Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być Tu jest przyczyna.
Tak trzeba zbadac pompę paliwa i manetkę przy kierownicy.
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
najpierw wymienię wtrysk sterujący Zacznij od tego. Potrzas odpalania idzie czarny dym. Powietrza nie ma. Typowy objaw za późnego kąta wtrysku. Pewnie łańcuszek do wymiany.
nie błędów nie sprawdzałem jeszcze póki co ... dodatkowo na desce świecą się wszystkie kontrolki i gaśnie po czasie tylko poduszka, reszta bez zmian. Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają, gdy się rozgrzeje objawów tych brak i pali też od strzała
Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
Listwa około 130zl ale jedź do gazownika bo takie doradzanie na odległość to trochę wróżenie z fusów, nie uważasz? Czuć gaz gdy kręcisz rozrusznikiem?
A posiadamy elementarną wiedzę o zasadzie działania ssania w gaźnikach? Uszkodzenie nie zawsze oznacza braku działania danego układu, a na przykład nieprawidłowe jego działanie
Sprawdz czy EGR jest domknięty on robi takie problemy.
Witam.Auto jak w temacie ciężko odpala zimny(po postoju)-długo kręci,kopci-pochodzi chwilkę i pali na strzała .Dotychczas sprawdzone:pompa podająca paliwo sprawna,brak powietrza w przewodzie zasilającym,świece sprawne i grzeją,czujnik temperatury paliwa i płynu ok,na vagu kanał 13-wszystkie w okolicy 0,04-0,14, kanał 18-wszystkie 0,kanał 23-trochę wysoko...
A na plaka zapali od razu? Albo jak dasz mu benzyny do przepustnicy?
Świece sprawdzone?
Do tej pory myślałem, że problemem jest ten drugi wtrysk, ale po próbie przelewowej już sam nie wiem. Wielkość przelewu, a sprawność rozpylacza to dwie różne historie. Proponowałbym puścić go na płukance z pominięciem zbiornika paliwa. Odpala tak jak by miał problem z zasilaniem w paliwo, może gdzieś z powietrzem idzie.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Witam. mam problem jak w tytule posiadam chińskiego skuterka moto ventus prymus 2 4t jak był orginał to silnik był 50cm3 odpalał od 1 kopnięcia i jechał 75-80 km/h nawet z rozwalonym łożyskiem na wale które było przyczyną mojej ingerencji w silnik postanowiłem wyremontować motorek a że różnica między orginalnym rozmiarem 50cm3 a 72cm3 byla minimalna...
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
4 pompowtryskiwacz do wymiany będzie. Zamień go miejscami i sprawdź korekcje. Nie podałeś kanału 23, nie podałeś synchronizacji...
Lepiej jedź do innego mechanika na diagnozę bo ten robi wywody ze szklanej kuli .
Brak ssania nagminne w cc
Sprawdź czy te świece dostają napięcie
Zawory szczelne. Zalane naftą nawet wilgotne sie nie robią. Nowy tłok dopiero na środe będzie i składam. Dam znać jak złoże czy będzie ok.
Tak z ciekawości zapytam, bo widziałem już kilka egzemplarzy polo z podobnego rocznika i w większości miały one pod maską po lewej stronie z przodu taką część? I właśnie nie wiem co to jest. Podejrzewam, że jest to pompka podciśnienia ale nie jestem pewny. Czy jej brak może mieć wpływ na gaśnięcie przy zimnym silniku?
Zrobie adaptacje tym urządzeniem ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=599...
jak jest paliwo to pozostaje moduł cewkomoduł
Może się paliwo cofa ? Załóz zaworek zwrotny.
Z dnia na dzień mój Passat ciężko odpala na zimnym silniku. Kręci jakby brakowało mu paliwa. Raz odpalę, potem odpala od strzała. Wymieniony został rozrusznik, świece żarowe, czujniki temperatury, nowe wtryski, filtr paliwa. Także wymienione została pompa próżniowa i przewody paliwowe. Tak naprawdę wszystko. Nie wiem, co może być przyczyną. Żadnych...
