Witam. Nigdy jakoś nie przyszło mi do głowy mierzyć ciśnienia na wyjściu reduktora 8O , jest ono chyba tylko minimalnie wyższe od atmosferycznego, bo gaz jest "zabierany" przez podciśnienie do kol. ssącego, a już na pewno nie ma znaczenia jaki sterownik tym "rządzi" może być i AL700 :)A tutaj jest opisane jak regulować reduktor, może się przyda :D http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=969...
Do póki nie odlodzisz parownika ciśnienie nie wzrośnie.
tak w sequencie są wyszczególnione ciśnienia i nie jest tam jedno. jest ciśnienie parownika i ciśnienie (które jest różnica ciśnienia parownika i ciśnienia panującego w kolektorze ssącym) delta P . Więc doszedłem że wartośc 1200 ma być ustawiona w delta P.
Możesz zastosować skraplacz czyli element klimatyzacji zamontowany przed chłodnica samochodu. Ma odpowiednia wytrzymałość na ciśnienie. Wymiennik (parownik) oraz nagrzewnica jest za słaba.
Tak się dzieje gdy rozszczelni się ten talezyk z boku i ucieknie z niego czynnik. Ciśnienie w parowniku całkowicie zamyka dysze.
Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego parownika Landi li02?
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
(at)gabriel0 -> np jakieś ruskie wynalazki wskazówkowe? Pewnie w ruskim migu byś coś znalazł ;). Zawsze możesz nagrać pomiar dwóch i przeanalizować postfactum. W zasadzie jak byś zamknął manometr w słoiku i doprowadził do słoika drugie ciśnienie to masz pomiar względny. Może czujnik ciśnienia oleju z jakiejś np łady by zadział. Natomiast to też jest...
Jeśli chodzi o śrubke nr 2 (czarna szesciokątna) służy ona do regulacji składu mieszanki gazu na wolnych obrotach (moge sie mylić ;p) Mam natomiast inne pytanie dot. reduktora Tomasetto AT07, mianowicie czy parownik ten posiada śrubkę do spuszczania tzw mazutu (zanieczyszczeń i pozostałości po gazie)? Jeśli tak to gdzie???
Regulacja na zaworze jest po to by ustawić temperaturę przegrzania, a nie temperaturę gazu. Inaczej śrubą w tzr podpierasz membranę zaworu i zwiększasz lub zmniejszasz nacisk na iglicę która otwiera dyszę. więc nacisk iglicy wynika = śruba regulacyjna + ciśnienie mop(parownika)+ ciśnienie w czujniku temperatury zaworu, kumasz :D Więc im większa(w stosunku...
0.75 to ciśnienie gazu jakie masz ustawione na parowniku względem atmosferycznego, w Etagas optymalnym ciśnieniem było 0,65-0,70.
Ciśnienie gazu 2 bary to stanowczo za dużo szczególnie przy silniku 1,8, bład P0170 może się tyczyć zarówno zbyt ubogiej jak i zbyt bogatej mieszanki, w twoim przypadku obstawiałbym do drugie. Nie wiem jakie masz średnice dysz ale ciśnienie na parowniku powinno byś około 1,1 bara. Jeśli masz tradycyjną listwa wtryskową np. Valteka to wtryski mogą wymagać...
trudno trafić na dobrego gaziarza.w mojej cenie masz zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na parowniku,śruba regulacyjna na srodku parownika -10-ka.Przy zbyt wysokim ciśnieniu gazu nie dobieta odpowiedniej lości powietrza i stąd te kłopoty.Polecam lekturę www.automotoserwis.com.pl www.hydrogeit.de/autogas
okazalo sie, ze podczas transportu w wyniku drgan powstala nieszczelnosc w ukladzie i lodowka przestala chlodzic... Bzdura! Jeżeli niczego fizycznie nie urwałeś to żadna nieszczelność nie powstała przez transport! Przerwa w działaniu (a dokładniej wyższe ciśnienie w parowniku) załatwiła sprawę - nieszczelność miałeś wcześniej ;) Tak przypuszczam, oczywiście...
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
mam golfa II 1,8 gaźnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy : -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) ) cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000 nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze...
Bardzo mi zalezy na kilku informacjach dotyczacych obslugi i regulacji cisnienia...pooomooocyyyy :-) Pozdrawiam. Bartek.
