzwojenia (często wychodzą dwa luźne drutu w jednej koszulce, które są od siebie odizolowane),...
A po co Ci moc potrzebna ? Patrz po ścieżkach, które wyprowadzenia są na stronie pierwotnej i sprawdź ciągłość uzwojenia. Będą pewnie dwa jedno główne i jedno do zasilania pomocniczego przetwornicy, ale żeby dokładnie to stwierdzić to podaj dokładne oznaczenie układu scalonego sterownika przetwornicy - jest po drugiej stronie upalonego tranzystora....
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Jeśli te drutu po połączeniu we wszystkich mozliwych kombinacjach nie wykazują ciągłości to najprawdopodobniej uzwojenie jest przerwane gdzieś głębiej, mogło się spalić. A transformator ma przekładki między warstwowe, żeby przypadkiem nie było przebić. Pozdrawiam, A.
Napięcie miedzy nóżkami 1 i 4 musi być co najmniej 13V aby przetwornica wystartowała. To raczej układ scalony jest "zasilany "przez uzwojenie transformatora. Sprawdź czy wszystkie uzwojenia mają ciągłość, czy napięcie 320 V dochodzi do układu scalonego, diodę prostowniczą z uzwojenia pomocniczego która zasila układ scalony. Transoptora nie musisz od...
Witam Na FM będzie szumieć detektor .Tak to jest zbudowane.A rozmawiając ostatnio ze znajomym który prowadzi sklep i serwis dowiedziałem się że bardzo często ostatnio w tych radiach pada cewka od VCO.Po prostu przerwa w uzwojeniu ,jeżeli przelutowanie VCO nic nie pomoże sprawdziłbym ciągłość uzwojenia. Pozdrawiam Arturavs
Witam Przewinąć można , raczej nie powinno być problemów. Czy uzwojenie jest przepalone ? na zdjęciach raczej nie widać aby uzwojenie było spalone. Może jest tylko gdzieś przerwa w ciągłości uzwojeń. Sprawdź też czy uzwojenie nie posiada bezpiecznika termicznego.
Na jakim zasilaczu ? Ten zestaw o ile się nie mylę ma transformator w obudowie głośnika niskotonowego. Sprawdź ciągłość uzwojeń pierwotnego i wtórnego może jedynie bezpiecznik termiczny się przepalił... Jeśli ciągłość masz zachowaną to sprawdź ciągłość przewodów od pilota i potencjometr... oczywiście jeśli się na tym nie znasz to lepiej nie grzebać...
Miernik i pomiar ciągłości uzwojeń.
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Sprawdzałem omomierzem i po uszkodzonej stronie nie ma ciągłości w uzwojenia także prawdopodobnie to jest rozwiązaniem problemu.
Element zwany wyżej "transformatorem", później "dławikiem filtracyjnym" tak naprawdę jest pasywnym PFC. Zmierz omomierzem ciągłość. Niektóre niskobudżetowe zasilacze posiadają atrapę bez uzwojenia. Byly też takie http://www.eevblog.com/forum/chat/fake-p...
Witam serdecznie. "gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania" czyli niewłaściwa wymiana szczotek raczej odpada. Masz do sprawdzenia ciągłość uzwojenia wirnika ,regulator napięcia ( możesz go na moment ominąć podając na szczotkę masę) sprawność kontrolki i instalację od niej. Kontrolkę i instalację sprawdzisz podłączając przy włączonym...
Samo sprawdzenie na ciągłość uzwojenia nic nie da. Mnie to tez właśnie wprowadziło w błąd. Wyjąłem pompę, oddzieliłem silnik i wówczas okazało się, że wirnik wyszedł w rękach z gniazda, a w komorze wirnika była woda, szlam. Uszczelnienie zawiodło, wyrobiło się. Pisząc wirnik silniczka nie mam na myśli plastykowego wirnika wody. Sprawdziłbym też przy...
Tak możesz podłączyć (na 230V będą mniejsze prądy nie powinno wybijać bezpiecznika) trafo główne z pominięciem przełączników aby sprawdzić ciągłość uzwojenia (dolne połączenie możesz przełączać miedzy 4,5,6 - powinna być zmiana napięcia wyjściowego): https://obrazki.elektroda.pl/8422229400_... Połącz uzwojenia jak na rysunku i podłącz...
Witam wszystkich i bardzo dziękuję za wszystkie porady. Dziś sobie poradziłem z tą kopiarką i co się okazało: sprzęgło wymyte, napięcie sterowania jest 24V elektromagnes na sprzęgle sprawdzony miernikiem jest ciągłość uzwojenia i nie ma przebicia na masę ale nadal nie działało. Doszedłem do wniosku że musi mieć zwarcie międzyzwojowe i miałem rację pole...
Ciągłość uzwojeń jest i właśnie o to mi najbardziej chodziło, co do wartości trudno mi się wypowiadać bo młynka do kawy już ze 20 lat nie miałem okazji testować. Dodano po 8 Łożyska do wymiany Tylko, że tam są ślizgowe, więc i powierzchnia ośki jest ważna. Nie te koszty i nie ta wiedza autora do ich wymiany.
Zmierz ciągłość uzwojeń ale coś mi sie wydaje ,że pod tą taśmą będzie zamontowany bezpiecznik termiczny twz termik i on zrobił przerwę. Możliwe ,że był zablokowany mechanicznie i się zagrzał.
Pomiar miernikiem (omomierzem) daje niewiele. Oczywiście sprawdzisz ciągłość uzwojeń,ale naistotniejsze jest sprawdzenie możliwych zwarć wewnętrznych(miedzyzwojowych). Tego nie jesteś w stanie zrobić w domu- do tego jest potrzebny odpowiedni przyrząd. A jakie były objawy uszkodzenia silnika?
Wylutuj trafo (nic się nie stanie) i sprawdź ciągłość uzwojeń. Często widać gołym okiem przepalone uzwojenia. Świetlówki sprawdź na innym inwerterze. Pozdrawiam
Na wyjściu transformatora na najniższym zakresie (40A) jest 12V, za prostownikiem 16V. Tam jest transformator trójfazowy trójkolumnowy i prostownik 6 diodowy? Troche niskie napięcie na wyjściu. Gdzie mierzone napięcie wejściowe i wyjściowe? Sprawdzałeś ciągłość uzwojeń na każdym zakresie ? Może pierwotne jest spalone na którejś fazie?
Sporadycznie (raz na kilka, kilkadzieisąt prań) można usłyszeć charakterystyczne syknięcie i mocne, bardzo głośne zakręcenie bębnem Sprawdź kostkę silnika ,przewody instalacji silnik-moduł , ciągłość uzwojenia prądniczki tachometrycznej po mocnym jej nagrzaniu np. suszarką do włosów , mocowanie magnesu prądniczki . Inne porady masz w przytoczonym przez...
uzwojenia ciągłość ciągłość linia napiąć ciągłość
launch sprinter aktualne klucze windows zamek drzwi seicento
Jak programować płytę główną Vestel 17MB170? Zepsute biegi w suszarce Rowenta - diagnostyka i naprawa