Tak, przez Lexie. Znam przypadki że na desce pokazywało normalnie, a w komputerze -40, czy kiedy silnik zimny to 70 kiedy nagrzał się nagrzał to i 50.
Sterownik nie wie jakie jest ciśnienie paliwa. Ma tak zaprogramowane (albo nie )by włączać pompę paliwa na chwilę po zapłonie. Potem po wykryciu sygnału z czujników wału/wałka włącza pompę /wtryski na stałe aż do wyłączenia zapłonu. Jak jesteś pewny że włączała sie po zapłonie to orócz wymiany sterownika nic tam nie zrobisz. No chyba że jest jakiś oczywisty...
Błędów może nie być ,musisz podglądnąć parametry bieżące rano przed odpaleniem; temp.cieczy i temp. powietrza zasysanego.To cała filozofia. Osobiście miałem taki sam przypadek . Winny był map który jest razem z czujnikiem temp. powietrza.
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
też tak właśnie myślę. bo na ciepłym silniku pali od tyku. a gdy silnik jest zimny nie może złapać, potrzeba chwili aby odpalił.
Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.
po czym po odpaleniu podnosi on delikatnie obroty jak by był na ssaniu. Temperatura silnika do sprawdzenia- vcds-em przed pierwszym odpaleniem.
Połącz to przewodem bo to ssanie. Nie widziałeś że ciężko odpala jak zimny?
z tego co napisales wynika ze dostaje za duza dawke paliwa.... sprawdz wtryskiwacze na początek
Daj zapłon do przodu. Jeszcze niektórzy potrafią wsadziś do tych śrub oczkowych mini filterek co zapycha się za godzinę.
Przepraszam, że wątek urwał się bez rozwiązania, myślę, że warto napisać co było rozwiązaniem, może komuś się przyda. Rozwiązaniem było jednak wymiana pompy paliwa, jak widać ciśnienie tamtej było niewystarczające. Choć brakowało niewiele do minimalnego jednak okazało się to kluczowe dla uruchamiania samochodu. Od tamtego czasu minęło 2 lata i jakieś...
Jaki masz rok i przebieg ??
U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo. Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS. Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem...
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
Zapowietrzający się układ. Musisz przeprowadzić wnikliwą inspekcje systemu paliwowego.
Wypadające zapłony.
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
Świeca żarowa grzeje przed startem?przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania.
79% wysterowania aby utrzymać początek wtrysku na poziomie 1,3stopnia to ewidentnie jest coś źle, nie dość że statyczny kąt będzie bardzo późny dlatego ciężko odpala zimny to brakuje regulacji dynamicznej przy nawet niewielkim obciążeniu. Możliwe że ścięło klin na wale lub pasek przeskoczył.
Przy tym przebiegu może juz uciekać ciśnienie. Podjędz do kogoś kto ma tester. Im więcej pomiarów tym bliżej prawdy. Sama diagnoza komputerowa nie wszystko pokaże.
Czy nie wystepuje problem ze spadaniem wskazowki temperatury silnika podczas jazdy i powiazane z tym wlaczenie ssania automatycznego? Wyglada to tak, ze przez pol sekundy czuc jak silnik sie troszke przydlawia. Przyczyna jest uszkodzenie czujnika plynu chlodzacego, samochod tez czesto nie moze odpalic wtedy z uwagii na za duze dawkowanie benzyny przy...
Samochód sprzedany, jednak na 90 procent winne były wtryski. Pozdrawiam
na ciężkie odpalanie na zimny była aktualizacja centralki ale zapewne już pompa siada, ja bym od niej zaczął !
Mogę to zrobić programowo ,aby palił od dwóch-trzech obrotów. Typowe ciężkie odpalanie na zimnym dla tych aut w takich temp. gdy świece jeszcze nie grzeją.
