Presostat to taki element który nadzoruje ciśnienie w układzie chłodniczym jeśli wartość tego ciśnienia jest poniżej punktu bezpiecznego wyłącza układ chłodniczy. Miałeś trzy firmy serwisowe czy któraś mierzyła ciśnienie na ssaniu ? Dopełniała czynnik ? Czy był odzysk czynnika i jego ważenie? Temat bardzo prosty dla firmy która która się zna na robicie...
Jaki będzie koszt i czy to jest opłacalne ?? Chyba szukasz wróżek :D Ile kosztuje - to Ci powie dobry fachowiec, o ile jest dobry i będzie umiał zrobić. A czy się opłaca - to sam zdecydujesz w zależności od tego jaka to jest maszyna i na ile zostanie wyceniona usługa.
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
co było przyczyną takiego obrotu zdarzeń? A oto odpowiedź: żona stwierdziła że rozmrozi zamrażalnik Ciśnienie w układzie chłodniczym wzrosło i doszło do perforacji, a zatem do ubytku czynnika. Jak wiadomo, gaz ogrzany zwiększa swą objętość.
Ciśnienie jest zmienne w bardzo szerokim, zależy od wielu parametrów. Ciśnienie w chłodnictwie nie jest wyznacznikiem niczego, nie da się po nim stwierdzić ilości gazu (dokładnie lub zgrubnie nawet - daje tylko informację, czy jest gaz w ogóle). Chyba nie da się na to pytanie odpowiedzieć.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
A zrobiłeś pomiar ciśnień o które Ciebie prosiłem? Gazy obce w układzie chłodniczym takie jak azot objawiają się podwyższonym ciśnieniem skraplania dużym dochłodzeniem czynnika, głośną pracą układu chłodniczego.
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
Sprawdzić czy jest i jakie jest ciśnienie w układzie chłodniczym.
Cześć, mam pytanko. Pacjent to lodówka Samsung RS552NRUA1J. Nie chłodzi. Pracuje prawidłowo, włącza się, nie hałasuje, ale nie chłodzi. Podejrzewam nieszczelność układu. Chcę napełnić układ dedykowanym gazem R600a (88 gram) i odnaleźć nieszczelność. Tylko pytanie, czym to uszczelnić? Czy gotowe uszczelniacze do układów chłodniczych się spisują??? Jak...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
sprawdź też czy nie robi ci sie ciśnienie w układzie chłodniczym bo może jest pęknieta głowica
Witam a może ktoś pomoże gdzie można zmierzyć te ciśnienie w układzie chłodniczym bo w moim mieście i okolicach nikt tego nie robi jestem z Sochaczewa miedzy Łodzią a Warszawą z góry dziękuje za pomoc.
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
To może od korka zacząć. Węże twardnieją, tzn robi się ciśnienie w układzie?
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
zostaje wyłączona na tydzień czasu. Po tygodniu już nie funkcjonuje. Dlaczego? To może ja odpowiem, za kolegę Skryna ;) Prawo fizyki, o rozszerzalności gazów się kłania - im wyższa temperatura w układzie, tym wyższe ciśnienie w nim, a zatem, możliwość pęknięcia układu, lub szybszy ubytek czynnika, przez już istniejącą perforację. Współczesne układy...
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
jeżeli przy odkręcaniu korka coś Ci syknęło, tzn. że masz ciśnienie w układzie chłodniczym a co za tym idzie możliwe przedmuchy z głowicy (uszkodzenie wykrzywienie głowicy na skutek przegrzania). Czy kiedykolwiek przegrzewał Ci się silnik?
Witam, Buduję układ chłodniczy na potrzeby pracy magisterskiej. Bardzo ciekawy tematem jest tworzenie dynamicznego wykresu, który będzie zczytywał wartości z przetworników cyfrowych i nanosił je na wykres obiegu chłodniczego (jak w załączniku). Niestety, nie mam zielonego pojęcia o przenoszeniu sygnału do komputera... Mam dostęp do różnego rodzaju automatyki...
