Masz pękniętą głowice ,można pospawać i należy sprawdzić szczelność ,mam nadzieje że pod wszystkie śruby są dane podkładki
Czasami tak bywa. Upg może ulec uszkodzeniu na wiele sposobów. Znikajacy plyn, mieszanie plynu z olejem lub cisnienie spalin w układzie chłodzenia. Przy tym ostatnim czesto praca silnika jest bez zmian oraz nie ma zmian w kolorze spalin .
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
stalo sie tao nie wiadomo kiedy po prostu napierw jakis oring wywalilo potem cos potem jakas rurka plastikowa ulegla rozsadzeniu itp. LPG mam od dawna a problem z cisnieniem od niedawna.
Witam Wszystkich. Jesli jóż tak bardzo chcesz oszukać ten sterownik wiatraków, to wstaw w miejsce wentylatora rezystor, powiedzmy 60=100 ohm, sterownik sprawdza cewke wentylatora za zwarcie i przerwe w obwodzie. Jednak polecam wymiane samego sklaplacza, jesli dobrze oszukasz na szrocie to dorwiesz za pare groszy, do tego dojdzie nabice układu. Ten czujnik...
Takie szybkie pytanie. jakie panuje cisnienie podczas normalnej pracy w układzie chłodzenia. Konkretnie ford transit. Chcę zrobic probę szczelnosci i nie chciałbym niczego uszkodzić zbyt wysokim cisnieniem. dziekuje
Witam, cisnienie w układzie jest na poziomie 1,5 bara, a wentylator ci sie włącza ,niski bieg powinien się włączyc 92-97st, drugi bieg 99-105st, może to twoim zdaniem duże ciśnienie? a jest ok?.
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
A na marginesie jak jesteś taki mądry to po co pytasz się>? Przeważnie mądry pyta bo głupi nawet nie wie o co zapytać ,tak to już jest raz się jest mądrym a raz głupim zależy w jakiej dziedzinie się jest mocnym , a na końcu wychodzi mądry polak po szkodzie .Mam kilka prostych rozwiązań tego problemu zalać cały układ CO i solarny płynem nie zamarzalnym...
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Jakby czynnik nie przechodził to nie tworzyło by się wówczas wysokie cisnienie w układzie a raczej w połowie układu. Myślę że wysokie cisnienie dałoby się sprawdzić w vcds. Chyba najbardziej będzie wyglądało na tą uwalona sprężarkę. Teraz jeszcze doinformowalem ze nawet jak sprezarka będzie walnięta a będzie czynnik w układzie będzie gasić się econ...
Witam, Wszystkich forumowiczow- jest to moj pierwszy post pod tym nickiem i od razu z problemem -licze na wyrozumialosc. Pisywalem tu kilka lat temu pod innym nickiem-niestety konto mailowe juz mi zamkneli i takie tam. W kazdym badz razie witam. Wiec problem polega na tym, kilka dni temu kiedy byly wielkie mrozy jak na szczecin czyli ok -10C w nocy...
Witam . Należy sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia . Jesli cisnienie znacznie wzrasta przed nagrzaniem silnika to bedą to przedmuchy np. uszczelka głowicy . Jesli auto babelkuje nie uzyskawszy cisnienia założonego przez producenta zepsuty jest zawór w korku płynu chłodzacego . Układy chłodzenia są projektowane na ok. 1 bar jesli to cisnienie nie...
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia zrób.
A ih interesowalo najbardziej cisnienie mogliby jako (specjalisci) dodac w jakiej temp. otoczenia.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
całkiem możliwe ze uszczelka pod głowica wystarczy sprawdzic w warsztacie zawartośc CO w układzie chłodzenia a tak na domowy sposób mozna sprawdzic Ciśnienie w układzie chłodzenia jest zawsze podwyższone aż czsami płyn wycieka przez korek bo jest za wysokie cisnienie najlepiej sprawdzic twardośc wezy przy rozgżanym silniku jesli jest walnieta bedza...
a czemu olej posze3dl do plynu a nie na odwrot??? Cisnienie oleju jest wysze niż cisnienie wody w układzie chłodzenia.
Hey .Może być sprawa chłodnicy ,zanim targniesz głowice wyeliminuj wszystkie możliwe usterki ,sprawdz cisnienie w układzie chłodzenia max ok 1 bar .