Tutaj czasy sa dobre pozatym ze wtryskiwacze gazowe nie nadazaja za bezynowymi,sa za wolne do tego silnika .Niestety musisz zobaczyc jak jest na zimno jaki czas wtrysku benzyny.2,5ms to czas dobry ale na ciepłym silniku
Sprawdzic kąt wtrysku to chwila jak ma kabelek
witam miałem to samo w sprinterze 212 96r. wolna reakcja na gaz i ciężko odpalał zimny a ciepły jeszcze gorzej. w serwisie mercedesa po podłączeniu do kompa nic nie wykazało, pomogła wymiana pompy wtryskowej chociaż nie mam pewności czy stara była uszkodzona, może źle ustawiona
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
I jak problem zostal rozwiazany.? Bo mam takie same objawy...
Na 1000 % któryś wtrysk. Sprawdź oraz jak kupisz nowy- używany to zakoduj. Właśnie wczoraj miałem ten sam przypadek i nie pierwszy!!
Na początek sprawdź czy nie ma powietrza w układzie paliwowym. Potem świece żarowe, sterownik, czujnik temp a najlepiej podpiąć po kompa.
Nie wspominasz nic o ssaniu, może jest niesprawne. Jeśli masz ssanie, to czy jest to mechaniczne, czy elektryczne, bo inaczej sprawdza się ich działanie. Podczas uruchamiania silnika (na próbę) możesz przytkać dłonią wlot powietrza i jeśli silnik zapali, to szukaj usterki w gaźniku.
tu jest ujęcie do pomiaru fuel pressure: http://obrazki.elektroda.net/24_12287257...
na zimnym ciężko odpala, (...), na ciepłym silniku problemu nie ma Działa podgrzewanie świec ?
Iskra jest jak nie zapala.
Ogromne przy odpalaniu zimnego silnika :)
Witam Mam podobny problem w C-330. Dymi na biało podczas odpalania na zimnym i ciężko odpala. Pompa po regeneracji, wtryski z nowymi końcówkami(ustawione), zapłon ustawiłem według opisu. Myślę że to może być kwestia ustawienia zapłonu. O czym świadczy dymienie na biało i ciężkie odpalania przy tym? (za każdym razem trochę pokręci, ale zawsze odpali)
Wygląda na to że temat rozwiązałem Wymieniłem pompę paliwa i chyba działa- w każdym razie odpala...ale nadal na 1,5kopa :P Sam rozwiązałem...dzięki za pomoc ;./ Dodano po 1 Wymieniłem Pompę paliwa- samochód pali.
Ładowarka kramer 580, ciężko odpala jak zimny -długo trzeba kręcić i dymi na biało. Jak maszyna już popracuje i silnik jest ciepły to odpala bezproblemowo. Latem przy wysokich temperaturach ok 30'C maszyna przy zimnym silniku odpala znacznie lepiej.
Witam. Mam Clio z 2000roku z pompa paliwowa epic bez linki. Pompa ta jest uszkodzona samochód ciężko odpala zimny i cały czas się świeca świece żarowe próbowałem już podkładać podkładkę ale to nie pomogło. Myślę o przekładce tej pompy na zwykła pompę na linkę tylko nie wiem czy to jest wykonalne bo nigdzie nie mogę nic znałeś na ten temat. Gdyby ktoś...
Zamówiłem nowy czujnik a wiązkę sprawdziłeś ?? bo szkoda kasy na kolejny czujnik skoro np. wiązka będzie uszkodzona........ https://obrazki.elektroda.pl/8356669200_... https://obrazki.elektroda.pl/1848035900_...
Latem nie mam żadnych problemów. Dopiero gdy temp. spodnie do zera samochód ciężko uruchomić. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem chwyci jakby na dwa cylindry i przez chwilę rzuca silnikiem aż załapie na normalne obroty. Wydobywa się przy tym duża ilość śmierdzącego dymu. Pużniej samochód pali na dotyk za każdym razem dopóki nie postoi do następnego...
