1 wyciągasz wszystkie wtryski 2 wkładasz zegar do każdego cyl oddzielnie i kręcisz rozrusznikiem tak do 10 sek aż cisnienie na zegarze przestanie rosnać i tak dla wszystkich cyl. 3 Jesli ciśnienie jest niskie lub jest różnica pomiedzy cyl to powtarzasz pomiary ale wcześniej na cyl wstrzykujesz olej tak jak pisał kolega alfred. Jeśli po dodaniu oleju...
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
wtryskiwacz do pomiaru jest napewno zmodyfikowany tzn. nie posiada igły w końcówce, a pomiar będze wiarygodny i ile zachowasz warunki prawidłowego pomiaru. Jeżeli chcesz ocenić stan silnika to należy zastosować kilka zasad : 1 silnik zimny po postoju min. 8 godzin, wymóg ten związany jest z dokładnym obcieknięciem oleju z gładzi cylindrów i utratą temperatury....
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
pasując nowe dorobione pierścienie. Pierścieni inaczej nie założyłem(Top-zawsze do góry) To w końcu jakie są pierścienie ? Nowe czy dorobione ? Potrzebuje kupić podkładki miedziane pod komorę wirową o rozmiarach 45x37x1,5(1,5 +/- 0,5mm) Najszybciej dorobisz u tokarza.
Pompa w takiej sytuacji nie uszkodzi sie ani nic innego też nie uszkodzi. Pytanie, czy usunąłeś olej przed wkręceniem świec i ile go wlałeś.
Pomiar ciśnienia sprężania odbywa się przez zmierzenie ciśnienia sprężania w cylindrach, a nie kolektorze ssącym. Świece jako że to część eksploatacyjna, to najłatwiej powiedzieć że wszystko wina świec, niestety w tym przypadku nie mają nic wspólnego z twoim problemem.
Wygląda na prawidłowo ustawiony. Niski wynik pomiaru ciśnienia sprężania może być spowodowany tym, że używasz chińską imitację przyrządu, a nie prawidłowo wykonanego miernika ciśnienia sprężania. Upewniłeś się, że wymieniony wałek ma takie same krzywki co oryginał? Kąty otwarcia i zamknięcia zaworów się zgadzają?
Jeśli bierze olej, to pomiar ciśnienia sprężania i być może wymiana pierścieni.
Moim zdaniem, podstawowe badanie w takich przypadkach to pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową.
Logo!8 plus moduł LOGO! CMR2020 do tego antena GSM i masz wszystko ale to koszt około 1800zł.
Pomiar ciśnienia sprężania ? Nie wiem jaki to silnik, ale ciśnienie rzędu 7 atmosfer powinno być OK.
Biały dym u ciebie to raczej problem z wtryskiwaczem. Ten ciągnik powinien mieć 30-32 bar ciśnienia sprężania. 22-25 bar to padaka.
Za niskie te ciśnienia, pewnie tylko na 3 cylindrze w miarę.
Oczywiście miernika ciśnienia sprężania mechanik nie posiada?
Ciśnienia sprężania sprawdź.
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania ( kompresji). Ściągnij osłonę rozrządu , zobacz czy pasek jest cały.
Może są jakieś przyrządy? Ja nie spotkałem, poza miernikiem ciśnienia, stosowanym do sprawdzania ciśnienia sprężania w cylindrach np. samochodów.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Pytałem jakim przyrządem mierzysz ciśnienie, a Ty odpowiadasz że takim od samochodu. Cylinder w samochodzie ma pojemność skokową od 250 do 500 cm³, więc pojemność komory spalania wynosi minimum odpowiednio 25 do 50 cm³. W silniku 50 cm³ od 4.5 do 6 cm³, więc znaczenie ma nawet rodzaj adaptera dostosowanego do długości gwintu świecy zapłonowej. Chińskie...
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Pierwsze układ zapłonowy do przegladu. Kuny np lubią podgryźć kable. Druga sprawa to pomiar ciśnienia sprężania AKL już trochę lat ma i mozliwe że coś się skończyło.
Witam, Litr na tydzień to mało? Prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność. Trzeba zdiagnozować silnik , na początek pomiary ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju. Bardzo prawdopodobne że został przytarty silnik.
Z jakiejś przyczyny to podciśnienie jest niewłaściwe , nieszczelność , rozregulowana (uchylona )przepustnica , czy też stan silnika = pomiar ciśnienia sprężania .
