Byłem u wielu mechaników, pytałem w kilku warsztatach i nikt nie może mi pomóc. A w którymś z nich zmierzyli ciśnienie paliwa? Może woda w baku?
Sprawdz ciśnienie paliwa .
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Pokaż ciśnienie jakie turbo podaje podczas jazdy od "dołu", bo to co zamieściłeś to chyba jakaś przygazówka na postoju.
To że słychać pompę to nie znaczy, że daje ciśnienie na listwę wtryskową ;) Z tago co pamiętam na listwie jest zaworek - możesz sprawdzić (ostrożnie) czy jest ciśnienie. Tylko rozłóż jakąś szmatę żeby Ci benzyna silnika nie ochlapała.
Wkręć manometr i się dowiesz. CZY masz stabilne ciśnienie gazu czy mapsensor siada.
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara).
Podstawa to sprawdzić iskre na świecach i ciśnienie na cylindrach. Jeżeli ok to dalej można szukać
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
jakie powinno by tesh nominalne ciśnienie pompy paliwa?? bez podciśnienia - 3 bary z podciśnieniem - 2,5
Ciśnienie robocze w układzie paliwowym, to 3,5 bar, więc nic dziwnego, że tryska paliwem Musisz wymienić plastikowy zatrzask w końcówce rurki
Luz maglownicy największy jest w pozycji do jazdy na wprost - jeśli chodzi o sam magiel, ale jest tłumiony częściowo przez ciśnienie oleju w autach ze wspomaganiem. I nie skrzypi, tylko stuka głucho.
Rozłącza pewnie gazownie, bo sterownik widzi niskie ciśnienie gazu. P1 ma poniżej 500mbar. Tylko czemu podczas jazdy na benzynie? Albo sterownik gazu, albo coś w wiązce źle podpięte.
Nie, sadza powstaje przy zbyt bogatej mieszance, ale może być tak, że np. przy małych obciążeniach silnika mieszanka jest za bogata, a przy dużych zbyt uboga. Nie znam tego sterownika, ale jedyne korekty jakie może wprowadzać opierają się o sygnał z sondy lambda. Jeśli np. będzie problem z wydajnością wtrysku (np. za mała wydajność pompy paliwa) to...
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Chyba najlepiej sprawdzić samą pompę - odłączyć rurkę od listwy i zatkać ją manometrem - jeśli napcha na rozruszniku w 3-5s kilkaset barów to myślę że dobra a jeśli nie to może być zdechły albo brudny zaworek regulujący na pompie albo sama pompa wypracowana. Nie wiem tylko gdzie tam jest zawór ograniczający maksymalne ciśnienie - czy na listwie czy...
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
MAP sensor powienien wskazywac w granicach 30kPa na jalowym a na otwartej przepustnicy na max pewnie okolo 100 kpa , temp powietrza na dolocie nawet do 60°C jeśli auto długo stoi na jałowym, :D pomyśl o sprawdzeniu jednak tego luzu zaworowego.Po regulacji zmierz ciśnienie na cylidrach najpierw na zimno poźniej po rozgrzaniu, AAa i jeszcze ten pasek...
Jaki silnik? Płynu chłodniczego nie ubywa? Sprawdź czy podczas problemów z odpalaniem jest iskra na wszystkich cylindrach, bo cewki potrafią się uszkodizć w taki sposób, że po rozgrzaniu znika iskra. Ciśnienie sprężania sprawdzone? Jeżeli to 1.2 8V to potrafią bardzo szybko pierścienie polecieć. Kody błędów były czytane? Uszkadzają się i naprawiają...
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
a może przesunąć redutor bardziej do środka auta wtedy powinno ustąpić bo siła odśrodkowa się zmniejszy! jest jeszcze jadna przyczyna takiego zachowania się silnika, miałem podobny przypadek w punto I też gasł mi na luzie na zakręcie dosłownie na każdym rondzie! okazało się że przy takim manewrze robiły się straszne zawirowania powietrza pod maską i...
"ładnie" , to za mało ,jak wyglądają testy przelewowe?Zawór regulacji ciśnienia sprawdzony?