Odpalasz go na benzynie jak zimny nie na gazie żeby była jasność
Witam, miałem podobny problem. Rano ciężko odpalał, gdy był zimny. Wystarczyło dodać trochę paliwa i od razu odpalał. Sprawdzone zostały wszystkie masy, przewody paliwowe i filtry. Okazało się, że winny był rozrząd przestawiony o jeden ząbek. Często wystarczy wyciągnąć łańcuch, a także mogą pojawić się problemy z odpaleniem. Po wymianie rozrządu problem...
Witam, mam problem z samochodem jak w temacie. Ciężko odpala na zimnym silniku. Po nocy trzeba niekiedy kręcić 2-3 razy dopóki odpali. Elektrycznie wszystko wydaje się być ok. nie ma żadnych błędów w elektronice silnika. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy w tym silniku jest możliwość ręcznej regulacji luzów zaworowych, czy są regulowane hydraulicznie...
Czy udało się rozwiązać problem? Od miesiąca mam to samo. Zimny pali okropnie i ciepły jeszcze gorzej. Po zdjęciu kostki niebieskiej z czujnika pali prawie od razu. Odpowiedzi w stylu świece żarowe proszę zostawić w domu, ciepły silnik nie potrzebuje ich używać
Co do pompy - chodzi o pompę vacum. O co chodzi z silniczkiem PD? Co do opcji - mile widziana podpowiedż :)
Witam temat rozwiązany pod sterownikiem silnika był przekaźnik który odcinał między innymi pompę paliwa a sterowany był kablem z radia +12V z elektrycznej anteny i w momencie kręcenia zanikało 12v i rozłączało przekaźnik.
Drugi rok, jeździłem tak ciężko odpala zimny i dymi, zrobiłem pompę paliwa,wtryski dwie nowe końcówki a cztery te same tylko regulacja, teraz rozebrałem bo może wtryski były za dużo ustawione na 220 a powinny być na 180 bar, zobaczę jak włożę czy pomogło. A rozrządu nie rozbierałem tylko pompę wyciągałem i ustawiłem jak wróciła na te znaki 00 pośrednie...
co on właściwie ustawiał? Ustawił dawkę paliwa,
Wiec tak, jeżeli odpalasz zimny silnik przełącza się na gaz przejeżdżasz 500m i go gasisz to silnik dalej masz zimny czyli parownik też, czyli w parowniku znajduje się nieodparowany gaz, który sobie odparowuje podczas tego krótkiego postoju, i ten cały odparowany gaz wypełnia cały układ dolotowy i wydostaje się na zewnątrz dlatego właśnie czujesz woń...
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy w tych craftsmanach jest ten odprężnik czy nie . Nowy aku , drugi nowy rozrusznik i nadal ma problem z rozruchem ciężko mu przerzucić tylko cyka . I za którymś razem przerzuci i odpala
Najprościej sprawdzić na początku świece żarowe Ale lampka od świec działa prawidłowo w cieple dni chwile a jak zimno to dłużej czy nie sugerować się lampka ?
Ale jak śmierdzi to i pewnie ubywa gazu ale podstawa to dobry gazownik, z tym nie ma żartów.
witam mam podobny problem z zapalaniem zimnej 60tki tyle ze u mnie byl robiony remont silnika tuleje tłoki głowice i pompa z koncówkami i tez najpierw dymi jak zalapie to jakby nie na wszystkie cylindry i po chwili zaczyna normalnie pracowac juz sam nie wiem jaka moz byc przyczyna moz kąt wtrysku?
witam, w iveco 80e17 2002 (silnik bliźniaczy do dafa45.170) rano ciężko go odpalić, a jak ciepły to też troszkę go trzeba pokręćić błedy edc: 81 17 63 97 niedawno auto kupiłem i dopiero doprowadzam je do ładu
Powinni mieć ja kupuję w castoramie Dodano po 14 Jakie postępy w odkręcaniu?
