Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
To jeszcze ciśnienie w układzie do sprawdzenia jeśli korek sprawdzony.
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Żaden Master w tym roczniku nie miał dwóch wiatraków, zawsze jeden z pierwszym biegiem przez opór. Dla autora tematu-pierwszy bieg zarezerwowany jest tylko dla klimy(klima rusza, pierwszy bieg startuje razem z nią) Bieg drugi włącza się jeśli ciśnienie klimy przekroczy ok 25barów lub temp. płynu chłodzącego silnik przekroczy 100*C.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą i zamknij to szczelnie bo jak się zwiększa ciśnienie to i temperatura wrzenia rośnie. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.
RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
Jest co2 w ukladzie?
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Niedobór płynu do mycia 2 - Niedobór płynu chłodzącego 3 - Czujnik poziomu paliwa 4 - Temperatura płynu chłodzącego 5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji 6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji 7 - Gałąź przycisków x Telematik 8 - Przełącznik menu 9 - wolne 10 - Przełącznik osłony silnika 11 - Czujnik poziomu paliwa...
Tam masz elektronicznie sterowany termostat, tak ma być. Podejrzewam że termostat już trochę puszcza że starości. Te silniki mają temperature pracy do 105 stopni. A czujnik wymień. Spusc ciśnienie z układu chłodzenia, zakrec z powrotem korek i jak go wyjmiesz to mało co się wyleje. Dodano po 2 Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. (...
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Więc problem jest następujący.... Potrzebuję sprawdzić układ sterujący (nadzorujący) ciśnienie oleju i poziom płynu chłodzącego- na schemacie jest on oznaczony jako J252. Moje pytanie... gdzie znaleźć ten układ i jak on może wyglądać?? czy to jest jakiś niewielki układ scalony??
to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku. Zjawisko...
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
To witam w klubie. Mam ten sam problem. Jak się wciśnie pedał gwałtownie silnik gaśnie, odcina wtrysk paliwa, zapala się ikonka - układ sterowania wtryskiem. Wyłączam stacyjkę na ok. 5 sek. włączam i silnik znów odpala (bez rozrusznika - na biegu). Na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Jak tylko osiągnie 3 kreski na wyświetlaczu temp. płynu chłodzącego...
Nie działa wisko okej. Ale nie napisałeś czy ogólnie wentylator stoi totalnie czy działa ze stałą prędkością cały czas nawet gdy silnik przekroczy te 95-97 stopni ??? Ogólnie to wisko powinno zadziałać po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów silnika nawet przy niższej temperaturze płynu chłodzącego silnika... Tam też wisko współpracuje z klimatyzacją...
Wymiana nakrętki zbiornika plynu chłodzącego na taki upuszczający ciśnienie rozwiązała problem
Na razie nic nie zrobiliśmy przy silniku. Zalałem tec2000 i ciśnienie silnika trzyma. Tylko cały czas wciąga 2 litry płynu chłodzącego na 100 km. Pytanie, co się z płynem dzieje, nigdzie nie ma wycieków, przynajmniej ich nie widać. Olej nie zmienił swojej konsystencji.
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Ja mam podobny problem, mam silnik AHF (110KM, 1999r, 218 tyś. km) i od niedawna źle zapala- muszę kręcić jakieś 4-5 s. w najgorszym przypadku. Przy zapalaniu "rzuca" samochodem jak u koleżanki, a po odpaleniu silnik pracuje trochę nierówno Myślałem, że to coś z tym czujnikiem temp. bo kontrolka świec świeciła się krótko (dużo krócej niż pozostałe kontrolki)...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
pojechałem na diagnozę do warsztatu i niby zdiagnozowano że wtryski są uszkodzone więc zostały zregenerowane również został wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej to samo I kto teraz odda za to piniądze? Czy szef zapłaci za głupotę pracowników? Podstawa to ciśnienie na szynie a nie jakieś durne odpowiedzi typu ciśnienie ok. Sory ale...
To policz opłaty stałe ,które płaci się i tak czy korzystasz czy nie. Ok magazyn obecni jest drogi ale cena będzie spadać. I nie mówię że za rok czy dwa. To jest dłuższa pespektywa czasu 10-20 lat sieć dla domków jednorodzinnych będzie zbędna, więc dlaczego mam za jej utrzymanie płacić. Tylko energochłonne firmy będą jej potrzebować. Co do bezsensu...