Cześć. Pacjentem jest Fiat punto I, silnik 1.1, 8V z 1996 r. Zaniepokojony zbyt wysokim spalaniem auta (aż 8.5 litra LPG/100 kim - kilkumiesięczna instalacja gazowa w jeździe spokojnej przy krókich dystansach - do 10 km) zmierzyłem ciśnienie sprężania na tłokach (Postój auta 20 godzin, wykręcone wszystkie świece, gaz w podłogę). Osprzęt silnika w porządku,...
Po drugie podnieś ciśnienie na 1.35 bar
powiem tak ze skrzynia closed wycisza troche glosnik ale daje lepsze osiagi zapoznaj sie z ta tabelka moze to ci cos podpowie:D http://www.ifb.pl/~mateo/car-audio/obudo...
Ciśnienie 15 a na jednym 13 Dodano po 11 Według mechanika świece są ok, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wydaje mi się że obrotomierz pokazuje około 900 a komputer 730. Wszystkie parametry,ciśnienia, sondy są w normie
Do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa.
Wadliwy okazał się regulator ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia, samochód wcześniej miał też za wysokie ciśnienie paliwa. Po wymianie wszystko ok.
https://obrazki.elektroda.pl/5333857100_... Początkiem tego roku kupiłem sobie nowy ostatni normalny samochód pozbawiony większości nowoczesnych wynalazków – Opel Corsa E. Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto w potrzebne w aucie miejskim jak bielizna profesjonalistce czujniki ciśnienia...
koledzy, komputer wskazał błąd p1773- ciśnienie oleju, sprawdziłem, że na pewno nie jest to czujnik ciśnienia, bo on działa, moim zdaniem może być to pompa, a wy jak myślicie?, piszcie jeśli coś wiecie.
niestety to nie rozwiązało problemu. Diagnostyka była robiona? Ciśnienie paliwa sprawdzone?
Wszystkiego się trzeba domyślać. Ale na łoko to wygląda na problemy z zapłonem na garze 2 i ogólnie problemy z wypadaniem zapłonu. Jest jeszcze coś z lambda. Albo problem a obwodem, albo za ubogo podczas przyspieszania. Także do sprawdzenia układ zapłonowy ,lambda , ciśnienie paliwa ,no może jeszcze ciśnienie na garach?
Skoro wiesz już takie rzeczy to czemu nie piszesz że sprawdziłeś instalację czujnika i ciśnienie oleju, oraz jakie były wyniki diagnozy?
Czy może mi ktoś powiedzieć co zrobiłem źle. Nie wiem jak podnieść ciśnienie EDC15 Punto jtd. Sterowane ciśnieniem, więc może trzeba mechanicznie?
Potrzebuję schematu do Fiata punto 2009r z fabryczną instalacją na gaz ziemny. Auto ma zdemontowaną instalację gazu i wyrzuca bład P0190 - zbyt niskie ciśnienie paliwa. Potrzebuję informacji gdzie i którymi przewodami był podłączony czujnik ciśnienia w butli.
Witam . Odłącz przewód od czujnika oleju na pracującym silniku ,czy kontrolka zgaśnie.Jeżeli nie to może być coś z instalacją przewodami .Jeżeli nadal lekko świeci wymień czujnik ,lub manometrem sprawdź ciśnienie smarowania.
Proponuje wymienić regulator ciśnienia paliwa. Fakt część nie tania ale bardzo odpowiedzialna za właściwe ciśnienie paliwa
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Witam. O ile dobrze kojarzę to ta pompa chyba tam działa w buforze. Może inaczej - nabija ciśnienie i się wyłącza. Bzdura, w żadnym samochodzie tak nie działa. Znowu zmyślasz swoje teorie z pupy. Nie obrażaj kolego innych. Mondeo Mk2 1,6 na pewno ma czujnik ciśnienia magistrali i steruje pompą. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy....
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam. Po wymianie rozrządu pojawil sie dziwny problem. Przy odpaleniu po 3 godzinnym postoju nie może zgasnąć kontrolka oleju, pali sie ok 5 sekund a komputer wyświetla bład "min. ciśnienie oleju". Po odpaleniu i zgaszeniu kontrolka gaśnie na rozruszniku. Czy spotkaliście się z takim przypadkiem? Brakuje mi pomysłów - nowy olej, filtr itp...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Mierzyłeś ciśnienie oleju?
