1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Witam. Chłodnictwo temat - rzeka.Zasysanie cieczy czy tez mokrych par przez sprężarkę zależy od kilku czynników.Jesli zaś chodzi o Twoje pytanie , to w przypadku uszkodzonego wentylatora parownika, zabrudzonego silnie filtra powietrza bądz tez zalodzonego parownika zmniejszy sie ilość parującego czynnika,spadnie cisnienie ssania i po pewnym czasie czynnik...
Sprężarka powinna być sterowana poprzez czujnik temperatury parownika (pilnuje żeby nie zamarz- przez bryłę lodu nie przeleci powietrze) i czujnik ciśnienia w układzie. Brak ciśnienia lub zbyt duże ciśnienie wykończy sprężarkę. Sprawdź czy do sterowania nie jest użyty jakiś przekaźnik w którym wypaliły się styki i czy instalacja elektryczna jest sprawna...
Witam To forum raczej nie służy do nauki chłodnictwa , ale skoro pytasz to Ci powiem (zresztą niektórzy pseudo chłodniarze też tego nie wiedzą , ale za to używają pięknych słów) a sprawa jest prosta z tym wyciekiem po dłuższym postoju spowodowanym brakiem prądu i twoim rozmrażaniem(jak pisałeś).Mianowicie podczas postoju ciśnienie ze skraplacza wyrównuje...
Tytuł Klimatyzacja Usterka Klimatyzacja nie działa skutecznie. Przyczyna Usterka sprężarki układu klimatyzacji. Usterka przewodów lub złączy komunikacji CAN lub usterka jednostki sterującej sprężarką układu klimatyzacji. Ciśnienie w układzie klimatyzacji jest za niskie lub za wysokie. Mógł wystąpić przeciek w układzie. Uwagi Układ kontynuuje sterowanie...
Nie wolno jeździć ze zmostkowanym presostatem. Widzę że całkowicie nie rozumiesz zasady działania klimy. Klima ma dwa presostaty, jeden na niskie ciśnienie i nie pozwoli właczyć klimy jeśli gazu jest za mało lub ciśnienie za niskie. Drugo wysokiego ciśnienia i ten zabezpiecza układ przed rozerwaniem. Normalnie działa tak: Włacza się sprężarka i po jednej...
Ciekly gaz idzie cienką rurką do parownika i wraca jako para grubą do obiegu. Gruba ma niskie ciśnienie
czujnik ciśnienia gazu zmieniony i reduktor tez na nowy dalej to samo ,a pomyślałem że może przewód kręcony od gazu co idzie do parownika jest może przytkany ?
Witam Od lipca tego roku użytkuje własną powietrzną pompę ciepła, jako wspomaganie i od kilku dni jak spadły temp w okolicę zera mam problem z odszranianiem parownika otóż problem wygląda następująco . Podczas odszraniania po przełączeniu zaworu 4 drożnego, cały czynnik się skrapla w parowniku a niskie ciśnienie spada do ok 0,1 bar, czy taki problem...
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Rozebrałem je na tyle na ile dało się to zrobić bez niszczenia piankowej osłony i ku memu zdziwieniu okazało się, że od strony chłodziarki po usunięciu srebnej maskownicy niczego pod nią nie znalazłem, a oczekiwałem, że znajdę tam drugi parownik z osobną kapilarą i zaworem bo według dokumentacji lodówka ma tryb urlopowy. Dzięki za info o konstrukcji...
więc tak dzisiaj przyłożyłem się bardziej do pomiarów, na zaworze sprężarki jest napięcie 12v po uruchomieniu silnika czyli pracuje ona na 100% możliwości, ciśnienie LP 2.5 ciśnienie HP wacha się między 9 a 11, wentylator pracuje ale nie z pełną mocą co trochę mnie dziwi, myślę że wszystko jest w porządku i więcej z tego nie wycisnę, temperatura na...
Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego parownika Landi li02?
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
zawór rozprężny jest dokręcony do parownika i znajduje się wewnątrz pojazdu pod schowkiem.Dochodzą do niego dwie rurki z czego cienka ma niskie ciśnienie a więc ma prawo byc zimna.Jeśli jest upał i duża wilgotność to dodatkowo pojawia się szron i to jest normalne.
