Witam posiadam vw sharan 1.9tdi 110 km 1998. Samochód posiadam od 5 dni przez pierwsze 4 dni byłem bardzo zadowolony, lecz teraz samochód stracił moc. Jak się porusza samochodem to chwile ma moc a za chwile nie, szarpie co to może być przepływomierz ??? Proszę o pomoc. Diagnostyka: komputer pokazuje błąd ciśnienie w kolektorze dolotowym i zawór masowy...
A a przed tymi wszystkimi naprawami sprawdził ktoś ciśnienie sprężania? SZczelność kolektora dolotowego? Jak masz oznaczenie Z16XEP, to ZAWÓR EGR wystepuje.
Jest to odprężenie kolektorów przy 5 barach w kolektorze silnik będzie miał problem z ruszeniem kompresora w tym celu stosuje się spust ciśnienia z kolektora dolotowego przed uruchomieniem silnika ( trzeba pamiętać aby zawory zwrotne zbiornika były sprawne i trzymały ciśnienie w zbiorniku tak aby nie wracało do kolektorów)
No to pokrzywione zawory albo na gniazdach nie trzymają
sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa. a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Błędy sporadyczne od EGR i kolektora dolotowego. Na dzień dzisiejszy brak błędów w ECU. Ciśnienie sprężania równe na wszystkich cylindrach. Podmienione zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia na szynach wtryskowych. Podmieniona pompa wysokiego ciśnienia. Usunięte katalizatory. Przeprogramowany komputer silnika. Sprawdzone klapy w kolektorach dolotowych....
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
Witam, Kiedyś ptałem na forum co może być przyczyna braku mocy, który pojawiał się sporadycznie na rozgrzanym i czasami na zimnym silniku. Niestety nic konkretnego się nie dowiedziałem. Ostatnio podpiąłem autko pod VAG'a i wyświetlił się błąd (nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowym) nie pamiętam numeru, ale taki miałem opis błędu. Czy to może...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
witam ponownie, niestety na ta chwile nie moge zrobic logow dynamicznych, lecz sprawdzilem autko co do bledow i wyskoczyly mi takie 0001237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 000575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 000553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu...
max minutę i jest 5 bar - oba testowałem - do 7 bar nie pamiętam zakręć kołem pasowym jak jest ciśnienie w butli - jeśli nie da rady to powietrze leci z powrotem do cylindrów przez zawór wylotowy ten zawór co jest na kolektorze dolotowym w filtrze ma dwojakie zastosowanie: 1) podłącza się go do zaworu który puszcza powietrze jak przekroczy nastawione...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Czyli jednak miałem rację. Zawór upustowy (czyli blowoff) jest po to żeby po ujęciu gazu ciśnienie w kolektorze dolotowym nie powodowało gwałtownego odwracania kierunku obrotów turbiny (mały gaz, mała moc turbiny), przewody raczej to wytrzymają skoro wytrzymują przy max otwartej przepustnicy. Pozdrawiam.
Kolega Jaworaa najpierw poczyta o silnikach, potem będzie się brał za naprawę. Jakim cudem ciśnienie z kolektora dolotowego ma dostawać się do skrzyni korbowej? (jedyny element łączący te dwa obszary, to występujący w niektórych silnikach zawór odmy, jeśli jest uszkodzony- podczas ostrej jazdy fontanna oleju z każdego możliwego miejsca) Jak już masz...
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
Ciśnienie powinno być ciut więcej bo między 17 a 20 z reguły, powyżej 17 powinien się uchylać zawór przelewowy. Zawór odcinający jest po lewej stronie silnika obok kolektora dolotowego, od przodu lecąc masz takie 4 od kąta i dawki, potem jest właśnie ten odcinający. Trudno tego nie zauważyć
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
robiłem trzema różnymi testerami delphi st6000 logitech żadnych błędów wszystkie parametry w normie ciśnienie na rozdzielaczu w normie ciśnienie w kolektorze dolotowym ok e g r pracuje niby w normie zrobiłem jeszcze taki test że wymontowałem zawór i trzymałem go w ręce patrząc na jego prace na wolnych obr zawór jest otwarty po dodaniu gazu zawór się...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Mechanik skasował błąd i mówił, że jeździć dalej. to jest tylko pudrowanie problemu , należy sprawdzić wartość długoterminowej adaptacji paliwa jak dochodzi do 30% to wywala ten błąd .. Niestety konieczna jest kontrola układu dolotowego (przewody , przepustnica , zawór evap , kolektor , uszczelki , pokrywa zaworów itp )- szczelności i ew paliwowego...
