:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I... :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B5F06FX... :arrow: https://web.archive.org/web/201409141802... http://obrazki.elektroda.pl/2992936000_1...
Uszkodzona membrana do wymiany regulator.
Mam taki silnik więc nazbierałem trochę "serwisówek" ale dla "mojego" mechanika- ja osobiście nic nie podpowiem bo dla mnie to czarna magia. 1229151
Zaworek nie ma nic do odpalania tego silnika.
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Trzeba odkręcić wszystko co stoi na przeszkodzie w zdjęciu kolektora, a później w odwrotnej kolejności przykręcić 😉 Kolektor dokręcamy na 23Nm
Teoretycznie nie słyszałem żeby były ku temu przeciwskazania. Choć to mocno ogólna opinia bo IMHO należy zwrócić uwagę na zakres ciśnienia roboczego, rodzaju uszczelnień wewnątrz siłownika itp. No i zastanów się czy aby podciśnienie wytworzone z silnika samochodu nie będzie za słabe... ? Musiałby być zainstalowany jakiś akumulator podciśnienia moim...
Nowy kolektor, plus obowiązkowo uszczelka. Co się tyczy sprężyny regulatora to poszukaj na forum, było już kilkanaście razy opisywane, razem ze zdjęciami. Sprężynki, oczywiście też nowe.
Różne problemy z pandami maja swój początek przy wtyczce ecu.
Zapoznaj mu 12v bezpośrednio. Powinien się otworzyć.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
zwróc uwagę na świece i przewody WN i kopułkę z palcem,niedziałający jeżyk nie ma większego wpływu na odpalanie ,zmierz rezystancję przewodów WN.
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Ten kod silnika miał wadliwą pokrywę zaworów, pękała na szwach i się krzywiła. U mnie olej był w gniazdach wtryskiwaczy najbardziej 3 i 4 i też od dolotu. Wymieniłem pokrywę na Febi i susza.
Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa !
Umów się z firmą regenerującą że dorzucisz im kaucję do ceny zregenerowanego a swój odeślesz po wymianie i tyle.
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
CHŁOPIE...to jest kruciec podciśnienia w kolektorze dolotowym, nie może być nic niepodłączone bo silnik wtedy ciągnie lewiznę, nadążasz czy trzeba wolniej?
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Na fotkach widać że jest map sensor na kolektorze dolotowym.
Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
I co mechanik zrobił? Bo mam podobne objawy dusi i szarpie na wolnych obrotach jak depresja na pedały gazu
Ta benzyna to wyleciała z kolektora czy z listwy wtryskowej przymocowanej do kolektora?
Jedyne co to w parametrach ciśnienie jest gdzieś na poziomie 530mbar a powinno być raczej około 350 +- Potwierdzone manometrem?
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
W kolektorze dolotowym po lewej stronie koło alternatora....
Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
Sprawdź czy kolektor dolotowy nie jest zabity nagarem.
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
"zacisk wystaje z kolektora dolotowego" Gdzie to konkretnie jest, bo ta nazwa wiele mi nie mówi, Jak spojrzysz na kolektor dolotowy to powinna wystawać jedna lub dwie śrubki ok M5 i to bedzie to. Działają w momencie kiedyprzekręcisz stacyjkę do połowy. [/code]
Podciśnienie bezpośrednio z kolektorem dolotowym, czyli od góry.
Tak, gumy kolektora dolotowego.
Tem powietrza zasysanego z reguły w przepływomierzu a doładowania w kolektorze dolotowym
Podcieka regulator ciśnienia węzykiem w kolektor dolotowy lub wtryskiwacz kapie,pozostaja te kwestie raczej.
Pomiedzy intercoolerem a kolektorem dolotowym , przed swieca plomieniowa .
przewód podgrzewania kolektora dolotowego po uruchomieniu silnika:)
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli MAP sensor.
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
Są tam dwa czujniki temperatury : jeden dla sterownika silnika a drugi dla wsaźników, znajdują się pod kolektorem dolotowym.
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Napisałem - podciśnienie w kolektorze dolotowym. Zazwyczaj jest to zrobione jako dziurka w kolektorze dolotowym za gaźnikiem. A potem jakiś elektroniczny czujnik ciśnienia. http://warsztaty.samochodowka.internetds... A może wystarczyłby sam przełącznik maksymalnego obciążenia, jak to jest w monoplexie......
