Na korku powinieneś mieć napisane, zazwyczaj jest to między 0,9 a 2 bary.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Sprawdź dolną rurę od chłodnicy jak będzie osiągał 90st. Być może termostat tak wysoką temp. utrzymuje ( szybko zamyka). Stąd takie a nie inne ciśnienie powstaje w układzie. Jak masz ogrzewanie w kabinie to nie jest zapowietrzony, a odpowietrza się tym cienkim rurkiem do zbiorniczka (samo)
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Ok, dziękuję za odpowiedzi. Mam małe wątpliwości co do tej diagnozy, nie widziałem tego testu na żywe oczy. Auto przejechało 1000km i wszystko było w porządku. Parę dni później kolejne 100km, brak ubytków płynu chłodniczego. Potem samochód stał i podczas przeparkowywania pod domem zapaliła się kontrolka wody... Patrzę a tam tyle co nic, dolałem, kolejnego...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Było kilka razy na forum. Te silniki mają problem z pękającymi blokami. Usterka losowa, jeśli silnik zrobi 150-200tkm bez tej usterki to zrobi i milion km.
Uszczelka pod głowica,
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
Czyli reduktor Magic tam masz?
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
W układzie chłodzenia panuje ciśnienie 1,2 - 1,5 bara. To wystarczająca wartość, żeby węże były twarde. Także pomiar twardości węży nic nie mówi, możesz wpiąć manometr i zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie. Ale zaproponuję inną metodę sprawdzenia - rozgrzej samochód i daj mu porządnie w kitę, kręć do 4 tys. obrotów, ciśnij 150 km/h, gwałtownie przyspieszaj,...
auto poszło na złom
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Potwierdzam , wielokrotnie zmieniałem w mercedes axor zbiorniczek wyrównawczy , obaw był taki bardzo podobny do uszkodzonej uszczelki głowicy , pozdrawiam --miko..
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia i brakiem ciepłego powietrza z nawiewów,Mam ten sam problem.
Jak kompresor chłodzony wodą ( nie sądzę aby inaczej) to idzie jako pierwszy podejrzany.
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
Nie no panowie , dzięki z góry za zainteresowanie , :) słuchajcie był odpowietrzany kilka dni nawet przód auta podnosiliśmy do góry , no różne cuda na kiju , to jest motor 2,3 l goła benzyna korków też kilka zamienionych , , nie działa mu ogrzewanie z tyłu i podejrzewam że właśnie problem może tkwić własnie tam , ona gdzieś tam ma z tyłu jakąś nagrzewnicę...
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
No i zrobione. Jednak uszczelka Dzięki wszystkim za bardzo dużo wskazówek 😉
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
przez przypadek wcisnąłem rozwiąż temat :)
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Moduł czyta też ciśnienie w klimie i steruje sprężarką. W dziale ,,download,, są schematy do czwórki
Witam !! Temat rozwiązano - opiszę może się komuś przyda. Problemem były tuleje ( obsady) wtryskiwaczy, pow wymianie wszystko wróciło do normy . Pozdrawiam Piotrek
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
Witam wszystkich. Od pewnego czasu borykam się z problemem tworzącego się ciśnienia w układzie chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 SW z silnikiem 2.0 HDI. Pisząc pewien czas mam na myśli ok. 6 m-cy, albo i więcej. Problem zaczął się od dolania płynu po pojawieniu się komunikatu o jego niskim stanie. Po rutynowym zabiegu pojazd był normalnie eksploatowany....
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
Witam. Niedawno był w samochodzie wymieniany skraplacz i nabijana klima i mam pytanie.........czy przy różnych temperaturach powietrza zmienia się również ciśnienie środka chłodzącego? Czy może różnica w ciśnieniu to jakaś nieszczelność?
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
witam bardzo. mam problem z ukladem chlodzenia początkowo rozszczelniła mi sie chłodnica myslalem ze to ze starosci ale po paru dniach wypchlo oring z korka zpustowego w chłodnicy po wymianie oringu zaobserwowalem ze w ukladzie jest bardzo duze cisnienie wymienilem nawet termostat na oryginalny ale cisnienie jest nadal poi przejechaniu paru kilometrow...
Witam pisałem o układzie
Witam mam problem z agregatem chłodniczym przy samochodzie dostawczym agregat napędzany sprężarką zamontowaną przy silniku auta czynnik r-404 chłodnia ścianka około 5cm podłoga również izolowana pianką przyprowadziłem auto z Hiszpanii chłodnia schładzała do około 5 stopni no i zachciało mi się aby schładzała na minus przyjechał ,,fachowiec,, podłączył...
Witam, posiadam maszynę chłodniczą kompresor chodzi grzeje się lecz nie chłodzi- po wyłączeniu maszyny słychać syk w rurach. Podejrzewam brak czynnika chłodniczego, w układzie zamontowany jest termostat z wziernikiem ciśnienia. Czy to ciśnienie jest prawidłowe?? Dziękuje za odpowiedzi. http://obrazki.elektroda.pl/1580385500_1...
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
ciśnienie układzie chłodzenia renault ciśnienie układzie chłodzenia mercedes ciśnienie układzie chłodzenia volvo
presostat whirlpool zmywarka ibiza klimatyzacja excel kopiowanie arkuszy
budowa magazynu energii canon ip4500 zasilacz
Current Divider Formula: Application in Smart Metering, EVs, and Power Monitoring Reddish-Brown Color Codes: Mahogany, Russet, Burnt Umber, Pigments & Trends