Witam. kiedy samochód dojeżdża do skrzyżowania i redukuje bieg, obroty spadają i wtedy gaśnie. Dzieje się to tylko wtedy. Kiedy silnik rozgrzany auto nie gaśnie Źle skalibrowana instalacja, Zużyty parownik, za niskie ciśnienie na parowniku ustawione. Ale to musi ogarnąć Gazownik nie gaziarz. Dodatkowo bym obstawiał że zestaw LPG był KITem montażowym...
Wygląda na fabrykę. Może głupie pytanie ale parownik i wentylator czysty?
Jak przestanie pracować, to.... nie pracuje. Ciśnienia skraplacza i parownika się wyrównują dość powoli. Trwa to kilka minut w sprawnym układzie z kapilarą. Po wyrównaniu ciśnień ciśnienie w parowniku jest najwyższe z istniejących w danych warunkach temp komór i otoczenia. Z tym ociekiem oleju to dalej bredzisz. Sam olej krąży w układzie i jako taki...
Sprawdź ciśnienie parownika, i zobacz na mapie jaka dawka jest przy hamowaniu, może trzeba z palca podciągnąć mapę przy tym zakresie obrotów i ciśnienia.
czujnik ciśnienia gazu zmieniony i reduktor tez na nowy dalej to samo ,a pomyślałem że może przewód kręcony od gazu co idzie do parownika jest może przytkany ?
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Obniżenie ciśnienia ssania z jednoczesnym zwiększeniem przegrzania par na ssaniu będzie występować w przypadkach: - niedrożności filtra, - ubytku czynnika chłodniczego, - zmiany warunków cieplnych. W niektórych przypadkach może dochodzić do migracji mokrych par, np: w mocno zanieczyszczonym parowniku (obniżone ciśnienie) i skraplaczu (podwyższone ciśnienie...
A jak zwiększyć ciśnienie parownika? Parownik mam zavoli i są tam 2 śruby jedna do regulacji obrotów a druga na śrubokręt to może być to tylko w którą strone kręcić żeby zwiekszyć to ciśnienie? i jak dużo przekręcić?
Witam. Jakie ciśnienie wytrzyma parownik z klimy samochodowej?
Czytając forum postanowiłem sam zmniejszyć ciśnienie kręcąc ta śrubką na parowniku na imbus jednak nie zauważyłem żadnej różnicy. Mam pytanie czy mam kręcić w lewo czy w prawo ? na odpalonym silniku ? czy tylko zapłon ? Ciśnienie pracy reduktora można zmieniać tylko przy silniku pracującym na gazie. Na upartego można ciśnienie zwiększyć przy niepracującym...
witam mam identyczny problem z moim peugeot 807 silnik 2.0 16v RFN z 2004 co kolega zrobił dokładnie aby pozbyć się tego problemu ciśnienie na parowniku obniżone i przestały mi się błedy zapalać ale na zimnym trzęsię i potrafi zgasnąć. zgóry dziękuje za pomoc
Podpinam się do pytania tak samo mi gaśnie na chlodzeniu. Mam ustawione - 22 na ciągłym w nocy chodziła normalnie teraz w dzień temperatura otoczenia jest +33 a agregat chłodzi tylko - 20 i gaśnie z tym samym błędem A24 jakaś rada aby nie gasł. Cisnienie ssania 0,9 bar ciśnienie tłoczenia 18,1 bar ciśnienie w parowniku 1,0 bar
ok zrobię tak jak pisałeś . :) Dodano po 4 Podmienilem map sensor nagrałem silnik i podczas kalibracji uciekło ciśnienie Reduktor Parownika . Chyba Parownik jest zmęczony . Po kilku minutach wróciło ciśnienie .
Opcjonalnie zawór rozprężny na parowniku zacięty , szybko nabija ciśnienie do granicy i presostat zatrzymuje pracę . Jak się już czynnik przepcha to cykl się ponawia .Ktoś kumaty z manometrami będzie wiedział co się stało .
Witam. Temat może i jest banalny ale trace glowe juz w tym wszystkim i potrzeba mi podpowiedzi. Samochód pracuje tylko na gazie i od jakiegoś czasu zaczął mi zamarzać parownik. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą za 15zł i przerobiłem podgrzewanie parownika. Zasilany jest teraz z miejsca gdzie idzie woda na nagrzewnice a powrót jest podłączony przy pompie...
