Witam. Nigdy jakoś nie przyszło mi do głowy mierzyć ciśnienia na wyjściu reduktora 8O , jest ono chyba tylko minimalnie wyższe od atmosferycznego, bo gaz jest "zabierany" przez podciśnienie do kol. ssącego, a już na pewno nie ma znaczenia jaki sterownik tym "rządzi" może być i AL700 :)A tutaj jest opisane jak regulować reduktor, może się przyda :D http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=969...
Do póki nie odlodzisz parownika ciśnienie nie wzrośnie.
Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
Cześć, z HAJER SERVICE MANUAL Wall Mounted Type DC Inverter Model No.1U12BE8ERA. Zanim zwrócisz mi uwagę że w nazwie jest 8 a nie 5. 8 to nowsza generacja. 1U12 to około 3,5kw a 1u18 to około 5kw. https://obrazki.elektroda.pl/3769643200_... https://obrazki.elektroda.pl/5182588500_... Jeżeli nie mam racji to będziesz...
trudno trafić na dobrego gaziarza.w mojej cenie masz zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na parowniku,śruba regulacyjna na srodku parownika -10-ka.Przy zbyt wysokim ciśnieniu gazu nie dobieta odpowiedniej lości powietrza i stąd te kłopoty.Polecam lekturę www.automotoserwis.com.pl www.hydrogeit.de/autogas
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Witam To forum raczej nie służy do nauki chłodnictwa , ale skoro pytasz to Ci powiem (zresztą niektórzy pseudo chłodniarze też tego nie wiedzą , ale za to używają pięknych słów) a sprawa jest prosta z tym wyciekiem po dłuższym postoju spowodowanym brakiem prądu i twoim rozmrażaniem(jak pisałeś).Mianowicie podczas postoju ciśnienie ze skraplacza wyrównuje...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
No sprawdzał, podciśnieniem tylko. Podciśnienie, NIE SŁUŻY do sprawdzania nieszczelności w układach chłodniczych!! Próżnia wytwarzana pompą próżniową służy do osuszania instalacji, rurek, skraplacza, parownika (wewnętrzne ścianki) z resztek wilgoci! Szczelność sprawdza się gazem obojętnym - azotem. Nabijasz go w układ. Sprawdzasz czy ciśnienie nie...
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Witam. Chłodnictwo temat - rzeka.Zasysanie cieczy czy tez mokrych par przez sprężarkę zależy od kilku czynników.Jesli zaś chodzi o Twoje pytanie , to w przypadku uszkodzonego wentylatora parownika, zabrudzonego silnie filtra powietrza bądz tez zalodzonego parownika zmniejszy sie ilość parującego czynnika,spadnie cisnienie ssania i po pewnym czasie czynnik...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
Sprężarka powinna być sterowana poprzez czujnik temperatury parownika (pilnuje żeby nie zamarz- przez bryłę lodu nie przeleci powietrze) i czujnik ciśnienia w układzie. Brak ciśnienia lub zbyt duże ciśnienie wykończy sprężarkę. Sprawdź czy do sterowania nie jest użyty jakiś przekaźnik w którym wypaliły się styki i czy instalacja elektryczna jest sprawna...
Witam głośniejsza praca może być spowodowana np.dostaniem się do parownika oparów oleju ze sprężarki i podczas pracy sprężarki, ciśnienie wytworzone przepycha drobiny do powrotu. Ta sytuacja może zaniknąć za kilka dni. pozdrawiam
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Znów ci się mieszają te czujniki. TCJ - gaz skroplony, ew dochłodzenie, cienka rura cieczowa, wyjście ze skraplacza. TC - właściwie samo skraplanie, temperatura rury z przemianą fazową. To ok 1-2K więcej niż temperatura wody na wyjściu. Ale nie może to być rura tłoczna, bo tam często ponad 55C i będzie aktywowane zabezpieczenie przed nadmiernie wysokim...
Nie wolno jeździć ze zmostkowanym presostatem. Widzę że całkowicie nie rozumiesz zasady działania klimy. Klima ma dwa presostaty, jeden na niskie ciśnienie i nie pozwoli właczyć klimy jeśli gazu jest za mało lub ciśnienie za niskie. Drugo wysokiego ciśnienia i ten zabezpiecza układ przed rozerwaniem. Normalnie działa tak: Włacza się sprężarka i po jednej...