coś nie mogę doprosić się pomocy. Walczę nadal sam. Mam pytanie – na listwie wtryskowej przed ostatnim wtryskiwaczem jest taki niby zawór sterowany chyba podciśnieniem z kolektora dolotowego – ktoś wie po co to jest i jak to działa? Jak jest utrzymywane ciśnienie na listwie skoro z jednej strony dochodzi paliwo z pompki w baku a z drugiej...
Błędy które masz dotyczą emisji i zostają zapisane przez sterownik określony czas, nie da się ich wykasować. Natomiast biorąc pod uwagę że system silnika oraz sterowanie adblue podczas diagnostyki sgłąszają błędy w sposób duplikacyjny. Tzn w kasecie silnika są błędy silnika a także adblue i odwrotnie. Możliwa jest sytuacja że podczas podjazdu pod wzniesienie,...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Witam. Wyraźnie zauważalną usterką jest brak możliwości odpalenia auta gdy silnik jest gorący. Po zatrzymaniu silnika muszę odczekać kwadrans. W tym czasie gdy próbuje odpalić silnik, to osiąga max 400 obr/min. i gaśnie. Po za tym mam wrażenie, że mój K9K to meteopata. Każdego dnia inaczej brzmi, zmienia mu się trochę moment obrotowy, ale po wyżej 2k...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Powietrze do zbiornika może dostawać się swobodnie - nie może z niego uchodzi - jedyna droga prowadzi przez pochłaniacz par. Zawór pochłaniacza par (EVAP) jest sterowany elektrycznie i w określonych warunkach podaje opary wprost do kolektora dolotowego. W ciepłe dni w zbiorniku może się wytwarzać ciśnienie, ale ono nie przeszkadza pompie paliwa - wręcz...
Witam, podejżewam że to właśnie może być olej z turbiny, przepuszcza suwak,może jest już luźny ,nie wiem jak to dokładnie nazwać, Z kolektora dolotowego turbina dając ciśnienie wybija olej i leci przez tą dziurkę, uszczelniacz padł, zdemontuj go, sprawdź czy wogóle zamyka. Wykręć kolektor umyj, zaślep blaszką przy wydechowym n złączeniu .nie wiele wiem...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Siema. Skuter chiński, nie można odczytać modelu bo plastiki połamane, ale silnik 139 QMB. Problem jest taki że niezależnie od prób regulacji gaźnika obroty albo są wysokie, albo silnik gaśnie. Skuter ma też problem z odpaleniem na zimno, dopóki nie wstrzyknie mu się benzyny w kolektor nie odpali. Dodatkowo maszyna jest dość słaba, wkręca się na obroty...
Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski...
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
No bo ja nie wiem co ten szymitsu pisze. Zablokowany całkowicie katalizator powoduje jeden charakterystyczny objaw- samochód odpala na kilka sekund po czym gaśnie. Próba rozruchu powoduje objaw dokładnie taki, jak by silnik nie sprężał; całkiem podobnie jak by miał wmontowane świece albo....zerwany napęd rozrządu. Bądź też uszkodzony bendiks. Zupełnie...
575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym,tyle znalazłem w kodach błędów.Nie pisze czy za małe czy za duze te ciśnienie ale jednak coś z nim jest nie tak.A co do rozrządu to tam chyba ciężko sie pomylić auto albo nie zapali albo bedzie głośno chodził silnik albo całkiem sie silnik rozleci jak tłok uderzy w zawór.Widziałem już jak przy wymianie paska facet...
Przecież pisałem że turbina ładuje od początku a zawór odcina ładowanie, dopiero przy przeładowaniu zaczyna odcinać turbinkę, wtedy właśnie powinno zmienić się wypełnienie proporcjonalnie do nadciśnienia. Reasumując cięgno będzie się przesuwać gdy turbina osiągnie maksymalne żądane przez sterownik ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc gdy odetniemy...
