Czujnik poziomu oleju.
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Wszystko wskazuje na pęknięcie w bloku, robi się ciśnienie, ale nie na tyle aby węże spuchły, choć pewnie zmieni się to przy dłuższej jeździe. Historia o tym kamieniu też się nie klei, najpierw dostanie skraplacz klimatyzacji. Blok i ciśnienia w układzie chłodzenia to typowy problem dla tego silnika.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Żadnych błędów, ogrzewanie jest, ciśnienia w układzie chłodzenia też nie ma.
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Zaslep chlodniczke EGR na wejściu spalin albo połącz razem węże płynu od chłodniczki. Co do uszkodzenia chłodniczki EGR w tym silniku chyba się nie spotkałem, uszczelki pod głowicą się zdarzają.
Czy może odpowiadać za wzrost ciśnienia w układzie? Tak może, tam w korku jest zawór ciśnieniowy upustowy. Uszkodzenie jego może powodować wzrost ciśnienia w układzie. W korku znajduje się także zaworek podciśnieniowy który najczęściej ulega uszkodzeniu. Ponadto uszkodzenie uszczelek sprawia że zwykle korek staje się nieszczelny i nie utrzymuje ciśnienia...
Sprawdzić drożność i ciśnienia w układzie chłodzenia.
Witam. Czy wyjaśniło się, co było przyczyną tak wysokiego ciśnienia? Mam podobny problem...
a wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem. Zrób z tym porządek i z korkiem i być może zaznasz spokoju.
Kontrolowane zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia być może przyspieszy lokalizację wycieku. Marka, model, oznaczenie silnika, więcej zdjęć. Czy to cień, czy pęknięcie głowicy?
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
A ubytków płynu chłodzącego nie ma? Albo nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia?
wymieniona uszczelka wcześniej vicotra reinza teraz za mniejsze pięnieądze ale z zwierzchu wyglądająca na bardziej masywną cena 70zł nie pamiętam firmy póki co ciśnienie takie jak być powinno po nagrzaniu silnika wymieniona kakże pompa wody z silnika AFN.
Jeszcze spróbuję nabić ciśnienia w układ chłodzenia i zobaczę kamerą czy coś widać w cylindrach.
Odkręć miskę olejową i zostaw na noc , zobaczysz ile nakapie płynu,możesz dać trochę ciśnienia do układu chłodzenia (1 bar). Pompa wody jest napędzana od rozrządu i tam też może być problem, ale tak jak pisałem ,micha w dół i wszystkiego się dowiesz.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Witam, Okazalo sie ze przyczyna byla uszczelka pod glowica-wymieniona i wszystko smiga.
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Raczej uszczelka ,jeżeli wymieniałeś korek to nie ma innej przyczyny wzrostu ciśnienia jak przedostawanie się gazów do układu chłodzenia.
Jest to normalne dla zapowietrzonego/niedrożnego układu.
Te wodne retardery to jedno wielkie nieporozumienie. Żeby uporać się z takim wyciekiem, należy wymienić ceramiczne uszczelnienie wewnątrz retardera. Obecnie niedostępne. Proponuję jeszcze sprawdzić filtr układu chłodzenia. W większości aut, które go mają, jest oblepiony szlamem. Niesprawny retarder powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, wzrost...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Odpowietrz układ chłodzący, to znaczy uruchom silnik, następnie poluzuj opaskę od nagrzewnicy tą górną, delikatnie ją podważ aż będzie lecieć strumieniem ciągłym płyn. Jeśli to nie pomoże to wymień termostat. Jeśli to nie pomoże to może być uszczelka. Nie podejrzewam złego zapłonu gdyż nie pisałeś że to się stało po wymianie paska. Pompa raczej też...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Witam. W zał. dane dotyczące regulacji w CHRYSLER Voyager 2.5 TD (ENC) 1995 do 2001r. Ciśnienia, układ chłodzenia, pojemności płynów, olej, ułożenie pasa Montaż głowicy -(kolejność przykręcania, sposób, momenty obrotowe - 13 etapów). Całość 4 strony w .pdf (opis po polsku).
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Dokładnie, w chłodnicy jest korek który pracuje w danym ciśnieniu - strzelam ... zamyka zaworek przy 0,8atm otwiera przy 1,2 atm. Wcześniej miałem korek topran... :) ale zakupiłem korek w ASO i nic się nie zmieniło. Układ odpowietrzony, oba węże idące do zbiorniczka wyrównawczego drożne. Problem z ciśnieniem w wężach jest również gdy wody w zbiorniku...
Na korku powinieneś mieć napisane, zazwyczaj jest to między 0,9 a 2 bary.
Witam, szukam porady odnośnie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia w Audi a4 z silnikiem 1.9 TDI ajm o mocy 115 KM z 2000 roku. W samochodzie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do takiego stopnia, że bardzo ciężko zdusić wąż jest to prawie niemożliwe, a dodatkowo wyrzuca lekko płyn przez zbiorniczek jakieś 200 ml na 2 tysiące kilometrów, co...