Najmocniej Kolegę przepraszam jeżeli uraziłem pytaniem o to co znaczy stałość ale to zboczenie zawodowe. Pracuję w laboratorium i dla mnie wynik bez niepewności nie jest wynikiem dlatego pytałem o wykres (czy ktoś ściągał rzeczywistą charakterystykę)? Może inaczej! Skoro scorpion, z tego co wyczytałem, rozbiega się w zakresie 1 - 1,2bar, to jaki to...
należałoby zacząc od korka...
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka próbujesz zamrozić kolejny wymiennik. Po co ci -12 C? Woda z ziemi ma temperaturę powiedzmy +10C Wystarczy ją ochłodzić do powiedzmy +4 może +2 ale po co niżej? Im niższa temperatura parownika tym niższa sprawność twojej pompy ciepła. Musisz dać jej więcej wody, daj większy wymiennik. Druga rzecz, temperatura czynnika...
Tytuł Klimatyzacja Usterka Klimatyzacja nie działa skutecznie. Przyczyna Usterka sprężarki układu klimatyzacji. Usterka przewodów lub złączy komunikacji CAN lub usterka jednostki sterującej sprężarką układu klimatyzacji. Ciśnienie w układzie klimatyzacji jest za niskie lub za wysokie. Mógł wystąpić przeciek w układzie. Uwagi Układ kontynuuje sterowanie...
Załączanie i wyłączanie zależy od ciśnienia po stronie HP a to ciśnienie zależy od warunków pracy (obciążenia). Jeśli ma być to najprostsza klima (ręczna), to wystarczy adaptacja byle jakiego termostatu który będzie sterowany czujnikiem po stronie HP, zostaje jeszcze sterowanie chłodzeniem skraplacza, kontrola temperatury czy ew. przegrzania. Do tego...
Rozwiązanie z pt.1 nie bardzo ma sens to jest dobre na zime jak i cięzko pali na jutrzejszy wyjazd nie szukaj wydania kasy. Nie znam sterownika nie jestem mechanikem zawodowym, opisane wyzej doswiadczenie na własnej skórze na BingoM, Ale widze że sterownik lpg raczej nie ma możliwosci podpięcia się z np laptop kontra sterownik. Rozbierałes parownik...
Sorry, trochę zajęty ostatnio W dobrym kierunku podążasz, ale nie doceniasz "skali problemu". Przykładowo 2 bary na wyjściu parownika, to temperatura parowania dla r134 ok 1C, zawór rozprężny ze statycznym przegrzaniem 6K, da na wyjściu parownika 7C. Dla tego ciśnienia R600a wymaga prawie 20C by zacząć wrzeć, a ma tylko 7C. Więc TZR będzie zawsze,...
Bardzo mi zalezy na kilku informacjach dotyczacych obslugi i regulacji cisnienia...pooomooocyyyy :-) Pozdrawiam. Bartek.
(...) i wskazane jest niewielkie zwiększenie dochłodzenia cieczy (...) Hmmm, naprawde tak robisz w praktyce? Dokladasz za kazdym razem skraplacz do ukladu, na przyklad od "Pingwina 50"??? :D Wiekszosc ukladow na jakie trafiam ma tak zaprojektowany skraplacz i dochlodzenie ze rzadko kiedy temperatura odwadniacza przekracza 30 stopni C. Wiec PO CO? Dodano...
Zavoli występuje w dwu odmianach N i S. Obydwa w identycznych skorupach , co skutkuje identyczną mocą parownika - a to w naszym klimacie decyduje o wydajności parownika. Jeśli jest wiekowy to bankowo zasyfiony parafinami , które wytrącają się z gazu - co dodatkowo upośledza jego wydajność. Brak czujnika podciśnienia utrudnia ,ale nie uniemożliwia samodzielną...
Pisząc "przegrzanie" masz na myśli przegrzanie w parowniku czy w wymienniku regeneracyjnym?. Oczywiście przegrzanie 6k mierzone po regeneracyjnym. Na wyjściu z parownika mierzyłem ciśnienie i temperaturę, tak więc temperatura parowania wychodząca z ciśnienia jest niewiele mniejsza od mierzonej.