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
- siedzi w kolektorze dolotowym - przepływa przez niego czyściutkie powietrze o temp. nie przekraczającej 50 st C Widziałeś kiedyś kolektor dolotowy od środka w aucie z egr? - płynie przez niego czysta etylina, która sama w sobie ma właściwości czyszczące i chłodzące jednocześnie. Jest tak samo czysta jak woda w klozecie ;) Wewnątrz występują elementy...
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Jak Kolega wyżej Ci napisał. Sprawdzić szczelność przewodów i kolektora dolotowego!
Rozrząd do sprawdzenie możliwe że przeskoczył. Specu od samochodów, tylko kto ci tego speca dał? Na dzińdybry sprawdził bym podciśnienie w kolektorze dolotowym; i wiedział bym sporo.
Rozumiem że świeczki, przewody zapłonowe, kopułkę rozdzielacza masz sprawdzone. Może lewe powietrze na kolektorze dolotowym.
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
1 to podgrzewanie kolektora dolotowego ( tzw jeż).
Sprawdzić czujniki w kolektorze dolotowym i czy jest drożny nic tam nie wpadło, może też być filtr powietrza zabrudzony , ewentualnie EGR zabrudzony
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
log do pliku nie do video :) Można by zakręcić gaz na butli ale dodatkowo spuścić gaz przykładowo z obu filtrów (fazy lotnej i ciekłej) żeby nic nie szło do kolektora dolotowego. potem odpalać na zimnym i zobaczyć czy będzie dobrze chodził. Zakładam że widzi dobrą temperaturę silnika na zimnym.
Chodzi o czujnik G72 G72 Czujnik temperatury kolektora dolotowego https://obrazki.elektroda.pl/5417433700_...
Posprawdzaj czy masz dobrze poskładany kolektor dolotowy, wymienili Ci uszczelki na nowe?? Może dostaje gdzieś lewe powietrze.
Nie wiem dokladnie jak jest w mazdach ale sprawdź czy nie spadł wężyk z czujnika MAP(ciśnienia w kolektorze dolotowym)
Kolego jak poczułeś LPG to możesz mieć coś rozszczelnione na lini kolektora dolotowego- jest tam plastikowy czy metalowy?
Podnieś obroty ISTA, tylko jak będziecie kodować, to muszą być wykasowane wszystkie błędy, bo przyjmie, ale po wyjęciu kluczyka wróci do starych ustawień. Mam to samo, podniosłem obroty do 850 3 lata temu, ale już falują przy zatrzymaniu. Obstaję przy odmie i uszczelce pod kolektorem dolotowym i to będę wymieniał, ale we wrześniu. Jak coś zrobisz, daj...
To tak jak kaczor2502 pisze, trzeba się podpiąć czy to clipem czy czymś podobnym, sprawdzić błędy i parametry bieżące takie jak ciśnienie na listwie i w kolektorze dolotowym.
dzie się może znajdować na kolektorze dolotowym. Daj fotę to zaznaczę
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Przy kolektorze ssący od strony chlodnicy masz czarna puszke. Widać ją kilka razy na filmie. To jest sterowanie długością kolektora. Zdejmi pokrywke czesto tamtedy ssie lewizne. Na drugim filmie akurat na nią kamera "patrzy".
Ten czujnik przy filtrze oleju jest od wskazań ciśnienia oleju, zmienia oporność. Czujnik od temp. wody jest w głowicy po stronie świec żarowych z tego co pamiętam. Pod kolektorem dolotowym.
Czujnik temperatury dla ECU powinien być z tyłu silnika na kolektorze dolotowym, z tego co pamiętam to niebieska lub biała wtyczka.wartości podam jutro (odpięty to -40 stopni :) ).
Zniszczysz rurę! Guma pracuje, jak naruszysz jej strukturę, szybko pęknie. Wstawiaj w kolektor. Z resztą tam chyba nawet jest wyjście podciśnienia, więc wystarczy trójnik. Jeśli brak, to wstawiaj w kolektor dolotowy ten króciec od gazu.