Witam od niedawna jestem posiadaczem VW polo 9N 04r 1.4 TDI od jakiegoś czasu autko ciężko odpala gdy silnik zimny,odpala za pierwszym razem ale tak ciężko(jak ciepły silnik wszystko w normie)wymieniłem świece żarowe,rozrusznik,akumulator,olej,wszyst... filtry wraz z filtrem paliwa,rozrząd,wtryski i pompa paliwa sprawdzona wszystko ok,do VAG był podłączony...
op com i Delphi nie ma błędów dodam jeszcze że przepustnica reaguje na pedał gazu,ciężko odpala jak jest zimny to jeszcze gorzej.
Czym czytane błędy? Dolot sprawdź na szczelność.
Masz tam gaz?
Ursus C-360 ciężko pali jak zimny, na ciepłym na dotyk. Przed remontem palił normalnie i chodził lepiej. Czy źle ustawiony rozrząd kopci na niebiesko, na wolnych obrotach, na wysokich nie? Nowe wtryski, pompa po regenaracji. Proszę o pomoc.
Witam mam problem z agregatem prądotwórczym. A więc tak jak jest zimny to ciężko odpala pół godziny cągnięcia za linke nieraz dłużej na kluczyk to wcale nie odpala a jak już odpali to wtedy odpala na dotyk. Znowu trochę postoi i jest szrpanina. Jaka przyczyna tego szapania ?
Witam. Mam problem w koparce kołowej cat m313d. Mianowicie ciężko odpala zimny i ciepły. Trzeba trzymać na kluczyku ok.30sekund dopiero zaczyna go łapać i odpala. Dodam że wymieniłem separator oraz filtr paliwa. Czy w tym modelu jest może elektryczna pompa w zbiorniku? (nie słychać żeby się tam coś załączało). Dodaje zdjęcie nr Vin,separatora,oraz widok...
Witam. Mam problem z moim citroenem C3 1.4 hdi 68km. Auto po postoju np. nocy oraz przy temp. poniżej 2 stopni ma problemy z odpaleniem. Dosyć długo kręci i w końcu załapie. Po odpaleniu nie ma żadnych innych objawów jak np. drżenie silnika itp. Nie ma problemów z odpaleniem jak jest ciepło. Wtedy nawet po kilkudniowym postoju auto bez problemów odpala....
A spróbuj przekręcić kluczyk i chwilę poczekać przed odpaleniem.A nawet ze dwa razy tak i dopiero start. Może coś z pompą paliwa.
Gaźnik jeszcze nie przyszedł.Dzisiaj jechałem i jak wróciłem spojrzałem w filtr paliwa i było kompletnie zero.Czy to może także odpowiadać za tak ciężkie odpalanie ciepłego silnika??Jak zimny jest i postoi to paliwo dochodzi i jest.
witam mam transita 2.4 tddi 2001 rok ciężko odpala jak jest zimny, czy to świece?
Zawsze tankuje na Orlenie , w poprzednią zimę zaczynało mi poszarpywac , nic nie robiłem. Od wiosny jak było już cieplej nic się nie działo aż do teraz bo temp już niskie . I na zimnym ciężko odpala.
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
kopci jak zimny i przy odpalaniu ale to ciężka sprawa ja jestem za zaworem egr i ssania
Witam. Mam ten sam problem ze Scanią 94. Nie zapowietrza się pompa też OK. Może ktoś już z tym miał problem?
ciężka odpalać zimne silnik ciężka odpalać zimne silnik corsa ciężka odpalać zimne silnik mercedes
25pt4423 dławik sterowanie głowicy dysku sterownik ducati
podłączenie zamel podłączenie zamel
Odpowietrzanie kotła Terma Termax - instrukcja krok po kroku Jak zresetować piekarnik Electrolux?