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
Termik w puszcze chroni przed przegrzaniem silnika sprężarki przy ponownym włączeniu chłodziarki kiedy ciśnienie w układzie nie jest jeszcze wyrównane (czyli w czasie ok. 10 minut od wyłączenia chłodziarki) co może uniemożliwić start sprężarkę(zbyt duże ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia układu chłodniczego). A sprężarki palą się od ciągłej pracy,...
Głośna praca sprężarki i słabe chłodzenie w zamrażarce świadczą o zapowietrzonym układzie chłodniczym, mikro nieszczelności na układzie niskiego ciśnienia. Sprawdź ciśnienie w układzie na stronie ssącej. Jeżeli ciśnienie jest powyżej zera, odparowanie czynnika na minus 10 °C albo na minus 5 °C, masz powietrze w układzie.
Podłączyłem do przewodów samochodowych akumulator i sterownik uruchomił się ale niczym nie steruje i tu moje pytanie,czy w układzie musi być odpowiednie ciśnienie gazu aby to wszystko zaczęło działać?Czy są jakieś zawory które w momencie zbyt niskiego ciśnienia freonu rozłączają układ?
Prawdopodobnie uszkodzony zawór czterodrogowy ,jeżeli przepuszcza ciśnienie między niską a wysoka stroną to takie cuda się dzieją. Innym objawem jest też słaba wydajność grzania jednostki wewnętrznej. Zdarzyło mi się raz w ,że wilgoć w układzie chłodniczym dostała się do zaworu czterodrogowego i zalegała na jego końcu za tłoczyskiem ,wtedy układ szwankował...
a czy występują jakieś błędy w komputerze?? sprawdzałeś ciśnienie na 4 cylindrze??? co masz w układzie chłodniczym wodę czy płyn???
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Z tymi pęknięciami to spokojnie,jeśli to te pomiędzy gniazdami zaworów to normalne bo jest to wada konstrukcyjna .Dokładne oględziny wokół komór wstępnych powinny dać ci odpowiedz na to czy głowica jest cała,możesz pokusić się o wyjęcie komór wstępnych wtedy oględziny będą dokładniejsze .Pamiętaj o odpowiedniej grubości uszczelki bo tu dosyć często...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
witaj , a może sprawdź regulację ciśnienia skraplania ? woda przepływa przez skraplacz ? zamknij zawór i zobacz jak ciśnienie rośnie
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Ja nie wiem czy koledzy czytali pytanie kolegi Markosik20 i czy któryś z kolegów używał programu danfoss „suwak chłodniczy” w programie ma być ustawione manometr. Na tej podstawie dokonujesz zmian w układzie chłodniczym po odczytaniu ciśnienia w układzie manometrem. Manometr pokazuje ciśnienie 3,6bar i temp około -6stC zaś suwak dla ciśnienia...
Lodówka nie pracowała ok dwa miesiące W tym czasie panowało w układzie chłodniczym wyższe ciśnienie, które spowodowało rozszczelnienie i ubytek czynnika chłodniczego. Zasadniczo złom, lub dobry chłodniarz, który podejmie się usunięcia nieszczelności.
Przy napełnianiu to był robiony przegląd/konserwacja, diagnostyka to podłączenie komputera diagnostycznego i np. podgląd parametrów. W sterze silnika jest parametr ciśnienie czynnika chłodniczego w układzie klimy, jeżeli sterownik silnika nie widzi ciśnienia, nie pozwoli włączyć sprężarki
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
Sprawdź chłodnicę spalin. Jeśli ją masz. Robi się wyższe ciśnienie w układzie?
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Witam serdecznie, Autko: Citroen Xsara I 1.9D 70KM, klimatyzacja, silnik XUD, 1999 problemy: 1. W lutym wymieniono mi nagrzewnicę - po prostu padła podczas mrozów i trzeba było. Po wymianie nagrzewnicy nie mogę zmienić siły nawiewu. Siła jest tak, jakby gałka siły nawiewu była mniej więcej w położeniu środkowym. Nie działa AUTO, nie da się wyłączyć...
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Witam. Po podanych objawach wnioskować można iż przyczyną usterki jest blokujący się układ chłodniczy. Sprawdzić należy ciśnienie na stronie ssącej + prąd sprężarki w różnych cyklach. Oraz obserwować temp. Powierzchni parownika/ów.