Przeczytaj dokładnie co jest napisane w autodacie. Ciśnienie sprężania czy stopień sprężania. To są dwa różne ciśnienia.
Przepraszam za być może wprowadzenie w błąd w poprzedniej wypowiedzi ale nie wiem czemu zasugerowałem się ze to benzyna. Ciśnienia jakie powinny być to według moich danych niskie ciśnienie 2-3 barów a wysokie ciśnienie 200obr/min powyżej 300 barów, ale również dobrze może głupieje coś czujnik ciśnienia paliwa albo regulator ciśnienia.
A wymieniałeś samą pompę paliwa, czy z całym koszem? Jeśli samą pompę wymieniałeś to prawdopodobnie przy ponownym składaniu kosza wyślizgnął się oring uszczelniający i jest zbyt małe ciśnienie na listwie wtryskowej, podłącz manometr pod listwę wtryskową musisz być 3 bary ciśnienia.
Teraz na popuszczonych wtryskach pokapało tylko coś przy rozruchu a ciśnienie 0
Jeżeli nie regulator to albo elektryka (przewody) albo pompa wysokiego ciśnienia, sprawdź jakie widzi ciśnienie zmierzone a jakie oczekiwane !
W Grande Punto nie było silnika SPI... prawidłowe ciśnienie w listwie to 0,35MPa (~3,5bar), pomiar wykonujesz (mniej więcej) prawidłowo.
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
(at)arteksmrek Ciśnienie na cylindrach liczone od strony rozrządu 12-6-12-12 bar po próbie olejowej 12-12-12-12 bar. 2 razy pomiar dla pewności. Punto 1, Silnik 1.1 8V 55KM, przebieg ok. 200 tys. km. PB + LPG Sprawdzane manometrem wkręcanym na gwint, ciepły silnik, gaz w podłogę, wykręcone wszystkie świece. Próba olejowa - 15ml oleju świeżego dolanego...
Mógł byś wstawić screena z parametrów? A ciśnienie na tłokach jakie???
Benzyny jest ok 40% zbiornika... Jak już napisałem - pompa paliwa i ciśnienie w obwodzie jest dobre, filtry (poza olejowym) zostały wymienione, czujka temperatury działa Dobre ciśnienie paliwa czyli jakie????? Poza tym punto II nie posiada jako takiego filtra paliwa, tylko siateczkę na pompie paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa.
Jak mam to sprawdzić? Na oko wygląda ok, trzeba ciśnienie w komorze sprawdzić?
a ciśnienie paliwa ?
Patrząc tutaj to 18 sek to już jest 130 km/h https://www.youtube.com/watch?v=qBLgKf22... Natomiast Fiat Uno to coś innego raczej, tam był chyba gaźnik tak? Tutaj ten silnik 1,1 to do niedawna jeszcze w Pandach był, to jest silnik rodem z Punto 2, z okrągłym filtrem powietrza, "nowocześniejszy" mpi, to samo co Schumacher, Sporting, Fire etc. To jest...
mierzone ciśnienie oleju?
Powodem może być zabrudzona przepustnica, przez co silnik dostaje za mało powietrza ewentualnie nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
A może za małe ciśnienie paliwa
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
zasilanie na pompe jest ? ciśnienie jest?
Ciśnienie paliwa ,wtrysk-sprawdż.
Oringi przy regulatorze paliwa w baku. Niby świeża pompa a uciekało ciśnienie i glupiało. Pojechało nie wróciło zamykam.
Sprawdź ciśnienie na akumulatorze ciśnienia. Usunąłem zbędne komentarze ... Reg. 3.1.9. Nie ironizuj
A co pokazuje komputer ? Jakie ciśnienie na listwie ? Jakieś błędy ? Parametry na żywo ok ?
sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Są dwie zmienne - ciśnienie w kolektorze dolotowym (pośrednio - obciążenie silnika) i czas wtrysku. To są dane dla ECU. Sterownik LPG czyta tylko czas wtrysku. Ciśnienie też ale ono ciągle ma tą samą wartość (tyle co w atmosferze ;) ).
jeżeli masz silną iskre na wszystkich czterech garach to zmierz ciśnienie sprężania :)
A MAP pokazuje dokładnie? Nie wiem jak 16V ale 8V też ma parametr Ciśnienia Atmosferycznego mimo że czujnika nie posiada. Zczytuje ciśnienie z MAP sensora przed uruchomieniem silnika. Wtedy tam jest atmosferyczne. Czy 16V robi tak samo? Możliwe...
