Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
To jeszcze ciśnienie w układzie do sprawdzenia jeśli korek sprawdzony.
sterowanie jej nie ruszyło , ciśnienie płynu chłodzącego [PR192] 6,1 bar , clip nie widzi klimatyzacji - kalkulator nierozpoznany
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
Witam Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie ciśnienie pompy paliwa. Pozdrawiam
Witam Potrzebuję dowiedzieć się gdzie w Manie 26.500 z 2019 roku znajduje się czujnik ciśnienia płynu chłodzącego. Za podpowiedzi z góry dziekuje.
To jest czujnik ciśnienia płynu chłodzącego. Prawdopodobnie jest uszkodzony i dlatego został zmostkowany. Co do załączania to na bezpiecznikach automatycznych może być problem, ewentualnie podmienić na bezpiecznik o większej charakterystyce.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
A jak ma ta klimatyzacja zadziałać skoro ciśnienie w układzie klimatyzacji jest 0,0 BAR. :?: Napraw sprawę związaną z ciśnieniem płynu chłodzącego. Ciśnienie poniżej około 1,8 BAR powoduje zablokowanie systemu, ponieważ twierdzi, że jest za niskie ciśnienie gazu w układzie. :D
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Wymiana nakrętki zbiornika plynu chłodzącego na taki upuszczający ciśnienie rozwiązała problem
Błąd presostatu nie zapali czeka ale pojawi się w pamięci ECU bo właśnie ECU nadzoruje ciśnienie klimy
Jest co2 w ukladzie?
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Żaden Master w tym roczniku nie miał dwóch wiatraków, zawsze jeden z pierwszym biegiem przez opór. Dla autora tematu-pierwszy bieg zarezerwowany jest tylko dla klimy(klima rusza, pierwszy bieg startuje razem z nią) Bieg drugi włącza się jeśli ciśnienie klimy przekroczy ok 25barów lub temp. płynu chłodzącego silnik przekroczy 100*C.
Więc problem jest następujący.... Potrzebuję sprawdzić układ sterujący (nadzorujący) ciśnienie oleju i poziom płynu chłodzącego- na schemacie jest on oznaczony jako J252. Moje pytanie... gdzie znaleźć ten układ i jak on może wyglądać?? czy to jest jakiś niewielki układ scalony??
Witam kolegów pytanie mam jak się pojawia ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego w euro 6 to najczęściej powodem jest chłodnica ciśnienia doładowanego czy kompresor ? Przy chłodnicy zbiera się też maź w osuszaczu czy raczej nie powinna? Dziękuje
Być może faktycznie ciśnienie dostaje się do płynu chłodzącego, ale bez demontażu głowicy nie będzie pewności. Czy z korka chłodnicy odchodzi wężyk do zbiornika?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Przypadkiem w UCH tego nie da się wyłączyć. Przepływomierz nie jest w UCH lecz w wtrysku, więc to też odpada. Podłączony pod clipa - super, a wystarczyło odczytać ciśnienie płynu chłodzącego (czynnika w układzie klimatyzacji), jeśli będzie 0 to presostat uwalony lub jego wtyczka. W parametrach widać również jak na dłoni czy przychodzi żądanie uruchomienia...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Adblue by działało musi spełnić warunki takie jak -temperatura zewnętrzna -ciśnienie atmosferyczne -temperatura katalizatora -temperatura płynu chłodzącego -temperatura adblue
witaj miałem podobny problem , u mnie felerna okazała się uszczelka pod głowicą sprawdz stopień sprężania na zimnym i czy nie robi się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego powodzenia
Szukaj. Taka ilość nie mogła wyparować. Sprawdź, czy nie ląduje w misce olejowej, sprawdź dywaniki pod nogami, czy nie są wilgotne (nagrzewnica). Sprawdź, czy nie wylatuje tłumikiem w postaci pary wodnej. Dalsze kroki: Sprawdź na włączonym silniku, czy nie wypluwa płynu z okolic pompy wody. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Właśnie odpaliłem, dolałem płynu i zostawiłem otwarty zbiornik wyrównawczy, a to też może się dziać przez EGR lub przez którąś chłodnicę? Dodano po 37 Powiem że odpaliłem dolałem płynu i zbiornik zostawiłem otwarty i dalej dmucha zimnym powietrzem chyba będzie lepiej jak jak wszystko rozbiorę i poczyszczę Dodano po 1 A teraz wyskoczył check endzi i...