Co sprawdziłeś do tej pory? Iskra jest i jaka? Po kręceniu rozrusznikiem świeca sucha, czy mokra? Mieszanka, czy korzystasz z dozownika? Ciśnienie sprężania? W układzie chłodzenia woda, czy płyn chłodniczy?
Aktualnie w domu małym miałem prostą instalację CO z całą grupą zabezpieczenia podłączoną do przepływomierza 5kW. Wszystko chodzi sprawnie, grzeje odpowietrza się. Wpadłem na pomysł aby wykorzystać pompę ciepła CWU bez zbiornika do ogrzewania instalacji CO. Myślałem że to proste odpinam przepływomierz i podłączam pompę i sprawa będzie załatwiona. Niestety...
W tym układzie przekaźnik kompresora klimatyzacji włancza sterownik silnika. Najlepiej podjechać jak masz gdzie i sprawdzić błedy w sterowniku klimatyzacji i silnika. Jeżeli jest czynnik chłodniczy został czujnik ciśnienie w układzie, czujnik temperatury parownika, na zewnatrz, czujnik temp silnika. Jak jest błąd w układzie klimatyzacji to po włączeniu...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego oraz wydaje mi się, że jest za duże ciśnienie w układzie. Bardzo twarde przewody chłodnicze. Pacjent to Mercedes MP4 450 KM euro6 2017 r. 580 tys. przebiegu. Była to wersja z retarderem, ale został już wcześniej wymontowany, zaślepiony i przewody chłodnicze zostały...
Witam. Ciśnienie z kompresora jej nie zaszkodzi. Kompresory dają zwykle do 8 bar, a w układzie chłodniczym występują dużo wyższe ciśnienia. Natomiast należy się bardziej martwić, aby do układu razem z powietrzem nie wpuścić wilgoci, oraz innych zanieczyszczeń. Po za tym przed napełnieniem czynnikiem, i tak trzeba wymienić filtr-odwadniacz, oraz odpompować...
Pompa sprawdzona? Podaje ciśnienie na układ?
Czyli masz powoli otwierać korek płynu chłodniczego, bo tam jest ciśnienie w układzie . Koniecznie rób to na zimnym silniku !!!
Da się zmierzyć ciśnienie czynnika bez rozszczelniania układu? Chodzi mi o domowy sprzęt chłodniczy:)
Tą moc elektryczną sprężarki spisałeś z obudowy czy tak na oko podałeś. 1.5*3=4.5*2=9KW mocy chłodniczej. To jakoś dużo na 1000m3h powietrza. Podaj model sprężarki. Szkoda że na układzie chłodniczym nie ma wentyli serwisowych można było by zmierzyć ciśnienie pracy i znaleźć minimalną wydajność wentylacji potrzebną do prawidłowej pracy układu chłodniczego....
Witam. Mam problem z pompą ciepła. Pompa pracuje w miarę normalnie na niskich parametrach, np. ogrzewanie CO . Problem pojawia się kiedy ma podgrzać wodę użytkową do 50st. Staje wywalając awarię A9. Na zasilaniu wtórnym dochodzi do ok 52 -53 st. dogrzewa ciepłą wodę do ok 46 st. i staje w awarii. Na początku sądziłem że problem dotyczy odbioru ciepła,...
Witam. Mam pewnie pytanie dot uzytkowania chlodni prowiantowej jak na zalaczonym rysunku. Poprzedni uzytkownik "ustawial" sprezarke tak ze na ssaniu bylo okolo 0-1 bar, a na tloczeniu okolo 10. W skraplaczu w okienku nie bylo widac freonu. Jakie cisnienia powinny byc podczas pracy takiej sprezarki? http://obrazki.elektroda.pl/2409938100_1...
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
Ciepło rozszerza materiały plus ciśnienie w układzie wtedy robi też swoje.