Pamiętajcie,że układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym.Auto może się przegrzewać jeśli brak będzie ciśnienia w układzie chłodzenia-ja polecam sprawdzić lub nawet wymienić korek w zbiorniczku wyrównawczym.Koszt mały a może pomoże
Przełącznik ciśnienia też odcina jak jego brak. To drodze też jest termo-włącznik w układzie chłodzenia silnika, chyba (pisze z pamięci).
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Witam cię, przyjacielu, po przeczytaniu wszystkich twoich problemów związanych ze skanowaniem, a konkretnie z problemem powstającego ciśnienia w układzie chłodzenia. Mam praktycznie identyczny przypadek i nie mogę się z nim uporać. Jeśli to nie problem, bardzo proszę cię o podanie swojego numeru w celu konsultacji. Z góry dzięki i czekam na jakieś...
zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
Przy otwartym korku bez ciśnienia w układzie chłodzenia, woda szybko zaczyna się gotować.
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Panowie, w płynie zawsze będzie rozpuszczone CO2 - diabli wiedzą skąd się on tam bierze, ale powiem ciekawostkę - jeździłem dwa lata autem, które zdrowo bąbelkowało i w oczach barwiło wskaźnik - ani cieczy zbytnio nie ubywało, ani innych anomalii typu woda w oleju nie było. Tak że ten test nie zawsze jest miarodajny. W dieslach chyba najczęstszym wskaźnikiem...
Witam. Nie znam się na jednośladach. Ale to wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ponad normę. Pytanie - czy nie dostają się spaliny z głowicy do układu chłodzenia i to powodują. Inna sprawa. jak tam wygląda sprawa z korkiem zbiornika wyrównawczego. On w autach przepuszcza nadmiar płynu przy wzroście ciśnienia. Zależy od wykonania i rożne systemy ale...
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Problem tkwi w tym, że trudno coś doradzić bo przyczyny mogą być różne. W takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra, czy działają wtryskiwacze, czy odpali jak sie poda benzyny do kolektora. No i czy słychac pompę. Problemem może być też czujnik wału, to pięta Achillesowa renówek. I sama wymieniałaś tam rozrusznik? No no no!
Remont z uwagi ciśnienia w układzie chłodzenia, zapowietrzaniu/bulgotaniu. 4 zawory bo reszta została doszlifowana i była ok wg. sprawdzającego. Szklanka w ten rytm by stukała?
Mam pytanie o pompę elektryczną dodatkowego obiegu. -do czego służy skoro nie mam webasta postojowego? -no i kiedy się załącza - czy niedziałająca pompa to może mieć związek z wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia (w efekcie co jakiś czas po trochę wyrzuca płyn korkiem)
Z tego co pamietam testery są na bazie błękitu bromotymolowego-jezeli o to chodzi.Pytaj o środek do wykrywania obecności co2.Innym pewniejszym sposobem jest pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia.
Egr zaślepiony obieg wody jest Nieistotne, że zaślepiony,chłodnica może puszczać spaliny do chłodzenia
Cześć, termostat jest wymieniony tylko wkład? Jeżeli jest w oryginale przeważnie w komplecie to możliwe', że jedna strona tego zamiennika haczy o obudowę. Zamiennik zamienników nie równy szczególnie w jednej z niemieckich marek- są używam zamienników ale to można sprawdzić. Dwa w opisie masz zestaw lpg - na próbę odłączył bym reduktor czy on nie robi...
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
Kolego zanim zaczniesz rwać głowice tuleje itp , sprawdź kompresor powietrza. Często tam jest przyczyna ciśnienia w układzie chłodzenia. Głowica sprężarki jest chłodzona cieczą .
A z czym masz problem? Muszę wymienić uszczelkę z powodu ciśnienia w układzie chłodzenia.
Witam ponownie a jaka jest zasada chłodnica wysokiego ciśnienia ma większe ciśnienie od wody czy odwrotnie ? Pcha płyn w tłoki z powietrzem doładowanym ? czy dopiero jak silnik zgaszony to wcieka i potem z odpaleniem zaciąga w tłoki ? Ile ciśnienia ma układ chłodzenia podczas pracy w E6 ? a ile intercoller max jak dmucha. Dziękuje
Nie, nie wypuszczal ciśnienia na zewnątrz.
Bardzo Ci dziękuję! Teraz będę miał dylemat którą z możliwości wykorzystać. Pierwsze o czym myślałem to wywalenie wnętrzności gdyż mam drugi taki , nie sprawny :) Ale kumpel nastraszył,że jak zalepie poxipolem to nie wytrzyma ani ciśnienia układu chłodzenia ani drgań jakie ten silnik powoduje i się rozsypie.. Jakieś doświadczenia w tym temacie? Może...
Zapchana chłodnica.
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
2 lata temu naprawianie były zawory i autko do tej pory jeździło, dopóki nie wywaliło uszczelki pod głowicą. Głowica została splanowana, sprawdzona na szczelność, wszystko inne, to co trzeba było jest zrobione. Nowa uszczelka pod głowicą, autko skręcone jeździło tydzień i znów pojawiły się bąble w zbiorniku wyrównawczym ciśnienia w układzie chłodzenia....