Ciekly gaz idzie cienką rurką do parownika i wraca jako para grubą do obiegu. Gruba ma niskie ciśnienie
czujnik ciśnienia gazu zmieniony i reduktor tez na nowy dalej to samo ,a pomyślałem że może przewód kręcony od gazu co idzie do parownika jest może przytkany ?
Błędy, albo rozszczelnienie, albo wady materiałowe, albo też przegrzanie. 1. Coraz częściej pojawiają się pompy propanowe. Propan jest gazem palnym i w odpowiedniej proporcji z tlenem jest wybuchowy. Mogło dojść do rozszczelnienia i wybuchu gazu. Tyle, że jako propanowe buduje się pompy typu monoblok. Póki co nie wiadomo jaka to była pompa i gdzie doszło...
tak w sequencie są wyszczególnione ciśnienia i nie jest tam jedno. jest ciśnienie parownika i ciśnienie (które jest różnica ciśnienia parownika i ciśnienia panującego w kolektorze ssącym) delta P . Więc doszedłem że wartośc 1200 ma być ustawiona w delta P.
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Więc masz problem ze zbyt małym ciśnieniem gazu na magistrali a do tego później trzeba poukładać mapy. Jest również opcja że parownik mocowo za słaby albo na pograniczu mocy dla twojego silnika/silników. Albo już zużyty. Ile masz tyś km na tej instalacji przejechane? Te KITowe zestawy często przy około 50 tyś km padają choć to nie jest reguła. Poproś...
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Jest to układ hybrydowy, w którym znajduje się piec na ekogroszek oraz bufor wodny o pojemności 200litrów, układ dodatkowo służy do grzania wody COUW, oraz chłodzenia w lato za pomocą klimakonwektorów. Pompa o współczynniku COP 3.26 na R32 2,2Kg. Zawory Emersona EX4 dla obwodu B i EX5 dla obwodu A, na silnikach krokowych 750 step, 450MHz drugi zawór...
port serwisowy do mierzenia przegrzania To chyba jest do napełniania, na przegrzanie i tak potrzebujesz temp na wyjściu parownika do tego ciśnienie na ssaniu i możesz szukać w wykresach przegrzania. Port napełniania i oczko dałbym przed filtrem i samą sprężarką na ssaniu.
więc tak dzisiaj przyłożyłem się bardziej do pomiarów, na zaworze sprężarki jest napięcie 12v po uruchomieniu silnika czyli pracuje ona na 100% możliwości, ciśnienie LP 2.5 ciśnienie HP wacha się między 9 a 11, wentylator pracuje ale nie z pełną mocą co trochę mnie dziwi, myślę że wszystko jest w porządku i więcej z tego nie wycisnę, temperatura na...
Rozebrałem je na tyle na ile dało się to zrobić bez niszczenia piankowej osłony i ku memu zdziwieniu okazało się, że od strony chłodziarki po usunięciu srebnej maskownicy niczego pod nią nie znalazłem, a oczekiwałem, że znajdę tam drugi parownik z osobną kapilarą i zaworem bo według dokumentacji lodówka ma tryb urlopowy. Dzięki za info o konstrukcji...
Witam, Nie działa mi klimatyzacja climatic, czujniki sprawdzone są ok. czujnik parownika , na kratce środkowej i nad nogami kierowcy oraz tem. zewnetrznej. Ciśnienie w układzie jest. jedyny błąd 16372 oraz w bloku pomiarowym 07 mam 3-cia wartość -51sc Proszę o pomoc
jack63 napisał: A właśnie w niej jest ta masa graniczna. Nie masa graniczna. Masa odniesienia, powiększona o 100kg . Wyrwałeś zdanie z kontekstu. Właśnie masa odniesienia z Ustawy jest graniczną. Powyżej niej obowiązują inne wymagania. Z resztą w Ustawie jest napisane: Art. 2. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o: ... 6) niektórych pojazdach silnikowych...