Uważaj jak chcesz, rozbierałem , do tego szukałem w necie wyjaśnienia . Mało skutecznie szukałeś, a wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem opisy na schemacie hydraulicznym z jakiegoś service manual i.... pomyśleć, a nie snuć jakiś niestworzonych teorii. Poniżej obrazek (niestety o małej rozdzielczości) schematu hydraulicznego JZ kolegi tomleszno. https://obrazki.elektroda.pl/9856539300_...
Nie robię jej azotem, bo od niektórych kolegów po fachu słyszałem, że tym suchym gazem można szybciutko zajechać sprężarkę. Nie moja opinia. Po prostu tak słyszałem. Też uważam, że przy krótkiej próbie pewnie by się nic nie stało. Ale, że mam mało doświadczenia to jeszcze nie ryzykuję Uwierz. Nie ma ryzyka gdy robi się to z głową. Te góra kilka minut...
Pewnie masz za niskie ciśnienie gazu, wstawienie parownika to nie wszystko. Można by oscyloskopem to ustawić ale najlepiej podpiąć pod program. Zobacz na LPG forum tam ktoś coś wrzuci a jak nie to na drypa.pl w zakładce pliki.
Wrzuć zdjecie tylnej ściany w komorze chlodziarki. Sprężarka potrzebuje kilku minut na kompresję czynnika i rozpoczęcie jego cyrkulacji w ukladzie, więc w pierwszej chwili do parownika wpływa sprężony, gazowy czynnik, a szybki spadek temperatury w parowniku nastąpi dopiero gdy do parownika zacznie dopływać ciekły. Powstałe w ukladzie, odpowiednio do...
Rzuciłeś się od razu na głęboką wodę. Nie każdy wieloletni chłodniarz ogarnia układ na kapilarze. Spróbował byś może najpierw z układów na termostatycznym zaworze rozprężnym. Z kapilarą jest ciężko, bo każdy element układu ma wpływ na parametry. Przykładowo jak ty policzyłeś moc parownika na 160W, nie wnikam dla jakich parametrów, ale jak zastosowałeś...
Za niskie ciśnienie gazu, podaj dokładny model parownika
klimatyzacja nie ma termowłaczników działa na zasadzie Ciśnień (są dwa obwody wysokiego i niskiego ciśnienia...) przy prawidłowej pracy ciśnienie niskie nie przekracza od 2 do 3 bar a wysokiego od 15 do 25 bar jeżeli wysokie Ciśnienie przekracza 20 bar to włącza się wentylator klimy.... klimatyzacja nie włączy się jezeli jest poniżej 6 stopni celcjusza...
Witam kolegów. Chciałbym uzyskać poradę odnośnie wymiany czynnika r407c i procedury jego wymiany. Mianowicie w instalacji chillera czynnik został silnie zawilgocony, do takiego stanu że w szkle inspekcyjnym były widoczne skropliny wody, pomijając już fakt zawilgocenia indykacji na wzierniku a objawiało się to falowaniem niskiego ciśnienia, aż do odstawienia...
Witam. Możesz mu wierzyć lub nie. Najlepiej jak byś miał czym podłączyć go sam. Ogólnie samochód nie przełączy sie na gaz jeżeli jest za niska temp. parownika lub uszkodzony czujnik temp., uszkodzony czujnik ciśnienia gazu lub za niskie ciśnienie gazu.
Jaką masz temperaturę wody (glikolu) na wejściu wyjściu z parownika ? Jaka temperatura odparowania? Jaki sterownik ? być może trzeba wydłużyć zwłokę czasową na wyłączenie presostatem LP.
Dmuchawa chodzi ale zamyka wszystkie wyloty i dmucha nigdzie. Rano zmienie kodowanie na 01000 może to pomoże. Blok 007: 1. -53 dziwna wartość lecz "podobno tego czujnika nie ma w Borze" Przekodowalem na 01000 Błędów brak z poziomu OBDII Test na sterowniku: 444 02 Jak jest ustawiona temperatura na LOW do 19 stopni wieje lodowate powietrze w momencie...
trzeba obudować wylot zimnego powietrza i to powietrze wtłaczać do pomieszczeń na niskich obrotach wentylatora!!!!! Zastanów się co napisałeś. Niskie obroty którego wentylatora? Nie znasz budowy i parametrów urządzenia, a rzucasz propozycjami. Bezsensownymi z resztą. O co chodzi? Wentylator parownika (tego co chłodzi) ma bardzo mały spręż. W skrócie...