Witam! skoro wszystko pozakładałes jak należy oprucz tej zgubionej zawleczki ,to nie należy łączyc tych awari. Sprawdz układ chłodzenia - poziom cieczy -wentylator chłodnicy zwruć uwagę na cisnienie w układzie chłodzenia na zapalonym silniku czy nie rosnie ( bombelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym- uszkodzona uszczelka pod głowicą ) pozdrawiam serdecznie.
Witam, jeżeli to beda owe wtryskiwacze ściągnij górny plastik klawiatury i odpal auto, moze juz zobaczysz jak paliwo przedostaje sie do atmosfery -jezeli nie za filtrem podłącz wąż z powietrzem i podaj cisnienie w układ paliwowy wtedy na 100% pewne zobaczysz na którym gniezdzie wyrzuci opary, jezeli juz zaobserwujesz nie zawsze to tuleja, mozliwosc...
Czujnik poziomu oleju.
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Ma Pan jeszcze ten samochod? Bo ja w 2018 taki kupilem. Ale teraz dopiero poprawilem mu chlodzenie poniewaz ciagle wlaczal sie wentylator. I wywalalo plyn bo silnik sie przegrzewal. Ale wskaznik temperatury nic zlego nie pokazywal. I zrobilem po swojemu. Przed wymiana, z nowego termostatu wywalilem ta grubsza sprezyne zeby mogl sie on otwierac. Zostawilem...
Widac kolego ze nie wiesz jak wyglada peugeot :-) Jest powod ze zrobili te odpowietrzniki bo powietrze trzeba wypuscic jezeli weze malego obiegu skierowane sa do dolu. Niefortunnie to napisałem, bo jak peugeot wygląda to wiem, ale nie znam układu przestrzennego układu chłodzenia w tym samochodzie i to też doskonale wiem do czego służą korki odpowietrzające....
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Jest to normalne dla zapowietrzonego/niedrożnego układu.
spusc cisnienie z ukł chlodniczego (popusc korek wlewu) na zimnym silniku, zakreć korek spowrotem, odpal samochod i zobacz czy ci "puchną" węże od ukł chłodzenia (po prostu czy zbiera sie w nich ciśnienie). jeśli tak to niestety uszczelka albo głowica. pozdr
Zagrzej silnik odkrec ostroznie korek od zbiornika wyrownawczego sprawdz czy plyn bulgocze jak dodajesz gazu , lub przytknij szczelnie reka wlew zbiornika wyrownawczego dodaj kilka razy gazu bedzie czuc na rece czy cisnienie wzrasta , jesli bulgota plyn lub szybko rosnie cisnienie w układzie chłodzenia to w najlepszym przypadku padla uszczelka pod glowica....
no to coś nie tak, jeżeli w tem 110 stopni włancza ci się wentylator, nie wiem jaki masz tam czujnik wetylatora, jeżeli masz dwu stopniowy to znaczy że masz pierwszą sekcje uwalona i za późno włacza ci sie wetylator, w tej temp. żaden silnik nie wytrzyma, podejrzewam że kompresja dmuch ci w układ chłodzenia co powoduje wypchanie wody w jedno miesce...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
opiłki w filtrze świadczą o tym że pompa ze zbiornika się kończy .Stawiałbym na to.A jeśli są opiłki w filtrze to i na pewno w listwie Common Rail a tym samym we wtryskach .Niestety źle to działa na pompa wysokiego cisnienia i na wtryskiwacze. Jedną z przyczyn zużywania się pompy jest czeste jezdzenie na rezerwie i przez to brak chłodzenia pomy w zbiorniku....
Klimatyzacja Audi A3 1,9 TDI 97 r. manualna. Szukam pomocy- klimatyzacja osuszona, nabita prawidłowa il0scia czynnika, cisnienie w nie pracujacym układzie 5 bar. Na zimnym silniku (temperatura układu chłodzenia silnika do 40 °C) klimatyzacja normalnie pracuje cisnienia prawidłowe 15/2 bar, pracuje normalnie, pracuje wentylator. Klimatyzacji nie da sie...
duze cisnienie moze wskazywac na przedostawanie sie komresji do ukladu chlodzenia
To znowu ja - wróżbita Przemek ;) Spróbujmy wejśc w menu serwisowe komputera klimatyzacji (jesli taki wogóle jest w tym aucie ;) ) Przyciskamy REST przez pięć sekund, na wyświetlaczu panela klimatyzacji zmienia sie treść, przyciskami +/- przechodzimy na kolejne odczyty komputera, temeratura zew/wew, temp. silnika, cisnienie czynnika, itd... kilkanaście...