Witam, Mam problem odnośnie klimtyzacji typu SPLIT - klimatyzacja AUX Freedom 3,5 kW. Po włączeniu sprężarką, wentylatory skraplacza i parownika się załączają, ale nie chłodzi/grzeje. Po sprawdzeniu ciśnienia w układzie podczas pracy - próżnia -0,5 Bar. Czy może być to wynikiem np. załamania którejś z rurek ? Czy raczej zbyt mała ilość czynnika (FABRYCZNIE)...
Przeczytałem wypociny (słabo was uczą w tym AGH) albo nie byłeś na paru wykładach. Pewnie że nie zrozumiesz o czym pisze, bo nie ogarniasz praw termodynamiki. Falownik sprężarki daje się do utrzymania obrotów im mniejsze tym bardzie spada ciśnienie przegrzania, Robisz to po to, aby nie przekroczyć Ciśnień skraplania czynniki nie są jednorodne), gdy...
Comanh A czy grzejąc olej bezpośrednio przed dyszą nie masz problemu w momencie kiedy olej ma 90c i uruchomi się elektrozawór, zimny olej zaczyna napływać, zanim zareaguje bimetal i zanim grzałka zacznie ponownie dostarczać temperaturę (przecież ma jakąś bezwładność) to w środku trzonka jest już zimny olej i dysza zaczyna chlapać? Być może stąd twoje...
Problem dotyczy chłodziarki,na parowniku chłodziarki nie ma grzałki. Nie rozumiesz. NIE każda lodówka NoFrost ma dwa parowniki. Nie podajesz dokładnych informacji o lodówce choć te informacje masz. W każdym razie powinieneś te informacje mieć, bo naprawiasz ten sprzęt. Pasuje dać dobre zdjęcia i opis budowy. Np dwa parowniki + zawór przełączający....
Dzięki. 2.2 kW to raczej połowa mocy jaką potrzebuje AC przy pracy z pełną mocą. Nie znalazłem właśnie nigdzie takich bardzo konkretnych danych... Spróbuj zbijać ciśnienie HP przez ciągłą pracę wentylatora chłodnicy i zredukować moc chłodzenia przez ustawienie wentylatora nawiewu na 1 bieg. W tym krótkim czasie, w jakim udało mi się to uruchomić, widać...
Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego parownika Landi li02?
Witam. Trafił do mnie A4 B7 w którym ktoś kiedyś wymienił czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji z racji braku wskazań. Aktualnie sytuacja wygląda następująco : Przy temp zewnętrznej 5 stopni - cisnienie czynnika na komputerze 9 bar Po włączeniu klimy wysterowanie zaworu 52%, ciśnienie momentalnie idzie do okolic 30 bar ( skacze, nie rośnie plynnie)...
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
Ciśnienie w parowniku jest największe gdy sprężarka przestanie pracować a nie kiedy nie pracuje, sprecyzujmy😉 Jak przestanie pracować, to.... nie pracuje. Ciśnienia skraplacza i parownika się wyrównują dość powoli. Trwa to kilka minut w sprawnym układzie z kapilarą. Po wyrównaniu ciśnień ciśnienie w parowniku jest najwyższe z istniejących w...
Witam. Ford Mondeo 2.0 TDCI 2017r (DCM6.1). Nie działa klimatyzacja. Nie załącza się sprzęgło sprężarki. Dziwny przypadek, gdyż w samochodzie wszystko wygląda w porządku. Układ jest szczelny, ciśnienie około 6 Bar, brak błędów. Inne parametry też wyglądają ok. Samo sprzęgło przy teście elementów wykonawczych w PCM klika. Temperatura parownika około...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Czy, w obliczu braku chętnych, mógłby kolega uchylić rąbka tajemnicy? W zasadzie kolega Wlodek22 udzielił prawidłowej odpowiedzi. Po prostu jest fachowcem! :D Ja dodałbym małe rozszerzenie jego wypowiedzi: Aby następowało chłodzenie temp. odparowania czynnika w parowniku musi być niższa od temp powietrza przepływającego przez jego lamele o te kilka...
Jedną z metod gdy nie widać parownika lub dostęp do niego jest ograniczony to najnormalniej w świecie pryskasz chemią na pracujący wentylator nadmuchu a on zrobi resztę, oczywiście demontujesz filtr kabinowy. Ja używam zwykłych atomizerów "po czymś tam" lub mam takie urządzonko ogrodnicze gdzie pompką robisz ciśnienie wewnątrz butli a wężykiem podajesz...