ECU 001569.31 - Obniżenie poziomu paliwa jest zapisywane, jeśli ECU wykryje niskie ciśnienie oleju silnikowego, wysoką temperaturę płynu chłodzącego, niską temperaturę paliwa, brak sygnału prędkości wału korbowego lub wadliwą pompę wtryskową. Sorki że z translatora, ale nie chce mi się tłumaczyć.
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą i zamknij to szczelnie bo jak się zwiększa ciśnienie to i temperatura wrzenia rośnie. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
W jego przypadku jeżeli puściła uszczelka pomiędzy kanałem olejowym a chłodzenia to nie przybędzie mu oleju. Większe ciśnienie oleju jak płynu chłodzącego nie pozwoli na przedostanie się płynu do oleju, odwrotnie tak.
Nie ubywa płynu chłodzącego. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Na razie nic nie zrobiliśmy przy silniku. Zalałem tec2000 i ciśnienie silnika trzyma. Tylko cały czas wciąga 2 litry płynu chłodzącego na 100 km. Pytanie, co się z płynem dzieje, nigdzie nie ma wycieków, przynajmniej ich nie widać. Olej nie zmienił swojej konsystencji.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
WITAM SERDECZNIE.GDZIE SZUKAĆ CZUJNIKA CIŚNIENIA PŁYNU CHŁODZĄCEGO?
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Wtryski nowe czy używane? Co dokładnie padło w starych? Filtr paliwa zmieniony? Podłącz urządzenie diagnostyczne I obserwacja parametrów tj temperatury paliwa, temperatury płynu chłodzącego, synchronizacja oraz ciśnienie na listwie powinno wiele wyjaśnić.
Odkręć (na zimno) korek od zbiornika płynu chłodzącego - jest ciśnienie? Powąchaj czy nie śmierdzi spalinami.
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
witam od niedawna jestem posiadaczem jeepa 3,1td auto dobrze się sprawuje tylko od niedawna zaczęło rosnąc ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego i ucieka gdzieś przewodami,temperatura jest w porządku czy to jest coś poważnego ?
E, to jeszcze nic. Ja jak jadę z górki to spalanie mam coraz mniejsze a samochód coraz szybciej jedzie, nawet tempomat nie może go wyhamować. usunięte wszystkie płyny regularnie brak jakichkolwiek błędów na kompie Po co usuwasz wszystkie płyny z samochodu i do tego regularnie, samoczynnie przybywają ? Masz jakąs usterkę ponieważ powinno pokazać błędy...
Sprawdź raczej ten czujnik ciśnienia doładowania bo widać że błąd był aktywny 39 razy. Widać że masz SPD3 także z diagnozą nie powinno być problemów 4416 Ciśnienie atmosferyczne Ciśnienie powietrza doładowującego pokazane na wyświetlaczu nie jest wiarygodne w porównaniu z ciśnieniem atmosferycznym. Ciśnienie atmosferyczne i ciśnienie powietrza doładowującego...
Wyciek na szynie CR - pewnie wtrysk lub kilka, ewentualnie zawór bezpieczeństwa. TCU to błąd załączania przystawki ZBR 111 poziom płynu chłodzącego ZBR 4523 ciśnienie w układzie kierowniczym
A przypadkiem te świece nie podgrzewają oleju napędowego zanim nie zmiesza się z powietrzem i trafi do komory spalania? Chyba tak jest i nie ma to nic wspólnego z nagrzewnicą, domyślam się że chodzi o temperaturę silnika a nie o temperaturę we wnętrzu. Po dłuższej jeździe jak jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? Jest tam ciśnienie, jaka...