Każdy układ chłodniczy / w tym każdy klimatyzacyjny/ posiada zabezpieczenie " low press" / przed zbyt niskim ciśnieniem ssania . Zazwyczaj "na oko" nie można ocenić wartości ciśnienia w układzie . Jeśli uda sie Tobie odnaleźć ten czujnik i chwilowo go zmostkować wyeliminujesz / lub potwierdzisz / usterkę wynikłą z powodu niewłaściwej ilości czynnika...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Po pierwsze to sprawa estetyki ale najważniejsze że nie jest podatny na skręcanie. Chodzi mi o to że jak wkręcamy szybko złącze lub wężyk od manometru a jest to wysokie ciśnienie to musimy użyć sporo siły żeby do cisnąć gumkę lub teflon. W ten czas może dochodzić do obracania całego szchradera aż do punktu lutowania. Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/7842050100_...
Ciśnienie w układzie chłodzenia jest?
Witam Taką nieszczelność można załatać tyko twardym lutem tzn. srebro mosiądz itp. potrzebana jest do tego zgrzewarka z elektrodami węglowymi, lub jakiś palnik gazowy o ile miejsce lutowania na to pozwala. Można kupić różne spoiwa te w otulinie z topnika i ze srebra są najlepsze, jeżeli kupisz bez to musisz się zaopatrzyć dodatkowo w topnik. W ten sposób...
Witam koledzy. Niedawno poruszyłem mojego staruszka po prawie 3 letnim postoju w garażu. Opel astra f 1.4 gl. Jedyne co przez ten czas go spotykało to jazda na wymianę oleju, oraz przeglądy. Teraz muszę go używać częściej. Po zrobieniu około 100km zaskoczyło mnie, że obok lewego koła mam rozpryśnięty na chodniku jakiś płyn (niczym prysznicem). Po otworzeniu...
Witam.Wyczyść skraplacz,filtr wody,zmierz ciśnienia przed i za pompą,jak i ciśnienia układu chłodniczego,napisz jaki jest tam czynnik,zobacz czy wentylatory skraplacza działają prawidłowo.
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
zaworek był sprawdzany na innym zbiornczku bo mam w zapasie i działa prawidłowo, otwiera sie przy 1,2bara.On nie ma nic z tym wspólnego bo odpalając zimny silnik (brak cisnienia w układzie chłodniczym) zaczyna woda z powrotu robic zamieszanie w zbiorniczku wyrównawczym
czyli przyczyną będzie uszczelka pod głowicą napowietrzania płynu chłodniczego ?? :)
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
Chłodnica olejowa jest zimna a silnik dalej gorący . ma ktos schemat układu chłodniczego (termostatu )?
Tam nie ma żadnego zamachowskiego :), po wyłączeniu z prądu ciśnienie w układzie po stronie tłocznej wychamowuje silnik w ciągu najwyżej 3 sekend i wtedy może telepać sprężarka. Szum i wibracje (dudnienie) najczęściej powoduje rozprężający się gaz "przelatujący" w obluzowanych rurkach (rurki w układzie chłodniczym powinny być solidnie przymocowane aby...
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Witam wszystkich i proszę o pomoc, Jeżdżę autem juz od trzech lat,ciągle mi ubywało płynu w chłodnicy,na 500km lub więcej,dolałem pół litra płynu ,sądziłem że to normalne że płyn paruje,i przez to może go ubywać,dopóki nie pojechałem do Włoch. Jechałem z prędkością 120do160,fajnie się jechało,gdyby nie kontrolka która wskazywała brak płynu chłodniczego,dolałem...
Padła lodóweczka i mi, led miga 3x zrozumiałem z filmiku że to problem sprężarki?. Lodówka umierała dość długo-miała problem z wystartowaniem, po jakimś czasie i kilkunastu próbach włączała się. Czy to nie objaw braku czynnika chłodzącego? Troche sobie odpowiedziałem: Motor start error (The rotor is blocked or the differential pressure in the refrigeration...
Bo ciśnienie w układzie powoduje że pompują się stare węże pod ciśnieniem. Jak odkręcisz zbiorniczek to ciśnienie spada i płyn z węży wraca do zbiorniczka.
To wymień korek,w nim jest zaworek i on puszcza. Sprawdź jeszcze czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie(puchnięcie węży).