Ciśnienia tak jak pisałem przed wymianą i po za dużo się nie zmieniły, przed robił może 6-7 stopni na sondzie parownika ale było też chłodniej na zewnątrz. Może to pobożne życzenie, perspektywa 140zl za zawór, a 1.5k za sprężarkę robi swoję, tym bardziej że kolejne auto które ma kompresor ze zmienną wydajnością i problemy z klimą, przy układach ze stałą...
Zgadzam się z kolegą Michał poszukaj dobrego gazownika z żyłką mechanika na pewno to ogarnie. Ja na swoim zmienionym silniku zrobiłem już 200tys pod warunkiem wymiany świec, regulacji zaworów , wymiany membrany w sumie cały zestaw naprawczy w parowniku wymieniam co 100tys . Mam instalację BRC sekwencyjną. Dodano po 11 Zauważyłem, że ciśnienie bardzo...
mam golfa II 1,8 gaźnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy : -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) ) cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000 nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze...
Witam kolegów. Zna ktoś może jak wejść w tryb diagnostyczny klimatyzacji z panelu klimatronika, dotyczy NISSAN JUKE 1.6/117KM.Potrzebuję sprawdzić temperaturę parownika. Mam dziwny objaw polegający na cyklicznym załączaniu sprężarki,chwilę pochodzi i jest rozłączana,w rytm załącza się i wyłącza wentylator na chłodnicy. Mechanik samochodowy napełnił...
Moim zdaniem to temperatura czynnika wracającego z parownika ma wpływ na stopień otwarcia wlotu zaworu. Tak samo to temperatura na zewnątrz ,a nie ciśnienie atmosferyczne wpływa na regulacje iglicy ,tak to działa w grupie vw.
Witam kolegów. Problem z klimatyzacją w NISSAN JUKE 1.6/117KM rocznik 2013,cyklicznie załącza i rozłącza sprężąrkę jak chwilę pochodzi. W parametrach widać jak spada szybko temperatura parownika do 2 stopni i sterownik wyłącza sprężarkę.Układ świeżo napełniony przez serwis, przy temperaturze otoczenia 27stopni ciśnienie LP-2.3Bar, HP-14Bar czyli raczej...
Koledzy dziś od rana klimatyzacja zaczęła nagle działać, ciśnienie biło do 9,5 bar oczywiście wraz z pracą zaworu malało, temperatura parownika zeszła do 8 stopni. O godzinie 16 niestety nie mogłem podłączyć kompa ale klima znów trup poczułem że działa dopiero po 5km. Czy uszkodzony kompresor może tak się zachowywać? Dodano po 1 Aktualizacja, na dworze...
Dzisiaj rano zrobiłem sobie troszkę pomiarów ciśnienie na ssaniu 3,8 bara ciśnienie na sprężaniu 10,5 bara temperatura na wylocie z parownika 6,5C temperatura na wyjściu sprężarki 52C temperatura zewnętrzna 10C temperatura powrotu CO 21C temperatura zasilania CO 27,5C
ok zrobię tak jak pisałeś . :) Dodano po 4 Podmienilem map sensor nagrałem silnik i podczas kalibracji uciekło ciśnienie Reduktor Parownika . Chyba Parownik jest zmęczony . Po kilku minutach wróciło ciśnienie .
Dziękuję za odpowiedź. Metodom prób i błędów w końcu udało się uzdrowić Pompę ciepła (PC) suszarki. Układ PC prawie nie miał czynnika, po 5-6 latach czynnik prawdopodobnie spierniczył przez zagniecioną rurkę serwisową po stronie wysokiego ciśnienia kompresora. W celu sprawdzenie szczelności układu oraz pozbawienia ewentualnej wilgoci nabiłem układ czynnikiem...
Był serwisant! To jak wstęp do filmu grozy.... Uciął zgiętą rurkę, wstawił zawór shredera - serwisowy. I tak sobie lutował bez usunięcia resztek PALNEGO czynnika (R600a) i zastąpienia go azotem aby nie doszło do eksplozji (małej, ale jednak) i aby po lutowaniu nie została, wewnątrz rurki, zendra ??? To pierwszy błąd świadczący i braku profesjonalizmu....