Sprawdź przy okazji korek płynu chłodzącego, a dokładniej zawór nadciśnieniowy. Ciśnienie otwarcia powinno być podane na korku.
Nie spiesz się z wymianą uszczelki, tylko wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego. W układzie chłodzenia panuje zawsze ciśnienie regulowane zaworkiem na korku zbiorniczka wyrównawczego.
Zmierz ciśnienie paliwa manometrem
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
problem dalej nie rozwiązany proszę o pomoc ciśnienie pompy i wtryski są ok zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego czy może być to uszczelka pod głowica dostający się płyn itd. dodam ze po odłączeniu map sensor i zdjęciu filtra powietrza problem znika
Ciśnienie oleju sprawdzone na filtrze 0,5-4 bar.Kontrolka zapala się po zagrzaniu silnika,tylko na wyższych obrotach.Wymieniłem czujnik poziomu,ciśnienia zielony,temperatury płynu chłodzącego.
Nowsza deska jest zdecedowanie fajniejsza. A odnośnie wskaźników to do wolnossącego można założyć: ciśnienie oleju, paliwa; temperatura oleju i płynu chłodzącego, AFR (chyba ważniejsze od amperomierza i woltomierza). Zawsze się przydadzą przy modyfikacjach silnika.
Objawy wskazują na uszkodzona uszczelkę pod głowicą, dzieje się tak kiedy ciśnienie z cylindra ucieka do układu chłodzenia.
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Propunuję przeczytać instrukcję obsługi auta zanim odkręcisz którykolwiek korek pod maską. Nie odkręca się korka od płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku bo tam ma być ciśnienie, i nigdy nie lej tam wody tylko płyn!
P 1122 nie odnosi się do DF 198 (nie wiem jak odczytałeś ten kod) a raczej do DF 073 czyli OBWÓD CZUJNIKA POŁOŻENIA PEDAŁU, LINIA 2. A sama interpretacja tej usterki mówi żeby sprawdzić połączenia czujnika położenia pedału, przeprowadzić kontrolę połączeń modułu sterowania silnikiem i naprawić w razie potrzeby jednak ty to wykonałeś więc pozostaje sprawa...
Dziurawy reduktor, ciśnienie gazu wypycha płyn z przestrzeni wodnej.
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
Nie wiem jaki silnik jest w tej konkretnie pompie. Ale spróbuję odpowiedzieć: - silnik benzynowy: włączony zapłon, obwody kontrolne (ciśnienie oleju temp płynu chłodzącego), -silnik wysokoprężny: świece żarowe, obwody kontrolne. Nie wiem w jaki osprzęt jest "wyposażona" ta konkretnie pompa ale nie takie rzeczy ludzie potrafią zrobić (mam na myśli zarżnięcie...
Witam, Podczas pracy silnika powstaje ciśnienie w chłodnicy i wyrzuca płyn z chłodnicy. Jakie usterki powodują dostawanie się powietrza do układu chłodzącego? Sprężarka sprawdzona. Głowica szczelna. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Jest ktoś mądrzejszy ode mnie? Proszę o pomoc.
Jutro z samego rana zalejemy płyn, odpowietrzymy układ i na wszelki wypadek sprawdzimy ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, ale już bez wspomagania się używkami w trakcie pracy.
A ty wiesz że się nie odkręca korka wlewu płynu chłodzącego bo się możesz poparzyć jak się temperatura zrobi i ciśnienie wzrośnie.
Witam. Kolego BATT. Wielu na tym forum udzieliłoby prawidłowej odpowiedzi na Twój problem, lecz tak mało mamy danych o tym silniku, że wielu rezygnuje z odpowiedzi, bo co tu można powiedzieć i doradzić. Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawdż ciśnienie w cylindrach na zimnym i ciepłym silniku. Nie zaszkodzi sprawdzić wtryskiwacze. Sprawdż...