Witam W koncu zabrałem się za robotę rozwierciłem dysze z 2.mm na 2,1 ustawiłem ciśnienie na 1,11 zrobiłem autokalibracje informacja wyskoczyła że za duże dysze, ale to chyba nic strasznego pojechałem ustawić mnożnik tak żeby pokrywał się z bp i po ustawieniach mnożnik kończył się na 1, wolne obroty ok podczas jazdy ok. ale jest problem z błędem za...
Masz 2 sztuki PS-CC1? Bez tego nie zbierzesz map. hej.... szybki jestem :) 1. Sprawdziłem ile spalam od ostatniej "regulacji" i okazało się, że palę 15,5L/100km !!! 2. założyłem spowrotem dysze 4mm na wtryskiwaczu i 4mm na wkrętkach 3. zmniejszyłem ciśnienie robocze na 0,9bar (wskaz programu) śrubą na parowniku 4. autokalibracja na 2600obr. Jazda i...
Niestety cisnienie podawanego paliwa musi byc zdecydowanie wyzsze niz wewnatrz komory spalania chociazby dlatego by dokladnie rozpylic ciecz... A muszę powiedzieć że zastosowanie parownika jest sposobem nie kontrolowanym a rozpylenie poprzez wtryskiwacze można kontrolować, a paliwo rozpylane poprzez wtryskiwacz jest na tyle z atomizowane że zmiana...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Woda po przekazaniu części energi na parowanie staje się zimniejsza, przez co opadnie spowrotem do zasobnika, czyli zasysana do skraplacza będzie zimniejsza od parującej. Kolego! W jednym zdaniu dwukrotnie gwałcisz prawa fizyki. Po pierwsze woda w parowniku nie oziębi się poniżej temperatury w skraplaczu bo wcześniej osiągnie punkt równowagi i wszelki...
Samochód właśnie wrócił od gazownika i jest po regulacji na PC, regeneracji parownika. Wszystko dobrze działało dobrze, ale gdy temperatura na zewnątrz wzrosła awaria wróciła. Na początku diagnostyka wykazała zbyt niskie ciśnienie oraz błąd 6-tego, 5-tego wtryskiwacza. Po regeneracji parownika błąd ciśnienia zniknął ale reszta pozostała. Wystarczy nagrzać...
Jest wentylator o średnicy 80cm i na czas odszraniania jest wyłączany a odszranianie jest lub raczej powinno być ciepłym czynnikiem ale ciekły czynnik po przejściu przez skraplacz jest raczej letni niż ciepły. Funkcja odszraniania to tylko ominięcie zaworu rozprężnego i skierowanie cieczy przez zawór elektromagnetyczny prosto do rozdzielacza. Sporo...
Schemat pozostawia "trochę " do życzenia. Brak też danych pomiarowych ciśnień i temperatur - bardzo by się przydały. W zasadzie główny problem został zidentyfikowany. Tylko jak go rozwiązać? Najlepiej byłoby na czas odszraniania zaizolować wymiennik będący w tym momencie skraplaczem. Samo wyłączenie wentylatora jest niewystarczające. Jednak to trudne...
Pierwszy problem. Nie udało mi się obniżyć ciśnienia poniżej 1,67 bara mim, że śrubę praktycznie wykręciłem w całości. Próba autokalibracji na tym ciśnieniu zakończył się porażką, próbowałem kilkukrotnie (silnik zgasł). Faktem jest, że silnik był już rozgrzany a temperatura parownika doszła w ostatniej próbie do 80C. ??? Dodano po 3 Chyba jest gorzej...
Ja tez mam '99 Voyagera 3.8l od dwóch miechów i od samego początku jak włączałem klime to za każdym razem jak się włącza sprężarka w każdym cyklu to z okolic parownika słyszę kilku sekundowe syczenie. Klima normalnie chłodzi ale w poprzednich samochodach nie miałem takiego syczenia więc umówiłem się w serwisie Opla na serwis klimy. Pracownik serwisu...