Chłopie, zostaw tą sondę. Jakie ma ciśnienia sprężania, sa równe?
dlatego silnik nie zapala Szukaj innej przyczyny. Jaka jest wartość ciśnienia sprężania w cylindrze, mierzyłeś?
Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty? Pomiar ciśnienia sprężania.
Ciśnienie paliwa trochę niskie jak na MPI - powinno być o ie pamiętam ok 3.5 . Zawory były regulowane? W tym silniku luz reguluje się płytkami. Jaki masz sterownik silnika? Jeśli małą hybrydę IAW5AF to znane są jej przypadłości usterkowe ale jeśli masz LPG to jeśli jest w niej uszkodzony obwód sterujący wtryskiem to na gazie powinien pojechać. Skłaniam...
Może ktoś wymyślił sobie tuningowanie silnika... Ustawienie rozrządu mogło mieć wpływ na odpalanie silnika. Natomiast w kwestii ciśnienia sprężania to bardziej znaczenie ma szczelność zaworów oraz pierścieni tłokowych.
Przeskoczył rozrząd i nie ma kompresji skoro nawet na paliwie podanym z strzykawki nie zapala.Wykonaj pomiar ciśnienia sprężania manometrem.
Witam. Jak się mierzy sprężanie silnika w piłach? Jakie powinno być ciśnienie? Jaki zestaw wybrać (dużo na allegro).
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
czy regulacje dawki paliwa może zwiększyć vmaxa Zwiększenie dawki w pewnych granicach zwiększa moc ale jest okupione zwiększonym spalaniem. Jeżeli silnik nie ma już odpowiedniego ciśnienia sprężania to żadne "magiczne" sztuczki mu nie pomogą.
Samochód w czasie jazdy zgasł. Ten błąd nie powinien "zgasić" auta... Może pomiar ciśnienia sprężania...
Mam pytania co do czujników wałków rozrządu (6M280) i koła pasowego - czy pozycja koła pasowego ma znaczenie skoro jest bez klina, czy trzeba je w jakiś sposób ustawiać względem wału korbowego?
jak odczytywać ten wykres - najwyższy punkt sinusoidy to maksymalne ciśnienie sprężania (w tym wypadku byłoby to w okolicach 10 barów) czy tam gdzie urywają się wykresy (czyli przedział 13-15 barów)? To jak na prędkościomierzu w najwyższym punkcie jest 90 km/h to jak przekroczy wskazówka ten punkt to prędkość spada? Takie to jest rozumowanie. Rysik...
Temat do zamknięcia, problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedzi.
Po co zaśmiecasz ten temat ? Mam dwie teorie , jesteś ograniczony i nie rozumiesz jak działa silnik spalinowy. Wydaje ci się że to kompresor i będzie bił ciśnie w nieskończoność bo zawory wydechowe nie istnieją lub wydaje ci się że to śmieszne ale źle ci się wydaje bo to żałosne. Wynik który pokazuje zegar to najwyższe zarejestrowane ciśnienie w cylindrze...
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Zacząłbym od pomiaru ciśnienia sprężania bo z tego co piszesz wynika że cylinder paliwo dostaje tylko nie przepala, druga ewentualność to zła praca pompowtryskiwacza- to dwie rzeczy które pierwsze mi przyszły do głowy.
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Manometr sprawdziłem i jest ok, porównywałem z innymi i muszę powiedzieć że nawet minimalnie zaniża wynik. Oleju w cylindrze nie ma, głowica na pewno nie planowana no i delikatny nagar na tłoku. No cóż wychodzi na to że jest bardzo dobra kondycja mojej maszynki.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Coś się dzieje z 4-tym cylindrem, albo słabsze sprzężanie, albo uszczelniacz pompki, albo sama pompka. Ujemna synchronizacja zwiększa wskazania spalania. Będziesz robił sam czy mechanik? Na początek proponuję regulacje pompek i poprawa konektorkow w wtyczce pompki oraz pomiar ciśnienia sprężania, przy okazji wymienisz świece.