Przydało by się sprawdzić ciśnienie na parowniku Jak sprawdzisz to ciśnienie?
Dla spokoju odwiedzić gazownika który chyba powinien wyregulować ciśnienie na parowniku, koszt raczej nie powinien przekroczyć 150zł.
witam... mam pytanie coi do thermokinga... po włączeniu drugiego parownika, ciśnienia wariują... niskie ciśnienie jest w chłodzeniu a wysokie w odmrażaniu... co jest tego przyczyną i jak tą awarię usunąć??? proszę o pomoc
Lodówka wyzionęła ducha. Ciśnienie na parowniku chłodziarki było tak duże, że zrobiło bąbel na aluminiowym wejściu, aż powstało pęknięcie. Podobny bąbel robi się na wylocie z parownika. Może nieprawidłowo działać zawór rozdzielacza czynnika lub być zapchane kapilary na wyjściu z parownika. Teraz mam uszkodzony dodatkowo parownik, a nadal nie znam przyczyny....
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
prawdopodobnie za niskie ciśnienie z parownika, spróbuj wzboganić mieszankę na parowniku.
Ok. Uparty jesteś. Wymieniałeś kiedyś fitry LPG? Zajrzyj tam bo może masz filtr fazy ciekłej zabity. Podepnij interfejs i podejrzyj ciśnienie LPG w momencie przełączania oraz odczyt temperatury parownika. Napisz co ustaliłeś. Mam nadzieje że pomogłem
Jeśli się zmienia jakiś poważniejszy parametr, czy to średnicę duszy czy ciśnienie na parowniku, to należy przeprowadzić kalibrację od nowa.
Witam! Instalacja firmy DT GAS (zamontowana w 2006r) wtryski wymieniłem na magic jet ponieważ poprzednie "blutechy" się rozpadły. Samochód BMW 520i 24V 150KM .I teraz pytanie jaka powinna być dysza ? na początku była 2mm i silnik się nie wkręcał powyżej 4500tys. więc zgodnie z rozpiską jaka była dołączona do wtrysków (jeśli ją dobrze odczytałem) 150KM...
należałoby zacząc od korka...
Witajcie! Pytanie zasadnicze jest takie: mam starego opla, w którym siedzi I gen. LPG. Parownik ma już kilkanaście lat, przydałoby się go wymienić, ale ciężko teraz dostać sprzęt tego typu. Mam na stanie w znakomitym stanie AT07. Czy jest możliwość wsadzenia go do I gen.? Niestety próby zakończyły się niepowodzeniem, bo ciśnienie parownika jest tak...
Zgadzam się z kolegą Michał poszukaj dobrego gazownika z żyłką mechanika na pewno to ogarnie. Ja na swoim zmienionym silniku zrobiłem już 200tys pod warunkiem wymiany świec, regulacji zaworów , wymiany membrany w sumie cały zestaw naprawczy w parowniku wymieniam co 100tys . Mam instalację BRC sekwencyjną. Dodano po 11 Zauważyłem, że ciśnienie bardzo...
Więc masz problem ze zbyt małym ciśnieniem gazu na magistrali a do tego później trzeba poukładać mapy. Jest również opcja że parownik mocowo za słaby albo na pograniczu mocy dla twojego silnika/silników. Albo już zużyty. Ile masz tyś km na tej instalacji przejechane? Te KITowe zestawy często przy około 50 tyś km padają choć to nie jest reguła. Poproś...
Pomiędzy pierwszym a następnym postem zmieniłem ciśnienie na parowniku i myslę teraz je nieco zmniejszyć do poziomu 1,1 i pobawić się mnożnikiem Dodano po 1 Ciśnienie parownika ustawione na 1,1 a oto mapy: http://obrazki.elektroda.net/78_12733478... http://obrazki.elektroda.net/82_12733478... http://obrazki.elektroda.net/6_127334780...
Odkryłem taką ciekawostkę: ciśnienie pod korkiem chłodnicy normalne a w parowniku ciśnienia nie ma żadnego. A podpięty jest zwykłymi trójnikami pod nagrzewnicę a ona działa. Jak to możliwe? Przecież wszystkie przewody gumowe są ze sobą połączone!
ciśnienie kalibracji ma być zgodne z wyświetlanym przez program.jeśli zmieniamy ciśnienie na parowniku powinna być przeprowadzona ponowna autokalibracja.