Własnie nie wiem jak to sprawdzic. Manometr mam wkręcony na wyjsciowym kolektorze i tu pokazuje około 4 bar jak otwiera zawór bezpieczenstwa. Nie wiem dokladnie jak to powinno byc podłaczone, moze ktos tu cos namieszał? Dodano po 19 Poogladałem troche zdjec i wychodzi na to że manometr na ktorym obserwowałem cisnienie jest podłaczony w kolektor dolotowy...
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
no właśnie to jest kolejny krok który chce wykonać, ale w tym silniku wymaga to demontażu całego kolektora dolotowego, ogólnie trochę zabawy :| Jak tylko uda mi się to zrobić to dam znać. W książce w sumie piszą że póki nie słychać to nie trzeba regulować, niby nie słychać, ale ewidentnie coś nie tak działa. Czy takie zakopcenie świec to mogą być zawory...
Sprawdź podciśnienie Zawór N75 I czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
Nie mam żadnego ustrojstwa do unieruchomienia zapłonu, a przynajmniej nic o tym nie wiem. Pomiar ciśnienia zrobię, jedyny sposób jaki mi przychodzi to przerobienie gumowego łącznika przy kolektorze dolotowym , tak aby było tam odejście np jakiś wentyl. Co do ilości zasysanego powietrza i wtrysku to się w pełni zgadzam z ainalem, do cylindra wejdzie...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Witam Wszystkich. Szukałem odpowiedzi i wskazówek na moje pytanie ale nie znalazłem, więc proszę Was wszystkich czytających to forum o swoje propozycje: Pojazd: Volkswagen Vento silnik AAM 1,8 LPG[/b]. Nie dawno założyłem ten silniczek z przebiegiem ok 90.000 km i od początku wydawało mi się że dziwnie syczy w okolicy kolektora ssącego. Przy montażu...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witajcie wszyscy. Potrzebuje pomocy z samochodem... W swojej Maździe CX-7 2.3 benzyna remontowałem głowicę (pogięte zawory dolotowe). Wszystko ściągnięte, głowica oddana do profesjonalnego serwisu. Była splanowana, wymienione zawory dolotowe oraz wszystkie uszczelniacze i były ustawione luzy na zaworach. Silnik miał mi to robić pewien ogarnięty typ...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
(at)aleksander01, czy możesz merytorycznie obalić twierdzenie (at)dale65 że on ma zawór sterowany mechanicznie? Jak najbardziej, już służę. Istota zagadnienia to słowo "sterowany mechanicznie", czyli nie przez prąd ale przez jakieś wajchy, dźwignie, mechanizmy lub serwomechanizmy. Kiedyś gdy jeszcze amerykańska motoryzacja była niedościgniona ich pojazdy...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
EGR to nic innego jak "zawór" łączący kolektor wydechowy z dolotowym. Powinno działać to tak że, po odpuszczeniu pedału gazu EGR po chwili uchyla się i dopalane są spaliny. Ogólnie mówiąc. Załóżmy że, to co wskazuje komputer byłoby prawdą to miałbyć cały czas otwarty EGR a tym samym ECU sypał by błędami a fizycznie miałbyć brak doładowania i samochód...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Parę dni jeździłem na benzynie nie poprawy - na samej benzynie spala około 15 ltr/100 Świecę tą która była okopcona wymieniłem na starą tu mi się wydaje że jest lepiej w poniedziałek kupię jedną nową albo cały komplet żeby były takie same wstawione. Przepustnice wyczyściłem nie była brudna nie musiałem benzyny używać żeby doprowadzić ją do błysku. Szczelność...
reduktor to genius max , o wystarczającej mocy doTwojego auta. Wtryskiwacze reg nie lubią takiego wysokiego ciśnienia i to błąd że na takim pracują. Trzeba rozwiercić dysze we wtryskach i zmniejszyc ciśnienie. Wysokie spalanie na benzynie może świadczyć o jeszcze innych przyczynach , zastanawiające są duże różniżnice w czasach wttrysku pomiedzy bankami....
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Nie jestem specjalistą od 1.8t, ale masz jakiś problem z opóźnianiem zapłonu na 4 cylindrze. Spróbuj zamienić miejscami świecę i zrób log 20, potem cewkę i znów log 20. Przepływomierz wskazuje poprawnie, ciśnienie sprężarki też więc wygląda na to że układ dolotowy jest szczelny. A ponieważ to samo dzieje się na benzynie i gazie, więc odpada też układ...