Witam szczelność układu niskiego ciśnienia czyli parownika można sprawdzić ciśnieniowo nie uzupełniając czynnika chłodniczego . Powiem więcej czynnikiem chłodniczym nie wolno sprawdzać nieszczelności ze względu na ekologię.
On ma pierwszą wersję B5 wiec "bieda" panel klimatronika i brak czujnika ciśnienia "liniowego" wiec nie zobaczy ciśnień w VCDS a tylko zezwolenia, jedynie czujniki to na chłodnicy dwa od wysokiego ciśnienia (jeden dla wentylatora, drugi dla panelu), i trzeci od niskiego przy parowniku. Skoro ma napięcie na na przekaźniku sprzęgła to niskiego ciśnienia...
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
Witam. kiedy samochód dojeżdża do skrzyżowania i redukuje bieg, obroty spadają i wtedy gaśnie. Dzieje się to tylko wtedy. Kiedy silnik rozgrzany auto nie gaśnie Źle skalibrowana instalacja, Zużyty parownik, za niskie ciśnienie na parowniku ustawione. Ale to musi ogarnąć Gazownik nie gaziarz. Dodatkowo bym obstawiał że zestaw LPG był KITem montażowym...
Mam problem z wadliwym działaniem pompy ciepła cw Galmet Spectra. Proszę o jakąś podpowiedź, gdzie szukać przyczyny. Pompa potrzebuje 12 godzin, żeby nagrzać wodę z 20°C do 45°C. Próba ustawienia przegrzania poprzez wkręcanie nie działa - przy wkręcaniu parownik się bardziej wychładza, natomiast odkręcanie skutkuje podniesieniem temperatury parownika...
witam... mam pytanie coi do thermokinga... po włączeniu drugiego parownika, ciśnienia wariują... niskie ciśnienie jest w chłodzeniu a wysokie w odmrażaniu... co jest tego przyczyną i jak tą awarię usunąć??? proszę o pomoc
prawdopodobnie za niskie ciśnienie z parownika, spróbuj wzboganić mieszankę na parowniku.
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Jakie jest to ciśnienie wyłączenia i co go mierzy? Takie, jakie ustalił sobie producent, od 20 do 25 bar. Mierzy go w starszych "trypel słicz sensor" (triple switch sensor)- czujnik potrójnego działania "za niskie/dobrze/za wysokie, w nowszych czujnik elektroniczny. Wartość ciśnienia dostępna z reguły w wartościach pomiarowych sterownika silnika. W...
w każdym razie nie to jest problemem ze pompa sie nie uruchomi po zaniku napięcia, największy problem to to ze po odpaleniu jej ponownie po ok 10 min pracy zapala sie bląd UL ( wspólnie z chłodniarzem doszedłem ze zawór niskiego ciśnienia nie otwiera sie,) w efekcie najpierw po uruchomieniu pompa musi pochodzić w trybie chłodzenia przez ok 10-20 min...
Podłącz się do sterownika gazu i sprawdź czego mu brakuje. Zapewne za niskie ciśnienie gazu lub za niska temperatura parownika.
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Nie kojarzę aby tam był czujnik na parowniku, przez to jest czujnik temperatury zewnętrznej aby nie pracował kompresor poniżej 5 stopni bo może dojść do zamarznięcia parownika. Presostat nie załącza klimatyzacji - on ma nie dopuścić do załączenia kompresora przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika oraz wyłączyć go przy zbyt wysokim i włączyć wtedy 2 bieg...
Jeśli chodzi o rozszczelnienie układu to rozumiem że chodzi o nieszczelność układu chłodniczego Jeśli jest to nieszczelność w cześci układu niskiego ciśnienia czyli parownika to niestety naprawa serwisowa nieopłacalna (wymiana całej obudowy) Pozdrawiam
Mógłbyś to rozwinąć:" temperatura gazu również zależny od ciśnienia w układzie". Wg. mnie gaz wypływający z parownika powinien mieć temperaturę wyższą niż temperatura otoczenia niezależnie od ciśnienia pod jakim się znajduje, tymczasem jak piszesz ma znacznie niższą, parownik jest gorący: widziałeś gorący czajnik z którego wylatuje zimna para? Ja nie...
