gimak napisał: Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. To jest szkodliwa porada, kocioł na paliwo stałe, instalacja otwarta, a ty chcesz instalację zamknąć - w skrócie radzisz autorowi wątku by sobie bombę w domu zainstalował. Kolego...
Witaj, Dolce. 1. Jak zbiornik hydroforowy cieknie - to on jest do wyrzucenia. 2. Zasobnik ciepłej wody użytkowej ( cwu ) z wężownicą - jak najbardziej słuszne. W wężownicy oczywiście czynnik z "małego" obiegu - czyli od wężownicy zasobnika do tej rurki na przewodzie spalinowym z kominka. Oczywiście pilnując spadków, tak, by ten układ ładnie się odpowietrzał....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(...) ośniejsze. Wciaglem całkowicie filtr przed pompka. Jaka może być pr,yczyna bo walczę z tym od dwoch dni (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka pieca, którego używasz? Zębiec piec na paliwo stale AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje w systemie grzewczym? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Kocioł...
(-) wczesniej miał problem z odpaleniem na ciepłym za to na zimny od razu odpalił , teraz odpala za 5-6 razem i na zimnym i na ciepłym . Przy włożeniu karty wciskam start , auto normalnie kręci ale nie odpala i wyskakuje ' injection fault '. Na razie piszesz, że masz problem z zapłonem w zależności od temperatury. A co dalej się dzieje po zapłonie...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Inaczej, powinieneś mieć przy kotle na paliwo stałe układ otwarty z naczyniem przelewowym. W razie zagotowania wody ciśnienie wyrzuciłoby parę i wodę przez naczynie przelewowe bez ryzyka eksplozji kotła. Jako, że masz układ zamknięty z naczyniem przeponowym, powinieneś posiadać dodatkowe elementy. Jest to zawór bezpieczeństwa i dodatkowa chłodnica,która...
Mianowicie mam wężyk doprowadzający paliwo do wtrysków i strasznie puchnie od ciśnienia 3,5Bar. Jest na to rada. Raz pękł = pożar silnika.
Czujnik temp. to jeden grzyb czy niebieski, żółty , czy zielony. Żółty dostaniesz zamiennik ( tani ). Niebieski miałem z firmy EPS ( prawie 70zł, ale też do du... ) Oryginał też dostałem z niebieskim, ale od faceta w ASO usłyszałem, że te z niebieskim już nie robią ( tylko są stany magazynowe ) i teraz będzie ten czujnik zielony ( robią pod nowe modele,...
...o ile wszystkie nie są jednakowej grubości. Jeśli dobrze pamiętam - w niemieckich markach zawsze brązowy był masą. A pozostałe - troche zagadka. Tak intuicyjnie wychodzi mi, że podłączyłbym czarny i brązowy, ale ciekawe, do czego dwa pozostałe. Coś mi świechta, że czasem pompy miały jakby dwie wydajności - przy uruchamianiu silnika duża dawka, a...
Temperatura wrzenia rośnie wraz z ze wzrostem ciśnienia. Zawór przy pompie nie pozwoli cofnąć się paliwu, więc ze wzrostem temperatury będzie wzrastało ciśnienie paliwa w listwie zapobiegając wrzeniu paliwa. Prędzej nadmiar oparów przedostanie się przez wtryskiwacz niż paliwo cofnie się do zbiornika. Z drugiej strony pompa i regulator ciśnienia paliwa...
Jeżeli pompa puszczała paliwo do baku to było to normslnie działanie regulatora ciśnienia ( upuszcza nadmiar do kosza). Wyznacznikiem prawidłowego działania jest ciśnienie na listwie. Jeżeli było zle to po naprawie trzeba zrobić reset ustawień adaptacyjnych plus sprawdzić czy sonda lmanda działa.
zatkany powrót z listwy - regulator nie ma jak zwrócić nadmiaru paliwa - podnosi się ciśnienie w układzie ( hipoteza ) - sprawdzić powrót z listwy od samego początku aż do baku
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Gdzie szukać przyczyny takiej awarii? W samej pompce oraz w układzie nadmiaru - przelewu paliwa do zbiornika i regulatorze ciśnienia, bo to wtrysk. Jest taki zamontowany ?