No witam cię kolego k631 pisałeś na początku gościowi "sekuta" że ma uszkodzony miernik masy powietrza zasysanego(on widze miał ten sam problem co ja)podłączyłem jeszcze raz auto pod vaga i otrzymałem taki błąd(nr błędu 575 ciśnienie w kolektorze dolotowym czujnik ciśnienia w rurze rozgałęzionej)czyżby to był ten opisywany przez ciebie miernik?jeżeli...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się, że olej leje się zaworami, które to były naprawiane miesiąc temu Podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu z tłumika wydobywa się chmura niebieskiego dymu i tak średnio co 5 sekund To świadczy o tym, że silnik oddycha "rękawami" Zawory nic nie maja do tego, bo to jest silnik doładowany i w kanale dolotowym...
Witam Proszę o jakieś pomysły co może być powodem rosnącego ciśnienia (malejące podciśnienie) w kolektorze ssącym. Po zapaleniu jest dobrze, ciśnienie na poziomie 40 kPa (bezwzględne) i po chwili obroty trochę spadają a ciśnienie rośnie do 60 kPa, silnik zaczyna nierówno pracować, po wrzuceniu biegu jest jeszcze gorzej ciśnienie rośnie do 90 kPa i praktycznie...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
Mam ten silnik i podobne objawy. Nie zbiera się z dołu. Sprawdziłem: 1.Dolot - wymyty, czujniki oczyszczone, po złożeniu test szczelności i jest mały przeciek w okolicy dźwigni klapek wirowych (większy luz osi klapek). Tak zostawiłem. 2.Głowica - tyle ile udało mi się to wyskrobałem i wyssałem odkurzaczem z miedzianą rurką. Nie jest idealnie, 2-3mm...
Drodzy forumowicze. Mam mały problem z moją BEAtką :) Mały ale mnie dręczy. Otóż ogólnie jeździ dobrze, tylko do 2300 obrotów jest jakiś mulisty. Silnik słychać jakby lekko klekotały zawory. Szczgólnie jest tak jak jest zimny. Powyżej 2500 obrotów budzi się w nim życie. Ale razem z tym życiem ubywa paliwa. Spalanie w mieście wychodzi mi 12l. (na głównym...
Przecież pisze! czujnik temperatury powietrza na kolektorze dolotowym z interculera, zawór N75 -regulator ciśnienia doładowania. Jak nie to trzeba wykonać testy vagiem w ruchu, szukaj na elektrodzie bo jest tu wszystko!
witam, te podcisnienia to gaszak i przestawianie momentu wtrysku jak zimny, ten typ nie ma kalkulatora wtrysku toć to nie CDI, sterowanie mech-podcisnieniowe, immo to wymysł Zasady na karte, skoro masz słaby ten vitek to sprawdz popierwsze zawór upustowy na turbinie , jest sterowany przez ciśnienie doładowania i ma za zadanie utrzymac je na poziomie...
Tak wyczyszczona zerowne adaptacje kam podmieniona druga używka brak Mian identyczne objawy dodam że autko po odpaleniu trzyma obroty idealnie Ale tylko jak przygazuje to zaczynają się cyrki dziać silnik zaczyna kuleć na obrotach aż wkoncu gaśnie Dodano po 15 Silnik to 1.6 16v 100 km bez krokowego Dodano po 2 Dodam jeszcze że została wymieniona cewka...
Tłoki sie ruszają na milimetr w lewo-w prawo. Turbo uszkodzone - zablokowana regulacja (pompka podcisnienia) i łożysko wyrobione. Kolektor dolotowy - regulacja zaworów (przesłona regulowana podciśnieniem) powyginana i blokuje się. Zawór egr i kolektor dolotowy zasyfiony. Wtryskiwacze leją, przy sprawdzaniu nie chrypią. Pocięte kable od sterownika świec...
To nie silniczek tylko elektrozawór, nic nie czuć, chyba że w zbiorniku wytworzy się ciśnienie, a on się otworzy, to dmuchnie oparami benzyny z wężyka idącego do dolotu. Jeśli dobrze pamiętam, to opary ze zbiornika trafiają do pochłaniacza (puszka przy kole), a z niego przez elektrozawór otwierany przez ECU, przy niewielkim obciążeniu silnika, do kolektora...