Sprawdź ciśnienie w kołach.
Prawy spływ wody z podszybia można odwrócić. Nawet akcja chyba na to była. Wtedy woda leci w róg, na podłużnicę, a nie prosto na alternator. Ale czy leci, czy nie leci, alternator i tak kiedyś pęknie :) U mnie nie ma problemów z korozja pod lakierem a moje GP jest z 2006r. Za to pasy trzymające zbiornik paliwa utrzymują go już chyba tylko siłą woli...
Na początek sprawdzić ciśnienie w ogumieniu.
Wstawiłeś drugi reduktor ale może ma on ustawione niższe ciśnienie niż poprzedni stąd centrala odłącza LPG bo ciśnienie spada poniżej ustawionego w programie. Trzeba zobaczyć co widzi interfejs i ajkie jest ustawione ciśnienie.
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Zmierz ciśnienie paliwa (0,9bar), z uszkodzonym wtryskiwaczem w spi to się jeszcze nie spotkałem
Wzorcowa korekta przy prawidłowo zakodowanych i sprawnych wtryskiwaczach powinna być 0, dla ciśnienia na listwie i dawki wtrysku masz w parametrach wielkości oczekiwane i zmierzone. Zrób próbę przelewową i zmierz ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
tajemnica poliszynela ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
dzięki ale mimo wszystko powinien się odezwać, jednak sprawdzę ciśnienie na cylindrach.
Sprawdź ciśnienie oleju manometrem , (może tylko czujnik padł ). Jazda z niskim ciśnieniem uszkodzi silnik .
Jak jest nieszczelny zawór to ciśnienie narasta do kilku barów i wtryski tego nie utrzymają.
Byłeś u gazownika, który sprawdzał ciśnienie przed wtryskami?
Witam, moje punto 2 1.9JTD 80KM nagle po zatankowaniu paliwa zaczęło słabiej odpalać, aż w końcu przestało. Odpala tylko na pych lub z samostartu. Żadnych błędów nie ma na komputerze, ale ciśnienie podczas rozruchu zamiast 350bar jest od 12 do 20bar, czasami 80bar. Wtryski na przelew sprawdzone i nic nie naleciało do żadnego - wina słabego ciśnienia....
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
właśnie tu problemy przerywania i dławienia sie silnika występują przy ciepłym silniku zimny chodzi bez problemu. Dodano po 4 to nie ja sprawdzałem to ciśnienie tylko znajomy mechanior bo ja juz w prenym momencie sie poddałem i oddałem go komuś żeby spojrzał świeżym okiem na tą całą sprawę i on wybadał to za duże ciśnienie.
Przydałaby się informacja jaki silnik i jakie punto. Napisz, to odpowiem.
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Przydało by się pewnie zregenerować i wyregulować ciśnienie na reduktorze.
"usterka mechaniczna silnika" - czy ogrzewanie w twoim punto zmieniło swoją wydajność, czy zwiększyło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, czy w ciągu roku odkąd zauważyłeś problem musiałeś uzupełniać układ choćby niewielkimi ilościami płynu?
Wentylator zachowuje się prawidłowo. Startuje tylko gdy ciśnienie na klimie dobije do odpowiednich wartości. Jakie masz ciśnienia na LP/HP przy nawiewie na MAX klimy? Powinno być ok 2bar na LP, i do 15-18 na HP. Wentylator włączać się powinien gdzieś właśnie przy 15bar HP. Ile czynnika nabite? Jak pamiętam jest to ok 460g. Za dużo lub zbyt mało czynnika...
Podłączyć się pod komputer i zobaczyć parametry, czy zapłony wypadają, zmierzyć ciśnienie pompy paliwa.
punto ciśnienie ciśnienie oleju punto czujnik ciśnienie punto
oporność głośnik naprawa uszkodzonej taśmy gasnie silnik mondeo
amplituner yamaha droga dojazdowa
OPEL 16214249JT Delco D96018 ECU Details and Issues Czy antena ma bezpiecznik od zasilania?