czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Witam Można zrobić np. tak: Wiercisz otwór np. gdzieś w kolektorze dolotowym (tak żeby wiórow nie naleciało do środka), nacinasz gwint gwintownikiem załóżmy 1/4 cala, następnie na pastę/taśmę teflonową wkręcasz szybkozłączkę nr. 1 (z tym samym gwintem oczywiście). W złączkę wkładasz rurkę poliuretanową nr. 2 (wytrzymałość 12bar, 100°C, dosępne różne...
Myślałem, że zastosowałeś skrót myślowy, który i ja powieliłem. Oczywiście, że nie do samej rury ale do kolektora zamontuj wężyk. Możesz użyć tych króćców gazowych, o których piszesz. Nie wiemy jakie masz auto.
Żadne oporności, 2 piny to zasilanie 5V i na 3 pinie ewentualnie można mierzyć napięcie które będzie się zmieniać w zależności od ciśnienia.
W samochodzie MAN TGX 460 z roku 2017, czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na przewodzie od turbosprężarki.
W nowszych jest przepływomierz, czujnika nie ma.
Cześć Moze błache pytanie ale sprawdzałeś jak wgl kształtuje się u Ciebie vaccum? Moze masz luźny króciec przy pompie vaccum, miałem podobny problem i własnie winny był króciec. Druga sprawa to czy auto Ci nie "dymi" ? moze geometria się zapiekła, vaccum podaje na gruszkę ale ona niema siły podnosić sztangi ?
https://obrazki.elektroda.pl/6210019100_... https://obrazki.elektroda.pl/9974660800_... Numer 16. Na drugim zdjęciu lepiej widać.
wygląda, czyli jak, czysty? kolego nie sugeruj się wyglądem, tylko test trzeba zrobić, by to sprawdzić, no moje to jest on do wymiany
mam wiązkę od laguny 2 1.9dci jakby była taka sama to mogę Ci podesłać taką kostkę moje gg 1679401 Dodano po 2 znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/58_12744611... http://obrazki.elektroda.net/4_127446119...
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3. Oczywiście...
Wczoraj ogarnąłem było widać że skrajnie wkręcona sztanga doregulowałem do zakresu 10%-95% i hula. Nie wiem z czym poprzednicy mieli tyle problemu że dwukrotnie zmieniali turbinę i to serwis uważany za ikonę u nas w mieście. Ogólnie sztanga jest bardzo długa śruby były wkręcone blisko gruszki na około 3mm doregulowanie odsunęło śruby o około 1cm a sztanga...
Dobra, ganek to widocznie ten typ człowieka który woli pierdzielić na prawo i lewo o tym jacy to wszyscy są głupi i mają się douczyć, a sam jaki jest mądry, a jednocześnie wcale nie dając dowodu na swoją mądrość. Ode mnie masz kawałek instrukcji fabrycznej w której jest opisany ten błąd i sposoby radzenia sobie z nim, ale ja nie mam pojęcia co to jest...
najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
z tym nad i podcisnieniem to jest tak ze przy zamknietej przepustnicy w kolektorze dolotowym powstaje podcisnienie (silnik spelnia role pompy pruzniowej), kompresor nie podaje wtedy cisnienia do kolektora bo na drodze staje mu przepustnica a na wolnych obrotach to wogle nie ma mowy o nadcisnieniu . Pozatym w G60 jest DV . Jesli ktos ma jeszcze jakies...
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
Kazda inwencja twórcz rozwija zwoje mózgowe! Nie opornik 5V , lecz diodę zenera na 4,7 V , i po ptokach .
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
P1236 - ciśnienie doładowania powyżej zastrzeżone. Należy sprawdzić układ ciśnienia doładowania.
W passatach b5 pl najczęsciej pęka łącznik gumowy między rurą plastikową od ic a kolektorem ssącym.Ucieka tam powietrze i to najczęściej od dołu łącznika.
EDC 4591 - kontrola ciśnienia doładowania. Wysokie ciśnienie. Sprawdź zawór Pierburg nr 51094130022 TCU 556 - może źle odczytany, ale błąd 0556 jest przyporządkowany tylko do zbr i mówi o usterce retardera.
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Jeżeli łopatki opierają się o obudowe to turbo do roboty.
Cześć Nowy. EDC 070 według materiałów archiwalnych to czujnik ciśnienia doładowania.
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Kalibracja czujnika ciśnienia w wydechu przy dpf
Nawet jeśli będzie ok pod względem zasilania to nie znaczy że będzie dobrze w kwestii pneumatyki. Podłącz pompkę próżniową to będziesz wiedzieć czy jest sprawny, przewody, szczelność
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
Witam mialem dokladnie taki sam problem 0.3 bara za malo. Wina stala po stronie zaworu regulucyjnego cisnienia doładowania tego co jest przykręcony do turba na dwie śrubki. Wymiana na orginalny używany i auto śmiga. https://obrazki.elektroda.pl/1175026400_...