Skoro świece spawdzone i pompa ok ( zakładam daje wymagane ciśnienie ) to wygląda na problem wtryskiwaczy. Przy zimnym za wcześnie się otwierają i ciśnienie wtrysku jest za niskie i co za tym idzie brak ropylania. Biały dym po odpaleniu to właśnie nadmiar paliwa. Nie znam dokładnej konstrukcji układu paliwowego w silnikach nissana ale taki problem przerabiałem...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Mam pytanko odnośnie układu paliwowego vectra c 2006 1.9 cdti 120 km. Zimny nie odpala na dotyk, czasami potrzebuje kilka obrotów i nieraz potrafi zgasnac po odpaleniu i ponownie odpalona chodzi ładnie i nie gaśnie. Problem występuje podczas jazdy, czasami powyżej 2 tys obrotów autem szarpie tak jakby ciśnienie paliwa było chwilowo za małe. Filtr paliwa...
Przyczyną mogą być zaworki w pompie zasilającej, sama pompa (sprawdzić ciśnienie podczas pracy na wolnych) i zaworek nadmiaru na głowicy. Filtry są na ciśnieniu, czy na podciśnieniu?
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Koleżanko co ma wspólnego punto z tą sprawą. Zapowietrzenie układu paliwowego to proble w dieslach. Tu idą dwa przewody paliwowe do wtrysku. We wtrysku jest membrana regulująca ciśnienie paliwa, a cały nadmiar wraca z powrotem do zbiornika....
Popuscilem ten zawor ograniczajacy cisnienie Bosch ....756. Po drugiej stronie listwy jest wkrecony czujnik cisnienia z wtyczką elektryczną. Na zaworze ktory odkrecalem, jest przykrecony przewod odprowadzajacy nadmiar.
Regulator cisnienia paliwa montowany na końcu zespołu wtryskowego reguluje cisnienie w układzie paliwowym. Składa się z metalowej obudowy, przedzielonej przeponą na dwie komory. Sprężyna dociska przeponę do grzybka zaworu. Jeżeli cisnienie paliwa przekracza ustalona wartosć, zawór otwiera się w celu umożliwienia przepływu do zbiornika nadmiaru paliwa....
est jakiś dziwny sześcian Naczynie wzbiorcze. Tylko coś mało rur do niego idzie. W przypadku wzrostu ciśnienia w układzie, to właśnie naczynie ma za zadanie przejąć nadmiar wody. Jeżeli jest za duże ćiśnienie( ilość wody w układzie), to przez rurę przelewową powinno upuścić nadmiar do kanalizacji np. W razie zagotowania wody, przelewem pójdzie para,...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
Taki układ powrotu nadmiaru jest w pompach olejowych palników . Nawet jest w pompie do przepompowywania paliw f my Omnigena. Wszystkie te układy są regulowane i znajdują się w wewnętrznych konstrukcjach pomp. Pompy ustawione na bardzo małe ciśnienie są stosowane do zasilania palników na OP koniecznie współpracującymi z reduktorami ciśnienia oleju.Moim...
Własne ten silnik mam co na zdjęciu. Tam były dwie wersje wtrysku: - albo z maks ciśnieniem 1350 bar, mocą 115KM i normą spalin euro 3 - albo z ciśnieniem 1400 bar, mocą 120KM i normą euro 4 Ja mam ten słabszy wariant. Jest tu pompa Bosch CP1 z elektrycznym regulatorem wysokiego ciśnienia w korpusie, nie ma elektrycznego regulatora niskiego ciśnienia...
https://obrazki.elektroda.pl/8179399000_... https://obrazki.elektroda.pl/8227450400_... Hewalex Sas ,jest polaczony Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych Użytkownik dostarczył dwie ścieżki do obrazów: - Hewalex - Sas, jest połączony Identyfikacja brakujących informacji - Brak szczegółowego...
Witam Postaram się opisać mój problem: samochód opel vectra 2.0 diesel rocznik 1997 kila dni temu auto zwyczajnie mi zgasło, po podłączeniu komputera nie wykazało żadnych błędów, odkręciłem przewody od wtrysków i odpowietrzyłem pompę, odpaliłem i chodził, po zgaszeniu silnika wystarczy czas 2 min i robi to samo tz odpali chodzi 10 sek i gaśnie trzeba...
Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie na szynie. Uszkodzony wtrysk potrafi nawet wypalić dziurę w tłoku, zbyt bogata mieszanka = niespalone paliwo w cylindrze, spalenie nadmiaru paliwa następuje w katalizatorze. Co do ciśnienia na szynie to się nie zgodzę, przecież musiałaby być dziura ogromna i spadek ciśnienia wpłynąłby na pozostałe wtryski....
Nie rozumiem co to znaczy pali za pomocą plaka. i czy nie powinieneś zacząć od początku czyli od filtru paliwa i całego układu zasilania paliwa do pompy a nie zaczynać od zaworu nadmiaru ciśnienia (bo chyba o ten chodzi) no ale jestem jeszcze młody i głupi i mogę się mylić
Paliwo wraca, pod pewnym ciśnieniem, przez zaworek do zbiornika co jest normalne. Pompa przecież ciągle pompuje a nadmiar ciśnienia musi gdzieś uchodzić. Twój opis nasuwa mi taką teorię: Podwyższone ciśnienie jak napisałeś "wyrzucające" może wskazywać na nadmierne ciśnienie w układzie paliwowym. Jedyna możliwość to przedmuch z komory spalania do kanału...
Piszesz, że wymieniłeś filtr paliwa, ale czy wymieniłeś go poprawnie? Tzn, czy przed odkręceniem obudowy i wyjęciem wkładu filtra, spuściłeś z obudowy całe paliwo przy użyciu zaworka spustowego, znajdującego się na dole obudowy filtra? Jeżeli tego nie zrobiłeś to możliwe, że zanieczyszczenia zatrzymywane przez główny filtr, przedostały się na pompę...
Witam. Skoro wyświetla się błąd wtrysku to przyczyną noże być błąd elektryczny typu: uszkodzona wiązka, komputer silnika, czujniki. A czy sprawdzał ktoś czy zawór nadmiarowy na listwie comon rail działa prawidłowo? Być może "uklepał" się i otwiera sie zbyt wcześniej obniżając ciśnienie na szynie. I najważniejsze czy była robiona jakaś diagnostyka komputerowa...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
Są na przykład takie kominki z płaszczem wodnym, które pracują w systemie zamknietym spełniając jednocześnie wymagania odnośnych norm. "Odnośne normy " w naszym kraju nie przewidują dla kotłów na paliwa stałe ( a takim urządzeniem jest kominek z płaszczem wodnym) innych zabezpieczeń niz układ otwarty. Czy mozna zabezpieczyć w układzie zamknietym? Co...
procek będzie generował impulsy więc 555 nie będzie ci potrzebny,wystarczy że między procek a klucz wstawisz np. uln2803. teraz o pompie, ja w polonezie (bosch)miałem tak że pompa pracowała cały czas a regulator ciśnienia który znajduje się nieopodal wtryskiwacza nadmiar paliwa oddawał przewodem powrotnym o zbiornika.
Tu masz temat może Cie nakieruje na właściwą diagnozę. https://obrazki.elektroda.pl/7170470200_... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... układ zasilania od zbiornika strasznie bomblue To normalny odgłos, pompka przepycha przez filtr paliwo przez około 30 sek. od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce na poz...
Tak czy tak zacząć muszę od wymiany oleju, jest mocno rozcieńczony, a pierwsze co padnie to napęd pompy oleju (zębatki z tworzywa) - to także potwierdzone info :). Spróbuję jeszcze 2 rzeczy: raz będę do gasił "kill switch'em" - natychmiast odłącza pompę paliwa i dwa, sprawdzę przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia do kolektora dolotowego czy przypadkiem...
Straciłem wątek - o co w końcu chodzi: o "podwójne spalanie" czy o przegrzewanie się silnika. Co do spalania benzyny podczas pracy na gazie - miałem kiedyś Vectrę A z wtryskiem jednopunktowym - w tym CC jest chyba tak samo: po przełączeniu na gaz pompa paliwa nadal pracuje, a więc w układzie paliwowym jest ciśnienie; wtryskiwacz paliwa jest odcięty...