No a co z pomiarem dwoma manometrami? Są też manometry ciśnienia względnego (tak to się chyba nazywa).
Obiecałem to piszę, mam nadzieję, że to koniec moich problemów z klimatyzacją i ogrzewaniem w tym samochodzie. Czynnik uleciał po raz drugi zaledwie po jednej dobie, pojechałem do serwisu z powrotem. Napełnili układ azotem, z kontrastem, jak trzeba. Lataliśmy już razem wokół samochodu jak szaleńcy poszukując wycieku bo tym razem rzeczywiście na manometrze...
Ja mam problem taki ze po wymianie membran nie mam mozliwosci ustawienia wolnych obrotow tak zeby byly caly czas jednakowe chodzi o to ze jadac puszczam na luz i obroty spadaja nawet ponizej 500 i za chwile podnosza sie do 800 - 900 co to moze byc za przyczyna na postoju dzieje sie to samo dodaje gaz puszczam i obroty spadaja bardzo nisko i podnosza...
Panowie ponawiam pytanie: Powiedzcie mi które rozwiązanie jest wydajniejsze nie patrząc na ciśnienie w układzie. Heat-pipe czy bezciśnieniowy układ: rura próżniowa zalana glikolem. Panowie. Po co tyle emocji. Pawelec idzie w bardzo dobrym kierunku. Z badziewnych heat pipe chce zrobić kolektor o bardzo dobrym uzysku energetycznym. Metoda bezpośredniego...
zawór rozprężny jest dokręcony do parownika i znajduje się wewnątrz pojazdu pod schowkiem.Dochodzą do niego dwie rurki z czego cienka ma niskie ciśnienie a więc ma prawo byc zimna.Jeśli jest upał i duża wilgotność to dodatkowo pojawia się szron i to jest normalne.
Hej Auto jak w temacie mazda 5 2007 rok . 1,8 benzyna - 116 koni potrzebuje dostać się do parownika klimatyzacji . Z klimatyzacji ucieka czynnik w jakieś 3 tygodnie . Byłem u mechanika wpompował kontrast i nic . Potem zrobił ciśnienie 26 i przez 12 godzin nic się nie działo - przeleciał wtedy z czujnikiem i też nic nie wykazał . Pozostało tylko miejsce...
Witam wszystkich. Mam mały problem z ustawieniem parametrów gazu. Jeździ normalnie ale w trybie dynamik lub przy wyższych obrotach go dławi oraz wyrzuca błąd 341 - za wysokie ciśnienie. Regeneracja parownika zrobiona, nowa membrana, nowy trzpień i nakrętka w której trzpień pracuje. Ciśnienie ustawione na 2.15 bara - wtedy mam korekty lpg bliskie 0....
i niestety, po regeneracji parownika jest identycznie, dalej maxymalne ciśnienie reduktora z podlączoną kompensacją wynosi 1 bar. Jaki jest powod nieskiego cisnienia nowego parownika ?, kiedys to wszystko dzialalo. Czy filterek wielozaworu w butli która ma 2 lata moze sie zatkac???
Dla spokoju odwiedzić gazownika który chyba powinien wyregulować ciśnienie na parowniku, koszt raczej nie powinien przekroczyć 150zł.
Witam, Przymierzam się do kupna małego auta i założenia instalacji LPG. Przetrzepałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nigdzie nie znalazłem wprost tego czego szukam. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Poniżej pytania z małym wstępem: 1. Istnieją podstawki pod wtryski bosch do LPG. Wtryskiwacz benzyny ma jakiś kąt rozwarcia...
Po czyszczeniu parownika należy sprawdzić ciśnienie/wyregulować/ .Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia ustawień na komputerze ,to proponuję podnieść ciśnienie na parowniku.W centralnej części parownika jest śruba regulacyjna na klucz ampułowy,/imbusowy/,którą należy regulować.Nad śrubą jest" plus i minus"/zwiększanie lub zmniejszanie ciśnienia.