No nie działa jednak bez zarzutu. Na niskim musisz mieć ciśnienie jak najnajniższe. Na skali zegarów z niskiego ciśnienia możesz odczytać ciśnienie, a w tej samej lini masz temp na parowniku. Wysokie też masz za duże. Przy 25 może zadziałać zawór bezpieczeństwa i czynnik pójdzie w powietrze.
Pytanie czy zbyt wydajna sprężarka może być przyczyną że się przegrzewa. Tak. Jak najbardziej. Przecież nawet jak wszystko pozostałe będzie ok, to będą bardzo wysokie przegrzania. Sprężarka w głównej mierze chłodzi się powracającym czynnikiem. Chłodnictwo jest pełne paradoksów. Z dwojga złego lepiej jak sprężarka będzie mniejsza od nominalnej niż większa....
tak sie sklada ze tez jezdze espace 2 zsilnikiem 2,2 instalacja gazowa 2 generacji tez mnie kilka razy rozweselil imusialem sklejac. ale bylo to po zalozeniu instalacji ale powlasnej regulacji wlasnych poprawkach mam problem z glowy. prawdopodobnie masz zbyt niskie cisnienie na parowniku lub zle wyregulowane otwieranie attuatora - przy duzym otwarciu...
A jak ciśnienie na stronie zimnej bo to od niego zależy do jakiej temperatury jest w stanie zejść parownik. Często sprężarka nie robi niskiego ciśnienia i mimo iż klima chłodzi to mało efektywnie bo parownik zamiast mieć 4-5 stopni to przy max wydajności schodzi do 10 stopni albo jeszcze wyżej.
Jeżeli nie masz możliwości w tej chwili podania ciśnień układu, to podaj przynajmniej temperatury z 2 miejsc (na 1 rysunku), oznaczonych numerami 12 i 19. Przy 12 temperatura MUSI być niższa niż przy 19. Jeżeli są zbliżone to czynnik nie pobiera ciepła z powietrza przepływajacego przez parownik.
Buczenie jest spowodowane zbyt niskim ciśnieniem w układzie klimatyzacji co skutkuje głośną pracą zaworu rozprężnego, który jest umiejscowiony zazwyczaj w okolicy parownika / ściany grodziowej. Proszę pojechać na serwis i skontrolować ilosć czynnika w instalacji.
Wyjaśnię może na początku obieg chłodniczy lodówki z jedną sprężarką. Sprężarka zasyca gazowy czynnik chłodniczy z parownika (zamrażalnik i chłodziarka) tłoczy go do skraplacza (ta chłodniczka grawitacyjna z tyłu). W parowniku czynnik chłodniczy skrapla się przy wysokim ciśnieniu. Skroplony (ciekły) przechodzi przez filtr i kapilarę do parownika, w...
Ubytek spowodował niższe ciśnienie ssania dlatego cały freon odparowywał w niższej temperaturze w pierwszej części parownika która znajduje się w zamrażarce.
sprężarkę może wyłączyć preso wysokiego lub niskiego ciśnienia jeżeli takie są. czyli np. brudny skraplacz - wysokie ciśnienie, podczas postoju ciśnienie spadnie i ponownie się uruchomi ubytek czynnika - niskie ciśnienie, sprężarka odsysa z parownika, kiedy spadnie za bardzo wyłączy ją presostat. podczas postoju ciśnienie wzrośnie i uruchomi się na...
ni Dlaczego wybuchła tylko strona wysokiego ciśnienia? Sprężarka PSH19 ma zawór zwrotny w głowicy. Ma również na korpusie zawór serwisowy po stronie niskiego ciśnienia, ale jest z tyłu. Zawór serwisowy fabryczny do napełniania i spuszczania czynnika jest po stronie wysokiego ciśnienia, żeby (zgodnie ze sztuką) zalewać czynnik do zbiornika cieczy i...
Tak. Nie rozumiem. Dlaczego nie utniesz nożykiem krążkowym od razu? Tak. Choć trochę wilgoci zawsze wejdzie z powietrzem. Solidna próżnia i odwadniacz sobie poradzą. Tak. Nie (przeczytaj jeszcze raz co napisałem!). Tak. Tak też można ale wtedy filtr z kapilarą będzie przy parowniku a rurą 1/4" będzie płynąć gorąca ciecz i ciśnienia będą spore. Jak będziesz...