(...) ę że jest też niczego sobie bo wykręciłem świece i otwór zatkalem palcem pociągając szarpak palec mi mega wypychało. Dodam jeszcze że gdy mocniej wykrece śrubkę przy gaźniku to z tłumika nawet kapie takie brudne paliwo. Odłączyłem już nawet przewód od gaszenia bo myślałem że to coś pomoże ale nadal lipa Widzę, że podjąłeś już kilka kluczowych...
Układ nabija ciśnienie,wtrysk się nie otwiera. Trzeba wtrysk zobaczyć. Może być tak źe jest za małe ciśnienie i temu nie wraca nadmiar.
Witam.Uklad zasilania jest taki:z pompy paliwa do gaznika,z gaznika nadmiar do baku.Musisz jeszcze pamietac o filtrze paliwa dostosowanego do elektrycznrj pompki,ktory wytrzymuje cisnienie panujace w ukladzie.A tak na marginesie,to szczerze powiem,ze nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem gaznikowym z elektryczna pompka paliwa.Wszystkie Poldki ktore...
Jeśli na plaku odpala i wcześniej pracował ale ciężko palił, to rozrzad raczej nie ma tu nic do rzeczy. Jak napisał ktoś wyżej, jeśli czujnik ciśnienia paliwa na listwie nie zobaczy odpowiedniego ciśnienia to komputer nie zezwoli na prace wtryskiwaczy. W każdej listwie cr jest zawór, który ewentualny nadmiar ciśnienia upuszcza spowrotem do układu. Jeśli...
Pompką nie steruje żaden czujnik, po włączeniu zapłonu załącza się na kilkanaście sekund i się wyłącza jeśli nie został uruchomiony silnik. Zasilaniem steruje ECU przez przekaźnik - duży podwójny przekaźnik na ścianie grodziowej, pod plastikową osłoną. Zmierz napięcie na pompie, może zalałeś i uszkodziłeś przekaźnik - to częsta usterka. Pompa albo działa...
(...) e przy piecu mam pompkę (at)ElektrodaBot AI: Jaki typ i model nowego pieca planujesz zainstalować? Czy masz jego specyfikacje techniczne? W tej chwili niemam jeszcze pieca AI: Czy możesz opisać, jak wygląda obecny układ grzewczy, w tym rodzaj grzejników i układ rur? Uklad grzewczy otwarty niespadkowy Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
potwierdzam to co kolega napisał . W moim c250 zauważyłem Przy unieruchomionym silniku- wystarczy odłączyć przewód nadmiaru paliwa na wtryskiwaczu-którykolwiek z nich - a już można zaobserwować w przewodach przy filtrze (przezroczystych) jak ropka zaczyna cofać się i powstają pęcherzyki powietrza . Po czym jeśli tak się stanie - a wystarczy że tak na...
W przewodzie powrotnym paliwa w zasadzie nie powinno być ciśnienia. Jego zadaniem jest swobodne odprowadzenie nadmiaru paliwa. Objawem niedrożności może być pulsowanie ciśnienia na doprowadzeniu paliwa do wtrysku (prawidłowe powinno być 76 kPa). W silniku X16SZR (sterowany Multekiem) nieprawidłowa praca czujnika położenia wału generowałaby kod 19. Rozrząd...
Podejrzewam, że nie ma nadmiaru oleju bo nic o tym nie napisałeś. Jeśli tak jest, to pozostaje pytanie gdzie się podziało i dlaczego zniknęło paliwo z zasilania pompek i trzeba kręcić 20s aby znów było ciśnienie w głowicy. Tak długie kręcenie wskazuje na zapowietrzenie całego układu. Jeśli gumki nie będą w złym stanie to raczej dzieje się coś niedobrego...
nadmiar paliwo układ paliwo ciśnienie paliwo gaźnik nadmiar paliwo
klimatyzacja chłodnica citroen moduł napęd router dwr116
pompa ciepła haier pomiar energii pralka
Samodzielne podłączenie routera od Telekomu Napięcie zasilania noktowizora PN-1A - 6V