Rozumiem że ten uszkodzony przewód to był pod maską a ty nic w kabinie nie robiłeś. Parownik nie ma żadnych połączeń które idzie uszczelnić. On ma dwie rurki które idą do zaworu rozprężnego. Wygląda na to że ktoś dał zbyt duże ciśnienie azotu i rozwaliło parownik. puściło na lamelkach albo na wyjściu z parownika bo od strony kierowcy jest grubsza rurka...
czynnik r134a, był nabijany azot by sprawdzić szczelność - jest ok, osuszacz wymieniony, zaglądałem do zaworu rozprężnego i jest tam czysto. W sumie to nie sprecyzowałem pytania - co powoduje rozłączanie kompresora by utrzymać optymalne ciśnienie ? Presostat czy czujnik temperatury parownika ? Jutro sprawdzę przekaźnik klimatyzacji, chociaż nie znam...
Sprężarka powoduje wzrost ciśnienia czynnika chłodniczego(np.freonu). Sprężony gaz oddaje ciepło do otoczenia przepływając przez radiator i skrapla się. Następnie kierowany jest on do parownika gdzie następuje jego gwałtowne parowanie (na skutek obniżenia ciśnienia - ciśnienie obniża się gdy ciecz przepływa przez specjalne przewężenie umieszczone na...
poczytałem trochę i wymiennik splita jest na R410a - ten czynnik ma wysokie ciśnienie na poziomie 20 bar. samochodowe wymienniki są zwykle na R134 i jest mniejsze ciśnienie więc mogą nie wytrzymać. Można tez kupić wymienniki płytowe, lub przeciwprądowe - rura w rurze. Cena takiego wymiennika to około 1500pln więc sporo. Pomysł z zanurzeniem parownika...
To że wymieniłeś czujnik na nowy nic nie znaczy. Ireneo napisał wyraźnie "co widzi komputer" inaczej pisząc jakie ciśnienie widzi komputer, jaką temperaturę parownika widzi czujnik, jaką temperaturę zewnętrzną widzi komputer itd.
Niestety moja Radość była przedwczesna 3 miesiące po opublikowaniu informacji że powyższe rozwiązanie zadziałało lodówka znowu zaczeła fiksowac. Objawy powróciły. Pomógł mi jeden naprawde przesympatyczny Pan z tego forum :) Zdjagnozował perfekcyjnie usterke po zdjeciach i trafnie. Oto co pisał odnośnie mojego problemu: Patrząc na zamieszczone na elektrodzie...
Pomiędzy pierwszym a następnym postem zmieniłem ciśnienie na parowniku i myslę teraz je nieco zmniejszyć do poziomu 1,1 i pobawić się mnożnikiem Dodano po 1 Ciśnienie parownika ustawione na 1,1 a oto mapy: http://obrazki.elektroda.net/78_12733478... http://obrazki.elektroda.net/82_12733478... http://obrazki.elektroda.net/6_127334780...
Witam jak w temacie Haier 8 kW monoblok nigdy nie zaszrania dwie rurki parownika od dołu chyba 5 i 6 rurka . Dzwoniłem do Haier PL i miły Pan servisant zalecił dobicia gazu w układzie. Zamówiłem servis gw. i doładował servisant gwarancyjny jak mówił brakuje 1 at. ok. 300g. Nic nie dało PC zaczeła się często wyłączać ale tylko agregat zadziałał wyłącznik...
Temat został zakończony w następujący sposób: Nieszczelny okazał się fragment układu ( rurki ) odpowiadający za ogrzewanie uszczelki drzwi, w jego miejsce wlutowałem kawałek rurki Cu φ 6mm, oczywiście lutowanie spoiwem z dodatkiem srebra. Na rurce załadowczej zostawiłem zaworek schradera. Zrobiłem próżnię w układzie i napełniłem układ 10-ma barami...
Witajcie! Pytanie zasadnicze jest takie: mam starego opla, w którym siedzi I gen. LPG. Parownik ma już kilkanaście lat, przydałoby się go wymienić, ale ciężko teraz dostać sprzęt tego typu. Mam na stanie w znakomitym stanie AT07. Czy jest możliwość wsadzenia go do I gen.? Niestety próby zakończyły się niepowodzeniem, bo ciśnienie parownika jest tak...