Witam, mam problem z klimatyzacją. Został wymieniony parownik, gdyż była nieszczelność na nim. Po sprawdzeniu szczelności, klima została nabita i okazało się, żę słabo chłodzi. Na kratce wylotowej, pokazuje między 10-14 stopni. Do tego rurka niskiego ciśnienia, idąca od kompresora do zaworu rozprężnego i rurka parownika, po kilku minutach jest cała...
Witam, Ostatnio męczyłem temat uszkodzonego reduktora, teraz po wymianie męczę temat regulacji instalacji. 924431 924432 Dlaczego wychodzi mi tak wysoki mnożnik? Zbyt niskie ciśnienie na parowniku? Co ciekawe wcześniej auto jeździło z mnożnikiem ponad 1.9 i prawdopodobnie tak wyjechało od gazownika który montował instalację, mapy się pokrywają silnik...
Znaczenie kodu usterki P0139 to: Powolna reakcja obwodu czujnika O2 (Bank 1, Czujnik 2) Po długiej walce z błędem mogę podzielać się doświadczeniem: 1. Błąd dotyczy bezpośrednio pracy sondy lambda 2. Błąd wyskakuje w momencie kiedy AFR 14.7 jest niemożliwy do uzyskania w zadanym czasie. Przyczyny główne.: 1. !!!!!Uszkodzona stara sonda lambda przed...
A na jakim poziomie masz ustawiony próg przełączenia na benzynę? 700mbar? Przeglądałem te logi i nie widzę wcześniej, aby ciśnienie w kilku kolejnych ramkach było pozniżej 700mbar, a w przypadku momentu przełączenia masz 4 ramki, z wartościami poniżej progu 700. IMHO zbyt niskie ciśnienie jest przyczyną przełączenia, a przyczyn niskiego ciśnienia może...
Niestety zrobiła się dziura na ściance między gazem a płynem. Na razie zaspawane ale nie włożyłem górnej zastawki tej mosiężnej. Jeździ czekam na okazję kupna na all.. parownika.
Kostkarka skończyła na złomie. Ogólny stan tego urządzenia nie był na tyle dobry aby to jeszcze pracowało w gastronomii, za dużo syfu i demolki mechanicznej w komorze parownika.
Winny był brudny zawór w parowniku
Gumy w parowniku ze starości zrobiły się twarde dlatego nie nadąża on regulować prawidłowo ciśnienia gazu. Gdy ciśnienie jest za niskie komputer odczytuje to jako brak gazu i przełącza na benzynę. Zestaw naprawczy powinien kosztować około 50-60 zł, tylko należy pamiętać o ustawieniu właściwego ciśnienia po regeneracji parownika.
Mam tam jakąś pompę ciepła opartą o R32. Wszystko działa, ale z ciekawości ciągnąłem sobie suwak Danfosa, jednak trochę mi się nie zgadzają jego wskazania i nie wiem gdzie popełniam błąd. Ciśnienia: 5.9/30,5 bar co wg suwaka powinno dać - 9.6 i 48,7. I teraz parametry podawane przez pompę (nazwy oryginalne): Suct temp: -0.5 Coil Temp: -4 Exhaust temp:...
Przydało by się sprawdzić ciśnienie na parowniku Jak sprawdzisz to ciśnienie?
Po przez zbyt niskie ciśnienie skraplania obniża się również ciśnienie parowania a to może powodować oblodzenie parownika. Jaka temperatura wody glikolu?
Czujniki ciśnienia się podstawia, pomiary mimo że dobre niewiele wnoszą. Na czujniku powinno być zasilanie około 14 V anie mniej niż 9. Wentylator w tych samochodach załącza się w rytm ciśnienia na HP, gdy jest niskie to wentylator stoi. Klima nie ruszy jeżeli jest jakiś błąd w sterowaniu, przykładowo błąd czujnika parownika. Trzeba mieć tester aby...
