świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnyn silniku a następnie na ciepłym i porównaj odczyty.
Mój Polonezik nie chce chodzić na 1 i 4 cylindrze jeśli pracuje na benzynie. Natomiast na gazie silnik pracuje bez zarzutu. Dodam, że to 1,6 GSI więc może padła listwa ale czy to możliwe, że wtedy 1 i 3 cylinder pracowałby normalnie? Oczywiście na desce rozdzielczej pali się kontrolka sygnalizująca nieprawidłowe działanie systemu wtryskowego. Świece...
A u mnie w oplu omedze silnik się też trzęsie. CIśnienie sprężania na wszystkich sześciu cylindrach po 11 atm. NA benzynie się trzęsie obojętnie czy zimny czy ciepły. NA gazie sekwencyjnym tragedia. Trzęsie jak cholera. Też obojętne czy zimny czy ciepły. Słychać jak dopala gaz w rurze wydechowej. Dziwne że czasami słabiej a raz mocniej. Gazownik mi...
1 jakby zaoliwiona. Może bierze olej na tym cylindrze. Pomierz ciśnienie sprężania. Ewentuwlnie sprawdź luzy zaworowe.
Izolatory na świecach są zakopcone i mokre. To może świadczyć o zbyt bogatej mieszance paliwowo powietrznej, albo ,, zalany silnik "". Olej do cylindra ( w niewielkiej ilości ) można wlać, aby zweryfikować wskazanie ciśnienia sprężania.
amatorski sposób pomiaru sprężania na docisk wykzał niższe ciśnienie w 2 i 3 cylindrze. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia ewentualnego przedmuchu pomiędzy cylindrami ?
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
A może by tak zacząć od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach. Wyeliminujesz usterkę/zużycie w obszarze tłok-cylinder jak również stan szczelności zaworów. Dym z rury wskazuje na duży luz uszczelnienia tłoków, co skutkuje utrat mocy silnika. Pozdrawiam
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Pierwsza sprawa to taka że dla tego silnika minimalne ciśnienie sprężania to 0,95MPa więc już tutaj jest coś nie tak,dwa czy przerwa na elektrodzie świecy jest prawidłowa, przewody WN nie mają przebicia ? Trzecia sprawa to zawory. Spróbuje Kolega zalać cylindry odrobiną oleju i po jakichś 10 minutach sprawdzi czy jest poprawa, (przynajmniej zaraz po...
Jeżeli miałeś olej w filtrze wymień sobie odrzutnik oleju i dokładnie wymyj jego okolice gdzie jest zamontowany. Wnioskuję że autor tego postu silnika od poloneza na oczy nie widział. Olej w filtrze powietrza świadczy o popękanych/zużytych pierścieniach tłokowych, czyli silnik do remontu/na złom. W silnikach 1,5 i 1,6 odrzutnik oleju jest integralną...
A skąd , po prostu niskie obroty nie zrobią odpowiedniego ciśnienia w cylindrach. Tu się zgadzam, ale to jest też powodem, że wzrost temperatury podczas takiego sprężania jest niewystarczający do odparowania benzyny, co ułatwia zapłon mieszanki. Dowodem na to było bezproblemowe odpalanie silnika stojącego przez trzy dni na mrozie poniżej -25*C zasilonego...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Więc tak J. Kowal w wydaniu instrukcji serwisowej z 1998 roku podaje : Dla silnika fiatowskiego na łańcuchu : Ciśnienie sprężania* : minimum 1,03 MPa (10,5 Kg/cm2) 10,27 Bar * Podczas pomiaru silnik powinien być rozgrzany i wyregulowany zgodnie z wymaganiami, mieć wykręcone świece oraz naładowany akumulator. Pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty...
Chłopie, to forum techniczne, jak nie masz nic do powiedzenia, to nie pisz, punkty nabijasz? Tak sądzisz? Temat obracających się zaworów cylindrowych w zwykłym silniku spalinowym, to trochę taka "Urban Legend", wszyscy o tym mówią, ale nikt nie wie dokładnie. Człowieku widziałem obracające się zawory w skuterze qmb i w polonezie 1,6, w głowicach z...
Witam wszystkich. Posiadam Fiata Tmprę z 1995 roku z silnikiem 1.6 i.e. z zamontowaną instalacją gazową. Mam niestety problem z tym autkiem bowiem przy jeździe na benzynie i na gazie (nie ma znaczenia) auto jest bardzo słabe, ma słabe przyspieszenie i kiepsko wkręca się na obroty, mówiąc popularnie - jest strasznie mulasty. Nie wiem już kompletnie co...
Zimny silnik ciężko uruchomić i brak niskich obrotów bardzo często. Jak się przyciera co jakiś czas to jeszcze pół biedy, ale jak sie zatnie to w zimie zimny na jeden cylinder nie odpali. na razie jest ciepło i może już będzie , ale tak jeździć się nie da. Zapytam w ten sposób: Kolega naocznie widział taką sytuacje, czy tylko przeczytał o tym na jakimś...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Ale wróćmy do początku. Jest to wina głowicy czy błędnej regulacji gaźnika? Głowicę bardzo łatwo sprawdzić czy są szczelne zawory, wystarczy sprawdzić ciśnienie sprężania jakie jest co do wartości i czy jest równe...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
ciśnienie sprężania cylindrach ciśnienie sprężania polonez jakie ciśnienie sprężania cylindrach
instrukcje naprawy mercedes bezpieczniki licznikowe klawiatura palmrest
Informacje serwisowe pralki Samsung Eco Bubble - gdzie szukać? Monitor Acer AL1916W nie wyświetla obrazu