Nie robię jej azotem, bo od niektórych kolegów po fachu słyszałem, że tym suchym gazem można szybciutko zajechać sprężarkę. Nie moja opinia. Po prostu tak słyszałem. Też uważam, że przy krótkiej próbie pewnie by się nic nie stało. Ale, że mam mało doświadczenia to jeszcze nie ryzykuję Uwierz. Nie ma ryzyka gdy robi się to z głową. Te góra kilka minut...
Cześć, Mam problem z Mini One z 2006 roku, 1,4 diesel, klimatyzacja automatyczna. Objaw: - Nie działa klimatyzacja, ECU nie załącza przekaźnika cewki kompresora. - Po włączeniu przycisku klimatyzacji silnik lekko podnosi obroty. - Brak błędów. Sprawdzone: - Wszystko ;) - Wiązka między ECU a przekaźnikiem sprzęgła. - Oczywiście klimatyzacja jest nabita. -...
Materiały jakie otrzymałem na PW są, naprawdę obszerne opisują całą zasadę działania układu klimatyzacji (dokładnie w moim samochodzie) wraz z obiegiem czynnika chłodniczego, oraz co się z nim dzieje na poszczególnych etapach. Materiały i porady jakie otrzymałem, to lektura na kilka dni, a dzięki niej mogę na prawdę o wiele więcej sprawdzić sam niż...
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana sondy lambda sterującej na nową. Pomocne były sugestie podawane przez multidiag. Ponadto zwiększyłem ciśnienie gazu podawane przez parownik do 1,36 bara. Okazało się, że po półtorarocznym użytkowaniu instalacji LPG sprawność parownika spadła i podawał ciśnienie poniżej 1 bara. Czeka mnie więc gruntowne czyszczenie...
Spróbuję powalczyć ale teraz jest kiepska pogoda. Ja mam reduktor Landi LI 02. Nie regulowałem jeszcze ciśnienia i nie wiem jak się to robi. W instrukcji do parownika pisze, że ciśnienie robocze wynosi 0,95 bar. U mnie jest 0,96 bar. Byłbym wdzięczny za soft bo ten mój jest bardzo okrojony. Podaję meila rs07(at)interia.pl
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Z pewnością nie zatkałem drożności obwodu parownika czy skraplacza w wyniku w/w opisanych działań, czy nieumiejętnych wymian itp. Założyłem, że chodzi o ewentualne zatkanie się w wyniku eksploatacji, trudni mi określić - jakiś osad, wytrącenie się czegoś lub innego rodzaju zator ale czy to jest możliwe czy nie, to nie wiem. Wartości ciśnień nie znam...
Ciśnienie paliwa bym wykluczył , bo jeszcze miesiac temu samochód posiadał instalacje LPG i odpalając go na samym gazie dokładnie tak samo się zachowywał. Pierwotnie obstawiałem, że może być to wina parownika który przepuszcza paliwo , a z racji tego że instalacja była już stara i butla straciła ważność wyjąłem całą instalację LPG.
Witam! Instalacja firmy DT GAS (zamontowana w 2006r) wtryski wymieniłem na magic jet ponieważ poprzednie "blutechy" się rozpadły. Samochód BMW 520i 24V 150KM .I teraz pytanie jaka powinna być dysza ? na początku była 2mm i silnik się nie wkręcał powyżej 4500tys. więc zgodnie z rozpiską jaka była dołączona do wtrysków (jeśli ją dobrze odczytałem) 150KM...
Witam Myślę nad adaptacją instalacji lpg do diesla,byłaby to instalka ze sterowaniem elektronicznym. Pomoże mi ktoś kto zna instalacje od strony montażu. Mam sterownik Bingo M i do niego chcę dobrać parownik o małej wydajności jakiej marki polecacie. Motor to 2,8 td około 120KM lecz to nie istotne ponieważ dawka gazu będzie ograniczona do minimum około...
niskie ciśnienie parownika ciśnienie parownika mercedes oblodzenie parownika
regulacja gruszki przekaźniki programatora alpine kostki
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Wyłącznik przeciążeniowy dla silnika 5V DC - jak dobrać? LG 37LC51 - Niedziałające wejście HDMI: Przyczyny i Rozwiązania