Problem dotyczy silnika 1,9 TD, samochód z roku 1997, nie jest to uszczelka pod głowicą. Została wymieniona i nic nie pomogło. Jest tak samo. Znajduje co prawda kolejne miejsca wycieku i je elminuje. Ale pojawiają się ciągle nowe. Tak jakby cisnienie w układzie było za duże, albo układ chłodzenia był niewydolny. Temperatura na wskażniku jest na ogół...
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Witam. Ciśnienie niewielkie, (...) Widze ze Kolega na codzien obcuje na przyklad z pompami od diesla common rail ze cisnienie 30 barów wydaje się niewielkie, ale cóż, wszystko jest wzgledne ;) Nigdy nie zagłębiałem się jakie ciśnienie wytwarza sprężarka w układzie zamkniętym gdy jest parownik i skraplacz z czynnikiem chłodzącym, ale sama sprężarka...
witam, kol nie przegrzałeś czasami silnika? bo toto wyglada na pekniecie głowicy i sprawdzenie nie zawsze ujawnia to dlatego że trudno po pierwsze uzyskać parametry pracy głowicy ( temp , cisnienie w kanałach wyd i miejscowe przegrzanie) i takie pekniecie ujawnia sie dopiero na silniku w czasie pracy , co do oleju na gwintach to w niektórych silnikach...
Wymienień chłodnice, wypłukaj układ chłodzenia , pewno stosowali jakieś cudpreparaty uszczelniajace typu musztarda :D , klej jak maść śmierdzi brudzi i g....no pomaga, nie ma leju który by dał 100% usunięcie tego typu usterki, ciśnienie w układzie 1,2-1,5 bara , termostat otwiera sie przy 92 st a wentylator przy 100st sie załącza wiec musi byc cisnienie...
Witam . Mam problem z VW passatem b4 1.9tdi 90km 1z 1994 rocznik . Problem jest taki że jest wysoka temperatura silnika na zegarze powyżej 90 stopni raz nawet już 120 było i to przy normalnej jeździe temperatura wynosi 100 nieraz ponad 100 stopni zależy od stylu jazdy ale cały czas powyżej 100 stopni . Termostat Wymieniony na nowy i obieg puszcza Wiec...
To że masz bałwanka na parowniku to jest to po prostu nie szczelny parownik.Jeżeli grzeje ci się silnik,to sprawdż czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły tak samo jak dolny.To się tyczy także chłodnicy.Ma być równomiernie ciepła,jeśli nie jest,to znajdż korek odpowietrznika na wężach od chłodzenia,odkręć korek i puść płyn ,jednocześnie dolewając do...
Tak, masz rację, diagnoza wskazuje na uszczelkę, mialem kilka wozów gdzie były takie same objawy i to byla faktycznie uszczelka choć nigdy nie mialem problemów z rozruchem mimo że auto polykalo pół litra wody na kilka km. (golf iii 1.6 lpg ) Podaje tylko inne możliwości jakie mogą występować, np miałem kiedyś Golfa mk3 1.6 i ubywała woda, auto stało...
Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany Tak...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
witam, troszke teorii, jak nastepuje zapłon w cylindrze to cały z tym zwiazany nacisk jest przenoszony na czop korbowodowy wału i czopy główne ,ponieważ ten nacisk wystepuje zawsze w tym samym miejscu wykorbienia wału,powoduje to owalizacje czopów, jak załozysz nowe panewki to luz zostanie w krótkim czasie powiekszony do (nie średnicy czopu) tylko mimośrodu...
Uszczelka pod głowica,
cisnienie układzie płynu oleju układzie chłodzenia ciśnienia układzie chłodzenia
awaria ekspresu philips liczyc algorytm przetwornik analogowo cyfrowy
interfejs multidiag garmin etrex
Instrukcja obsługi wózka widłowego Kalmar – modele, identyfikacja, dokumentacja WIWA HD-128U – jaki pilot wybrać? Zamienniki, uniwersalne, pilot uczący się