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Możesz też spróbować zaślepić wyjście podciśnienia od elektrozaworu sterującego siłownikiem SWIRL, żeby dziurawy siłownik (jeżeli jest dziurawy) nie powodował ubytków podciśnienia Siłownik nie musi być dziurawy. Samo odpięcie dźwigni SWIRL od nieuszkodzonego siłownika powoduje defekty zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Masz tam silnik 102KM ACV. Z tym starym sterownikiem do którego przychodzi wężyk nadciśnieniowy. Czujnik ciśnienia doładowania jest w sterowniku. Często padały te sterowniki. Możesz jeszcze jedną rzecz sprawdzić. Baisic Setings grupa 004. I napisz co pokazało. Albo zrób zdjęcie i wrzuć.
Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp powietrza doładowanego, obwód otwarty
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
Ja mam Delphi Musisz znaleźć odczyt ciśnienia doładowania Nie wiem jak jest w vcds
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania
Na tym zaworze musisz mieć +12V i od -0-12V. Zdaje się że nie masz tego +12V lub masz niepełne. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Zrób podgląd parametrów i napisz jakie widzi ciśnienia doładowania na jalowym A jakie po gazowaniu
Tak bardzo ważne. Tak jak pomiar ciśnienia doładowania.
Odłączenie regulatora ciśnienia doładowania; sygnał nieczytelny/niezgodny.
Wygląda na typowego not laufa. Czyli odchylenie ciśnienia doładowania od zadanego. Pytanie czy na plus czy na minus. Czyli komputer na pokład i diagnoza.
Nic wypalenie nie da, po czasie wyrzuca błąd przepływu spalin. Zacznij od ciśnienia doładowania.
07.97 miały pomiar ciśnienia doładowania w komputerze silnika często wężyk się zapychał starym olejem lub gnił i pękał trzeba to sprawdzić. rozbierz kompa wymień wężyki i wymyj. niewłaściwy pomiar ciśnienia doładowania w/w czujnikiem powodował takie zachowanie silnika i błędy które opisałeś.
Czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Najpierw sprecyzuj jakiego czujnika temp. szukasz lub z czym masz problem.
Sprawdź wszystkie miejsca połączeń przewodów pomiędzy ECU a czujnikiem ciśnienia doładowania G31.
4458 EDC17 Efekt chłodnicy EGR za niski Niech mnie poprawi ktoś jeśli ma lepsze tłumaczenie.
To może od początku powiedz co wymieniałeś a nie piszesz od końca, mam się domyślać?
5123; kalibracja przepływomierza masowego powietrza.Przyczyną morze być czujnik ciśnienia powietrza doładowania lub czujnik temperatury w układzie doładowania lub złe wskazania przepływomierza.Następstwem tego jest wyłączenie EGR - błąd 5126. Najpierw sprawdź czujniki ciśnienia doładowania i temperatury lub szukaj nieszczelności w tym układzie.
Jakie parametry pokazuje czujnik ciśnienia doładowania G31? Jaki jest błąd po jego odłączeniu i co wtedy widać w blokach pomiarowych?
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
W parametrach masz odchył ciśnienia doładowania do zadanego. Może przy immo of zmienili też mapę na niższe doładowania?
1 sprawdź na odpiętym czujniku 2 wepnij się bezpośrednio przy ECU moja żona mówi że 30cm to całkiem sporo :D ... wszystko może się zdarzyć :D
MR 1416 - Czujnik ciśnienia doładowania, nieosiągnięty zakres pomiaru (zwarcie z masą)
Pewnie TSI, może odma, może dziura w dolocie, a może bulbulator. Fakt, brak diagnozy.
W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.
Witam, mam problem z podłączeniem czujnika ciśnienia. Czy może ktoś posiada schemat do podłączenia, albo jakiekolwiek zdjęcie, by ułatwić pracę?
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Na moim schemacie ten bezpiecznik zasila: -przepływomierz -przepustnica -regulator ciśnienia doładowania -EGR -zawór regulacyjny wtrysku Nie wiem czemu ale jakoś czuje że to może być wina EGR bądź faktycznie wiązki.
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Jaką masz pompę wtryskową i jak mierzyłeś ciśnienie? Jak tylko na samych wysokich obrotach bez obciążenia to nie będziesz miał pełnego ciśnienia doładowania.
Problemem okazała się luźna wtyczka znajdująca się za lewą lampą (strona kierowcy). Pozdrawiam.
ten błąd to błąd offsetu czujnika MAF. często spowodowany nieszczelnościami , problemem w regulacji ciśnienia doładowania, ale również nieprawidłowo wyłączony DPF/EGR może go powodować.
Wartości z czujnika ciśnienia doładowania podaj. Wystarczy przegazówka na postoju.
Dla mnie to czarna magia,tam gdzie jeździłem nikt o takich rzeczach nie mówił,albo nie chciał,może za dużo pracy by to pochłonęła albo się nie znają, a głupio jechać do mechanika i mówić mu to co Wy piszecie bo mi powie że jak wiem to niech sobie sam zrobię.a pisze na forum bo kolega miał kiedyś problem z autem i opisał wszystko i znalazł się chłopak...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Witaj, błędy to nie wszystko, trzeba podejrzeć wartości rzeczywiste np. ciśnienia doładowania podczas jazdy lub zrobić logi. Ja bym najpierw skasował błędy i pojeździł do następnego zapalenie się kontrolki check i sprawdził które powróciły.