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
To uruchom go rano na 5 sekund i wykręć obejrzyj świece, albo wykręć świece na noc, a rano przy uruchomieniu niech ktoś patrzy z ilu cylindrów będzie "walić". Mimo wszystko uszczelka pod głowicą to sporo pracy i pieniędzy. Uważam że sprawdzenie ciśnienia sprężania to konieczność. Żebyś nie zdjął głowicy, a tam nie będzie śladu, i dalej w d... 😎
W granicach 30 bar. Ty nie masz czym się martwić ciśnienia w normie
Witam, potrzebuje wartość ciśnienia sprężania w silniku deutz f4l912
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Tak jak wyżej , pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach, możliwe duże zużycie silnika.Filtr paliwa / gazu - czysty ? Konkretna odpowiedż byłaby gdybym znał typ silnika / numer/ wtrysk mono czy wielopunktowy, jaki sterownik / ECU/?
Pomierz ciśnienia sprężania.
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
-Benzyna zamiast ropy. (zobacz ostatni paragon) -W nowej (starej) pompie ktoś ściągnął koło napędzające ze stożka potem założył i synchro leży. -Brak ciśnienia sprężania na tłokach. ( pomiar testerem ) albo krótkotrwała próba plakiem (usterka mało prawdopodobna).
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Kompresje..
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Posyłam na priv
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
Witam z c330 troszkę przeszedłem :) i nie jedną robiłem. Długość spręzyny zewnetrznej w stanie swobodnym powinna wynosić 60 plus minus 1,5mm a wewnętrznej 63 plus minus 1,5mm. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się biały dym czy nie ?? i czy obydwa tłoki zaskakują?? Dodano po 13 Najprawdopodobniej źle zmierzyłeś ciśnienie sprężania przy 16 barach...
Witam jak zakonczyla sie sprawa mam podobny przypadek?
Nagrzej silnik, wykręć świece, przepustnica otwarta i kręć rozrusznikiem /najlepiej na krótko/. Jak świece były wymieniane na czas i dokręcone jak należy to nic im sie nie stanie.
Witam, mam pytanie czy przy pomiarze ciśnienia sprężania istotne jest to czy w silniku znajduje się olej? Bo silnik mam wyjęty z auta i jest z niego spuszczony olej, a wiadomo że olej w pewien sposób uszczelnia gdy jest natryskiwany na gładź cylindrową i dlatego pytam czy ma to duże znaczenie---w sensie czy może mi uciec przez pierścienie-cylinder kilka...
W pierwszej sprężarce (sprawnej) większej mocy (scroll) Ciśnienie na postoju 2 bar Ciśnienie sprężania 11 bar Ciśnienie odparowania 1 bar W drugiej sprężarce (niesprawnej) mniejszej mocy (scroll) Ciśnienie na postoju 3 bar Ciśnienie sprężania 7 bar Ciśnienie odparowania 2 bar Czy powyższe ciśnienia mogą wskazywać na uszkodzenie sprężarki? Brak ciśnienia...
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
Nie za miękki, tylko zerwany, a w konsekwencji przestawiony zapłon.
Ale już po remoncie nie wykazuje różnic?
Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
Kolega powyżej pytał o iskrę. Ja jeszcze dodam .Pomiar ciśnienia sprężania. Jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika?
Witam. Z tego co pamiętam to większość silników diesla wolnossących montowanych jest w maszynach i ciągnikach rolniczych ale nie tylko. Nie wszystkie silniki nawet te wolnossące mają takie same ciśnienie sprężania. Podam Ci tylko na przykładzie naszych dobrze znanych silników od ciągnika URSUS C-360 I C-330.Ciśnienie w komorze sprężania dla jednego...
Pomiar ciśnienia sprężania, pokaże czy silnik jest w dobrym stanie.
Sam posiadam taki samochód od ładnych paru lat. Może to być spowodowane wysoką kompresją, która została spowodowana wymianą uszczelnień . Jeśli jesteś pewien, że akumulator jest sprawny, na sam początek proponuję wymianę szczotek w rozruszniku, niski koszt a myślę, że rozwiąże to Twój problem ;) A które to USZCZELNIACZE powodują wzrost ciśnienia sprężania?...
Witam Na rosyjskim forum znalazłem że dla silnika d-240, d-245 ciśnienie 24-32 ATM
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Równie dobrze iskra może przeskakiwać w nieprawidłowym miejscu - np. na skutek osadu węglowego, który powstał przez nieprawidłowy skład mieszanki. Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym. Z bezkolizyjnym silnikiem - BZDURA. Polecam przestawić umyślnie rozrząd i zakręcić ręką wałem korbowym. Zobaczysz,...
