Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
Membrana na pompie wtryskowej - podałem ciśnienie w przewód za pomocą dużej strzykawki do oleju - cały czas był wyczuwalny opór. Układ dolotowy sprawdzałem, oglądając kolektor. W sumie to tam nic więcej nie ma: jedna turbina, łącznik gumowy, kolektor dolotowy. Jak to inaczej zrobić?
Witam, Opel Meriva 1.4 2006 r. Brak mocy po zmianie silnika, auto się w ogóle nie rozpędza. Zmiana świec na nowe, cewka nowa, kolektor dolotowy sprawdzony, dymownica, ciśnienie paliwa jest, katalizator odpięty, cały czas to samo. Po odpięciu przepływomierza nadal to samo.
Jak masz motor wyciągnięty to zrzuć kolektor i czyszczenie mechaniczne plus chemia . Ja używam K2 preparatu do mycia silnika , ale nie ma co się oszukiwać że też zalegający żużel tak łatwo sama chemia bez czyszczenia mechanicznego zejdzie . Ciepła woda, ciśnienie też pomaga W tym silniku nie ma, że tak powiem tradycyjnego kolektora dolotowego, jest...
Zapoznaj mu 12v bezpośrednio. Powinien się otworzyć.
Różne problemy z pandami maja swój początek przy wtyczce ecu.
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Własnie nie wiem jak to sprawdzic. Manometr mam wkręcony na wyjsciowym kolektorze i tu pokazuje około 4 bar jak otwiera zawór bezpieczenstwa. Nie wiem dokladnie jak to powinno byc podłaczone, moze ktos tu cos namieszał? Dodano po 19 Poogladałem troche zdjec i wychodzi na to że manometr na ktorym obserwowałem cisnienie jest podłaczony w kolektor dolotowy...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam Vel Satis to kawał wstrętnego gada i oprócz standardowego zestawu diagnoskopów trzeba się jeszcze na nim znać-także doskonale rozumiem ,że problem jak pisałeś jest dość skomplikowany. Trudno bez sprawdzenie jakichkolwiek parametrów i odczytania ewentualnych kodów usterek cos zawyrokować. Mam natomiast niejasne przeczucie ,że możesz mieć problem...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Jakie ciśnienie doładowania? EGR oraz kolektor dolotowy zabity mieszaniną sadzy z olejem? FAP? W tym czołgu szału się nie spodziewaj z tym silnikiem...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Siema. Skuter chiński, nie można odczytać modelu bo plastiki połamane, ale silnik 139 QMB. Problem jest taki że niezależnie od prób regulacji gaźnika obroty albo są wysokie, albo silnik gaśnie. Skuter ma też problem z odpaleniem na zimno, dopóki nie wstrzyknie mu się benzyny w kolektor nie odpali. Dodatkowo maszyna jest dość słaba, wkręca się na obroty...
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Za mało .Powinno oscylować przy obciążeniu w granicach 2 barów. Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o jakim ciśnieniu piszesz. W Torque Pro którego używam są dwa wskaźniki. Pierwszy to "Boost" na którym moja turbina uzyskuje 1.4 bara. Drugi to "Intake" wyskalowany w kPa. Wskazuje on maksymalnie 240 kPa i zawsze to samo co "Boost"...
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo. Był pęknięty czy spod uszczelki dmuchało? Miałeś szarpnięcia tylko na ciepłym? U mnie komputer wskazuje wysokie ciśnienie doładowania więc to chyba nie to... Trudno mi to też będzie samemu sprawdzić.
Witam. Problem wygląda tak że od jakiegoś czasu czuć że auto nie ma tyle mocy co powinno mieć. Nie jest takie zrywne jak kiedyś. Około 2tys obrotów był odczuwalny zryw charakterystyczny dla diesla z turbo. Teraz go nie ma. Auto muli. Kolektor dolotowy wyczyszczony, EGR wyczyszczony, szczelność dolotu sprawdzona, filtry zaworków koło EGR i turbo wyczyszczone,...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
Temat można zamknoc powodem tej usterki samochodu był przestawiony zapłon i zbyt małe ciśnienie paliwa :
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli MAP sensor.
Na scianie grodziowej,prostokatne pudelko plastikowe z doprowadzonym don wezykiem z kolektora ssacego.Dochodzi do niego zielona kostka z trzema przewodami. Dokladnie szukaj tego: http://obrazki.elektroda.net/42_12361935...