Witam, Opisze krótko historie samochodu: Toyota Avensis T25 2006r po lifcie. Przebieg: 180 tys. Silnik: 2.2 d4d 150km Wcześniejsze naprawy: wymieniony silnik + pompa wody na gwarancji przes ASO przy 114 tys.(2012r) Z dokumentów wynika, że był problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Jestem drugim właścicielem, naprawa była gdy samochód nie był jeszcze...
Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
Witam!!!! Naprawiam swoją stara lodówkę. Jakie powinno byc cisnienie cynnika chłodniczego w układzie??? W tej chwili nabiłem 4 bar, i lodówka po włączeniu się niewyłacza??Myślę że tu może byc przyczyną ciśnienie freonu.
Obniżenie ciśnienia ssania z jednoczesnym zwiększeniem przegrzania par na ssaniu będzie występować w przypadkach: - niedrożności filtra, - ubytku czynnika chłodniczego, - zmiany warunków cieplnych. W niektórych przypadkach może dochodzić do migracji mokrych par, np: w mocno zanieczyszczonym parowniku (obniżone ciśnienie) i skraplaczu (podwyższone ciśnienie...
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Co do ciśnień w spoczynku nie powinno być 2 na niskim a 7 na wysokim ciśnieniu czy to po prostu inna charakterystyka gazów ustala ciśnienia? Jakoś po 6 mi się nie widzi że jest ok? Po to jest niskie i wysokie ciśnienie żeby były różnice....na logik Różnica ciśnień powstaje w trakcie pracy kiedy sprężarka przepompowuje czynnik chłodniczy, kiedy maszyna...
Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem,...
a co to R12 i R134 ?? czynniki chłodnicze to właśnie spręża taka sprężarka w układzie chłodniczym nie powietrze , ona nie służy do pompowania powietrza
Witam. Klimatyzacja nie załącza się chodzą tylko dwa wiatraki. Mój samochód to KIA CARENS II. Był podłączony pod komputer w którym wyszło iż nie ma ciśnienia w układzie chłodniczym bu uruchomić klimatyzacje. Klimatyzacja jest "nabita" na 100 % wiem że jest odpowiednie ciśnienie. Czujnik ten ma 4 piny. jedna para nóżek jest zwarta a druga para nie. Z...
Rurka niskiego ciśnienia LP to ta grubsza co do tego zbiorniczka z zaworkiem to podczas napełniania raczej nie pełni on roli osuszacza lecz nigdy tego nie rozcinałem by zobaczyć czy wewnątrz jest sorbent ale i jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed zalaniem sprężarki czynnik chłodniczy wstępnie się w nim rozpręża i przechodzi w stan gazowy no bo...
Witam. Wczoraj zrobiłem Nissanem Primera ok 30 km. Dziś odkręcając korek od płynu chłodniczego zauważyłem ze było lekkie ciśnienie w układzie i płyn był dziwnie spieniony. Podrzuci mi ktoś pomysł co to może być??? Z góry bardzo dziękuję;)
Silnik F 2000. Przy odpalonym motorze około 30 min poziom płynu jest w normie natomiast przy odkręczniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie aż mi go wypycha i poziom płynu odrazu idzie na ponad maksimum do korka przelewowego i tak samo sie dzieje jak odkręce przewód głowny od spręzarki powietrza. Skąd takie ciśnienie w tym układzie.
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
Szukałem takich zamrażarek, ale są kosmicznie niewyobrażalnie drogie, ceny zaczynają się od 6000 - 7000 złotych, także taniej wyjdzie chyba przerobić istniejącą. Z czegoś ta cena wynika. Aby uzyskać odpowiednią moc chłodniczą przy tej temperaturze potrzeba odpowiednio "dużej" (mającej sporą wydajność objętościową) sprężarki i wentylatorów oraz innego...
wilgoć układzie chłodniczym ciśnienie układzie paliwowym ciśnienie układzie zamkniętym
gorący przewód źródło stałoprądowe rozdzielenie sygnału dekodera vectra
behringer europower proste uklady elektroniki
VW Golf Plus 2008 – polskie tłumaczenie komunikatów komputera pokładowego MFA/FIS VW Golf Plus 2008 – ustawienia radia RCD 310/510, kod SAFE, strojenie, problemy z pamięcią