Jeżeli nie ma błędów EDC to może być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania,zatkany katalizator.Trzeba zrobić komputerem podgląd parametrów podczas jazdy.
Sprawdź jakie są wskazania w grupie 010 statycznie i dynamicznie. Podejrzany jest czujnik G71 ciśnienia doładowania w tym przypadku.
Sprawdzał kolega regulator ciśnienia doładowania? Czy styki nie mają rezystancji pasożytniczej i czy przewody ciśnieniowe są szczelne?
EDC 3088 Czujnik ciśnienia doładowania za chłodnicą (w rurze powietrza doładowania). Kontrola granic napięcia (zasilanie w napięcie i napięcie czujnika) i blokada AD Reakcja systemu: Edycja symulowanego ciśnienia doładowywania jako wartości zastępczej.
Witam, czy cisnienie doładowania silnika z turbiną sprawdzone interfejsem, może sugerować dziurę w intercoolerze lub w przewodach łączących ? Nie chce mi się tego rozkręcać, wiem jakie ciśnienie powinno być na określonych obrotach, jeżeli będzie mniejsze to może spowodować to dziurka w intercoolerze? Na chłopski rozum to w zasadzie tak.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Problemy z utrzymaniem zadanego ciśnienia doładowania, i trochę mała dawka paliwa. Podaj wartość drugiego bloku grupy 000 w Basic Settings.
Witam Pacjent jak w temacie silnik LF80 2020r, turbina elektroniczna. Błąd EDC 4591 -02 (za niskie) występuje czasami raz na kilka godzin, zazwyczaj podczas długiej górki, podczas obserwacji ciśnienia w trakcie jazdy komputerem pięknie dobija do 2,5 i zmienia biegi, ale w momencie kiedy ten błąd wystąpił długa górka i ciśnienie ok 2,3 i nie rosło, nawet...
Wartość ciśnienia doładowania za intercoolerem wchodzi w wartości odpowiadające podciśnieniu. Ja bym sprawdził ten czujnik dwa czy intercoler jest drożny trzy cały dolot czy coś nie wpadło i nie blokuje przepływu.
http://obrazki.elektroda.pl/7157574400_1... Czujnik temperatury G42 jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania.
Jak V6, to trzeba wyjąć lewą lampę i tam pod nią gmyrać, a jak się nie uda wsadzić łapy, to trzeba zdjąć zderzak
Witam. Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CJCD. Wyskakują błędy od EGR, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania, ale moc w samochodzie jest. Ostatnio auto wpada w tryb awaryjny i wtedy już brakuje emocji. Od czego zacząć?
EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
wężyki albo są pozostałością po zamontowanych wcześniej dodatkowych wskaźnikach np. wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo boost) albo są to wężyki od sterowania klapami nawiewu wewnątrz kabiny.
Ja mówię o kontroli ciśnienia doładowania, nie o tym że turbina "pije" olej. Przecież to byś widział na bagnecie olejowym, po drugie wtedy kopci na siwo/biało.
Jak jest dobrze to dlaczego nie działa co? Zasilanie ,masa i sprawdzenie sygnału przy samym ECM do tego co widzi ECM na zapłonie ? Pewnie wiązka zgnita ,trzeba się pobrudzić.
1 brązowo-niebieski (masa) 2 niebiesko-czarny czujnik temperatury powietrza 3 fioletowo-czerwony 5V 4 żółto-czarny czujnik ciśnienia doładowania
Możesz mi dokładniej opisać co mam zrobić
Pomijając milczeniem fakt, że logi mi się nie otwierają, wygląda na uwalony Map sensor/czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście do sprawdzenia np. woltomierzem.
Nie podałeś rok produkcji. http://obrazki.elektroda.pl/1122027000_1...
Mam błąd: P024114 Czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki niskiego ciśnienia ma zwarcie do masy. Występuje zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie. Który to czujnik, gdzie on jest?
1417 Czujnik ciśnienia doładowania, wartość mierzona nieprawidłowa Sprawdź doładowanie i stan zaolejenia chłodnicy powietrza. Sprawdź sam czujnik, czy nie jest zalepiony zasuszonym olejem.
Temat wyczerpany. Regulamin forum, pkt 8.1
A skąd. Koło akumulatora ( po lewej) są dwa: -EGR -klap zawirowania Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania jest po prawej, na błotniku wewnętrznym, koło ściany grodziowej.
regulacja ciśnienia doładowania czujnika ciśnienia doładowania wartość ciśnienia doładowania
lodówka bosch rozszczelnienie schemat elektryczny samsung częstotliwość alternator
Kolory bezpieczników termicznych - identyfikacja i znaczenie Wypalona dioda LED w Mercedes Vito W447 2017 - naprawa czy wymiana?