Jeśli strzelał na gazie to trzeba zwiększyć ciśnienie na parowniku i wyprostować klapkę w przepływomierzu on też ma wpływ na pracę na benzynie.
Wyłącza się jak parownik za zimny lub ciśnienie za wysokie.
Kolego nic nie rozumiesz. Załóżmy, że przycina się elektrozawór lub zapchany jest filtr fazy ciekłej. Gaz dostaje się z oporem do parownika, podczas jazdy ciężko jest utrzymać parownikowi zadane ciśnienie ale kiedy hamujesz i gaz nie jest pobierany ciśnienie wzrasta ponieważ silnik go nie "zasysa". Wszystko zależy jakie miałeś ustawione ciśnienie robocze...
Może za duże ciśnienie azotu dali?
Witam To forum raczej nie służy do nauki chłodnictwa , ale skoro pytasz to Ci powiem (zresztą niektórzy pseudo chłodniarze też tego nie wiedzą , ale za to używają pięknych słów) a sprawa jest prosta z tym wyciekiem po dłuższym postoju spowodowanym brakiem prądu i twoim rozmrażaniem(jak pisałeś).Mianowicie podczas postoju ciśnienie ze skraplacza wyrównuje...
Panowie, najważniejsze co was interesuje pojemność Czynnika 47g R600a, Sprężarka nie może być większa ani mocniejsza, kapilary i zawory rozprężne są dobierane do mocy, jedynie co możesz wybrać to sprawność sprężarki. To samo dotyczy rodzaju czynnika, oleju, parownika. Wlejesz 80g to będzie za wysokie ciśnienie, dasz 30g będzie się zaszroniona sprężarka...
mieszanka jest zbyt uboga.odkrec srube na przewodzie troche i wtedy reguluj obroty zwiekszajac cisnienie na parowniku albo zwiekszajac obroty ta druga sruba na parowniku(mosiezna).z tym ze jezeli auto nadal nie bedzie szlo trzeba zwiekszac stopniowo dawke gazu na przewodzie a zmniejszajac proporcjonalnie cisnienie na parowniku
Jest możliwość aby to zweryfikować. Pomiar prądu + ciśnienie + temp odparowania. Parownik płytowy czy lamele?
Zmierz ciśnienie oleju, a "parownik" spróbuj odpowietrzyć.
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
Danfoss KVP to regulator ciśnienia ssania. Powinien być na przewodach za parownikami a przed kolektorem ssącym na dwóch chłodniach (tych na dodatnie temperatury). Ma on za zadanie utrzymywać inne (wyższe) ciśnienie w parownikach (chłodnicach) - realizowane to jest poprzez dławienie przepływu par czynnika chłodniczego (R404A). W parownikach na temperatury...
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Olej jest z gazu. Co do śruby tam ma być otwór przez który trafia ciśnienie atmosferyczne. Parowniki Landi wytrzymują średnio 60 000 wiec rozkręć delikatnie tylną obudowę, wymyj i skręć.
Witam głośniejsza praca może być spowodowana np.dostaniem się do parownika oparów oleju ze sprężarki i podczas pracy sprężarki, ciśnienie wytworzone przepycha drobiny do powrotu. Ta sytuacja może zaniknąć za kilka dni. pozdrawiam
Parownik skończony, spada ciśnienie
Zgadza się, ale w ten sposób mogę sprawdzić wstępnie jakie jest ciśnienie na parowniku. Wtym przypadku wydaje się być za wysokie bo za bardzo przymyka.Sprawdził bym też szczeliny na cylinderku rozdzielacza czy nie są zasyfione lub czy tłoczek się nie zaciera w momecie zamykania.
Brak czynnika chłodniczego, piszę po raz drugi jakbyś poprzedniej sugestii nie zauważył. Postój przyspieszył zgon Twojej lodówki (wyższe ciśnienie w parowniku). Szukaj dobrego chłodniarza albo wybierz się do sklepu AGD ;)
Proponuje zwiększyć ciśnienie na parowniku, tak żeby na wtryskach było ok 2 bar na postoju. Widocznie masz wolne wtryski, przy wyższym ciśnieniu gaz szybciej doleci i nie zgaśnie. Ja tak zrobiłem u siebie i pomogło.