Sprawność tłoczenia można wyliczyć z wydajności tej sprężarki przy tym przełożeniu i czasu w jakim zostaje napełniony zbiornik do ciśnienia 5 bar. Sprężarka przy tej sprawności może jeszcze pracować, należy mieć tu na uwadze, że przy zwiększeniu obrotów czy ciśnienia sprężania sprawność ta jeszcze zmaleje.
Miałem identyczny problem w Astrze 1.7 dt fachowcy radzili wymienić poduszki pod silnikiem inni wskazywali na usterkę pompy wtryskowej o filtrze paliwa nie wspomnę.A okazało się że przepalała się uszczelka pod głowicą aż całkiem padła. Po splanowaniu głowicy i z nową uszczelką wszystko ok. Moja rada porządnie zmierzyć ciśnienia sprężania i dokładnie...
Który rocznik? Jaki przebieg? Pewnie zarżnięty już silnik... . Dodano po 1 Pomiar ciśnienia sprężania był? To ładowanie słabe.
Łańcuch przeskoczył, dlatego nie ma kompresji
Z tym olejem to masz podobnie jak u mnie {corsa 96 1.2 8V} , u mnie stopień sprężania w tym silniku to wg danych zawartych w WKŁ "Sam naprawiam opel tigra corsa" to 10,1 czyli ciśnienie sprężania powinno zawierać się w granicach 1,15-1,20Mpa , obecnie mam 1Mpa czyli spadek o jakieś 10% auto ma przejechane 164 000 km , również mam założony gaz . Mam...
Wyciągnij mechanizm ssania, zmierz suwmiarką wysunięcie iglicy i tłoczka. Nie składaj suwmiarki. Podłącz zasilanie do ssanie. Odstaw na kilka minut. Zmierz ponownie. Iglica i tłoczek powinny się wysunąć o kilka mm. Jeśli kręcenie pomaga, to obstawiałbym gaźnik. Bo ta informacja o czyszczeniu i przedmuchiwaniu brzmi nie za dobrze. Kiedyś też walczyłem...
Silnik ma dać sie obrócić kluczem , wiadomo z oporem ciśnienia sprężania. Albo na 5 biegu na popych zobacz z pomocnikiem czy sie obraca. To podstawy.
0.05-0.06 na ssącym i 0.08 -0.09 na wydechowym.
Elo. Może wykonaj najprostszą rzecz odepnij akumulator odczekaj i ponownie podłącz, sprawdź wtedy czy odpali. Bezpieczniki ok, przekaźniki? Nie wywaliło czegoś jak podłączałeś wtryski?
Do 20 barów, później ma problemy z odpalaniem
Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy... ciężko ze zdjęcia poznać czy to płyn czy olej. Płyn w dotyku jest raczej lepki niż śliski. Jednak ze zdjęcia widać, że zabrudzony cieczą jest także parownik, który jest nad korpusem przepustnicy, więc skłaniałbym się ku olejowi z odmy doprowadzonej do obudowy...
W moim maluchu powodem takiej różnicy ciśnienia była wypalony (jakby wywiercony) otwór w grzybku zaworu wydechowego (w połowie odległości miedzy trzonkiem, a przylgnią), o średnicy ok. 1.5 mm.
znalazłem w filtrze powietrza sporo oleju Stosowne wykonać na ciepło, pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową.
Ciśnienie normalne 11bar. Pozdrawiam.
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Obejżyj wałek rozrządu.
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Wypadanie zapłonu na wolnych tak to wygląda. Nie wiemy jak jest na wyższych i pod obciążeniem. Ale jak niby ma moc? Może lewizna w dolocie,może kable może świece a może luzy zaworowe. Zacznij 0od czegoś . Od ciśnienia sprężania ,odczytu parametrów,sprawdzeniu luzów świec?
16,5 atm.
P3090 to raczej nie jest błąd CMP. Pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienia paliwa
miernik ciśnienia sprężania pomiar ciśnienia sprężania pomiar ciśnienia sprężania diesel
stojan silnika elektrycznego zasilacz dźwięk komputer trzaski naprawa kierunkowskazów
nielegalny pobór energii generator sinusoidy atmega
Przyciski pod popielniczką w Volkswagen Tiguan 2011 2.0 TDI 140 KM Uszczelka wkrętki złącza fi 10 - dobór i zastosowanie