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Witam. Mam problem z chłodzeniem silnika, w układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie, od którego przewody płynu chłodzącego robią się twarde jak skała. Po odkręceniu zbiornika wyrównawczego płyn chłodzący wystrzeliwuje z niego na wysokość ponad 1m. Auto jest po przegrzaniu. Głowica została splanowana oraz została wymieniona uszczelka. Układ chłodzenia...
Jak kopci na biało to jest oznaka spalania płynu chłodzącego a "masełko" na korku to na 100% płyn chłodzący w oleju. Migająca kontrolka od ciśnienia oleju spowodowana jest tym, że pewnie ciśnienie z układu smarowania ucieka gdzieś przez szczeliny w głowicy lub uszczelce. Ja bym obstawiał uszkodzoną głowicę.
Grzebałeś coś przy czujniku ciśnienia paliwa? Jakie widzi ciśnienie na zapłonie a jakie przy kręceniu rozrusznikiem? To go boli i przez to nie odpala. nie grzebałem. ciśnienie sprawdzę za 2 godzinki.
Sprawdzałeś drożność chłodnicy?Może jest po prostu przytkana i to powoduje wzrost ciśnienia płynu chłodzącego na wejściu do niej co w konsekwencji może rozerwać wąż.
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Sytuacja wyjaśniła się przypadkowo. (Udało sie bez wymiany uszczelki pod głowicą) mianowicie pod czas wymiany filtra od gazu został odkręcony zbiorniczek od płynu chłodzącego okazało się że jest malutkie pęknięcie i to tam wywalało ciśnienie a wraz z ciśnieniem płyn. Zbiorniczek uszkodził się prawdopodobnie że starości....
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Po każdym odpaleniu nie występuje żaden błąd, -temperatura płynu chłodzącego była sprawdzana taka jak otoczenia po postoju, a powietrza zasysanego podobna, -pomka za każdym razem słychać i sprawdzane ciśnienie po przekręceniu kluczyka dosłownie w niecałą sekundę dobija do 3,8 bara na listwie wtryskowej.
Witam ! Są dwie opcje mogło delikatnie wydmuchać uszczelkę pod głowicą pomiędzy kanałem olejowym a wodnym albo głowica pękła pomiędzy kanałem olejowym a wodnym, z racji że w magistrali olejowej panuje trochę większe ciśnienie to olej przedostaje się do płynu chłodzącego, z tego co się orientuje to w tych silnikach lubią pękać głowice ale to nie jest...
Witam, mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006 r. Ogrzewanie działa w kratkę, jak się zagrzewa silnik, leci ciepłe, gdy osiągnie 90 stopni, dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Zaobserwowałem, że poziom płynu chłodzącego jest minimum, wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu,...
136 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa. Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie...
Wentylatory już chodzą, wyciągnąłem przekaźnik i wsadziłem i jest ok zaczęło działać. Jednak klima dalej nie chłodzi, jedna rurka przy kompresorze robi się bardzo gorąca natomiast druga jest obojętna, czy to znaczy że przez komoresor nie przechodzi gaz ? Czy wina czegoś innego ? Tak sobie myślę że jeżeli kompresor nie działa to ciśnienie w obiegu nie...
Jak dymi na niebiesko to raczej pali olej i tu był bym skłonny do wypowiedzi kusiu27. Ale dziwne rzeczy dzieją się z płynem chłodzącym. To że w układzie chłodzącym zbiera się ciśnienie to rzecz normalna, ale to że go ubywa to już nie jest normalne. Nie masz czasem wycieku płyny chłodzącego? nie ma śladów od spodu, a może masz słodki zapach w środku?...
Głowicę robiłem w ramach tej usterki bo było podejrzenie ze ciśnienie idzie w układ chłodzenia i zatrzymuje obieg cieczy.