Jeśli powyżej 3000 obrotów silnik dalej ciągnie w górę to nie będzie to wina filtra. Zapchany filtr ogranicza przepływ gazu, więc będzie odcinał osiągi ,,od góry" obrotów. Gdy będziesz się dobierał do filtra to najpierw zakręć wielozawór, a potem wypal gaz z przewodów i filtra. Dopiero gdy silnik zgaśnie rozkręcaj filtr. Nie napisałeś czy ten problem...
Po czyszczeniu parownika należy sprawdzić ciśnienie/wyregulować/ .Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia ustawień na komputerze ,to proponuję podnieść ciśnienie na parowniku.W centralnej części parownika jest śruba regulacyjna na klucz ampułowy,/imbusowy/,którą należy regulować.Nad śrubą jest" plus i minus"/zwiększanie lub zmniejszanie ciśnienia.
port serwisowy do mierzenia przegrzania To chyba jest do napełniania, na przegrzanie i tak potrzebujesz temp na wyjściu parownika do tego ciśnienie na ssaniu i możesz szukać w wykresach przegrzania. Port napełniania i oczko dałbym przed filtrem i samą sprężarką na ssaniu.
Lepiej troszkę podnieść ciśnienie na parowniku niż rozwiercać , bo Valtek-i nie będą wyrabiały. Jeśli czasy otwarcia wtrysków się nie zapętlają i silnik nie pracuje na ubogiej mieszance , to mogłoby tak zostać.
Witam ponownie, Reduktor wymieniłem i zdaję się, że wszystko działa jak należy silnik pracuje równo moc jest ok, regulacji ciśnienia na parowniku nawet nie ruszałem. Ale jeszcze chciałbym się upewnić, czy wszystko jest ok i tu pytanie, czy jestem w stanie sam to sprawdzić ? Program do KME jest dostępny, interfejs to kwestia 50zł, wiem że w tej cenie...
Witam szczelność układu niskiego ciśnienia czyli parownika można sprawdzić ciśnieniowo nie uzupełniając czynnika chłodniczego . Powiem więcej czynnikiem chłodniczym nie wolno sprawdzać nieszczelności ze względu na ekologię.
Instalacja BRC ,kiedy była regulowana trudno zgadnąć, ale była nieszczelność w kolektorze ssącym po uszczelnieniu dostał tyle gazu ze go zalewało i nie chciał wcale jeździć więc na parowniku zmniejszyłem ciśnienie i jakoś jeździ ale problem benzynowy pozostał
Kolego możesz napisać w jaki sposób poradziłeś sobie z tym problemem ? Mam ten sam kłopot, po wymianie membran w parownikach ciśnienie na szynie wynosi 0.9 i czasami spada tak że przełącza się na benzynę .
Hej... Podniosłem ciśnienie na parowniku na 1-1,1bar i.... narazie "dałem sobie siana" :) Nie wiem ile pali PB, bo nigdy nie sprawdzałem. Ale napewno "drogo" :) :) To potrwa bo musiałbym trochę pojeździć na PB. Kiedyś to zrobię. do "Strumien swiadomosci..." to literówka... czy... Co nazywasz "topikiem" domyślam się, że mówisz o parowniku ? Pozdrawiam
Dlatego że gazownik spitolił sprawę i nie miał zamiaru tego naprawić muszę to robić sam, parownik mam Tomasetto AT09 jakie ciśnienie nominalne jest dla tego parownika bo nie mogę nigdzie znaleźć.
tyle to i ja wiem, a zadalem pseudo zlosliwe pytanie , poniewaz ja tez mialem katalogowo dobrany i przy 3tys. obr praktycnie silnik sie konczyl... A spróbój zwiększyć trochę ciśnienie na parowniku
Założone :) jeszcze bez kalibracji i regulacji a wszystko pracuje aż miło. Pojawiły się pytania dodatkowe. Zrobiłem kalibrację - dysze w normie - zalecana zmiana na mniejszy rozmiar. Zostawić tak ? Rozwierciłem dysze dokładnie tak samo jak poprzednie. W instrukcji Zenita piszą że można zredukować ciśnienie na parowniku. ( nie bardzo wiem jak ??) :?:
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana sondy lambda sterującej na nową. Pomocne były sugestie podawane przez multidiag. Ponadto zwiększyłem ciśnienie gazu podawane przez parownik do 1,36 bara. Okazało się, że po półtorarocznym użytkowaniu instalacji LPG sprawność parownika spadła i podawał ciśnienie poniżej 1 bara. Czeka mnie więc gruntowne czyszczenie...
i niestety, po regeneracji parownika jest identycznie, dalej maxymalne ciśnienie reduktora z podlączoną kompensacją wynosi 1 bar. Jaki jest powod nieskiego cisnienia nowego parownika ?, kiedys to wszystko dzialalo. Czy filterek wielozaworu w butli która ma 2 lata moze sie zatkac???