Predator , spokojnie człowieku! Odróżniaj, proszę, zadymę od sporu. Dyskusje zasadniczo opierają się sporach. O ile robimy to w sposób kulturalny i rzeczowy - a jak na razie to tak właśnie jest - to nie widzę powodu do interwencji. _jta_ - niestety nie pamiętasz. Albo też czytałeś niewłaściwe książki. Pedałem gazu regulujemy ilość mieszanki dochodzącej...
Chyba nie czytałeś dokładnie co napisałem... 1 turbina była w regeneracji 2 nieszczelności w układzie wydechowym?czyli co?kolektor jest cały uszczelki wymienione. 3 nieszczelności w układzie dolotowym sprawdzane-jak na odpalonym silniku zatkam rurę od turbo to silnik gaśnie.Jak nałożyłem na metalową rurkę dętkę i napompowałem powietrza to ciśnienie...
Obecne zużycie 0,4L na 1000km nie jest duże, ale zużycie na poziomie 0,8L na 1000km jest bardzo niepokojące. Przy takim zużyciu oleju ciężko o idealną kulturę pracy silnika. Jeżeli te uszczelniacze czasem przepuszczają tak dużą ilość oleju to również przez uszczelniacze trochę ucieka kompresja do komory silnika a następnie do kolektora ssącego i nie...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
Rebuso.. jeśli zamknięcie kolektora dolotowego sprężarki nazywasz podwieszaniem zaworów,to ktoś tu rzeczywiście nie widział porządnej sprężarki :D Zawór bezpieczeństwa to ten z prawej strony manometru,ten z lewej z rurką idącą do filtra ,puszcza ciśnienie zatykając dolot powietrza w kolektorze(dławiąc sprężarkę) dlatego powyżej 8 już nie wzrasta ciśnienie,mimo...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
No tak ale dlaczego od pewnych obrotów moment obrotowy spada przecież siła z silnika na korbowód jest taka sama właśnie tego nie czaje. Nie jest taka sama. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie ilość gazów (spalin i powietrza) przetłaczanego przez silnik. Opory rosną. Zawory są otwarte przez krótszy czas. Tutaj pojawiają się straty. Silnik „ciągnie”...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Regulator cisnienia paliwa montowany na końcu zespołu wtryskowego reguluje cisnienie w układzie paliwowym. Składa się z metalowej obudowy, przedzielonej przeponą na dwie komory. Sprężyna dociska przeponę do grzybka zaworu. Jeżeli cisnienie paliwa przekracza ustalona wartosć, zawór otwiera się w celu umożliwienia przepływu do zbiornika nadmiaru paliwa....
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
kolego masz silnik na jednym wtrysku czyli jest wspólny dla wszystkich cylindrów musiał byś miec wybitnie zatkany kolektor dolotowy jeśli jesteś pewien że wszystkie ciśnienia są ok i zawory są ok i głowica jest ok to po wymianie tego co napisałeś musi byc ok bo tylko możesz sobie przełożyc świece razem z kablem dla sprawdzenia pozdr.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
Witam, kupiłem samochód z uszkodzonym ukł. paliwowym(opiłki pompy).. Ogólnie łapał błąd słabego ciśnienia na szynie, ciężko palił. Po wymianie wszystkiego w ukł. paliwowym od zbiornika, pompka w baku, przewody, pompka wstępna, pompa wysokiego ciśnienia, szyna z regulatorem i czujnikiem po wtryskiwacze. Samochód ma ciśnienie i korekcje książkowe.. No...
Robiłem tę sztukę cały dzień, ale zrobiłem. Rano wyjąłem EGR (ledwo co wyszedł, tyle było syfu). Oczyściłem grzybek i gniazdo (podczas czyszczenia gniazda EGR pokruszyłem trochę sadzy, w efekcie czego samochód całkowicie przestał odpalać. Silnik zassał ten cały oderwany syf który podszedł pod zawory.....i du.a blada. Ja na rozrusznik a silnik pracuje...
ciśnienie kolektorze dolotowym kolektorze dolotowym wysokie ciśnienie kolektorze dolotowym
wentylator chłodnicy scenic kontrolka renault master schemat elektryczny bojler
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Napięcia zasilania i poziomy logiczne kart SD Urwany przewód anteny w dekoderze LTC LXT203 - naprawa