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Witam ! Mam małe lamerskie pytanko: Jak jest realizowany pomiar ciśnienia oleju w silnikach samochodowych do sterowania "zegarem" ? Chodzi mi o rodzaj zastosowanego przetwornika ciśnienie-napięcie (?). Pytam się o to bo jestem na etapie projektowania "komputerka" do samochodu, który by podawał parametry pracy silnika takie jak : - wartość napięcia...
silnik 1.9 TDI 110 km AFN 96r w tym rzecz ze nie widac zasdnych wyciekow, wiec uszczelka pod głowicą? jeżeli do tego ciśnienie w układzie chlodzenia to tak-uszczelka pod głowicą.Nie zapomnij splanować.
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Witam kolegę ,a czy czasami płynu chłodzącego nie ubywa? Bo jeżeli tak to uszczelka pod głowicą.
Sprawdź jeszcze czy czasem płyn nie jest wydmuchiwany przez ciśnienie z uszkodzonej uszczelki lub uszkodzonej głowicy- przy zimnym silniku i odkręconym korku naczynia wyrównawczego zapal silnik i obserwuj czy nie pojawią się bąbelki w płynie.Jeżeli tak to najprawdopodobniej płyn w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie jest wydmuchiwany przez rurkę przelewową...
witam wszystkich jak w opisie Daf105/460 2008r w zbiorniczku powstaje wysokie ciśnienie i płyn się pieni na korku osadza się :masło: uszczelka pod głowicą zmieniona
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
Witam! Jeśli na uruchomionym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i będzie tam "bulgotać", i uchodzić ciśnienie (UWAGA: może być gorące), a po zgaszeniu silnika powyższe ustanie, to masz albo uszczelkę pod głowicą do wymiany, albo głowica (bardziej stawiam na uszczelkę). Może być też przyczyną termostat (Zablokował się), ale wtedy...
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Spróbuj jak wcześniej zasugierowano sprawdzić stan połączeń węży i obejrzyj dokładnie silnik (najlepiej na rozgrzanym podczas pracy, jest wtedy duże ciśnienie w układzie i łatwo zaobserwować ewentualne wycieki przez widoczną parę wodną.)
cześć. VW Golf 4 1,6 sr + lpg stag Auto odpala na benzynie od strzała i gaśnie po 1-2 sekundach. Jeśli przytrzymamy otwartą przepustnicę tak na 3 tysiące obrotów przez parę minut to da się jechać i auto już nie gaśnie. Początkowo były tylko takie objawy a teraz też nierówno pracuje i brak mocy . Auto było już u 4 mechaników w tym jednego od vw specjalisty...
Jaki przebieg?? czy są ubywa płynu chłodzącego lub oleju w silniku?? czy silnik został przegrzany??, należał by sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i ciśnienie oleju. A.197 500 B.Płyn chłodzący w normie C.Jeżeli chodzi o wycieki, to brak. D.Czy silnik został przegrzany, trudno powiedzieć, w jaki sposób i kiedy mogło to nastąpić. Jak sprawdzić ciśnienie...
Rozebrałem reduktor na czesci pierwsze, wymieniłem membrany i uszczelki. Nie wiem tylko czy tak samo dokręciłem srube z pierwszej komory reduktora, zdązyłem się zorientować, ze ona jest odpowiedzialna za ciśnienie gazu. Niestaty pekł mi wąż od płynu chłodzącego i dopiero jutro wieczorem założe reduktor i sprawdze czy regeneracja coś poprawiła. Grzeniu...
podgrzewacza płynu chłodzącego wymiana płynu chłodzącego płynu chłodzącego vectra
naprawa pompy myjącej zmywarki bosch źródło stałoprądowe ładowarka akumulator latarka
Mercedes W220 S320 - Światła stop świecą się cały czas Czy enkoder może zastąpić kontaktron?