No ale jemu spada to ciśnienie w granicach normy dla parowników elpigazu. Ja tem mam vege-i i przy ostrej jeździe spada ciśnienie z 1.05 na 0.95.
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
[quote="pawel1148] przy przeróbce 1:1 na R290 większość elementów wymaga wymiany, w tym te kluczowe). To jaki daje plus ta zmiana na R290 ?? [/quote] Jeśli chodzi o instalacje klimatyzacji w samochodzie to nie wymaga to żadnej przeróbki, akurat wszystkie elementy pasują. I nie mówię tu o samym R290 tylko o mieszance R290/R600 (bez a). Zawór rozprężny...
Witam wszystkich. Mam mały problem z ustawieniem parametrów gazu. Jeździ normalnie ale w trybie dynamik lub przy wyższych obrotach go dławi oraz wyrzuca błąd 341 - za wysokie ciśnienie. Regeneracja parownika zrobiona, nowa membrana, nowy trzpień i nakrętka w której trzpień pracuje. Ciśnienie ustawione na 2.15 bara - wtedy mam korekty lpg bliskie 0....
Głowica sprawdzona 13,5 bara na wszystkich . Zrobiłem auto kalibracja dwa dni temu auto działało prawidłowo . Dziś po 30 km check engine i tryb awaryjny na gazie . Czujnik nowy więc raczej sprawny . Z tym ciśnieniem to jest tak że raz pokazuje dobrze raz źle filtry wymienione . Parownik może być uszkodzony i będzie gubił ciśnienie na wolnych ? Jeśli...
Ciśnienie na parowniku 1 bar i ponowna kalibracja. Jak coś jest nie tak z zabudową instalki np: niewłaściwa średnica dysz to od razu widać po mapie.Z tego co piszesz to gazownika masz do bani. Jeżeli kiedyś było dobrze na tym gazie to może podmianka kompa gazowego????
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Pewnie masz za niskie ciśnienie gazu, wstawienie parownika to nie wszystko. Można by oscyloskopem to ustawić ale najlepiej podpiąć pod program. Zobacz na LPG forum tam ktoś coś wrzuci a jak nie to na drypa.pl w zakładce pliki.
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Według tego co piszesz to jest wina parownika-reduktora. Najprawdopodobniej membrany w środku są twarde i podają różne ciśnienie gazu. Musisz wymienić parownik-reduktor. Pozdrawiam
Witam. Rozumiem z twojej wypowiedzi, że w komorze odparowania (parowniku), oraz wymiennikach (skraplaczach), będzie panowało takie samo ciśnienie. Jeśli tak, to temperatura parowania/skraplania czynnika, wszędzie będzie taka sama, a więc taki układ nie będzie działał. Twoja pompa próżniowa (sprężarka) musi się znajdować po miedzy parownikiem a skraplaczem,...
Sprawdzasz żądanie klimatyzacji, ciśnienie w układzie i temperaturę parownika .
Na zimę jeszcze się nie zdecyduję, poza tym dużo experymentów regulacji przede mna. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na pytanie, czy sterownik dostosowuje czasy wtrysków w odpowiedzi na zmieniające się ciśnienie gazu? W sofcie nie ma na to żadnej tabelki, także obawiam się że nie ma korekty.
Czyszczenie?Wymień filtry sprawdź ciśnienie gazu
Witam wlutowałem dziś drugi zawór ciśnienie na ssaniu 4 bary temperatura za parownikiem 1,5C więc przegrzanie około 7K. Za jakiś czas zobaczymy co będzie dalej :)
Jeżeli problemem miało by być to że parownik by zamarzał to taki problem da się rozwiązać przez odpowiednio szybki i pod odpowiednim ciśnieniem obieg płynu ogrzewającego parownik a schładzającego wnętrze auta...
niskie ciśnienie parownika ciśnienie parownika mercedes grzałka parownika
licznik instrukcja odkurzacz uszkodzony turbo diesla benzyny
Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM Brak paliwa na wtryskach po zamontowaniu zregenerowanej pompy wtryskowej