Nie bez powodu jest ustalona temperatura parownika (nie temperatury gazu to inny czujnik). Gaz płynny a takim jest LPG musi odparować a do tego potrzebuje temperatury min 20 C jak większe zapotrzebowanie na gaz (np przy przyspieszaniu to nawet więcej). Przy temperaturach niższych gaz nie odparuje i przejdzie przez reduktor w fazie ciekłej a to już może...
Nie rozsadzi układu bo im niższa temp. otoczenia tym mniejsze ciśnienie. Zagrożenie jest innego typu, przy niskich temp. istnieje prawdopodobieństwo zamarznięcia parownika i jego popękanie
Aby obliczyć przegrzanie par czynnika należy : Ciśnienie ssania mierzyć tuż za parownikiem (w przypadku grzania jest to wymiennik w agregacie na zewnątrz) i tam właśnie wpinasz manometr niskiego ciśnienia (w klimie nie ma tam zaworu serwisowego -trzeba wlutować ) czujnik temp na tej samej rurce. Natomiast w trybie chłodzenia ciśnienie niskie mierzysz...
Czekaj czekaj, do czego ty chcesz użyć tej PC jeśli masz ciśnienie odparowania 18,5 bara i skąd masz źródło ciepła? Może nie potrzebna ci PC jeśli możesz grzać parownik do 60°C. Przegrzewa/przegrzanie jest to wartość o ile więcej energii dostarczono do czynnika ale po stronie parownika czyli ssania sprężarki. Tam temperatury i ciśnienia są znacznie...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Czy, w obliczu braku chętnych, mógłby kolega uchylić rąbka tajemnicy? W zasadzie kolega Wlodek22 udzielił prawidłowej odpowiedzi. Po prostu jest fachowcem! :D Ja dodałbym małe rozszerzenie jego wypowiedzi: Aby następowało chłodzenie temp. odparowania czynnika w parowniku musi być niższa od temp powietrza przepływającego przez jego lamele o te kilka...
. {Pewnie ponad tysiaka jak nic z nabiciem} To zapytaj lokalnego serwisanta klimatyzacji ile będzie chciał za nabicie 800g R32 wraz z usługą, zamiast gdybać o cenach. Będzie działać, będzie szczelna , a jak wydajność będzie niska -to się weźmie "fachowca" i niech zrobi transfuzje na r32. Szanujący się człowiek z F-gazami nie ruszy takiej roboty, propan...
Dziękuję za odpowiedź. Metodom prób i błędów w końcu udało się uzdrowić Pompę ciepła (PC) suszarki. Układ PC prawie nie miał czynnika, po 5-6 latach czynnik prawdopodobnie spierniczył przez zagniecioną rurkę serwisową po stronie wysokiego ciśnienia kompresora. W celu sprawdzenie szczelności układu oraz pozbawienia ewentualnej wilgoci nabiłem układ czynnikiem...
Witam , sorry ale przyłączę się do dyskusji . Być może to tez pomoże nie tylko w moim przypadku. Kolega jarsaw ma racje ale zanim to zrobisz dotknij rurek przed zaworem rozprężnym (cienka powinna być ciepła a gruba zimna) Mam pytanie , jeżeli dobrze rozumiem zawór rozprężny znajduje się po środku cieńszej rurki na grodzi silnika ( jak w audi A4 ) ?...
W tym parowniku masz dwie komory,wysokiego i niskiego cisnienia. W komorach sa zaworki zamykajace gaz po uzyskaniu odpowiedniego cisnienia. Prawdopodobnie masz zle zlozona lub uszkodzone gniazdo na ktorejs komorze,dlatego nie reguluje sie cisnienie i zawiewa gazem. Taka mala mosiezna srubka pod wylotem gazu z parownika to jest regulacja cisnienia,jest...
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Coś wydaje się za dużo, Honda z tych roczników schodziła z ilością gazu do minimum. W/g mojego katalogu wchodzi ok 450g, spróbuj zostawić 400g. Jesteś pewny że masz czujnik na niskiej stronie? To może nie ciśnienie rozłacza układ, tylko zamarzający parownik w środku, w accordzie tak miałem że wciąż klima włączała się i wyłączała, aż silnikiem szarpało,...