Jest też możliwość pęknięcia głowicy . Ale najpierw można zmierzyć kompresje na cylindrach .Zwrócić uwagę na przewody , czy nie robią się twarde od ciśnienia w układzie chłodzenia . :|
Lukasz wiem do czego zmierzasz ale weź pod uwagę , że usterki wymiennika to margines a po drugie dymienie w takim przypadku występuje proporcjonalnie do ciśnienia w układzie chłodzenia a spaliny śmierdzą przegrzanym glikolem.
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Niczego nie wymieniaj, tak ma być. Tam jest 1,5 bara ciśnienia, to tyle co w oponie traktorowej.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Wymień korek zbiornika wyrównawczego. Zaworek w nim zamontowany nie trzyma ciśnienia w układzie chłodzenia silnika, dlatego płyn się gotuje i wypływa. Przypuszczam że niepotrzebnie zmieniałeś uszczelkę pod głowicą .
Bardzo jestem ciekaw co wyniknie z testu co2, jeżeli faktycznie gaz przez parownik przedostaje się do układu chłodzenia :?: Dlaczego proste metody diagnostyczne są złe? Jeżeli się myle to proszę mnie poprawić, sprawdzenie czy to kwestia gazu przeprowadziłbym następująco: Po dłuższym postoju gdy już nic nie boooombelkuje przekręciłbym kluczyk podając...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Czyli reduktor Magic tam masz?
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
kipi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia http://www.auto-swiat.pl/korek-pod-cisni...
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
Sprawdź korek zbiornika wyrównawczego, uszkodzony tj. nie trzymający ciśnienia może dać podobny efekt. Korek ma zawór który otwiera się przy zbyt dużym wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia, jeżeli jest uszkodzony to płyn wywali zanim pójdzie na duży obieg.
Tak bo spaliny idą do układu chłodzenia a sprawdzić to można mierząc ciśnienie w układzie chłodzenia lub badając płyn na obecność spalin. Korek powinien być dokręcony bo trochę ciśnienia ma być zwiększa to temperaturę wrzenia płynu na korku masz napisane kiedy upuszcza i możesz sprawdzić jego działanie kompresorem.
Jak kompresor chłodzony wodą ( nie sądzę aby inaczej) to idzie jako pierwszy podejrzany.
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Gdzie dokładnie szroni ta rurka? Musisz sprawdzić jakie dokładnie masz ciśnienia parowania, skraplania i zmierz przegrzanie aby jednoznacznie stwierdzić czy problem jest w układzie chłodzenia czy elektronika szfankuje.
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Tak widziałem odnalazłem to Jeszcze raz dziękuję. Jak układ przejdzie testy: ciśnienia, temperatury elementów układu, i efektywności chłodzenia na wylotach dam znać. PS. Pomimo skorzystania z kartuszy z czystym czynnikiem (at)290 i r600a co za 2 sztuki wychodzi 60 zł ale nabije 2 auta lekko, zamierzam dodać jednak filtr fazy ciekłej z elektrozaworu...
Aby uniknąć wybuchy korka, odkręciłem go do połowy przed jazdą. jak korek bedzie popuszczony, to normalne ze bedzie gotował. zadaniem korka jest utrzymanie ciśnienia w układzie chłodzenia. A ciecz w wyższym cisnieniu, ma wyższa temperature wrzenia.
Jeżeli już tyle się poświęciłeś, to można jeszcze założyć długie przezroczyste przewody do nagrzewnicy ,będzie na pewno widać powietrze w układzie chłodzenia. Jeżeli zobaczysz powietrze w układzie, to można odkręcić wkład osuszacza, albo rurkę ciśnieniową od sprężarki , co będzie skutkowało obniżeniem ciśnienia w głowicy sprężarki i przestanie pchać...
Witam! Doradzam wymianę zbiorniczka, lub samego korka. Brak ciśnienia w układzie chłodzenia może powodować gotowanie się wody. Pod ciśnieniem woda się nie zagotuje. Miałem tak w golfie. Wymieniałem termostaty na coraz zimniejsze (szybkość otwierania się). Wymieniłem w końcu zbiornik i korek i był spokój.
Poranne odpalanie tj. nierówna praca silnika ,spaliny dają do myślenia .Brak ciśnienia w układzie chłodzenia ,olej bez zmian ale co powoduje wyłanczanie silnika po 4, czy nawet 5 dmuchawie test komputerem nie wykazuje błędów
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
Moim zdaniem musisz sprawdzic pompe wody być może wsadzili Ci badziew, a na samym początku wymienić korek wlewu cieczy chłodzącej być moze zawiesił sie zaworek który nie reguluje ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli w układzie nie ma CO2 to głowica i blok są wpożadku.
oleju układzie chłodzenia podciśnienie układzie chłodzenia cisnienie układzie chłodzenia
lenovo temperatura lodówka duże zużycie oświetlenie kurnika
lutownica arduino lutownica arduino
Fiat Punto - Identyfikacja kabla CAN w kostce radia Jak zdjąć przedni panel w kuchence Amica GHI 85312?