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
nie chcę przekładać kolektora dolotowego Śruby w głowicy i tak nie pasują więc nie tak prosto wymienić kolektor. Po drugie jak masz cały osprzęt na silniku to go po prostu podepnij.
IMRC ( intake manifold runner control) to w skrócie moduł\urządzenie sterujące przełączaniem kolektora dolotowego o zmiennej dlugości.
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
nad kolektorem dolotowym masz kostke 4 pin z grubymi kablami, tam ida plusy do swiec zarowych, to ze rok temu byly zmienione nie zapewnia Cie o tym ze sa sprawne :) w drugiej czesci tej kostki sprawdzisz czy dochodzi zasilanie z przekaznika po wlaczenie zaplonu
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
https://obrazki.elektroda.pl/3085699700_... https://obrazki.elektroda.pl/2476147300_...
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Podgrzewacz powietrza dolotowego przykręcony jest do kolektora dolotowego masz go poniżej na zdjęciu.Sprawdż najpierw bezpieczniki,instalację.Schematy poniżej oznaczone N 004 i S 501.
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Tak jak pisałem, przyczyn może być wiele, podpinasz komputer patrzysz w dane rzeczywiste i oglądaj co się dzieje, ciśnienie powietrza, paliwa, temperatury itp. Nie mówiąc już o sprawdzeniu szczelności kolektora dolotowego...
Analiza wartości rzeczywistych w czasie jazdy to podstawa! Do tego co kolega napisał warto dodatkowo sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, podciśnienie z pompy vacuum, zmienną geometrię turbiny. Powodzenia w wymienianiu;)
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Warto przy tej okazji zciągnąć kolektor dolotowy i zawór egr , oczyścić ze złogów , udrożnić go , na koniec sprawdzić kondycję Dpf,a ewentualnie przepalić i w razie potrzeby wymienić olej z filtrem
Witam. Tak jak w tytule. Chodzi o kolektor dolotowy w BMW e46 318i silnik n42b20. Co to za część zaznaczona w czerwonym kółku? Przy zakładaniu połamało się gniazdo od wtyczki. https://obrazki.elektroda.pl/4861626300_...
W zbiorniku jest nadciśnienie, filtr/pochłaniacz EVAP doprowadza opary ze zbiornika do kolektora dolotowego (przez elektrozawór). Nie masz co drążyć tego tematu. O ile nie rozwaliło pochłaniacza EVAP (co się zdarza przy wystrzale LPG), to ten element raczej się psuje.
Fabrycznie kolektor występuje jako jedna część, więc nawet jeśli była tam uszczelka, to nie jest do kupienia.
Ciśnienie wahało się od 200 do nawet 1400 kPa w zależności od prędkości obrotowej silnika. Zmiany następowały bardzo szybko. Działo się to nawet przy ustabilizowanych obrotach na poziomie ok. 3000.
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
Stawiam na to, że baku masz więcej wody niż benzyny. Spróbuj na świeżym paliwie. Możesz też odłączyć pompę paliwa i trochę świeżej benzyny dać do kolektora dolotowego, jak zagada to masz diagnozę.
problem rozwiązany wystarczyło podać osobną masę na czujnik i wszystko śmiga jak złoto :) pozdrawiam.
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
Gaźnik/wtrysk nie ma nic do głowicy, jest na kolektorze dolotowym. Ale jak już przerabiać to na silnik z wtryskiem, tylko w grę wchodzi raczej samodzielna przeróbka, bo inaczej to taniej Cię wyjdzie drugi Golf ze sprawnym silnikiem.
Napisz może coś więcej o silniku , wtedy coś zaczniemy radzić, ja bym nie zawężał poszukiwań do sondy, czy sterownika. Bardzo ważną sprawą jest szczelność kolektorów dolotowego i wydechowego i od tego proponuję zacząć. Powodzenia
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
To co odczytałeś.Od czego masz fukcje 08 z niezliczoną liczbą kanałów?
nieszczelny kolektor dolotowy renault kolektor dolotowy silnik kolektor dolotowy
poziom eolys zavoli wtryski kamera cofać lusterko
subwoofer focal harman kardon wyłącza
Błąd RD w chłodziarko-zamrażarkach Samsung - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja kostek kurtyn powietrznych Peugeot 807 2.0 HDi 2006