Kod P0171 oznacza, że czujnik tlenu (O2) w banku 1 rozpoznał zbyt ubogą mieszankę, aby ją skorygować. Czujniki tlenu O2 mają możliwość korygowania mieszanki paliwowej o +-15%. Jeśli będzie musiał skorygować mieszankę paliwowo-powietrzną w większym stopniu, zostanie zapisany kod P0171. Następujące problemy mogą być spowodowane przez kod P0171: Nieszczelność...
Witam, mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006 r. Ogrzewanie działa w kratkę, jak się zagrzewa silnik, leci ciepłe, gdy osiągnie 90 stopni, dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Zaobserwowałem, że poziom płynu chłodzącego jest minimum, wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu,...
Odp jest prosta : czujnik ciśnienie płynu chłądzącego. :D Płyn chłodzący to gaz w układzie klimatyzacji :D
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Po każdym odpaleniu nie występuje żaden błąd, -temperatura płynu chłodzącego była sprawdzana taka jak otoczenia po postoju, a powietrza zasysanego podobna, -pomka za każdym razem słychać i sprawdzane ciśnienie po przekręceniu kluczyka dosłownie w niecałą sekundę dobija do 3,8 bara na listwie wtryskowej.
http://obrazki.elektroda.pl/2219352600_1... Witam. Dzisiaj chciałbym zaprezentować projekt wyświetlacza graficznego z ekranem dotykowym, sterowanego przez mikrokontroler ATmega128, wyświetlającego podstawowe informacje zbierane z czujników umieszczonych w samochodzie. Projekt nie jest dla mnie, wykonałem go na prośbę znajomego, który...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam.Mam bardzo ciężki problem ze scanią i nie mogę tego rozwiązać .Na początku objaw był taki że po jezdzie i zgaszeniu Scani było słychać w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgnięcie a dwa tyg. temu gdy pojechałem w trasę wywaloło mi płyn zaworem bezpieczeństwa w zbiorniczku .Witać że bąblowanie jest z przewodu (powrotu) z gowic do zbiorniczka.Przy...
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Witam. Kontrolka którą zaznaczyłes na dole to kontrolka alarmu za wysokiej temperatury płynu chłodzącego silnika.Razem z nia zapala sie na srodkowym wyswietlaczy STOP. Masz układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności.To znaczy jeżeli dzwignie hydr. zewnętrznej i podnosnika są w neutralnym położeniu to pompa praktycznie nie pracuje gdyz tarcza sterująca...
Witam kolegów pytanie mam jak się pojawia ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego w euro 6 to najczęściej powodem jest chłodnica ciśnienia doładowanego czy kompresor ? Przy chłodnicy zbiera się też maź w osuszaczu czy raczej nie powinna? Dziękuje
P0140 to: Czujnik O2 (Bank 1, Czujnik 2) – brak aktywności. Obwód grzałki czujnika tlenu O₂ może być zwarty. (Zazwyczaj wymaga wymiany bezpiecznika obwodu grzejnika, również w skrzynce bezpieczników). Zwarcie w obwodzie sygnałowym czujnika tlenu O₂. Stopienie złącza wiązki lub wiązki przewodów w wyniku kontaktu z układem wydechowym. Woda dostała się...
Po wczorajszej analizie wysuwają się następujące wnioski: Nagrzewnica zaczyna grzać przy 3 tys obrotów dość mocno, przy 1000 lekko ciepła. Na wolnych obrotach brak ruchu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Przyznam, że od 4 lat jak posiadam to auto nie była wymieniana pompa wody. Czy pompa wody się w jakiś sposób zużywa i zmniejsza się jej...
136 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa. Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie...
problem dalej nie rozwiązany proszę o pomoc ciśnienie pompy i wtryski są ok zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego czy może być to uszczelka pod głowica dostający się płyn itd. dodam ze po odłączeniu map sensor i zdjęciu filtra powietrza problem znika
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
poziom płynu chłodzącego ubytki płynu chłodzącego filtr płynu chłodzącego
dwufazowy mostek windows indeks triodowy wzmacniacz
naprawa udaru makita bateria niteo
Epson L3156 - pulsują wszystkie diody, co robić? Jak często wymieniać wodę w akwarium? Porady i zalecenia