1 Odepnij elektrozawór od instalacji i podepnij na krótko bezpośrednio do akumulatora i posłuchaj jak załącza/rozłącza. Powinno być go wyraźnie słychać. 2 To samo spróbuj z elektrozaworem przy parowniku. 3 sprawdź przewody do czujnika temperatury 4 sprawdź węże wodne do parownika czy nie zapowietrzone.( Jeżeli węże nie będą ciepłe po kilku minutach...
skryn napisał: Nie jest wybrzuszona. To nie ten typ. Tam się nic nie wybrzusza. bubu64 napisał: Przecież chłodziarka, jak napisał kolega ma parownik na tylnej ściance, to dlaczego nie ten typ? Bo to pełny NoFrost... Skoro to pełny no frost, to kolega artfal wprowadza w błąd. Skoro trzy tygodnie pochłodziła to obstawiam nieszczelność po stronie niskiego...
Odszukaj czujnik temperatury parownika. Jeden przewód przetnij i w szereg wlutuj rezystor 3kohm. U mnie zadziałało. System wcześniej "widzi" za niską temperaturę i zmniejsza cisnienie prawdopodobnie. Zrobiłem juz kilka dłuższych tras i jest ok. Zobaczę jak dalej. Koszt 50 gr. i 15 min pracy.
Myślę że w tej sytuacji kiedy zgłoszenie poszło do centrali, instalator będzie musiał zrozumieć szczegóły poprawnego działania pompy i chociażby sprawdzi charakterystykę pracy zaworu rozprężnego. Właściwie to osiągana sprawność tylko od tego zależy. A jak u Ciebie wygląda zaszronienie parownika, jest właściwa wymiana powietrza czy parownik jest oblodzony....
Witam . Espace 4 Wymieniona sprężarka , parownik , osuszacz . Uzupełniony olej 150 gram . Uzupełniony czynnik 1000 gram . . Podpinam kompa - brak defektu . Ciśnienie na presostacie 5.5 bara . Odpalam auto i włączam AC. Przez chwilę ciśnienie wysokie podskoczy na 8 bar ale opada do 6.5 . Niskie ciśnienie około 5 podczas pracy . . . Jakieś pomysły .....
Cały układ klimy jest obliczony i odporny na ciśnienia grubo ponad 20 barów,strona niskiego ciśnienia też więc serwis nie ma tu żadnej winy. Parownik szlak trafił z powodu zwykłego zmęczenia materiału, czasu i trudnych warunków pracy, nie ma tu nad czym gdybać tylko brać się za wymianę.
Tam nie ma żadnej dyszy tylko zawór rozprężny(na wlocie do parownika), sprężarka nie robi ciśnienia i to ją się trzeba zająć
Pozbawiony chłodzenia z wentylator ciśnienie wzrośnie do powiedzmy 20bar na HP? Ma to kapilarę przed parownikiem?
Piszę tylko dlatego, że włożyłeś sporo pracy w analizy pracy twojej lodówki. Też robiłem podobne analizy, czyli rejestrowane pomiary temperatur, do tego pogłębione o pomiary ciśnienia na króćcu ssawnym sprężarki oraz pomiary pobieranego prądu. Do tego analizowałem dane z karty katalogowej sprężarki. Mówiąc szczerze g z tego wychodziło do czasu gdy poznałem...
Pełną moc w przypadku sprężarki on/off masz w około 2-3sekundy. Natomiast układ chłodniczy osiąga jak tylko odciągnie czynnik z niskiej strony do poziomu ciśnienia parowania czyli w tak małym urządzeniu w kilkanaście/dziesiąt sekund. Natomiast co do rezerwuaru wody, zawsze możesz ją pompować do zbiornika beczki, mauzera i tam wykorzystując parownik...
Na niskim ciśnieniu 2-4bary, na wyskokim 10-25bar. Inne oznaczają uszkodzenia układu. Być może jeszcze problem z dyszą rozprężną na wejściu do parownika. W obecnych temp. na niskim powinna odkładać się woda. Jeszcze jedno 1,2 czy 3 strefy?
ciśnienie parownika ciśnienie parownika mercedes agregat niskie ciśnienie
serwis goclever wyświetlacz pęknięty zalany laguna grzanie szyby
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Jak wyjąć pompę paliwa w Renault Espace IV? VARTA AGM – oznaczenie 22 11 na klemie minusowej, rok produkcji akumulatora