Witam serdecznie. Zacznę od opisania problemu po kolei. Auto trafiło do warsztatu z powodu hałasów dobiegających z silnika. Kolega z zakładu po diagnostyce zadecydował o wymianie silnika (sam nie byłem przy diagnostyce, więc nie wiem, czym się sugerował). Przybył silnik po kapitalnym remoncie (nowa głowica, nowy układ korbowo- tłokowy, nowy wałek rozrządu...
Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa !
Dalszy ciąg nierozwiązanej sprawy. W zasadzie post powinien nazywać się inaczej, ale będziemy kontynuować relację z naprawy w tym. Dałem do sprawdzenia ciśnienie sprężania żeby wykluczyć usterkę samego silnika (głowicy czy pierścieni) i jest OK. Wszędzie równo. Niestety znalazłem coś takiego "Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo...
- zobacz w jakim stanie jest czujnik prędkości obrotowej nad skrzynią biegów (ma być czysty -bez opiłków i cały) - jeżeli autko ma zainstalowaną instalacje lpg to należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach z wykręconymi wszystkimi świecami, - Filtry powietrza wymieniałeś, rozrząd ok, kolektor dolotowy szczelny, - zostaje sprawdzić stan akumulatora i pobur...
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
Mogę już chyba napisać dalszy wątek w temacie, bo rozwiązaliśmy problem. Pomógł mi w tym zainstalowany dodatkowy wskaźnik powietrza doładowanego (turbiny). Auto sprawiało wrażenie ociężałego ponieważ.... miał fabryczny feler - miał nieszczelny układ dolotowy interkolera. Otóż auto przy każdej zmianie biegów hamowało, zwalniało. Wskaźnik turbiny np:...
No to już chyba wszystko zostało wykluczone pozostaje tylko jedna z 1 teorii ze uszczelka nie siadła miedzy tymi cylami możesz to sprawdzić zatykając odkręć kolektor dolotowy i zatkaj dolot na 3 i zmierz ciśnienie na 4
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Jeśli paliwa ubywa Ci w takim tempie to gdyby był wyciek na pewno być poczuł/zauważył. Raczej przychylam się do opinii, że centralka LPG nie odcina Ci wtryskiwaczy benzyny, ew. któryś z wtryskiwaczy "leje". Zobacz też czy nie masz paliwa w wężyku łączącym kolektor dolotowy z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Ciśnienie w zbiorniku paliwa...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Ciśnienie sprężania jest właściwe... Auto przyspiesza w niecałe 8sec do setki, awaria powstała nagle, więc nie jest możliwe by wszystkie pierścienie w jednym czasie się rozsypały, jak również nie jest możliwe by 2 uszczelki głowicy zostały wydmuchane w tym samym czasie. Ponadto są 3 zawory na cylinder i ten silnik pali nawet bez 2 garów. Kolektor dolotowy...
Witam. Muszę przyznać, że z tym błędem się jeszcze nie spotkałem ale trochę pogrzebałem. Na ross-techu go nie opisano, ale opisany jest ten: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... i jak widzisz dotyczy czujnika ciśnienia kolektora dolotowego. Pozdrawiam
jestem mechanikiem i posiadam takie coś jak vcds. niepotrzebne ci logi bo jak napisałem ile tnie dany element w dynamicznym. poza tym to co napisałeś było sprawdzone, egr działa, i co najciekawsze jak zwykle w tdi na balacie 150tys. a prawdziwy przebieg to 300tys. i kolektor dolotowy ściągam a tam dziurka jak palec wskazujący, masakrę robi egr w tym...
W kwestii filtra powietrza można użyć z samochodu osobowego, ciągnika rolniczego itp. Trzeba tylko zbudować obudowę, aby na filtrze pod wpływem grawitacji nie osiadał zbędny, dodatkowy kurz gdy sprężarka nie pracuje itd. http://obrazki.elektroda.pl/3358841900_1... Tak wyglądała pełna wersja dla przemysłu. W ostatniej wersji kolektor...
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
kolektor dolotowy ciśnienie kolektor dolotowy czujnik ciśnienie kolektor dolotowy
flash programatory halogeny pobór energii błędy elektrolux
nagrzewnica master silnik elektryczny
Honeywell CMR707A – zamienniki, kompatybilne regulatory, przewodowe i smart Silnik gaśnie podczas jazdy - przyczyny i diagnostyka